Muista aurinkorasva

Omat rasvat

Muistathan viedä lapsellesi aurinkorasvan päiväkotiin aurinkoisina päivinä tai suojata lapsen vaatetuksella (tästä voisi mainita päiväkodille, että pitkähihaista ym. ulos). Niin ei tarvitse hoitajien "lainata" muiden lasten aurinkorasvoja...

29

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eheiss

      Hoitajat eivät saa luvatta anastaa toisten lasten aurinkorasvoja kenenkään muun käyttöön!

    • pphoitaja

      Tuskin hoitajat "lainailevat" kenenkään rasvoja toisille lapsille.

      Minä laitan omastani niille joilla ei ole rasvaa mukana. Eipä tarvi ainakaan ilman rasvaa kenenkään olla ja polttaa ihoaan.

      • Näin voi käydä

        Olen ollut paikalla, kun hoitaja "lainasi" toiselle lapselle toiselta rasvaa. Kommentoi vielä toiselle hoitajalle asiaa. Voihan tietysti olla, että asiasta oli sovittu vanhempien kesken tai jotain. En kysynyt, joten voi vain veikkailla. Viime kesänä sama juttu. Myös vaippoja lainallaan. Mutta silloin voi laittaa sitten takaisin toiselle vaipan, kun lapselta jolta loppu tuodaan lisää vaippoja. Mutta rasvan kanssa vähän eri juttu?


    • sdfsdf

      Minun lapseni on niin allerginen, ettei hänelle kaikki vaippamerkit käy. Toivottavasti eivät lainaile kenenkään kanssa ja laita sitten vääriä merkkejä... Tästä ei ole tullut mieleenikään mainita erikseen, koska oletan että omani käyttää vain hänen omia vaippoja/rasvoja, eikä niistä laiteta muille.

      • päiväkotilainen

        Mitä tehdään, jos vaipat loppuvat kesken päivän? Ei ne varavaipat ole mitään erikoisvaippoja vaan joltain lapselta turhaksi jääneitä, mitkä vanhemmat ovat hoitopaikkaan lahjoittaneet.


    • Näin ohjeitettu

      Pph omia rasvoja ei saa käyttää hoitolapsille jo hygieenisyys syistä. Omat oltava mukana. Vanhempien vastuulla ne rasvat.

      • pphoitaja

        Parempi sitten varmaan antaa lasten palaa tai istua sisällä. Kaikilla kun ei aina ole ne rasvat mukana. Joillakin ei koskaan.
        Hoitaja siitä kuitenkin saa syyt niskoilleen jos joku pääsee palamaan.

        Meillä ei onneksi ole tuollaisia ohjeistuksia.
        Kerro vielä, mitä epähygieenistä siinä on, jos suihkautan lapsille varaamastani suihkepullosta rasvaa lasten iholle?
        Itselläni on oma rasva joka on vain minun käytössäni.

        Tuo kuulostaa nyt ihan yhtä oudolta kuin se, että jonnekin ei saa ottaa vastaan lelulahjoituksia.


      • ghjkkkk
        pphoitaja kirjoitti:

        Parempi sitten varmaan antaa lasten palaa tai istua sisällä. Kaikilla kun ei aina ole ne rasvat mukana. Joillakin ei koskaan.
        Hoitaja siitä kuitenkin saa syyt niskoilleen jos joku pääsee palamaan.

        Meillä ei onneksi ole tuollaisia ohjeistuksia.
        Kerro vielä, mitä epähygieenistä siinä on, jos suihkautan lapsille varaamastani suihkepullosta rasvaa lasten iholle?
        Itselläni on oma rasva joka on vain minun käytössäni.

        Tuo kuulostaa nyt ihan yhtä oudolta kuin se, että jonnekin ei saa ottaa vastaan lelulahjoituksia.

        Hyvään ammattitaitoon ei kuulu suihkautella lapsille omia rasvojaan, vaan puhua vanhempien kanssa asiat niin perustellusti, että lapsilla on jatkossa omat rasvat mukana, jos niitä tarvitaan. Pitkähihaiset/lahkeiset vaatteet suojaavat auringolta vielä paremmin.


      • pphoitaja
        ghjkkkk kirjoitti:

        Hyvään ammattitaitoon ei kuulu suihkautella lapsille omia rasvojaan, vaan puhua vanhempien kanssa asiat niin perustellusti, että lapsilla on jatkossa omat rasvat mukana, jos niitä tarvitaan. Pitkähihaiset/lahkeiset vaatteet suojaavat auringolta vielä paremmin.

        No sovitaan siten niin, että olen huono ja ammattitaidoton hoitaja, sillä aion kyllä suojata jatkossakin lasten ihon auringolta joko lasten omilla tai jos ei ole mukana,niin sitten itse tarkoitukseen varaamallani rasvalla.

        Enpä ole tästä ennen saanut kielteistä palautetta, mutta näköjään kaikki on mahdollista.


      • rtryuuy
        pphoitaja kirjoitti:

        Parempi sitten varmaan antaa lasten palaa tai istua sisällä. Kaikilla kun ei aina ole ne rasvat mukana. Joillakin ei koskaan.
        Hoitaja siitä kuitenkin saa syyt niskoilleen jos joku pääsee palamaan.

        Meillä ei onneksi ole tuollaisia ohjeistuksia.
        Kerro vielä, mitä epähygieenistä siinä on, jos suihkautan lapsille varaamastani suihkepullosta rasvaa lasten iholle?
        Itselläni on oma rasva joka on vain minun käytössäni.

        Tuo kuulostaa nyt ihan yhtä oudolta kuin se, että jonnekin ei saa ottaa vastaan lelulahjoituksia.

        "Tuo kuulostaa nyt ihan yhtä oudolta kuin se, että jonnekin ei saa ottaa vastaan lelulahjoituksia"
        Mäkkärin ilmaislahjoja ja kulahtaneita pehmoleluja tarjolla,puoliksi syötyjä kirjoja tarjolla, otatko vastaan.


      • pphoitaja
        rtryuuy kirjoitti:

        "Tuo kuulostaa nyt ihan yhtä oudolta kuin se, että jonnekin ei saa ottaa vastaan lelulahjoituksia"
        Mäkkärin ilmaislahjoja ja kulahtaneita pehmoleluja tarjolla,puoliksi syötyjä kirjoja tarjolla, otatko vastaan.

        Joku joskus ihmetteli täällä kun ei ollut päiväkotiin kelvannut uudet, vielä pakkauksissaan olevat lelut.
        Kieltäytyivät kuulemma juurikin näistä hygieniasyistä joita jotkut jaksavat nostaa tapetille ihan väärissä paikoissa.

        Itse olen saanut lahjoituksena todella hyviä ja ehjiä leluja, jotka eivät ole mitään halpoja olleet uutena. Lisäksi piirrustus- ja askartelutarvikkeita, lasten videoita, kirjoja,vaatteita.
        Kaikki olen ottanut kiitollisena vastaan. Ei pph:n palkoilla ostella kummoisia leluja lapsille.

        Olen nyt varmaan tässäkin toiminut väärin, mutta otan silti edelleen jatkossakin riemumielin vastaan tällaiset lahjoitukset.


    • minä ajattelen näin

      Kuka vanhempi nyt ei sallisi oman rasvan laittamista toiselle lapselle, jos ei nyt jatkuvaa ole. Ainakaan minä en ole niin saakelin saita, että jonkun toisen lapsi saa palaa, kun joku pk-hoitaja pitää tyhmistä säännöistä pilkuntarkasti kiinni.

      Joku parin euron rasva. Tuskin nyt kukaan niin köyhä on, että maailma siihen kaatuu. Tietysti suotavaa, että hoitaja tiedottaisi tästä, että jos rasva on loppumassa, tietää tuoda uutta.

      Ihan samalla tavalla saa laittaa tuomani varasukat vaikka toiselle, jos muuten joutuisi olemaan ilman sukkia pihalla kylmässä säässä. Lapset ovat sen verran yhteisiä meille kaikille, että en käsitä moista nipotusta.

      • Mailis

        Samoin ajattelen myös minä.
        Maailmasta tulisi paljon parempi paikka jos lapsen etu olisi oikeasti mielissämme, ei vain minun lapseni vaan kaikkien lasten paras. Rahastakaan se ei ole kiinni vaan asenteistamme.


    • Killis

      Rasvatkaapa ne mukulanne jo aamulla kotona, ei meillä ole aikaa rasvata kahtakymmentä lasta, koska rasvaa ei saa laittaa siinä vaiheessa kun lähetään ulos. Paras suoja on kuitenkin ohut pitkähihainen paita ja lierihattu.

      • ei aina vaan muista

        Itse rasvaan aina ennen päiväkotiin lähtöä koska haluan olla varma, että tulee huolella rasvatuksi. Vaikka tekevät parhaansa muistaakseen hoitaa kaikki asiat niin ihan jopa meille vanhemmille tapahtuu välillä inhimillisiä erehdyksiä ja rasva unohtuu laittaa. Iltapäivästä sitten toivottavasti lisäilevät rasvaa ettei pieni ihminen pääse palamaan.


      • päiväkotilainen
        ei aina vaan muista kirjoitti:

        Itse rasvaan aina ennen päiväkotiin lähtöä koska haluan olla varma, että tulee huolella rasvatuksi. Vaikka tekevät parhaansa muistaakseen hoitaa kaikki asiat niin ihan jopa meille vanhemmille tapahtuu välillä inhimillisiä erehdyksiä ja rasva unohtuu laittaa. Iltapäivästä sitten toivottavasti lisäilevät rasvaa ettei pieni ihminen pääse palamaan.

        Meillä tullu ohjeistus, että aamuisin hoitajat eivät rasvaa lapsia, vaan se on vanhempien tehtävä kotona. Iltapäivällä rasvaamme ne lapset kenellä on rasva mukana. Jos ei ole rasvaa, menee ulos ilman, keneltäkään emme lainaa tai laita omia rasvojamme. Silloin joutuu lapsi menemään pitkissä vaatteissa ulos, vaikka ei haluaisikaan.


      • pphoitaja
        päiväkotilainen kirjoitti:

        Meillä tullu ohjeistus, että aamuisin hoitajat eivät rasvaa lapsia, vaan se on vanhempien tehtävä kotona. Iltapäivällä rasvaamme ne lapset kenellä on rasva mukana. Jos ei ole rasvaa, menee ulos ilman, keneltäkään emme lainaa tai laita omia rasvojamme. Silloin joutuu lapsi menemään pitkissä vaatteissa ulos, vaikka ei haluaisikaan.

        Entä jos ei ole niitä pitkähihaisia- ja lahkeisia vaatteita matkassa?
        Silloinko lapsi saa palaa?

        Aika tukala olo siellä helteessä tulee ylipuettuna. Kai sentään huolehditte, että lapset saavat riittävästi juotavaa. Vai onko siitäkin joku ohjeistus olemassa?

        Itse en uskaltaisi luottaa siihen, että kaikki lapset on aamulla rasvattu kotona. Minun tehtäväni on pitää lapsista huolta mahdollisimman hyvin ja kaikista samalla tavalla. Nuo ohjeistukset on usein tehty hoitajien työtä helpottamaan, ei lasten parhaaksi.
        Toki ymmärrän sen, että päiväkodeissa on paljon lapsia eikä aika riitä kaikkeen, mutta kyllä järkeä saa ja pitää käyttää.


      • pph.
        pphoitaja kirjoitti:

        Entä jos ei ole niitä pitkähihaisia- ja lahkeisia vaatteita matkassa?
        Silloinko lapsi saa palaa?

        Aika tukala olo siellä helteessä tulee ylipuettuna. Kai sentään huolehditte, että lapset saavat riittävästi juotavaa. Vai onko siitäkin joku ohjeistus olemassa?

        Itse en uskaltaisi luottaa siihen, että kaikki lapset on aamulla rasvattu kotona. Minun tehtäväni on pitää lapsista huolta mahdollisimman hyvin ja kaikista samalla tavalla. Nuo ohjeistukset on usein tehty hoitajien työtä helpottamaan, ei lasten parhaaksi.
        Toki ymmärrän sen, että päiväkodeissa on paljon lapsia eikä aika riitä kaikkeen, mutta kyllä järkeä saa ja pitää käyttää.

        Ihan pelkkä puhuminen vanhemmille on paras suoja lapselle. Pyytäkää ajoissa vanhemmilta lisää vaippoja ja aurinkorasvaa. tiedottakaa sanallisesti ja kirjallisesti vaikka joka päivä jos on tarvis. Soittakaa vaikka aamulla kotiin ja muistuttakaa tai käännyttäkää ovelta takaisin hakemaan puuttuvat varusteet...
        Kukaan vanhempi tuskin tahallaan jättää lapsensa ilman vaippoja tai antaa palaa auringossa. Eikös päivähoitohenkilöstön ole tarkoitus tukea vanhemmuutta ja opastaa asioissa joita kaikki vanhemmat eivät hoksaa itse!

        Lainailemalla toisilta lapsilta vaippoja tai laittamalla omia rasvojaan ette kyllä auta vanhemmuutta kasvamaan millään lailla, päinvastoin.


      • sointsa79897
        pph. kirjoitti:

        Ihan pelkkä puhuminen vanhemmille on paras suoja lapselle. Pyytäkää ajoissa vanhemmilta lisää vaippoja ja aurinkorasvaa. tiedottakaa sanallisesti ja kirjallisesti vaikka joka päivä jos on tarvis. Soittakaa vaikka aamulla kotiin ja muistuttakaa tai käännyttäkää ovelta takaisin hakemaan puuttuvat varusteet...
        Kukaan vanhempi tuskin tahallaan jättää lapsensa ilman vaippoja tai antaa palaa auringossa. Eikös päivähoitohenkilöstön ole tarkoitus tukea vanhemmuutta ja opastaa asioissa joita kaikki vanhemmat eivät hoksaa itse!

        Lainailemalla toisilta lapsilta vaippoja tai laittamalla omia rasvojaan ette kyllä auta vanhemmuutta kasvamaan millään lailla, päinvastoin.

        Ehditkö olla aina tarkistamassa lapsen hoitopussin vanhempien tuodessa lapsensa aamulla hoitoon?
        Ja onhan vanhemmillakin työaika, ettei sitä noin vaan välttämättä lähdetä ovelta takaisin hakemaan puuttuvia varusteita.


      • pph.
        sointsa79897 kirjoitti:

        Ehditkö olla aina tarkistamassa lapsen hoitopussin vanhempien tuodessa lapsensa aamulla hoitoon?
        Ja onhan vanhemmillakin työaika, ettei sitä noin vaan välttämättä lähdetä ovelta takaisin hakemaan puuttuvia varusteita.

        Tottakai vanhemmilla on työaika, joten kun muutaman kerran myöhästyy töistä sen takia ettei ole muistanut laittaa lapselle mukaan vaippoja/aurinkorasvaa tms. vaan joutuu ne hakemaan aamulla, niin varmasti ei unohda montaa kertaa sen jälkeen.

        Ja kyllä. Tarkastan hoitokassin sisällön heti aamusta, jos kyseessä on perhe joilta unohtuu tärkeitä asioita ja laitan hakemaan. Tätä ei onneksi tarvitse tehdä useinkaan toiste.

        Samalla tavalla käännytän ovelta takaisin sairaan lapsen. Lapsen joka on edellispäivänä oksentanut tms.


      • hmmmm
        pph. kirjoitti:

        Tottakai vanhemmilla on työaika, joten kun muutaman kerran myöhästyy töistä sen takia ettei ole muistanut laittaa lapselle mukaan vaippoja/aurinkorasvaa tms. vaan joutuu ne hakemaan aamulla, niin varmasti ei unohda montaa kertaa sen jälkeen.

        Ja kyllä. Tarkastan hoitokassin sisällön heti aamusta, jos kyseessä on perhe joilta unohtuu tärkeitä asioita ja laitan hakemaan. Tätä ei onneksi tarvitse tehdä useinkaan toiste.

        Samalla tavalla käännytän ovelta takaisin sairaan lapsen. Lapsen joka on edellispäivänä oksentanut tms.

        Mahtaa sinusta tulla valituksia esimiehellesi.


      • pph.
        hmmmm kirjoitti:

        Mahtaa sinusta tulla valituksia esimiehellesi.

        No eipä ole tullut koskaan yhtään valitusta. Jonossa on lapsia minulle tulossa, mutta paikkoja ei vapaudu ennen esikouluun lähtijöitä.


      • Rautakankikin taipuu
        pph. kirjoitti:

        Tottakai vanhemmilla on työaika, joten kun muutaman kerran myöhästyy töistä sen takia ettei ole muistanut laittaa lapselle mukaan vaippoja/aurinkorasvaa tms. vaan joutuu ne hakemaan aamulla, niin varmasti ei unohda montaa kertaa sen jälkeen.

        Ja kyllä. Tarkastan hoitokassin sisällön heti aamusta, jos kyseessä on perhe joilta unohtuu tärkeitä asioita ja laitan hakemaan. Tätä ei onneksi tarvitse tehdä useinkaan toiste.

        Samalla tavalla käännytän ovelta takaisin sairaan lapsen. Lapsen joka on edellispäivänä oksentanut tms.

        Lapsi saattaa oksentaa vaikka ei olekkaan sairas. Esim. joku ruoka ällöttää niin paljon, yökkii ja oksentaa, joku öttis menee nieluun. Laitatko nämäkin seuraavana aamuna takaisin kotiin?


      • pph.
        Rautakankikin taipuu kirjoitti:

        Lapsi saattaa oksentaa vaikka ei olekkaan sairas. Esim. joku ruoka ällöttää niin paljon, yökkii ja oksentaa, joku öttis menee nieluun. Laitatko nämäkin seuraavana aamuna takaisin kotiin?

        Aikamoista saivartelua. En viitsi edes vastata.


      • pphoitaja
        pph. kirjoitti:

        Aikamoista saivartelua. En viitsi edes vastata.

        Mutta vastasit kuitenkin.

        Kyllä hoitajakin voi joustaa asioissa.
        Vanhempia ei tarvitse käännyttää ovelta hakemaan unohtuneita tavaroita. Hoitaja voi pyytää tuomaan ne seuraavaksi kerraksi.

        Ihme että joku lähtee hakemaan jotain unohtunutta ja myöhästyy sen takia töistä. Kaikki eivät edes asu siinä hoitopaikan lähellä vaan matka voi olla pitkäkin.
        Unohtaminen on inhimillistä. Uskoisin, että jopa sinulle voi sattua sellaista.

        Meillä ei ainakaan katsotaisi tuollaista touhua hyvällä.

        Jokaisella hoitajalla on varmasti lääkekaappiin varattuna laastaria ja desinfiointiainetta joilla voi paikkailla ja putsata lasten pieniä naarmuja. Minun mielestäni sinne kuuluu kesäisin ehdottomasti myös aurinkorasvaa siksi, että sitä voi laittaa silloin kun oma ei ole mukana.
        Minulta löytyy myös mietoa kortisonivoidetta, jota voin laittaa ensiavuksi hyttysenpuremiin jos kovasti kutittaa. En sen takia soita vanhempia tuomaan rasvaa tai hakemaan kotiin.
        Toki kysyn vanhemmilta ensin saanko laittaa omistani.

        Vaippoja pyydän tuomaan aina ennen kuin entiset on ihan kaikki. Joskus olen joutunut soittamaan perään kun en ole lähtötilanteessa muistanut sanoa, että vaipat loppuu. Jos joskus kävisi niin, että joltakin pääsee loppumaan kesken päivän niin niitäkin löytyy juurikin jonkun vanhemman lahjoittamana kun oma lapsi ei enää tarvitse.

        Lapsiperheessä aamut on monesti yhtä kaaosta. Kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan. Jos vielä hoitopaikassakin ollaan sormi pystyssä vastassa, että minähän sanoin, niin onpa mukavaa.

        Vanhemmuutta voi tukea myös olemalla joustava ja inhimillinen. Näin minun mielestäni.


      • pph.
        pphoitaja kirjoitti:

        Mutta vastasit kuitenkin.

        Kyllä hoitajakin voi joustaa asioissa.
        Vanhempia ei tarvitse käännyttää ovelta hakemaan unohtuneita tavaroita. Hoitaja voi pyytää tuomaan ne seuraavaksi kerraksi.

        Ihme että joku lähtee hakemaan jotain unohtunutta ja myöhästyy sen takia töistä. Kaikki eivät edes asu siinä hoitopaikan lähellä vaan matka voi olla pitkäkin.
        Unohtaminen on inhimillistä. Uskoisin, että jopa sinulle voi sattua sellaista.

        Meillä ei ainakaan katsotaisi tuollaista touhua hyvällä.

        Jokaisella hoitajalla on varmasti lääkekaappiin varattuna laastaria ja desinfiointiainetta joilla voi paikkailla ja putsata lasten pieniä naarmuja. Minun mielestäni sinne kuuluu kesäisin ehdottomasti myös aurinkorasvaa siksi, että sitä voi laittaa silloin kun oma ei ole mukana.
        Minulta löytyy myös mietoa kortisonivoidetta, jota voin laittaa ensiavuksi hyttysenpuremiin jos kovasti kutittaa. En sen takia soita vanhempia tuomaan rasvaa tai hakemaan kotiin.
        Toki kysyn vanhemmilta ensin saanko laittaa omistani.

        Vaippoja pyydän tuomaan aina ennen kuin entiset on ihan kaikki. Joskus olen joutunut soittamaan perään kun en ole lähtötilanteessa muistanut sanoa, että vaipat loppuu. Jos joskus kävisi niin, että joltakin pääsee loppumaan kesken päivän niin niitäkin löytyy juurikin jonkun vanhemman lahjoittamana kun oma lapsi ei enää tarvitse.

        Lapsiperheessä aamut on monesti yhtä kaaosta. Kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan. Jos vielä hoitopaikassakin ollaan sormi pystyssä vastassa, että minähän sanoin, niin onpa mukavaa.

        Vanhemmuutta voi tukea myös olemalla joustava ja inhimillinen. Näin minun mielestäni.

        Meillä on selkeästi sanottu kaikille perheille heti hoitosuhteen alussa kirjallisestikin mitä heidän kuuluu lapselleen pakata mukaan ja että hoitajan työhön ei kuulu hankkia em. välineitä. Ohjaaja on tukenamme tässä asiassa ja on myös hoitosopimusta kirjoittaessaan muistuttanut asiasta. Lapsiperheissä aamujen ei tarvitse olla kaaosta. Aurinkorasvat ja vaipat voi jättää hoitopaikkaan ja hoitajan tehtäviin kuuluu muistuttaa ajoissa mikä on loppumassa ja että lisää tarvitaan. Meillä tämä toimii hyvin. On hyvin harvinaista että ketään joutuu käännyttämään ovelta takaisin hakemaan puuttuvia tavaroita. Jos näin, niin vanhemmat ovat etupäässä itse tarjoutuneet hakemaan jos jotain puuttuu, ilman että hoitajan tarvitsee siihen kehottaa. On toki epävarmoja vanhempia jotka tarvitsevat hoitajan tukea päättäessään voisiko jäädä hoitamaan sairasta lastaan kotiin. Tässä tartuntavaarankin takia kehotetaan kotihoitoon heti, eikä soiteta perään töihin että tämä lapsihan on sairas. (Vaikka työnantaja helpommin päästäisikin vanhemman hoitovapaalle noin). Myös noroviruksen kahden oireettoman vuorokauden eristämislinjaus on sekä ohjaajan että hoitajien toimesta tehty perheille selväksi.

        Ongelmia ei ole, kun asiat puhutaan selviksi perheiden kanssa. Ei ole järkevää joustaa sinne ja tänne, lainailla vaippoja ja rasvoja ympäriinsä kun joka lapsella on kuitenkin ne omat huolehtivat vanhempansa jotka taatusti toimivat lapsensa parhaaksi kun tietävät mitä heiltä odotetaan.


      • päiväkotilainen
        pphoitaja kirjoitti:

        Entä jos ei ole niitä pitkähihaisia- ja lahkeisia vaatteita matkassa?
        Silloinko lapsi saa palaa?

        Aika tukala olo siellä helteessä tulee ylipuettuna. Kai sentään huolehditte, että lapset saavat riittävästi juotavaa. Vai onko siitäkin joku ohjeistus olemassa?

        Itse en uskaltaisi luottaa siihen, että kaikki lapset on aamulla rasvattu kotona. Minun tehtäväni on pitää lapsista huolta mahdollisimman hyvin ja kaikista samalla tavalla. Nuo ohjeistukset on usein tehty hoitajien työtä helpottamaan, ei lasten parhaaksi.
        Toki ymmärrän sen, että päiväkodeissa on paljon lapsia eikä aika riitä kaikkeen, mutta kyllä järkeä saa ja pitää käyttää.

        No mitä sille lapselle sitten laitetaan päälle, jos ei ole pitkiä vaatteita eikä rasvaa. Ei meillä ole varavaatteina hirveitä varastoja. Sitten lapsi pistetään niissä vaatteissa ulos, mitä on mukana ja katsotaan että leikkii varjossa. Vanhemmalle puhutaan asiasta, mutta jos hän ei huolehdi oman lapsensa tarpeista tuomalla tarvittavia välineitä päiväkotiin ei voi kaikkea tehdä puolesta. Minä voisin aivan hyvin rasvata, vaikka kaikki päiväkodin lapset aamuin illoin, mutta meidä on kaikkien noudatettava samoja ohjeita. Kyllä meillä isoimmat rasvaavat itse itseään myös aamupäivisin, jos ei ole kotona rasvattu. Jokainen lapsi saa tuoda oman juomapullon ja jos sitäkään ei kotoan toimiteta, saa lapsi mukin pihalle, johon voi käydä kaatamassa vettä ja juoda. Ei kaikki huolehtiminen kuulu päiväkodin henkilöstölle, jos lapsen omat vanhemmat eivät huolehdi tarvittavia tarvikkeita, vaatteita lapselle. Jos ei ole omaa rasvaa mukana, niin emme laita toisen lapsen rasvaa, koska silloinhan vanhemmat ajattelevat, ettei heidän tarvitse omaa rasvaa tuodakaan, kun rasvaus tehdään kuitenkin. Liian pilalle passattuja on nykyään monet vanhemmat.


      • eiaianlapsenparhaaks
        pphoitaja kirjoitti:

        Mutta vastasit kuitenkin.

        Kyllä hoitajakin voi joustaa asioissa.
        Vanhempia ei tarvitse käännyttää ovelta hakemaan unohtuneita tavaroita. Hoitaja voi pyytää tuomaan ne seuraavaksi kerraksi.

        Ihme että joku lähtee hakemaan jotain unohtunutta ja myöhästyy sen takia töistä. Kaikki eivät edes asu siinä hoitopaikan lähellä vaan matka voi olla pitkäkin.
        Unohtaminen on inhimillistä. Uskoisin, että jopa sinulle voi sattua sellaista.

        Meillä ei ainakaan katsotaisi tuollaista touhua hyvällä.

        Jokaisella hoitajalla on varmasti lääkekaappiin varattuna laastaria ja desinfiointiainetta joilla voi paikkailla ja putsata lasten pieniä naarmuja. Minun mielestäni sinne kuuluu kesäisin ehdottomasti myös aurinkorasvaa siksi, että sitä voi laittaa silloin kun oma ei ole mukana.
        Minulta löytyy myös mietoa kortisonivoidetta, jota voin laittaa ensiavuksi hyttysenpuremiin jos kovasti kutittaa. En sen takia soita vanhempia tuomaan rasvaa tai hakemaan kotiin.
        Toki kysyn vanhemmilta ensin saanko laittaa omistani.

        Vaippoja pyydän tuomaan aina ennen kuin entiset on ihan kaikki. Joskus olen joutunut soittamaan perään kun en ole lähtötilanteessa muistanut sanoa, että vaipat loppuu. Jos joskus kävisi niin, että joltakin pääsee loppumaan kesken päivän niin niitäkin löytyy juurikin jonkun vanhemman lahjoittamana kun oma lapsi ei enää tarvitse.

        Lapsiperheessä aamut on monesti yhtä kaaosta. Kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan. Jos vielä hoitopaikassakin ollaan sormi pystyssä vastassa, että minähän sanoin, niin onpa mukavaa.

        Vanhemmuutta voi tukea myös olemalla joustava ja inhimillinen. Näin minun mielestäni.

        Meillä ei edes saa mitään rasvoja (perusvoide, kortisoni ym) ilman lääkärin määräystä ja lääkkeenantosopimusta. Ja koko kaupungissa on yhteinen ohjeistus aurinkorasvan laittamisesta. Eli ei voi yksi hoitaja lähteä sooloilemaan, vaan kaikkien täytyy toimia samalla tavalla kaikkien lasten kohdalla. Niin hullua kuin se onkin, mutta säännöt on tehty ja niitä meidän täytyy noudattaa.


      • appina

        Sitäpaitsi, maailmalla ollaan AINA melkein se kuumin aika sisällä, Suomessa tungetaan kakarat palamaan puuttomille, varjottomille aavoille kentille joita pihoiksi sanotaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe