Paketin lähettäminen Turkkiin

-mm-

Kokemuksia paketin lähettämisestä ja perille menosta Turkkiin kaivattaisiin.

Kaveri töissä Alanyassa ja hänelle pitäisi kengät ja suomalaista karkkia lähettää. Postipaketin hinnat on aika suolaiset, mutta sitäkin enemmän jännittää se että meneekö paketti perille. Netissä kun asiaa tutkiskelin niin Turkin postista ei hirveän luotettavaa kuvaa saanut.

8

3237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+17

      Itse olen laittanut viime kesänä kolme pakettia ja kaikki menivät kaikkine tavaroineen perille. Yksi joutui tulliin lähempään tarkasteluun avauksineen mutta olivat paketoineet sen uudelleen ja kaikki siinäkin paketissa tuli perille.

      Laitoin paketin kylkeen englanniksi todella yksityiskohtaisen selvityksen (lomakkeen saa postista), mitä paketti pitää sisällään. Mitään rahaa/arvotavaraa en lähettänyt enkä kiellettyjä asioita. Niistäkin lista Itellan sivuilla mitä mihinkäkin maahan saa laittaa.

      Mutta luulisi noitten menevän ongelmitta perille =)

    • -mm-

      No niin. Paketti viety maanantaina postiin, mutta, kun yritin virkailijalle sitä tulliluettelo CN23 tyrkyttää niin oli sitä mieltä ettei sitä tarvita :o Oon laittanut eilen postille asiakaspalautetta että meniköhän nyt ihan oikein mutta eipä ole vielä vastausta tullut....

      Nyt sitten ollaan jännäkakka housuissa kun ei tiedä tössääkö paketin matka Turkin tulliin. Toki siinä pakettikortissa on se minimaalinen tulliluettelopaikka mutta eipä siihen mitään yksityiskohtaista mahtunut.

      Harmitus on kova jos ei kaveri saa työkenkiään sinne ja kiitän siitä kyllä sitten tuota postin virkailijaa. Paketin matkaakaan ei kaiketi pysty seuraamaan kuin Suomen rajojen sisäpuolella kun eilen se on lähtenyt Hki-Vantaalta kohti kohdemaata ja sen jälkeen ei olekaan mitään. Vai pystyykö noita paketteja seuraamaan jotenkin netissä kansainvälisesti? Kas kun siihenkään tämä virkailija ei osannut vastata...

      • 6+12

        =) eiköhän pieni paketti meni ilman sitä tulliselvitystä; mulla oli 10kg, 18kg ja yli 20kg paketit täynnä tavaraa, jotka postitin ja laitoin sen selvityksen. Varmasti ne postissa tietää.

        Jos en ihan väärin muista niin sitä pystyi seuraamaan mutta en mene varmaksi vannomaan. Kun yhtä noista paketeista ei alkanut kuulumaan ja menin Turkissa postiin, niin heti sillä koodilla saivat selville, missä menee; oli siellä Antalyan tullissa tutkittavana. Jos ei ala kuulua niin kaverin pitäisi siis pystyä siellä päässä kyselemään seurantakoodin perusteella.

        Viikko meni eka paketissa. Kahdessa myöhäisemmässä melkein kaksi viikkoa; siihen osu joku pyhäpäivä ja jumitus väliin. Ja tietty tullin kautta avattuna tullut matkasi sitten vielä hieman pidempään.

        Mutta uskoisin, että pakettisi PITÄISI mennä ongelmitta perille mutta kun kyseessä on Turkki niin satavarma ei voi olla. Omat kokemukset postin kulusta ovat hyvät =)


    • -mm-

      Hei, kiitos kun olet viitsinyt vastailla mulle, luonne kun on ihan kaikesta mahdollisesta ja mahdottomastakin ressaava niin oon luultavasti ihan hermoheikkona siihen saakka kun paketti on perillä. Ja joo, mun paketti oli tosiaan alle 2 kiloa ;)

      Mä käyn täällä sitten hihkumassa kun tämä jännitysnäytelmä on ohi!

    • -mm-

      Ja mähän unohdin ihan kokonaan ilmoitella paketin perille pääsystä. Viime viikon tiistaina oli paketti vastaanottajalla. Eli semmoset kaks ja puoli viikkoa meni.

      Oi sitä onnea ja iloa sekä lähettäjällä että saajalla.

    • Bennnnnn

      Turkkiin menee kyllä paketit hyvin perille,mutta postipaketit kannattaa lähettää kirjatuna/Priority-pakettina,eli 35 euroa maksaa noin 1,5 kiloon asti,ja sitten pikkusen hinta kohoaa.6-8 arkipäivää on toimitus.Ja tätä pakettia voi tosiaan netistä seurata,ja siihen tulee,ehkä hieman postitoimipaikasta riippuen,2-4 merkintää: 1.rekisteröitynä se kun paketti on jätetty postin kuljetettavaksi 2.kun paketti on saapunut lentokentälle 3. kun paketti on lähtenyt maasta 4. kun paketti on rekisteröity vastaanottopisteessä,eli kohdemaassa,eli on perillä.Ja itse olen laittanut sekä englanniksi että turkiksi paketin päälle selostuksen siitä mitä paketti sisältää.Kirjoitan paitsi pakettiin tulevaan osoitelappuun kaiken,myös paketin päälle erikseen,koska postissa sanottiin,että jos se osoitelappu siitä vaikka irtoaisi lennossa. Ja tärkeä juttu: Turkin tulli vaatii käytetyille vaateille desinfiointitodistuksen,elikä kun lähettää uusia vaatteita,kannattaa mainita niiden olevan uusia,ja jättää vielä hintalaput ja ostoskuitti mukaan varmimmaksi vakuudeksi.Näin kun olen menetellyt,niin mitään ongelmia ei ole ilmennyt.

    • Bennnnnn

      Sithän on olemassa sellainen pikapakettivaihtoehto,mikä maksaa ehkä ainakin 50 euroa,ja menee muutamassa päivässä,niin jos menee.Minulle nimittäin postissa sanoivat,että sitä nyt ei kannata edes harkita,koska SEN perillemenoista ei ole takeita.Oudolta kuulosti,mutta itse en näin ollen ainakaan riskiä lähtisi ottamaan.Ja tosiaan,lähetitpä mitä vain ja minne vain,niin aina kannattaa ottaa selvää noista kohdemaan tullimääräyksistä,niitä kun ei välttämättä potissa osata kertoa.Minullekaan ei ensimmäistä pakettia lähettäessäni ensimmäinen minua palvellut postin virkailija mitään noista Turkin desinfiointimääräyksistä maininnut,mutta onneksi se toinen virkailija sitten tämän mainitsi.

    • Muutaman paketin

      olen lentokentällä nähnyt jotka olivat ihan noudettavassa kunnossa.

      Nahkatakki ja likaiset farkut, kännissä kuin ellun kanat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe