Auton Vahaus

Kiilto

Kertokaas ihmiset mikä olis hyvä vaha hiukan vanhempaan autoon. Itse olen käyttänyt autoglym tuotteita ja olen ollut tyytyväinen mutta vois välillä kokeilla jotain muutakin jos pian löytyisi parempi.

14

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5325262

      Jos on vanha auto, miks haaskata rahat kalliisiin Autoglym tuotteisiin?

      Itse olen aina käyttänyt Korrekin kestovahaa, kotimainen ja kestävä vaha. Jos maalipinta on päässyt huonoksi niin esikäsittely Korrek kliinerillä. Näillä keinoilla omat autoni ovat aina pysyneet hienon kiiltävänä.

    • Kiilto

      Ei auto nyt kuitenkaan niin vanha ole ettei siihen voisi rahaa sijoittaa. Korrekit kokeiltu ja autoglym on kyllä huomattavasti parempi.

      • Ammattikuski

        Myös minä olen käyttänyt viime vuosina Autoglymin tuotteita, tosin on tuo Presta merkki alkanut kiinnostaa yhä enemmän.


    • sitroen.

      Säälittävää tuotemainontaa.
      Autoon kuin autoon käy mikä tahansa halpamarketin autovaha.
      Lattiavaha ei oikein sovellu...

      • Kiilto

        No miten muuten niistä voi keskustella kuin tuotteen nimillä? Osalle riittää halpamarketin litkut ja osalle ei. Eikä kyse olekkaan sopivuudesta vaan toimivuudesta. Mikä teitä siinä niin harmittaa jos osa haluaa pitää auton hyvänä ja panostaa hiukan rahaa siihen?


      • se nyt on vaan tyh..
        Kiilto kirjoitti:

        No miten muuten niistä voi keskustella kuin tuotteen nimillä? Osalle riittää halpamarketin litkut ja osalle ei. Eikä kyse olekkaan sopivuudesta vaan toimivuudesta. Mikä teitä siinä niin harmittaa jos osa haluaa pitää auton hyvänä ja panostaa hiukan rahaa siihen?

        Vahoja on testattu ihan autolehdissäkin. Itse olen lukenut kahdesta eri lehdestä testin , jossa testattiin vahan levitettävyyttä, kiiltoa ja kestävyyttä. Oikeastaan ainoa ero on litrahinta. Siirryin glymin käyttäjästä motonet/biltema vahoihin vuosia sitten. Autoissa tai veneissä ei eroja vahoissa huomaa.


      • Voihan asian
        se nyt on vaan tyh.. kirjoitti:

        Vahoja on testattu ihan autolehdissäkin. Itse olen lukenut kahdesta eri lehdestä testin , jossa testattiin vahan levitettävyyttä, kiiltoa ja kestävyyttä. Oikeastaan ainoa ero on litrahinta. Siirryin glymin käyttäjästä motonet/biltema vahoihin vuosia sitten. Autoissa tai veneissä ei eroja vahoissa huomaa.

        nähdä noinkin... Oikeastaan ainoa ero Skodan ja BMW:n välillä on kilohinta, eikö niin?


      • neljä mustaa
        Voihan asian kirjoitti:

        nähdä noinkin... Oikeastaan ainoa ero Skodan ja BMW:n välillä on kilohinta, eikö niin?

        juuri näin, erojahan vahoissa löytyy vain kiillossa, kestävyydessä ja työstöominaisuuksissa, nehän ei merkkaa mitään, eihän?


      • se nyt on vaan tyh..
        neljä mustaa kirjoitti:

        juuri näin, erojahan vahoissa löytyy vain kiillossa, kestävyydessä ja työstöominaisuuksissa, nehän ei merkkaa mitään, eihän?

        Juuri noissa ominaisuuksissa ei eroja ollut, ainoastaan litrahinnassa. Lukemisen ymmärtäminen on vaikea laji. Skodasta ja Bemarista ei minulla ole tietoa, edes kilohinnan vertaa.


      • Heze69
        se nyt on vaan tyh.. kirjoitti:

        Vahoja on testattu ihan autolehdissäkin. Itse olen lukenut kahdesta eri lehdestä testin , jossa testattiin vahan levitettävyyttä, kiiltoa ja kestävyyttä. Oikeastaan ainoa ero on litrahinta. Siirryin glymin käyttäjästä motonet/biltema vahoihin vuosia sitten. Autoissa tai veneissä ei eroja vahoissa huomaa.

        -juuri näin, ei taida olla montakaan vuotta kun Bilteaman edukas autovaha (0,5l / 7 €) oli jonkin lehden (AutoBild?) testivoittajavaha
        -itse olen sitä käyttänyt nyt useamman vuoden ja olen ollut jälkeen ihan tyytväinen -kunhan vahaa auton muutaman kerran vuodessa!


    • Kiilto

      On se hyvä että täälläkin on edes muutama ihminen joka tietää jostain jotain. Vieläkun tietäis niitä eri vahoja joita kannattais ruveta kokeileen. Vai kannattaako sitä hyvää vaihtaa?

    • collinitemies

      Collinite 476 tai 915. Näiden jälkeen unohdat muut vahat.

      • 462642

        Kokeiltu on Collinitea eikä ainakaan vanhahkossa autossa ollut nähtävissä mitään eroa edullisiin vahoihin. Maalipinta autossa oli kans ok kunnossa joten ei maalipinnan huonoudesta johtunut.


      • markettivaha paras
        462642 kirjoitti:

        Kokeiltu on Collinitea eikä ainakaan vanhahkossa autossa ollut nähtävissä mitään eroa edullisiin vahoihin. Maalipinta autossa oli kans ok kunnossa joten ei maalipinnan huonoudesta johtunut.

        Jonninjoutavia höpötyksiä autofoorumeilla ne hehkutukset jostain Zainosta tai Colliniteista. Samaa pskaa eri hintaisessa paketissa. Autolehdet -sekä suomalaiset TM tai Auto Bild että ulkomaiset- ovat todenneet vertailitesteissä että ne halvimmat markettivahat ovat olleet parhaita sekä kiillossa että kestossa. Kaikkein huvittavin sivusto on netissä pesukinnas.com, jossa isot aikamiehet vaahtoavat siitä miten ostivat jonkun 300 egen vahapurnukan ja hinkkasivat autonsa vahauksen yhteydessä kaksikymmentävaiheisella tekniikalla, 4 ämpärillä ja erikoisvalmisteisella lampaanvillakintaalla. Sitten pistellään valokuvia että "kato ku kiiltää". Heh!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe