kukaan ei ole dsg,hen tyytyväinen

onkos kehuttu onko

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304?pos=related


http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304

jokainen tietää nykyään

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat

tässä uusin.kirjoitettu 2014

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

46

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on hyvä.

      Superbissa nyt lasissa 178 tkm. DSG toimii moitteetta. Turha lämmittää vanhaa shittiä.

      • gloria gigantus

        Tojossa on lasissa nyt 396.000. Aisin toimii erinomaisesti. Näin aina tojolla.


      • Rapid DSG

        Todellakin olen tyytyväinen Dsg-vaihteistoon. Todella hyvä!


      • Toyotajäkä
        gloria gigantus kirjoitti:

        Tojossa on lasissa nyt 396.000. Aisin toimii erinomaisesti. Näin aina tojolla.

        Toyota Carinassa 997000 nyt mittarin lukema ja toimii moitteettomasti, eikä ole tarvinnut korjauksia.


      • Toyota Corolla

        Koska siihen on vaihdettu vaihteisto. Superb:ssä on klonkswagenin tekemä vaihteisto. Tuolla ajomäärällä on ainakin kerran se vaihdettu.

        Toyotan vaihdelaatikko kyllä kestää noin miljoona kilometriä ennen kun siihen tarvii koskea.


    • jörkkä

      mikä on aisin. hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      • AisinLaisin

        Se on automaattien valmistaja. Samaa laatikkoa käytetään mm. Citroeneissa. Ja kuten tojo-poju äsken todisti - ei tarvitse ikinä vaihtaa ;)


    • epäonnistuivat

      ruotsissahan kiellettiin dsg,n käyttö takseissa,mikään dsg,n malli versio ei toimi kunnolla eikä kestä mitään,eihän noilla voi edes peruuttaa.täysin susia.vw,n pitäisi nopeasti tehdä uusi aski,tuo dsg omaa niin pahoja suunnittelu virheitä ettei sitä voi korjata toimivaksi millään,samoin nämä tsi moottorit,turbot ja jakopäät hajoo jo sisään ajossa.

      • Synkr puuttuu!

        Mahdatkohan edes tietää noiden luettelemiesi osien funktiota autossa?


      • Riemurasia

        Sisään ajossa? Jakopää? Ei oo trollilla kuin se yksi asia mielessä... Näin usein häiriintyneillä.


      • OLet Spede

        Juuri tuollaisia paskahousuja, jotka eivät edes ymmärrä mitä todellisuus on. Ruotsissa kiellettiin (?) kaasuautojen DSG-vaihteistot suýystä, ettöä MISSÄÄN MUUALLAKAAN MAAILMASSA EI OLE KAASU (LUE KAASU KAASU KAASU)AUTOMAATTI TOIMINUT TURVALLISESTI.


      • Äly hoi!
        OLet Spede kirjoitti:

        Juuri tuollaisia paskahousuja, jotka eivät edes ymmärrä mitä todellisuus on. Ruotsissa kiellettiin (?) kaasuautojen DSG-vaihteistot suýystä, ettöä MISSÄÄN MUUALLAKAAN MAAILMASSA EI OLE KAASU (LUE KAASU KAASU KAASU)AUTOMAATTI TOIMINUT TURVALLISESTI.

        Mitäs merkitystä polttoaineella on vaihteiston toimintaan?


      • kestääkö touran
        Äly hoi! kirjoitti:

        Mitäs merkitystä polttoaineella on vaihteiston toimintaan?

        Todellisuudessa laukeilivat noiden kaasu- Passattien 7-v. DSG-laatikot Tukholman taksissa niin tiheästi jo takuuaikana, että VW vetäytyi kokonaan niiden myynnistä välttyäkseen megatappioilta.


    • jdijeji

      Aloittajalla lienee laaja tuttavapiiri kun hän tuntee kaikki DSG-omistajat.......

    • juubaa jubaa

      dsg on todella epäonnistunut sätös.varmaan laitetaan pian käyttökieltoon.ruotsissahan se jo kiellettiin.
      ja tsi on samaa p@skaa
      normi kulutus on useilla tsi,n omistajilla ollut jopa 1l per tuhat km,ja vw,n mukaan se on ok,voi pojat..jakopään ja turbon saat korjata sadantuhannen km,n välein,dsg ei toimi koskaan kunnolla,sitten on vielä vesivuodoista johtuvat home ongelmat

      tsi autoja ei ole suunniteltu kestämään edes kuuttakymmentä tuhatta,lukekaas tm,n kestotesti,1,4 tsi moottorin turbo sökönä pahoin ja vielä kevyessä ajossa.turbon painepuolen laakeri ylikuumentunut ja kulunut pahoin ja nuo kirnut polttavat öljyt jo kymppitonnissa aivan piloille,onneksi ne syö sitä paljon,tulee uutta öljyä tilalle kokoajan.tm totesi turbojen olevan kulutus tavaraa tsi moottoreissa.

      • Hannu SA

        Heh, ottaapa Skodan yli 10 vuotta kestänyt menestys koville joillakin!

        Omalla 1,4 tsi DSG Octavialla ajettu nyt 142 tkm. ja 4 määräaikaishuoltoa tehty sekä huomiovalot vaihdettu sekä yksi sisätilan katon lamppu.
        30tkm huoltovälit menevät nätisti 1 litran varapullolla eli öljyn kulutus on juuri sellaista kun pitääkin.
        Mikään entinen autoni ei ole ollut näin luotettava, eikä ellei ihmeitä tapahdu tule mikään olemaan tulevaisuudessakaan.

        Leppoisia kesäkilometrejä kaikille muillekin, automerkistä riippumatta!


    • tärkeää

      muistakaa öljyn seuranta.

    • atsii

      Ei varmaan savua ilman tulta, mutta ainakin omalla kohdalla nämä jutut on saaneet minut katselemaan jotain muuta kuin vw konsernin autoja. Kaikissa on omat vikansa ja heikkoutensa mutta nuo jakopää ja vaihdelaatikko ongelmat on jo sitä luokkaa ettei ainakaan tälläsen alle keskitulosen perse niiden hajoamista kestä.

    • komia peli

      tosiasiaa tuokin.mutta tiesittekö että dacia duster pärjää ulkonäöllään ja hinnallaan.skoda ei kummallakaan

      • Kalliiksi käy!

        Juuri noin. Skoda pärjää niillä ominaisuuksilla, joita enemmän autoja ajaneet osaa arvostaa. Dacian rankkaus Euroopan epäluotettavimmaksi autoksi ei vaan puhuttele kaikkia ostajapiirejä.
        Esim. "uudehkot Dacia Loganit ovat epäluotettavia. Viat ohjauksessa, pyöräntuennassa, korissa ja pakoputkistossa tietävät kalliita korjauksia".
        Ja Dusterhan perustuu Loganin pohjalevyyn.


    • arkistojen havinaa

      DSG on hyvä ja hieno vaihteisto ja toimii nykyisellään hyvin.
      Röllit koittaa muistella epätoivoisesti vanhoja artikkeleita, mutta hyvinhän nuo myyvät ja se kertoo totuuden.

    • STNA:n romut

      Itsellä alkoi -07 octavian vaihdelaatikko nykiä, vein auton huoltoon ja tulos oli että ei näitä korjata, uusi laatikko tilattiin ja VAG maksoi (ihme kyllä) työn osuuden. Itselle jäi uuden laatikon hinta 6700€.
      Autolla on ajettu 153tkm ja kaikki, siis KAIKKI huollot tehty huolto-ohjelman mukaan, uskokaa niin oli v...u viimenen kyseisen konsernin tuote mitä koskaan ostin.

      • Kyllä naurattaa tämä

        Et sitten (tai tämän jutun alkuperäinen kirjoittaja) ollut yhteydessä Kuluttajaneuvontaan? Onko ennakkopäätös, että 153 tkm on "laatikon" oletettu käyttöikä? Eihän ne "automiehet" sellasia. Joutuisi kirjoittamaan pari kaunista riviä vaateeseen...


      • 1+1=3

        STNA: romut nimimerkkiä on nyt kyllä pahasti vedätetty. Täyttänee jopa törkeän petoksen tunnusmerkit tuo vedätys.

        Kyllähän nyt piruvie dsg:tä korjataan! Kytkimet vaihdettavissa.

        Jos nykiminen tapahtui liikkeellelähdöissä, ongelma olisi ollut todennäköisesti korjattavissa mekatroniikkayksikön (hydrauliikkaa ohjaileva elektroniikka/venttiilipurkki) vaihdolla.

        On olemassa yrityskin mikä kunnostaa noita mekatroniikkayksiköitä, mekatronic oy.

        Toivottavasti et ole trollitero.


      • osssss
        1+1=3 kirjoitti:

        STNA: romut nimimerkkiä on nyt kyllä pahasti vedätetty. Täyttänee jopa törkeän petoksen tunnusmerkit tuo vedätys.

        Kyllähän nyt piruvie dsg:tä korjataan! Kytkimet vaihdettavissa.

        Jos nykiminen tapahtui liikkeellelähdöissä, ongelma olisi ollut todennäköisesti korjattavissa mekatroniikkayksikön (hydrauliikkaa ohjaileva elektroniikka/venttiilipurkki) vaihdolla.

        On olemassa yrityskin mikä kunnostaa noita mekatroniikkayksiköitä, mekatronic oy.

        Toivottavasti et ole trollitero.

        Ai että uutta VW tuotetta ostaessa pitää jo tietää mistä saa korjausapua?

        He hee...


      • 1+1=3
        osssss kirjoitti:

        Ai että uutta VW tuotetta ostaessa pitää jo tietää mistä saa korjausapua?

        He hee...

        Niin, eihän tuo hyvä tilanne ole.

        Itseä vaan tökkii maahantuojien ja merkkihuoltojen huono osaaminen ja moraali.

        Itseäni ketuttaisi huomattavasti vähemmän 1500-2000€ kustannus kuin 6000€ kustannus.


      • TSI 1.2
        1+1=3 kirjoitti:

        Niin, eihän tuo hyvä tilanne ole.

        Itseä vaan tökkii maahantuojien ja merkkihuoltojen huono osaaminen ja moraali.

        Itseäni ketuttaisi huomattavasti vähemmän 1500-2000€ kustannus kuin 6000€ kustannus.

        Itse maksettuna esim. 1.2 TSIn ketjuremppa maksaa n. 850 euroa. Jos siis auto on niin vanha ja paljon ajettu, ettei mitään mene virhevastuun piikkiin. Se raja lienee ainakin yli 100 tkm. Ei kovin paha kustannus, jos auto on muuten hyvässä kunnossa ilman ruostetta. DSGn osalta ei kokemusta ja tietoa ole, mutta ei niitäkään "arististi maksa". Tosin VW-auto on ilmeisesti ainakin yrittänyt laskuttaa reippaasti, kun näitä tarinoita riittää...


    • 530D A

      Eipä tarvi kuin kirjoittaa googleen hakusanat dsg vaihteisto nykii, buhahahahaa

    • tiedossa on

      totta,nykyään yli 40 prosentissa dsg autoissa on ongelmia alle 50 th.km

    • **********

      Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Ei taida olla mieleiselläsi merkillä kaksoiskytkinvaihteistoa. Kun on kerran testannut dsg:tä niin perinteiset automaatit tuntuvat aivan antiikkisilta.

      • ei voi peruuttaakkaan

        Dsg on epäonnistunut totaalisesti nykii ja heittelee vapaalle miten sattuu.hajoo usein kalliisti


      • Pähkinäpuu
        ei voi peruuttaakkaan kirjoitti:

        Dsg on epäonnistunut totaalisesti nykii ja heittelee vapaalle miten sattuu.hajoo usein kalliisti

        Etkös sinä ole väittänyt vankasti, että KAIKKI DSG:T HAJOO. Onko näihin tehty muka parannuksia?


      • Sitä saa mitä tilaa
        Pähkinäpuu kirjoitti:

        Etkös sinä ole väittänyt vankasti, että KAIKKI DSG:T HAJOO. Onko näihin tehty muka parannuksia?

        VW nosti kädet pystyyn DSG:osalta ja vaihtoi vaihteiston toimittajan kaikkien parjaamaksi Aisiniksi, jonka Toyota omistaa.
        Mutta onhan Toyota kusettanut nazipaskavalmistajaa aiemminkin, sehän myi suorasuihkutus patentin VW: lle tietäen, ettei sen systeemin käyttäjät tule ikinä läpäisemään bensiiniautoille tulevaa hiukkaspäästö rajaa.
        VW on automaailman huonoksi havaittujen systeemien käyttäjä, mites kävi naziuskovaisten pumppusuutin koneiden, niin vaan piti nazien kääntyä mussoliinin commonrail tekniikan puoleen kun omat viritelmät eivät selvinneet päästörajoista, missä on naziuskovaisten pilkkanaurut commonrailista nyt?


    • dsg harakiri

      totta
      Volkkari on joutunut nöyrtymään vaihdelaatikoissaan ilmenneiden vikojen johdosta ja tilaa Toyotan pääosin omistamalta japanilaiselta Aisinilta MILJOONA vaihdelaatikkoa, näin aluksi.

      http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin?utm_source=Nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_content=7977327&utm_campaign=2013-09-12

      Valitettavasti Volkkari tuottaa autoja niin paljon, ettei kaikki voi näitä japanilaisia luotettavia laatikoita saada, joten osa joutuu ottamaan autoonsa Volkkarin eurooppalaisten alihankkijoiden laatikon.

      • itäritsaa tyrkkää

        mutta skeidaan noita japanilaisia laatu vaihdelaatikoita ei tule koskaan,halppis merkki nääs


      • Se minulle kertokaa
        itäritsaa tyrkkää kirjoitti:

        mutta skeidaan noita japanilaisia laatu vaihdelaatikoita ei tule koskaan,halppis merkki nääs

        Totta. Vain hylättyjä kakkoslaadun osia. Audin Unkarin linjalta tulevat, mutta Suomen kova kysyntä aiheuttaa ongelmia. Lisäksi VAG:n pääjohtaja uhkaa Audin johtajaa potkuilla, jos ei p@skaa ala riittää Skodan linjoille. Innokas Skoda-Jorma siis sotkee Vaggineiden tuotannon. Miksi ei länsiauto Seat ja Dacia kelpaa?


      • jämäosista kyhätty
        Se minulle kertokaa kirjoitti:

        Totta. Vain hylättyjä kakkoslaadun osia. Audin Unkarin linjalta tulevat, mutta Suomen kova kysyntä aiheuttaa ongelmia. Lisäksi VAG:n pääjohtaja uhkaa Audin johtajaa potkuilla, jos ei p@skaa ala riittää Skodan linjoille. Innokas Skoda-Jorma siis sotkee Vaggineiden tuotannon. Miksi ei länsiauto Seat ja Dacia kelpaa?

        Skedan valmistus saattaa loppua koska vaan.vw.n mittapuun mukaan valmistusmäärät olemattomia.noin pieniä määriä ei itsenäisen valmistajan kannata edes tehdä.mutta skeida onkin vain halppis merkki millä ei ole muuta omaa kuin hirveä räpylä logo.


      • Täyttä p@skaa se on
        jämäosista kyhätty kirjoitti:

        Skedan valmistus saattaa loppua koska vaan.vw.n mittapuun mukaan valmistusmäärät olemattomia.noin pieniä määriä ei itsenäisen valmistajan kannata edes tehdä.mutta skeida onkin vain halppis merkki millä ei ole muuta omaa kuin hirveä räpylä logo.

        Näi o. Yleisesti kaikki tietävät että, jos Suomessa Jormat ostaa ne kaikki häthätää kyhätyt 5000 Skeidaa vuodessa, on tehtaan kokonaistuonto noin tasan tarkkaan 5123 kappaletta (kaikki mallit). Pyöritä siinä sitten merkkiorganisaatiota jossain länsimaassa, kun kukaan ei osta ja henkilökunnalle saa maksaa häpeä-lisää 120% palkkaan.

        Mutta kaikki Skodat tehdäänkin Vjenäjällä. Miten minä tämän unohdin. Suuttuuko setä Putin kun tehdas lopetetaan?


      • Ocu
        Täyttä p@skaa se on kirjoitti:

        Näi o. Yleisesti kaikki tietävät että, jos Suomessa Jormat ostaa ne kaikki häthätää kyhätyt 5000 Skeidaa vuodessa, on tehtaan kokonaistuonto noin tasan tarkkaan 5123 kappaletta (kaikki mallit). Pyöritä siinä sitten merkkiorganisaatiota jossain länsimaassa, kun kukaan ei osta ja henkilökunnalle saa maksaa häpeä-lisää 120% palkkaan.

        Mutta kaikki Skodat tehdäänkin Vjenäjällä. Miten minä tämän unohdin. Suuttuuko setä Putin kun tehdas lopetetaan?

        Vapaassa maassa jokainen saa ostaa rahoillaan ihan mitä lystää, vaikkaa skeidaa, mutta miksi se sua nyppii? Et kai vaan ole vahingoniloinen (=kateellinen)?


      • Täyttä p@skaa se on
        Ocu kirjoitti:

        Vapaassa maassa jokainen saa ostaa rahoillaan ihan mitä lystää, vaikkaa skeidaa, mutta miksi se sua nyppii? Et kai vaan ole vahingoniloinen (=kateellinen)?

        Mua nyppii kaikki. Ei oo rahaa, ei uittomesee, mopoon ei oo pensaa, ei pili nouse (ei oo naistakaan) ja Skeida-Jormat ottaa mun jutut tosissaan... ;)


      • ocu
        jämäosista kyhätty kirjoitti:

        Skedan valmistus saattaa loppua koska vaan.vw.n mittapuun mukaan valmistusmäärät olemattomia.noin pieniä määriä ei itsenäisen valmistajan kannata edes tehdä.mutta skeida onkin vain halppis merkki millä ei ole muuta omaa kuin hirveä räpylä logo.

        Kuule, Skeidaa tehdään jatkossakin ihan vaan sen takia, että sua vituttais.


      • Täyttä p@skaa se on
        ocu kirjoitti:

        Kuule, Skeidaa tehdään jatkossakin ihan vaan sen takia, että sua vituttais.

        Hyvä juttu. Toivottavasti jullinjuntti on myös taajuudella. Tämä totuus varmistaa sen veijarin pahan olon maailman tappiin.

        Taidnkin kääntää katkaisinta ja siirtyä onnelliseen Skoda-maailmaan takaisin & Octavian rattiin... :)


      • jorma ja julli(homot)
        Täyttä p@skaa se on kirjoitti:

        Hyvä juttu. Toivottavasti jullinjuntti on myös taajuudella. Tämä totuus varmistaa sen veijarin pahan olon maailman tappiin.

        Taidnkin kääntää katkaisinta ja siirtyä onnelliseen Skoda-maailmaan takaisin & Octavian rattiin... :)

        on päivän selvää että noita tsi moottoreita ei ole suunniteltu kestämään kovinkaan kauan.voitte vain kuvitella kun tsi moottorilla vedetään raskasta asuntovaunua tms.kesähelteellä.miten turbolle käy,kun tuo tm,n testi oli normiajoa turbo oli jo ylikuumentunut pahoin ja painepuolen laakeri oli kokenut lämpövaurion ja kulunutkin selvästi jo 60 tuhannes.ja toinen paha juttu noissa pikku turbo koneissa on öljyn pikainen palaminen todella huonoon kuntoon. vaihtovälin pitäisi olla 5000km.
        Skeida julli on kovin heikonlaista


      • Elä nimittele
        jorma ja julli(homot) kirjoitti:

        on päivän selvää että noita tsi moottoreita ei ole suunniteltu kestämään kovinkaan kauan.voitte vain kuvitella kun tsi moottorilla vedetään raskasta asuntovaunua tms.kesähelteellä.miten turbolle käy,kun tuo tm,n testi oli normiajoa turbo oli jo ylikuumentunut pahoin ja painepuolen laakeri oli kokenut lämpövaurion ja kulunutkin selvästi jo 60 tuhannes.ja toinen paha juttu noissa pikku turbo koneissa on öljyn pikainen palaminen todella huonoon kuntoon. vaihtovälin pitäisi olla 5000km.
        Skeida julli on kovin heikonlaista

        Seli seli. Köyhä poika siellä valittaa. Skoda-kuskilla on yhden turbo-rempan verran rahhoo kusireissullakin mukana...


    • asiaa taas

      on päivän selvää että noita tsi moottoreita ei ole suunniteltu kestämään kovinkaan kauan.voitte vain kuvitella kun tsi moottorilla vedetään raskasta asuntovaunua tms.kesähelteellä.miten turbolle käy,kun tuo tm,n testi oli normiajoa turbo oli jo ylikuumentunut pahoin ja painepuolen laakeri oli kokenut lämpövaurion ja kulunutkin selvästi jo 60 tuhannes.ja toinen paha juttu noissa pikku turbo koneissa on öljyn pikainen palaminen todella huonoon kuntoon. vaihtovälin pitäisi olla 5000km.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe