Eläkelaitokset ja Kela murhaavat ihmisiä

Lopun nähnyt

Onko tilastoa kuinka moni ihminen on sairastunut ja hakenut eläkettä ja sen pitkän prosessin jälkeen on tehnyt itsemurhan koska ei ole enään jaksanut tätä suunniteltua systeemiä väsyttää ihminen kaikenmaailman hakemuksilla ja hylkäyksillä.
Itse olen jo 2 vuotta juossut kaikenmaailman tutkimuksissa ja on todettu lääkäreillä etten voi ja pysty enään tekemään töitä .
Olen täysin väsynyt jo tämän systeemin hienoon suunnitelmaan odottaa että väsyn ja otan itseltäni hengen että en vaan saisi eläkettä.
En ole koskaan ajatellut tälläisiä mutta kun on tarpeeksi hakattu päähän ja poljettu suohon niin kyllä siinä väsyy jo jokainen koska kaikki on ollut turhaa.
Tiedän omalta osaltani 6 ihmistä jotka ovat ottaneet hengen itseltään kun ovat väsyneet kokoajan tuleviin hylättyihin päätöksiin eläkkeestä ja kaikki ovat olleet tosi sairaita ruumiillisesti.Eli syytän eläkejärjestelmää murhaamisesta ja ihmisten oikeuksien tuhoamisesta. Miksi mamut eivät ole kuntoutus tai muissa tutkimuksissa kun eivät lähde töihin .... onko ne erilaisia ihmisiä?
En ihmettele yhtään että joku ottaa hengen itseltään sillä tämä 2 v on ollut piinaa ja kipuja ylikaiken . Onko eläkeyhtiöt niin ahneita etteivät katso kuin omia miljoonabonuksiaa ettei vaan ne pienene jos ihmisiä eläkkeelle päästetään.
Miksi yleensä maksaa eläkettä jos sitä ei saa ... ai niin sehän on lakiin kirjoitettu eli siinäkin yksi herrojen rahastus ihmisiltä.
Toivottavasti joku tekee hyvän ja lopullisen tutkimuksen eläkeyhtiöitten varmaa,kevaa,ilmarista,kelaa ja muita kohtaan kuinka monta ihmistä on tehnyt lopullisen isänmaallisen teon (eli itsemurhan) kun on hylätty päätös pitkän prosessin jälkeen tullut.Isänmaallinen teko ,itsemurha ettei vaan herrojen bonukset lopu ja eläke jää saamatta.

28

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhä ja sairas

      Tiedän että se turhauttaa. Ja tulot tippuvat..Eräs tuttuni palkkasi oikean asianajajan ja sai eläkkeen kun oli kokenut asianajaja, Kaikilla ei ole varaa..

    • köyhä ja erittäin

      noinhan maahanmuuttajatkin tekee ,palkkaavat asianajan hoitamaan kaikki hakemukset yms.

    • Helvetistä

      "Jo" kaksi vuotta? No onhan se pitkä aika,itse olen taistellut tämän asian kanssa jo kohta 7 vuotta. Mielenterveys mennyt,mistään ei saa apua. Sitä ne kai toivookin että työkyvyttömyyseläkkeen hakija vetäisi itsensä kiikkuun tai luovuttaisi hakemasta etuuksia...sossuun vaan..

    • jutta1

      mamut ei hae eläkkeitä tai sairauspäivärahaa. he hakevat tt-etuutta ja saavat nostaa sitä mielinmäärin koska eipä heitä kukaan palkkaa.

    • kuollut kohta

      Aloittaja, ihan kuin minun sanojani. olen vasta 26, täysin työkyvytön, krooninen kipu tuli kun olin 19. Tuli lääkärin leikkausvirheestä -> ei tietenkään korvauksia.
      nyt olen hakenut eläkettä mutta en saa. olen siis työkyvytön työnhakija ilmeisesti elämäni loppuun. tänään juuri työkkäritäti sanoi että "meitä on täällä niin paljon työntekijöitä että sinulle saatetaan tarjota töitä jolloin sitten joudut esittämään todistuksen sairaudestasi"..
      näinkö loppuelämäni elän?
      ja nyt omalääkäri, jonka olen tavannut (uusi kaupunki) 2 kertaa, aikoo vähentää kipulääkkeitäni. en jaksa enää. miten näin voi nuoren ihmisen joka haluaa oikeasti töihin jättää tälläiseen tilanteeseen. kysyin sossusta, lääkäristä, kelasta, vakuutusyhtiöstä, ja työkkäristä että elänkö minä loppuelämäni kotona 4 seinän sisällä saaden työkkärinrahaa ja päälle toimeentulotuki. vastaus oli jokaiselta. "näin voi käydä".
      tänään sanoin hoitajalle joka soitti lääkkeiden pienennyksestä että kesä on alkanut, olen yhtenä, yhtenä ainoana päivänä pystynyt olemaan ulkona rannalla ja uimassa! yhden kerran. ja nyt vähennätte lääkkeitä eli tuo rantareissu oli viimeinen tälle kesälle. makaanko sitten sängyssä? vastaus oli vain "kyllä sinä pystyt hyvin nuori ihminen elämään ilman vahvoja kipulääkkeitä".

      Tämän jälkeen otin pilleripurkit ja menin rannalle.
      Mutta tulin takaisin hoitamaan käytännön asiat, kämppä tyhjäksi yms. Eipä jää läheisille mitään säätöä niiden kanssa.
      Jonain päivänä minä tuonne Saimaaseen katoan. Ja siihen ei kauaa mene.
      Juuri tulin rannalta jossa sateessa katselin aaltoja ja mietin jos ottaisin nuo loput lääkkeet mitä minulla vielä on ja antaisi aaltojen viedä.

      • kuollut kohta

        Niin ja huomautuksena vielä se että kesää rakastavana viimeiset 4-5 kesää olen ollut sisällä 99% ajasta. Enkä kertaakaan uinut.
        Miten voidaan kohdella näin. Sisälläni on vain iso möykky


      • eloa
        kuollut kohta kirjoitti:

        Niin ja huomautuksena vielä se että kesää rakastavana viimeiset 4-5 kesää olen ollut sisällä 99% ajasta. Enkä kertaakaan uinut.
        Miten voidaan kohdella näin. Sisälläni on vain iso möykky

        ÄLÄ LUOVUTA : Olet nuori ja elämää edessä . Mene ja varaa aika asiantunetevalle lääkärille. Hae eläkettä uudestaan. Onkos sinulle tullut Crps? Yleensä ovat eläkeläisiä. Kipulääkkeitä voi yrittää vähentää tai sinut pitää ohjata kipupoliklinikalle.


    • valon lapsi

      Kumpa sinä muuttaisit mielesi. Mutta jos sinä päätät täältä lähteä -kukaan ei voi lopulta ihmisen päätöstä muuttaa. Rukoilen puolestasi ja vanhempiesi myös,

    • kuollut kohta

      Valon lapsi:
      Olen edelleen elossa..
      Vanhempani ovat jo kuolleet, sijaisäitiini pidän yhteyttä.
      Mutta oma äitini teki itsemurhan minun ollessa pieni. Jäähyväiskirjeessä luki ettei hän enää jaksa kun ei ole rahaa mihinkään. Tottakai syitä oli muitakin mutta hän ei ollut työkykyinen myöskään, henkisistä syistä.

      Mietin itsemurhaa edelleen päivittäin mutta yritän päivä kerrallaan jaksaa, ja ajatella heitä. Kipuja on paljon ja keskiviikkona lääkäriaika, mielessäni on ollut kokonaisen viikon ajan se miten tulee käymään, miten minä romahdan siellä, itken siellä, saan raivokohtauksen siellä. Koko loppukesä vieroitusoireiden kanssa.. En halua murehtia koko ajan tätä kikkea.. :(

      Mutta kiitos kuitenkin tuosta viestistäsi :)

    • jhgffghä

      Aloittajan tilanne on vaikea ja hän tarvitsisi jämerää apua. Mutta... No, sanotaan suoraan, sympatiaa ei heru, koska hän kiristää uhkailemalla itsemurhalla. Näitä on nähty. Vastenmielistä.

      • kovatkeinotpeliin

        Mä killuin 3 vuotta kuntoutustuella. Vikaa hakemusta tehdessäni olin jo niin loppu että kolmen lääkärintodistuksen lisäksi kirjotin vakuutusyhtiölle että en kestä enää yhtään määräaikaisuutta vaan tapan itteni. Noh, tuli pysyvä työkyvyttömyyseläke 34-vuotiaalle. :-)


    • p*ska totuus

      Aloittaja ymmärrän sinua. Itselläni meni terveys 33vuotiaana, sairauskohtauksen vuoksi..
      En tunnu pääsevän eläkkeelle vaikka toinen puoli kehosta halvannut ja näöstäkin25% mennyt lopullisessti.. paska kursseille työntävät ja revittäväks kuntoutustutkimuksiin jne. Ja rahat on naurettavan pienet saan pientä kuntoutustukea, minulla on 2 lasta,eläkeyhtiöstä saan 40ekk
      Ja kuitenkin tarvitsisin nämä pienetkin tulot.

      Suurinosa lekureista eikä hoitjista ymmärrä mitä kunnon kipu on!!
      Ennen tätä s.kohtausta multa leikattiin kasvain kohdusta ja endometrioosia

      Kasvissyöjä olen ollut 21vuotta, ei alkoa, ei tupakkaa, normipainoinen, eihän noin nuori voi päästä elekkeelle mulle hoetaan. Joo-o, mutta kuka palkkaa ihmisen jolla paljon rajoitteita, näkövamma, paha astma ja allergiat mm pöly, toinen käsi ei toimi, kävely tuskan takana, jee jee on se paskaa köyhän ja kipeän elämä
      Kaiken huippu ettei ymmärrystä heru edes ns äidiltä vaikka itse on työkyv.eläkkeellä, mitään apua en mistään pyydä, itse siivoan ja hoidan miehen avulla lapset, joka päivä kotiruokaa väännän, elämä on haasteellista ja usein pelkkää hevänp*skaa mutta olen todennut että turha valittaa, terveet ei kestä kuunnella. Yksin mietin iltaisin ja öisin että vielä se kaikilla edessä olla kipeä ja muiden armoilla!!

      LUPAA MULLE ettet koskaan luovuta, eletään vaikka v*ttu muiden kiusalla, ollaan vaikka säröinä silmässä jossei muuta!!

    • out of order

      Irwiniä lainatakseni: eletään vaan vaikka piruuttaan, ilman turhia murheita (päivä kerrallaan! ja olemass olollamme näytämme missä se vika on, ei siten että ollaan mullan alla. Jos ei ole mitään omaisuutta, saa tukea. Ja voi hakea B-lappuja piikin jatkeeksi, väsytetään takaisin samalla mitalla)

    • NIINII

      7V. TAISTELUA,POLJETTU JA KÄVELTY YLI, SEURAAVAKSI ON KAULA KIIKKU
      , YMMÄRRÄN TÄYSIN NIITÄ JOTKA OVAT PÄÄTYNEET TEKEMÄÄN NIIN,
      TÄSSÄ YHTEISKUNNASSA TODELLA SAIRAAT JA TYÖKYVYTTÖMÄT OVAT PASKAA,
      JOLLA EI OLE EDES IHMISARVOA, NIIN TALOUDELLISESTI, KUIN MUUTENKAAN.
      VAIKKA OLET TEHNYT PITKÄN TYÖURAN, JA OLLUT AINA TUNNOLLINEN KANSALAINEN,
      SILLÄ EI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ,
      ON OLEMASSA LUSMUJAKIN,
      MUTTA PUHUN NYT NIISTÄ YHTEISKUNNALLE TUNNOLLISISTA JA REHELLISISTÄ IHMISISTÄ(.NIIN KUIN MINÄKIN OLIN, ENNEN KUIN SAIRASTUIN VAKAVASTI.)
      MUTTA JOS OLET TODELLA SAIRAS, EI VAIN LAASTARI SORMESSA
      , ET OLE ENÄÄ MITÄÄN, VAAN SINUT JÄTETÄÄN OMAN ONNESI NOJAAN, EIKÄ SAIRAS IHMINEN JAKSA SITÄ HELVETTIÄ JA HULLUN MYLLYÄ. LOPPU OLEN NIIN HENKISESTI, KUIN FYYSISESTIKIN. KUKA OTTAA VASTUUN ASIASTA JA SIITÄ ETTÄ KAULA KIIKKU ODOTTAA??????

    • Olet tärkeä ja rakas

      Hei en ole varsinaisessa mielessä uskovainen. Otan viikonloppuna olutta ja elän normi elämää, olen pienipalkkainen nainen jolla kyllä kaikkea remppaa ja kipujen kanssa ongelmaa ja varsinkin yöt on huonoja kun särkee lääkkeistä huolimatta.

      Tiedän kuinka tyhmiä jotkut terveysalan ihmiset voi olla ja lääkärit kun ei suoraan sanottuna usko kipuihin, miten helvetillisiä ne pahimmillaan on.
      Mutta olut auttaa joskun kipuunkin, mutta en silti sorru juomaan kun kerran viikossa ja se auttaa kipuun vielä seuraavana päivänäkin. Mutta en nyt suosittele sitä silti kellekkään kun senkin kanssa voi olla vaaransa.

      Mutta miksi kirjoitan on ihan fakta juttu ja vakuutan olevani järjissäni nyt ja silloin kun koimme ihmeen, todella todella suuren sellaisen ja sen jälkeen on faktaa, että Jumala on olemassa ja kuulee rukouksemme.
      Pyydä monia ihmisiä rukoilemaan puolestasi se auttaa.
      Mekin tekstasimme hädässämme monille rukouspyynnöin ja kävimme päivittäin rukoilemassa Tuomiokirkossa ja jätimme sinne esirukous toiveita ja ihme tapahtui todella suuri ihme, saimme ensin pyytämäämme merkin ja sen jälkeen rakkaamme heräsi koomasta, vaikka ei pieninkään mahdollisuus olisi ollut jäädä eloon ja aivopaineet olivat sellaiset että aivojen olisi pitänyt varmuudella tuhoutuneet. En lähde kaikkea kertomaan, mutta kun rakkaamme heräsi olen joka ilta rukoillut ja kiittänyt Jumalaa.
      Ja me kaikki olemme normi ihmisiä ja emme varsinaisesti ole uskovaisia, mitä nyt uskomme Jumalaan ja rukoilemme.
      Emme käy kirkossa, emmekä möykkää asiasta ja pidämme hauskaa" maallisin" menoin.
      Eli ruloilen puolestasi, kyllä asioilla on tapana lopulta järjestyä, nyt vaan sinnikyyttä aikansa ja kyllä se aurinko paistaa sinunkin päivääsi.
      Luulenpa sen olevan jo lähellä, joten tsemppiä ja kirjoittele mitä kuuluu, sekin on tapa selvitä taas vähän ees päin kunnes valoa on tunnelin päässä.

      Rukoile tai et niin kaikki järjestyy. Mutta rukous helpottaisi nopemmin oloasi.

    • Tsempaten voimia

      Periksi ei anneta milloinkaan. Pärrää ja kiroile anna kuulua , sinulla on oikeus , mutta älä jää siihen, sillä elämä on kaikesta huolimatta nurkan takana vielä ihanaa.
      Nyt sinulla on vaikeaa, mutta usko kokemuksestä tiedän että pahimmankin yli pääsee. Tämä elämä on sellaista vuoristorataa toisilla isommat ja toisilla pienemmät. Mutta nousut ja laskut tapahtuu. Nyt olet pohjalla , joten nousu alkamassa.

    • Aapuuvaaaaa

      Olen aivan paniikissa !!!!!

      Mitä on tapahtunut kirjoituksen aloittaneelle, apuva !!! Pelottaa !!!!!!

      Toivotaan, että ylireagoin taas kerran, paremi vaihtoehto sekin................

    • Monisairas Vihainen

      Hei. Minä ajattelin juuri noin vielä kolme vuotta sitten ja oli todella raskasta.
      Tiedän tasantarkkaan kuinka siellä ihmisiä pompotetaan lähes nolla tuloilla
      hankkimassa todistuksia sairauksistaan, jotka kuitenkin hylätään. Suurin
      virhe on valittaa vakuutuoikeuteen, jossa ei omaa näkemystäsi edes siellä
      lueta, vaikka kuinka olettaa saattaisi. Kannattaa käydä laaja tutkimjakso
      kuntoututustutkimuspoliklinikalla, usealla paikkakunnalla sellainen on .
      Tuo väite "miksi mamut" eivät ole kuntoutus tai muissa tutkimuksissa niin
      tuohon sanon vaan, että kyllä niitäkin on sairastuneita itsekkin nähnyt ja olikin
      tosi sairas kun ei voinut kävellä omin avuin. Työhulluus tappaa!

    • f659

      Oikeusaputoimisto auttaa ilmaiseksi tai mikäli olet varaton tai tulosi ovat alle 800€/kk olet oikeutettu ilmaiseen oikeusapuun ja valtio maksaa valitsemasi asianajajan kaikki kulut. Teidän ei tarvitse taistella yksin laittomia päätöksiä vastaan lisäksi voitte nostaa syytteen laittomien päätöksien tekijöille virkailija tai sille laitokselle joka on laittomasti hylännyt hakemuksenne. Muistakaa valittaa päätöksestänne aina. Mikäli valituksenne hylätään viekää asia oikeuteen siellä voitatte 99% varmuudella koska oikeus on puolueeton paikka ja se katsoo todisteet ja te voitatte.

      Lähes aina laittomien päätöksien tekijät syyllistyvät kaikkiin seuraaviin Virka-aseman väärinkäyttäminen Virkavelvollisuuden rikkominen Tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen. Olkaa aktiivisia ja

      Ottakaa selvää oikeuksistanne ja taistelkaa vastaan. Hommatkaa asianajaja mikäli teillä on varaa mikäli ei niin olette oikeutettu ilmaiseen oikeusapuun ja valtio maksaa kaikki kustannukset. Levittäkää tietoa ja opettakaa muita!

    • EU sairastaa

      Kysyn tilannetta, jossa en mitään voi ...

    • Minun tarina

      Minä sairastuin pahoin prosessin kestäessä liian pitkään, en jaksa nyt pitempää asiasta kirjoittaa, meni elämä pilalle ja jouduin laitokseen jossa olen vieläkin, olen väsynyt nyt ja en jaksa enempää kirjoittaa asiasta.

      • Kuinka ihanaa!

        Ah mikä Suomi! Laitosihanteiden maa. Laitetaan kaikki pillereille ja laitoksiin niin ei tarvita sanoa muutakuin "Suomi on korkeasti koulutettujen maa - lääkäreiden ja erikoishoitajien"

        Ah tätä autuutta!


      • hylätty
        Kuinka ihanaa! kirjoitti:

        Ah mikä Suomi! Laitosihanteiden maa. Laitetaan kaikki pillereille ja laitoksiin niin ei tarvita sanoa muutakuin "Suomi on korkeasti koulutettujen maa - lääkäreiden ja erikoishoitajien"

        Ah tätä autuutta!

        Tässähän olis hyvä bisnesidea jollekin.
        Koska kela ja eläkeyhtiöt haluavat että ihmiset vain maksavat maksujaan mutta eivät halua heitä eläkkeelle päästää niin maksaiskohan kela ja eläkeyhtiöt niinsanottua tapporahaa ihmisistä jotka hakee eläkettä. turhaa sitä itsaria tekemään vaan perustaa tmi ammattitappajat firman ja työnantajina on kela ja eläkeyhtiöt niin menee sillain rahat kierrätykseen ja itsarit tuottavaksi:)


    • tietoaon

      KELAN JA ELÄKELAITOKSIEN TUNTEMATTOMAT LÄÄKÄRIT TIETÄVÄT KAIKEN POTILASTA NÄKEMÄTTÄ.
      TARVII VAIN NIMI JA SYNTYMÄAIKA TIETÄÄ NIIN TULEE HAKEMUS BUMERANGINA TAKAISIN.
      JA ELÄKELAITOKSIEN JOHTAJAT SAMOJA TIETONIEKKOJA

      • Liikaa valtaa

        Eläkepäätösten takana olevat ihmiset ovat kuin Jumalia, sillä heidän päätöksillään on ihmisten elämälle ratkaiseva merkitys.


      • Aikansa kutakin
        Liikaa valtaa kirjoitti:

        Eläkepäätösten takana olevat ihmiset ovat kuin Jumalia, sillä heidän päätöksillään on ihmisten elämälle ratkaiseva merkitys.

        Joskus tulee vielä sekin aika jolloin joku eläkevirkailija tai muu virantoimittaja tulee saamaan syytteen väärinkäytöksestä, niin asiat varmasti vielä kääntyy, ja voi olla hyvinkin lähellä. Edellyttäen tietysti virhettä, tai ilmiselviä vääriä päätöksiä, jolloin voidaan katsoa, ettei hän pärjää ammatissaan, sen edellyttämällä tavalla, joten hänet siirretään muihin tehtäviin tai kilometri tehtaalle.


      • kuolema parempi
        Aikansa kutakin kirjoitti:

        Joskus tulee vielä sekin aika jolloin joku eläkevirkailija tai muu virantoimittaja tulee saamaan syytteen väärinkäytöksestä, niin asiat varmasti vielä kääntyy, ja voi olla hyvinkin lähellä. Edellyttäen tietysti virhettä, tai ilmiselviä vääriä päätöksiä, jolloin voidaan katsoa, ettei hän pärjää ammatissaan, sen edellyttämällä tavalla, joten hänet siirretään muihin tehtäviin tai kilometri tehtaalle.

        Virheitä ja virheitä, mullekkaan ei lääkärit uskalla sanoa diagnoosia että sairastan keuhkosyöpää ,oireet ovat ihan samat mutta pelkäävät että täpan itseni koska olen sanonut niin ,kivut aivan käsittämättömät kokoajan ja hylättyjä tullut vaan. Saakohan perheeni leskeneläkkeen vai onko sekin sit hylätty kunhan vedän lääkkeet naamaan että pääsen pois tästä paskasta maailmasta.


    • vanhus tapaus

      osaltani kadehdin mitä tänään tietää ... eläkkeellä sinänsä ei mitään uutta, kadehdittavaa/kadehtijoita suhteellisen terve minäkin, mutta voin olla aivan niinkuin haluan ja uskontokuntien ja hyväntekijöiden suhteen ehdoton tapaus, se on niin minuakin saatellut viime aikoina mutta täysin ymmärrän viime vaiheen kun voi olla työnäyte juuri kun virallinen eläke ikä alkaa aika ... alkuaan ajattelin matkustella niin työkykyinen olin mutta jäin paikkakunnalle mitäs korostamaan työkykyä, joka kyllä on ongelmallinen, rukoilen paljon mitä saada tarvitaan kun ajat ovat osoittaneet meiltä olemassa olevilta .... joten sairas-eläkkeellä työssä tai työkyvytön ... "ajattelen Suomi oikeus velvollisuus vellilautasellinen kansalaisvelvollisuus opiskelua ja velkaa Valtio - varmaaan työkyvyttömyys tosia osia kadehdittavaa" Jesus rukoilemme ...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4417
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4406
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4046
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2967
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2591
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2153
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1695
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe