terveydenhuolto

stressihäiriö,depres

Onko joku saanut merkittävää apua terveydenhuollon toimijoilta sairastuttuaan työpaikkakiusaamisen seurauksena?

Onko tarjottu muuta kuin sairauslomaa ja psyykenlääkkeitä? Itse koen, että psyykenlääkkeet pitäisi syöttää kiusaajalle ja että sairauslomasta on vain tilapäinen apu. Psykoterapiassa kertominen, mitä on sitten viime käynnin tapahtunut ei auta merkittävästi. Mistä te kiusatut koette hyötyneenne eniten?

Osataanko Suomessa auttaa työpaikkakiusattuja oikein ja riittävästi? Itse koen olevani heitteillejätetty.

5

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvot tarpeen

      Mikä auttaa työpaikkakiusatun selviämisessä?

      Oikeuden saanti auttaa,mutta millä keinoin korjataan syntyneet vammat?

      • mitä oikeutta muka

        Kun olis tullut oikein kohdelluksi työpaikkakiusaamistilanteessa, sekin olisi jotain auttanut. Ei pomot ymmärtäneet, eikä työkaverit tukeneet, tuli vaan tunne, että oma vika kun kiusatuksi jouduin. Veikkaan ettei monikaan niistä työkavereista olisi jaksanut tehdä töitä sen työpaikkakiusaajani kanssa vaan monella olisi palanut hermot sen kanssa. Itse olin liian kiltti, yritin jaksaa ja tehdä töitä vaikka se kiusaaja teki siitä mahdotonta. Jos olisin vahvempiluontoinen ollut, niin olisin vetänyt sitä muijaa turpiin, ehkä sitten olisi asia mennyt sille ihmiselle perille. Mä en oikeasti ymmärrä, että miksi pomot pitivät sellasta ihmistä niin suuressa arvossa, joka puuttui jopa heille kuuluviin työtehtäviin, rinnasti itsensä pomoksi pomojen joukossa. Monessa muussa paikassa esimiehet ei olisi antaneet työntekijän leikkiä esimiestä. Itse lopetin tuon järjestön toiminnan tukemisen kokonaan, miksi tukisin järjestöä joka suosii työpaikkakiusaamista ja jopa tukee sellaista harrastavaa henkilöä. Jos joku muu meistä työntekijöistä olisi tehnyt samaa kuin se mun työpaikkakiusaajani, niin olisi aika äkkiä saanut lähtöpassit sieltä tai joutunut esimiesten puhutteluun.


      • mitä oikeutta....
        mitä oikeutta muka kirjoitti:

        Kun olis tullut oikein kohdelluksi työpaikkakiusaamistilanteessa, sekin olisi jotain auttanut. Ei pomot ymmärtäneet, eikä työkaverit tukeneet, tuli vaan tunne, että oma vika kun kiusatuksi jouduin. Veikkaan ettei monikaan niistä työkavereista olisi jaksanut tehdä töitä sen työpaikkakiusaajani kanssa vaan monella olisi palanut hermot sen kanssa. Itse olin liian kiltti, yritin jaksaa ja tehdä töitä vaikka se kiusaaja teki siitä mahdotonta. Jos olisin vahvempiluontoinen ollut, niin olisin vetänyt sitä muijaa turpiin, ehkä sitten olisi asia mennyt sille ihmiselle perille. Mä en oikeasti ymmärrä, että miksi pomot pitivät sellasta ihmistä niin suuressa arvossa, joka puuttui jopa heille kuuluviin työtehtäviin, rinnasti itsensä pomoksi pomojen joukossa. Monessa muussa paikassa esimiehet ei olisi antaneet työntekijän leikkiä esimiestä. Itse lopetin tuon järjestön toiminnan tukemisen kokonaan, miksi tukisin järjestöä joka suosii työpaikkakiusaamista ja jopa tukee sellaista harrastavaa henkilöä. Jos joku muu meistä työntekijöistä olisi tehnyt samaa kuin se mun työpaikkakiusaajani, niin olisi aika äkkiä saanut lähtöpassit sieltä tai joutunut esimiesten puhutteluun.

        Vaikka tuota kiusaamista kesti vajaan vuoden verran, niin silti se oli rankka kokemus. Jos olisin pyytäessäni saanut siirron, niin ehkä olisi ollut helpompaa. Siirron saamiseen meni nelisen kuukautta. Siirto tuli sitten vasta kun taas kerran jouduimme selvittelemään tulehtunutta tilannetta paikan johtajan huoneessa, aiemmin olimme olleet alemman pomon huoneessa samoista syistä. Siellä johtajan huoneessa tämä kiusaaja sitten puhutteli mua alentuvasti kaikkien kuullen, ehkä johtaja tuolloin tajusi miten huonot välit meillä oli siellä työpisteessä. Siirron saatuani, kuulin muutamat kerrat kun sinne mun tilalle tullut joutui aika useasti pistämään ruotuun sitä kiusaajaa, myöhemmin kuulin yhdeltä siellä olleelta, että sekin oli siirtynyt pois sieltämtyöpisteestä, ei piuhat enää kestänyt sen kiusaajan kanssa.


      • dippa daa dippa daa
        mitä oikeutta muka kirjoitti:

        Kun olis tullut oikein kohdelluksi työpaikkakiusaamistilanteessa, sekin olisi jotain auttanut. Ei pomot ymmärtäneet, eikä työkaverit tukeneet, tuli vaan tunne, että oma vika kun kiusatuksi jouduin. Veikkaan ettei monikaan niistä työkavereista olisi jaksanut tehdä töitä sen työpaikkakiusaajani kanssa vaan monella olisi palanut hermot sen kanssa. Itse olin liian kiltti, yritin jaksaa ja tehdä töitä vaikka se kiusaaja teki siitä mahdotonta. Jos olisin vahvempiluontoinen ollut, niin olisin vetänyt sitä muijaa turpiin, ehkä sitten olisi asia mennyt sille ihmiselle perille. Mä en oikeasti ymmärrä, että miksi pomot pitivät sellasta ihmistä niin suuressa arvossa, joka puuttui jopa heille kuuluviin työtehtäviin, rinnasti itsensä pomoksi pomojen joukossa. Monessa muussa paikassa esimiehet ei olisi antaneet työntekijän leikkiä esimiestä. Itse lopetin tuon järjestön toiminnan tukemisen kokonaan, miksi tukisin järjestöä joka suosii työpaikkakiusaamista ja jopa tukee sellaista harrastavaa henkilöä. Jos joku muu meistä työntekijöistä olisi tehnyt samaa kuin se mun työpaikkakiusaajani, niin olisi aika äkkiä saanut lähtöpassit sieltä tai joutunut esimiesten puhutteluun.

        Kovin tuttu tilanne minullekin. Vanhempi, työpaikalle kiinni kasvanut nainen, joka rinnastaa itsensä esimiehiin, pyrkii olemaan jokaisen pomon luottoystävä. Nainen päästelee suustaan mitä tahtoo ja pomot pelkäävät häntä. Puhuttelutilaisuudet niin sanotun esimiehen luona kääntyvät sellaisiksi, että kiusaaja puhuttelee esimiestä ja kiusaa kiusattua.


    • neuvot tarpeen

      Voimia sinulle!

      Mutta osaako joku kertoa, mitkä keinot auttaa selviämisessä? (Muut kuin lääkkeet ja sairausloma)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe