Kenelläkään tietoa pseudo-Cushingista?

Brokenbody

Mikä tähän toimii hoitona? Onko kukaan sairastanut tätä?

36

3780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloita laihduttamalla normaalipainoon.

    • gushing

      Itselläni on lievä gushingin tauti, itselläni vasemmassa lisämunuaisessa on kookas kasvain ja maksassa etäpesäke, kysymyksessä voi olla acc syöpä joka aiheuttaa lievän gushingin. Kuukasvot, karvankasvut, painon ja nesteen mahaan, epätodellisuuden tunteen itsestäni, vuosi on ollut rankka, ylihuomenna koko vartaloskannaus, ja ensiviikolla vasenlisämunuainen poistetaan kasvaimineen.. tää on kauheaa kun kukaan ei tiedä sairaudesta mitään. Ja lääkärit ei anna tietoa, ottakaa itse selvää ja kysykää! Täytyy saada ääni kuuluviin tää on kauheaa. Jos haluat vrt. Tässä s postini. [email protected]

      • Pseudo Cushing on eri tauti kuin Cushingin tauti. Ihan eri tauti erilaisine lähestymistapoineen. Pseudo tarkoittaa "muka" eli ei ole sitä.
        Tsemppiä sinulle.
        Sairaudesta tiedetään paljonkin, mutta kuten olet huomannut, siinä on pajon tekemistä, että saadaan hoidettua ja voi olla että informaatio on jäänyt puutteelliseksi. Voimiaa! Kyllä se rauhoittuu selvästi, kun se ylimääräinen kortisolin eritys saadaan pois!Voimaa!
        Hommasta siis tiedetään paljon. Ihan oikein: kysy ja kysy jotta selviää! Hoitava lääkäri kyllä kertoo, kun tarpeeksi kysyt!


      • Brokenbody
        boxi kirjoitti:

        Pseudo Cushing on eri tauti kuin Cushingin tauti. Ihan eri tauti erilaisine lähestymistapoineen. Pseudo tarkoittaa "muka" eli ei ole sitä.
        Tsemppiä sinulle.
        Sairaudesta tiedetään paljonkin, mutta kuten olet huomannut, siinä on pajon tekemistä, että saadaan hoidettua ja voi olla että informaatio on jäänyt puutteelliseksi. Voimiaa! Kyllä se rauhoittuu selvästi, kun se ylimääräinen kortisolin eritys saadaan pois!Voimaa!
        Hommasta siis tiedetään paljon. Ihan oikein: kysy ja kysy jotta selviää! Hoitava lääkäri kyllä kertoo, kun tarpeeksi kysyt!

        Pitäisi varmaan selventää että en siis tiedä kärsinkö vale-Cushingista, itselläni vain on melkein kaikki Cushingin oireet ja kortisolitkin koholla mutta pään kuvauksessa ei löytynyt kasvainta aivolisäkkeestä. Lisämunuaisia ei kyllä ole mielestäni tutkittu, mikä ihmetyttää.

        Olen 20-vuotias nainen ja itselläni suurin ja huolettavin oire on lihaskato. Johtuu varmaankin siitä kortisolista, lihakset vain pienenee ja pienenee vaikka samanaikaisesti paino nousee. Muita oireita on mm. stressin sietokyky on nolla (esim jos olen riidellyt edellisenä päivänä, seuraava menee makoillessa sillä lihakset ovat niin heikot), vaikeus hengittää syvään, tuntuu että hengityslihaksetkin ovat kärsineet ja välillä yskittää hengittäessä, vaikeampi nielaista kuin ennen, "lämpöintoleranssi" eli en kestä kuumuutta yhtään, jatkuva lämpöily, elektrolyyttitasapainossa tuntuu olevan ongelmia, pulssi jatkuvasti yli 100 ja rasituksessa lähemmäs 200, kivut vasemmalla puolella rintaa, korvat on märät, iho ohut ja kuukautisia ei ole näkynyt 10 kuukauteen... Todella pahoja oireita mutta lähdettä ei tunnu löytyvän.


      • Mimora
        Brokenbody kirjoitti:

        Pitäisi varmaan selventää että en siis tiedä kärsinkö vale-Cushingista, itselläni vain on melkein kaikki Cushingin oireet ja kortisolitkin koholla mutta pään kuvauksessa ei löytynyt kasvainta aivolisäkkeestä. Lisämunuaisia ei kyllä ole mielestäni tutkittu, mikä ihmetyttää.

        Olen 20-vuotias nainen ja itselläni suurin ja huolettavin oire on lihaskato. Johtuu varmaankin siitä kortisolista, lihakset vain pienenee ja pienenee vaikka samanaikaisesti paino nousee. Muita oireita on mm. stressin sietokyky on nolla (esim jos olen riidellyt edellisenä päivänä, seuraava menee makoillessa sillä lihakset ovat niin heikot), vaikeus hengittää syvään, tuntuu että hengityslihaksetkin ovat kärsineet ja välillä yskittää hengittäessä, vaikeampi nielaista kuin ennen, "lämpöintoleranssi" eli en kestä kuumuutta yhtään, jatkuva lämpöily, elektrolyyttitasapainossa tuntuu olevan ongelmia, pulssi jatkuvasti yli 100 ja rasituksessa lähemmäs 200, kivut vasemmalla puolella rintaa, korvat on märät, iho ohut ja kuukautisia ei ole näkynyt 10 kuukauteen... Todella pahoja oireita mutta lähdettä ei tunnu löytyvän.

        Mulla kaikki samat oireet, korvat mukaan lukien. Mitä sulle nyt kuuluu? Onko selvinnyt?


      • Brokenbody
        Mimora kirjoitti:

        Mulla kaikki samat oireet, korvat mukaan lukien. Mitä sulle nyt kuuluu? Onko selvinnyt?

        Hei Mimora!
        Ei ole valitettavasti selvinnyt mitään uutta, sokeriarvoissa oli aiemmin jotakin häikkää mutta sokerirasituskokeen tulos oli viime kuussa normaali. Kävin kesällä Ehlers-Danlosiin erikoistuneen lääkärin luona koska oireet tuntuvat viittaavaan johonkin sidekudossairaukseen, mutta tuli sellainen tunne että oireet laitettiin ylipainon piikkiin ja niitä ei otettu tosissaan. Nyt olen täysin työkyvytön ja päivät menee kotona makoillessa kun ei muuhun tunnu pystyvän.
        Saanko kysyä kauan olet kärsinyt näistä oireista? Ja oletko käynyt lääkärillä?


      • Brokenbody kirjoitti:

        Hei Mimora!
        Ei ole valitettavasti selvinnyt mitään uutta, sokeriarvoissa oli aiemmin jotakin häikkää mutta sokerirasituskokeen tulos oli viime kuussa normaali. Kävin kesällä Ehlers-Danlosiin erikoistuneen lääkärin luona koska oireet tuntuvat viittaavaan johonkin sidekudossairaukseen, mutta tuli sellainen tunne että oireet laitettiin ylipainon piikkiin ja niitä ei otettu tosissaan. Nyt olen täysin työkyvytön ja päivät menee kotona makoillessa kun ei muuhun tunnu pystyvän.
        Saanko kysyä kauan olet kärsinyt näistä oireista? Ja oletko käynyt lääkärillä?

        Brokenbody.
        Syö vähemmän sokeria ja hh. Syö muutenkin vähemmän. Pääset parempaan olotilaan. Läski on ylipainon osalta hormonaalinen elin ja siitä pääsee eroon. Tsempillä! Hae apua vaikka terv. keskuksesta painon pudotukseen, vaikka terv. hoitajalta.


      • Toivotonta
        boxi kirjoitti:

        Brokenbody.
        Syö vähemmän sokeria ja hh. Syö muutenkin vähemmän. Pääset parempaan olotilaan. Läski on ylipainon osalta hormonaalinen elin ja siitä pääsee eroon. Tsempillä! Hae apua vaikka terv. keskuksesta painon pudotukseen, vaikka terv. hoitajalta.

        No miten siitä läskistä pääsee eroon jos ei yksikertaisesti jaksa sängystä ylös nousta. Näitä hoitamattomia hormooni sairaita nuoria naisia makaa sängynpohjalla paljon ja siihen kun syötetään masennuslääkkeitä ja muita psyyken lääkkeitä on jo toinen jalka haudassa. Eläkkeelle heidät yleensä ohjataan sekö on viisasta hoitoa.


      • Toivotonta kirjoitti:

        No miten siitä läskistä pääsee eroon jos ei yksikertaisesti jaksa sängystä ylös nousta. Näitä hoitamattomia hormooni sairaita nuoria naisia makaa sängynpohjalla paljon ja siihen kun syötetään masennuslääkkeitä ja muita psyyken lääkkeitä on jo toinen jalka haudassa. Eläkkeelle heidät yleensä ohjataan sekö on viisasta hoitoa.

        Brokenbodyn tilanteeseen vastasin. Hänen hormoninsa ovat kertomansa mukaan ok. Sitten on pakko ja pakko koettaa saada sitä rasvaa pois, jotta rasvan hormonaalinen eritys ei vie voimia. Nälällä sitten, jos ei liikkua voi.


      • Brokenbody
        boxi kirjoitti:

        Brokenbodyn tilanteeseen vastasin. Hänen hormoninsa ovat kertomansa mukaan ok. Sitten on pakko ja pakko koettaa saada sitä rasvaa pois, jotta rasvan hormonaalinen eritys ei vie voimia. Nälällä sitten, jos ei liikkua voi.

        Ymmärrän kyllä tämän neuvon mutta valitettavasti kehoni ei toimi tuolla tavalla. Ainoa mitä syömisen vähentämisestäni seuraa on entistä nopeampi lihaskato, rytmihäiriöt, pahaa kuumeilua ja kipua, sykkeen nousu. Toisin sanoen kaikki olemassa olevat oireeni pahenevat. Haluaisin tietää mistä tämä johtuu, mutta ei tunnu löytyvän oikeanlaista asiantuntijaa. Ja en sanoisi että hormonit ovat kunnossa, kortisoli on nimittäin ylärajalla.


      • Brokenbody kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä tämän neuvon mutta valitettavasti kehoni ei toimi tuolla tavalla. Ainoa mitä syömisen vähentämisestäni seuraa on entistä nopeampi lihaskato, rytmihäiriöt, pahaa kuumeilua ja kipua, sykkeen nousu. Toisin sanoen kaikki olemassa olevat oireeni pahenevat. Haluaisin tietää mistä tämä johtuu, mutta ei tunnu löytyvän oikeanlaista asiantuntijaa. Ja en sanoisi että hormonit ovat kunnossa, kortisoli on nimittäin ylärajalla.

        Oukei.
        Pydä lähete sisätautien poliklinikalle, ellet ole käynyt. Dexametasonitesti paljastaa, onko sinula Cushing. Se on vissiin tehty? Tulos?


      • Brokenbody
        boxi kirjoitti:

        Oukei.
        Pydä lähete sisätautien poliklinikalle, ellet ole käynyt. Dexametasonitesti paljastaa, onko sinula Cushing. Se on vissiin tehty? Tulos?

        On tehty ja ei sen mukaan pitäisi Cushingia olla. Sen takia alunperin mietin tuota vale-Cushingia mutta siinä ei ilmeisesti kuitenkaan näin pahasti keho oireile?


      • Brokenbody kirjoitti:

        On tehty ja ei sen mukaan pitäisi Cushingia olla. Sen takia alunperin mietin tuota vale-Cushingia mutta siinä ei ilmeisesti kuitenkaan näin pahasti keho oireile?

        Jos olo on kurja eikä homma selviä, pyydä lähetettä sis polille edes kertakäynnille. Sitä varten ne polit ovat. Pidä tiukkaa ruokapäiväkirjaa kuitenkin. Ei se paino muuten lähde. Katso se taso, johon pystyt menemään. Ei se läski helpolla valitettavasti lähde! Tsempillä taas!


      • Brokenbody
        boxi kirjoitti:

        Jos olo on kurja eikä homma selviä, pyydä lähetettä sis polille edes kertakäynnille. Sitä varten ne polit ovat. Pidä tiukkaa ruokapäiväkirjaa kuitenkin. Ei se paino muuten lähde. Katso se taso, johon pystyt menemään. Ei se läski helpolla valitettavasti lähde! Tsempillä taas!

        Kiitos tsempistä!
        Polilla kävin viime vuonna, mutta siellä oltiin sitä mieltä ettei tarvitse enempää tehdä. Olin todella pettynyt käynnin jälkeen. Nyt sain sieltä kyllä lähetteen tehdä virtsankeräyksen ja deksametasonitestin uudestaan, vaikka kuulemma ei ollut kokeissa vikaa aiemmin tänä vuonna. Aika erikoista.


      • Brokenbody kirjoitti:

        Kiitos tsempistä!
        Polilla kävin viime vuonna, mutta siellä oltiin sitä mieltä ettei tarvitse enempää tehdä. Olin todella pettynyt käynnin jälkeen. Nyt sain sieltä kyllä lähetteen tehdä virtsankeräyksen ja deksametasonitestin uudestaan, vaikka kuulemma ei ollut kokeissa vikaa aiemmin tänä vuonna. Aika erikoista.

        Se on vain seurantaa. On olemassa paljon lääketiedettä, jossa seurataan tilanteen kehittymistä.


    • jokukaiseon

      Hei. Onko Addisonin tauti poissuljettu ? Liika kortisoli veressä viittaa Addisoniin joka saattaa laukaista Hasmimoton tyreoidiitin.

      • Addisonin taudssa on liian vähän kortisolia veressä.


    • hwrhehehe

      HEI. onneksi löysin tämän keskustelun. On vaikea löytää mitään selvyyttä asiasta. Itselläni on kortisoli ollut koholla , ja vaadin lähes tappelemalla saada deksametasoni kokeen. no se oli negatiivinen, ja lääkäri vähättelee kortisoli arvoani joka on yli 700 kahdesti ollut P-korsol, aamulla Viitearvon yläraja 540. Mitä teen, onko tämä tauti kuitenkin Cushingia kun tuo koe oli negatiivinen?Lääkäri vaan valehteli että arvo on hyvä ja bää blää blää, ei enempää tutkita.
      Onhan kortisolista silti haittaa kehossa, mulla on kaikki samat oireet kun cushingissa. Miten kortisolia veressä vähennetään? onko joku lääke?
      Brokenbody: kerrotko omat korsol arvosi?
      Onko tämä Cushingia vai ei? jOs koe li negatiivinen, niin MITÄ tämä on, hyperkortisolismia?

      • Brokenbody

        Muistaakseni omat kortisoliarvoni olivat 600 luokkaa, en ihan tarkkaa lukemaa muista. 700 kuulostaa jo aika hurjalta. Saanko kysyä että onko sinullakin siis lihaskatoa? Se on kaikista pelottavin oireeni eikä kukaan tunnu täysin ymmärtävän sitä.


      • hwrhehehe
        Mikä oli deksametasonitestisi aamuarvo?


      • boxi kirjoitti:

        hwrhehehe
        Mikä oli deksametasonitestisi aamuarvo?

        Juu, vastasitkin tuolla jo, eli oli 20. Sinulla ei ole kortisolia erittävää kasvainta, asia on ihan selvä. Hyvä niin.


      • boxi kirjoitti:

        Juu, vastasitkin tuolla jo, eli oli 20. Sinulla ei ole kortisolia erittävää kasvainta, asia on ihan selvä. Hyvä niin.

        Stressi nostaa kortisolin tuolle tasolle. Koeta kävellä ja rauhoittua. Sitten mittaat homman uudelleen. Tsemppiä!


    • on oireita paljon

      On lihaskatoa, tosin syynä voi olla vähäisempi arkiliikunta viime vuosina.
      Oireita: pään ja kaulan mieletön hikoilu kevyissäkin hommissa, hiustenlähtö vuosia paha, ei lopu, paino pyrki nousemaan, ainoastaan raju, anoreksian astelle viety kalorirajoitus toimi painonpudotuksna. Kaulalla outoja näppyjä, ja koko yläkehossa (luulen että liika hikoilu on tuonut nämä). Ainoa oire joka puuttu on kohonnut verenpaine, mulla on hyvin matala, silmän verisuoet katkenneet, ja etenkin yksi iso ei kohta 2 vuoteen ole parantunut. Yöhikoilu.
      Osteoproosi? ehkä, sain rasitusmurtuman jakaani, kalium välillä käynyt viittearvojen alapuolella, epäilen immuunisupressiota, matala ruumiinlämpö, imusolmuke kaulalla kait jo 10 v turvonnut, kuukautiset lähes loppu, vaikka ei vielä pitäisi ,ihossa raskausarvet tosin on jo vaalentuneet, väsymys, huonot yöunet,
      ärtyneisyys, fobioita(?), panikkihäiriötä.
      Kalpea ja kylmä iho.
      siis P-korsol aamulla kol 8 722, toisen kerran 711. Deksametasoni koe lyhyt laski P-korsolin 20 joten "ei Cushingia". SILTI oireita. Outoa? Voiskiko olla väärä negatiivinen...

      • bdfbdfbfd

        huomautan että viitearvot voi vaihdella eri laboratorioiden välillä. Nämä siis Plasman, ei seerumin arvot.
        Viite aamulla klo 8-10. 170-540


      • Brokenbody
        bdfbdfbfd kirjoitti:

        huomautan että viitearvot voi vaihdella eri laboratorioiden välillä. Nämä siis Plasman, ei seerumin arvot.
        Viite aamulla klo 8-10. 170-540

        Kuulostaa kyllä aika paljon samalta kuin minun oireeni. Minulla on myös näppyjä selässä, niskassa ja rinnoilla. Oletko käynyt magneettikuvauksessa? Sain neuvon eräältä Cushingia sairastavalta käydä kuvauttamassa kehon kasvainten varalta. Tarkoitti ilmeisesti aivolisäkkeen ja lisämunuaisen kuvausta, siellähän ne kasvaimet tässä taudissa sijaitsee. Pääni on kuvattu ja se oli ok eli ei kasvainta. Nyt odotan pääsyä lisämunuaisen kuvaukseen yksityiselle. Kallista se taitaa olla ja monet lääkärit ei helposti taida lähetettä tehdä mutta jos on näin vahvat oireet niin paras selvittää kunnolla.


      • bdfbdfbfd kirjoitti:

        huomautan että viitearvot voi vaihdella eri laboratorioiden välillä. Nämä siis Plasman, ei seerumin arvot.
        Viite aamulla klo 8-10. 170-540

        EI ole kasvainta eikä Cushingia, kun eritys tuolla lailla laskee dexametasonitestissä.


    • 8+3

      Sokeritasapainossa ollut joskus häikkää, joten onko sitä tutkittu vielä? Insuliiniresistenssiä? Reaktiivista hypoglykemiaa? Sokeritasapainon säätelyn häiriöt ja kilpirauhasongelmat taitavat vaikuttaa molemmat toisiinsa..

    • gushing

      Hei olin tämä gushingia sairastaa tuolla ylempänä "Nanna"
      Elikkä minulta leikattiin 16.6.2014 vasemmasta lisämunuaisesta kasvain, joka osattautui, lisämunuaiskuoren karsinoomaksi (syöväksi) syön mitotaania (salpaajia lisämunuaisen soluihin) ja hydrokortison korvaushoitoa koska minulla ei ole enää toimivia lisämunuaisia. eli nyt ollaan addisonin taudissa. Paino lähti heti laskemaan.
      luotan dexametason kokeeseen mulla jäi kokeen jälkeen arvoksi 320. leikkauksen jälkeen loppui muutamissa kuukausissa karvankasku. verenpaineet hyvät. jatkossa seurataan maksan epäselväksi jäänyttä "pesäke muutosta" ja seurataan aiheutuuko vieläkin diabetes, kilpirauhasen vajaatoimiina yms yms. eli paljon seurattavaa 2 kk välein kuvaukset missä mennään.
      Kyselkää lääkäreiltä. voi olla myös kilpirauhaseen liittyvää ongelmaa.
      oikea gushin oikeasti syö ihmisen täysin vaikka ois syömättä et laihdu turpoat vettä ja kädet ja jalat pysyvät selvästi laihoina ainakin itsellä maha ja kasvot pyöristyy kuin ilmapallo. toki jos aivoperäistä on voi olla vaikee löytää se pienen pieni kasvain. tsemmpiä! ajatelkaa iloisia asioita ja tsempatkaa itsenne silti liikkumaan. minäkin kävin syövästä huolimatta koulussa ja vein lapset tarhaan silti vain turposi., ja nyt jatkan opiskelua hoitaja puolella. toivottavasti vastaus löytyy.!

    • Rodi08

      Nyt meni niin mielenkiintoiseksi,että haenpa omat paperini esiin!
      Kirjoitan tänne sivustolle ensimmäistä kertaa elämässäni ja toivoisin asiasta vielä keskustelua ja tälle jatkoa ja vastauksia!!

      Cushingia alettiin minulla epäillä koska PROLAKTIINI arvoni oli 3549 eli n 10 kertainen.se kuitenkin johtui eräästä lääkityksestä ja laski nopeasti kun lääkkeen lopetin kuin seinään!
      Silti KORSOL eli kortisoliarvoni on AINAKIN keväästä 2015 ollut kokoajan 1100-1473 Normi max on siis n 500!!ACTH 34, eli korkea sekin. Tiedä sitten kuinka kauan ollut näin koska 2008 vuoden jälkeen minulta EI ole otettu Kortisolia vaikka olen jopa pyytänyt sitä!!

      Lihaskipujen vuoksi poissuljettu Sjögrenin tauti. Sairastan TOS syndroomaa, johon joudun kiskomaan Opiaatteja kourallisen päivässä.

      Aivolisäkkeen magneettikuvaus TAYS OK!

      Tehtiin Deksametosonikoe joka osottautui normaaliksi,joten ei ACTH peräistä hyperkortisolismia!

      KOSKA dU-korsol 255 korsol korkea,sopii Pseudocushingiksi ja seerumin korsol 29.

      TAYS endrogrinologi totesi, että minulla on Pseudocushing, joka johtuu elimistön Stressitilasta!! Aikamoista. Dexametasonikoe tulos normaali, mutta vuorokausivirtsa päin helvettiä ja tilanne vaan todetaan Stressiksi.

      Seuraava YÖ kontrolli TAYS 08/2016, jossa vrk virtsan kortisoli, ja syljen kortisoli klo 23, kilpirauhasarvot ja ACTH.

      Olen työkyvyttömyyseläkkeellä eli kuntoutustuella muista myös edellämainituista sairauksistani.

      Juuri TÄNÄÄN soitin Terveyskeskukseen että haluan verikokeeseen ja katsoa kortisolin arvon, NYT 5kk jälkeen.
      Ei ole liikaa pyydetty. Maksaisin kokeen FIM LAB itse vaikka parin viikon välein mutta ko koe vaatii lähetteen.
      Jonka tulen kyllä huomenna saamaan.
      Täytynee mainita että minulla 7 diagnoosia päästäni, joten se voi HIEMAN vaikuttaa minun Kortisolitasoihini.

      Silti en luota paskaakaan siihen, että tämä tivoli oli tässä tai että tämä on OHI. Alkoa en käytä lainkaan. Olen todellakin ihannepainossa ja mitoissa ja voin ok. Silti mahdollista on ACC Syöpä tai esim Munasarjojen Monirakkulayhtymä, johon minulla on myös erittäin paljon viittauksia.
      Saa nähdä miten lopulta käy!
      Ilmoitan kun saan tuloksen seuraavasta Kortisoli kokeesta!

    • JOvainpseudocushingista

      Pseudo-Cushing on se mik tulee esim alkoholistille: näyttää Cushingpotilaalta ja labra sopii osittain Cushingiin, eli kortisoli on koholla, mutta tauti paranee kun alkoholin käyttö lopetetaan. Jos deksametasonkokeessa kortisoli laskee tasoon 20, niin ei ole Cushingia ja ovit ruveta etsimään elämään muuta sisältöä ja unohtaa tämän. Stressi (työ, riitely, riittämätön yöuni, lihavuus, e-pillerit jne ovivat antaa aamukortisoliin vähän kohollaolevan näköisiä lukemia, mutta aamula mitattu kortisoli ei kerro onko liikauotantoa vai ei, vaan se käy ainoastaan sen arvoimiseen, onko kortisolin puutosta vai ei. Liikatuotanto tutkitaan juurikin tuolla deksametasonkokeella. Tosin sen arviomiseen on pari muutakin vaihtoehtoa, mutta tuo deksametasonkoe on ihan riittävä, kun arvo oli noinkin hyvä, eikä sitä tarvitse muilla kokeilla sen enempää tutkia. Joten ehkä riittävä uni, liikunta, terveellinen monipuolinen ravinto, liikakilojen karistaminen ja riitelyn lopettaminen ja työstressin hallintakeinot helpottaisivat väsymyksesi? Liikunta voisi olla parhain aloitus, mieluiten luonnossa ja älä läkähdytä itseäsi vaan tee jotakin sellaista joka on hauskaa. Tsemppiä uusilleterveille elämäntavoille!

    • jovainpseudocushingista

      Ja lisään vielä että myös nuo stressin, lihauuden yms aiheuttamat Cushingilta näyttävät tilanteet ovat myös pseudo-Cushingia. joka siis EI ole tauti vaan aivan normaali ilmiö, joka näkyisi kenen tahansa samassa tilanteessa olevan verikokeissa jos kaikilta verikoe otettaisiin. Periaate kuitenkin on että eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat ja sen takia ei kaikkia kokeita kaikilta oteta. Suosittelen kokeilemaan eism yhden vuoden ajan hyviä elintapoja säännöllisine liikuntoineen ja ehkä väsymystutkimuksia kannattaa vasta sitten jatkaa. Ja muuten: väsymyskin on normaalia eikä se useimmiten ole minkään sairauden merkki. tee vaikka Gallup ympärilläsi oleville ihmisille. Montako löytyy joka sanoo ettei väsytä?

    • PCO

      Munasarjojen monirakkulatauti on siitä merkityksellinen löydös, että sellaisten henkilöiden on tavallista suurempi syy noudattaa sydänterveellisä elintapoja. Esim sydänliiton sivuilta löyty tietoa mitä se tarkoittaa.

    • Rodi08

      Vastauksena edellisiin.

      Kuten sanottu, olen miltei ABSOLUTISTI. JUON KUIVAA Valkoviiniä ehkä 2 kertaa VUODESSA.

      Rasvaprosenttini on n 13%.
      Olen nainen.Entinen sanoisinko SM tason Body Fitness ihminen. Liikun päivittäin, Aamulenkki ja Ratsastan tunteja viikottain. Lievitän tällä stressiä ja siis olen/liikun ulkona.

      Minulla on SUOMEN PARAS ravintovalmentaja, jota tapaan joka kk!Punnitsen JOKAISEN ruokani mitä syön ja käytän varmasti ihmiskehon kaikki tarvittavat lisäravinteet ruuan lisäksi, joten puhe sydänliitosta ja heidän ohjeistaan tai alkosta tai ylipainosta saati liikkumattomuudesta voidaan minun kohdaltani UNOHTAA.
      Tämän teen täysin stressittömästi ja hyvällä fiiliksellä.

      UNTA sitten ehkä enemmän, koska en riitele tai stessaa asioista.minun ei tarvitse!!
      Edelleenkään, en käy töissä vaan nautin erittäinkin hyvää Kuntoutustukea kotiin. Rahakaan siis ei ole ongelma tai tuota päänvaivaa. Elän stressittömästi myöskin koska minulla ei ole mitään velvoitteita tai aikatauluja mihinkään suuntaan.
      E-pillereitä syön mutta tämä otettiin huomioon testiarvoissa ja tuloksissa.
      Joten EDELLEEN pystyn ihmettelemään 1450 kortisolitasoani ja sitä miksi kokeet antavat ristiriitaisen tuloksen.
      Niinpä teetän edelleen asiasta lisätutkimuksia, koska selkeästi joku on nyt päin vittua tässä kokonaisuudessa.

    • Rodi08

      Jaahas.niin tosiaan.KAIKKI veriarvoni luokkaa priima, mutta aamu 8 otettu S-Korsol, mitäpä muutakaan kuin 1620!!!
      Hyvin paahtelee, eikä kukaan ole halukas tekemään mitään lisätutkimuksia yms. Näillä mennään ja on menty jo pitkään.

      • Rodi08

        Edelleen jatkamme lukemissa 1200!Jee. Teet niin tai näin, muutosta ei ole näkyvissä. No elokuuta odotellessa!
        Hyvää Kesää Kaikille.


    • mitäsittenteen

      Up! Minulle on tehty detametaksonitesti muutama kk sitten ja arvo oli kuulemma hyvä. Lisäksi kilpirauhasen vajaatoimintaa on tutkittu, arvojen ollessa normaalin rajoissa (T4V alakanttiin), elokuussa ultrataan kilpirauhanen ja pian otetaan viitearvot verikokeissa tulehduksen selvittämiseksi. Nyt keräsin vuorokausivirtsaa ja huomenna vien kanisterin, siitä siis tutkitaan kortisoli arvo. Mietin mitä tapahtuu jos ja kun arvo on korkea? Jos kerran cushing on pois suljettu ja arvot silti koholla? Jos syytä ei löydy kilpirauhasestakaan. Pseudo cushing jos on (kaikki oireet viittaa cushingiin), niin saako siihen mitään helpotusta? Vai onko se vaan olalle taputus ja "koita pärjätä"?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      391
      3981
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      217
      1972
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1480
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1330
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      970
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      122
      920
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      878
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe