Elatusmaksut

aina ukko lypsetää

Loppu se ex akan ainainen kitinä rahasta, soskussa just laskettii lapsen elarit, lapsella kallis harrastus ja pelimatkat ym. päälle. Oli meinaa muija unohtanu et lapsen elatuksesta vastaa molemmat vanhemmat 50% /50%, joutu maksaa mulle 90e/kk. Vaik onki pienipalkkase työssä.

36

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aviovaimona

      Totta puhut. Aina ex-mies on se josta vedetään kaikki mahdollinen irti, vedoten lapseen ja lapsiin. Naiset unohtavat liian helposti, että yhteinen on vastuu.
      Kannattaisi jokaisen miehen laskettaa ylisuuret elatuksensa sossussa, ettei joudu lypsetyksi.

      • ditpat

        Eipä yleistetä.
        Minun ex-mieheni maksoi elatuksesta jossakin vaiheessa alle sen "mikä kuului".
        Enkä ollut nyhtämässä ja vaatimassa maksettavan määrän päivittämistä.
        Sovussa ollaan, mutta ei harrasteta kyllä kuitenkaan mitään vispilänkauppaa.


      • motte

        Vastuu on muutakin kuin taloudellista vastuuta. Noh, mitenkä arvelette sen jakautuvan isän ja äidin kesken?
        Mielipiteitä kehiin siis.


    • samajuttuaina

      Harvinainen tapaus. Siis voidaan yleistää!

      • dispat

        Noh, yleistä jos haluat. ;-)
        Ei ehkä niin harvinainen tapaus kuin oletetaan. Jos ei ole kismaa, eikä lypsämistä elatusmaksuissa , niin eipä niistä juurikaan aina huudella. Ehkä pitäis :-) Kannustais varmaan muitakin sopuun.


    • Ehkäisy keksitty

      Vittuuko teette niitä kakaroita jos ette pysty niitä hoitamaan ja heti erotaan ja muutaman vuoden päästä on jo lauma kakaroita ja jokaisella eri isä aina pizzan paistajasta lähtien..lähi itä..

      • bigger meat

        Musta tuntuu. Thats why. :)


    • tympii katella

      Juu, ero monesti taitaa tulla, kun isi käy naapurimaassa taudin hakemassa "pikku jormaansa"....tai kallistelee "limsaa" liian useasti.

    • Ahmud hassan ali

      mina tahto valkoine naine panna kova tiineks heti minu iso kyrpa mina somalia

    • Raskasta

      Seurustelin Kotkalaisen naisen kanssa liian kauan (hetkikin liikaa). Tekeytyi 4 kertaa raskaaksi, 4:en käskin jo abortoida, kun ei itse hoitanut 3:ea ensimmäistäkään. Aina vain ilmoitti, että nyt on käynyt näin.

      Ilmoitti, että nyt olis aika mennä naimisiin, sanoin, että tuollaisen naisen kanssa en varmasti mene.Olin yli puolet ajasta poissa ja lasten äidin äiti hoiti lapset aina poissa ollessani, kun äidillä oli niin raskasta, kun juoksi kapakoissa ja oli krapula. Siskoni kertoi jälkeen, että oli ollut muiden kanssa sutinaa koko suhteemme ajan.

      Hän manipuloi, huusi potki ja hakkasi ja vaatii yksinhuoltajuuden matkatöideni varjolla. Nyt ei ole antanut nähdä lapsia ja valittaa, kun en osta mitään lapsille. Valittaa lasten kaipaavan minua, eikä silti anna tavata!

      On ilmoittanut perusteettomasti ettei elatusmaksuja ole maksettu, vaikka kaikki aina ajallaan. Olen tulostanut jokaisen maksun jälkeen kuitin ja kun taas kirje tulee, soitan viranomaiselle ja kysyn, että kuinka pitkältä ajalta haluat kuitit tällä kertaa? Moneltako vuodelta? Kahdesta saa vetää käräjäoikeuteen, muttei jaksa, kun sen ihmisen kanssa on jo muutenkin ollut niin tavattoman raskasta.

      Se ei lopeta kiusaamista millään, nyt jo lähes 10 vuotta piinannut.

      Hän on yrittänyt parisuhteita, mutta miehet juoksevat karkuun, kun huomaavat mikä se on. On hän joskus ilmoittanut menevänsä naimisiinkin, mutta ei kuitenkaan ole. Minä olen ollut jo monta vuotta ja se on kova pala ja kiusaamisen aihe.

      Se nainen Kauppakadulla on todella laittanut katumaan, teeä annoin hänen olla raskaana ne kolmekaan kertaa tai että ylipäätään olen ollut hänen kanssaan missään tekemisissä ikinä.

      • nakse

        Tekeytyi raskaaksi???
        Synonyymisanakirjan mukaan tekeytyä-sana tarkoittaa mm. esiintyä, teeskennellä.


      • nakse
        nakse kirjoitti:

        Tekeytyi raskaaksi???
        Synonyymisanakirjan mukaan tekeytyä-sana tarkoittaa mm. esiintyä, teeskennellä.

        ... jatkuu, tarkoititko: hankkiutui?


      • Pyhä Sylvi
        nakse kirjoitti:

        ... jatkuu, tarkoititko: hankkiutui?

        Hankkiutuiko raskaaksi ihan itsekseen??? Ei ollut ketään muuta osallisena??


      • t. m.
        Pyhä Sylvi kirjoitti:

        Hankkiutuiko raskaaksi ihan itsekseen??? Ei ollut ketään muuta osallisena??

        Hankkiutua =suoriutua, valmistautua

        Tuskin yksin :-) , mutta ehkä toisen osapuolen tietämättä tai suostumatta suoriutui "hommasta" raskaaksi.


      • Valopäätkö iski?
        t. m. kirjoitti:

        Hankkiutua =suoriutua, valmistautua

        Tuskin yksin :-) , mutta ehkä toisen osapuolen tietämättä tai suostumatta suoriutui "hommasta" raskaaksi.

        Olin paljon pois, tiedä häntä kuka lie ollut asialla, lapset kovasti kummallisen näköisiä! =)

        Olipa saanut jostain sukupuolitaudinkin, eikä minulla sellaista ole koskaan ollut!

        Pidin sitten selibaattia hyvän aikaa, kiukusta ja taudin pelosta.

        Olkaa toki sanatarkkoja, sillä sehän on homman ydin! Eiks je! =)


    • Isä kulje hitaammin

      3000€ nettopalkasta maksan vaimolle ja kahdelle lapselle mielihyvin 900€/kk.
      Vaatteet,ruoka,harrastukset maksaa. Jo pelkkä ratsastustunti on tavattoman kallis

      Itse otan lapset luokseni kerran kuukaudessa pe-la.
      Käyn salilla arkisin ja myös moottoripyöräily vie aikaa.

      • ?????

        Maksa mitä maksat, mutta etkö ole lastesi kanssa, kun kaksi päivää kuukaudesta??


      • Isä kulje hitaammin

        On myös mukavaa vetää käteen.


    • 5000e kk

      miä taas nain niitä teidän yh vosuja joka viikonloppu mutta aina kakkoseen ei tuu tiineeksi ja halpaa lystii

      • Ole hyvä vaan!

        Suosittelen silti kumia, sillä minunkin entisellä niin monta känniläistä baaripanoa, että välillä väkisinkin tullut tauteja. Siinä voi hepinpää punottaa ja vähän muutakin, kun ronkkii ja tonkii pas...
        Ihan rauhassa vaan, ei häiritse, itse olen tyytyväinen, että olen jokseenkin päässyt eroon, hänen vainoamistaan lukuunottamatta, mutta on hän sitä sentään jo alkanut vähentämään, kun kohta 10 vuotta on mennyt.


      • Kiitos vaan lastit 2
        Ole hyvä vaan! kirjoitti:

        Suosittelen silti kumia, sillä minunkin entisellä niin monta känniläistä baaripanoa, että välillä väkisinkin tullut tauteja. Siinä voi hepinpää punottaa ja vähän muutakin, kun ronkkii ja tonkii pas...
        Ihan rauhassa vaan, ei häiritse, itse olen tyytyväinen, että olen jokseenkin päässyt eroon, hänen vainoamistaan lukuunottamatta, mutta on hän sitä sentään jo alkanut vähentämään, kun kohta 10 vuotta on mennyt.

        Ei sillä mitää tautei oo ollu ja aktin jälkeen imee aina töpselin puhtaaks.


    • vosut vankilaan

      3000e nettopalkka wau! ihan sairas provo et varmasti maksa 900e/kk, onko teidän lasten kulut muka 1800e kuussa. PROVO!!!!! älkää kukaan uskoko tätä.
      Vai oliko exmuija niin hullu että siitä lapsista piti päästä eroon hinnalla millä hyvänsä...

      • Isä kulje hitaammin

        Yhteensä 900€/kk kahdesta lapsesta. Ja joskus ostan esim sukat tai lelun.
        Pojalleni maksoin tammikuussa hiusten leikkauksen.


    • punaympyrä

      Mitäs vetelette näitä vatipäitä naisia ilman kumia. Pitääkö se vastuu jättää aina sille naiselle?? Ainiin mutta kun spärdäri on niin epääääämukaavaaa..

    • asdgvasdahy

      Tottakai naiselle vastuu lapsista, vai meneekö naiset armeijaan? tai jopa sotaan?

      • punaympyrä

        Jos minulle tarkoitit niin tarkoitin sitä, että vastuu ehkäisystä.. ei kuulu mielestäni pelkästään naisille. Mitä se armeija tai sota tähän kuuluu..


      • olge
        punaympyrä kirjoitti:

        Jos minulle tarkoitit niin tarkoitin sitä, että vastuu ehkäisystä.. ei kuulu mielestäni pelkästään naisille. Mitä se armeija tai sota tähän kuuluu..

        Niinpä. Mitä ihmettä armeija ja sodat liittyy näihin vastuuasioihin.
        Huoh!


      • punaympyrä
        olge kirjoitti:

        Niinpä. Mitä ihmettä armeija ja sodat liittyy näihin vastuuasioihin.
        Huoh!

        Toisille on niin vaikeaa käsittää ihan selkeääkin tekstiä.. Toisaalta jos tuollekin kumin käyttö on yhtä vierasta mitä näille bimbolehmien kanssa lisääntyville on, niin kaipa siinä tulee omituisia mielleyhtymiä armeijaan ja sotaan ( oikeita runkkulandioita)..


    • kunnon siemeniä

      Hah haa, kuinka monesta Haminan miehestä on sotimaan, kun ei tahdo olla edes armeijaan menijöiksi, ovat niin onnettomia vellipöksyjä. Useammasta naisesta niihin hommiin ennemmin, kuin nämä vetelykset täällä. Onneksi komennusmiehiä naisten ilona, jos vaikka uusia lapsiakin tulisi hieman paremmista siemenistä, joista edes olisi johonkin!!

    • Jotain tasoa!

      Miksi ylipäätään tehdä aviottomia kakaroita juopoille baarikärpäsille,
      työttömiksi yhteiskunnankasvateiksi.

      Älkää miehet olko niin älyttömiä, että panette kaikenmaailman valopäitä paksuiksi.

      Jos tosiaan kivaa haluatte pitää, ettekä paskalävessä möyriä, niin käyttäkää ehkäisyä, tai tyydyttäkää itsenne tai siirtykää siistempiin pimuihin, jos suinkin omat rahkeenne riittävät.

      Tietysti, jos oma taso on mitä on...

    • yököttävät ämmät

      Juu, monelta naiselta pitäisi lasten teko lailla kielletty. Lapsi saatetaan maailmaan ja heti pitää jo kaljalasia kilistellä. Lapsi/lapset jätetään hoitoon milloin mihinkin ja unohdetaan se kotiin meno. Ollaan joku maksaja löydetty, joka juottaa tätä kaljan perään vinkuavaa vo...ua. Ei muista lapsiaan ja lupauksiaan, niitä on täällä Haminassa.
      Jos isovanhemmat eivät ottaisi näitä lapsipoloisia siipiensä suojaan, olisivat varmasti otettu huostaan.
      Kotona ei ruokaa tarjota, mutta kaljapakkeja riittää.
      Mitä tällainen naikkonen ajattelee, onko pää täysin tyhjä?
      Eläinkin huoltaa jälkeläisensä paremmin.
      Elatusavut ym. menee äiti-kullan loputtomaan janoon ja miesten jahtailuihin baareissa. Kylhän sieltä niitä isäehdokkaita löytyykin, juoppoja nekin.

      • miippi

        Monelta mieheltä pitäisi sitten varmaan lailla kieltää mulkulla sohiminen. Ympäri maailmaa lapsia, vaikka tietää asian, ei mitään kiinnostusta olla yhteyksissä.
        Ehkä johonkin pidetään sillon tällön yhteyttä, mutta tietäävätkö sisarukset toistensa olemassa olosta? Kerrotko jos kuulet että heillä on suhde keskenään, että ovatkin sisaruksia?


    • jorma-.,

      naikaa perceeseen niin ei tuu tiineeksi ääliöt

    • Nainen vastaa.

      Onhan se aina loppujen lopuksi naisen vastuulla se lasten tekeminen.

      Nainen kantaa jälkeläisen 9kk, ei mies.

      Naisen pitää vahingon sattuessa tehdä abortti. Miehellä ei ole mahdollisuutta.

      Nainen päättää tehdä niitä aviottomia äpäriä, köyhiä, tänne yhteiskunnan elätettäväksi, sitten on sossussa ruikuttamassa asumistuet ja kaikenmaailman lisät.

      Mieheltä lypsää kaiken mahdollisen, eikä rahat lapsiin mene.

      Aivottomat kyvyttömiksi lisääntymään.

      • Nainen tässäkin vastaa

        Kaikki naiset eivät lypsä miehiltä rahoja.
        Ihan vaan kihteliaasti sinulle tiedoksi.


      • Nainen tässäkin vastaa

        siis kohteliaasti

        Määrätäänkö jossakin, että abortti PITÄÄ tehdä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe