exit paikat

pettynytmies

Onko kellään tietoo miten penkit voi olla varauloskäytävällä, siis just oven edessä. Jotka oli vielä myyty kalliilla "enemmän jalkatilaa", jota ei sitten ollutkaan.

62

7119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 + 4

      Mikä yhtiö? Mikä konetyyppi?

      • pettynytmies

        Jet time. Kone,en muista


      • Iskä hoitaa
        pettynytmies kirjoitti:

        Jet time. Kone,en muista

        Muistatko asiakaspalvelun numeron/sähköpostin. Laita se niin voin kysyä avuttoman puolesta.


    • 1 + 4

      Paikat hätäuloskäyntien kohdalla (punaiset istuimet). Rivin 13 paikoilla on hieman (ei paljon, n. 5 – 8 cm) lisää jalkatilaa muihin istuinpaikkoihin verrattuna. Rivin 12 paikoilla ei yleensä ole lisäjalkatilaa mutta vierekkäisiä istumapaikkoja on vain kaksi. Tämä rivi on siksi erityisen sopiva yhdessä matkustavalle parille joka haluaa istua vierekkäin ilman kolmatta matkustajaa samalla rivillä. Huomaa, että rivin 12 istuimien selkänojia ei voi laskea alas. Hinta aikuisilta 30 – 35 EUR (lapsipaikkaa ei ole saatavilla).

      • pettynytmies

        Mutta kun koneen kaaviossa nimenomaan näitä kaksoispaikkoja myytiin nimikkeellä "enemmän jalkatilaa". Onhan järjetöntä ostaa tavallinen paikka jos tarvii enemmän tilaa. Onkohan koneen kaavio ollut tarkoituksella eri kuin käyttämämme kone. Haiskahtaa huijaukselta.


      • *Johnu*
        pettynytmies kirjoitti:

        Mutta kun koneen kaaviossa nimenomaan näitä kaksoispaikkoja myytiin nimikkeellä "enemmän jalkatilaa". Onhan järjetöntä ostaa tavallinen paikka jos tarvii enemmän tilaa. Onkohan koneen kaavio ollut tarkoituksella eri kuin käyttämämme kone. Haiskahtaa huijaukselta.

        Olen pariin kertaa matkustanut sellasilla koneilla, missä on juuri nämä kaksoispaikat. Paikat on ollu just semmoset, ku kaavio anto ymmärtää. Ne on juuri oven kohdalla ja jalkatilaa oli niin paljon, että ois vaikka voinu koko pituudeltaan maata siinä. Lentoemännät istu meitä vastatapäätä nousut ja laskut. Näissä penkit kyllä voi laskea alas. Näitten paikkojen kohdalta ihmiset otettiin sisään koneeseen.
        Koneet oli Finnairin ja Thomas cookin Boeingit.

        Tosin Thomas Cookin koneessa tässä paikassa oli aivan käsittämättömän kylmä. Kauhea veto koko reilun 6 tunnin ajan. No lomahan saatiin sitte kärsiä kauheassa flunssassa. Siinä meni 2 viikon loma ihan pilalle sairastaessa.
        Oon 6 eri kertaa ja 5 eri lentoyhtiöllä varannut EXIT paikat ja missään ei ole IKINÄ ollut niin kylmä, ku Thomas Cookin koneessa. Tiedostan kyllä sen, että siinä on VÄHÄN viileämpää ku muualla koneessa, mut ei siinä sentään niin jäätävää kuulu olla. Värjöteltiin 3 fleeceviltin alla ja silti paleli. Tämä kokemus teki sen, että oli ensimmäinen ja viiminen kerta ku matkustan Thomas Cookilla.


      • rahalla_saa_500
        *Johnu* kirjoitti:

        Olen pariin kertaa matkustanut sellasilla koneilla, missä on juuri nämä kaksoispaikat. Paikat on ollu just semmoset, ku kaavio anto ymmärtää. Ne on juuri oven kohdalla ja jalkatilaa oli niin paljon, että ois vaikka voinu koko pituudeltaan maata siinä. Lentoemännät istu meitä vastatapäätä nousut ja laskut. Näissä penkit kyllä voi laskea alas. Näitten paikkojen kohdalta ihmiset otettiin sisään koneeseen.
        Koneet oli Finnairin ja Thomas cookin Boeingit.

        Tosin Thomas Cookin koneessa tässä paikassa oli aivan käsittämättömän kylmä. Kauhea veto koko reilun 6 tunnin ajan. No lomahan saatiin sitte kärsiä kauheassa flunssassa. Siinä meni 2 viikon loma ihan pilalle sairastaessa.
        Oon 6 eri kertaa ja 5 eri lentoyhtiöllä varannut EXIT paikat ja missään ei ole IKINÄ ollut niin kylmä, ku Thomas Cookin koneessa. Tiedostan kyllä sen, että siinä on VÄHÄN viileämpää ku muualla koneessa, mut ei siinä sentään niin jäätävää kuulu olla. Värjöteltiin 3 fleeceviltin alla ja silti paleli. Tämä kokemus teki sen, että oli ensimmäinen ja viiminen kerta ku matkustan Thomas Cookilla.

        hyvä kun oli viimeinen kerta tuollaiselta valittajalta, minä varaan aino juuri nuo paikat, ja olen tyytyväinen..


      • rahalla_saa_500 kirjoitti:

        hyvä kun oli viimeinen kerta tuollaiselta valittajalta, minä varaan aino juuri nuo paikat, ja olen tyytyväinen..

        tarvii kans vanhuksille enemmän konttitilaa kun on förttiströpö nua kontit ja säädettävä korkeus olis hjyvä


      • Pakastus
        jii71 kirjoitti:

        tarvii kans vanhuksille enemmän konttitilaa kun on förttiströpö nua kontit ja säädettävä korkeus olis hjyvä

        Kertokaa minkä yhtiön koneisso on lämmintä niin maksan mitä vaan. Lennän paljon pitkiä lentoja ja aina kuin pakastekaapissa.


      • *Johnu*
        rahalla_saa_500 kirjoitti:

        hyvä kun oli viimeinen kerta tuollaiselta valittajalta, minä varaan aino juuri nuo paikat, ja olen tyytyväinen..

        Sulle rahalla_saa_500.
        Sinuna pitäsin leipäläpes kiini. Olen 100% varma, että jos asia sattuis omalle kohalles niin sinä valittasit, ku pikkupoika. Turha ukista vastaan, koska en usko sepityksiäs sanaakaan. Se on vaan täällä hyvä kirjottaa omaa nerouttaan ja haukkua muita, jokka täällä asiallisesti kirjoittelee. Taidat nimenomaan olla juuri niitä, jokka vaihtelee nimimerkkiä ja käy joka palstalla huutelemassa ja tykkäilemässä omista kirjotuksista.

        Jos 2 viikon lomasta saat olla terveenä ja hyväkuntoisena 2 päivää ja loppuloma menee yskiessä, niistäessä,kuumeessa ja huonossa olossa, niin turha sanoa, ettei haittaa ja mitä valitat. Minä en valita. Mainitsin vain asiasta ja tottavie harmittaa, ku lomastaan on maksanut suuren summan ja sitten se menee sairastellessa.
        Jos osasit lukea kunnolla tekstini, niin mainitisin, että olen varannut EXIT paikan 6 kertaa ja 5 eri lentoyhtiöllä.
        Eli KAIKILLA lennoilla millä olen koskaan matkustanut. En ole mikään mestarimatkustelija ja en ole monesti kerenny käydä ulkomailla, mutta JOKA KERTA olen varannut EXIT paikat ja tuota yhtä kertaa lukuunottamatta paikat on aina ollu hyvät ja olen niihin ollut tyytyväinen, eikä ole tarvinut kylmyydestä kärsiä. Tulen myös jatkossaki varaamaan aina EXIT paikat.


      • caramba
        rahalla_saa_500 kirjoitti:

        hyvä kun oli viimeinen kerta tuollaiselta valittajalta, minä varaan aino juuri nuo paikat, ja olen tyytyväinen..

        Samoin minä, ja tosiaan ne saa rahalla?!


    • couldnt care less

      taas on charter matkustajilla vaikeaa...voi luoja

      • pettynytmies

        Exit paikoilta näkee vaan parhaiten mies-stuerttien kiinteät pakarat!


      • selvisi sekin
        pettynytmies kirjoitti:

        Exit paikoilta näkee vaan parhaiten mies-stuerttien kiinteät pakarat!

        Se näyttää kiinnostava joitakuita...


      • u know
        pettynytmies kirjoitti:

        Exit paikoilta näkee vaan parhaiten mies-stuerttien kiinteät pakarat!

        stuertit ovat aina miehiä.....lentoemännät naisia


      • Homppelit maailmalla
        u know kirjoitti:

        stuertit ovat aina miehiä.....lentoemännät naisia

        Aloittajan parisuhteissa taitaa myös olla aina miehiä.


    • Exit-paikalla istunu

      Tulin eilen etelästä Norwegianin Boeing 737-800 koneella ja sain sattumalta Exit-paikan. En sellaista erikseen pyytänyt. Oli tosiaan tilaa röhnöttää jalat suorana! Ennen lähtöä lentoemäntä kävi erikseen opastamassa hätäoven aukaisun hätätilanteen varalta.
      Toki siiven kohdalla näkyväisyys alaspäin oli sitten kovin rajallinen. Eikä penkki ollut suoraan oven edessä vaan juuri penkkini jalkatilan kohdalla.

      • pettynytmies

        Joo,meilläkin olo ne paikat mutta jalkatilaa nolla. Ihmettelen vieläkin että meijän paikat oli siinä missä sun jalat.Onkohan Se laillista. Olen seurannut tv,stä lentoturmatutkinta ohjelmaa,niin paljo ois tullu lisää ruumiita jos penkit ois ollu niin kuin meijän lennolla, kun siin ei oo edes jaloille. Kaipaa selitystä


      • No kyllä se
        pettynytmies kirjoitti:

        Joo,meilläkin olo ne paikat mutta jalkatilaa nolla. Ihmettelen vieläkin että meijän paikat oli siinä missä sun jalat.Onkohan Se laillista. Olen seurannut tv,stä lentoturmatutkinta ohjelmaa,niin paljo ois tullu lisää ruumiita jos penkit ois ollu niin kuin meijän lennolla, kun siin ei oo edes jaloille. Kaipaa selitystä

        tilanne siitä vielä korjaantuu kun yksi tällainen flygari tulee alas. Eli ei huolen häivää.


      • Tsögaaja
        No kyllä se kirjoitti:

        tilanne siitä vielä korjaantuu kun yksi tällainen flygari tulee alas. Eli ei huolen häivää.

        Eiköhän ne kaikki tuu alas.


    • Lentänyt32x

      Ostan aina exit paikat kaukolennoilleni. Makso mitä makso. Muut saavat hädissään ja paniikeissaan tuskissaan piereskellä niissä ahtaissa paikoissa. Jos ei ole Exit paikkoja, pulitan sitten lisää ja upgradeen businekseen.

    • no name

      jos haluaa lisää jalka ym. tilaa niin parhaiten sitä saa kaukolennoilla businessluokassa
      toki maksaa hieman lisää mutta eipä tarvi olla kuin sillit purkissa

    • gustavo_1987

      kyllä , junapaikat kannattaa aina varata etukäteen , sillä paikat voi olla kalliita, tai hinnat alkavat kallistua, kun ,jos ei tilaa paikkoja etu ajassa.....

    • ei jalat solmussa

      Koripalloilijat, täysikasvuiset ja invalidos - varatkaa etukäteen.

    • Flygari

      Persaukiset kävelkää, tai lopettakaa ruikuttaminen!
      Sitäpaitsi 1 luokassa matkustaa aina mukavasti...

      • moneymoneymoney

        köyhyys ei ole synti, mutta helkkarinmoinen häpeä,, älkää valittako köyhät.


      • Yli 30 vuotta kulken
        moneymoneymoney kirjoitti:

        köyhyys ei ole synti, mutta helkkarinmoinen häpeä,, älkää valittako köyhät.

        Vaasasta kun lentää Canarialle tai Turkkiin ei kannata ottaa näitä exit
        ym lisähintapaikkoja. Jos otat exit-paikan riviltä 11 käy bätre folke jalottelemas
        ja piereskelemäs sun nokan alla ruokailun jälkeen. Jos oikaiset jalat ne
        talloo sun varpaat. Jos otat paikat taaempaa, on ne vessan takana ja
        sitten saat selville mitä ne on kotona lähties syöny. Hyi tanasaa!!!
        Vaasan kenttäpalvelut mahtavat. Kiitos heille.


      • järkitutakas
        Yli 30 vuotta kulken kirjoitti:

        Vaasasta kun lentää Canarialle tai Turkkiin ei kannata ottaa näitä exit
        ym lisähintapaikkoja. Jos otat exit-paikan riviltä 11 käy bätre folke jalottelemas
        ja piereskelemäs sun nokan alla ruokailun jälkeen. Jos oikaiset jalat ne
        talloo sun varpaat. Jos otat paikat taaempaa, on ne vessan takana ja
        sitten saat selville mitä ne on kotona lähties syöny. Hyi tanasaa!!!
        Vaasan kenttäpalvelut mahtavat. Kiitos heille.

        Flygari ja moneyjne teidän kohdallanne synti on suuri yksinkertaisuus ja tyhmyys.


    • VOE RISTUS

      Aloittaja ROLLI. Eihän kukaan noin tyhmiä kysele. Sama kun sanos, että Rynkyllä paras palvelu. ahahaha Tuli pvän naurut. ahahaha

    • JÖSSES

      HAUKI ON KALA ... Kun lähtee himasta poes niin aina on ropleems. HYvää Juhannusta !

    • Mualman Miäs

      Pure hammasta poika, matkailu avartaa ja pitkätukkaisia jymäytetään!

    • 33+1

      Voi v i t t u näitä lahopäitä.

      • paavon vihamies

        Nykyään nuo tumpit vievät meiltä parimetrisiltä paikat. Pitäis varata ja maksaa ainaki puolivuotta etukäteen. Kyllä se vetuttaa kun siellä joku pulle paavo istuu niilla muutamalla paikalla jotka ovat oikeasti mahdolisia meikäläiselle. On sitten maksanut siitä mitä vaan. Olen valmis maksamaan itsekkin mutta kun on yleensä jo mennyt.


    • matka ilman särkyjä

      Minä tilasin exit-paikat Finnairilta Dubain lennolle koska polvissani on kulumaa ja niitä särkee esim. elokuvissa sietämättömästi jos joudun istumaan kauan polvet koukussa.
      Tilatessani paikkoja minulle sanottiin että eivät ole varmoja pystynkö auttamaan muita tällä paikalla jos tulee hätätilanne ja pitää poistua varaulosoven kautta. Olin ihan hölmistynyt siitä että minua luultiin invalidiksi polvisärkyjen vuoksi, vannoin että pystyn kyllä auttamaan ja sain paikat varattua. Aika vääntöä se keskustelu kuitenkin oli ja mietin että jos jalkavaivaiset ei näitä paikkoja tavoittele niin ketkä sitten.
      Koneen pohjapiirroksesta näkee istumapaikat jos tietää koneen tyypin. Netti auki ja pohjapiirros eteen kun varaa paikkoja. Exit-paikat jotka ovat kaksi seuraavaa penkkiä varauloskäynnin jälkeen ovat ihan normaalilla jalkatilalla enkä edes tajua voiko niitä kutsua exit-paikoiksi.

      • matka ilman särkyjä

        Kysykää matkatoimistolta tai lentoyhtiöltä milloin paikat voi varata ja sitten heti nettiin varailemaan kun tiedätte päivän.


      • paavon vihamies
        matka ilman särkyjä kirjoitti:

        Kysykää matkatoimistolta tai lentoyhtiöltä milloin paikat voi varata ja sitten heti nettiin varailemaan kun tiedätte päivän.

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Joudun työnpuolesta laähtemääm joskus jopa viikon sisällä. Ei niillä reittilennoilla paikat ole sen isompia.


      • Oltava terve

        Jalkavaivainen ei kelpaa Exit-paikalle. Paikalla olevan pitää olla terve ja hätättilassa pystyä avustamaan muita matkustajia hätäuloskäynnistä ulos.


      • ei käsi kipsissä
        Oltava terve kirjoitti:

        Jalkavaivainen ei kelpaa Exit-paikalle. Paikalla olevan pitää olla terve ja hätättilassa pystyä avustamaan muita matkustajia hätäuloskäynnistä ulos.

        Joo, exit-paikalle ei kelpaa liikuntarajoitteinen tai vaikkapa lapsi. Pitää olla ns. able-bodied henkilö, joka pystyy omin avuin saamaan sen hätäuloskäynnin auki ja myös poistumaan siitä. Toki myös avustamaan muita, jos käsky siihen käy.


    • folkew

      No onhan ne ainakin tähän asti mulla ollu tilavammat ja hinta.....no köyhälle kaikki on kallista. ja ei tässä rikkaita olla itsekkään!

    • Hähää

      No mut onneksi mulla on oma yksityiskone, millä lennellä niin ei tartte kaikenmaailman rupusakin kanssa olla.

      • joopa joo

        en usko


    • Nordenskiöldexplorer

      Kerran Iberian paluulennolla jostain Canarialta innostuin siemailee Cuba Libree siihe mallii että koneesta loppu Ron Bacardi, olivat kauheen pahoillaan ja sit loppumatkan kittasin GT:ä virman piikkiin....

      • Tännekin tämä sama

        Ostin juuri meno-paluuliput bussissa Mikkeli-Helsinki-Mikkeli. Hintaa toisilla yhteensä kokonaista 2 euroa. Toiset liput olivatkin sitten jo yhteensä 10 €.

        Vr:llä hinta on 90-150 euroa edestakaiselle lipulle.

        Eli ei kannata paljon miettiä, kun vaimon kanssa lähdemme, maksammeko yhteensä 12-20€ vai 180-300€ yhdestä edestakaisesta matkasta.

        Bussissa on mukavat nahkaistuimet, WI-FI, pistorasiat, pyörätuolipaikka.... Eivätkä ole kolmea tuntia myöhässä, kuten Oulun juna näyttää juuri nytkin olevan.

        Nyt järki mukaan toimintaan ja Onniexpressiä ja Onnibussia käyttämään. Pelottihan se Lidl:kin aikoinaan, mutta nyt liikevaihto nousee kohisten. Ei kaikki uusi ole pahasta.


      • Aiheen vierestä
        Tännekin tämä sama kirjoitti:

        Ostin juuri meno-paluuliput bussissa Mikkeli-Helsinki-Mikkeli. Hintaa toisilla yhteensä kokonaista 2 euroa. Toiset liput olivatkin sitten jo yhteensä 10 €.

        Vr:llä hinta on 90-150 euroa edestakaiselle lipulle.

        Eli ei kannata paljon miettiä, kun vaimon kanssa lähdemme, maksammeko yhteensä 12-20€ vai 180-300€ yhdestä edestakaisesta matkasta.

        Bussissa on mukavat nahkaistuimet, WI-FI, pistorasiat, pyörätuolipaikka.... Eivätkä ole kolmea tuntia myöhässä, kuten Oulun juna näyttää juuri nytkin olevan.

        Nyt järki mukaan toimintaan ja Onniexpressiä ja Onnibussia käyttämään. Pelottihan se Lidl:kin aikoinaan, mutta nyt liikevaihto nousee kohisten. Ei kaikki uusi ole pahasta.

        Mistä kummasta olet löytänyt tuollaisen bussin? Nuo ominaisuudet löytyy kyllä junasta (ei kuitenkaan nahkaistuimia).

        Taisi olla Onniexpressiin jokin poikkeutilanne ja sattui olemaan luxusbussi laitettu linjalle kun sille ei ollut muuta ajoa ja tavallinen bussi puuttui.

        En ole vielä kertaakaan päässyt matkustamaan näillä Onni-sellaisilla kun ne ajaa minulle sopimattomilla linjoilla ja sopimattomiin aikoihin. Kerran etsiskelin ihan tosissani Onnibussin jatkoyhteyttä junalta, mutta olisi pitänyt odottaa 5-6 h joten jatkoin sitten junalla kaksinkertaiseen hintaan Onnibussiin verrattuna ja oli ollut perillä jo pitkään kun bussi oli vasta lähtenyt.


      • namiunam
        Aiheen vierestä kirjoitti:

        Mistä kummasta olet löytänyt tuollaisen bussin? Nuo ominaisuudet löytyy kyllä junasta (ei kuitenkaan nahkaistuimia).

        Taisi olla Onniexpressiin jokin poikkeutilanne ja sattui olemaan luxusbussi laitettu linjalle kun sille ei ollut muuta ajoa ja tavallinen bussi puuttui.

        En ole vielä kertaakaan päässyt matkustamaan näillä Onni-sellaisilla kun ne ajaa minulle sopimattomilla linjoilla ja sopimattomiin aikoihin. Kerran etsiskelin ihan tosissani Onnibussin jatkoyhteyttä junalta, mutta olisi pitänyt odottaa 5-6 h joten jatkoin sitten junalla kaksinkertaiseen hintaan Onnibussiin verrattuna ja oli ollut perillä jo pitkään kun bussi oli vasta lähtenyt.

        no käypäs onnibus sivuilla siellä tietoa lisää, nämä luksusbussit tulevat 1.7 ihan vakituiseksi kalustoksi.


    • Istu hyvin
    • matka ilman särkyjä

      Jalkavaivoja on erilaisia, jos polvia särkee vain siksi että joutuu olemaan jalat koukussa muutaman tunnin niin se ei vielä tee ihmisestä liikuntarajoitteista !
      Pystyn auttamaan ihmisiä siinä missä muutkin ! Jos tietäisin etten pysty toimimaan niin en kai silloin exit-paikkaa edes varaisi. Sitäpaitsi lentoemännät katsastavat ne ihmiset jotka ovat exit-paikan varanneet ja jos näyttää että matkustaja on sen oloinen ettei pysty muita auttamaan he poistavat exit-paikalta. Näin minulle vielä sanottiin Finnairilta. Ja todellakin sain istua varaamallani paikalla.

      • zmsöslss

        Wizzairin lennolla Turusta Gdanskiin (Airbus A320) siirsivät kaksi exitin vieressä istunutta nuorta naista ja tilalle kaksi miestä. Halusivat "raavaat" miehet jotka kykenevät avaamaan hätäpoistumistien nopeasti tarvittaessa.


    • Onpahan niissä kunnon jalkatilaa ! Aina on ollut. Ottaapi sen silmän käteen ja katsoo tarkemmin, tai hanki silmälasit, et näät kunnolla eteesi. Mäkin oon joutunut muuta-man kerran istumaan keskellä, jalkatilaa oli yllin kyllin, muttei saanut laittaa matkata-varoita istuimen alle, kaikki piti laittaa sinne ylös.....niiden hinnoista en onneksi tiedä tuon taivaalista, isä se aina maksaa lennot, kun menemme jonnekin, esim. Tukhol-maan, meillä on siellä sukua vähän.......siis siinä lähellä asuu....

      • 16-vuotias

        Itehä kerra sattumalt pääsin sellaselle paikaööe... Yölento, jalka tilaa riitti mutta jumalauta että oli kylmä! Turkist airlines oli, vaikka tuskin se siitä kiinni on.


      • kannattaa tarkistaa
        16-vuotias kirjoitti:

        Itehä kerra sattumalt pääsin sellaselle paikaööe... Yölento, jalka tilaa riitti mutta jumalauta että oli kylmä! Turkist airlines oli, vaikka tuskin se siitä kiinni on.

        Olikohan ovi jäänyt raolleen:)


    • hohhoijjjaa

      Pettynytmies.... Olen enemmän pettynyt. :D

    • Kukko 4

      Moi ,, lentelet airbussin koneilla ,180cm käpälät mahtuu edellisen penkinalle , Boeingin koneissa ei ole jalkatilaa 777-300 samoja muut mallit ,

    • se toinen puolisko

      No vali, vali...
      Me tultiin erään kerran kuuden tunnin lentoa siten, että toisella puoliskolla oli kipsi jalassa pohkeesta reisijuureen. Saimme sentään istua kahdestaan kolmen paikalla, siis ei exitissä.
      Puolison jalka oli sylissäni, keskipaikka vapaana ja käsinojia ei saanut edes ylös.
      Voi hel.....i, meinas paniikki iskeä.

    • Ex-exitti

      No mutta kun exit-paikoille ei voida myydä lippuja ennakkoon, ainakaan mun tietääkseni. Mikä yhtiö muka myy exit-paikkoja? Ei niitä ainakaan netin kautta voi varata koska ne annetaan vasta sitten kun naama on naamaa vasten...

      • 69+96

        EXIT paikat nimenomaan myydään ennakkoon netissä. Tämä koskee siis matkoja, jotka on varattu matkatoimistosta. Matkatoimisto antaa matkustajilleen mahdollisuuden varata istumapaikkansa etukäteen.
        Lentoyhtiöt mm. Finnair, Tuyfly Nordic, Primera Air, Freebird, Thomas Cook ja Norweigian myy EXIT paikkoja ennakkoon netissä.

        En tiedä toimiiko tämä samoin reittilennoilla. Mut näin se toimii ainakin matkatoimistojen järjestämillä lennoilla.


    • Ex-Exitti

      Jaa, aika kumma juttu, koska kun itse hoidan aina kaiken netin kautta, niin minulle ei ole koskaan onnistunut se, etttä voisin varata exit-paikan. Systeemi herjaa AINA ettei niitä voi varata etukäteen. Itse en tosin valmismatkoilla käy, joten voiskohan johtua siitä? Ihme logiikka kuitenkin. Eipä silti, olen pieni ihminen, en tarvitse sitä exittiä mutta kuitenkin.

      • Siivellä Ilona...

        Exit¨iä ei voi varata koska paikalle istutetaan vain terveitä hyvä kuntoisia ihmisiä jotka kykenevät toimimaan hätätilanteessa, Vanhuksia ja invalideja ei paikalle päästetä.

        On hassua maksaa jalkatilasta lisähintaa kun rasitteena on laskun aika sadetta ! vai oletteko huomanneet mistä ne vesipisarat tulevat ? Exit'in oven tiivisteet sulavat jäästä ja vesi valuu matkustajan päälle.... tosin vain hetken mutta kuitenkin.....;) Siksi toiset ovat havainneet sen kylmyyden ja huopaa ei saa ko. paikoilla pitää.... ei edes villatakkia irtonaisena.


      • IsoKirves
        Siivellä Ilona... kirjoitti:

        Exit¨iä ei voi varata koska paikalle istutetaan vain terveitä hyvä kuntoisia ihmisiä jotka kykenevät toimimaan hätätilanteessa, Vanhuksia ja invalideja ei paikalle päästetä.

        On hassua maksaa jalkatilasta lisähintaa kun rasitteena on laskun aika sadetta ! vai oletteko huomanneet mistä ne vesipisarat tulevat ? Exit'in oven tiivisteet sulavat jäästä ja vesi valuu matkustajan päälle.... tosin vain hetken mutta kuitenkin.....;) Siksi toiset ovat havainneet sen kylmyyden ja huopaa ei saa ko. paikoilla pitää.... ei edes villatakkia irtonaisena.

        Siis nousun ja laskun aikana ei niitä huopia, eiks nii?


      • isoKirves
        Siivellä Ilona... kirjoitti:

        Exit¨iä ei voi varata koska paikalle istutetaan vain terveitä hyvä kuntoisia ihmisiä jotka kykenevät toimimaan hätätilanteessa, Vanhuksia ja invalideja ei paikalle päästetä.

        On hassua maksaa jalkatilasta lisähintaa kun rasitteena on laskun aika sadetta ! vai oletteko huomanneet mistä ne vesipisarat tulevat ? Exit'in oven tiivisteet sulavat jäästä ja vesi valuu matkustajan päälle.... tosin vain hetken mutta kuitenkin.....;) Siksi toiset ovat havainneet sen kylmyyden ja huopaa ei saa ko. paikoilla pitää.... ei edes villatakkia irtonaisena.

        Ja olisiko kyse kondensaatiovedestä, maybe perhaps?


    • Minä vaan kysyn

      Miksei lenskareissa ole rannikkojääkärit vastaamassa palvelusta ja turvallisuudesta? Ne osaa sen mehua ja vettä -homman siinä missä joku lorttonenkinja aukasta ovet ja toimia oikein onnettomuustilanteessa.

    • oikein nähtävyyksiä

      Ylipäänsä on huvittavaa, että ihmiset jaksaa innostua matkailusta lapsenomaisesti. Jos pääsee oikein bisnesluokkaan, niin hellanlettas, kun melekin nauru pääsee.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe