Yhä nuoremmat aikuistuu aikaisemmin...

Lapsuus= elämän paras v.

"Haista vittu!"
"Mee panee tota ;D" kuulee nykyää jopa ekaluokkalaisten suusta!!! Monet tuon ikäiset jopa tietävät mitä vittu tarkoittaa ja suunnitelevat nyt jo milloin alkaisivat meikkaamaan ja käyttämään stringejä ja heidän mielestään on noloa leikkiä!?
Siis mitä helvettiä!!! Mikä tähän maailmaan on menny että lapset ei oo enää lapsia! Ite oon nyt 16.v ja leikin vielä vitosellakin nukkekodilla kavereiden kaa!!
WAKE UP KIDS!!!! Te ootte viel lapsia! Älkää hyvänen aika miettikö 11.v millon teidän menkat alkaa ja 12.v menisikö jo sänkyyn... EI EI EI ja vielä kerran EI! Nauttikaa oikeesti lapsuudesta! Näin teininä voin sanoo että tää "teinivaihe" ei oo mitää ruusuilla tanssimista eikä varmasti myöskään aikuisuus! Sitähän sanotaan että lapsuus on elämän parasta aikaa!

41

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnnnnnnnn

      ....Ja sinullahan on 16-vuotiaana varaa sanoa lapsista, kun itsekkin olet sellainen ainakin kirjoituksen perusteella.

      • vajotuslusmus

        :DDDDDDDd nnnnnnnn: ehkä kuitenkin eri asia kuulla 16v:n (joka on iha perus ikä seksijuttuille) suusta tommosia ku ekaluokkalaisen. :D herääää?
        mut btw jos 11v ei sais miettiä millo menkat alkaa voi käyä upsista ku joillaki alkaa nykyää jo alle 10 veenä menkat... :D että sullekki alottaja; heräääää?
        kohta "lapsenlapsi" saa uuden merkityksen :D
        kuvitelkaa tilanne: päiväkodinpihaan tulee joku äiti lapsensa kanssa ja sit se on sillee "kenen tuo lapsi on?" [osoittaen uutta lapsitulokasta päiväkodin ovella] sit joku tuttava vastaa "joo, se on sen yhe esikoululaisen lapsi" sit se toine vastaa "nii joo sen lapsen lapsi..."
        get it? niinkö.. lapsenlapsi.. heh heh... :D ei ookkaa enää mummun tyttären lapsi vaan niinkö kirjaimellisesti: lapsen lapsi.
        joo onha tää hitusen huolestuttavaa.


      • vuyftuio
        vajotuslusmus kirjoitti:

        :DDDDDDDd nnnnnnnn: ehkä kuitenkin eri asia kuulla 16v:n (joka on iha perus ikä seksijuttuille) suusta tommosia ku ekaluokkalaisen. :D herääää?
        mut btw jos 11v ei sais miettiä millo menkat alkaa voi käyä upsista ku joillaki alkaa nykyää jo alle 10 veenä menkat... :D että sullekki alottaja; heräääää?
        kohta "lapsenlapsi" saa uuden merkityksen :D
        kuvitelkaa tilanne: päiväkodinpihaan tulee joku äiti lapsensa kanssa ja sit se on sillee "kenen tuo lapsi on?" [osoittaen uutta lapsitulokasta päiväkodin ovella] sit joku tuttava vastaa "joo, se on sen yhe esikoululaisen lapsi" sit se toine vastaa "nii joo sen lapsen lapsi..."
        get it? niinkö.. lapsenlapsi.. heh heh... :D ei ookkaa enää mummun tyttären lapsi vaan niinkö kirjaimellisesti: lapsen lapsi.
        joo onha tää hitusen huolestuttavaa.

        Opettele kirjoittamaan kusipää.


    • Kurjaa

      Ymmärrän. Itekki kutosella leikin veljeni kanssa legoilla ja luin harry potteria innoissani. Harmi että maailma on muuttunut tällaiseksi. :(

      • Babylonfighter96

        Thats wassup!! Potter-kirjat oli kui toinen parempi maaginen maailma kutosella, mutta löytyy vähemmän pentuja, jotka ovat niinku me aikoinaan junnuna. Vitoselta ku mentii kutoselle nii kesän aikana hip hip oli yhtäkkiä suosittua ja lätsät päässä heiluttiin ,mut se voi myls johtuu vanhemmista esim. K-25 leffat on nykyään (ei kaikki) K 13 ja vitun MTV! Music televisio pahenee vuosi vuodelta ja ne ohjelmat on paskempii ku ennen ja jostai syystä niis on enemmä puhetta seksistä! Yhyeiskunta kusee monella tavalla.


    • asdfghjklöä

      jep. itse olen 18v neitsyt poika ja sellaisena aion pysyä. monta tilaisuutta tyttöystäviin on ollut ensimmäinen oli 2 luokalla 8 vuotiaana :) mutta ihan vaikka piruuttani vastustan tätä uutta saasta mielikuvaa että kakarat voisi muka aikuistua ennen aikaansa! vihaan sitä NIIN PALJON

      • sdsosihfdiojs?

        joko: HA GAY!
        tai sitte: unissas
        kolmas: "monta tilaisuutta tyttöystäviin..." nii, ennenkö muutuit läskiks finninaamaks sillo 13-vuotiaana :D
        sit vielä; "kakarat voiSI MUKA aikuistua" kyl se vaa tapahtuu ennemmi tai myöhemmi. diilatkaa tän asian kaa
        ja sit viimone: tuski menee yhtäkahta vuotta nii oot ehtiny rassata useampia reikiä ku ikinä osasit unelmoidakkaa... ellet tarkottanu neitsyydelläs horoskooppia... horoskoopit tuski vaihtuu vaik kui rassais.. vai kuinka? :D


    • voijeesus

      Mua harmittaa tollanen, kun nykyään ala-astelaiset EI LEIKI. "Noloo leikkiä" "Mulla on poikaystävä". PASKANLOTINAA, nyt ne nuket käteen ja leikkimään niitä kotileikkejä. Lapsilta jää paljon oppimatta, psyykkisesti siis. Leikillä on tärkeä merkitys lapsen elämässä, vaikka ette sitä uskoisikaan.

      • asdfghjklöä

        lisään äthän että seksi on AIKUISTEN leikki, ja teknisesti ihminen on "aikuinen" vasta 24 vuotiaana, jolloin aivot ovat kehittyneet pääsääntöisesti valmiiksi. jos olet erimieltä tästä olet väärässä ja tiedät sen.


      • asdfghjklöä

        erittäin hyvä kommentti sinulla, laitoin tuon lisäyksen omaani mutta se tulikin nyt sitten tähän väliin -__-


    • Hohottaja

      Onko tuo muka aikuistumista? Teiniytymistä ehkä.

      Tunnen joitakin alakouluikäisiä, jotka ovat tietyllä tapaa aikuismaisempia kuin monet aikuiset, ja siinä ei mitään vikaa ole, päinvastoin.

      • vvvvvu

        Samaa mieltä, sehän se vasta ihan hemmetin lapsellista on, jos sanoo "Haista vittu!" tai "Mee panee tota.". Silloin ei vielä ole sisäistänyt edes sitä, että vittu on halveksittava sana, eikä sitä saisi käyttää. Toisaalta se on luonnollinen asia, joten miksi sitä pitäisi hokea koko ajan? Jos taas vitsailee noilla panemisjutuilla, niin ei vielä ole oppinut, että se on ihan normaali asia, ja kuuluu jokaisen elämään. Kaikki elukat lisääntyvät. Leikkiminen ei saisi olla noloa. Tosin jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Tänään olin kyllä niin nolona, kun luokkakaverini hyppivät vesilätäkköön ja kastilevat itsensä! Kyllä nyt 13-vuotiaana pitäisi jo tajuta itse, ettei se kannata ja siitä ei ole muuta kuin haittaa. Jotkut miehet olivat kuulemma aamulla juuri kussut siihen lammikkoon...


      • hobidee
        vvvvvu kirjoitti:

        Samaa mieltä, sehän se vasta ihan hemmetin lapsellista on, jos sanoo "Haista vittu!" tai "Mee panee tota.". Silloin ei vielä ole sisäistänyt edes sitä, että vittu on halveksittava sana, eikä sitä saisi käyttää. Toisaalta se on luonnollinen asia, joten miksi sitä pitäisi hokea koko ajan? Jos taas vitsailee noilla panemisjutuilla, niin ei vielä ole oppinut, että se on ihan normaali asia, ja kuuluu jokaisen elämään. Kaikki elukat lisääntyvät. Leikkiminen ei saisi olla noloa. Tosin jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Tänään olin kyllä niin nolona, kun luokkakaverini hyppivät vesilätäkköön ja kastilevat itsensä! Kyllä nyt 13-vuotiaana pitäisi jo tajuta itse, ettei se kannata ja siitä ei ole muuta kuin haittaa. Jotkut miehet olivat kuulemma aamulla juuri kussut siihen lammikkoon...

        Muuten tuon olisi uskonut mutta viimeinen lause pilasi satusi.


    • fsedhnyguj

      Yhdenkään ekaluokkalaisen suusta en ole kuullut tuollaisia lauseita.

      • jdbnfjefefef

        Mäpä oon kuullu muuten nuorempienkin! Täällä meilläpäin tollasta kuulee jo tarhaikäsiltä!


      • ernst.
        jdbnfjefefef kirjoitti:

        Mäpä oon kuullu muuten nuorempienkin! Täällä meilläpäin tollasta kuulee jo tarhaikäsiltä!

        Kyllä kertoo paljon siitä, minkälaisella alueella elät. En minäkään oo kuullut ekaluokkalaisten, enkä isompienkaan ikinä käyttävän tuollaista kieltä.


    • dr no

      Sehän onkin aikuistumista kun sanotaan esim. "haista vittu!" ja "mee panee tota"...

      • Nekkux

        Justiin aika lapsellista hokee vittua joka lausees


    • yksi huolestunut

      AP olen täysin samaa mieltä kanssasi. Lapsilta jää paljon kokematta. Ja kyllä 16-vuotiaana tyttönä olen itsekin lapsi, mutta silti teini-ikäinen. Ei 4-5luokkalaisen tarvitse olla mikään teini vielä. Kyllä kaikkeen on aikansa. Minäkin leikin prätseillä(vai mitä lie olivatkaan:)) vielä viidennellä luokallla. Mutta nyt on muistettava ettei vika ole näitten "lapsiteinien" vaan yhteiskunnan ja median, jossa tuputetaan kaiken maailman muotteja, joihin jokaisen lapsen on mahduttava, myös median olen huomannut seksualisoivan ihan pieniäkin lapsia.

      Joskus on myös kauhea kuulla kun jotkut 8-9vuotiaat harrastavat seksiä. Se on kauheaa!

    • Fuck humans, i'm unicorn

      Tää on taas yks juttu mitä ihmisen pieni aivokapasiteetti ei voi ymmärtää: E-V-O-L-U-U-T-I-O!!! Te ETTE voi verrata menneisyyden tapahtumia nykyaikaan, sehän on nyt jossain testattukkin että lapset alkaa aikuistua nopeammin, esim. Noin sata vuotta sitten kuukautiset alkoivat 15 vuotiaana keskimäärin, ja nykyään alkavat suurimmalla osalla keskimäärin 13v. Sama juttu kun nykyään ihmiset kasvaa pitemmiksi kuin ennen..

      • yksi huolestunut

        No ainahan sillä E-V-O-L-U-U-T-I-O-L-L-A on syynsä esim. Kirahvin kaula muuttui aikojen saatossa pidemmäksi, jotta se voi kurkotella puiden lehtiä. Niin mikä saa 8-vuotiaan tytön sukukypsäksi? En saa päähäni muuta kuin median ja yhteiskunnan luoman seksuaalipakotteen. Yhä nuoremmille markkinoidaan Seksillä.


      • Nekkux
        yksi huolestunut kirjoitti:

        No ainahan sillä E-V-O-L-U-U-T-I-O-L-L-A on syynsä esim. Kirahvin kaula muuttui aikojen saatossa pidemmäksi, jotta se voi kurkotella puiden lehtiä. Niin mikä saa 8-vuotiaan tytön sukukypsäksi? En saa päähäni muuta kuin median ja yhteiskunnan luoman seksuaalipakotteen. Yhä nuoremmille markkinoidaan Seksillä.

        Samaa mieltä!


      • kierto kulku
        Nekkux kirjoitti:

        Samaa mieltä!

        100 vuodenn päästä .
        Kuukautiset alkaa kolme vuotiaana ja kaks vuotiaana seurustellaan.
        6 vuotiaana ollaan naimisissa ja lapsia on 15 koska evoluutio saa näin ihmiset lisääntymään (raskaus aika olisi 10 viikkoa) nopeammin jolloin ihminen ja sen jätteet tuhoavat ihmiset. Ja niimpä simpassit alkavat kehittyä ja siittä se taas lähtee...


      • Babylonfighter18

        Ennen vanhaan aikuistuttiin aikasemmin ett fuck you! Plus tytöilla on keskimäärin alkanu kuukautiset 13v aina mut kyl 7000v sit on ehk vähä eri asia.


    • 13v tyttö

      olen saama mieltä olen 13v menen yläasteelle ja mietin jo nyt työ elämää ja omaa kämppää. Myönnän haluisin jo muuttaa pois kotoa mutta tiedän myös että tulisi koti ikävä jossain vaiheessa näin nuorena. Eniten harmittaa se kun lapset juo ja polttaa myönnän teen samaa mutta en säännöllisesti. Mut mua ei enää kiinnosta leikkii haluun olla kavereitten kans ja pelatakoneel se on mun mielest elämää.

    • nevergonnagrowup!

      Oon 14 v. poika ja tää on oikeesti perseestä kaikki valittaa mulle ja mun "kavereille et vittu kun ootte noin lapsellisii aikuistukaa jo!". Opekin 5. 6. luokilla sano et yläasteella aikuistuu viimestään varmasti jokanen mutta ei oo tää väite tainnu purra meikäläiseen :D Kun mie olin 11, vielä jopa kun olin 12 luulin et seksi ois vaan jotai et pompitaa toisten päällä alasti xDDDDDD

    • 97tyttö

      Joo samaa mieltä alottajan kaa se osalt et lapset ei tunnu enää olevan lapsii. Ku kattelee tuol kaduil joitaa lapsii(8v?) jotka kulkee meikattuin ja pissiksen näkösiin 'bestiksen" kaa ja on olevinaa teinei. Kattelin vaa et 11 vuotiaatkii oli ryyppäämäs puistos..aattelin vaa et mitä vit*ua oikeesti? Mun mielipide saattaa kyl johtuu siint et ite vast 15 vuotiaan aloin aikuistuu jos sillee voi sanoo. ennen sitä leikin ja tuntu et oli aika huoleton elämä ja silloin aloin vast löytää itteni(xD?) tai ku ennen sitä olin vaa menny virran mukaan

    • True story

      Toi ei oo aikuistumista.
      Se on tyhmyyttä.

    • HaluanVieläLeikkiä

      Mä en itekkää ymmärrä mihin tää maailma on menossa. Mä oon kans 16v tyttö, ja hävettää kattoo kun jo viides tai kuudesluokkalaiset vwtää röökiä sellasissa hirveen paljastavissa vaatteissa ja juttelee muitten kaa et 'millonkas lähetää juomaa?' et tottakai se on niitte oma päätös mitä ne elämällää tekee ja jos ne sen haluu pilata. Mut ei sitä tarvii esittää kovaa!! Järki päähän nyt jo -.-" ja voin sanoo että osasyynä tähän on jotkut nuoret ja aikuiset itse jotka eivät välitä että lapsille pitää olla hyvä esikuva. Oon saanu nähdä sitä kuinka sellaset 16-18v nuoret vetää röökii ja juo ja sit niitte instasta tai askista löytyy päivityksii et 'tuli taas juhlittuu vähä frendien kaa' ja sit kuitenki ku niiltä kysytää et mitä mieltä ne o muitte polttamisesta, ni vastaus on et 'kenenkää ei pitäs polttaa, se ei oo hyvää lapsille ja mehä ollaa niitte esimerkkinä' ja siinä ongelma ilmenee!! Jotkut ei vaan ymmärrä, et se ei riitä jos sä sanot että 'sä saat polttaa vast sen ja sen ikäsenä' mun mielipide on et vanhemmat vois koittaa ohjastaa vähä nuoria ja lapsia ja vaikka siinä 15-16 ikävuodessa antaa ihan pienen maistiaisen röökistä tai jostai alkoholi juomasta sillee et nuoret tietää miltä se maistuu ja tietävät mitä on odotettavissa aikuisuudessa, kuin että ei tiedetä mitä mikäkin on ja mennään juomaan ittesä känniin ja poltetaa monta askii röökiä ja sitte valitetaa ku on paha olo. Tässä mun mielipide asiaan!!:)

      • 11v tyttö

        Oon 11v ja vähä aikaa sitte leikin kaverini kanssa nukeilla ja painin iso veljeni kanssa leikin myös äitini kanssa :3 enkä häpee mitää se on kivaa (:


    • kukaaneipakota

      Oon 17 enkä tunne itteeni sen aikuisemmaks kun 6 vuotiaana.. :D Tjooh..Mun mielestä ei ole pakko tehdä mitään jos ei halua, en meikkaa koska en ole ikinä oppinut, ja silloinkin kun yritin niin meni perseelleen ja valu naamasta, plus ennemmin oon reilusti ihan itseni näkönen. Sit en polta enkä juo koska..no, miksi muka pitäisi? En halua, siksi en tee niin. Ja seurustelu! Ei silläkään mikään kiire ole :D Itse en edes olisi ollut kypsä seurusteluun ylä-asteella..meinaan leikin kyllä sillonkin aina välillä kaikkee kivaa, kuten lumisotaa ja kaikkee. Niin ja lapsukaiset, menkat on IHAN perseestä. Karseet mahanvihlasut toisinaan ja muutenkin inhottavaa aikaa. Sitä on vaan tyytyväinen kun tietää että hoo ne tulee vasta muutaman viikon päästä.Typerin keksintö ikinä, olkaa onnellisia kun niitä ei ole :D Tärkeintä on pysyä itselleen rehellisenä, eikä esittää mitään muuta kuin on jonkun toisen takia.
      Ja näin aion tehdä vastaisuudessakin, niin kauan kuin elän. Vaikka tulee "vanhaksi" niin ei tartte silti tulla tylsäksi. Kyllä tottakai jonain päivänä haluan oman poikaystävän, sillä edellytyksellä ettei hänkään ole mikään tylsimys.
      Tuli vähän pitkä, mutta kai te käsitätte?

    • jepjepjaa

      Toi ei oikeen kuullosta aikuistumiselta, tommonen teiniangstaaminen on aika eri asia kun aikuistuminen. Ton ikäset LAPSET uhoo ja kiroilee koska ne on oppinu sen käytöksen jostain. Se ei tarkota että ne olis mitenkään kypsempiä tai henkisesti kehittyneempiä kun muut ikäsensä.

      Mutta samaa mieltä kyllä, lapset ei oo nykyään niin kauan lapsia. Mua harmittaa se että jouduin ite 'kasvaan aikuiseksi' niin nuorena, kun olin jo ala-asteella semmonen totinen, koska mietin niin paljon kaikkia suuria asioita ja kysymyksiä kun vielä olis voinu nauttia lapsuudesta. En tiiä, ehkä mulla oli identiteettikriisi 11 vuotiaana? :D

      Jos on oikeesti lapsi, eikä ole ees murrosikä alkanu niin kyllä siitä elämästä pitäis nauttia. Mun mielestä lapsille ei pitäs todellakaan vaan tupata jotain tietokonetta eteen kun valittavat tylsyydestä, sieltähän mediasta kaikki tää erittäin OIKEA JA LUOTETTAVA informaatio seksistä yms. opitaan. Itehän me tähän yhteiskuntaan vaikutetaan, ei se niiden lapsien vika ole että esittävät vanhempaa mitä ovat ja yrittävät käyttäytyä kauheen seksuaalisesti. Se on opittua käytöstä.

    • lapsenvahti

      Joo mää oon samaa mieltä alottajan kanssa. Ikää ittelläni on 14, ja kyl me ciel kavereitten kaa leikitään, joskin aika harvoin, ja yleensä ennemminki jotain pelejä. Ja sit vitoset on semmosii et vittu se on noloo. Ja ei mun mielestä esim se oo noloo, kun leikin äitin hoitolapsien (1-3v) kanssa (äiti on perhepäivähoitaja). Ja sit monet tutut aikuset (35-65) on sitä mieltä et mä oon henkiseti tosi kypsä. Kykenen ottamaan vastuun teoistani, olen useinkin vastuussa veljistäni, kissasta ja koirasta, minulla ei ole mitään psyykkisiä ongelmia, mulle on ihan sama mitä muut musta ajattelee koska on hyvä itsetunto ja -luottamus. Sit viel sekin et ymmärtää, et oikeesti monien aikustenkin pitäs oppii leikkiin lastensa kanssa.

    • Tyhmiä_ihmisiä

      Eräs kaverini seurusteli ekaluokalla...

    • jsksodjdkdpsksjw

      1. Toi on tyhmyyttä muka aikuistumista varmaan niitten mielestä, en tiedä kun en ole :P
      2. Toisinaan musta tuntuu et oon kiinnostuneempi jostain "lapsellisista jutuista" (huoneen lattia nytkin täynnä jotain littlest per shoppeja

      • seSama

        Korjaus koska ei pistänyt tuohon
        3. Oon 7lk et luokitelkaa lapselliseks jos niin haluutte mut ei kiinnost


    • Olenlapsikyllä

      Tässä nyt 12 vuotiaana voin sanoa että en leiki enkä ajattele mitään panemista vaan hengaan kamuittenkaa ja chillaan... ja mä ny ainaki mietin et millonkohan ne menkat alkaa koska mut tosi monil luokkalaisil on jo alkanu.. ja kyllä minä käytän kirosanoja koulussa, kotona, vapaa-ajalla yms.. koska on tullu tavaks mun sisarukailta jotka on 16 ei sille voi mtn

      • Olenlapsikyllä

        olen seurustellut


    • nukkekoti

      Kyllä syyttävä sormi osoittaa vanhempia jos lapsi saa kirota ja mellastaa ku pellossa.Alaikäsen ei kuulu hillua puistossa keskellä yötä,vanhemmilla on vastuu.Lasten pitää saada olla lapsia ja leikkiä kyl sitä aikuisten asioita kerkii nähä ja kokea koko pitkä elämä.Ollappa vielä lapsi..

    • outoaa

      Oli kyllä v*tun hämmentävää kun kerran pari varmaan 6 tai 7-vuotiasta jotka leikki jotain jossain pusikossa tuli yhtäkkiä vittuilemaan mulle ja kaikenlaisia härskejä sanoja tuli siinä ja muuten. Sitten kun mä olin silleen että mitä v*ittua, niin ne nauroi ja juoksi pois.

      Mihin pikkulapset on oikein menossa? Kun mä olin ekalla luokalla niin me leikittiin kirkkistä tai jotain sellaista.
      Olen siis 15

    • tyttö11v

      Noo tää ny o vähä vaikeet olla "lapsi" ku menkat o nii helveti ärsyttävät ja kivuliaat!!! Jos saisin poistaa jonku asian mun elämästä nii se ois menkat!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe