Voiko olla borrelioosia?

meidei1

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi vastata. Viime syksynä oireet alkoivat rankasti. Olin ollut n. viikkoa ennen oireiden alkua kosteassa heinikossa ja suomaisella alueella pimeän aikaan läheisessä metsässä pohjois-savossa. Kuitenkaan punkkia en ihollani havainnut, mutta en sitä tarkemmin tutkinutkaan reissun jälkeen vaan painuin suoraan nukkumaan.

Oireet alkoivat virtsatietulehduksen oireiden tapaisena, kipua oli haarovälissä. Pissaamassa piti käydä koko ajan ja se vain paheni parissa päivässä. Lääkärissä tehtiin pissatulehdustesti varmaan 3 kertaa (aina negatiivinen). Oireet pahenivat. Vessassa piti rampata 5 minuutin välein. Yöllä ei saanut nukuttua kuin muutaman minuun pätkiä. Turvotusta alkoi levitä reisiin ja peppuun. Pohkeet ja sääret oli ihan jääkylmät ja sain kramppeja. Nilkat ja polvinivelet ihan jäykät niin ettei kävelystä meinannut tulla mitään. Alaselkä ja alavatsa aaltoili kipuaaltoja. Kerran meni kuulo toisesta korvasta ja toisesta silmästä näkö. Korvat surisivat oudosti yhtenä päivänä. En pääsyt sängystä kunnolla ylös. Jalkapohjia pisteli ja niihin koski. Lihakset alkoi olla ihan jäykät jaloissa. Leuka oli jäykkä ja pureminen välillä niin väsyttävää ja vaikeaa etten meinannut pystyä syömään. Alapäätä pisteli ja sain kipukokemuksia ihan kuin veitsellä viillettäisiin emättimeen. Lihakset nyki jaloissa ihan itsekseen. Jossain kohti takapuolta ja reisissä oli tunnottomuutta ihossa ja joissain kohti niin järkyttävää yliherkkyyttä että hipaisu tuntui pistolle. Ulostaminen sattui. 5:n ei nukutun yön jälkeen ja kaikkine oireideni kanssa tunsin että saattaisin kuolla ja kukaan ei auttaisi.

Tämä kaikki kesti n. 2 kuukautta jonka jälkipuolena kaikki alkoi hellittää. Parantuminen alkoi suoneenlaitetun antibioottikuurin jälkeen sairaalassa jota tekivät n. 3 päivää. Sen jälkeen kotona vielä viikon antibiootit suun kautta kahta erilaista. Kävin läpi liudan eri lääkäreitä ja kukaan ei sanonut sanallakaan borrellioosia. Aina otettiin verikoe ja sanottiin, että ei ole tulehdusarvot koholla eikä ole kuumetta joten mene kotiin ja syö buranaa. Lopulta antibiootit sain sairaalassa kun itkien pystymättä enää kävelemään hirveissä kivuissa menin päivystykseen mieheni auttamana.

Minut laitettiin naistentautien osastolle, koska kerroin kivuista myös alavatsalla ja viilloista emättimessä. Silloin minulla todettiin pieni kuume ja vähäinen tulehdusarvojen koholla oleminen. Myös peppureikäni "spasmasi" kun sitä kokeiltiin. Ultrassa nähtiin harmiton kysta emättimen seinämässä.

Sain sairaalahoitoa 4 päivää jolloin minulle tehtiin gastroentrologinen tutkimus (mitään ei löydetty). Lääkäri tuli lähettämään kotiin ja sanoi että tulehdusarvot ovat normaalit voit lähteä kotiin. Olin silti ihan yhtä sairas. Itkien sanoin että minua pelottaa... oireet eivät olleet helpottaneet, vähän muuttaneet muotoa kylläkin.

Sairaalassa ollessa huomasin toisessa pakarassa kaksi pientä reikää/pistosta jonka ympärillä oli läpimitaltaan n. 5-10 cm punoitus. Myöhemmin kuvia katsoneena samanlainen mikä on punkin purema. Lääkärit eivät haluneet pitää minua enää sairaalassa, koska tulehdusarvot näytti normaalia. Yritin pyytää pääsyä vielä ihotautilääkärille löydettyäni puremakohdat, mutta lääkäri totesi vain, että laitetaan kortisoonia... voit lähteä kotiin. Mieheni tuli minut hakemaan ja kantoi/talutti minut pois. Jalkani olivat niin jäykät ja kipuiset etten niillä kävelemään pystynyt.

7

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meidei1

      Kotona ollessa oireet vaihtoivat muotoa, vihlomisaallot nivelissä ja kivut jalkapohjissa olivat kovat. Samoin minulle tuli virtsaumpea ja en saanut pissiä tulemaan vaikka kuinka yritin ängetä. Kävin taas lääkäreillä ja minulle tehtiin testejä (tosin vasta yksityiselle lääkärille mennessäni kun yleinen terveydenhoito ei auttanut). Testejä oli magneettikuvaus aivoihin ja selkärankaan, ultrakuvat sisäelimiin. Mitään ei löytynyt. Lopulta pitkälle kouluttautunut neurologi sanoi että oireet voivat olla myös borrelioosia. Hän ehdotti että sekin testattaisiin jos oireet jatkuu. Testiin en sitten mennyt koska aloin paranemaan. Tosin hyvin hitaasti oireet hellitti. Tunnottomuus iholla kesti pisimpään. Luulin jo että oikea pakarani jää tunnottomaksi kokonaan (se missä pistokset olivat). Kävin pienellä lenkillä 500m jonka jälkeen tosin kipeydyin niin pahasti että meni aikaa että uskalsin uudelleen käydä, mutta siitä se lähti. Normaaliksi itseäni pystyin sanomaan täysin 3 kk:tta oireiden alettua.

      Kirjoitan tänne nyt koska olen saanut viimeisen kuukauden aikana kahdesti oikeaan reiteen ihoon yliherkkyystuntemuksia, jotka levittyvät myös pakaraan. Ensin kipu ja pistelevä herkkyys on ihossa jonka jälkeen siirtyy lihaksiin ja polviniveleen sekä lonkkaan. Myös oikeanpuoleiset häpyhuulet ovat yliherkät. Jos iholleni tulee vilunväreet se tuntuu kuin pistelisi neulalla jokaisen karvatupen kohdalta. Voivatko nämäkin tuntemukset olla jälkitautia borrelioosista? Ekalla kerralla kesti vain 2 päivää.. nyt on kestämässä kolmatta.

      Olisiko täällä jotakuta oikein tietävää jolla olisi samanlaisia oireita borrelioosista taikka tietoa? Olen pettynyt suomalaiseen terveydenhuoltoon täysin. Sinne en enää mene ellei ole jo pää kainalossa.

      • meidei1

        Vielä tuli mieleeni muutamia oireita joita sain:

        -Yöllä heräilyt kehon säpsähdyksiin ja lihasten jännittymiseen ja erilaisiin koviin pistoksiin.
        -Yöllä herääminen sydämen älyttömään tiheälyöntisyyteen johon liittyi kylmä koko kehossa ja hikoilu.

        En oikein usko, että tämä enää muutakaan voi olla.


      • Daaaaaaaaa
        meidei1 kirjoitti:

        Vielä tuli mieleeni muutamia oireita joita sain:

        -Yöllä heräilyt kehon säpsähdyksiin ja lihasten jännittymiseen ja erilaisiin koviin pistoksiin.
        -Yöllä herääminen sydämen älyttömään tiheälyöntisyyteen johon liittyi kylmä koko kehossa ja hikoilu.

        En oikein usko, että tämä enää muutakaan voi olla.

        Hei Meidei1

        Valitettavasti tapauksesi kuulostaa borrelioosilta. Itse sairauden läpikäyneenä tiedän miltä sinusta tuntuu kun apua ei tunnut saavan. Toivon, että saat oireesi "hallintaan". Antibioottihoitohan on ainut borrelioosiin tepsivä hoito jonka saamiseksi potilaan on tehtävä kovasti töitä. Kannattaa katsoa myös dokumentti "punkkipainajainen" joka antoi relevanttia tietoa sairauden vakavuudesta ja hoitoihin pääsemisen vaikeudesta Suomessa 2014. http://areena.yle.fi/?q=punkkipainajainen&media=video
        Sitten on tietysti Lymen yhdistys josta saa hyvää tietoa asiasta.


      • meidei1
        Daaaaaaaaa kirjoitti:

        Hei Meidei1

        Valitettavasti tapauksesi kuulostaa borrelioosilta. Itse sairauden läpikäyneenä tiedän miltä sinusta tuntuu kun apua ei tunnut saavan. Toivon, että saat oireesi "hallintaan". Antibioottihoitohan on ainut borrelioosiin tepsivä hoito jonka saamiseksi potilaan on tehtävä kovasti töitä. Kannattaa katsoa myös dokumentti "punkkipainajainen" joka antoi relevanttia tietoa sairauden vakavuudesta ja hoitoihin pääsemisen vaikeudesta Suomessa 2014. http://areena.yle.fi/?q=punkkipainajainen&media=video
        Sitten on tietysti Lymen yhdistys josta saa hyvää tietoa asiasta.

        Kiitos vastauksesta. Katsoin tuon dokumentin ja kyllä Suomessa olisi parannettavaa aika monessakin suhteessa. Jotenkin paha olo ihan tulee kun ajattelee että niin moni jää ilman kunnon hoitoa, oikeastaan suututtaa. Tosin en kyllä ole koskaan täysin luottanut lääkäreihin. Pitää toivoa että pysyy ihan pieninä jälkitaudin oireet jos niitä tulee. Ehkä minulla kuitenkin auttoi edes jotenkin se 3 päivää doximysiiniä suoneen ja samalla tiputuksessa oleminen. Tuskin kuitenkaan sillä tuota bakteeria kokonaan saa tapettua.

        Pitääkin tutustua vielä tuohon Lymen yhdistykseen. Foorumeita jo vähän lueskelinkin.

        Oli se kyllä kauheaa kun ei tiennyt että mikä vaivaa ja ei tienneet lääkäritkään. Mietin että mitähän tästä vielä tulee ja olin jo melkein valmistautunut siihen, että halvaannun loppuelämäksi tai kuolen siihen paikkaan. Tämä tuli mieleen kun sairaalassa sain niitä sydänoireita keskellä yötä. Olin jo hyväksynyt että saatan jättää maallisen elämän siihen paikkaan. Kaikkea sitä ehtikin pelätä.


      • terveiset.
        meidei1 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Katsoin tuon dokumentin ja kyllä Suomessa olisi parannettavaa aika monessakin suhteessa. Jotenkin paha olo ihan tulee kun ajattelee että niin moni jää ilman kunnon hoitoa, oikeastaan suututtaa. Tosin en kyllä ole koskaan täysin luottanut lääkäreihin. Pitää toivoa että pysyy ihan pieninä jälkitaudin oireet jos niitä tulee. Ehkä minulla kuitenkin auttoi edes jotenkin se 3 päivää doximysiiniä suoneen ja samalla tiputuksessa oleminen. Tuskin kuitenkaan sillä tuota bakteeria kokonaan saa tapettua.

        Pitääkin tutustua vielä tuohon Lymen yhdistykseen. Foorumeita jo vähän lueskelinkin.

        Oli se kyllä kauheaa kun ei tiennyt että mikä vaivaa ja ei tienneet lääkäritkään. Mietin että mitähän tästä vielä tulee ja olin jo melkein valmistautunut siihen, että halvaannun loppuelämäksi tai kuolen siihen paikkaan. Tämä tuli mieleen kun sairaalassa sain niitä sydänoireita keskellä yötä. Olin jo hyväksynyt että saatan jättää maallisen elämän siihen paikkaan. Kaikkea sitä ehtikin pelätä.

        Köyhän miehen/naisen protokolla on C suola protokolla, ja kissankynttä (Samento). Borreliabakteeri on erittäin vaikea hävitettävä, ja suolaa siis tarvitaan päivittäin. Yksittäinen antibiootti ei hävitä borreliaa, siihen tarvitaan yhdistelmähoitoa.

        Minimi taitaa olla doksisykliini atsitromysiini metronidatsoli, tai vastaavat. Näitä taas ei saa lääkäreiltä Suomesta. Antibiootit ovat kalliita myös. Monet tuntuvat uskovan että antibiootit ovat välttämätöntä, ja jotenkin aina parempia kuin luontaistuotteet, tai yrtit, tai muut kemikaalit.

        Näin ei aina ole, esim. vetyperoksidi on kyllä niin tehokasta, että siinä lähes tukka rupeaa hulmumaan, jos nielaisee sopivan annoksen. Vetyperoksidilla on muuten parannettu isoja syöpäkasvaimiakin, joku laittoi videon tästä youtubeen. 35%:n liuoksella vetyperoksidia saattaa isompikin syylä lähteä ensimmäisellä hoitokerralla, kunhan läträä kunnolla, on kyllä tuskaisaa, mutta en tiedä mitään muuta kemikaalia, joka olisi näin tehokasta, ja kuitenkin vaaratonta elimistölle. Borreliabakteeri on samalla tavalla anaerobinen organismi kuin syylä, joten vetyperoksidi olisi tuhoisaa sille.

        Minulta voi kysyä konsultointia, jotkut ovat halunneet maksaa palvelustani, mutta en ota vastaan rahaa. Osoitteeni on [email protected]___. Poista alaviivat.


      • meidei1
        terveiset. kirjoitti:

        Köyhän miehen/naisen protokolla on C suola protokolla, ja kissankynttä (Samento). Borreliabakteeri on erittäin vaikea hävitettävä, ja suolaa siis tarvitaan päivittäin. Yksittäinen antibiootti ei hävitä borreliaa, siihen tarvitaan yhdistelmähoitoa.

        Minimi taitaa olla doksisykliini atsitromysiini metronidatsoli, tai vastaavat. Näitä taas ei saa lääkäreiltä Suomesta. Antibiootit ovat kalliita myös. Monet tuntuvat uskovan että antibiootit ovat välttämätöntä, ja jotenkin aina parempia kuin luontaistuotteet, tai yrtit, tai muut kemikaalit.

        Näin ei aina ole, esim. vetyperoksidi on kyllä niin tehokasta, että siinä lähes tukka rupeaa hulmumaan, jos nielaisee sopivan annoksen. Vetyperoksidilla on muuten parannettu isoja syöpäkasvaimiakin, joku laittoi videon tästä youtubeen. 35%:n liuoksella vetyperoksidia saattaa isompikin syylä lähteä ensimmäisellä hoitokerralla, kunhan läträä kunnolla, on kyllä tuskaisaa, mutta en tiedä mitään muuta kemikaalia, joka olisi näin tehokasta, ja kuitenkin vaaratonta elimistölle. Borreliabakteeri on samalla tavalla anaerobinen organismi kuin syylä, joten vetyperoksidi olisi tuhoisaa sille.

        Minulta voi kysyä konsultointia, jotkut ovat halunneet maksaa palvelustani, mutta en ota vastaan rahaa. Osoitteeni on [email protected]___. Poista alaviivat.

        Oireeni eivät ole täysin parantuneet niin yritän kokeilla edes jotain. Ajattelin aloittaa tuon kuurin ja katson seuraako siitä mitään.

        Tällä hetkellä olen muuten terve, mutta kuten ylemmässä viestissä kirjoitin niin harvoin näen enää ihan tervettä päivää liittyen lantion alueeseen, lonkkaan ja sääriin. Kuukaudessa on n. 5-10 tervettä päivää jolloin oireita ei ollenkaan ole. Loppuina päivinä oireet on joko voimakkaampia tai lievempiä.

        Yleensä ne ovat joko iholla yliherkkyyttä.. on jopa mennyt pohkeeseen asti vasemmassa jalassa. Tai sitten samanaikaisesti tai yksinään reisilihaksissa kipua ja aristusta. Olen myös huomannut että jos istun n. tunnin putkeen tavallisella tuolilla niin ainakin vasen nivuseni menee kipeäksi monen päivän ajaksi. Kipu on yleensä aaltoilevaa olisipa se ihossa tai nivelissä taikka lihaksissa. Ihan kuin siellä olisi tulehdus tai jokin vastaava. Välillä se kohoaa ihan kylkiin asti se aristus.

        Myös ärsytys iholle, esim. pieni haava tai osuma pöydän kulmaan voi aloittaa koko jalassa "tulehdus" kierteen. Tai sitten se tulee ihan ilman mitään syytä.

        Viimeisin jo pari viikkoa yhteen putkeen kestänyt jalassa ja kyljessä vaellellut kipuilu alkoi siitä kun päivitin jäykkäkouristusrokotteeni ja se pistettiin pakaraan. Se pakara kipeytyi ja kipu ja erilaiset tuntemukset jatkuu yhäkin erilaisissa muodoissa ja eri paikoissa. Se jopa meni pohkeeseen asti. Liekkö jotenkin lyme siitä piikistä ärsyyntyi. En kuitenkaan tiedä kun en ole lääkäri ja luultavasti ei lääkäritkään tiedä.

        Kokeilen jospa tämän kuitenkin saisi parannettua ettei vaan pahemmaksi mene. Ajattelin, että kokeilen tuota c-vitamiinia ja suolaa ja kissankynttä. On vain kallis tuo kissankynsi. Pitää ensin se tilata ja odottaa saapumista. Vähän pelottaa vain antaa näiden oireiden olla, mutta myös pelottaa aloittaa kuuri.


      • Boysenmarja
        meidei1 kirjoitti:

        Oireeni eivät ole täysin parantuneet niin yritän kokeilla edes jotain. Ajattelin aloittaa tuon kuurin ja katson seuraako siitä mitään.

        Tällä hetkellä olen muuten terve, mutta kuten ylemmässä viestissä kirjoitin niin harvoin näen enää ihan tervettä päivää liittyen lantion alueeseen, lonkkaan ja sääriin. Kuukaudessa on n. 5-10 tervettä päivää jolloin oireita ei ollenkaan ole. Loppuina päivinä oireet on joko voimakkaampia tai lievempiä.

        Yleensä ne ovat joko iholla yliherkkyyttä.. on jopa mennyt pohkeeseen asti vasemmassa jalassa. Tai sitten samanaikaisesti tai yksinään reisilihaksissa kipua ja aristusta. Olen myös huomannut että jos istun n. tunnin putkeen tavallisella tuolilla niin ainakin vasen nivuseni menee kipeäksi monen päivän ajaksi. Kipu on yleensä aaltoilevaa olisipa se ihossa tai nivelissä taikka lihaksissa. Ihan kuin siellä olisi tulehdus tai jokin vastaava. Välillä se kohoaa ihan kylkiin asti se aristus.

        Myös ärsytys iholle, esim. pieni haava tai osuma pöydän kulmaan voi aloittaa koko jalassa "tulehdus" kierteen. Tai sitten se tulee ihan ilman mitään syytä.

        Viimeisin jo pari viikkoa yhteen putkeen kestänyt jalassa ja kyljessä vaellellut kipuilu alkoi siitä kun päivitin jäykkäkouristusrokotteeni ja se pistettiin pakaraan. Se pakara kipeytyi ja kipu ja erilaiset tuntemukset jatkuu yhäkin erilaisissa muodoissa ja eri paikoissa. Se jopa meni pohkeeseen asti. Liekkö jotenkin lyme siitä piikistä ärsyyntyi. En kuitenkaan tiedä kun en ole lääkäri ja luultavasti ei lääkäritkään tiedä.

        Kokeilen jospa tämän kuitenkin saisi parannettua ettei vaan pahemmaksi mene. Ajattelin, että kokeilen tuota c-vitamiinia ja suolaa ja kissankynttä. On vain kallis tuo kissankynsi. Pitää ensin se tilata ja odottaa saapumista. Vähän pelottaa vain antaa näiden oireiden olla, mutta myös pelottaa aloittaa kuuri.

        Bartonellabakteeri saa aikaan tuollaisia oireita kuin sinulla, jopa kystat sopivat kuvaan. Jos luet englantia, löydät tietoa netistä. Älä ihmeessä enää ota kortisoonia! Tuota vetyperoksidiakaan en suosittele, Lootuskaupassa myytävää MMS:ää voi toki kokeilla, olen itsekin tehnyt niin, mutta ei häätänyt borreliaa eikä bartonellaa, vaikka aloitin heti punkinpureman jälkeen, kuten myös amoksilliinin. Sinun pitäisi saada lisää Doxya tai/ja lähteä yrttilinjalle: Woodland Essence: Sida Acuta 60ml, Hottuynia 60ml, Hawthorne 60ml. Iherbista kissankynnen lisäksi Arginiini, Cordyceps, EGCg, resveratrol, mahd. sarsaparilla, andrographis. Näillä jotain mahdollisuuksia saada bakteerit häädettyä. 30päivää voi riittää mutta kannattaa varautua pariin, kolmeen tilaukseen vähintään. Eli maksamaan tulisi joku 150-200 euroa, mutta tosiasia on, että diagnoosia tuskin saat varsinkaan Borrelian oheisinfektioille, niitä ei Suomessa tunneta/tunnisteta eikä näin ollen hoideta. Nuo yritit läpäisevät veri-aivonesteen, suun kautta otetut antibiootit välttämättä eivät. :( Jos budgetti on noihin liian tiukka, neuvoisin tilaamaan ebaysta eteeriset öljyt: Ceyloninkaneli (Cinnamomun verum) ja neilikka (Clove leaf) joita voi ottaa tippa pari päivässä olliviöljyn kanssa esim leipäpalasessa. Epävarmaa silti häätävätkö infektion, nuo Woodland Essence tuotteet ovat melko varmoja.

        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe