Canon EOS 600D + mikä objektiivi maneesiin?

Tuskailija

Omistan siis tällä hetkellä EOS 600D:n ja siihen kolme objektiivia tällä hetkellä - Tamronin AF Di II 18-200/3,5-6,3 XR LD IF'n, Canonin omat
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS ja Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III.
Kuitenkin tuntuu siltä, etten saa millään näistä maneesikuvia onnistumaan, enkä edes tiedä riittääkö mikään näistä (pimeässä) maneesissa kuvaukseen? Osaisiko joku kertoa? Olisiko jollain tiedossa jotain parempaa, maneesikuvaukseen sopivaa objektiivia? :)

11

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgdqgfd

      Ei taida minkään noista valovoima riittää. Katso, mikä polttoväli sopii paremmin ja hanki vaikka joku valovoimainen kiinteä.
      Se riippuu, mistä voit kuvata. Jos joutuu yhdestä paikasta tiirailemaan on zoomi poikaa, mutta valovoimaiset on suuria ja kalliita. Zoomilla myös helposti zoomaa kuvan pilalle, eli zoomaa valotuksen aikana ja kuvasta tulee suttua.

      • Tuskailija edelleen

        Olisko ehdottaa mitään objektiivia? Budjetti ei riitä mihinkään järkyttävän kalliiseen. Olen miettinyt Canonin EF 70-200 f/4 - ihan vain siksi ettei budjetti riitä samaan f/2.8...


      • jfjahfhg
        Tuskailija edelleen kirjoitti:

        Olisko ehdottaa mitään objektiivia? Budjetti ei riitä mihinkään järkyttävän kalliiseen. Olen miettinyt Canonin EF 70-200 f/4 - ihan vain siksi ettei budjetti riitä samaan f/2.8...

        Milläs ehdotat, kun ei tiedä, miten kaukaa joudut kuvaamaan.
        Tuolla EF 70-200 f/4:llä ei valovoima parane käytännössä juuri yhtään (aiempien 3,5-5,6 valovoimaan), mutta optinen laatu kylläkin.
        Tuossa on likipitäen kaikki, mitä Canoniin on saatavissa ja n. keskimääräinen hinta.


      • sdfhsh
        Tuskailija edelleen kirjoitti:

        Olisko ehdottaa mitään objektiivia? Budjetti ei riitä mihinkään järkyttävän kalliiseen. Olen miettinyt Canonin EF 70-200 f/4 - ihan vain siksi ettei budjetti riitä samaan f/2.8...

        "ihan vain siksi ettei budjetti riitä samaan f/2.8... "
        Tamron, Tokina ja Sigma saattaa auttaa budjetti ongelmaan.


    • 2+2

      70-200/4 tuskin paljon auttaa, jos kuvaus ei noilla muilla onnistu. 85/1.8 voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta halvinta olisi lukea kameran käyttöohje.

    • (pimeässä)

      Pitkillä polttoväleillä ei suuresta valovoimasta ole mitään muuta apua kuin tarkennuksen helpottuminen huonolla kameralla. Suurilla aukoilla terävyysalue menee niin pieneksi ettei sillä ole käyttöä.

      Myy koko kalusto ja hanki kamera jossa paljon on parempi dynamiikka ja kohisee vähemmän suurilla herkkyyksillä.

      • tarkennavähätietäjä

        .... esimerkiksi?


    • Vinkki-Ville

      Myy pois Canon EF 75-300mm ja mieluusti se 18-200mm suttuputki ja osta tämä tilalle: http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Telephoto_Zoom/EF_70-200mm_f2.8L_IS_II_USM/. Toinen vaihtoehto olisi sitten kiinteä, valovoimainen putki sopivalla polttovälillä, vaikkapa tuo 85mm mikä on tosi hyvä vaihtoehto. Toinen olisi sitten 100mm.

      Ja kaikista halvin vaihtoehto: Opettele valokuvaamaan. Jos kuvaat automaatilla, opettele manuaalilla. Saat itse päättää asetukset eikä kamera määrittele niitä ihan älyvapaita.

    • maneesiin?

      EOS 600D, Tamron AF Di II 18-200/3,5-6,3 XR LD IF'n, Canon
      EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS ja Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III.

      Uusien objektiivien ostamisesta ei liene merkittävää hyötyä jos noiilla tarkennus onnistuu.

      Noilla välineillä järkevin vaihtoehto on nostaa ISO-arvo niin suureksi kuin ”sielu sietää” (ISO 1600?).
      Jos se ei auta niin sitten on vaihdettava rungoksi esim. Sony 7s.

    • maneesissa?

      Mä kuvaan kroppikennoisella maneesissa Samyangin 85 millisellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe