Onko tosiaan totta että pienet TSI koneet ei kestä kunnolla 200tkm?
Kuka noita sitten käytettynä ostaa ja miten paljon ajetun saa myytyä?
VW määritteli?
23
336
Vastaukset
- Toyota Corolla
Kyllä se niin on. TSI koneet on suunniteltukin kestämään vain tuo kaksisataatuhatta kilometriä. Siksi kannattaa ostaa TOYOTA. Niiden moottorit on suunniteltu kestämään vähintään miljoona kilometriä. Lisäksi korin iäksi he ovat laskeneet minimissään kaksikymmentä vuotta.
- Volvo V70
Eivätpä ihmiset kuitenkaan noita Tojojasi osta, miksiköhän...? TSI koneiset taitaa olla myydyimpiä Suomessa.
- Toyotavalmiiksrikki
Toyotan koneet on suunniteltu kestämään 10 000 km , koska takaisinkutsulla voidaan uusia kone heti sen 10tkm jälkeen. Tämä on tosi. Toyotalla myydään valmiiksi viallisia autoja, jotka sitten korjataan miljoonien ja taas miljoonien takaisinkutsujen saattelemana.
- oppia osss kaikki
Se vaikea lukemisen taito ja vieläpä lukemansa ymmärtäminen, huh!
Ne on suunniteltu kestämään vähintään 200tkm.
Japanilaiset on suunniteltu max. viiden vuoden käyttöä varten, verratkaahan poikaset siihen. - julli ei ymmärrä
sanatarkasti lukee näin tsi koneissa turbot ovat kulutustavaraa ja öljyn kulutusta on muistettava tarkkailla.
- Itse voi vaikuttaa
Olikos se öljynkulutus nyt yksi litra per 30000km? Siis 0,33 desilitraa tuhannelle? Ei kyllä paha! Vaikka menisi kolme litraa huoltovälillä niin pieni se kulutus on silti.
Turbon kestoon vaikuttanee rauhallinen ajotapa ennen pysähtymistä muissakin autoissa, vähän niinkuin ilmastointi kannattaa kytkeä pois vähän ennen ajon lopetusta hajujen välttämiseksi. Onhan tuo ongelman perimmäinen syy turbo-ongelmissa kuitenkin hyvin tiedossa trolli poislukien. - Itäauton lemua
Itse voi vaikuttaa kirjoitti:
Olikos se öljynkulutus nyt yksi litra per 30000km? Siis 0,33 desilitraa tuhannelle? Ei kyllä paha! Vaikka menisi kolme litraa huoltovälillä niin pieni se kulutus on silti.
Turbon kestoon vaikuttanee rauhallinen ajotapa ennen pysähtymistä muissakin autoissa, vähän niinkuin ilmastointi kannattaa kytkeä pois vähän ennen ajon lopetusta hajujen välttämiseksi. Onhan tuo ongelman perimmäinen syy turbo-ongelmissa kuitenkin hyvin tiedossa trolli poislukien.Mille se sokotan koppi haisee? En ole koskaan ilmastointia sammuttanut aina automaatilla vai lämpötilaa olen säädellyt näin Länsiautossa.
- olla sina tyhma
kyllä auton omistajan pitää huolta öljyn määrästä ja kunnosta ihan kaikissa autoissa ja merkeillä.
- mystinen opus
Itse voi vaikuttaa kirjoitti:
Olikos se öljynkulutus nyt yksi litra per 30000km? Siis 0,33 desilitraa tuhannelle? Ei kyllä paha! Vaikka menisi kolme litraa huoltovälillä niin pieni se kulutus on silti.
Turbon kestoon vaikuttanee rauhallinen ajotapa ennen pysähtymistä muissakin autoissa, vähän niinkuin ilmastointi kannattaa kytkeä pois vähän ennen ajon lopetusta hajujen välttämiseksi. Onhan tuo ongelman perimmäinen syy turbo-ongelmissa kuitenkin hyvin tiedossa trolli poislukien.ei ilmastointia saa sammuttaa, vaan pitää päällä aina, niin silloin ei tule ongelmia sen kanssa. Lukaise käyttöohjekirja ja ymmärrä kyseisen laitteen toiminta.
Turboautoa kannattaa käyttää kovan ajon jälkeen vaikkapa minuutti ennen sen sammuttamista, tästäkin mainitaan auton ohjekirjassa. Suurin osa nykyautojen ongelmista on käyttäjän tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Tämä kansahan ei ohjekirjaa aukaise kuin vasta kun vahinko on jo käynyt, jos silloinkaan. - TSI
mystinen opus kirjoitti:
ei ilmastointia saa sammuttaa, vaan pitää päällä aina, niin silloin ei tule ongelmia sen kanssa. Lukaise käyttöohjekirja ja ymmärrä kyseisen laitteen toiminta.
Turboautoa kannattaa käyttää kovan ajon jälkeen vaikkapa minuutti ennen sen sammuttamista, tästäkin mainitaan auton ohjekirjassa. Suurin osa nykyautojen ongelmista on käyttäjän tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Tämä kansahan ei ohjekirjaa aukaise kuin vasta kun vahinko on jo käynyt, jos silloinkaan.Eipä ole tuon kanssa ongelmaa. Pysähdyn kotipihaan ja jos moottori pysähtyy automaattisesti start and stop tekniikalla, niin sen voi pysäyttää kokonaan. Automatiikka pitää koneen käynnissä, jos tarvis.
- Ei hometta!
mystinen opus kirjoitti:
ei ilmastointia saa sammuttaa, vaan pitää päällä aina, niin silloin ei tule ongelmia sen kanssa. Lukaise käyttöohjekirja ja ymmärrä kyseisen laitteen toiminta.
Turboautoa kannattaa käyttää kovan ajon jälkeen vaikkapa minuutti ennen sen sammuttamista, tästäkin mainitaan auton ohjekirjassa. Suurin osa nykyautojen ongelmista on käyttäjän tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Tämä kansahan ei ohjekirjaa aukaise kuin vasta kun vahinko on jo käynyt, jos silloinkaan.Olet väärässä.
Kyllä tuo kaikilla on tiedossa, että ongelmien välttämiseksi pitää kenno saada kuivaksi ennen pysähtymistä.
http://yle.fi/uutiset/ilmastointilaitteen_kunto_vaikuttaa_auton_sisailman_laatuun/7255767 - Ei ihmepuuta
Itäauton lemua kirjoitti:
Mille se sokotan koppi haisee? En ole koskaan ilmastointia sammuttanut aina automaatilla vai lämpötilaa olen säädellyt näin Länsiautossa.
Provoteron länsiautossa ei tosiaankaan tarvitse noudattaa vakiintuneita neuvoja. Ne ilamstoinnista puskevat mikrobit kuolee jokatapauksessa kuskin hajuun.
- itäauton lemua
Ei ihmepuuta kirjoitti:
Provoteron länsiautossa ei tosiaankaan tarvitse noudattaa vakiintuneita neuvoja. Ne ilamstoinnista puskevat mikrobit kuolee jokatapauksessa kuskin hajuun.
Tiesitkö, että laatu Länsiautoissa ilmastoinnin/lämppärinpuhallin puhaltaa vielä hetken kun olet poistunut autosta tietyllä ilmastoinnin asetuksilla. Mites Itäreuhkassa?
- riisiviinaa
TSI:n pitäisi kestää parhaiten kun moottorissa on aina uusi öljy, longlife 30tkm tarkoittaa sitä että öljyä menee tuolla matkalla 0,9*26= 23,4 litraa eli ison kuorma-auton öljynvaihdon verran!
Eli siis TSI- moottorissa ei ole huonoa kulunutta huonosti voitelevaa öljyä kuten on Toyotissa mäntiä ja sylintereitä kuluttamassa.
Haluan tässä julkisesti ehdottaa VW:n insinööreille että lisätkää öljynmäärä mittari Volkkariin josta voi seurata öljyn vähenemistä reaaliajassa.
Volkkarin turbo on suunniteltu antamaan jo parhaan tehon haalealla moottorilla, ei ole syytä himmailla Toyota-vauhtia edes kylmällä autolla.- Litra varalle.
0,9*26= 23,4?
TM:n testissä näkyi Volkkari vievän 30 tkm vaihtovälillä yhden litran. Eipä ollut edelläkään mitään referenssiä tai linkkiä. Mutta kännykkäsi laski oikein.
Miksi Tojomies käyttää huonosti voitelevaa öljyä? Kuluttaako kulunut öljy tosiaan sylintereitä ja mäntiä?
- huisin kivaa
normi kulutus on useilla tsi,n omistajilla ollut jopa 1l per tuhat km,ja vw,n mukaan se on ok,voi pojat..jakopään ja turbon saat korjata sadantuhannen km,n välein,dsg ei toimi koskaan kunnolla,sitten on vielä vesivuodoista johtuvat home ongelmat
- ei kestäviä ei
tsi autoja ei ole suunniteltu kestämään edes kuuttakymmentä tuhatta,lukekaas tm,n kestotesti,1,4 tsi moottorin turbo sökönä pahoin ja vielä kevyessä ajossa.turbon painepuolen laakeri ylikuumentunut ja kulunut pahoin ja nuo kirnut polttavat öljyt jo kymppitonnissa aivan piloille,onneksi ne syö sitä paljon,tulee uutta öljyä tilalle kokoajan.tm totesi turbojen olevan kulutus tavaraa tsi moottoreissa.
- 7*55e=385e
Katsopa oman autosi manuaalista se normiöljynkulutus. Sillä ei ole toteutuneen kulutuksen kanssa tekemistä. Yleensä kymmenesosa menee korkeintaan. Jokainen ymmärtää että litran öljypullo on mukana 30 tkm huoltoväliä varten kun kymppitonnilla menee 3 desiä öljyä, oikeasti.
Siispä näytä yksi linkki kertomasi mukaan toteutuneesta kulutuksesta - siis autoilija joutunut lisäämään TSI:hin yli 7 kanisteria öljyä huoltovälillä! Ei liene vaikea löytää kun on kerran normikulutus useilla. - osssss
ei kestäviä ei kirjoitti:
tsi autoja ei ole suunniteltu kestämään edes kuuttakymmentä tuhatta,lukekaas tm,n kestotesti,1,4 tsi moottorin turbo sökönä pahoin ja vielä kevyessä ajossa.turbon painepuolen laakeri ylikuumentunut ja kulunut pahoin ja nuo kirnut polttavat öljyt jo kymppitonnissa aivan piloille,onneksi ne syö sitä paljon,tulee uutta öljyä tilalle kokoajan.tm totesi turbojen olevan kulutus tavaraa tsi moottoreissa.
Ylivoimaista skoda-VW-seat-audi laatua..
Kas kun ei uskota edes käyttötestin kertomaa..
- mbman
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/normaali-oljynkulutus-85-dl1000km
Klonkswageneihin ei tarvitse vaihtaa öljyjä ollenkaan, riittää, että vaihtaa öljynsuodattimen 30 000 km:n välein.- osssss
Näin menee jos on longlife välit..
Vaan kun tdi koneeseen vaihtaa 15tkm välein niin eipä öljyä kulu.
Ja TB diesel syn 5W 40. - itälaatu
osssss kirjoitti:
Näin menee jos on longlife välit..
Vaan kun tdi koneeseen vaihtaa 15tkm välein niin eipä öljyä kulu.
Ja TB diesel syn 5W 40.Taatusti kuluu öljyä rutosti kaikissa koneissa joissa sylinterit
ovat soikeita ja männät pyöreitä.
- totta joka sana
Olipa luotettava linkki öljynkulutuksesta, keskustelusivut. Voihan Vehviläinen.
No, miksikäs minun Skoda ei kuluta öljyä, vaikka siinä on LongLife öljyt? Ja minulla on Skoda ihan aikuistenoikeesti, eli kerron kokemuksesta, en kuulopuheista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2463993Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha282338- 242131
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.932056Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?961719Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241411- 91320
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361307Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen
Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte3091262Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351227