jos vaan tohdit lukea ja jos voit nii auttaa

15v

Hei, totaa olen 15-vuotias Helsingistä ja haluaisin kysyä, että mitä minun pitäisi tehdä, kun perheeni ei tykkää minusta ja lyö melkein joka päivä minua. Äitini on sanonnut jo 10-vuotiaasta saakka minulle, että veisi minut turvakotiin tai johonki sellaiseen minne ne lapset viedään, ku heill ei oo vanhempii. Minua on joka päivä pakotettu töihin kaikki lomat oon työskennelly joskus en saa yhtää palkkaa joskus saan kympin ehkä jos on onnea, useimmiten ei. Olen aina halunnut pois perheestäni, mutta... en voi, koska mä ite tykkään heistä mutta he eivät musta. Olen joka päivä itkeny perheeni puolesta ja niinä päivinä kun vanhempani lyövät minua. Anteeksi jos ette ymmärtäneet tekstiä mutta voiko joku jotenki auttaa? =(

5

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon. Googleta paikkakuntasi nimi ja sosiaalitoimisto, ja kerro heille että sinua lyödään.

    • antaisin neuvon että rukoile aluksi ! Ja anna anteeksi heille vaikka eivät ymmärtäsi pyytääkkäään - näin auttaisit itseäsi! RUKOILE, vaikka et uskoisi vielä Jumalaan niin voit rukoilla omin sanoin aivan sellaisena kuin olet ja miltä sinusta tuntuu... Ole vilpitön kun rukoilet , Hän vastaa!

    • sinua rakastetaan

      Ja vaikka vanhemmat eivät eivät rakasta, niin olen Iankaikkisen suuren rakkauden, Jumalan aikaansaama ja äärettömän arvokas.
      Samaa olen kokenut, mutta olen saanut kokea mahtavaa elämää.

    • usko itseesi

      Olet sen ikäinen, että sosiaalitoimi auttaa. Katso myös netistä oman paikkakuntasi etsivät nuorisotyöntekijät, voivat soitella puolestasi montakin asiaa jos et itse uskalla. Saat apua ja helpotusta elämään kun vain kysyt apua, kyllä sinua autetaan :) Sinun ikäisillesi on asuntoloita (valvottuja, ei tarvitse pelätä että kävisi jotain riehumassa tai tuhtituntemattomia oven takana) Googleen siis. "Etsivä nuorisotyö ja paikkakuntasi". Ottavat myös puolestasi yhteyttä sos.toimeen, asuntoloihin ym.

    • disud8945

      Rukoilla tokikin voit - ei siinä mitään , mutta IHAN todella - ota yhteyttä paikkakuntasi sosiaalitoimistoon! Sieltä apu tulee varmemmin - tai ainakin nopeammin. En ole ateisti mutta joskus asiat vaan vaatii omatoimista auttamista jos todellakin tunnet että eläminen ei ole enää elämisen arvoista ja tuo kohtelu tuommoista. Se ei ole pienen ihmisen arvoista elämää eikä tarkoitettu tuollaiseksi.

      Valitettavasti en tiedä miten voisin sinua auttaa. Mutta usko kun sanon että jos jotain voisin todella tehdä niin tekisin sen!!! Minulla ei tavallisena ihmisenä ole sanan valtaa perheeseenne eikä niiden toimintaan mutta jos olisi jäällä ja hukkumassa - pelastaisin sinut empimättä!

      Kaiken pahan keskellä muista - aika kultaa muistot ja aika muuttuu. Itse olen käynyt läpi nuorena maanpäällisen helvetin mutta aika on kullannut menneet ja nykyään eläminen käy jo paljon helpommin sen mukaan miksi itse muodostan sen.

      Koittaaaika jolloin olet aikuinen ja itse päätät mitä teet ja miten sen teet. Sinullaon valintoja ja oikeuksia päättää asioiden kulusta haluamaasi suuntaan. jakun aika kuluu, myös nuo muut huomaavat aikojen muuttavan elämäämme ja ainakin munulla on välit palanneet lämpimiksi noihin henkilöihin puolin ja toisin. Toivon näin tapahtuvan sinullekin. Jonain kauniina päivänä se on mahdollista vaikkei nyt siltä tuntuisikaan.

      En ole hyvä kirjoittamaan mutta yritin jotain naksutella, Muistakuitenkin se tärkein että aika muuttaa kaiken. Tänään huono asia ei ole sitä välttämättä enää huomenna. Mutta muutokset ei taahdu heti. Annaniille aikaa mutta tee itsekin jotain mitä pystyt. Ihmeitä ei välttämättä satu sekunneissa mutta aikaa myöten niitä tuppaa tapahtumaan.

      Toivotan onnea ja iloa elämällesi tästä eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe