Naiset, miksi en kelpaa?, olenko liian kiltti?

ihmettelijä1

reilu 20v aviossa ja hylätty, sen jälkeen muutama suhde,mutta ei vaan toimi.
Tuossa faktoja.
-reilu 40v
-en ole ruma
-en juo, en polta
-en ole uskovainen, en kylläkään karsasta asiaa,jos joku on
-kuntoilen 178/70kg
-tykkään lapsista
-en käy kapakoissa, en tanssi
-tykkään puuhastella kotona
-remonttitaitoinen
-osaan puhua ja ilmaista tunteeni
-omakotitalo säästöjä riittävästi
-tykkään hellimisestä ja seksistä

Olen varmaan liian kiltti ja tylsä, tai en tiedä, ehkä tälläiset pelottaa naisia. Antakaa jotain kommenttia. Naiselta haluaisn vain herkkyyttä ja puheliaisuutta, halimisia ja haluan että ottaa vastaan apuani ja tarvitsee minua ,koska rakastaisi minua.
En ole epätoivoinen, ihmettelen vain, tosin mistäpä minua kukaan löytäisi...lenkkipolultako?

60

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enolemies

      ei sinus oo mitään vikaa

      • Vaikka huutamalla

        Juuri näin: ei mitään vikaa... MUTTEI myöskään mitään kiinnostavaa.

        Suomessa on väestöllisesti vähemmän hedelmällisessä iässä olevia naisia kuin miehiä, täytyy olla jotain särmää jos meinaat erottua eduksesi...


      • 3+4

        Hyvältä kuulostaa, mutta eihän kunnollinen nainen voi tulla ovikelloasi soittamaan aviomiehen toivossa. Sellaisia naapurintyttöjä jotka haluaisivat ennenkaikkea kunnollisen miehen jonka kanssa perustaa perheen on periaattessa kaikkialla -vika vain siinä että he eivät käy baarissa tai muutenkaan tyrkytä itseään, joten ette koskaan tapaa (lenkillä ihminen on liian kiireinen). Hekin ovat yksinäisiä ja ihmettelevät että missä se kunnon mies on... Parasta olisi varmaan hakeutua jok'ainoalle työväenopistonkurssille jotka koskevat kieliä tai muita naisvaltaisia aiheita, tai muuten reippaasti nettiin vaan. Ja *puhu* naisille, koska vaikka koetkin itsesi liian ujoksi niin miltä luulet heistä tuntuvan? Kokeilisin muuten kirkollisia deittisivuja -kaupallisilla nainen usein saa kymmenen peniksenkuvaa postiinsa päivässä, ja sellaista ei naapurintyttö kauan jaksa.


    • Skee

      Ei sinussa ole mitään vikaa. Sun kaltaista miestä olen etsinyt. Mut Mä en kelpaa kun en pääse tupakasta eroon :(

    • lopeta tupakointi

      Kun löydät sen rakkaan, se antaa sinulle voimia lopettamaan tupakan, rakkaus on ihmeellinen asia.

      • 164cm mies

        Itse lopetin tupakan urheilulla kun en naista saa lyhyyteni takia.


    • kiltti mies.

      Olet, kiltit ei kelpaa!!

    • Tekosyitä

      Sinulla pitäisi olla paljon rahaa, hieno talo, autot ja yritys jne. Kuka tahansa melkein terve mies käy osalle naisista jos vain on rikas.

      Tai sitten voisit olla tanssitaitoinen ja tumma. Jos vielä yli 185 cm niin naiset kyllä vastaisivat rahapuolesta. Lopulta ne alkot ja tupakka on vain tekosyitä.

    • nainen 38

      No ihan äkkiseltään en keksi sinussa mitään vikaa...
      Kiinnostaa kyllä tietää miksi erositte ja kerrot olevasi "hylätty"?

      Itse arvostan perinteisiä sukupuolirooleja, jossa mies pitää naisestaan huolta. Toki osaan itsekin korjata pesukoneen tai vaihtaa autoon renkaat, mutta tykkään kun mies auttaa. Nykypäivänä naiset tosin ovat aika itsenäisiä ja pärjääviä, ja sen myös tiedostavat. Miehen rooli on monesti vähän hakusessa...

      Kerroit ettet ole rumakaan, uskon sen, mutta ulkonäkö on monesti makuasia.
      Tupakoimattomuus on vain hyvä asia.
      Täysin alkotonta ihmistä pidetään monesti "nipottajana" tai tiukkapipona (sitä ei ehkä kannata tuoda esiin ainakaan ihan ehdottomana asiana. Voi vaikka mainita vähäisestä alkon käytöstä). Itse esim. harrastan viinejä ja viinitiloja, joten kumppaniksi toivoisin saman tyyppistä miestä.
      Kiltteys ei ole huono piirre ihmisessä, mutta tylsyys on.
      Jos miehelle kaikki on "ihan sama", "tehdään kulta, niinkuin sanot", "kaikki käy" niin kyllä menee mielenkiinto. Varmasti itsekin arvostat ihmisessä mielipiteitä ja kykyä keskustella.
      Eikä sitä tarvitse baareissa ravata, mutta voi silti harrastaa jotain, käydä tapaamassa ihmisiä ja viettää iltoja monella tapaa.

      Perinteisiä sukupuolirooleja kannattavien naisten mielestä miehen pitää olla miehekäs myös asenteiltaan. Päätösten tekoa, rohkeita mielipiteitä, naisen arvostamista naisena.
      Kerroit haluavasi auttaa ja olla tärkeä, varmasti kaikki naiset tykkäävät sellaisesta miehestä, mutta jos olet alistuva kotiorja asenteeltasi, niin se ei ole pidemmän päälle kiinnostavaa.
      Eli itsetutkiskelun paikka; oletko kiltti miehekäs mies vai tylsä lapatossu?
      Jos vastaus on ensimmäinen, niin tänne kelpaisi kyllä :)

    • ihmettelijä1

      Niin, hylätyksi tulin,kun tein kaikkeni lasteni ja heidän äitinsä eteen ja hän lähti kaverini matkaan(vaikkei siitä heillä mitään tullutkaan). Tylsä virkani heijastuu varmaan arkeenikin, en tiedä. Olen varmaan outo...tykkään keräiilä korvasieniä, lenkkeillä, suunnistaa, talvella hiihtää ym"perinteisiä" juttuja tehdä. Jospa päivä paistaa joskus risukasaankin, uskon ja toivon niin, ainakin.

      • .....

        "tein kaikkeni lasteni ja heidän äitinsä eteen"

        Kuulostaa siltä, että olet toisten pompotteluun alistuva joo-joo-mies, eli tylsä lapatossu, kuten edellinen asian ilmaisi.


      • kyllä sinä varmasti kelpaat kun nainen tietäisi mistä etsiä.


      • 3+4

        Hm, koetapa geokätköilyä, se on sosiaalinen harrastus joka nivoutuu suunnistamiseen. Toisaalta korvasieniharrastuskin voi olla mielenkiintoinen jos sen kehystää oikein (olen niin miehekäs ettei myrkkysienet mitään pärjää =) ). "Lapatossu" ei ole mikään diagnoosi, itse rakastan miestäni joka on niin kiltti että oksat pois -ei siitä huolimatta vaan sen takia. Juju on siinä että ihmisen pitää ensin itse rakastaa itseään: jos arvelet olevasi jännittävä sienihifistelijä niin muutkin näkevät sen niin, jos luulet itsesi surkeaksi hörhöksi niin se pahentaa asiaa aika lailla. Mieheni on armoitettu nörtti muttei koskaan tullut ajatelleeksi ettei tilastokoodaaminen kiinnostaisi naista; niinpä se kiinnostaakin koska kukaan ei tullut pistäneeksi päähäni ajatusta ettei kiinnostaisi =)


    • Turha kanpe

      naiset arvostaa sitä että sulla on vähintään -06 vuosimallin supra tai skyline alla tai vastaavasti ässä mersu.omistat vähintään saunallisen 60 neliöisen kaksion tai omakotitalon.käyt salilla päivittäin ja omistat sixpackin että nainen voi sitten kesällä rannalla esitellä poikaystäväänsä kaikille kavereilleen

      Itse olen miettiny tuota ihan samaa.se vain että tulen toimeen omillani,asun kaupungin vuokra-asunnossa enkä käy salilla päivittäin.enkä myöskään laita geelillä tukkaani päivittäin.enkä myöskään omista -06 vuoden autoa (puhumattakaan supra,skyline tai ässä mese)eikä autossani ole myöskään poppeja mikä on akoille TODELLA suuri miinus eli olen täysin kelvoton seurustelukumppani,näillä vain mennään.

      Se minussa on vikana ja siksi naiset ei iskeydy minuun.mutta aivan sama,jos joskus onnistuisinkin saamaan 2 miljoonaa lotossa haistattaisin vitut kaikille minua yrittäneelle sillä minun päätä ei saa käännytettyä mikään silikonitissi pimpo blondi.vaan ihan tavallinen luomunainen.

      Eikä sinussa ole mikään vikana ja toivon että löydät itsellesi kumppanin ja varmaan löydätkin nuilla luonteen piirteillä :)

    • Annemari72

      Sinähän kuulostat aivan täydelliseltä mieheltä! Ainoa puute ehkä on tuo tanssiminen...mutta jos edes joskus onnistuisi hitaat oman olohuoneen matolla niin minun kriteereistäni täytät kaikki 100%!

      • ihmettelijä1

        Kiitos Annemari kauniista sanoista. Tanssia voin siinä matolla kahdestaan,kun vain saa olla rakkaansa lähellä. Onko minulla liian kovat kriteerit naisten suhteen, haluaisin herkän,ajattelevan kumppanin,joka voi inpulsiivisesti tehdä mitä hullumpia juttuja,voisi ajatus tasolla lähteä talveksi etelään,tai lähteä jonnekin moottoripyörän kyydissä Ym. Eli nauttimaan elämän pienistä hetkistä.


      • Nuori nainen
        ihmettelijä1 kirjoitti:

        Kiitos Annemari kauniista sanoista. Tanssia voin siinä matolla kahdestaan,kun vain saa olla rakkaansa lähellä. Onko minulla liian kovat kriteerit naisten suhteen, haluaisin herkän,ajattelevan kumppanin,joka voi inpulsiivisesti tehdä mitä hullumpia juttuja,voisi ajatus tasolla lähteä talveksi etelään,tai lähteä jonnekin moottoripyörän kyydissä Ym. Eli nauttimaan elämän pienistä hetkistä.

        Moi, ei sinussa kyllä mitään vikaa ole. Rakastuinhan minäkin nyt 25-vuotias nuori nainen 3 vuotta sitten ja nyt 40-vuotiaaseen rakaaseeni ja hän kuulostaa lähes täysin samanlaiselta kuin sinä. Ollaan molemmat sellaisia lempeitä ja kilttejä ja tarvitsemme läheisyyttä ja seksiä päivittäin. Koskaan en vain ole ollut kiinnostunut muista miehistä kuin itseäni reilusti varttuneemmista.

        Nytkin vaikka olen varattu niin en koe minkäänlaista viehätystä katsellessani nuoria sällejä. Puolestaan tulen paremmin juttuun about mieheni ikäisten seurassa ja kanssakäyminen/jutteleminen tuntuu luontevammalta, pystyy olemana oma itsensä. Vaikka olisivat minkälaisia tahansa. Varttunut mies on kypsempi ja kokeneempi kaikella tavalla ja elämä on koulinut yleensä hyväksi, vaikeudetkin ovat saaneet monesti aikaan vain positiivisia muutoksia. Ehkä sinun pitäisi etsiä itseäsi nuorempaa naista, jos et vielä ole etsinyt ja olla avoin. Koita saada itsessäsi näkymään palo ja elämänhalu sekä itsevarmuus.
        Sinun tulee ottaa mikä sinulle kuuluu, hurmaat naiset luonteellasi.

        Menestystä sinulle ja olen varma että et varmasti jää yksin. Alat vain järjestellä treffejä.


    • kuinkahan.noin

      Tekstin perusteella sinussa ei olisi mitään vikaa... ehkä itsellä kuitenkin tuli sellainen viba, että olisit liian kiinni? Kuinkahan sen selittäisi...kuin koiranpentu.
      Jos kaikki mitä sanon on ihanaa ja suostut kaikkeen mitä haluan...teet kaikkesi eteeni, ja haluat paljon halia ja olla lähell, rakastaa. Niin jossain vaiheessa tulisi valtava ahdistus. :/
      Miehessä täytyy olla luonnetta ja itsevarmuutta. omaa tahtoa.
      Kaikki tuo mitä luettelit, on juuri sitä mitä naiset tahtoo, kyllä. Mutta ehkä liiankin paljon.

      Rakastaminen on ihanaa, mutta siihen tukehduttaminen ei.

      Olen itse joskus tapaillut tämän sorttista ihmistä, oikein herttainen ja kiva, kaikkensa antava mies.. mutta ei. Kaikki se lähestulkoon palvominen oli vaan lopulta liikaa.

      Tsemppiä sinulle kuitenkin! Toivon että löydät rinnallesi mukavan ja ihanan naisen! :)

      • jfjhgjhj

        tää oli erittäin hyvin sanottu...


    • no chance 4me

      Minussa on jotain samaa mutta olen selvästi heikommin toimeentuleva duunarimies ja muitakin varmasti pahoja heikkouksia joten mulla ei taida olla mitään mahdollisuuksia...
      -39v
      -ulkonäöstä tänä päivänä en osaa sanoa. Yläasteikäisenä ainakin haukuttiin ihan lyttyyn.
      -en juo, en polta
      -en ole uskovainen, muiden uskovaisuus ihan sama paitsi en pidä jos tuputetaan mulle tai jeesustellaan ihan koko ajan.
      -kuntoilen 178/70kg, fyysinen työ.
      -en käy kapakoissa, en tanssi
      -tykkään puuhastella kotona
      -asun vuokra-asunnossa, vakituinen työpaikka, säästöjä jonkinverran, pieni muutaman vuoden vanha uutena ostamani auto.
      -ei ensimmäistäkään tyttö-/naisystävää tähän mennessä joten ei tietenkään mitään seksikokemuksiakaan. Ei muitakaan kavereita, paatunut yksineläjä.

      • theend....

        Vähän vanhempi, muuten samat mutta oma omakotitalo.
        Joutuuko haaveet hautaamaan ja alkaa ettiä jotain epämieluisaa yksilöä, lihavia valaita jotka jo valmiiksi ällöttää enemmän kuin mikään muu ominaisuus naisessa, ei ikinä ennemmin olen yksin.


    • luolamies

      Monesti ihminen ei näe niitä omia vikojaan, vasta kun tulee pakosta itsetutkiskelun aika.. Itse tulin petetyksi sekä jätetyksi ja silloin jouduin myöntämään muutaman tosi seikan. Olin liian kiltti, olen ollut sitä aina.. Nyt otan sen mitä ite haluan ja tuntuu vetoavan naisiin ;) Toki ei saa unohtaa naisenkaan tarpeita, mutta sellanen sopiva luolamies tyyli tuntuu purevan :) No nyt on taas hetkeksi kokeilut kokeiltu ja sopiva neito rinnalla :) Ainakin toistaiseksi.. Opi arvostamaan itseäsi ja pidä itsestäsi huolta, ota mitä sinulle kuuluu, äläkä ala lapaseks !!

    • kfkxjfrk

      Ala käyttämään huumeita! Tee vakavia rikoksia ja jää kiinni! Sulla pitää olla todisteet että oot pahapoika! Tämän jälkeen et saa olla naisilta rauhassa missään!

    • teston_hienosäätö

      Avaajalla vaikuttaisi elämän peruasiat ja ns. ihmisyys olevan terveellä pohjalla. Henkilö josta yleisesti sanottaisiin, että rehti ja kunnon mies, ei mitään eriyistä "vikaa".

      Hhmm...mitenhän asian okein osaisi ilmaista. Rivien välistä kuitenkin tulee vaikutelma, että kunnon mies on ehkä liiankin liimautuva (ehkä hieman tukehduttavakin?), liiankin uhrautuva ja mukautuva.

      Kuvaannolisesti: hieman haljun väriset: paksu vilapaita, ruutupaita ja samettihousut mentaliteetti.

      Mitä jos etisisit istestäsi uusia ulottuvuuksia ja hieman 'rokkia' mausteeksi? Ei itseään kokonaan toiseksi ihmiseksi tarvitse muuttaa, mutta joskus voi olla hyvä hieman ravistella itseään ja tehdä inventaariota josko asennemaailmassa tai tavoissa olisi jotakin uudistettavaa, kuitenkin vanha hyvä säilyttäen.

      Moni asia on annostelu- ja sävykysymys. Sama paketti mutta hieman "väriä", sekä enempi testosteronia / "rokkia" asenteessa ja itsenäisyytä sopivasti annosteltuna jossa ottaa tilaa itselle ja antaa toisellekin tilaa, samalla kun on huoehtivainen, kuulolla ja hyvässä vuorovaikutuksessa.

      Mielipiteitä pitää olla ja samalla osata antaa tilaa toisenkin mielipiteille. Selkeästi eri mieltä jostakin oleminen ei tarkoita toisen torjumista, vaan tilan antoa erilaisuuksille. Siitä ne kiinnostavat keskustelutkin syntyvät.

      Harrastuksista. Jos mahdolista niin kannattaisi orientoitua myös sellaiseen toimintaan jossa tapaa paljon muita ihmisiä / harrastajia ja se mahdollistaa aivan spontaanit uudet tuttavuudet.

      Tai miten olisi jokin uusi harastus jossa menee sen totutun mukaavuusalueensa ulkopuolelle itsestään usia ulottuvuuksia löytämään ja uusiin asioihin tutustumaan, joka kehittää / kasvattaa ihmisenäkin.

      Miten olisi lenkkeilyn lisäksi vaikkappa punttisali yhtenä perustreeninä (ei tarvitseolla "bodari-mentaliteetillä") ja karatekoulu extrana? Antasi samalla fyysistä ryhtiä ja parempaa oman kehonsakin tiedostamista, joka vaikuttaa myös hieman mentaaliin, asenteeseen.

      Hieman uteliaisuutta ja sopivan ennakkoluulotonta seikkailumieltä peliin. Se rikastuttaa omaa elämää.

      Entä vaatetuksellinen habitus (johon kuvaannollisssa mielessä ylempänä viittasin? Mahtaako se olla siistiä, mutta hieman luonteetonta "harmaa-hiiri-lookia?

      Olisiko mahdollsesti tehdä joitakin uusia peruslinjauksia sen suhteen ja ottaa hieman maskuliinista rennon tyylikästä lookia peliin? (joka ei suinkaan tarkoita peilin kanssa naimisissa olevaa "karkkipoika-lookia)

      Entä hiukset? Joskus hieman uudistettu maskuliinen looki voi saada omankin olon toisenlaiseksi.

      Useinkin muutokset ja uudistukset saavat omankin elämän ja mielen uuteen vireeseen ja rikastuttavat omaa elämää.

      Todennäköstä, että enempi myös sosiaalisiin harrastuksiin ja / tai aktiviteettihin painottaessa jossakin vaiheessa kipinä jonkun kanssa iskee sitä sen kummemin edes hakematta, vain olemalla oma itsensä ja kiinnostunut toisista.

      • Rauhaa rakastava

        Olen elänyt värikkään elämän. Kihloissa,aviossa,avoliitossa. Eri miehet. Kukaan ei ollut tasaisen rauhallinen. Olisin nimenomaan sitä tarvinnut ja kaivannut.
        Ajattelun viettää loppuelämäni yksin. Ei enää petollisia,agressiivisia tyyppejä,rauhattomia tyyppejä.
        Tapasinkin täysin yllättäen rauhallisen,mukavan miehen. Muutti naapuriin. Ihanaa,kun mies tekee ruokaa,siivoaa. Aivan arkisia asioita.
        Ihmeellistä.


    • Punapää

      Mukavalta kuulostaa :) hyvin voisin kuvitella meidät mökille touhuaa :)

    • Yksinäinen Espoo

      Minä ottaisin kanssa ja ihan vaan siksi että perus periaatteet kunnossa!
      Itse olen 27.v nainen ( kaksi lasta ) minulla on kaikki hyvin paitsi että olen suostunut elämään kohta 8.v kulissia missä mies ei välitä minusta pätkääkään.
      Olen kyllä aikeissa erota kuhan saan säästöön rahaa ja itsenäisempi eli työn.
      Toivon tosiaan että jos jollakin on mies joka rakastaa niin millään muulla ei ole merkitystä, itse antaisin vaikka puolet sydänmestä etten olisi näin yksin.
      ( istun nytkin yksin kun mies halusi lähteä kävelylle vain lasten kanssa ).
      Elämä on epäreilua, toivottavasti aloittaja löytöä vielä jonkun.
      Toivottavasti myös minäkin joskus.

      • Samassa veneessä

        Voi mulla sama tilanne ja saman verran vuosiakin takana yksin vaikka yhdessä :( tämä on kauheaa ja mulla on kolme lasta niin täytyy myös saada elämä sille mallille että pärjään lasten kanssa yksin. Tässä menee hyviä elämänvuosia ihan hukkaan. Aatella jos ois tämänkin ajan saanut olla yhdessä jonkun ihanan kanssa, eikä näin kauhean yksin. Toivotan sulle kovasti tsemppiä tässä elämäntilanteessa ja tulevaisuuteen jonkun ihanan miehen :)


    • Malla1

      No missä tollaiset miehet oikein luuraa? Tulkaa hakemaan mut lenkille...

      • Utelias mies

        En jaksa koko ketjua lukea läpi, millaista miestä täällä haetaan?


    • Malla1

      Lue edes viestiketjun aloittajan tarina! Just hänen kaltaiseen haluaisin törmätä. Tosin ikää saisi olla n.45-50....

      • Utelias mies

        Luin, melkein jokainen kohta sopii itseen tupakoin vähän painoa 5 kg enemmän ja ikää enemmän.


    • Pettynyt35

      Itselleni kelpaisi juuri tuollainen mies. Sellaisen, johon voisi luottaa, joka tykkäisi lenkkeillä kanssani koirien kera. Käydä yhdessä sienessä. Olla vaan lähekkäin. Elää normaalia elämää. Rakastaa kuten puolisoa pitää. Mutta ei, tapaan vaan näitä, joihin aina petyn. Yksin saa mennä ja tehdä. Lisäksi valehdellaan ja petetään.:(

    • Malla1

      Se vaikeus piileekin siinä, missä kohtaat tyypin jolla on suunnilleen samanlaiset elämän tavat ja tavoitteet. Ketään en ala enään raahaamaan mukanani. Olisi jopa ihanaa jos joku oikeasti haluaisi auttaa ja vetää sitä rekeä yhdessä. Ja pitää hauskaa ilman alkoholia. Ne on nääs pieniä juttuja, millä tähän elämään saadaan hauskuutta ja hupia aikaiseksi. Täydellistä en tavoittele, kun en ole sitä itsekkään. Enkä edes halua olla sellainen :). Mistä sitä riemua muuten repis? Täydellisen täytyy keskittyä kokoajan itseensä..

    • jokkei

      Jo vain, kyllä passais. Hymyillään kun tavataan kaupan kassalla tai lenkkipolulla :D

    • onestar

      Juu se on tuo kun ei juo. Jostain syystä naiset haluaa alkoholia imevän sian. Kait ne on rennompia paskapuheineen ja lässytyksineen. Alkoholi muuttaa ajattelutavan ihan pienissäkin määrissä. Jo se että sitä on tarve tai halu käyttää, muuttaa ihmisen toiseksi kuin se oikeasti on.

      No mut aloittajan kannattaa lopettaa tuo lässytys. Tiedän et sinkkuna miehellä alkaa puutteessa meneen itsevarmuus ja epätoivo iskee. Se on ihan luonnollista, muuten täällä kaikki olis sinkkuja. Se rimanpudotus on jo varmaan iskenyt et kyllä sä jonku löydät mut tuskin tuut oleen onnellinen.

      Kaikki noi järjettömyydet on aika meissä säilyttänyt. Jos naiset käyttäis aivoja enemmän kuin alitajuntaa niin hyvät miehet pärjäis paremmin, mut johtaisko se evoluutiossa taas sit umpikujaan..

      Päihteiden käyttäjille ja puhtaille pitäs olla omat tilat niin keskustelupalstoilla kuin arkielämässäkin. Ihan radikaalisti poikkeaa näiden kahden ajattelutavat ja maailmankatsomus.

    • Anlee

      Lenkkipolulta harvemmin löytyy kumppaneita. Oletko tanssitaitoinen? Tanssilavoilla on myös yksinäisiä naisia, jotka arvostavat suurella todennäköisyydellä miehen "herkkyyttä". Jo pelkkä tanssiminen on luovan miehen merkki, saati tanssiessa pystyy aistimaan kehonkielestä paljon muutakin. Huomautan naisena, jos mies työntää jalkansa julkeasti jalkojen väliin, voi suhteesta tulla yhden illan suhde. Yleensä pitempiaikaista suhdetta etsiessään nainen "antautuu" miehen vietäväksi, mutta ei levittele jalkojaan lavalla. (Itse vien kyllä myös ja siihenkin on miehen kyettävä, kahden kauppa on ina kahden kauppa) :)

    • nainen 19

      Oon kyllä turhan nuori nainen vastaamaan sun ikäselle miehelle, mutta voivoi. Vaikutat just ihanan turvalliselta mieheltä, en tiedä mutta sain sellasen vaikutelman.

      Oon ite niin nuori ni tottakai myös mun kaverit on nuoria ja etenkin pojat on välillä niin pojankloppeja, että mietin välillä että onko tonkaltasia miehiä olemassakaan kuin sinä oot. Turvallisuuden tunne on mulle yks niistä tärkeimmistä asioista, jos joskus uskaltaudun seurustelemaan jonkun kanssa.

    • juuliastar

      Aloittajalle:
      Kertomasi perusteella sinussa ei vaikuttaisi olevan mitään vikaa. Vaikutat kiltiltä ja mukavalta mieheltä, joka on tyytyväinen hiljaisempaan elämään. Voit tuntua joistakin ehkä tylsältä ja mitäänsanomattomalta, mutta uskon että kyllä sellaisiakin naisia on jotka ottaisivat sinut heti viinaanmenevän rähisijän sijasta. Toiset naiset pitävät räväkämmistä miehistä, joiden elämä on täynnä toimintaa ja ottavat ohjat käsiinsä, mutta ei kiltteys ja rauhallisuus ole mikään häpeä. Sinun pitää nyt vain löytää se oikea nainen jostain, esim. uusien harrastusten kautta jossa tapaat uusia ihmisiä.

      Älä vaivu epätoivoon, kyllä se lottopotti vielä kohdalle tulee ;). Onnea kuitenkin etsintään.

    • 40+ nainen

      Kertomasi tietojen perusteella kuulut kategoriaan, jossa on minua kiinnostavat miehet. No, entä mikä on ammattisi tai koulutuksesi? Missä asut?

      • rahastosalkku

        Kysyisit suoraan pankkitilin saldoa.


    • Nainen 40+

      Eipä kuule kiinnosta pankkitilin saldo. Mutta olen itse akateeminen, joten kyllä ammatti/koulutus kiinnostavat.

    • Mummojo

      Voisko olla niin että et ole liian hyvännäköinen ?
      Minusta tuo 178/ 70 vaikuttaa,oletko liian hoikka?
      Katsos aina ei riitä tuo kunnollisuus vaan pitää olla sitä ja tätä .

      Sanon vaan omasta kokemuksesta koska olen vanha muija 54 vee ja minäkin
      katson ensin miesten ulkonäköä vaikka olen vanha akka.
      Minusta 40 vuotiaat naiset ovat tosi vaativia kosk ovat sillä hetkellä parhaimmaillaan.
      Olin minäkin siihen aikaan ; )

    • ldfijrigutjhiyuhjy

      Mulle (olen nainen) nelikymppinen mies joka olisi ollut kaksikymmentä vuotta aviossa ja sitten eronnut ei välttämättä kelpaisi, koska minusta on outoa, että jos joku kaksikymppinen haluaa jättää elämättä nuoruutensa ja mennä nuorena avioliittoon. Itse kun olin kaksikymppinen nautin biletyksestä ja elämästä ja opiskelmisesta, eikä mulla ole mitään yhteistä ihmisten kanssa, jotka ovat suurinpiirtein täysi-ikäisiksi tultuaan heti 18-vuotiaina alkaneet perustaa perhettä. Eikä tämä ole loukkaus, minulla vaan ei ole mitään yhteistä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat 18-vuotiaana ajatellewet , että jälkikasvua pitää tehdä ja mielipidettähän tossa kysyttiin, eli rehellisen vastauksen sait. Mun piireissä nuorimmat synnyttäjät on olleet nuorimmat 25-vuotiaita, ja nekin nuoria mun mittapuulla. En pysty ymmärtämään, miksi kukaan menisi kaksikymppisenä avioliittoon, jos taustalla ei olisi päätös, että koko elämänsä on sitten sen yhden kanssa. Mutta mulla onkin periaate, että menen korkeintaan kerran elämässäni avioliittoon tai sitten en koskaan, ja todennäköisempää on, että en koskaan. Tietysti onnellinen olisin, jos joskus minäkin tapaisin sen, jonka kanssa minä eläisin koko elämäni. En kylläkään osaa sanoa tuohon mitään.

      • kelpais tavallinen

        Luulin olevani naimisissa juuri tuollaisen miehen kanssa kuin kuvailit, hieman nössön. No pitkässä parisuhteessa tapahtuu monenlaista. Mies sai reissutyön, alkoi muuttua itsevarmemmaksi, kun omaisuutta kertyi. Lopulta ajautui rinnakkaissuhteisiin. Tuli ero. Niin vaan jouduin ikuisen kumppanuuden haaveet hautaamaan.
        . Jutteletko naisille. Pieni tavallisten asioiden jutustelu tilaisuuksien tullen auttaa tutustumisessa. Ehkä jostakusta kehkeytyy hyvänpäivän tuttu tai enemmän.... Joskus harrastus auttaa tutustumaan, yleensäkin ihmisten ilmoilla liikkuminen. Pidän pohdiskelevista, kädentaitoja omaavista, riippuvaisuuksista vapaista, rehellisistä, uskollisista, keskustelutaitoisista,asioistaan ja itsestää huoltapitävistä, hyvin käyttäytyvistä miehistä. Ulkonäkö ei pääasia. Kuvaamani ominaisuudet tulee esiin vaan juttelemalla. Siis juttelen ihmisten kanssa juttelemisen ilosta. Jos jonkun kanssa viihtyy, ehkä näkee sovitustikin ja tutustuu. Siis juttelemaan naisille ilman iskuyritystä. Ehkä joku osoittautuu kivaksi seuraksi. Voi ehdottaa vaikka kävelylenkkiä, kahvilassa käyntiä, elokuvissa käyntiä jne...


      • tavallinen taapero
        kelpais tavallinen kirjoitti:

        Luulin olevani naimisissa juuri tuollaisen miehen kanssa kuin kuvailit, hieman nössön. No pitkässä parisuhteessa tapahtuu monenlaista. Mies sai reissutyön, alkoi muuttua itsevarmemmaksi, kun omaisuutta kertyi. Lopulta ajautui rinnakkaissuhteisiin. Tuli ero. Niin vaan jouduin ikuisen kumppanuuden haaveet hautaamaan.
        . Jutteletko naisille. Pieni tavallisten asioiden jutustelu tilaisuuksien tullen auttaa tutustumisessa. Ehkä jostakusta kehkeytyy hyvänpäivän tuttu tai enemmän.... Joskus harrastus auttaa tutustumaan, yleensäkin ihmisten ilmoilla liikkuminen. Pidän pohdiskelevista, kädentaitoja omaavista, riippuvaisuuksista vapaista, rehellisistä, uskollisista, keskustelutaitoisista,asioistaan ja itsestää huoltapitävistä, hyvin käyttäytyvistä miehistä. Ulkonäkö ei pääasia. Kuvaamani ominaisuudet tulee esiin vaan juttelemalla. Siis juttelen ihmisten kanssa juttelemisen ilosta. Jos jonkun kanssa viihtyy, ehkä näkee sovitustikin ja tutustuu. Siis juttelemaan naisille ilman iskuyritystä. Ehkä joku osoittautuu kivaksi seuraksi. Voi ehdottaa vaikka kävelylenkkiä, kahvilassa käyntiä, elokuvissa käyntiä jne...

        Aina ei uskalla vieraalle alkaa jutella, välillä vaikea saada varmuus onko kyseessä jo varattu, voi käydä kehnosti jos ukko sattuu olla lähettyvillä.


    • 4+9

      Vaikeaa kommentoida, kun saa yksipuolisen kommentin asioista. Pyrit nähtävästi listaamaan parhainpia puolisia. Oikeassa elämässä ei ranskalaisin viivoin kirjoitusvirheineen esitetä asioita. Kysymys kuuluu kommunikoin myös noin?

      Jos oikeasti asia painaa, käy juttelemassa terapeutilla avoimesti. Se on tätä päivää ja aivan normaalia.

      • 4+9

        sorry kirjoitusvirheet, tarkoitin:
        Kysymys kuuluu kommunikoitko myös noin?


      • Mies38_xx

        Olen samaa mieltä kanssasi. Sekä myös se että jos ei halua panostaa suhteeseen missään vaiheessa -- suhde kuolee. Perusasiat pitää aina hoitaa sekä sitten erikseen suhdeasiat.

        Kuullostaa hiukan siltä että aloittaja on mm. ostanut naiselleen mm. pesukoneen syntymäpäivälahjaksi.


      • juttelemaan
        Mies38_xx kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Sekä myös se että jos ei halua panostaa suhteeseen missään vaiheessa -- suhde kuolee. Perusasiat pitää aina hoitaa sekä sitten erikseen suhdeasiat.

        Kuullostaa hiukan siltä että aloittaja on mm. ostanut naiselleen mm. pesukoneen syntymäpäivälahjaksi.

        En ole kokenut vieraille ihmisille juttelua pahaksi. Jos juttukumppanilla on ollu puoliso mukana oon jutellu hänellekkin. Jos paikalle tullu puoliso on ollu nyreä oon toivotellut hyvät päivän jatkot, tarvittaessa pyytänyt anteeksi,jos on flirttiä epäillyt ja oon poistunut paikalta. Ketään en ole ollut iskemässä vaan juttelemassa.
        Samoin on mulle alkanut vieraat jutteleen ja vastaan kyllä yleisluontoisiin jutun aiheisiin. Olen saanut vieraista ihmisistä kahvilassa, bussissa, mattopyykillä ym juttuseuraa.Juttelen molempaa sukupuolta oleville. Ooon saanut kavereita alkujaan vieraista ihmisistä lähtemällä juttusille. Ellei juttua irtoa, olen jatkanut matkaa. Taas kokeillut yleisluontoisia juttuaiheita jonkun toisen kanssa. Ruokakaupassakin saa usein vieraista ihmisistä juttuseuraa. Olen dietin takia sellainen etikettien lueskelija ja usein törmää toiseen samanmoiseen kaupassa ja sitten haetaan tuotteita yhdessä ja jutellaan maailmasta. Olemalla avoin, kiinnostunut ihmisistä ja juttelemalla vaan yleisluontoisia, tutustuu uusiin ihmisiin. Ehkä löytää ihmisen johon haluaa tutustua lähemmin ja tunne on molemminpuolinen. Ilomielin ottaisin raittiin ja tavallisen kumppanin. Uskon, että löydän vielä
        uusia kavereita ja ehkä kumppaninkin olemalla kiinnostunut ihmisistä ja tekemällä uhkarohkeita keskustelunavauksia. Ainakin saan kivoja jutteluhetkiä.


    • Maritza

      Hei
      Ei ole vikaa. Ei vain osu kohdalle. Sama mulla.

    • yksin vain

      ei osu ei

    • nainen30+

      Miten paljon on reilu 40v? Tekstin perusteella sussa ei ole mitään vikaa paitsi jos olet niitä miehiä jotka ostaa naiselleen tosiaan sen pesukoneen tms. syntymäpäivälahjaksi ;)
      Ottaisin..tai ainakin tapaisin :)

      • Mulla aika samanlainen historia n,20 vuotta naimisissa. Sit sain tarpeeks ostin oman asunnon ja vuoden päivät harjoitellut tätä elämää. ;) On aika erilaista kun olet kaikesta itse vastuussa, etkä enää jaa esim menoja. Etsin kanssa mukavaa miestä jonka kanssa olisi helppo olla ja voisi olla oma itsensä.Itse en kauheest käy missään, ni ei sitä miestä ihan helpolla löydy. ;) Kyllä mä luulen , että sä löydät sen 'oikean' :)


    • naapuri

      Olen 40 vuotias nainen ja jos nyt olisin miestä vaille, niin aloittaja ei olisi välttämättä minun makuuni, vaikka oikein kunnolliselta tuntuukin.

      Nuorempana tuo olisi kulostanut unelma elämältä, tasaista, turvallista, lapsia ja paljon rakkautta. Nyt 40 vuotiaana kaipaan elämään jo jotain vaihtelua. Tässä iässä monelmien osapuolten on saatava aikaa itselleen ja omille harrastuksille tai menoille. Yhdessä pitäisi tehdä välillä jotain räväkämpää, lähteä vaikka Ruisrokkiin tai vaikka viikonloppulomalle vieraaseen kaupunkiin ja käydä siellä baarissakin.

      Olen seurannut sivusta naapurini eroa ja tilanne vaikuttaa paljon samalta kuin aloittajalla. Mies vaan tuntui aina olevan töissä, mutta se oli ehkä ymmärrettävää, heino uusi talo ja kesämökki pitää pystyä maksamaan jollain. Vasta eron myötä, kun vaimo häipyi lasten kanssa, mies tajusi ruveta elämään "normaalimpaa" elämää. Työpäivät ei ollut enää 12 tuntisia, välillä piti myös lomailla ja nauttia tavallisesta elämästä. Olen nyt jopa törmännyt tähän naapurin mieheen baarissa vieraalla paikkakunnalla vaikka naimisissa ollessaan hän ei koskaan käynyt missään, eikä myöskään vaimo käynyt missään.

      • Terv. naapurisi

        Miksi se naapurin mies töitä puski 12 tuntia päivässä?

        Niin nelikymppinen alkaa elää menetettyä lapsuuttaan uudelleen, sirkushuveja ja kivaa olla pitää.


    • se45w345

      Käytännössä ainoa syy, minkä olen huomannut jokaisessa tällaisessa postissa, on se, että standardit ovat liian korkealla.

      Eli joku valittaa kurjaa kohtaloaan, kun ei kelpaa miehelle/naiselle, vaikka on kiltti/tuhma, omaisuutta ja lapset hankittu/ei lapsia, jne. Sellainen omasta mielestään täydellisen epätäydellinen, ehkä jopa tavallinen.

      Te yritätte pokata itsellenne puolisoksi jotain oman tasonne yläpuolelta - Ja vaikka saisittekin sellaisen kanssa suhteen aikaan hetkeksi, ette pysty sitä ylläpitämään.

      Katsokaapa peiliin oikeasti ja laskekaa omia vaatimuksianne, niin alkaa nuo suhteetkin kestämään, kun olette sopivassa seurassa.

    • tietenkin!

      kyllä sinä vielä jonkun löydät, usko pois!

    • Ihmettelijä1:lle

      Ihmettelijä1:n kaltainen mies kuulostaa juuri sellaiselta, jollaista kovasti ja turhaan tässä ajassa saa hakea! Rehdiltä, luotettavalta ja keskustelutaitoiselta ihmiseltä- oikealta vanhan ajan herrasmieheltä, jollaiset ovat kerta kaikkiaan käymässä sukupuuttoon! Harmi vaan, ettei tuollaisia ole tullut vastaan. Missä ihmeessä heitä tapaisi? Ehkä juuri se onkin perusongelma: kaikki tapaamispaikat ja foorumit ovat täynnä ja pullollaan nykyajan pinnallisia muka-mukavia viihdyke- ja viihdehakuisia SuperEgoja, joiden syvällisyys ja sitoutumiskapasiteetti on täysin olematonta. Naista, joka omaa vanhanaikaiset arvot nykyuroot enemmänkin etoo ja puistattaa kuin ihastuttaa... Joten on meitä naisiakin olemassa, jolle sinunlaisesi ei ainoastaan vain kelpaisi, vaan joille olisit suuremmoinen aarre! Toivon kovasti, että oikeat ihmiset voisivat kohdata oikeita ihmisiä. Olisipa magneetti, jolla sopivaa hakea! Kaikkea parasta sinulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe