Vivus huijaa varokaa

vivus.fi kokemuksia

Otin 1250 euron lainan vivus.fi pikavippifirmalta. Ilmoitin heille 2 päivän päästä sähköpostilla haluavani käyttää kuluttajasuojalain mukaista 14 vrk peruuttamisoikeutta. Pyysin maksuohjeita. En saanut vastausta tai maksuohjeita, joten maksoin 1250 eur vivuksen tilille. Tiesithän että käyttämällä 14 vrk peruuttamisoikeutta joudut maksamaan mahdolliset korot ainoastaan niiltä päiviltä kun laina on ollut käytössäsi. Mikäli korkoja ei ole ilmoitettu, et joudu maksamaan edes niitä. Näin toimimalla vältyt törkyhintaisilta käsittely ym. kuluilta jotka tulisivat lainasumman päälle.
Kului muutama viikko niin sähköpostiin ja postilaatikkoon alkoi tulla useita heidän lähettämiään n. 190 euron hintaisia perintäkirjeitä lainan käsittelykuluista ym. koroista. Lähetin välittömästi jokaisen minulle tulleen perintälaskun jälkeen sähköpostia heille jossa totesin laskujen olevan aiheettomia. En koskaan saanut yhteenkään viestiin vastausta. Tänään vivuksen perinnästä soitettiin minulle ja sanottiin että minulla on n. 190 euron lasku maksamatta. Kerroin puhelimessa samat asiat jotka olin jo kertonut useissa sähköpostiviesteissä. Homman piti olla ok kunnes sieltä taas joku soitti ja kertoi että haluavat peruuttamisilmoituksen kirjallisena. Sanoin että sähköposti on yhtä kuin kirjallinen ilmoitus. Vivuksen työntekijä väitti puhelimessa että eivät ole saaneet minulta yhtään sähköpostiviestiä. Olen lähettänyt heille ainakin viisi sähköpostiviestiä heidän kahteen eri osoitteeseen. Kehtasivat edelleen puhelimessa väittää että lasku on aiheellinen koska eivät ole saaneet minun sähköpostiviestejä. Todella aggressiivista perintää.
VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ HUIJARIFIRMAA!

58

8200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+3

      Aiheellinen kysymys_ miksi vippasit viron pojilta kun kotimaisiakin on tarjolla?

    • 19+10

      Itse otan lainani aina Vivukselta, koska se on edullsin pikavippifirma. Rahat olen saanut nopeasti tililleni, laskun sähköpostiin ja takaisin olen maksanut velkani tarkalleen eräivänä. Hyvin on mennyt.

      • 19+10

        "Itse otan lainani aina Vivukselta, koska se on edullsin pikavippifirma."

        Lisäys viestiini: Vaikka olen aiemmin käyttänyt Vivusta (edellisestä kerrasta on aikaa tosin yli vuosi) ja puolustellut kyseistä firmaa tällä palstalla usein, en käytä enää. Tutustuttuani huvikseni nimittäin Vivuksen tämänhetkisiin lainaehtoihin huomasin heidän käyttävän Instantor-palvelua, jolle pitäisi antaa oman verkkopankin tunnus ja salasana. Uskomatonta! Voiko olla totta? Olenko käsittänyt oikein? Eihän omia verkkopankkitunnuksiaan saa luovuttaa kenellekään, ei edes omalle puolisolleen. Hyvästi Vivus! Enkä taida ottaa pikavippiä enää muualtakaan. Olen aina lainaillut vain pikku summia lyhytaikaisesti, koska se ei ole ollut kallista, mutta enköhän kykene mokomat pikkusummat pitämään vastedes vararahastossani.


      • 5+14

        Tuleehan tosta hieman eri kuva, kuin mitä Vivuksen nettisivuilla väitetään. Itse en ole vipannut heiltä kertaakaan. Jos haluat mielipiteen muittenkin näkyville, niin asiallista kommentita kannattaa heittää vaikka tuonne http://www.vippivelho.fi/vivus-fi/ Huono asiakaspalvelu ei ole loppupeleissä kenenkään etu.


      • Ohitse

        Kova summa on eräpäivän siirto. En suosittele! Pääsin eroon, eikä koskaan enää.


      • JÄRKEÄ

        VIVUS KIITTÄÄ ,KUN ELÄTÄT OMISTAJIEN VAURASTA ELÄMÄÄ.
        LUPAAN RAHOJEN TULEVAN ENSI KERRALLAKIN NOPEASTI TILILLE.
        JA TAAS KIIITETÄÄN MAKSUSTASI KORKEINE KORKOINEEN.


        MIETIPPÄ MILLAISIA IHMISIÄ ELÄTÄT VIPEILLÄSI ! ! !


      • fargofranz

        Taidat olla vivuksen palkkalistoilla.


    • Vippi-Ville

      Mitä järkeä on ottaa laina jos peruuttaa sen heti?

      Jos viitsisi miettiä muutaman minuutin ennenkuin tekee tilauksen niin tätäkään tapahtumaketjua ei olisi koskaan syntynyt.

      Epärehellisyyteen en ota mitään kantaa mutta tyhmyyteen ja harkitsemattomuuteen otan.

    • 5+2

      "Vivuksen työntekijä väitti puhelimessa että eivät ole saaneet minulta yhtään sähköpostiviestiä."

      Ehkä he eivät todellakaan ole saaneet peruutustasi?

      • vivuksen maksusuunnitelm

        Vivus on ollut reilu minua kohtaan. Sain maksusuunnitelman 173€/kk. Aloin maksaa viime marraskuussa ja enää kaksi erää.


    • 122344

      Ai edullisin?!?!? Katsokaa huvikseen niitä hintoja!! Halvemmalla saa muualtakin ja nuo niiden ehdot ja laina-ajat on kyllä täyttä potaskaa...

      • 14+9

        "Halvemmalla saa muualta"

        Vivuksen hinta 1000 euron lainalle (30 päivää) on 150 euroa. Kerro minulle halvempi pikavippipaikka. Pankeistakaan ei saa alle 2000 euron lainoja.


      • Kallista on
        14+9 kirjoitti:

        "Halvemmalla saa muualta"

        Vivuksen hinta 1000 euron lainalle (30 päivää) on 150 euroa. Kerro minulle halvempi pikavippipaikka. Pankeistakaan ei saa alle 2000 euron lainoja.

        "Vivuksen hinta 1000 euron lainalle (30 päivää) on 150 euroa. "

        Aika h*lvetin kallista. 150 euroa menee ihan tyhjään.


      • 14+9
        Kallista on kirjoitti:

        "Vivuksen hinta 1000 euron lainalle (30 päivää) on 150 euroa. "

        Aika h*lvetin kallista. 150 euroa menee ihan tyhjään.

        "Aika h*lvetin kallista. 150 euroa menee ihan tyhjään."

        Niinpä. Siksipä olenkin ottanut vain pieniä lainoja ja lyhytaikaisesti. Satasen laina kahdeksi viikoksi maksaisi vain kympin, ja sillä summalla elää kaksi viikkoa. Mutta en ole viime aikoina tarvinnut lainoja ollenkaan, koska minulla on pieni vararahasto ja olen myös säästämässä etukäteen erästä n. 1200 euron ostosta varten.


      • THANKS TO YOU !
        Kallista on kirjoitti:

        "Vivuksen hinta 1000 euron lainalle (30 päivää) on 150 euroa. "

        Aika h*lvetin kallista. 150 euroa menee ihan tyhjään.

        Ei 150 euroa tyhjään mene . Saahan "köyhät" omistajat ruokarahaa.


      • Jusstussss
        14+9 kirjoitti:

        "Aika h*lvetin kallista. 150 euroa menee ihan tyhjään."

        Niinpä. Siksipä olenkin ottanut vain pieniä lainoja ja lyhytaikaisesti. Satasen laina kahdeksi viikoksi maksaisi vain kympin, ja sillä summalla elää kaksi viikkoa. Mutta en ole viime aikoina tarvinnut lainoja ollenkaan, koska minulla on pieni vararahasto ja olen myös säästämässä etukäteen erästä n. 1200 euron ostosta varten.

        Nii-i. Satasella saa elää kaksi viikkoa, mutta sitten onkin satanen ja kymppi velkaa. Eiköhän kannata kiristää vyötä pari viikkoa, niin säästyy tuo.


      • 4+11
        Jusstussss kirjoitti:

        Nii-i. Satasella saa elää kaksi viikkoa, mutta sitten onkin satanen ja kymppi velkaa. Eiköhän kannata kiristää vyötä pari viikkoa, niin säästyy tuo.

        Eikö saman logiikan mukaan kannattaisi lopettaa syöminen ja kuluttaminen kokonaan niin säästyisi vielä enemmän. Oletko koskaan laskenut, kuinka paljon ihminen säästää, jos lopettaa kymmeneksi vuodeksi syömisen? Varmaan aika paljon.


      • väärävitonen
        14+9 kirjoitti:

        "Halvemmalla saa muualta"

        Vivuksen hinta 1000 euron lainalle (30 päivää) on 150 euroa. Kerro minulle halvempi pikavippipaikka. Pankeistakaan ei saa alle 2000 euron lainoja.

        Vivuksen hinta 1000 euron lainalle (30 päivää) on 150 euroa. Kerro minulle halvempi pikavippipaikka. Pankeistakaan ei saa alle 2000 euron lainoja.

        Ei tuommoinen korko ole laillinen 1000€ lainasta
        korko on alle 10€


      • hyvääkin
        14+9 kirjoitti:

        "Halvemmalla saa muualta"

        Vivuksen hinta 1000 euron lainalle (30 päivää) on 150 euroa. Kerro minulle halvempi pikavippipaikka. Pankeistakaan ei saa alle 2000 euron lainoja.

        Esimerkkejä sallituista koroista 1.6.2013 alkaen:

        50 e vippi viikoksi: korko kaikki kulut max. 0,40 e
        100 e vippi 7 päiväksi: korko kaikki kulut max. 0,80 e
        100 e vippi kuukaudeksi: korko kaikki kulut max. 3,50 e
        1000 e laina kuukaudeksi: korko kaikki kulut max. 35 e
        SUA HUIJATAAN TOLLO KATO PIKAVIPPILAKI JA PERI RAHAT TAKAS
        MEILLÄ MENI KAIKKI LAINAT PERINTÄÄN JA ULOSOTTOON JA
        OIKEUTEEN VIPPIFIRMAT HÄVES JA EI TARVI TAKAS MAKSAA.


      • jepajhaa

        vastaa tähä viestii jos vielä täällä pyörit. haluaisin kuulla minkälaine prosessi tää homma oli ton mukaan kaikki huijaa ja mun ei tarvi maksaa senttiäkää mihinkää!


      • Eiköniin
        14+9 kirjoitti:

        "Aika h*lvetin kallista. 150 euroa menee ihan tyhjään."

        Niinpä. Siksipä olenkin ottanut vain pieniä lainoja ja lyhytaikaisesti. Satasen laina kahdeksi viikoksi maksaisi vain kympin, ja sillä summalla elää kaksi viikkoa. Mutta en ole viime aikoina tarvinnut lainoja ollenkaan, koska minulla on pieni vararahasto ja olen myös säästämässä etukäteen erästä n. 1200 euron ostosta varten.

        Lainaisitko itse jollekin rahaa viikoksi, jos ei maksetakaan takaisin :D
        Siinä on se että jos maksat takaisin, kuten sovittu, niin asia menee ihan sopimuksen mukaan. Niin ei ole kovin paljon väliä, keneltä lainaat. Jos otat 2 viikoksi, tulee maksaa 2 viikon päästä :D


    • vivus.fi kokemuksia

      Vivus sen kuin jatkaa laitonta perintää. Tänään tuli taas tekstiviesti ja sähköposti jossa sanottiin että jos en maksa 197 euron laskua siirtyy asia oikeuden käsiteltäväksi ja minä saan luottotietoihin maksuhäiriömerkinnän. olen lähettänyt heille seitsemän sähköpostiviestiä jossa olen kertonut käyttäneeni kuluttajasuojalain mukaista 14 vrk peruuttamisoukeutta ja täten lasku on aiheeton. olen myös puhunut heidän kanssaan puhelimessa mutta valehtelevat että eivät ole saaaneet minulta yhtään viestiä. VAROKAA VIVUSTA!

      • tepta te

        Eli, oletko tehnyt allaolevan mukaisen lopetuksen.

        Luotonsaajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä Kuluttajaluottosopimus neljäntoista (14) vuorokauden kuluttua sopimuksen syntymisestä tai siitä myöhäisemmästä ajankohdasta jolloin Luotonsaaja sai kaikki kuluttajansuojalain mukaiset ennakkotiedot. Peruuttamisilmoitus on tehtävä kirjallisesti tai muutoin todisteellisesti ja siinä tulee olla vähintään seuraavat tiedot:

        - Luotonsaajan nimi ja henkilötunnus

        - Luotonsaajan osoite

        - Ilmoitus peruuttamisesta

        - Paikka ja päiväys


      • Mitä valitat

        No menet oikeuteen, näytät kuitin että on maksettu takas, ja saat vielä vajaa 100€ vaivanpalkkaa


    • vivus.fi kokemuksia

      Kyllä olen tehnyt peruuttamisilmoituksen sähköpostilla 14 pv sisällä. Tämä selviää jo ensimmäisestä viestistä. Ne jotka täällä puolustelevat kirjoitukseni jälkeen vivusta ovat sen virolaisia omistajia tai työntekijöitä. Kukaan muu ei kyseisen huijarifirman puolella ole.

      • 19+8

        Pystytkö kaivamaan sähköpostiarkistosta kopion lähettämästäsi viestistä sekä lähettämään kopion sekä tarkan lähetysajan Vivukselle?


      • sdhgasd234

        Itse kun joskus peruin vipin niin laitoin sähköpostin cc kenttään toisen oman sähköpostiosoitteen niin siitä ainakin varmistuu että posti kulkee.

        Tokihan olet varmistanut että postisi toimi...?


    • No katohan

      Onhan sulla tallessa alkuperäiset sähköpostiviestit, joissa ilmoitit haluavasi maksaa samoin tein takaisin? Jos ei, olet heikoilla. Jos on, olet käytännössä voittanut jutun. Samoin tarvitset kopion tiliotteesta, josta näkyy, että olet maksanut ajoissa summan takaisin. Tulostat nämä kaikki ja lähetät kuluttajavirastoon kuluttajariitalautakunnalle. Samalla Vivukselle kopiot niistä ja viesti, että nyt alkaa asian käsittely eri instansseissa. Tuskinpa haluavat oikeuteen asti.

    • vippari

      miksi lainasit kahdeksi päiväksi tuon 1250 ja nyt joudut valitettavasti maksamaan kulut

    • JATKUU 2015

      Kuka muistaa vielä pikavippiyritysten omistajista kertovan MTV3 45 Minuuttia – ohjelman vuodelta 2008, joissa selvitettiin pikavippiyritysten johtajia ja osakkaita. Monelta pikavippiyrittäjältä löytyi varsin hämärää historiaa. Osa oli tuomittu törkeistä petoksista, kavalluksista, sisäpiiritiedon väärinkäytöstä, kirjapitorikkomuksista sekä jopa pahoinpitelyistä. Moni halusi myös haastattelua nimettömänä, ja osa lopetti keskustelun alkuunsa, saatuaan tietää puhelimen toisessa päässä olevan toimittaja. Erityistä salamyhkäisyyttä esiintyi pikavippiyritysten harjoittamassa, hyvin monimuotoisissa yritysjärjestelyissä. Osakeyhtiöitä oli oli niputettu yhteen suuriksi osakeyhtiöryppäiksi. Ilmeisesti kyseessä oli imangonmuokkausta; ei haluttu pitää yhden yhtiön alla useita kymmeniä pikavippipalveluita. Pikavippiyhtiöiden omistajista osa oli tuomittu törkeiden talousrikosten ja ulosottojen vuoksi liiketoimintakieltoihin, ja jotkin olivat vapautuneet kielloista vasta äskettäin.

    • RIKU RIKAS

      Pikavippi pitää rinnastaa talousrikolliseksi toiminnaksi...Nyt on perustettu vippi firmoille omia perintätoimistoja....Eikö todellakaan lainlaatijat voi moista koronkiskontaa estää ? Vai istuuko Eduskunnassa moni pikavippi firmojen omistajia....Alkaa epäilyttämään....
      Todella törkeääkin törkeämpää toimintaa, lapset ja muutoin vaikeuksissa olevat ajetaan yhä pahempaan ahdinkoon....Pian pandidos pojat otetaan perintään mukaan, laillisesti

      • 18+2

        Pikavipit ovat edelleen tärkeä pienlainamuoto sellaisille, joilla ei ole luottokorttia. Ihminen ajaa itse itsensä ahdinkoon ottamalla lainaa kalleimmasta mahdollisesta paikasta mahdollisimman paljon. Pikavippifirmoja kannattaa kilpailuttaa eikä valita sitä hämäräperäisintä ja kalleinta.


      • Jussstusss
        18+2 kirjoitti:

        Pikavipit ovat edelleen tärkeä pienlainamuoto sellaisille, joilla ei ole luottokorttia. Ihminen ajaa itse itsensä ahdinkoon ottamalla lainaa kalleimmasta mahdollisesta paikasta mahdollisimman paljon. Pikavippifirmoja kannattaa kilpailuttaa eikä valita sitä hämäräperäisintä ja kalleinta.

        Parempi neuvo: älä ota vippejä. Kerää vararahasto. Jos sinulla ei ole varaa kerätä vararahastoa, ei sinulla ole varaa maksaa vippejä takaisin. Vararahastorahoja käytetään vain kun on pakkotilanne. Ei biletykseen.


      • tarjah

        erapaivan siirtoa ei ole olemassakaan taytta puppua, erapaivan jalkeen on 14 vrk aikaa maksaa lasku


      • nåmenmen
        tarjah kirjoitti:

        erapaivan siirtoa ei ole olemassakaan taytta puppua, erapaivan jalkeen on 14 vrk aikaa maksaa lasku

        Ei aina. Jos kyseessä on eräännyttämisilmoitus ja laina on siirtymässä perintään, niin maksuaikaa ei tarvitse olla montaakaan päivää yli eräpäivän, kun voi siirtää eteenpäin. Käytännössä voisi kai jo eräpäivästä seuraavana laittaa, mutta monet odottavat kohtuullisen ajan, jos on maksettu eräpäivänä, niin rahat ehtii tulla.
        Myös perinnässä voi uusi maksuvaatimus lähteä vaikka viikon kuluttua edellisestä. Pääasia, että edellisen lähettämisestä on kulunut se vähintään 14vrk, että siitä voi ottaa kulun.


    • Vivutus?
    • Matas Artjugin

      Ela ota vippeja.Ela mukise täällä.Jos et maksa tule miehet.Ja kulla maksat. Vähä enemän sitten.

    • louhija
    • MaunozU

      Älä ota pikavippiä, ethän lainaisi rikollisjengiltäkään rahaa?
      Ala mielummin ansaitsemaan omaa rahaa, perusta vaikka oma aasian elektroniikan verkkkokauppa jolla alat tienaamaan jatkuvaa tuloa, sen voi perustaa kympeillä, tuolla ohjeet: http:www.tinyurl.com/kauppiaaksi

    • dfhdfhdfh

      Miten lie käynyt aloittajan tapauksessa, vuosi kulunut ?

    • konkkaan4FINANCE

      Aina kun tuntuu siltä että on pakko ottaa pikavippi niin katsokaa ensin että vippi sivuston omistava yhtiö ei ole 4Finance Oy (Vivus Onnen.fi). Pyörittävät todella härskiä ja sydämmetöntä kiskonta bisnestä ja jos tuntuu siltä että joutuu ottamaan lainaa että saa maksettua lainaa niin jättäkää maksamatta ja ottakaa yhteyttä velkaneuvontaan. Velkaneuvoja vetää yhteen nippuun kaikki lainat ja pääsette paljon helpommalla eikä ne nimet ole poissa kun parivuotta....vippi kierteeseen menee helposti 10-15 vuotta...sitä paitsi kun ei ole nimeä niin ei voi ottaa vippiä. Tulee helpottunut olo kun pääsee kaikista vipeistä eroon ja velkaneuvonta järjestää järkevän kk erän.

      • vhfhhfghjgh

        "Pyörittävät todella härskiä ja sydämmetöntä kiskonta bisnestä"

        Olet tehnyt sen virheen, että olet ottanut samaan aikaan useita pikavippejä useasta eri firmasta. Syytät kuitenkin pikavippikeisareita. Jos Suomessa olisi positiivinen luottorekisteri, tuollainen ylivelkaantuminen tulisi mahdottomaksi.


      • OSASTONPOTILAAT

        Kyllä on idioottia porukkaa 😀😀😀 ihan laitoskamaa ajattelee jo etukäteen velkaneuvontaa😀😀 syntynyt ruosteinen lusikka perseessä


      • Potilaatjyrää

        Millähän osastolla tämäkin kirjoittaja luuraa, kun ehtii viiden jälkeen aamusta miettimään lusikkaa vuodenaapurin perseessä.


    • Metsienmiekkonen

      Ei Vivus ole ainakaan minua huijannut. Hyvin toimii.

    • onononnäitä
    • kokemustaon3
    • lainaton

      Monessa vastauksessa epäiltiin vastaajaa Vivuksen työntekijäksi. Itse en kehtaisi olla töissä moisessa paikassa,kusettamassa ihmisiä. Etsikää oikeita töitä,te olette osallisia rikollisessa toiminnassa .Suomi ei kaipaa teidän kaltaisia ,painukaa helvetinkuuseen huijarit.

    • Mitenon

      Jo ottaa vipin klo 16.50 näkyykö spankissa samana päivänä?

      • eioleioleeiole

        :D :D ja tääkin viikonloppufestarivippi on toki sitten siinä vaiheessa kun perintään menee, niin "pakollisia elinkustannuksia" tai "sairaudesta johtuvaan rahanmenoon" otettu luotto.


    • djgf

      ww.vitus.fi

      • jepujee88

        Oli tärkee viesti :D


    • Käyhän_se_näinkin

      Minä lainaisin mielelläni pankille, joka maksaisi kunnon koron. Ei löydy, joten sijoitan rahastoihin ja osakkeisiin.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe