Tarvitsenko rintsikoita?

miettiä

Moi! Olen kohta 14v tyttö. Olen joskus sovitellut kaupassa rintskoita ja minulle sopii 65aa. Olisiko aika hankkia rintsikat? Kaikilla muilla minun luokkalaisilla on jo. Miten voisin kertoa äidilleni että haluaisin rintsikat? Tai millä tavoin ja millä sanoin? Missä kauppoissa myödään 65aa kokoisia rintsikoita? Kiitos jos joku auttaisi minua. :)

27

517

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgsgsrkgp

      Seppälässä ainakin myydään pieniä rintsikoita, just jotain 65a yms. Voithan sä ne hankkia jos tunnet tarvitsevasi. Ei sun tarvitse äitiltäsi lupaa tissiliiveihin, oot iso tyttö mene kauppaan osta ne tisuliivit ja jos sun äiti niistä jotain huomauttaa ni sanot että joo mun mielestä mä tarvitsen jo tissiliivit. :-D

      • rintsikkatyttö 13v

        Terve ap miettiä!
        Paras tapa on vaan sanoo äidille, että tarviin rintsikat, millonka lähdettäs kattoon sopivii!
        Voihan tietty lähettää textarinki, tai jättää lapun pöydälle, mutta tärkeintä on, että äiti saa tiedon tavalla tai toisella, että rintsikoita tarvitaan.

        Eiköhän kaikissa nuorten kaupoissa oo rintsikoita 65AA lähtien. Joistakin voi löytyä 60AA:takin.

        Yks tärkee juttu!
        Sovita aina rintsikat! Älä koskaan, älä milloinkaan osta rintsikoita sovittamatta!

        Sovittaminen vie aikaa ja tuntuu joskus turhalta, mutta siitä huolimatta, vain sovittamalla voi löytää oikean kokoiset ja hyvät rintaliivit, joista on jotain hyötyä ja joita on mukava pitää.


      • apuaaaaa

        Ku sanoit että Seppälästä saa pieniä kokoja onks siellä kokoo 70aa? Mittasin kotona nii ympärys mitta oli n. 72cm ja rintojen päältä n. 79-80cm. Onko siis 70aa sopiva ja onko se oikea koko 12 vuotiaalle?


      • rintsikkatyttö 13v
        apuaaaaa kirjoitti:

        Ku sanoit että Seppälästä saa pieniä kokoja onks siellä kokoo 70aa? Mittasin kotona nii ympärys mitta oli n. 72cm ja rintojen päältä n. 79-80cm. Onko siis 70aa sopiva ja onko se oikea koko 12 vuotiaalle?

        Voi olla, että sun kokos ois mieluummin 65AA, tai 65A. 70A tai 70AA voivat myös olla mahdolliset.
        Rintsikoita pitää aina sovittaa ja myyjiltä kannattaa kysyä neuvoo, ne on kivoja.
        Kun sovitat, niin löydät varmasti itsellesi tosi kivat rintsikat.


    • 13juu

      Joo, ei kannata asiaa kierrellä ja kaarrella, sanoa vaan äidille jotenkin suoraan että äiti, voitaisko me hankkia mulle rintaliivit?
      en usko että sun äitis rupee kattelemaan sua sillai O.o ja paheksumaan jos sanot sille niin. Ite äitinä olisin vain hyvin ilonen jos mun lapset sanois suoraan asiat mulle.:)

    • Tyyttööneen

      Itse olen saman ikäinen ja aloin käyttämään seiskalla kokoa 70A, koska minusta ei ole järkeä käyttää pienempiä. Mutta jokaisella on oma mielipiteensä ja jos siltä tuntuu että haluat tai tarvitset, niin osta itse tai kerro äidille :)

      • ....!

        miten niin ei ole järkeä, jos joku on laihempi kuin sä nii miks ostaa liia isot rintsikat!? ääliö mikä ääliö


    • Jepsll

      Ei tarvitse noin pienet vielä rintsikoita... Rintsikat on tarkoitettu tukemaan, eikä tuon kokoeiset vielä tuentaa tartte. Tietysti jos ne haluu ostaa vaikkapa muovaamaan tms, niin toki mene ostamaan vaan. :)

    • miettiä

      Kiitos kaikille vastanneille! Mutta haluaisin vielä lisää vastauksia. :)

    • Tyttö

      Ostin 11 vuotiaana ekat äitini kanssa. Ne oli kokoa 65a.
      Ne ostin lindexiltä nuorten rintaliivi-puolelta ja myyjä auttoi.
      Nykyiset rintsikat ei ole enää nuorten vaan ihan aikuisten 70a.
      Olen nyt menossa kasi-luokalle.

    • kida'

      ite nyt menossa kasiluokalle, ja rinnat kokoa 65a . en ite ostaisi tuon kokoisilla rinnoilla vielä, pidän vaan toppia alla, ettei näy nännit läpi.

      eli ei tarvitse ostaa rintsikoita, kunnes näkyy ihan selvästi paitojen läpi. ärsyttää vaan kuinka alle 12 niitä ostelee, ottakaa nyt vielä että kasvaa edes :D en ole ikinä nähnyt alle tuon ikäistä tyttöä jolla niin isot edes olisi että tarvitsisi. (ellei sitten ole todella arat)

      • Lollopop

        Öhöm -.- kattokun on niitä lautoja 11-12vuotiaita ja sit on niitä joilla oikeesti on alkanu rinnat kasvaa eikä mitkää topit niit enää peitä...esim itse aloin käyttää viimevuoden alussa koska näky niin pahasti läpi ja äiti suositteli rintskoita ostamaan silloin ostin siis ihan aluksi urheilu liivit ..ja siitä sitten äidiltä sain mUutamat ... siis se osti ei anTanu mitää vanhoi xF mutta näin...


      • Neuvoja xdd
        Lollopop kirjoitti:

        Öhöm -.- kattokun on niitä lautoja 11-12vuotiaita ja sit on niitä joilla oikeesti on alkanu rinnat kasvaa eikä mitkää topit niit enää peitä...esim itse aloin käyttää viimevuoden alussa koska näky niin pahasti läpi ja äiti suositteli rintskoita ostamaan silloin ostin siis ihan aluksi urheilu liivit ..ja siitä sitten äidiltä sain mUutamat ... siis se osti ei anTanu mitää vanhoi xF mutta näin...

        Et tarvii rintsikoita jos sul on 65AA! Oot ihan lauta. Mut ei mul mikää sitä vastaa ettet vois ostaa ja jos kaikil muilki sun luokkalaisil on nii sit ymmärrän :D


      • 11vmurrosiässä

        Hei!! Mä oon 11 ja käytän jo rintsikoita koska mulla on alkanu jo murkkuikä mulla on jo häpy ja kainalokarvoi sit mul on finnei ja RINNAT KASVAA JA MUN NÄNNIT NÄKYY MAIDAN LÄPI ELLEN KÄYTÄ LIIVEI. TIEDOKS VAA SULLE kida'


      • anonyymi 12345678910

        Mua ainakin sattuu jos vaikka hypin ja en käytä ja en vielä ees oo kolmeetoista


      • anonyymi 12345678910

        Mua ainakin sattuu jos vaikka hypin ja en käytä ja en vielä ees oo kolmeetoista


      • rinnaton 14v tyttö
        anonyymi 12345678910 kirjoitti:

        Mua ainakin sattuu jos vaikka hypin ja en käytä ja en vielä ees oo kolmeetoista

        Hei! Oon jo 14v, eikä mulla oo yhtään rintoja, ei edes merkkiä, että ois alkamassakaam kasvaa.
        Mua hävettää, ku mulla ei oo rintsikoita.
        Voisinko silti ostaa paksusti topatut rintsikat ja ruveta käyttämään niitä, vaikka tissejä ei oo.
        Kertokaa onks törkeetä, jos käyttää liivejä vaan sen takii, että näyttäs, että on tissit!


    • tyttö12

      Hei mä oon 12v,ja rinnan alta on 66cm ja päältä 76.tarvitsenko rintsikat?ja musta tuntuu epämukavalta kun hypin tai juoksen..

    • minä vaan...

      kyllä sä voit jo niitä käyttää jos haluat :) itse olen 14w ja aloitin VASTA nyt käyttämään rintaliivejä XD ja kuppikokoni on 70aa ja hävettää koska mulla on aika pienet rinnan verrattuna meidän luokan tyttöihin :/

      • rinnaton 14v tyttö

        Kiitos sulle minä vaan kannustuksesta.
        On niin kamalaa, kun ei oo yhtään tissejä ja silti haluisin käyttää mun 75A tosi paksusti topattuja rintaliivejä. Mun äiti on ne ostanu mulle jo puoli vuotta sitten, mutta en oo vielä rohjennu käyttää, kun joskus kotona vaan.
        Mitkähän on kaikkein pahimmat paikat, missä vois paljastua, että mun rintsikat on feikit? Itte pelkään voikkaa ja uimaan menoo. Sit ois kans kamalaa, jos pojat tulee salaa kouriin takaapäin.


      • anonyme95
        rinnaton 14v tyttö kirjoitti:

        Kiitos sulle minä vaan kannustuksesta.
        On niin kamalaa, kun ei oo yhtään tissejä ja silti haluisin käyttää mun 75A tosi paksusti topattuja rintaliivejä. Mun äiti on ne ostanu mulle jo puoli vuotta sitten, mutta en oo vielä rohjennu käyttää, kun joskus kotona vaan.
        Mitkähän on kaikkein pahimmat paikat, missä vois paljastua, että mun rintsikat on feikit? Itte pelkään voikkaa ja uimaan menoo. Sit ois kans kamalaa, jos pojat tulee salaa kouriin takaapäin.

        oikeen topattuja rintaliivejä voit käyttää spessupäivinä, juhlat ja synttärit tms.
        muuten ehkä kannattaa käyttää tavallisia, pienesti topattuja, juuri sen takia että jos muut ovat saaneet susta semmosen kuvan että sulla olis tissit ja sitte olis esim liikassa uintia ja sulla ei sitten oliskaa siellä juuri mitään nii se voi aiheuttaa kummaksuneita katseita. :D
        jos sulla on esim joku paita joka saa sut näyttää laudalta tavallisissa rintsikoissa nii sillo voit laittaa ne paksusti topatut. :) älä häpeä pieniä rintoja, ne kasvaa vielä, muista nukkua tarpeeks ja syyä monipuolisesti nii sun keho jaksaa kasvattaa itteään.


      • rinnaton 14v tyttö
        anonyme95 kirjoitti:

        oikeen topattuja rintaliivejä voit käyttää spessupäivinä, juhlat ja synttärit tms.
        muuten ehkä kannattaa käyttää tavallisia, pienesti topattuja, juuri sen takia että jos muut ovat saaneet susta semmosen kuvan että sulla olis tissit ja sitte olis esim liikassa uintia ja sulla ei sitten oliskaa siellä juuri mitään nii se voi aiheuttaa kummaksuneita katseita. :D
        jos sulla on esim joku paita joka saa sut näyttää laudalta tavallisissa rintsikoissa nii sillo voit laittaa ne paksusti topatut. :) älä häpeä pieniä rintoja, ne kasvaa vielä, muista nukkua tarpeeks ja syyä monipuolisesti nii sun keho jaksaa kasvattaa itteään.

        Kiitos kivasta vastauksesta!
        Mikä on spessupäivä? En yhtään tajuu.
        Mulla on vaan kahdet rintsikat ja molemmat on yhtä paksusti topatut. En voi mitään paitaa, tai puseroo pitää ilman liivejä, tai näytän ihan laudalta.
        Onko teidän kenenkään tuttavapiirissä ketään mun kaltaista, jolla ei oo tissejä, mutta pitää silti paksuja rintsikoita. Mitenkä ootte suhtaitunu häneen, kun ootte huomannu, että tytöllähän on feikki tissit, jotka se tekee vaan paksuilla rintsikoilla.
        Mä joudun pitään vielä liiveissäni sellasii irtotyynyjä, etyä liivit ei mee ryttyyn. Joskus, kun juoksee esim. voikassa, niin saa pelätä, että ne irtotoppaukset tipahtaa liiveistä.
        Antakaa mulle hyviä vinkkejä, miten pystyn pitään salaisuuteni topatuista liiveistä ja irtotoppauksista!


      • LUKEKAA :)
        rinnaton 14v tyttö kirjoitti:

        Kiitos kivasta vastauksesta!
        Mikä on spessupäivä? En yhtään tajuu.
        Mulla on vaan kahdet rintsikat ja molemmat on yhtä paksusti topatut. En voi mitään paitaa, tai puseroo pitää ilman liivejä, tai näytän ihan laudalta.
        Onko teidän kenenkään tuttavapiirissä ketään mun kaltaista, jolla ei oo tissejä, mutta pitää silti paksuja rintsikoita. Mitenkä ootte suhtaitunu häneen, kun ootte huomannu, että tytöllähän on feikki tissit, jotka se tekee vaan paksuilla rintsikoilla.
        Mä joudun pitään vielä liiveissäni sellasii irtotyynyjä, etyä liivit ei mee ryttyyn. Joskus, kun juoksee esim. voikassa, niin saa pelätä, että ne irtotoppaukset tipahtaa liiveistä.
        Antakaa mulle hyviä vinkkejä, miten pystyn pitään salaisuuteni topatuista liiveistä ja irtotoppauksista!

        spessupäivällä tarkoitetaan "spesiaalia" eli vähän erikoisempaa päivää kuten vaikka syntymäpäivät tms :) ja kuulkaas nyt. en halua olla töykeä,puhun vain suoraan. oon ite 9. luokalla ja aika lauta, rinnat ovat jo kasvaneet ja näkyvät,mutta eivät kuitenkaan isot.muilla luokan tytöillä on ns. normaalikokoiset rinnat. aluksi hävetti Se että oon ysiluokkalainen ja lauta, mutta nyt en voisi välittääkkään :D luokkalaiset on hyvii kavereita,ja niitä ei vois vähempää kiinnostaa minkä kokoset mun rinnat on,koska ne on sen verta kypsii,et tietää et niitte koolle ei voi mitään :D eli mun mielestä koosta on välittää,helpompi sen kokosilla kun on,eikä selöasii isoja,koska niistä koituu selkäkipuja ja näin. turha mitää feikkirintoja yrittää tehä,jossain vaiheessa ne älyy kuitenkin,ja aattelee varmaan et miks ihmeessä pitää tehä "tekorinnat". turha hävetä!:)


      • KIRJOITUSVIRHE :D
        LUKEKAA :) kirjoitti:

        spessupäivällä tarkoitetaan "spesiaalia" eli vähän erikoisempaa päivää kuten vaikka syntymäpäivät tms :) ja kuulkaas nyt. en halua olla töykeä,puhun vain suoraan. oon ite 9. luokalla ja aika lauta, rinnat ovat jo kasvaneet ja näkyvät,mutta eivät kuitenkaan isot.muilla luokan tytöillä on ns. normaalikokoiset rinnat. aluksi hävetti Se että oon ysiluokkalainen ja lauta, mutta nyt en voisi välittääkkään :D luokkalaiset on hyvii kavereita,ja niitä ei vois vähempää kiinnostaa minkä kokoset mun rinnat on,koska ne on sen verta kypsii,et tietää et niitte koolle ei voi mitään :D eli mun mielestä koosta on välittää,helpompi sen kokosilla kun on,eikä selöasii isoja,koska niistä koituu selkäkipuja ja näin. turha mitää feikkirintoja yrittää tehä,jossain vaiheessa ne älyy kuitenkin,ja aattelee varmaan et miks ihmeessä pitää tehä "tekorinnat". turha hävetä!:)

        *koosta on turha välittää


      • rintsikkatyttö 13v
        KIRJOITUSVIRHE :D kirjoitti:

        *koosta on turha välittää

        Mun mielestä jokainen, joka haluaa voi pitää rintsikoita, oli sitten tissejä, tai ei. Ymmärrän hyvin, jos ikää on jo 14v, eikä tissit oo yhtään kasvanu, niin tottakai sillon haluu pitää paksusti topattuja rintsikoita.
        Kaikki ton ikästen vaatteet on tehty niin, että ne vaatii rintoja, että vaatteet näyttää hyvältä.


    • jippiihhh

      En ole koskaan pitänyt rinstikoita. Olen pienikokinen 20-vuotias tyttö. En vaan ole kokenut tarvetta niille, ja pärjään hyvin ilmankin. :D

      • rintsikkatyttö 13v

        Terve jippiihhh!
        Olempa kovasti hämmästynyt, että sulla ei oo koskaan ollu rintsikoita, vaikka ollet 20v.
        Voisin kuvitella, että ainakin 13 - 15 ikävuosien välillä on ollut kovat paineet rintsikoiden hankintaan, koska varmaankin kaikilla kavereillasi oli rintsikat, mutta sinulla ainoana ei ollut.
        Eivätkö rintasi ole kasvaneet yhtään, jos et edes nöpöttävien nännien suojaksi halunnut rintaliivejä?
        Kiusattiinko sinua liivittömyydestä?
        Olen huomannut, että ainakin meidän koulussa ilman rintsikoita kulkevat 12-16 vuotiaat tytöt saavat ihmettelevää krittikkiä.
        Olisi mielenkiintoista kuulla elämäntarinasi tytöstä naiseksi ilman rintsikoita.
        Voisilko kertoa meille siitä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe