Ensimmäinen maailmanloppu Eedenissä?

alfa123om222

Raamatussa lukee, että ihmiset ovat kuin tomua Luojan silmissä ja savea. Ja kaiketi itse maapallokin on kuin vesipisara saavissa.

Miksi hän ollenkaan välittää ihmisestä ja Luomakunnasta?

Hänellä on oma osansa siitä eli on pyhitettyjä alueita, kansoja, puita ja välineitä, jotka ovat Pyhiä ja kuuluvat Jumalalle. Eedenin paratiisissa oli kaksi Jumalalle pyhitettyä puuta, ja sen takia että ne olivat yksin Jumalalle ja Pahalle ja Elämälle kuuluvia Tiedon ja Elämän puita nuo rakastivat luomakuntaa.

Oli eräänlainen maailmanloppu kun Eeva ja Aatami ottivat Jumalalle ja Pahalle Pyhitetystä puusta hedelmän. Miksi nuo enää rakastaisivat luomakuntaa kun heidän osansa siitä oli turmeltu?

Samoin on kaiken kanssa, joka on pyhitetty Jehovalle tai muille. Israelin pappiskansa oli Jehovan silmissä silmäterä eli pieni kapalovauva. Kun siihen koskettiin niin Jehovan rakkaus luomakuntaa kohtaan väheni varmasti.

Näin se siis kulkee? Maailmassa on pakostakin aina jotakin, joka on pyhitetty Jehovalle. Muuten hän tuhoaisi luomakunnan luultavasti tai ainakin turmelisi ja loisi sen uudeksi mielensä mukaan.

1

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om2222

      Mikä on suurin lain käskyistä? Viimeinen käsky älä himoitse mitään mikä on naapurisi omaa on siis maailmanloppuun johtava kun se rikotaan.

      Aadam ja Eeva menettivät paratiisin kun he koskivat toisille pyhitettyyn omaisuuteen.

      Tänä päivänä monet ovat kokeneet riistoa sen suhteen mitä ovat tottuneet pitämään omanaan tai oikeutenaan. Ehkä Jehova tahtoo osoittaa miten kurjaa elämä on silloin kun toisen omaisuuden suojasta ei kukaan enää välitä.

      Ja kuitenkaan hän ei koettele liikaa, vaan sen mukaan kuin kukin voi juuri ja juuri kestää. Niin väittää ainakin Pyhä Raamattu, joka on juutalaisten omaisuutta.

      Ei Jehova ole sellainen, että hän rakastaisi mammonaa yli maailman asukkaiden, mutta joskus hän todella karskilla tavalla joutuu osoittamaan, että häneltä on mennyt kaikki maku ja ilo maailmaa kohtaan kun hänen oma osansa siitä on turmeltu. Ei Aadam ja Eeva kyenneet pitämään pyhänä toiselle pyhitettyä omaisuutta ja maksoivat siitä aivan liian kalliin hinnan. Emme mekään siihen aina kykene, mutta muistakaamme aina mainita lähde ja se mitä tuo lähde on mahdollisesti ilmaissut omien töittensä tekijänoikeuksista .

      Itse sain luvan digitoida 1700 luvun virsikirjan kun myönsin, että vielä on tekijänoikeus Suomen laista huolimatta noiden virsien tekijöillä. Heidän mielestään tekijänoikeus ei vanhene ikinä. Ajatellaan Eino Leinon runoutta. Kyllä se on yhä vielä hänen työnsä ja omaisuutensa, vaikka laki sanoisi mitä.

      Itse olen saanut luvan yrittää noiden runojen kääntämistä englannin kielelle eikä mitään suurta painostusta tuota harrastusta vastaan ole ollut. En kuitenkaan ole kovin kykenevä siihen työhön. Siitä kiitos siis Herra Leinolle, että hänen enkelinsä ei ole työtä rajoittanut, vaan päinvastoin.

      Aina asiat eivät ole yhtä hyvin, mutta pitää neuvotella ja yrittää ymmärtää tekijänoikeuksien haltijoiden toiveita.










      Mikä on suurin lain käskyistä? Viimeinen käsky älä himoitse mitään mikä on naapurisi omaa on siis maailmanloppuun johtava kun se rikotaan.

      Aadam ja Eeva menettivät paratiisin kun he koskivat toisille pyhitettyyn omaisuuteen.

      Tänä päivänä monet ovat kokeneet riistoa sen suhteen mitä ovat tottuneet pitämään omanaan tai oikeutenaan. Ehkä Jehova tahtoo osoittaa miten kurjaa elämä on silloin kun toisen omaisuuden suojasta ei kukaan enää välitä.

      Ja kuitenkaan hän ei koettele liikaa, vaan sen mukaan kuin kukin voi juuri ja juuri kestää. Niin väittää ainakin Pyhä Raamattu, joka on juutalaisten omaisuutta.

      Ei Jehova ole sellainen, että hän rakastaisi mammonaa yli maailman asukkaiden, mutta joskus hän todella karskilla tavalla joutuu osoittamaan, että häneltä on mennyt kaikki maku ja ilo maailmaa kohtaan kun hänen oma osansa siitä on turmeltu. Ei Aadam ja Eeva kyenneet pitämään pyhänä toiselle pyhitettyä omaisuutta ja maksoivat siitä aivan liian kalliin hinnan. Emme mekään siihen aina kykene, mutta muistakaamme aina mainita lähde ja se mitä tuo lähde on mahdollisesti ilmaissut omien töittensä tekijänoikeuksista .

      Itse sain luvan digitoida 1700 luvun virsikirjan kun myönsin, että vielä on tekijänoikeus Suomen laista huolimatta noiden virsien tekijöillä. Heidän mielestään tekijänoikeus ei vanhene ikinä. Ajatellaan Eino Leinon runoutta. Kyllä se on yhä vielä hänen työnsä ja omaisuutensa, vaikka laki sanoisi mitä.

      Itse olen saanut luvan yrittää noiden runojen kääntämistä englannin kielelle eikä mitään suurta painostusta tuota harrastusta vastaan ole ollut. En kuitenkaan ole kovin kykenevä siihen työhön. Siitä kiitos siis Herra Leinolle, että hänen enkelinsä ei ole työtä rajoittanut, vaan päinvastoin.

      Aina asiat eivät ole yhtä hyvin, mutta pitää neuvotella ja yrittää ymmärtää tekijänoikeuksien haltijoiden toiveita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe