Kuinka moni miettii lopettamista?

ei nappaa.fi

Itse 15v. luvallisena ja jotenkin tuntuu että koko taksi systeemi mennyt alaspäin.
Oma lupa pikku kunnassa alle 10 000 ihmistä.

Kaupungin välityskeskuksen kautta kyydit ja nyt myös kela kyydit. -aiemmin oli asema puhelin.

-motivaationa oli asiakkaat mutta nyt etenkin kela keskusten myötä tuntuu että olisi helppo sanoa näkemiin...

Sen verran on vielä eläke ikään että jotain hommia on tehtävä mutta en usko sen olevan ongelma.


Onko muita samoin pohtivia?

13

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papparainen.

      On. Olen jo eläkkeellä ja uton täyttäessä ympäripyöreitä vuosia pistän pillit pussiin ja jään oloneuvokseksi. Ei tuota tuskaa, lopettaisin heti mutta autossa vielä takaisinmaksettavaa veroa, joten vuoden tai hieman yle, se on sitten siinä. Jotan tätä tuli katottua yli 40 vuotta, joten nähty on, mihin ala on mennyt ja mihin se vielä meneekään.

    • tyjuikloöpi

      Aloitin kuljettajana -88, omilla luvilla -94 ja 2000 luvulla aloin opiskella työn ohessa uutta ammattia. Nyt olen ollut uudessa duunissa 8 vuotta. Taksia pidin vielä sen aikaa kun opiskelin, mutta kun sain toisen homman pyörimään lopetin taksin.

    • Vossikkasuhari

      Taksiluvan sain 1992 ja hyvin on keikkaa riittänyt, viimeaikoina jopa niin hyvin että on joutunut välillä kieltäytymään kun tilattuja jonossa. Jos ja kun homma vapautuu niin voi olla että auto tai kaksi tulee lisää ajoon. Toisia lupia olen yrittänyt useampaan otteeseen mutta ymmärtäväiset virkaveljet ovat pitäneet huolen ettei ole onnistunut.

      • Esareppana

        Hyvä esa! Jatka samaan malliin!


      • retro esa
        Esareppana kirjoitti:

        Hyvä esa! Jatka samaan malliin!

        Ime kuule suhari vehkeitäs äläkä sekoita mua muihin.


      • tyjuikloöpi

        >>hyvin on keikkaa riittänyt>>

        Oman lopettamiseni syy ei ollutkaan keikan riittävyys vaan yksinkertaisesti kypsyminen koko duuniin. Kun on ollut 20 vuotta remmissä niin ei siinä enää mitään uutta tule vastaan. Samaa rataa jauhetaan päivästä toiseen.

        >> Jos ja kun homma vapautuu niin voi olla että auto tai kaksi tulee lisää ajoon>>

        Tästä olen kanssasi yhtä mieltä. Nykyinen lupajärjestelmä ei suosi yritteliäitä autoilijoita jotka haluaisivat kasvattaa yritystoimintaansa.

        >>Toisia lupia olen yrittänyt useampaan otteeseen mutta ymmärtäväiset virkaveljet ovat pitäneet huolen ettei ole onnistunut. >>

        Tiedätkös että ely keskukset ei ole enää vuosiin edes kysynyt lausuntoja paikallisilta taksiyhdistyksiltä, eli en usko että lupien saaminen enää tänä päivänä jää siitä kiinni että paikallisyhdistyksessä oltaisiin eri mieltä.
        Se toki on totta että kolleegat tietää aina paremmin sinun asiasi ja sen mikä on sinulle parasta :) Luvan saantiin ne ei kuitenkaan enää voi vaikuttaa.


    • Kyllästynyt

      Lopetan taksin ajamisen koska työajat ovat liikaa vaikuttaneet sosiaaliseen elämääni. Ajan siis yövuoroja. Viikonloput aina töissä. Herään klo 14-15päivällä. Kaipaan normaalia vuorokausirytmiä mutta en halua päivävuoroon ajamaan joten lopetan. Säästöjä on jonkun verran jos en pääse heti muihin hommiin. Jos tulee tiukka paikka niin sitten voin kokeilla sitä päivävuorossa ajamista.

      • no more taxi

        13v ajoin ja keväällä lopetin.enkä oo katunut päivääkään.auton ja osakkeen kun myin ja ym tarvikkeet niin pärjää hyvin.ei oo velkaa ja kela maksaa työttömyskorvauksia.


    • yhteiskunan elätti

      Loinen. Hyi helvetti.

      • Painajaisunessa....

        Minä lopetin ja jäi paha jälkimaku sen kateuden, nujerruksen ja nöyryytyksen jälkeen.
        Mukana näissä kuvioissa olivat aluksi kunnan kilpailutuksista vastaavat kunnallispolittikko ja viranhaltija yhteistyössä, kyläyhteisö, jossa jouduin työskentelemään (ei kaikki), viime vuosina Kelan ja keskusten toiminnasta vastaavat uhkailevina ja syrjivinä, lopullinen niitti oli, kun omat koirat alkoivat purra paikallisyhdistysten pamput ja siinähän sitä listaa toimia taksiyrittäjänä.
        Tästä kirjoituksesta varmasti tulee pelkästään palautetta, kuinka katkeraa vuodatusta. Ehkäpä vielä, olisiko sinun syytä katsoa itseäsi peiliin???
        Siellähän se syyllinen.
        Mutta katsotaan....


      • unetonna
        Painajaisunessa.... kirjoitti:

        Minä lopetin ja jäi paha jälkimaku sen kateuden, nujerruksen ja nöyryytyksen jälkeen.
        Mukana näissä kuvioissa olivat aluksi kunnan kilpailutuksista vastaavat kunnallispolittikko ja viranhaltija yhteistyössä, kyläyhteisö, jossa jouduin työskentelemään (ei kaikki), viime vuosina Kelan ja keskusten toiminnasta vastaavat uhkailevina ja syrjivinä, lopullinen niitti oli, kun omat koirat alkoivat purra paikallisyhdistysten pamput ja siinähän sitä listaa toimia taksiyrittäjänä.
        Tästä kirjoituksesta varmasti tulee pelkästään palautetta, kuinka katkeraa vuodatusta. Ehkäpä vielä, olisiko sinun syytä katsoa itseäsi peiliin???
        Siellähän se syyllinen.
        Mutta katsotaan....

        Painajaista on ollut täälläkin viimeiset vuodet. Eipä juuri kiinnosta jatkaminen. Eihän siihen ole mahdollisuutta itse vaikuttaa.


    • 46vuotias

      Lopetan heti kun saan velat maksettua, maks. 2 vuotta enään tätä oravanpyörää! Ihmisen elämä on liian lyhyt omistettavaksi työntekoon. Tässä ammatissa sen näkee.

      • takametsiä

        Ei taida olla tyytyväistä ,millä elää .Vammaispalvelut kouluajot ja lopuksi vietiin kela-ajot. Ei pienillä paikkakunnilla jollain juponretaleella vain elä. Ennen löysi rengin vaan nyt sula mahdottomuus. Mitähän vielä keksitään pään menoksi. Harrastukenomaisena menee kun vaimo(t)töissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe