Kokemuksia vapaaehtoistyöstä kiitos :)

kompostii

Olen hiljaa miettinyt että haluaisin avartaa maailmankatsomustani ja samalla tehdä jotain parempaa. Nyt on siunaantunut aika että minulla on aikaa ja jopa senverran rahaa että olisin valmis lähtemään katsomaan, mitä muuta suomen ulkopuolelta löytyisi. Haluaisin kuulla kokemuksia vapaaehtoistöistä ihmisiltä. Missä olette olleet, mitä kautta hakeneet ja eritoten millainen reissu on ollut? Ja onko mahdollista jatkaa työskentelyä ulkomailla? Kiitän kaikkia jo etukäteen!

93

3776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • engel
      • kiitih

        aina kannattaa tehä ite oon ollu tukijana a-killassa kuus vuotta enemmän ja vähemmän aktiivisena hyötyä on ollut koko perheelle kiitos kaikille tuesta :D


      • puulii798798

        kunnon juttu, jota olen etsinyt kanssa. tälläistä täytyy olla, eikä nyssyn nässyn juttua.

        hieno


    • Arvonlisävero . . .

      Hei, onko mikään työ ilmaista?

      • Ön töitä

        Jöö önhän niitä töitä määilmä täynnä. Vöi kökeillä minkäläistä työtä myissä mäissä tehdään.


      • pahoja oireita
        Ön töitä kirjoitti:

        Jöö önhän niitä töitä määilmä täynnä. Vöi kökeillä minkäläistä työtä myissä mäissä tehdään.

        Kehottaisin menemään pikaisesti ammattiauttajan puheille.


      • Ön eriläisiä jyttyjä
        pahoja oireita kirjoitti:

        Kehottaisin menemään pikaisesti ammattiauttajan puheille.

        Kyl niitä keskystelyjä sää käydä kykin tyylillään.


      • 155cm
        Ön eriläisiä jyttyjä kirjoitti:

        Kyl niitä keskystelyjä sää käydä kykin tyylillään.

        Jaha Willy Wönkähän se täällä.


      • terskapeutti
        pahoja oireita kirjoitti:

        Kehottaisin menemään pikaisesti ammattiauttajan puheille.

        Syö PORKKANAA .....


      • köyhät töihin

        orja työ! mutta itse voin kyllä sanoo että en oo päivääkään tehny duunarin töitä enkä teekkään mutta tili paisuu niin perkeleesti. oon 30 v ja voisin lopettaa työt heti rahaa on . koittakaa pärjätä duunarit ja toivottavasti eläke ikä ei nouse 70 vuoteen


    • fdfsfsdfsdf

      Ei kannata, hyväksi käytetään vain ja joissakin tapauksissa joudut itse maksamaan jopa matkatkin

      • fdfsfsdfsdf

        Korjaan vielä että tässä mainitsin lähinnä ulkomaille kohdistuvasta vapaaehtoistyöstä.


      • Keneltä se on pois
        fdfsfsdfsdf kirjoitti:

        Korjaan vielä että tässä mainitsin lähinnä ulkomaille kohdistuvasta vapaaehtoistyöstä.

        jos minulla on aikaa, varaa ja halua auttaa muita ilman rahallista korvausta? Vai onko suurin huolenaiheesi se, että joku tekee tilin sillä työpanoksellani? Ettet vaan ole kade?
        Sen verran kuitenkin viheltäisin kotiin päin, että jos jollain on ilmaistyöhön resursseja ja haluja niin aloittaisi työn kotimaasta. Kun omat asiat saadaan kuntoon jää paukkuja auttaa muitakin. Oman pohjan pettäessä meistä ei liikene iloa muillekaan.


      • fdfsfsdfsdf
        Keneltä se on pois kirjoitti:

        jos minulla on aikaa, varaa ja halua auttaa muita ilman rahallista korvausta? Vai onko suurin huolenaiheesi se, että joku tekee tilin sillä työpanoksellani? Ettet vaan ole kade?
        Sen verran kuitenkin viheltäisin kotiin päin, että jos jollain on ilmaistyöhön resursseja ja haluja niin aloittaisi työn kotimaasta. Kun omat asiat saadaan kuntoon jää paukkuja auttaa muitakin. Oman pohjan pettäessä meistä ei liikene iloa muillekaan.

        Oletetaan että menisit vapaaehtoistyöksi esim poimimaan hedelmiä jonnekkin toiseen maahan ilmaiseksi.

        Sinä menet sinne ilmaiseksi poimimaan niitä niin ei kyseisen viljelmän omistajalla tarvitse palkata paikallista väestöä ollenkaan sinne kun niillehän joutuisi maksamaan siitä eli nille on sitten vähemmän työpaikkoja tiedossa.

        Ei siitä ole muille hyötyä kuin sinulle vääristynyt mielenkuva siitä että tekisit jotakin hyvää, vaikka oikeasti tekisit pahaa.


      • Mitäs nuo
        fdfsfsdfsdf kirjoitti:

        Oletetaan että menisit vapaaehtoistyöksi esim poimimaan hedelmiä jonnekkin toiseen maahan ilmaiseksi.

        Sinä menet sinne ilmaiseksi poimimaan niitä niin ei kyseisen viljelmän omistajalla tarvitse palkata paikallista väestöä ollenkaan sinne kun niillehän joutuisi maksamaan siitä eli nille on sitten vähemmän työpaikkoja tiedossa.

        Ei siitä ole muille hyötyä kuin sinulle vääristynyt mielenkuva siitä että tekisit jotakin hyvää, vaikka oikeasti tekisit pahaa.

        tuhannet mamut täällä sitten ovat,,,,hyväntekijöitä? Harva niistä tekee edes talkootyötä, mutta silti suurin osa elää sinun työstä maksamallasi verorahalla. Missä vaiheessa työteosta, vastikkeettomastakin, on tullut syntiä? Kolikolla on kaksi puolta ja se välikannas sen vääristyneen mielikuvan suhteen.


      • Loooloolo
        Mitäs nuo kirjoitti:

        tuhannet mamut täällä sitten ovat,,,,hyväntekijöitä? Harva niistä tekee edes talkootyötä, mutta silti suurin osa elää sinun työstä maksamallasi verorahalla. Missä vaiheessa työteosta, vastikkeettomastakin, on tullut syntiä? Kolikolla on kaksi puolta ja se välikannas sen vääristyneen mielikuvan suhteen.

        Eihän ne tee suomessa mitään?
        Ei ilmais eikä maksullista työtä.


      • Mustavuokko
        Loooloolo kirjoitti:

        Eihän ne tee suomessa mitään?
        Ei ilmais eikä maksullista työtä.

        Hmm. Teehän minä mutta vain öisin taikka sateen jälkeen


      • Been there
        fdfsfsdfsdf kirjoitti:

        Oletetaan että menisit vapaaehtoistyöksi esim poimimaan hedelmiä jonnekkin toiseen maahan ilmaiseksi.

        Sinä menet sinne ilmaiseksi poimimaan niitä niin ei kyseisen viljelmän omistajalla tarvitse palkata paikallista väestöä ollenkaan sinne kun niillehän joutuisi maksamaan siitä eli nille on sitten vähemmän työpaikkoja tiedossa.

        Ei siitä ole muille hyötyä kuin sinulle vääristynyt mielenkuva siitä että tekisit jotakin hyvää, vaikka oikeasti tekisit pahaa.

        "Oletetaan että menisit vapaaehtoistyöksi esim poimimaan hedelmiä jonnekkin toiseen maahan ilmaiseksi.

        Sinä menet sinne ilmaiseksi poimimaan niitä niin ei kyseisen viljelmän omistajalla tarvitse palkata paikallista väestöä ollenkaan sinne kun niillehän joutuisi maksamaan siitä eli nille on sitten vähemmän työpaikkoja tiedossa.

        Ei siitä ole muille hyötyä kuin sinulle vääristynyt mielenkuva siitä että tekisit jotakin hyvää, vaikka oikeasti tekisit pahaa."

        Tuosta hedelmänpoiminnasta en tiedä, mutta olen tehnyt Suomen ulkopuolella(kin) sellaista palkatonta työtä, mikä muuten olisi joko jäänyt tekemättä tai revitty palkollisten selkänahasta tiiviimpänä työtahtina.
        Vapaaehtoistyötä on paljon erilaisissa avustavissa tai tukitehtävissä, se ei ole keneltäkään poisotettua rahaa, mutta parantaa omaa ja avustettavan elämänlaatua.
        Useimmiten olen saanut ruoan ja asunnon ilmaiseksi, työn "korvauksena". Tähän ei verottajakaan ole puuttunut. Olen hakeutunut vapaaehtoiseksi omia reittejäni, en minkään järjestön kautta. Haluan välttää turhaa byrokratiaa ja viranomaiskontakteja. Kukaan ei tule kyselemään, jos vähän auttelet kaveria ohikulkumatkalla.


      • Miettikää tätä
        Keneltä se on pois kirjoitti:

        jos minulla on aikaa, varaa ja halua auttaa muita ilman rahallista korvausta? Vai onko suurin huolenaiheesi se, että joku tekee tilin sillä työpanoksellani? Ettet vaan ole kade?
        Sen verran kuitenkin viheltäisin kotiin päin, että jos jollain on ilmaistyöhön resursseja ja haluja niin aloittaisi työn kotimaasta. Kun omat asiat saadaan kuntoon jää paukkuja auttaa muitakin. Oman pohjan pettäessä meistä ei liikene iloa muillekaan.

        Ei pelkästään. Itseasiassa tuosta hyväntekeväisyydestä sanoi erään maan johtaja, jonne siis satoi apua. Hän sanoi, että muuten hienoa, mutta se on passivoinut omat kansalaiset: ennen he rakensivat tiensä itse, nyt miehet löhöää ja odottaa ruoka-apua. Ennen oli pakko osata ja selvitä, nyt kukaan ei osaa mitään.
        Mikä on totta, avussakin saattaa olla toinen puoli: länsimaalaiset menvät sinne ostamaan taivaspaikkaansa ja suhtautumaan muihin alentuvasti, keräämään hyvyys-pisteitä. Ei kaikki heistä suinkaan ole puhtailla vaikuttimilla.
        Toisaalta, oman maalaiset passivoituvat, kituvat koska pidetään hengissä maassa, mikä ei kanna. Eläimetkin kuolevat nälkään jos heidän reviirillään ei ole ruokaa eivätkä he opi sitä hankkimaan. Länsimaalaiset ovat luoneet kehitysmaihin satojatuhansia passiivisia uhreja, jotka kituvat nälässä päivästä toiseen ja he kutsuvat sitä auttamiseksi.

        Toisaalta, avustustyö järkevänä on järkevää, koulutus, opetus, se että ei tehdä mitään puolesta vaan ollaan apuna. Se on apua, auttaa heitä pärjäämään omillaan ja esimerkiksi kriisiapu määräaikaisena: auttaa kriisin jälkeen. Eihän yksilökään jatkuvaa holhoamista kaipaa, mutta pahan kriisin iskiessä, hän kaipaa apua kyllä. Se vaan ei saa jäädä päälle eikä autettavaa saa aliarvostaa ja epäkunnioittaa, vaan tukea. Auttaa häntä ITSEÄÄN nostamaan itsensä jaloilleen (=säilyttämään osaaminen ja itsekunnioitus) ja sitten antaa pärjätä.
        Sotatilanteissa rauhan turvaaminen olisi hyvä, jos se koskisi kaikkia, mutta Ruandaankin pyydettiin apua, ei tullut. Kaikki pesivät kätensä ja joukkomurha viidakkoveitsillä sai tapahtua. Joten rauhan turvaaminen tai ainakin siviilien auttaminen pitäisi olla tasa-arvoista.

        No, nämä suuret järjestöthän kyllä tekvät tilin, ei pelkällä ilmaistyövoimalla, vaan johtajan palkka saattaa olla 50 000 euroa kuussa. Onko se mielestänne hyvä, että kerätään lahjoittajia ja rahaa ja yksi, yksittäinen johtaja jo vie 50 000 euroa kuussa kuluja? Paljonko sillä saisi kaivoja, rokotteita ja ruokaa? Niin, ei ne suinkaan mitään hyväntekeväisyyttä ole, vaan elitismibisnestä myös, saa enkelin maineen ja helvetin kovan palkan, mikä kerätään tavalliselta kansalta.
        Itse olin kuukausilahjoittaja työttömänäkin, kunnes näin tämän. Joo, en ole antanut senttiäkään enää, enkä anna. En myöskään menisi ilmaiseksi töihin, jokainen korkeapalkkainen johtaja voisi palkata useamman ja jokaisella avustusjärjestöllä isommassa mittaluokassa, olisi varaa maksaa palkkaa.

        Älkää siis olko sokeita, itse olin, mutta se on päättynyt.
        Muistakaa mitä apu oikeasti on ja miettikää, ketä eniten hyödytätte.
        En sano, ettei saisi tehdä jos tosiaan on aikaa ja rahaa, mutta pitää muistaa myös omat vaikuttimensa ja niiden pitää olla itsekkäät. Ei taivaspaikan osto tai naiivi kuvitelma mistään puhtaasta hyvästä.
        Ja joku tosiaankin tekee tilin sillä työpanoksella, joten katso tarkkaan ketä oikeasti tuet ja autat myös. Se on sinun kannanottosi ja tukesi myös sille toiselle taholle.


      • 7+6
        Miettikää tätä kirjoitti:

        Ei pelkästään. Itseasiassa tuosta hyväntekeväisyydestä sanoi erään maan johtaja, jonne siis satoi apua. Hän sanoi, että muuten hienoa, mutta se on passivoinut omat kansalaiset: ennen he rakensivat tiensä itse, nyt miehet löhöää ja odottaa ruoka-apua. Ennen oli pakko osata ja selvitä, nyt kukaan ei osaa mitään.
        Mikä on totta, avussakin saattaa olla toinen puoli: länsimaalaiset menvät sinne ostamaan taivaspaikkaansa ja suhtautumaan muihin alentuvasti, keräämään hyvyys-pisteitä. Ei kaikki heistä suinkaan ole puhtailla vaikuttimilla.
        Toisaalta, oman maalaiset passivoituvat, kituvat koska pidetään hengissä maassa, mikä ei kanna. Eläimetkin kuolevat nälkään jos heidän reviirillään ei ole ruokaa eivätkä he opi sitä hankkimaan. Länsimaalaiset ovat luoneet kehitysmaihin satojatuhansia passiivisia uhreja, jotka kituvat nälässä päivästä toiseen ja he kutsuvat sitä auttamiseksi.

        Toisaalta, avustustyö järkevänä on järkevää, koulutus, opetus, se että ei tehdä mitään puolesta vaan ollaan apuna. Se on apua, auttaa heitä pärjäämään omillaan ja esimerkiksi kriisiapu määräaikaisena: auttaa kriisin jälkeen. Eihän yksilökään jatkuvaa holhoamista kaipaa, mutta pahan kriisin iskiessä, hän kaipaa apua kyllä. Se vaan ei saa jäädä päälle eikä autettavaa saa aliarvostaa ja epäkunnioittaa, vaan tukea. Auttaa häntä ITSEÄÄN nostamaan itsensä jaloilleen (=säilyttämään osaaminen ja itsekunnioitus) ja sitten antaa pärjätä.
        Sotatilanteissa rauhan turvaaminen olisi hyvä, jos se koskisi kaikkia, mutta Ruandaankin pyydettiin apua, ei tullut. Kaikki pesivät kätensä ja joukkomurha viidakkoveitsillä sai tapahtua. Joten rauhan turvaaminen tai ainakin siviilien auttaminen pitäisi olla tasa-arvoista.

        No, nämä suuret järjestöthän kyllä tekvät tilin, ei pelkällä ilmaistyövoimalla, vaan johtajan palkka saattaa olla 50 000 euroa kuussa. Onko se mielestänne hyvä, että kerätään lahjoittajia ja rahaa ja yksi, yksittäinen johtaja jo vie 50 000 euroa kuussa kuluja? Paljonko sillä saisi kaivoja, rokotteita ja ruokaa? Niin, ei ne suinkaan mitään hyväntekeväisyyttä ole, vaan elitismibisnestä myös, saa enkelin maineen ja helvetin kovan palkan, mikä kerätään tavalliselta kansalta.
        Itse olin kuukausilahjoittaja työttömänäkin, kunnes näin tämän. Joo, en ole antanut senttiäkään enää, enkä anna. En myöskään menisi ilmaiseksi töihin, jokainen korkeapalkkainen johtaja voisi palkata useamman ja jokaisella avustusjärjestöllä isommassa mittaluokassa, olisi varaa maksaa palkkaa.

        Älkää siis olko sokeita, itse olin, mutta se on päättynyt.
        Muistakaa mitä apu oikeasti on ja miettikää, ketä eniten hyödytätte.
        En sano, ettei saisi tehdä jos tosiaan on aikaa ja rahaa, mutta pitää muistaa myös omat vaikuttimensa ja niiden pitää olla itsekkäät. Ei taivaspaikan osto tai naiivi kuvitelma mistään puhtaasta hyvästä.
        Ja joku tosiaankin tekee tilin sillä työpanoksella, joten katso tarkkaan ketä oikeasti tuet ja autat myös. Se on sinun kannanottosi ja tukesi myös sille toiselle taholle.

        "Länsimaalaiset ovat luoneet kehitysmaihin satojatuhansia passiivisia uhreja, jotka kituvat nälässä päivästä toiseen ja he kutsuvat sitä auttamiseksi."

        Eikä unohdeta että suomalaiset ovat ihan kotoisin voimin tehneet omaan maahansa puoli miljoonaa passiivista ja köyhää ihmistä, joilla ei ole mitään mahdollisuutta nousta köyhyydestään eikä siksi ole ihmisarvoa. Ja sitten on niitä jotka vielä elävät harhakuvitelmassa että heillä on ihmisarvo koska ovat saatanallisessa oravanpyörässä, sylkevät suoraan päin naamaa että "vitun köyhät menkää töihin".

        Miksi hemmetissä köyhät ja kurjat käy toistensa kimppuun ja vähän rikkaammat kadehtii itseään huonommassa asemassa olevalta sitä viimeistäkin leipäpalaa? Vastaavasti täytyy kehasta sitten noita ökyrikkaita jotka ovat fiksuina ihmisinä onnistuneet jotenkin manipuloimaan tämän kansan köyhät vielä köyhempien niskoille. Muualla maailmassa ne on jo pitkään joutuneet asumaan muurien sisällä ja aseistautumaan yksityisarmeijalla. Tämä tie on pian edessä suomessakin.


      • talkoolainen
        fdfsfsdfsdf kirjoitti:

        Korjaan vielä että tässä mainitsin lähinnä ulkomaille kohdistuvasta vapaaehtoistyöstä.

        Monilla järjestöillä on ulkomaillakin vapaaehtoistyötä. Netistä löytää jos jonkinlaista. Ulkomailla olen ollut vain yhdessä paikassa: kunnostamassa Latviassa erästä ränsistynyttä maatilaa tulevaksi leirikeskukseksi. Se oli antoisaa ja tutustui uusiin ihmisiin. Olin siellä kahtena kesänä viikon verran sekä yhtenä keväänä pari päivää.
        Kotimaassa olen ollut ns ketoleireillä, joita on niin saaristossa kuin sisämaassakin. Niistä saa tietoa luonnonsuojeluliiton sivuilta.
        "Virallisiin" talkooleireihin sisältyy ainakin Suomessa ruoka ja vakuutukset sekä ohjelmaa vapaa-ajalle. (Ne eivät siis ole orjaleirejä, vaan noudatetaan normaalia 8 tunnin työaikaa.).
        Jokaisen makuun ja kykyihin sopivia talkookohteita varmasti löytyy netistä. Suosittelen!


      • köyhät töihin
        Keneltä se on pois kirjoitti:

        jos minulla on aikaa, varaa ja halua auttaa muita ilman rahallista korvausta? Vai onko suurin huolenaiheesi se, että joku tekee tilin sillä työpanoksellani? Ettet vaan ole kade?
        Sen verran kuitenkin viheltäisin kotiin päin, että jos jollain on ilmaistyöhön resursseja ja haluja niin aloittaisi työn kotimaasta. Kun omat asiat saadaan kuntoon jää paukkuja auttaa muitakin. Oman pohjan pettäessä meistä ei liikene iloa muillekaan.

        minä taas otan köyhiltä ja en todellakaan tee ilmaisia töitä. kaikki maksaa ja minä pääsen rikastumaan huijjaamalla hyvä uskosia köyhiä kansalaisia jotka rypee omaa vaurauttomuuttaan


      • Minkähän takia
        fdfsfsdfsdf kirjoitti:

        Oletetaan että menisit vapaaehtoistyöksi esim poimimaan hedelmiä jonnekkin toiseen maahan ilmaiseksi.

        Sinä menet sinne ilmaiseksi poimimaan niitä niin ei kyseisen viljelmän omistajalla tarvitse palkata paikallista väestöä ollenkaan sinne kun niillehän joutuisi maksamaan siitä eli nille on sitten vähemmän työpaikkoja tiedossa.

        Ei siitä ole muille hyötyä kuin sinulle vääristynyt mielenkuva siitä että tekisit jotakin hyvää, vaikka oikeasti tekisit pahaa.

        täälä sitten suomalainen työnantaja työllistää muualta saatavaa edullisempaa työvoimaa? Herätys markkinatalouteen. Työlle löytyy aina tekijä ja se teetetään yleensä sillä joka sen edullisimmin tekee, niin meillä kuin muualla. Ei siinä mietitä laupeudentöitä eikä pahantekoa.


      • Dumostehelppameiasso
        fdfsfsdfsdf kirjoitti:

        Korjaan vielä että tässä mainitsin lähinnä ulkomaille kohdistuvasta vapaaehtoistyöstä.

        Vapaaehtoista työtä saa tehdä, eikä toista päätä näy. Palkkana saat ehkä HIV:n riesaksesi, tai Ebolaan kuolet kuin täi DDT:hen. Sinut kidnapataan ja lunnaita ollaan kärkkymässä. Sinut uhataan tappaa kun opetat lapsia ja sinua syytetään pedofiliasta.. oikeasti isä suojelee tyttärensä neitsyyttä sen rahallisen arvon takia. Sinua moititaan kun puhut jostain euroopasta, suomesta tod.näk. kolehtirahoilla ostetun traktorin.. sillähän saa pellot tehokkaasti käyttöön ja sato paranee.. lopputulos yllättää sinut kun naiset kuokkivat yhä pellot, koska miehet keksivät lähteä traktorilla kaupunkiin juhlimaan. Sieltä palatessa sitten hyppäävät naisen selkään ja lisäapu on taas kylässä tarpeen. JOS saat aikaan jotain hyvää, merkkaa se sitä, että paikallisilla olot paranee ja ne pystyvät sikiämään tehokkaammin, joka aiheuttaa lisää rasitteita ympäristölle, olemmehan jo viikkoja sitten ylittäneet maailman luonnonvarojen "tuoton" tämän vuoden osalta. Miksi ihminen ei tajua, että hän on itse maapallon suurin vihollinen, mutta toisaalta, Tellus on aina päässyt loisistaan eroon, tavalla tai toisella. Aikoinaan ruotsalaiset "rakensivat" lähteitä afrikkaan. Lopputulos, porukka leiriytyi vesipisteen ääreen ja siihen tuli kylä, isompi kylä, ja nyt seutu on autiomaata kun kaikki puut on poltettu 50 kilsan säteeltä avotulipaikassa padan alla fuckin huonolla hyötysuhteella paikassa jossa aurinko paistaa aamusta iltaan ja täällä kotimaassamme meitä opetetaan oikeaan takkavalkean sytytystapaan.. voiristustätäpelleelyä.


    • Savon mummo

      Vapaaehtoistyötä voi tehdä kotimaassakin! On vanhusten ulkoiluttamista ja asioilla käyttämistä, hoitoapua lapsille, srk:n avustustyö jne. Minä ohjaan vapaaehtoistyönö lavatansseja, senioritansseja ja istumatansseja. Olen saanut niihin kaikkiin koulutuksen ja kouluttaudun edelleen. Olen eläkkeellä, joten toimeentuloni varmistuu sitä kautta.

      • ???

        Häh? Otatko rahaa vapaaehtoispalveluksistasi, vai miten "toimeentulosi varmistuu sitä kautta"??


      • näinnäen
        ??? kirjoitti:

        Häh? Otatko rahaa vapaaehtoispalveluksistasi, vai miten "toimeentulosi varmistuu sitä kautta"??

        Hän tarkoitti varmaan, että ei tarvitse huolehita palkka-asioista, kun eläke kilahtaa tilille... eli tekee varmaan ilmaiseksi jos kutsuu vapaaehtoistyöksi.


      • akka1
        ??? kirjoitti:

        Häh? Otatko rahaa vapaaehtoispalveluksistasi, vai miten "toimeentulosi varmistuu sitä kautta"??

        Häh? Otatko rahaa vapaaehtoispalveluksistasi, vai miten "toimeentulosi varmistuu sitä kautta"??

        Olen eläkkeellä, joten toimeentuloni varmistuu sitä kautta.

        Joillekkin Texstin ymmärtäminen voi olla joskus vaikeaa. Tuossa selvästi sanotaan, että eläkkeen kautta toimeentulo varmistuu.


      • Äidinkieli-isänmaa
        akka1 kirjoitti:

        Häh? Otatko rahaa vapaaehtoispalveluksistasi, vai miten "toimeentulosi varmistuu sitä kautta"??

        Olen eläkkeellä, joten toimeentuloni varmistuu sitä kautta.

        Joillekkin Texstin ymmärtäminen voi olla joskus vaikeaa. Tuossa selvästi sanotaan, että eläkkeen kautta toimeentulo varmistuu.

        Siis, vapaaehtoistyöhän on vastakohta pakkotyölle. Missään ei tosin sanota, että ne, tai jompikumpi noista, tai kumpikaan, olisi ilmaistyötä. Minäkin teen töitä ihan vapaaehtoisesti, en pakotettuna, mutta mikäs on tehdessä n. 30 Eur. tuntipalkalla.


    • ffffffffffffdfsdfds

      Jos oikeasti haluatte tehdä vapaaehtoistyötä josta on suomalaisille hyötyä niin auttakaa vanhuksia ja nuoria mielenterveyspotilaita tai vammaisia, useat on jätetty aivan heitteille ja ovat täysin yksin.

      Tuntuu että ketään ei kiinnosta auttaa ihmisiä jotka oikeasti tarvitsevat apua, työskentelen itse paljon kyseisten ihmisten kanssa.

    • Suomessakin saa tehdä duunia ilmaiseksi. Ei välttämättä tarvi lähteä hakemaan ebolaa Afrikasta. Tai miten olisi joku kibbutsi Israelissa? Appelsiinien poimimisen ohella voisi avartaa maailmankatsomusta seuraamalla jutkujen rajariitoja. Mikähän olisi sitä aloittajan parempaa tekemistä? Jospa hän aloittaisi vaikka hoitamalla jotain yksin kotonaan riutuvaa vanhusta? Eiei...se varmaankaan ei ole sitä jotain parempaa. Onnea matkaan. Toivottavasti viet ilmaistyölläsi jonkun muun työpaikan. Sitten se joku muu tulee tilallesi Suomeen, eikä taatusti ilmaiseksi. Kela maksaa tulijan ja vielä lisäksi kotiin jääneen perheenkin ylläpidon. Näinhän me maksetaan esimerkiksi Virolaisten duunareiden lapsilisät ja kotivaimojen päivärahat. Ja vielä kotiinsa palaavan virolaisen työttömyyskorvauksetkin........

    • Kannattaa 16

      Kokemuksia kyselit, en ole ollut palkattomassa työssä, mutta töissä ulkomailla kuitenkin. Kyllä se avartaa. Jatka etsimistä, ei täällä oikein saa kunnon vastauksia.

    • kuin

      paitsi työkkärissä näitä duuneja pisaa jos työttömäsi juotuu.

    • Mäkkärin Kassa

      Jos ilmainen työ kiinnostaa niin mäkkärin kassa on hyvä vaihtoehto, olet lähinnä orja kun rahaa ei jää käteen yhtään laskujen jälkeen, ei muuta kuin soitat mäkkäriin.

      • catering

        No onse hyvä jos mäkkäri antaa muutaman lantin.
        Ainakin yhdesssä kauoungissa on naisimmeinen joka pyörittää kouluista saatavilla harjoittelijoilla bisnestään, kylläpä kelpaa nutturalevällään edustaa, että minä tien sen ja sen.

        Paikka ei ole Tuusniemi.


    • Arvostan itseäni

      Tein jonkin aikaa vapaaehtoistyötä. Aivan mielelläni sitä tein, kunnes...
      Oikeasti koin vastenmielisenä, kun ilmapiiri muuttui ja meitä vapaaehtoisia alettiin käskyttämään. Piti tehdä ratkaisu ja minun ratkaisuni oli, että lopetin jäsenmaksun maksamisen ja vapaaehtoistyön tekemisen.

    • ei kannata ei!!!

      Ei kannata, se on tien avaamista hyväksikäytetylle työvoimalle. Jotkut sitä ei pysty tekemään koska tarvii palkan työstää jotta voi elättää perhensä ja maksaa laskut. Kunnäitä ilmaistyöntekijöitä ilmaantuu, firmat ennemmin ottaa niitä kun ei tarvi sitä palkkaa maksaa, silloin ei tule olemaan sitä palkkatyötä.
      Minusta tuo pitäisi kieltää ainakin jollain tasolla pitää erillään.

      Työn pitää olla aina kannattavampaa kuin työttömänä olo, mutta kun näitä ilmaistyöntekijöitä on, tottakai niitä käytetään ja siksi palkat on alle köyhyysrajan kuka niitä vielä maksaa, kun ei ole pakko.

      • Mummeli+60

        Hei aloittaja älä noteera näitä juttuja,sinähän nimennomaan annoit sen käsityksen,että haluat ulkomaille vapaaehtois työhön.Niitähän on ympäri maailmaa tällä hetkellä pitää miettiä tarkkaan mihin menee niin paljon on levottomuuksia,sotia muualla.Teen itse vapaaehtoistyötä ja autan 7 lapsen koulutusmenoissa Intiassa.Nepalissa,Intiassa,Filippineillä on tietääkseni myös suomalaisten paikkoja mihin voi hakea.Kysy esm:kirkon ulkomaanavulta niillä on erilaisia lasten/orpokoti toimintaa.toivottavasti löydät mieleisesi paikan ja näet vähän muutakin kuin nuo kotinurkat.


    • s ydgsegutg

      Suomessa työttömälle vapaaehtoistyö on kiellettyä, mutta ilmainen työkkärin järjestämä orjatyö pakollista.

      Jos olet suomalainen ilman palkkatyöpaikkaa tai yritystä, et voi haaveillakaan työttömysyturvasta, jos haluat samalla tehdä vapaaehtoistyötä, eli ilmaistyötä vapaaehtoisesti. Voit toisaalta odottaa, että työkkäri pakottaa sinut ilmaiseen työhön johonkin yritykseen, jonka kanssa sillä tai sen virkailijalla on diili (minun olettamukseni tuo diili, ei perustu tiedossani olevaan faktaan). Tarkoitus? Köyhä työtön halutaan leimata. Kansaa halutaan jakaa. Ei käy, että kansalaiset auttaisivat toisiaan. Se poistaisi työttömiltä sitä 'lois' -imagoa, ja kehittäisi kansalaisten yhteishenkeä. Ja sehän ei sovi. Se olisi poliittisesti vaarallista. Yritysten monopolisointi ja kansan yhä laajeneva kurjistaminen pitää tehdä hallitusti, ettei kansa huomaa, mihin sitä ollaan viemässä. Yhdessä toimivaa kansaa on vaikeampi pitää kurissa kuin hajanaista, toinen toistaan syyttelevää.

      • tuuli57kk

        ohoh! olin pitkäaijaustyöttömänkin vapaaehtoisena spr verenluovuttajana, eikä kukaan valistanut lopettamaan, kun kerroin harrastuksistani. jopas jotakin!


    • ei kiitos

      Yritin kysellä vapaaehtoistyötä, mutta ei missään oltu kiinnostuneita. Vapaaehtoistyön esittelyssään päät kääntyivät pois päin, kun sanoin mielelläni tekeväni jotain pari päivää viikossa jonkun auttamiseksi.

      Toista kertaa en viitsi edes tarjoutua.

      • hädän tullen auttaja

        Hyvänen aika!Vain mielikuvitus rajana!
        Älä lannistu....autettavia löytyy


    • kannattaa tehdä

      Suomessa usein jopa poliitikot leimaavat pitkäaikaistyöttömät syrjäytyneiksi ja laiskoiksi alkoholisoituneiksi työstä kieltäytyneiksi. Mikä on harha, todellisuudessa monet työttömät tekevät hyvinkin paljon ilmaistyotä ja hyväntekeväisyyttä. Ovat mukana talkoissa ja muissa tapahtumissa, mutta yhteiskunta monesti ei tätä työpanosta edes huomaa. Suomi on selvästi tässäkin asiassa asenne vamma valtio.

      • yhteismaa

        Suomalaisten yhteinen piha on mm. politikoinnin ja kenties kokoomusvoittoisen itsekkyyden tuloksena sitä, mitä se on.

        Olisi aika koota kansaa puhaltamaan yhteen... mm. SPR:nystävätoiminta tms.
        Oikeastaan, mikä tahansa positiivinen yhteiskuntaa rakentava yhdessätekeminen johtaa parempaan huomiseen.

        Mutta mutta, jokuhan sitten sen suurimman puhalluksen taas keksii ja raha aina onnistuu pilaamaan kaiken hyvän yhteisen.


      • dfjdfgdfthdf

        "Jopa" poliitikot? Miten niin "jopa"? Juuri he. Poliitikot, jotka loisivat meidän rahoillamme, ja joita suuryritykset ja pankit rahoittavat. Juuri he.


    • minä vaan

      Onnea valitsemalle ajatuksellesi, alkuun voit harjoitella täällä suomessa, näin syksyn lähestyessä moni kaipaa apua pihatöihin. Ota yhteyttä eri instansseihin seurakunta, spr jne ja kysyt tietävätkö he minne pääsee auttamaan

      • tuuli57/kk

        nälkäpäivä tulossa, hae lipaskerääjäksi/spr


    • jtm2

      Olet ihminen joka haluaa käydä ulkomailla/matkustella yhteiskunnan tuella.
      Ei se vapaaehtoistyö täytä niitä odotuksia.

    • Kyse on huijauksista

      Kannattaa lähteä, jos haluat toimia rikollisjärjestöjen kanssa.

    • Militantti Antti

      Mene jonnekin siivousfirmaan töihin, siellä saat tehdä töitä lähes lahjaksi 1500 euron palkalla.

    • Nätti Masa

      Muista ilmoittaa verottajalle, että osaa laskuttaa tekemästäsi talkootyöstä.

    • ilmainen

      Menin tempputöihin ja alkoi aika pian koulukiusaajahenkinen toiminta. Ei edes tempputyösoppariin saanut allekirjoitusta kuin vasta 2 viikon kuluttua, kun hehe joku sisäpiirijekku. Toistuvasti siellä muistutettiin, että on vaan työtön.
      Pahvilaatikkoja sai purkaa ja litistää, mutta oli paljon peukalon pyöritystäkin.
      Sitten eräänä päivänä firman pomo heräsi ja alkoi epäilemään, että olinko siellä varastamassa jotain, kun eihän nyt kukaan hullu ilmaiseksi tee mitään. Seurasi kyllä tarkkana välillä, että saisiko suorilta kiinni rosvon. Oli siinä todistelemista kerrankin, kun tosiaan usb-piuha meni asiakkaan tulostinta varten, että saa sen heti käyttöön.

      Suosittelen lämpimästi ilmaistöitä, koska välillä se on vaan pakko. Kannattaa valita sellainen paikka, jossa on paljon arvotavaraa. Lohdutukseksi voin vain sanoa, että kyllä Stalininkin nousi diktaattoriksi, kun organisoi pankin ryöstöä ja ruumiita tuli. Itse asiassa se ei tehnyt niitä likaisia juttuja ollenkaan, vaan oli kaukana rikospaikalta.

      Heti jos pääsee firmaan sisään niin ei muuta kuin suunnittelemaan kunnon ryöstöä. Katsoo missä valvontakamerat, arvotavarat, jättää sopivasti oven auki, säätää varashälyttimet jne.
      Sitten seuraava päivänä hymyillen seuraa sitä hauskaa tilannetta, kun koulukiusaaja henkinen pomo repii hiuksiaan, jos sillä sellaisia edes on. Ilmaisia lounaita ei ole ja sitä paremmalta se syyte tuntuu, kun se on totta, mutta toisella ei ole todisteita.

    • Justus Matinpoika Ma

      Ei kannata vanhusten omaehtoinen auttaminen. Saat perillisiltä syytteet vanhuksen rahojen kavaltamisesta tai varastamisesta. Näin kävi tutulleni.

    • 13+4

      Mielestäni orjatyö on ihan jees. Muita kysymyksiä?

    • lompakon matti

      Ei kaikkia pyramidejä orjat tehnyt vaan ne harvat valitut hurmokselliset. Oli kunnia asia tehdä sitä, koska faarao oli jumala.

      Jatkokysymyksiä hurmoksesta ja muista aivopieruista, että miksi tekee ilmaiseksi ja uhrautuu?

    • Ilmasta no sitä riittää.
      Työttämänä yhteensä 820 tukia

      Osa-aikatyö 8,5h 668€
      Työharjottelu 180
      Romotke 180
      Mainostenjako 150

      Huom rovaniemellä
      Vapasehtosta
      Muistiyhdistys
      Spr
      Ensi- ja turvakoti
      Neuvokas

      Sairaalassa
      0.70€/h ompelua, pihatöitä, koruntekoa

      Eläkeläisille
      Avotyä 2€ mm kaupantöitä, siivousta
      Romotke 4€ mm siivousta
      Klubitalo 0 € kaupassa käynti ja ruoan teko
      Balanssi 0€ siivous leipominen ja myynti
      Jokkatupa 0€ ruoanteko

      Miss rovaniemi
      Edustustehtävät 0€
      Rillumarei edustaja 0€

      Halpatyö esim siivooja kaupantyöntekijä jne
      8,5€ /h yhteensä 1360 - 10% vero

      Menot 450
      Asuto 400
      Vesi 30
      Sähkä 20
      Jää 360

      2 työssä 2 lasta
      1800 palkat 100 × 2 lapsilisä

      Menot 750 vuokra / oma-asunto
      Auto 500
      Tarhamaksu 500
      Vesi 120
      Sähkö 30
      Kotiakuutus 20
      Menot 1920
      Jää 1880

      2 työtöntä 2 lasta

      420 x 2 työmarkkinatuki
      100 x 2 lapsilisä
      180 x 2 sossusta tuki

      Yht 1400

      Sossu maksaa kela 750 vuokraa misdä oma vastuu 200
      Sosdu maksaa sähkön
      Sossu maksaa kotivakuutuksen
      Ei tarvi autoa
      Ei lapsia viiä tarhaan

      • että näin

        ei omasta asunnosta tarvitse vuokraa maksaa. Yhtiövastiketta korkeintaan. Vai tarkoittaako tuo, että vuokra tai oma-asunto


    • orjatyölaki

      Päivää. Täällä Valtion Virkamies.
      Ilmaistyöstä pitää verottaa. Sitä mieltä olen. Mielellään niin paljon, että kaikki ilmaistyöntekeminen tuntuu turhauttavalta ja jopa raivostuttavalta.

      Edelleen olen sitä mieltä, että kun työttömiä .. anteksi tarkoitan työvoimapulautettuja ohjataan karenssin uhalla ilmaistöihin niin tästäkin pitää verottaa. Verotus pitää olla ainakin sama kuin lisätyöstä kuitenkin niin, että miniveromaksu pitää olla ainakin 20 eur siitä huolimatta mitä maksetaan päivässä vain 9 euroa. Valtio siis tienaa jokaisestä työpäivästä 11 eur/työvoimapulautettu. Se miten työvoimapulautettu selviää menoistaan ei kuulu meille Virkamiehille. Häpeisi kun ei äänestänyt viimeksi sdp:tä.

      Ja muistakaa ääenestää Tarja "orjatyölaki" Filatovia. Häntä äänestämällä saamme uusia orjatyölakeja, maksuja, veroja, ja muuta sdp-hyvää.

      • fdgfghdfhdhg

        Kokkareet, ruotsalaiset, sossut ja vihreät ovat samaa itsekästä, ahnetta narsistimössöä. Persuista en oikein ota selvää, he tuntuvat vaihtavan takkiaan. Kepustakaan en tiedä. Kansan suuri enemmistö tarvitsee oman edunajajapuolueen. Sossut eivät sitä ole olleet pitkiin aikoihin. Vasemmistoliitto voisi nousta, mutta se ei vielä osoita oireitakaan siihen suuntaan. Mikä siis neuvoksi? Äänestää pelkästään sitoutumattomia?


    • 654327

      Joku tuossa hienosti mainitsikin jo, että jos sinulla on varaa.. Ja olen samaa mieltä. Eli olet työnteollasi säästänyt\ansainnut rahat projektiisi... Muoti-ilmiö tämä tällä hetkellä on ja mielestäni hyvä sellainen.

    • vapaasti vain

      Ulkomaille vapaehtoistyöhön, suosittelen Hamasin riveihin länsirannalle. Myös ISIS järjestöltä voisi löytyä mielenkiintoisia tehtäviä eripuolilta maailmaa.

    • rthyasrth

      Jos haluat tehdä ilmaistyötä jonkun hyväksi niin mene kysymään suoraan joltain esim. vanhukselta tarvitseeko apua johonkin..
      Järjestöjen kautta kun teen niin lihotat järjestöjohtajien tilipussia..

    • varallisuus jaetaan

      Ei ole ilmaista lounasta.

      Miettikää tätä.

      Joku on aina maksaja.

    • -J-

      Käypä katsomassa Kilroyn nettisivuja, sietä löysin itsekin vapaaehtoistöitä. Olin Etelä-Afrikassa auttamassa eläimiä =)

    • teen sen itse

      Ohan töitä suomessakin joka talossa olisi jotain ilmaiselle työmiehelle .Pitäishän tuo sauna uusia,katto purkaa,ja laittaa uusi tilalle,seinätkin sais tasottaa ja maalata,ulkoovi vaihtaa ,varaovi tehdä ja laittaa,koiria taluttaa ja käyttää mettällä,pihaa ja varastoja kunnostaa,autoja korjata,maalata,hitsata ja katsastaa,autohalli nostaa ja laittaa nosturi sekä sisustaa lämpimäksi ,liiteria kaksi tehnyt eipä kaveria ollut yksin sai 5m puut kantaa ja parkata ,nostaa katolle .Nyt kattoa vailla taas yksi.Työtön ja karenssissa ollut omien tekemien takia ,kun muut maksaa niin hyvin palkkaa ettei kannata lähteä töihin vaan tehdä ilman työtä,vanhempien kotiin ,ruokapalkalla.On se mennyt raskaan työn arvo kokonaan .Metsurin hommia ja raivauksia tenhyt mut eipä kannata enää ,omiksi iloksi ja muiden murheiksi on tämänkin kesän saha laulanut ja vasara paukkunut ,vai ei työttömät tee töitä ,no joka päivä aamusta 7.00 -20 .00 on mennyt pisimpään ja la sekä pyhänä ei saha heitä laulamasta .On se kovaa hommaa ja meinaa väsyä mut ei oo sellasta seleväpäistä kaveria jota jaksas katella edes kaveriksi .Vapaa kuin taivaan lintu ja työtä piisaa kun toinen loppuu.Ihanaa kun kylymenee ilimat saa vähän happea ja tulloo punaset posket .

      • hyvä, me

        Onhan meitä näköjään muitakin kuin minä. Palkkatyörajoitteisena (en saa palkkaa), eläkeläisen kumppanina raadan onnellisena omalla tontilla pyhät arjet. Tulosta näkyy, mutta korjaaminenkin maksaa. Saa siinä venyttää pennejä, että remonttiaineita saa hankittua. Työ on kuitenkin omasta puolesta, ja jälkeä tulee. Emme voisi ottaa apumiestä, koska siinä tuhlautuisi aikaa, eikä ilmaisapuria voisi piiskata työhön, niin kuin itsensä voi.


    • Ilmaistyö

      En tiedä onko ilmaistyötä mutta autan kovasti vanhempiani kun ovat tosi sairaita. Molemmilla ei tahdo pumppu jaksaa , äitillä on syöpä , isä monesta kohtaa loukkaantunut , alkoholisti , pumppuvikane yms yms. Ehkä osan perinnöstä saatan saada joskus mutta kyllä se tulisi muutenkin vaikka en tekis mitään. Haluaisin vaa vanhemmilleni parempaa terveyttä ja mukavaa yhdessäoloa.. Myötäeläminen jotenkin raskasta itsellekin mutta muutakaan ei voi :/

    • Te-Toimisto

      Ilmaistöitä varten ei tarvitse lähteä kotoa kauemmas: mene ilmottautumaan te-toimistoon työttömäksi työnhakijaksi ja kas, kohta sut passitetaan ilmaiseksi orjaksi jonnekin yritykseen, yhteisöön, tai julkiselle sektorille.... tuossa kohtaa ei enää edes tarvi olla kiinnostunut ilmaistöistä, vaan on pakko mennä, muuten paukahtaa karenssia 3kk ja seuraavasta kieltäytymisestä ns "ikikarenssi"...!

      Jos asia kiinnostaa enemmän, niin suosittelen tsekkaamaan s24:n keskustelupalstat "yhteiskunnan tuet ja avustukset" -osiosta & "potkut ja työttömyys" -osiosta..!

    • Pieni apu, suuri ilo

      Olen vuorotteluvapaalla ja myös tehnyt vapaaehtoisena talkootöitä, mutta Suomessa." Suurella sydämellä" löytyy vapaaehtoistyötä Suomesta. Ulkomaille mentäessä joutuu itse maksamaan matkat ja ylöspidon, vaikka on auttamassa. Sinne ei voi mennä jos on pienissä rahoissa. Vapaaehtoistyö on vastapainoa omalle arkityölle. Ei paha, suosittelen.

    • Sumpsan Sulttaani

      Kaikki työ on Vapaaehtoista, ns. Pakkotyö vankeudessa ei tietenkään. Jos lisäksi tarkoitat, että palkkaa tm vastinetta ei saa niin kyse on lähes raamatullisesta tapahtumasta. Maailmassa riittää hyväksikäyttäjiä ja heille hölmöjä. 66v

    • Jotmus Työ mies

      Meellä syväm moalla tehhään ilimastöitä harva se päivä. =) Työ juomana toimii olovi tae lapin kulta.etelän kynä niskat ne jaksoo valittaa. Ilmas tyä ukot ossaa joka tyä vaiheen ja näe tulloo parasta jäläkeä! =)

    • Vapaaehtoilija

      Hei. En tiedä jaksatko lukea viestiketjua tähän asti, mutta yritänpä silti vastata kysymykseesi.
      Vapaaehtoistyössä on yleensä tapana, etä matkat maksetaan itse, mutta asuminen ja ruoka on ilmaista.
      Sekin kyllä vaihtelee; joskus kehitysmaissa maksetaan asumisesta ja sapuskastakin pieni korvaus, että sillä paikallisella jonka luona asuu olisi edes jokin tulonlähde. Joskus voi saada pientä päivärahaa.

      Olen ollut vapaaehtoistyössä pari kertaa. Nuorena poikana olin Kibbutsilla Israelissa. -70 luvulla se oli oikeastaan ainoa tapa miten työläisperheen kakara pääsi halvalla ulkomaille.
      En siis ollut -enkä ole varsinkaan nyt- mikään Israelfani. halusin vain päästä näkemään erilaista elämää, tavata ihmisiä ympäri maailmaa, olla lämpöisessä -ja ehkä tutustua johonkin tai joihinkin kivoihin tyttöihinkin -nuori mies kun olin.

      Olin kibbutsilla kolme kuukautta ja olen edelleen mieltä että kannatti. Porukkaa oli ympäri maailmaa ja oikeastaan kaikki samanhenkisiä, eli töitä tehtiin ja illat biletettiin. Jopa juutalaiset jenkkitytöt joiden vanhemmat oli lähettäneet ne tutustumaan pyhään kotimaahan sopi porukkaan todella hyvin. :-)

      Työt oli päasiassa ulkotöitä, sopivan yksinkertaisia meille.

      Silloin se oli hyvä vaihtoehto, ja kokemuksena hieno, mutta tänään en kyllä Israelia suosittelisi kenellekään.

      Kibbutsille mennessä maksettiin matkat itse, mutta asunto ja ruoka oli ilmaisia ja me saatiin jopa pientä päivärahaakin. Riittiv'ät sopivasti tupakoihin ja viikonloppuna bilepulloon. Lisäksi meitä kuljetettiin tosi paljon erilaisilla retkillä jotka oli ilmaisia. Vietettiin mm. viikko Siinailla.

      Hyödyt: todella huoni kielitaitoni parani, tai ainakin sain varmuutta käyttää englantia vaikka kaikki ei kieliopillisesti oikein mennytkään. Tutustuin ihmisiin ja opin ehkä jotain vieraista kulttuureista. Huonoja puolia en siitä reissusta ole keksinyt.
      Mutta aika oli silloin toinen: me tehtiin töitä vierekkäin paikallisten juutalaisten ja palestiinalaisten kanssa, eikä niillä tuntunut olevan mitään toisiaan vastaan. Nythän asiat on muuttuneet, enkä kyllä osaa sanoa kuka siellä on oikemmassa. :-(

      Ja toinen kokemus: pari vuotta sitten alkoi tuntua, että haluan vaihteeksi täydellisen irtioton arjesta. Normaali lomalla mulle tulee aika pitkäksi vähintään toisella viikolla eikä yksin ole kiva syödä.
      Hain vaihtoehtoja ja löysin Thaimaasta vapaaehtoistyötä kilpikonnien parissa. Esitteen ja videoiden mukaan asumukset oli saarella pienessä kylässä ja työ oli lähinnä kävelyä loputtomalla hiekkarannalla ja välillä istuskelua kilpikonnaväijyssä. Sinne!
      Viivyin saarella kaksi viikkoa ja sen jälkeen kiertelin vielä viikon yksikseni Thaimaassa.
      Saarella työ oli pääasiassa sitä mitä oli luvattukin. Oli todella mukavaa herätä aamulla aikaisin ennen auringonnousua ja mennä venerantaan taskulampun valossa mistä meidät kuljetettiin läheiselle hiekkarannalle. Aurinko nousi ja alkoi sopivasti lämmittää kun lähdettiin kävelemään 5 km lenkkiämme jonka päässä odotti aamiainen.
      Minun aikanani muuta porukkaa saarella oli Chilestä, Hollannista, Englannista, Saksasta ja Espanjasta. Minä olin porukan vanhin, mutta se ei haitannut.

      Eli työ ja ruokaseura oli mukavaa, mutta illat tooosi tylsiä. Leirin vetäjät eivät tehneet mitään vapaaehtoisten viihtymiseksi.
      Jälkeenpäin kuulin, että tapana on järjestää joka toinen viikko isompi retki ja muutenkin aina jotain kivaa. Nyt ei ollut mitään, vetäjäpari keskittyi lähinnä toisiinsa ja heinänpoltteluun.
      Lähdinkin sieltä muutamaa päivää ennen sovittua aikaa pois ja niin lähti muutama muukin. Vetäjiä ei kiinnostanut lähtömme syy. mutta muistivat varmistaa että ymmärrämme ettemme saa maksamiamme rahoja takaisin vaikka emme olekaan loppuun saakka.

      Tällä reissulla maksettiin matkat itse ja lisäksi maksettiin projektille että ne sai sen ylipäätään pysymään pystyssä -mehän ei tehty mitään tuottavaa.

      Kokonaisvaikutelma tuosta reissusta oli vähän sekava. Saari oli kaunis, "työ" mukavaa ja seura kivaa. Silti -vetäjistä johtuen- en viihtynyt, kuten ei moni muukaan, enkä ole suositellut reissua kenellekään ystävälleni, vaikka kuulinkin että palautteen takia vetäjät vaihdettiin aika pian.

      Metsäkedon Annika radio Novasta oli samalla saarella pari vuotta mun jälkeen ja tuntui viihtyneen.

      Hyödyt: sain sitä mitä hain, eli täydellisen irtioton arjesta ja löysin Thaimaan ihan eri tavalla kuin aikasemmilla turistirysäreissuillani. Sen jälkeen olenkin pääasiassa reppureissannut siellä.
      Lähtisinkö vielä? Kyllä! En sille saarelle, mutta jos joku kiva vapaaehtoistyö tulee vastaan ja aika on sopiva, niin varmasti.

      Tässä näitä, toivottavasti sait jotain kuvaa asiasta. ja toivopttavasti joku muukin vastaa sulle. Siis joku sellainen joka on ollut jossain.

      Hyviä lomia sulle!

      • awe far ag

        Luen rivien välistä, että matkailusi ja vapaaehtoistyösi on ollut sinulle hyväksi. Antanut perspektiiviä ja muuta. Sitähän sitä hakee, ja hyvä onkin. Putkinäköisiä ihmisiä on vieläkin liikaa, jopa nuorissa, vanhemmissa ehkä enemmänkin.

        Suosittelen ulkomaille menoa, muuttoa tai opiskelua tai vaikka vain lomailua, jos ei vapaaehtoistyötä löydy.


    • Töitä

      Juu tuu tänne hommiin vaan töitä riittää.

    • aatteles ny

      Eikö kotimainen "talkoo" kelepaa? esim. VPK toiminta

    • SuperTiiviste

      Hei aloittaja, olen ollut vapaaehtoistyössä Kansainvälinen vapaaehtoistyön (KVT) kautta. Lisätietoja hyvin organisoidusta vapaaehtoistyöstä löydät heidän sivultaan.

      Ennen matkaa osallistuimme päivän koulutukseen Suomessa. Ulkomailla oli tarjolla erilaisia tehtäviä vammaisten avustamisesta erilaisiin työleireihin, joissa esim osallistutaan jonkin kyläyhteisön peltohommiin. Ensikertalaiset voivat osallistua vain lyhyisiin pesteihin, mikä on järkevää. Jos homma ei sovikaan, ei menetys ole kohdemaassa suuri.

      Matkat maksoimme itse, kohdemaassa saimme täysihoidon. Pieni kylä, jossa olin pari viikkoa, piti meistä hyvää huolta. Muut vapaaehtoiset olivat eri maista Venäjästä Australiaan.

      Työpäivät eivät olleet normaaliduuniin tottuneelle raskaita. Aamulla työnjako ja sitten töitä tehtiin myöhään iltapäivään. Illalla oli runsaasti erilaista ohjelmaa kyläläisten kanssa.

      Luulen, että meistä oli hyötyä. Emme vieneet työtä keneltäkään emmekä hyödyntäneet mafiaa. Ainakin meistä oli viihdykettä pienen, syrjäisen kylän porukoille.

      Työrupeaman jälkeen jäin maahan vielä joksikin aikaa.

    • 19+8

      Liberia ja Sierra Leone arvostavat työpanostasi. Kaupan päälle voit saada yllätyslahjan.

    • 8898899

      Liberia ja Sierra Leone arvostavat työpanostasi. Kaupan päälle voit saada yllätyslahjan.

    • mirjami2

      Seurakuntatyössä ei tapahdu ainakaan sitä että vie joltakin työpaikan ja voi tehdä monenlaita joka kotimaassa tai ulkomailla. voi päästä monenlaiseen työhön sitä kautta. Tiedän monta jotka tehneet kymmeniä vuosia "ajoittain" työtä seurakunnissa ja ei ole koskaan saaneet palkkaa tai edes pyytäneet.

    • ...

      Miksi täytyisi jonkin tahon kautta tehdä hommia ilmaiseksi. Eli liittyä erikseen johonkin jne.

      Miksi ei voi täysin omilla ehdoilla tehdä ja alkaa vaikka siivoamaan lähiympäristöään roskista. Huomioliivit ja tarvikkeet käteen.

    • +1610

      llmais työ on jees

      • Pieni kokemus

        Kävin Thaimaassa norsuhoitolassa, jonne olisi voinut jäädä vapaaehtoistöihin. Hinta tällekin oleskelulle oli, vähän halvempi kuin mitä normaalissa resortissa. Kysymys on kuitenkin eräästä turismin muodosta. Hyvänä näen se,n jos kohde on sellainen että se saa ajattelemaan ja perehtymään syvälisemmin joihinkin kysymyksiin, kuten tässä tapauksessa maankäyttöön ja eläinsuojeluun. Varmaan erilaisia vedätyksiäkin näihin mahtuu, itse olisin kyllä voinut jäädä tuonne norsulaan jos aikataulu olisi sallinut.


    • jhoooooooooooooio

      Jos olet natsi niin mene Israeliin kibbutsiin töihin. Näet kuinka työpanoksesi vapauttaa sotilaat tappamaan palestiinalaislapsia. Suomesta monet ihmishirviöt ovat jo olleet Israelissa auttamassa Länsirannan etnisessä puhdistuksessa ja Gazan geton pommittamisessa mikset siis sinäkin?

      • Kuolema terroristeil

        Turpa kiinni Hamasin terroristi!


    • dyödön

      voi viddu dummat vie meän dyöd saaddana

    • stella.o

      Olen harkinnut Finngapin kautta vapaaehtoistyötä Tansaniassa. Onko kellään kokemusta tällaisesta?

    • KÖYHIÄ KUZETETAAN.

      KERRAN TEIN VAPAAEHTOISTYÖTÄ JA PALKKA OLI SITTEN VUODEN LOPULLA KUN VEROTTAJA MÄTKÄISI SIITÄKIN MÄTKYT ETTÄ JOO-O KYLLÄ KANNATTAA!

    • nbvcdsertyuio

      Vapaaehtoistyö ei kannata, ne hyödyt siitä joku aina kerää, kokemusta on 10 v. ajalta.
      Älkää menkö halpaa, itse siinä menetätte omia etuja huonompaan suuntaan.
      Omaishoitajankin edut ihan kusetusta, kunnat siinä voittaa miljoonia markkoja vuodessa, sen takia se on omasihoitajuus keksitty, saavat sen edun tuomana kunnan herrat ja ministerit jne nostaa palkkojaan.

    • EI...

      ja vielä kerran EI.

    • autioituva maa

      Suomalaiset ovat menettäneet kyvyn ymmärtää vapaaehtoistyötä. Nyt kaikesta pitäisi saada palkka.
      Itse olen jo sitä ikäpolvea joka näki sodan jälkeiset jälleenrakennusvuodet. Silloin osattiin antaa apua ja osattiin ottaa vastaan apua. Esimerkiksi monet omakotialueet pystytettiin ilmaisen talkootyön avulla, muutoin ei oltaisi selviydytty raskaista jälleenrakennusvuosista.
      Toivottavasti uutta sotaa ei tule eikä tarvita niitä uusia jälleenrakennusvuosia koska suomalaiset eivät enää selviytyisi koska kaikesta odotetaan saatavan rahallinen korvaus (mieluusti vielä "pimeästi" kun veroilta halutaan välttyä).
      Byrokraattimme on ollut oiva apu siinä, että vapaaehtois(talkoo) työ on saatu mahdollisimman vaikeaksi. Talkootyöhön ei oikeastaan enää edes uskota.

      Tuskin koskaan edes voidaan esittää arvoita siitä kuinka paljon sodan jälkeinen jälleenrakennus vaati talkootyötä. On muistettava vielä se, että tämä talkoo apu annettiin oman maan väestölle sotakorvausten rasituksen päälle. Monet tekivät "toisen päivätyön" naapureille osallistuessaan heidän talonrakennustöihin.
      Muistan hyvin nuo kylätalkoot ja nyt tuo kansallisomaisuus on rappeutumassa kun kylissä asuminen on tehty liki mahdottomaksi kun kaikki asutus keskitetään kaupunkitaajamiin. Kylät ovat autioitumassa ja liikkumistakin pyritään rajoittamaan (estämään) suunnitellulla kilometrimaksuverolla. Kyläpalvelut lopetetaan.
      Muistan sen hyvin kun kylämme kansakoulukin rakennettiin osin talkootyöllä pystyyn, muutoin sitä ei olisi koskaan edes saatu. Kaikki on loppu, kylä kauppa, kylän posti, kylän pankki, linja-auto yhteydet jne. Nyt kaikkialle on kilometreittäin matkaa eikä julkista liikennettä ole. Kylän asutus jälleenrakennettiin talkootyöllä ja nyt se pitää tuhota (autioittaa) koska aika on nyt vaan sellaista.

      • tympääntynyt

        vedäs vekkaris tähän uuteen aikaan vaari/ mummu. nykypäivänä nuorta rankaistaan jo siitä että työttömänä vie naapurin mummun koiraa ulos keskellä päivää. nimittäin naapurit tai omaisettai omat sukulaiset ja nk. ystävät pitää huolen että työkkäri siitä kuulee ja karenssi napsahtaa. saamarin stasi, kateus, holhous savikkukko landiassa eletään. täällä ei kannata pitää ääntä itsestään, auttaa ketään, ja kun joutuu jotain tekemään niin suurennuslasilla kytätään että ei kai se hyödy jotenkin tuosta toiminnasta. suomi on p.aska maaaaaaaa!.


    • kaffet tarjoon

      "Mitä mieltä olet ilmaistyöstä?"


      Tuu ihmeessä meille siivoomaan.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe