Hamppareitten säilytysaika

mace21

Hampurilaismestoissa näkyy usein olevan valmiiksi tehtyjä purilaisia. Mitenköhän pitkään niitä säilytetään, jos käy vaikka niin, ettei juuri sitä burgerimallia osta kukaan muutamaan tuntiin?

17

605

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veikkaaja

      Veikkaan, että menee sitten roskiin eli tekevät valmiiksi sitä hampparia, jolla on todettu olevan hyvä menekki.

    • :))

      Meillä isossa ketjussa hamppareiden säilytysaika on noin 15-20min, jonka jälkeen menee hävikkiin. Todella tarkkaa nuo ajat, sillä liian pitkä säilytysaika voi johtaa syöjän ruokamyrkytykseen. Joten jos asioit isoimmissa ketjuissa, ajan valvonta on tarkkaa eikä hampparit loju tunteja odottamassa syöjäänsä :)

      • ei ikinä enään

        Olen kerran saanut ruokamyrkytyksen lappeenrannan mäkkäristä ! En suosittele , ilmeisesti sielä ei ko valvontaa !


      • ent.kökki
        ei ikinä enään kirjoitti:

        Olen kerran saanut ruokamyrkytyksen lappeenrannan mäkkäristä ! En suosittele , ilmeisesti sielä ei ko valvontaa !

        Kyllä kaikissa paikoissa (ketjuravintoloissa) valvotaan sitä aikaa, jonka hampurilaiset tai kanapihvit (kanapurilaisiin) jne ovat ns. valmiina/kypsinä odottelemassa ostavaa asiakasta. Todennäköisesti niissä paikoissa, joissa on tullut ruokamyrkytys, tuota säilytysaikaa ei ole vain muistettu /huomattu sen yhden purilaan kohdalla noudattaa. Sinänsä typerää, koska ajan seuraaminen on tehty noissa paikoissa äärimmäisen loogiseksi ja sekä keittiön että kassojen pitäisi pystyä seuraamaan aikoja helposti ( ts. vähintään kaksi henkeä vahtii aikaa, jos vain viitsii. ) Ainakin tämä on oma kokemukseni omilta ajoiltani eräässä ketjussa.

        Tietysti tämä vaatii sitä, että työntekijät noudattavat omistajan/ravintolan sääntöjä tätähän sääntelee ihan terveysviranomaiset. Paha virhe tuo ruokamyrkytys, mitä ei saisi koskaan sattua, koska valvonta ei ole vaikeaa, mutta minkäs tekee. Ihminen on erehtyväinen.

        Jos pelkää saavansa ruokamyrkytyksen, voi aina tiskillä pyytää, voisivatko tehdä täysin tuoreen uuden tuotteen eikä sitä mikä hyllyssä valmiina. Keittiöhenkilökunta oppii tietysti vihaamaan sitä henkilöä nopeasti jos käy usein, mutta ainakin voi olla varma, että saa tuoretta. :D Itse suosittelisin tuota ainakin hiljaisina hetkinä vainoharhaisille/huonoja kokemuksia saaneille. Ruuhkassa tuotteet ovat pääsääntöisen varmasti tuoreita, koska vaihtuvat niin tiheästi.


      • ghjkghkfyurtk
        ei ikinä enään kirjoitti:

        Olen kerran saanut ruokamyrkytyksen lappeenrannan mäkkäristä ! En suosittele , ilmeisesti sielä ei ko valvontaa !

        etkö itse urpo ole koskaan vahingossa mokannut mitään?
        Tukehdu paskaan olisi oikea sanonta tähän mutta jätän enempiä mainitsematta...


      • tervepäinen
        ghjkghkfyurtk kirjoitti:

        etkö itse urpo ole koskaan vahingossa mokannut mitään?
        Tukehdu paskaan olisi oikea sanonta tähän mutta jätän enempiä mainitsematta...

        En tietenkään kun en ole urpo. Ainoastaan älyltään vajaat mokaa, koskaan.


    • ex brgrchef

      muuten totta paitsi öisin autokaistoilla, jolloin grillit ja muu kyökki pestään. Älkää koskaan ostako autokaistalta jos huomaatte että sisällä on grillien jne pesu käynnissä! Saattaa tulla aika random settiä lautaselle ;)

    • -Dr.DW-

      Tuo hävikki on ihan helvetillisen väärin! Upeaa ruokaa roskikseen... Joku nälkäinen voisi olla oikeestikin onnellinen niistä!
      Ihan helvetin väärin!

    • härskiä toimintaa

      samaa mieltä että heittää roskiin hyvää tavaraa roskiin härskisti joku oisi onnellinen niistä ilmasista ruuista perhana! ei haittais 15 minuutin "pilaantunu" purilainen. huh huh..

    • gft

      Hesellä säilytys oli vielä 2009 (kun kesätöissä olin) niin 12min ranskalaisilla sekä hampurilaisilla. Kun meni tuon yli, niin roskiin lähtivät.

    • HEH HEH

      Missä se okaro nysvää, kun ei ole lässyttämässä euron hampurilaisista. HEH HEH

    • Emme maadu koskaan

      BTW... sain 20l säkillisen , kaverin lopettaessa burger-paikan, hampurilaissämpylöitä elukoilleni.

      Unohtuivat 3v kaappiin rojujen sekaan
      .
      Olivat löydettäessä pehmeitä, homeettomia, herkullisen näköisiä ja hajuttomia.

      Vastaavia pistellään naamaan - ilman 12min sääntöä :)

    • En syö.

      Hampurilaisia, vaikea sanoa miten kauan ne säilyvät?

    • hetisyön

      Tehkää testi, tarjotkaa aamuviideltä känninälkiölle vanhoja hamppeja.
      Veikkaan että 12h vanhat syödään heti, 24h vanhat hieman hitaammin.
      Jatkakaa testiä kunnes aika vakiintuu, pilaantuneen syöjät karsiutuu pois.

    • roskakuski

      sinuna olisin huolissani siitä missä niitä säilytetään ennen "valmistusta". jätehuonissa..kyllä noissa roskaruokaläävissä on rajalliset säilytys mahdollisuudet ja niitä "ruokia" löytyy usein myös jätehuoneista roska-astioiden vierestä.

    • jokuroti1

      olen töissä hampparipaikassa ja hampparit maistuu ihan parhailta kun ovat n. tunnin seisoneet. Ei niistä mitään ruokamyrkytystä kyllä saa:D näyttävät vain hieman epähoukuttelevilta :D

    • @okaro

      Tuollaiset hampurilaiset saa eurolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe