Lapsi vammautuu sijaisperheessä

AliceBabs

Auttakaa nyt joku! Poikani on sijoitettu sisarelleni joka hoitaa häntä kuin pientä lasta , vaikka poikani on jo 6- vuotias. Sitten hän loukkaantuneena pitää lapseni minusta erossa vailla mitään syytä ja on minua kohtaan kuin olisin vieras.
Lapseni on ollut mustelmilla ja ruhjeilla alusta saakka ja on saanut sakset poskeensa monta kertaa.Tämä muka päiväkodissa. Hänen kasvonsa on täynnä arpia vaikka hänellä ei ollut yhtäkään kun minä häntä hoidin( hoidin yksin 1,5-vuotiaaksi).
Koko ajan kun hän on ollut siskoni luona olen huomannut merkkejä ettei sisareni ole oikein sopiva hoitamaan lasta ylipäätänsä. En ole voinut kertoa asiasta minnekkään sillä pelkään koko ajan sossujen päättävän etten saa tavata lastani ollenkaan.
Siskoni sanelee sossuille miten koko prosessi menee ja minä saan vaan pettyä koko ajan.
Jos syyttäisin siskoani ja kertoisin pelkoni minua pidettäisiin mielisairaana.
Olen kysellyt miksi he hoitavat lastani kuin kehitysvammaista ja nyt he ovat saaneet hänelle diagnoosin kehityshäiriöstä ja hän joutuu jo eskarissa erityisoppilaitokseen.
Pakotin sisareni lopettamaan vaipat sanomalla että kolme vuotta on deadline pottatreenaukselle, siskoni sanoi että poikani ei ollut kypsä! Minun poikani oli käynyt potalla luonani jo 8 kk vanhana ja olin silloin 1,5vuotiaalle aloittanut pottatreenit.
Kun olemme ollleet suvun kesken he ovat eristäneet hänet leikkimään yksikseen vaikka paikalla on muita lapsia.
Kun menin päiväkotiin joulujuhlaan niin etsin sieltä iloista kolmevuotiasta ja näin jonkun miehen joka kantoi vauvaa, kesti aikansa ennen kuin huomasin että siinähän on minun poikani.
Kaikkea outoa on ollut vuosien varrella , lapseni huutaa apua kaupassa ja he eivät muka tiedä mistä se on tullut että poikani pussaa suulle, No onko hän ollut heillä vai muualla? Sijaishuollon sääntöihin kuuluu kai että sijaislapselle voi tehdä mitä vaan, mutta sisaren lapselle????

2

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retu Kivinen

      Eiköhän syy ole sisaressasi eikä sijaishuollossa. Ota asia esille sossujen kanssa.

      Diagnoosia kehityshäiriöstä ei lääkäreiltä tule ilman aihetta. Ei niitä kukaan halua.

    • pioni2

      Tapaamisten määrän ja yhteydenpidon tavan määrää sossu, ei sisaresi. Jos sisaresi ei noudata sitä mitä on sovittu, ilmoita sossulle. Teillä on ollut asiakassuunnitelmapalavereja, joissa nämä on sovittu ja laitettu mustaa valkoiselle. Jos tällaisia palavereja ei ole pidetty, ota yhteys sossun esimieheen.

      Ja jos olet sitä mieltä että sisaresi ei ole sopiva hoitamaan lastasi, voit vaatia sijaishuoltopaikan muutosta.

      Mikään ei mene niin ettet pystyisi asioihin vaikuttamaan.

      - pottatreenithän voi aloittaa vaikka heti kun lapsi oppii istumaan, mutta on eri asia, milloin hän oikeasti pystyy sisäistämään mistä on kyse. Pyysikö hän luonasi ollessasi koskaan itse potalle, tai tunnistika hän että vaipassa on pissa. Ja jos lapsi tosiaan on päiväkodissa, niin kyllä ne muksut sieltä poimii kaikenlaisia toimintamalleja. Huutavat vaikka apua kaupassa tai leikkivät kotia pussaamalla suulle...

      Sinullahan on oikeus lapsesi terveystietoihin, koska olet huoltaja. Kysy neuvolan papereita, mitä siellä sanotaan kehitysviiveistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe