RENUAJAT harmina tiellä

Huh, Huh sentään,,,

Kun ajaa ns. matka-ajoa, tarkoittaen vähän pitempää matkaa kuin kaupassa käyntiä niin sitä liikenteessä näkee jos jonkinlaista yrittäjää. Tuossa Hämeenlinnan itäpuolella kymppitiellä jouduin pikkurenun perään, kuski kiemurteli ja mateli tiellä ja lopulta viskasi tupakantumpin ikkunasta asvaltille, takapuskurin hän oli peruttanut johonkin tai sitten siihen oli törmätty, halki ja repaleinen kuitenkin. Ajelin renun perässä tämän määräämää epätasaista nopeutta, välillä hidastaen ja taas hieman nopeampaa, näin kului yhteinen matkamme, kunnes lopulta tämä renuaja alkoi kääntymään vasemmalle , no jouduin tietysti taas jarruttamaan, kaikkihan ei ymmärrä, että voisi ryhmittyä siten, että takana tulija pääsisi sulavasti oikealta ohi, tässä ohitusvaiheessa näin, että nuorehko "reikä" ratissa ja puhui kännykkään. Oma matkani jatkui nyt ilman tätä käärmettä, mutta pieni harmitus vaivasi jonkinaikaa, eikä asiaa auttanut laisinkaan se seikka, että kysymyksessä oli suuresti inhoamani Renault merkkinen kuvotus, tämä ranskalainen roskaläjä. Tulin sitten johonkin pieneen liikenne-ympyrään, vaikka siellä pyörivä renuaja ei tehnyt mitään väärää, otti kuitenkin ns. aivoon tämän tiellä olo ja iso V-merkki, olihan tuoreessa muistissa aikaisempi kokemus. Ajattelin silloin, että on kolme vaihto-ehtoa mitä renuaja voi olla, joko tyhmä, köyhä, tai kumpikin yhtä-aikaa.

26

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nousevanahdingonmaa

      mikset mennyt ohi vaan roikuit takapuskurissa mihin itse olit törmännyt? Eikö zukizukissa riitä tehot?

    • mulla hyvä auto

      Ajelitko tosiaan renun perässä.Kauhea kokemus. Mulla on kyseisen merkkinen auto, minun perässäni sun ei tarvitte ajella. Et pysy perässäni, on nääs vähän autoa ja luonnetta ajaa sulle poloselle paskat housuun.Jos ja kun tuolla asenteella tiellä liikkuu ei ihme, että Suomessa on maaailman hitain maantieliikenne,poliisi kyttää puskassa jos joku ajaa kesällä suoralla tyhjällä maantiellä yli kahdeksaa kymppiä.Ainoa liikkuva asia on keskisormi, jota näytetetään hyvin herkästi soveltaen joka tilanteessa. Olet juuri niitä keskisormikavereita,itseään täynnä,vika ei ole automerkissä vaan aika pahasti omassa korvien välissä.

      • Mikä vaihto-ehto?

        nuista kolmesta olet, ei kyllä kiinosta se, eikä myöskään hyvä "autosi".


    • pyöveli

      Kaikki automerkit ovat aivan yhtä paskoja aivan kuten sinun kaltaisesi nyrkillä tapettavat hyönteisetkin jotka ovat tarpeeksi häiriintyneitä haukkuakseen ihmisiä tyhmäksi ja köyhäksi. Hakeudu psykiatrin pakeille sairas pikku ressukka.

      • Renua...

        renua ny oikke kunnol, terveissi täält Turuust, tois puolt jokke.


    • tojohojo

      Eniten tuolla liikenteessä harmina on kyllä tojoajat. Ylivoimaisesti.

      Esim. tänään tänään 80km/h -rajoitusalueella vanha avensis meni n. 60km/h.

      Esim. eilen keskustassa 40km/h -rajoitusaluella uusi farkku-avensis meni n. 25-30km/h. Sitten se alkoi ryhmittyä vasemmalle mutta kääntyikin yllättäen oikealle ja ilman vilkkua tietenkin.

      Esim. viime viikolla (vai olikohan se tällä viikolla) töistä tullessani ihmettelin kun pakettiauto meni 80 alueella seitsemääkymppiä. Sitten näin että sen edessä meni tojota tila-auto tien tukkona.

      Tojotahan on pappa-auto, joten ehkä se selittää miksi hidastelijat on yleenä tojoajia

      • Suhde

        Toyota on yleisin, niin varmasti siihen joukkoon mahtuu monenlaista autoilijaa, mutta jos laitettaisiin yhtäpaljon renuja tielle kuin Toyotoja, niin ei tulisi mitään Suomessa liikenteestä, talvella varsinkaan. Renuhan menee eteenpäin yleensä vain vetämällä tai työntämällä, poikkeusoloissa se voi vähän itse liikahtaa, jos se 30.000 välin öljynvaihto on suoritettu ajallaan ikkunakoukkua käyttäen nuohoojan avustuksella. Toyotaan saa helposti varaosia ja korjaaminen ei vaadi omia työkaluja, siksi suosittu merkki monessa maassa ja taas suhteessa esim renuun paljon kestävämpi ja parempi. Renussa on hyvää vain materiaali ja kestävyys verstaita ajatellen, työllistää Härski Hartikaisia koko joukon, trasselin valmistajat suosittelevat Renault- merkkisiä "autoja"


      • d4d-pommi
        Suhde kirjoitti:

        Toyota on yleisin, niin varmasti siihen joukkoon mahtuu monenlaista autoilijaa, mutta jos laitettaisiin yhtäpaljon renuja tielle kuin Toyotoja, niin ei tulisi mitään Suomessa liikenteestä, talvella varsinkaan. Renuhan menee eteenpäin yleensä vain vetämällä tai työntämällä, poikkeusoloissa se voi vähän itse liikahtaa, jos se 30.000 välin öljynvaihto on suoritettu ajallaan ikkunakoukkua käyttäen nuohoojan avustuksella. Toyotaan saa helposti varaosia ja korjaaminen ei vaadi omia työkaluja, siksi suosittu merkki monessa maassa ja taas suhteessa esim renuun paljon kestävämpi ja parempi. Renussa on hyvää vain materiaali ja kestävyys verstaita ajatellen, työllistää Härski Hartikaisia koko joukon, trasselin valmistajat suosittelevat Renault- merkkisiä "autoja"

        Joo vetämällä ja työntämällä... etupyörät niissä tosiaan vetää, takapyörillä työntäviä relluja ei ole aikoihin ollut, eikä taida olla nelivetojakaan. Ja itsestään liikkuu jos käsijarru ei ole ollut päällä kaltevalla pinnalla. Näinhän se on joka autossa. Paitsi ehkä tojotassa jos on sattunut d4d-motti laukeamaan, silloin ei mikään pyörä vedä. Vesisade on toinen syy jos ei tojotia ole liikenteessä, ne ku on niin mahrottoman kovia ruostumaan...


    • Tojo,tojo

      Tojomiehet ovat Suomalaisen liikenteen syöpä. Ne ovat pysyviä jarruja muualla maailmassa kehittyneen normaalin autolla liikkumisen esteenä.
      Suomalainen tieliikenne on maailman hitainta. Keskisormi nousee hyvin helposti
      vituttamaan ja pilaamaan muutenkin ankeaa kyttäystunnelmaa tojon tuulilasin läpi. Kyseinen auto tahmeine ohjauksineen ja keskinkertaisin ominaisuuksineen kuvaa parhaiten Suomalaisen peruseläkeläisen arkea. Se on yhtä ankea kuin tojokorollansa autonakin.

      • Niin ja,,,,,,

        jos kaikki ajaisivat Toyotalla tai muulla japanilaisella järkiautolla menisivät trasselifirmat konkurssiin, eikä Härskillä olisi varaa holkkiin, sätkästä puhumattakaan eli on siinä renuamisessa ne hyvätkin puolensa.
        Ja sitten se järkevämpi, vakava osuus tähän jarru ja hitaus asiaan, viitaten edel. kommenttiin. Hyvä esimerkki löytyy läheltä, nimittäin Virossa ei olla hitaita ja torvi soi Suomea nopeammin, jos jää haaveilemaan liiaksi valoihin, risteykseen. Maisemia ei rauhassa saa katsella, aina on joku takapuskurissa kärkkymässä ohitusta, mihin niillä onkin niin pirun kiire? Maantien reunat ovat kohta kuin hautausmaita, muistoristejä, kiviä, muovikukkia, hautakynttilöitä, näkee yleisesti kuolinpaikoilla Virossa. Jos Suomessa olisi samanlainen ajokulttuuri ruumiita syntyisi entistä enemmän liikenneturmissa. Talvikeli hillitsee hieman tai paljonkin nopeuksia täällä. Maantiet eivät ole kilparatoja, sellainen automerkki kuin Audi ei pysy näköjään kenenkään perässä havaintojeni mukaan, renuajat ovat tässä suhteessa kilttejä.


    • 16+12

      Hei, ei sun tarvi isotella. T. matti ja teppo turuust :)

      • Oikke,

        laulakka ny viel virssi ni o kuor teil.


    • ex omistaja

      Täyttä romua koko renaultit renu on romun kemiallinen merkki..

      • Huonoa romua,,,,,,

        mielestäni, paljon romuksi kelpaamatonta muovia, pelti ja muu metalli huonolaatuista renussa, pehmeätä, voi kaiketi raudan karkaista uudestaan, mutta työtä vaatii. Ei ole erityisesti täyttä romua, muuta kuin romun romua, jolla ei kukaan tee mitään. Romulla on arvoa, renulla arvo vähäinen, olematon, vaatii paljon mielikuvitusta keksiä uusio käyttöä moiselle roskalle, mutta ehdotuksia voi antaa ja keksiä, siinähän se nuoruus meillä kuluu. Jokainen voi laskea kilohintansa autolleen, renut ovat lähes arvottomia, pitää muistaa, että auton pitäminen Suomessa maksaa, vaikka itse auto olisi ilmainen, siksi ei rahasyöppö renua kannata korjata.


      • 34567yujh
        Huonoa romua,,,,,, kirjoitti:

        mielestäni, paljon romuksi kelpaamatonta muovia, pelti ja muu metalli huonolaatuista renussa, pehmeätä, voi kaiketi raudan karkaista uudestaan, mutta työtä vaatii. Ei ole erityisesti täyttä romua, muuta kuin romun romua, jolla ei kukaan tee mitään. Romulla on arvoa, renulla arvo vähäinen, olematon, vaatii paljon mielikuvitusta keksiä uusio käyttöä moiselle roskalle, mutta ehdotuksia voi antaa ja keksiä, siinähän se nuoruus meillä kuluu. Jokainen voi laskea kilohintansa autolleen, renut ovat lähes arvottomia, pitää muistaa, että auton pitäminen Suomessa maksaa, vaikka itse auto olisi ilmainen, siksi ei rahasyöppö renua kannata korjata.

        renussahan on hyvää peltiä kun vertaa japseihin, varsinkin nissaniin tai toyotaan. Onko kyse sitten karkaisusta vai ihan vaan ruostesuojauksen riittämättömyydestä. Toyota esim. kuuluu aina tutkimusten ruostuvimpiin "autoihin" ja renu taas vähiten ruostuviin. Tämänhän sukisuki-mieskin kyllä tietää mutta kunhan iltojensa ratoksi provoaa täällä unelma-autojensa palstalla


      • pehmeätä pel
        34567yujh kirjoitti:

        renussahan on hyvää peltiä kun vertaa japseihin, varsinkin nissaniin tai toyotaan. Onko kyse sitten karkaisusta vai ihan vaan ruostesuojauksen riittämättömyydestä. Toyota esim. kuuluu aina tutkimusten ruostuvimpiin "autoihin" ja renu taas vähiten ruostuviin. Tämänhän sukisuki-mieskin kyllä tietää mutta kunhan iltojensa ratoksi provoaa täällä unelma-autojensa palstalla

        tiä ja laakerit eivät kestä, kuinkakohan monta kertaa pitää se kertoa? Harmihan se on, jos ei renunraato edes ruostu, hyvine ajo-ominaisuuksine ja vain pikku vikoineen. Mainittakoon, että ei myöskään ranskanleipä ruostu, se homehtuu, samalla tavalla kuin oma renuni.


      • 15+15
        pehmeätä pel kirjoitti:

        tiä ja laakerit eivät kestä, kuinkakohan monta kertaa pitää se kertoa? Harmihan se on, jos ei renunraato edes ruostu, hyvine ajo-ominaisuuksine ja vain pikku vikoineen. Mainittakoon, että ei myöskään ranskanleipä ruostu, se homehtuu, samalla tavalla kuin oma renuni.

        Mites riisi? ruostuuko vai homehtuuko?

        Ps. mun ed. Lagunassa eka laakeri hajosi 230 tuhannen kohdalla ja nykyisellä on ajettu jo 233 tuhatta ja alkuperäiset laakerit. Mun mielestä ihan hyväksyttävä saavutus...


    • tojoton

      Mulla ei ole koskaan ollut tojoa. Onneksi. Toivottovasti en ole muutenkaan yksinkertainen keskinkertaisuus. Vaikka silläkin uhalla, että autossa joskus olisi jotakin vikaa, se ei voi olla tojo. Niin typerä ja keskinkertainen se on, kuten käyttäjänsäkin.

      • TOYOTALLA,,,,,,,,

        Suomi kuljettaa, hyviä ovat TOYOTAT, kelpaa jopa ammattilaisillekkin, TAXIT ynnä muut. Lisäksi TOYOTA mallisto on laaja, esim. maastureita, löytyykö renulta maastureita? kuorma-autoja kyllä, isoine V-merkkeineen, yäk. Toyota on edullinen kansan auto Suomessa ja hyvin asiansa ajaa, on vara-osia, helppo huoltaa, ei kun pensaa tankkiin ja menoksihan se tietenkin on, mutta ei pään menoksi tai pää-oman, kuten renuloukkuun tipahtaneilla käy.


      • uuygh
        TOYOTALLA,,,,,,,, kirjoitti:

        Suomi kuljettaa, hyviä ovat TOYOTAT, kelpaa jopa ammattilaisillekkin, TAXIT ynnä muut. Lisäksi TOYOTA mallisto on laaja, esim. maastureita, löytyykö renulta maastureita? kuorma-autoja kyllä, isoine V-merkkeineen, yäk. Toyota on edullinen kansan auto Suomessa ja hyvin asiansa ajaa, on vara-osia, helppo huoltaa, ei kun pensaa tankkiin ja menoksihan se tietenkin on, mutta ei pään menoksi tai pää-oman, kuten renuloukkuun tipahtaneilla käy.

        Vaan eipä kuljeta enää, vaan ranskalais-italialaisella Proacella.
        Takseista on Tojot katoamassa, siitähän oli jossakin lehdessä juttuakin vähän aikaa sitten. Ilmeisesti taksikuskit on kyllästyneet D4D-dieselin heikkoon laatuun.
        Laaja mallisto, no joo... Pientä ja vielä pienempää kippoa. Avensiksen tuotantokin lopetetaan, kun kysyntä on romahtanut. Ilmeisesti jatkuvat ongelmat on pelottaneet asiakkaat.
        Rekkoja Tojolla ei ole. Jossakin minikuormurissa on WC-pöntönkansi -logo, yäk.
        Tojo on laatuunsa ja ominaisuuksiinsa nähden (aina vertailu-jumbo) ylihintainen. Bensaa tankkiin ja öljyä koneeseen (heh heh) ja kohti seuraavaa takaisinkutsua.

        Ps. tuo V -logo on muuten Valtran keulasta, ei Renun...


    • teiden tukko ave

      Tänään kun pyörähdin kesäloman kunniaksi naapurikaupungissa niin näin huvittavan näyn: nimittäin joku 2003-2006 -mallinen sininen Avensis oli tienposkessa konepelti pystyssä ja vieläpä asuntovaunu perässä. Sellainen tympääntyneen näköinen senioriseurue pyöri sen romun ympärillä. Taisi mennä suunnitelmat persiilleen kun auto petti. Noin puolen tunnin päästä tulin takaisin ja sama romu oli edelleen siinä tien tukkona. Konepellin olivat laittaneet kiinni kun vettä tuli täällä Länsi-Suomessa niin pirusti tuossa päivällä. Mahtoi olla ylpeä Tojota-kuski.

      Ps. kun se teidän asuntovaunua kiskova tojotan romunne sanoo sopimuksen irti niin laittakaa nyt ihmeessä se varoituskolmio vähän kauemmas kuin 20 metrin päähän siitä vaunusta. Piti mäen jälkeen vähän pikkuusen nopiaa jarruttaa. Mutta onneksi Lagunassa on hyvät jarrut...

    • Jarrut

      hyvät ja ajo-ominaisuudet myös, nehän yleensä renuissa harmina ovatkin. On monenlaista jarrua, niin että ei lopulta mihinkään pääse ja jos pääsee, saa varoa että pääsee viimeisen kerran, monenlaista omituista vikaa ja suunittelu virhettä kun täynnä on kuin entinen Konkordi, joka lopulta viimeisen lennon lensi, hyvä esimerkki ranskalaisesta suunittelutaidosta monen muun lisäksi, mm. Areva, legioona, vanha ranskalainen kypärä, yleensä ranskan armeija ennen ja nyt, surullinen Arduin tapaus, kaikki ranskalaiset "autot" yhteiskunta yleensä, viitaten kaduilla, teltoissa asuvaan kurjalistoon, sellainen "peli" ei Suomessa onnistuisi talven vuoksi, renujen raijaaminen tänne olisikin jo ilmaston vuoksi järkevä lopettaa, Suomi ei tarvitse renua.

      • Koukkunokka

        Concort kävi Suomessakin, hyvä että ei rojahtanut kenenkään niskaan, järjetön poltto-ainerosvo oli tämä luomus ja helvetin ruma kuten ranskalaiset "autot" yleensä, varsinkin ennen, nyt uudet häviää paremmin massaan.


      • renault 4 ever
        Koukkunokka kirjoitti:

        Concort kävi Suomessakin, hyvä että ei rojahtanut kenenkään niskaan, järjetön poltto-ainerosvo oli tämä luomus ja helvetin ruma kuten ranskalaiset "autot" yleensä, varsinkin ennen, nyt uudet häviää paremmin massaan.

        Sinun pää on ruma perce ja mee hakeen sillä tojotalla lääkäriltä erektio lääkettä kun sitten kun ihmisesta tulee impotentti ostetaan tojota niinkuin sanotaan osta tojota jos ei sojota siksi kaikki tojota kuskit onkin munaa perceeseen ottavia homoja kun muuta tyydytystä ei ole saatavilla!

        ai mitkä on rumia autoja ota silmä kouraan ja katso sitä tojota varis perce mallia hyi vit-tu! Niin ja mitä se syvä persereikä tekee niissä variksissa keskellä kojetautua sinnekö pitäisi kurkkia että näkyykö sielä pienillä numeroilla nopeus hahahahhahahahahaha siinä on tojotien suunnittelu!

        Niin ja miksi tojotien ohjaus on semmonen saa-tanan kuminauha ei mitään tuntoa tienpintaan ja se ruostuva tinapaperi laatikko kaiken lisäksi luikertelee kuin mato tiellä ei mitään ajotuntumaa pazka mikä pazka! Miksi tojotien ohjaus lyö hanttiin keski alueella ja sitte yhtäkkiä sieppaa hyi vit-tu mitä perseenreikä suunnittelua!

        Renault on paras ja hyväksy se et voi sille mitään!!!!!!!!!!!!


      • Hyvin sopii
        renault 4 ever kirjoitti:

        Sinun pää on ruma perce ja mee hakeen sillä tojotalla lääkäriltä erektio lääkettä kun sitten kun ihmisesta tulee impotentti ostetaan tojota niinkuin sanotaan osta tojota jos ei sojota siksi kaikki tojota kuskit onkin munaa perceeseen ottavia homoja kun muuta tyydytystä ei ole saatavilla!

        ai mitkä on rumia autoja ota silmä kouraan ja katso sitä tojota varis perce mallia hyi vit-tu! Niin ja mitä se syvä persereikä tekee niissä variksissa keskellä kojetautua sinnekö pitäisi kurkkia että näkyykö sielä pienillä numeroilla nopeus hahahahhahahahahaha siinä on tojotien suunnittelu!

        Niin ja miksi tojotien ohjaus on semmonen saa-tanan kuminauha ei mitään tuntoa tienpintaan ja se ruostuva tinapaperi laatikko kaiken lisäksi luikertelee kuin mato tiellä ei mitään ajotuntumaa pazka mikä pazka! Miksi tojotien ohjaus lyö hanttiin keski alueella ja sitte yhtäkkiä sieppaa hyi vit-tu mitä perseenreikä suunnittelua!

        Renault on paras ja hyväksy se et voi sille mitään!!!!!!!!!!!!

        renut ja renuajat yhteen, kuten edellinen lapsenomainen töherrys kertoo, siirtomaa pitäisi kaiketi perustaa heille johonkin Lauttasaaren edustalle merelle pienelle täyttö-maa läntille, siellä saisivat huitoa ja viittoilla kotteroissaan raikkaassa meri-ilmassa, olisivat ainakin pois silmistä meidän oikeiden Toyota kansalaisten tieltä harmia, huolta tuottamasta. Parempi tietenkin jos se siirto-maa olisi siellä Ranskassa riemukaaren ympärillä.


      • ja mites fukushima?

        mihis se Suomi tojoa kaipaa kun ei voi edes asuntovaunua vetää ongelmitta? No saapa "haukka-miehet" elantonsa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe