Japani

vaseliini_seiväs

Onko ketään opiskellut Japanissa? Kaikki kokemukset, tarinat yms. kelpaa.

4

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rajaa vähän.

      Vuoden verran yliopistovaihdossa 10 vuotta sitten ja sittemmin asunut Japanissa viimeiset n. 6 vuotta. Kerrottavaa ja kokemuksia aivan liikaa, jotta voisi niistä tehdä jonkinlaisen vapaamuotoisen yhteenvedon tai tarinan. Kerro hieman tarkemmin, mistä asioista haluat saada tietoa?

      • vaseliini_seiväs

        Kiva kuulla!! Itse olen vasta aloittamassa insinööriopintoja täällä koto-Suomessa ja haaveilen jo vaihtovuotta/maisterivaiheen suorittamista Japanissa. Rahaa olen koko hommaan jo muutaman vuoden varannut ihan siltä varalta jos oikeasti haluan Japaniin lähteä.

        Itse olen opiskellut japania vähän näin on ja off meiningillä muutaman vuoden. Japani kielenä ei mielestäni ole kovin vaikea. Ainoa mikä hidastaa oppimista on kanji. Mutta, joo siis:

        1. Oletko kohdannut sinuun kohdistuvaa rasismia? "Saatanan gaijin tms..."
        2. Olivatko käytännön järjestelyt hirveän mutkikkaita (muutto, asunto, viisumi jne.)
        3. Oliko yliopistoelämä Japanissa hyvinkin erilaista verrattuna Suomen yliopistoelämään?
        4. Oliko ystäviä vaikea saada?
        5. Aika yleinen stereotypia on, että japanilaiset puhuvat englantia aika heikosti, onko tämä totta?
        7. Would you do it again?

        Tähän hätään ei oikeastaan ole muuta kysyttävää. Kaikkiin kohtiin ei ole pakko vastata :).


      • Jotain alkajaisiksi.
        vaseliini_seiväs kirjoitti:

        Kiva kuulla!! Itse olen vasta aloittamassa insinööriopintoja täällä koto-Suomessa ja haaveilen jo vaihtovuotta/maisterivaiheen suorittamista Japanissa. Rahaa olen koko hommaan jo muutaman vuoden varannut ihan siltä varalta jos oikeasti haluan Japaniin lähteä.