Pikavippi/Pelihelvetti

pelihelvetti

Mites se menee jos itse haluaa vapaaehtoiseen velkajärjestelyyn velat 65000€
On pankkivelkaa ja kaikkea mahdollista netistä kun luottotiedot on vielä voimassa.

Nyt ei vaan pysty hoitamaan lainoja pois,omaa tyhmyyttä sitä ei kannata mulle kertoa mut miten pääsisi jaloilleen?
On vakituinen työ ja netto noin 2300€ kk

74

3274

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras neuvo

      Lakkaat ottamasta lisää lainaa, myyt pois kaiken mikä myytävissä on, pudotat menot minimiin ja alle, otat lisätyötä viikonlopuiksi ja rupeat maksamaan lainoja pois pienemmistä ja korkeakorkoisimmista alkaen.

    • hjkhjk

      Soita kunnalliseen velkaneuvontaan ja Takuusäätiön neuvontapuhelimeen. Itse olin kutakuinkin samassa jamassa ja pakko oli päästää velat ulosottoon. Nyt palkasta otetaan 1/3 ja lisäksi maksan asuntolainaa. Kannattaa maksaa nimenomaan pienimmästä päästä vippejä pois, koska jokainen velkomustuomio lisää kustannuksia. Nettotulot minulla samat ja 1000 € maksan ulosottoon (noin 800 €/kk uo-pidättää ja 200 € maksan ylimääräistä).

      • pelihelvetti

        Joo olen tilannut ajan velkaneuvontaan ja sanoivat jo puhelimessa että moni on selvinnyt paljon isommastakin veloista kun tekee sen omaaloitteisesti ettei päästä ulosottoon.
        Kuulemma oikeudenpäätös sitoo pankkejakin vaikka olisi takaajat osassa veloista.
        Kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin;)


      • hjkhjk
        pelihelvetti kirjoitti:

        Joo olen tilannut ajan velkaneuvontaan ja sanoivat jo puhelimessa että moni on selvinnyt paljon isommastakin veloista kun tekee sen omaaloitteisesti ettei päästä ulosottoon.
        Kuulemma oikeudenpäätös sitoo pankkejakin vaikka olisi takaajat osassa veloista.
        Kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin;)

        Mitä tarkoitat? Jonkinlainen järjestelylaina, jossa takaajat ?


    • Vapaaehtoisessa velkajärjestelyssä velallinen sopii itse velkojien kanssa lisää maksuaikaa veloilleen. Toinen vaihtoehto on pankista nostettava järjestelyluotto, jolla velat kuitataan kerralla. Velkoja voi myös yrittää sovitella pienemmiksi, jos maksuvara ei riitä kaikkien hoitamiseen.

      Viimesijaisena velkojen järjestelykeinona on yksityishenkilön velkajärjestely, jonka vahvistaa tuomioistuin. Velkaneuvoja on puhelimessa viitannut tähän keinoon. Käräjäoikeuden vahvistamassa velkajärjestelyssä velkoja maksetaan 3-5 vuotta koko maksuvaralla ja lisäsuorituksia voidaan vaatia vielä 2 vuotta. Takaajat eivät vapaudu, vaan kaikki velallisen kykenemättömissä oleva takausvelka kaatuu heidän maksettavakseen. Yksityishenkilön velkajärjestelyyn pääsemisen kriteerit ovat tiukat, ehdoissa mm. mainitaan, että kevytmielisesti ja varsin hiljattain hankittuja kulutusluottoja ei järjestellä.

      • kaikki järjestyy

        Kannattaa kuitenkin käydä velkaneuvojan puheille.ei aina kevytmielisyys ole este,otetaan kaikki asiat huomioon.
        Jos et ole jo tilannut niin soita heti aika Velkaneuvojalle,hän tekee tarvittavat hakemukset ja kertoo mitä sinun itse pitää tehdä.
        Asiaa helpottaa jo se että on puolueeton ihminen kenen kanssa saa keskustella raha-asioista ilman että kukaan tuomitsee.
        Tsemppiä sinulle jatkoon ja hyvää kesää! ( Älä vaan tee lisää velkaa!)


      • sevgml
        kaikki järjestyy kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin käydä velkaneuvojan puheille.ei aina kevytmielisyys ole este,otetaan kaikki asiat huomioon.
        Jos et ole jo tilannut niin soita heti aika Velkaneuvojalle,hän tekee tarvittavat hakemukset ja kertoo mitä sinun itse pitää tehdä.
        Asiaa helpottaa jo se että on puolueeton ihminen kenen kanssa saa keskustella raha-asioista ilman että kukaan tuomitsee.
        Tsemppiä sinulle jatkoon ja hyvää kesää! ( Älä vaan tee lisää velkaa!)

        Kaverilla on luottotiedot tallella, se on tuutannut pelirahaa jokasesta mahdollisesta paikasta eikä mainitse sanallakaan pelaamisen lopettamista. Ihan ilman tuomitsematta, ei noila spekseillä velkajärjestelyyn pääse! Se pystiyy liksasta maksamaan ulosotot.


      • pelihelvetti
        sevgml kirjoitti:

        Kaverilla on luottotiedot tallella, se on tuutannut pelirahaa jokasesta mahdollisesta paikasta eikä mainitse sanallakaan pelaamisen lopettamista. Ihan ilman tuomitsematta, ei noila spekseillä velkajärjestelyyn pääse! Se pystiyy liksasta maksamaan ulosotot.

        Nyt näyttää vähän valoisemmalta kun kaksi ystävää on valmis henkilökohtaiseen takaukseen ns,järjestelylainasta.Kerroin aivan avoimesti että nettipeliin hävisin noin 50000€ ja pystyn sen hoitamaan ja elämiseen jää vielä 1200€ kk.

        Ensi viikolla selviää.


      • pelihelvetti
        pelihelvetti kirjoitti:

        Nyt näyttää vähän valoisemmalta kun kaksi ystävää on valmis henkilökohtaiseen takaukseen ns,järjestelylainasta.Kerroin aivan avoimesti että nettipeliin hävisin noin 50000€ ja pystyn sen hoitamaan ja elämiseen jää vielä 1200€ kk.

        Ensi viikolla selviää.

        Niin minä kyllä laitoin RAY;lle vuoden pelikiellon sinne ei saa ikuista vaikka haluaisi.Pokerihuoneelle sai ikuisen.

        Ja eiköhän noin 5 vuodessa hävitty 50000€ opettanut tosiasiat etten enään pelaa.


      • pelihelvetti kirjoitti:

        Niin minä kyllä laitoin RAY;lle vuoden pelikiellon sinne ei saa ikuista vaikka haluaisi.Pokerihuoneelle sai ikuisen.

        Ja eiköhän noin 5 vuodessa hävitty 50000€ opettanut tosiasiat etten enään pelaa.

        Onko Peluuri sinulle tuttu? www.peluuri.fi


      • 16+14

        "Viimesijaisena velkojen järjestelykeinona on yksityishenkilön velkajärjestely, jonka vahvistaa tuomioistuin"

        Yksityishenkilön velkajärjestely on erittäin edullinen varsinkin pienituloiselle, joten kannattaa ensisijaisesti pyrkiä siihen.


      • jjklööö
        16+14 kirjoitti:

        "Viimesijaisena velkojen järjestelykeinona on yksityishenkilön velkajärjestely, jonka vahvistaa tuomioistuin"

        Yksityishenkilön velkajärjestely on erittäin edullinen varsinkin pienituloiselle, joten kannattaa ensisijaisesti pyrkiä siihen.

        2300 € netto/kk ei ole pienituloinen.


      • 16+14
        jjklööö kirjoitti:

        2300 € netto/kk ei ole pienituloinen.

        Velkajärjestelyyn pääsy on pienimuotoinen lottovoitto kenelle tahansa tuloista riippumatta. Kannattaa yrittää.


    • ex_vippaaja

      Otitko myös vapaaehtoisen luottokiellon? Itse en lähtisi edes kaverille takaamaan tuollaista summaa...

      • pelihelvetti

        Peluuriin soitin ainakin tunnin puhelun ja nämä kaksi eivät ole kavereita vaan ystäviä,sen olen oppinut että kaverilla ja ystävällä on suuri ero.

        Peluurista sanottiin että siinä mielessä minulla hyvä mahdollisuus vapaaehtoiseeen velkajärjestelyyn kun on työ ja kaikkineen 36000€ nettoansiot vuodessa.


    • kohta voittaa

      Kipinkapin lottoa sisään...

    • nimeäongelma

      Pankki näkee tiliotteestasi minne rahat on menneet. Tottakai jos on hyvät takaajat niin lainansaanti paranee, mutta varaudu siihen että voi olla etteivät myönnä juuri noiden pelipaikkoihin tehtyjen tilisiirtojen vuoksi. Näkevät sinut aika riskinä itselleen... Mutta tottakai hienoa jos asiat järjestyy! Lykkyä tykö!

      ps. yksi puhelu peluuriin ei vielä tee 'kevättä'. Suosittelen ottamista yhteyttä johonkin ongelmapelaajien ryhmään tms. Lisäksi otat pelikiellon kaikkiin paikkoihin ja samoin vippifirmoihin saa vapaaehtoisen luottokiellon. Peliongelma on järkyttävän vaikea ongelma. Joku voisi sanoa, että 'senkun lopetat vaan..' mutta sillein asia harvemmin toimii. Sulla on sairaus nimeltä peliriippuvuus ja ennenkuin hoidat sen kuntoon on ihan sama vaikka sulle tarjottaisiin miljoona euroa ilmaiseksi! Velat on aina maksettava takaisin ja mitään ilmaista rahaa ei ole missään!

      • pelihelvetti

        Kävin pankissa ja ei onnistunut pelkillä takaajilla eli reaalivakuus olis pitäny saada eli velkaneuvojalle mut vasta elokuussa aika eli on varmaan paljon minunkaltaisia peliongelmaisia muitakin kun noin pitkä aika.

        Kyllä tästä vielä jotenkin selvitää.


    • nimeäongelma

      Niinpä, mutta tsemppiä kuitenkin! Nyt olisi tärkeä ettei pelisivuistoille ole mitään tilisiirtoja jne. Velkajärjestely kun vaatii ainakin puolen vuoden 'puhtaat tilitiedot', ettei ole pelisivustoille rahansiirtoja jne. Ja että kun palkka tulee, niin siitä on maksettu vuokra ja mahdollisesti velkoja ja ostettu ruokaa jne. Ei mitään hirveitä baariostoksi jne.
      Asioilla on tapana järjestyä! Mutta muista että mitään 'ilmaista rahaa' ei ole missään ja velat on pois maksettava, tavalla tai toisella.

      • jaksaa jaksaa

        Oletko yrittänyt sopia velkojien kanssa suoraan pidempiä maksuaikoja. Monestako eri paikoista luottoa on, paljonko asumiskulut? Yritä nyt ekaks maksaa pois pienimmästä päästä , kyllä elämiseen pärjää muutamalla sadalla kuussa (asuntokulujen jälkeen). Sitten kun pääset velkaneuvojalle on vähän vähemmän noita vippejä ja näytät että yrität tosissaan.Parasta olisi että saisit sen TS takauksen, summa nyt kyllä ylittää reippaasti niiden takauksen määrä, loput joudut sitten sumplimaan perintäyhtiöiden yms kanssa.Jos ssulla 2400 nettotulot pystyt hyvin maksamaan n 1400 kk jolloin n 4 vuodessa olisit velaton. Rankkaa kyllä


      • velkaaa
        jaksaa jaksaa kirjoitti:

        Oletko yrittänyt sopia velkojien kanssa suoraan pidempiä maksuaikoja. Monestako eri paikoista luottoa on, paljonko asumiskulut? Yritä nyt ekaks maksaa pois pienimmästä päästä , kyllä elämiseen pärjää muutamalla sadalla kuussa (asuntokulujen jälkeen). Sitten kun pääset velkaneuvojalle on vähän vähemmän noita vippejä ja näytät että yrität tosissaan.Parasta olisi että saisit sen TS takauksen, summa nyt kyllä ylittää reippaasti niiden takauksen määrä, loput joudut sitten sumplimaan perintäyhtiöiden yms kanssa.Jos ssulla 2400 nettotulot pystyt hyvin maksamaan n 1400 kk jolloin n 4 vuodessa olisit velaton. Rankkaa kyllä

        Onko mahdollista saads TS:stä max 34 000 € ja loput velat sopia muuten maksettavaksi ? Olen ymmärtänyt siten, että max velka saa olla 34 000 € ja ehkä asuntolainaa, tätä ennen ei kannatakkaan hakea takausta.


      • pelihelvetti
        velkaaa kirjoitti:

        Onko mahdollista saads TS:stä max 34 000 € ja loput velat sopia muuten maksettavaksi ? Olen ymmärtänyt siten, että max velka saa olla 34 000 € ja ehkä asuntolainaa, tätä ennen ei kannatakkaan hakea takausta.

        Se minua harmittaa kun RAY;n takuusäätiö ei lähde takaamaan kun on myös pankkivelkaa joissa takaajat.Se taas helpottaa kun pystyin lopettamaan pelit kokonaan.Kyllä joka päivä tulee s-postia noista pikavipeistä ja maksumuistutuksia mutta kun ei pysty kaikkia enään hoitamaan.Silti käyn töissä ja yritän selvitä.

        Se etttä velkaneuvojalle pääsee niin pitkänajan päästä niin kyllä tässä miettimistä riittää joka päivälle.

        Olen vain elänyt liian suureelista elämää ja nyt on vain ymmärrettävä tilanne.


      • Velkavanki

        Olen hakemassa velkajärjestelyä, olen saanut juuri koottua kaikki tarvittavat paperit. Jos siihen pääsisi, niin seurataanko tiliäkin, mihin käyttänyt rahansa, jotka jäävät maksuvaran ulkopuolelle? Pitääkö näyttää tiliotteensa? Entä voiko tosiaan olla este velkajärjestelyyn pääsylle, että on veikannut tai käynyt alkossa?


      • Velkavanki kirjoitti:

        Olen hakemassa velkajärjestelyä, olen saanut juuri koottua kaikki tarvittavat paperit. Jos siihen pääsisi, niin seurataanko tiliäkin, mihin käyttänyt rahansa, jotka jäävät maksuvaran ulkopuolelle? Pitääkö näyttää tiliotteensa? Entä voiko tosiaan olla este velkajärjestelyyn pääsylle, että on veikannut tai käynyt alkossa?

        Rahankäyttöä seurataan 3-6 kk ja tiliotteet pitää näyttää. Jos haet velkajärjestelyä peliriippuvuuden tai päihdeongelman takia, lienee sanomattakin selvää, ettei mitään rahaliikennettä saa näkyä peleihin tai Alkoon, koska muussa tapauksessa ongelma ei ole hallinnassa. Sen sijaan ei-addiktin lauantailottoon heittämä vitonen ei vielä järjestelyä kaada.


    • nimeäongelma

      Et ole ainoa, jos se yhtään lohduttaa!! Toivotaan että saat asiasi jollekin tolalle. Ja vielä korostaisin, vaikka ulosottoa ei suosittele mielellään, niin varaudu siihen että kohdallasi sekin saattaa olla sitten viimeinen vaihtoehto. Mutta silloin velat ainakin lyhenee ja jotenkin elämä saattaa jopa helpottua kun ei tarvitse joka suuntaan maksaa jotain, vaan vain sitten palkasta menee väh.1/3 sinne ulosottoon!! Tosin kohdallasi puhutaan ehkä 6-7 vuoden ulosotosta, mutta ei se nyt ihmiselämässä ole loputtoman pitkä aika.
      Kannattaakin maksaa kaikki pienet laskut pois jos joutuisit ulosottoon. Esimerkki, että joku '100e:n vippi' saattaa oikeudenkäyntikuluineen jne kasvaa 500e:n suuruiseksi, mikä tietysti kasvattaa ulosottoon kertyvän velan määrää.
      Mutta toivotaan että asiat jotenkin järjestyy! Tsemppiä!!

      • velkaaa

        Samaa mieltä 'nimeäongelma' kanssa. Omalla kohdalla toimiva pieni arjen ratkaisu on ollut myös se, että olen ostanut itselleni aina tilipäivänä esim. S-ryhmän lahjakortteja tietyllä summalla. Näillä lahjakorteilla ostan sitten ruokaa. En ole varsinaisessa pelihelvetissä, mutta kun laskin kauppareissulla pelikoneisiin laitetut rahat/kk, huomasin että siitäkin kertyi helposti 100-200 €. Ja tällä uo-määrällä (reilu 50 000 €) sekin on jo liikaa. Itse päästin velat ulosottoon, kun muuta ratkaisua ei enää ollut. Nyt palkasta menee 800 €/kk ja yritän lisäksi vähän ylimääräistä maksaa lisäksi, jotta tämä joskus loppuu. Tiukkaa on, kaikki pitää huolellisesti suunnitella, mutta näinkin kuitenkin pärjää. Minulla nettotulot 2500 €/kk (kolme kotona asuvaa lasta, joista yksi 18-v).


      • jfkkkgng

        Itselläni on maksut kohta takana viimeset 500 menee kohta.
        Yli 5 v meni on se pitkä aika pidemmältä tuntuu jos ajattelee liikaaa.
        Oppii elämään pihimmin ei se paljoa vaadi.


      • pelihelvetti
        jfkkkgng kirjoitti:

        Itselläni on maksut kohta takana viimeset 500 menee kohta.
        Yli 5 v meni on se pitkä aika pidemmältä tuntuu jos ajattelee liikaaa.
        Oppii elämään pihimmin ei se paljoa vaadi.

        Kiitos teille kun on ihan asiallisia vastauksia,justiin laskeskelin ja maksoin noita pienemiä pois että olisi vähemmän noita eri firmoja,yhdelle firmalle laitoin että olen hakeutumassa vapaaehtoiseen velkajärejestelyyn niin antoivat yhdelle maksuaikaa heinäkuulle.Sen verran jo tiedän että 1/3 palkasta menee,meneeköhän loma ja lomapaluurahoista se 1/3 vai ottavtko enemmän?

        Jos lasketaan koko vuoden nettotulot niin saan noin 35000€ joten varmaan ottavat enemmän ja itselle jää joku lakisääteinen,vuokra ruoka jne elämiseen menevä?


    • Ulosoton laskuperiaatteet löydät täältä: http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/palkanulosmittaus.html ja samalla sivulla löytyy laskuri täsmälliselle uo-pidätykselle. Kestää useita kuukausia, ennenkuin kaikki velkasi ovat liukuneet perintäfirmojen kautta käräjäoikeuteen ja sieltä ulosottoon. Sinulla on siis hyvää aikaa rajoittaa vahinkoja ja maksaa pikkuvelkoja pois. Kaikki perintäfirmat eivät ole joustavia, joten voit raa'asti suosia maksuissa niitä, jotka tulevat sinua ongelmissa vastaan.

      Takaajillesi voisit kertoa tilanteesi rehellisesti jo nyt. Jos et kykene enää maksamaan pankkilainaa, ryhtyy pankki veloittamaan eriä takaajiltasi. Puolen vuoden varoitusaika olisi mukava, että he ehtivät varautua tilanteeseen eivätkä sotke omaa talouttaan. Toisaalta, jos pystyt sinnittelemään siten, että maksat ulosoton rinnalla lainaasi koko ajan täysmääräisenä pois, ei takaajia tarvitsisi vaivata.

      Vakituisen työsi rinnalle voisit etsiä myös toista työtä. Lisäansioille on tarvetta, mutta vielä enemmän hyödyt siitä, ettet kuluta vapaa-aikaasi mihinkään maksulliseen harrastukseen. Jos palkkatyötä ei löydy, etsi vapaaehtoistyö, joka ei kuluta rahaasi mutta antaa positiivisia kokemuksia pelimaailman ulkopuolelta. Hakeudu myös hoitoon peliongelmasi kanssa, Peluuri auttaa löytämään lähimmän hoitopaikan.

      • pelihelvetti

        Peluuriin olen ollut yhteydessä.Takaajille olen kertonut ja aika velkaneuvojalle,et ole lukenut kaikkia kirjoituksiani.Velkaneuvoja kyllä antoi ymmärtää että ei välttämättä takaajat joudu maksamaan.

        Tänään kävin a-klinikan henkilön juttusilla et kyllä tässä yritetään.

        65000€ veloista takaajien vastuu noin, 22000€ muut pikavippejä ehkä 6000€ ja loput eräs pankki 12000€ ja sit 5800€ ja loput 4000€ nettilainoja pisempiaikaisia.

        Eli noin 43000€ missä ei takaajia ja jos joku ei usko niin ei sitten.


      • 141414
        pelihelvetti kirjoitti:

        Peluuriin olen ollut yhteydessä.Takaajille olen kertonut ja aika velkaneuvojalle,et ole lukenut kaikkia kirjoituksiani.Velkaneuvoja kyllä antoi ymmärtää että ei välttämättä takaajat joudu maksamaan.

        Tänään kävin a-klinikan henkilön juttusilla et kyllä tässä yritetään.

        65000€ veloista takaajien vastuu noin, 22000€ muut pikavippejä ehkä 6000€ ja loput eräs pankki 12000€ ja sit 5800€ ja loput 4000€ nettilainoja pisempiaikaisia.

        Eli noin 43000€ missä ei takaajia ja jos joku ei usko niin ei sitten.

        Onka kaikki lainat otettu kulutukseen, vai onko esim opinto tai autolainaa, Ne voidaan jättää TS takauksen ulkopuolelle. Ja voithan jättää takaajat ulkopuolelle siten että hoidan sen lainan säntillisesti niin ettei se joudu ulosottoon.Uo veisi sulta n 760 eur jää siinä rahaa vielä hoitaa sen 22000 lainan omatoimisesti


    • A-klinikka on hyvä askel. Ovatko takaajasi samat ystävät, jotka olisivat taanneet myös uuden lisälainasi? Valitettavasti tuo takaajien asema velkajärjestelyssä ei mene ihan niinkuin olit käsittänyt. Takuu-Säätiön sivuilta kopsaistuna: "Veloissa olevat muut osalliset kuten takaajat tai kanssavelalliset eivät vapaudu. Velkoja velkoo heiltä sen osuuden takausvelasta, jota velallinen ei velkajärjestelyssä pystynyt maksamaan." http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/velkajarjestely_tuomioistuimesta/ Edelleen epäilen, että velkaneuvoja on puhunut sinulle tästä käräjäoikeuden määräämästä velkajärjestelystä, kun itse olet puhunut vapaaehtoisesta velkajärjestelystä. Takaajien asemasta vielä lisää: http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/takaajan_vastuu/

      Et nimittäin tarvitse tuota raskaampaa tuomioistuinreittiä, vaan kykenet maksamaan velkasi kokonaisuudessaan omatoimisesti. Ainoa, mitä sinulta puuttuu, on maksuaika - ja sitä saat lisää neuvottelemalla. Jos isompi järjestelylaina vielä onnistuu jotakin kautta, säästät tuhansia euroja kuluja, kun kykenet pitämään mahdollisimman monta velkaa mahdollisimman pitkään ulosoton ulkopuolella. Uo:n alkaessa siellä oleviin velkoihin käytetään 760 € ja sinulle jää maksuvaraa 340 € taattuihin velkoihisi ja mahdollisiin muihin maksusopimuksiin. Siksi sinun kannattaa laskea lähikuukausina tarkasti, mitä velkoja pitkität, mitä maksat säntillisesti ja mitkä jätät kokonaan hoitamatta.

    • pelihelvetti

      On tää ankeeta aikaa odottaa sitä velkaneuvojan aikaa ensi kuussa.Kyllä minä meinaan vielä selvitä. Tossa lukenu muitakin sivuja niin velkajärjestelyssä pääsisi nopeimmin kuiville kuin ulosotossa.

      Kokemuksia?

      • 9+8

        Tarvitset psykiatrin todistuksen, jonka jälkeen velkajärjestely toteutunee ja katalat velkojat jäävät nuolemaan näppejään.


      • pelihelvetti
        9+8 kirjoitti:

        Tarvitset psykiatrin todistuksen, jonka jälkeen velkajärjestely toteutunee ja katalat velkojat jäävät nuolemaan näppejään.

        Kommentti edelliseen,kyllä minulla on todella aikomus maksaa kaikki velat velkojille mutta nyt vain on niin paljon maksettavaa ettei edes 2300€ nettotulot riitä.

        Tossa lueskelin velkajärjestelystä niin uskon selviäväni se vie vaan aikaa.


      • pelihelvetti kirjoitti:

        Kommentti edelliseen,kyllä minulla on todella aikomus maksaa kaikki velat velkojille mutta nyt vain on niin paljon maksettavaa ettei edes 2300€ nettotulot riitä.

        Tossa lueskelin velkajärjestelystä niin uskon selviäväni se vie vaan aikaa.

        Odottavan aika on tunnetusti pitkä. Velka ei ole kuitenkaan elämäsi ainoa asia. Toistan, mitä sanoin tuolla aiemmin: etsi itsellesi jokin uusi, ilmainen tapa viettää aikaasi. Harrastus, lisätyö, vapaaehtoistyö - mitä tahansa, mistä saat voimia kestää ankeutuvaa arkeasi ja minkä avulla saat suunnattua ajatukset pois velasta ja pelaamisesta. Suomen kesä on kaunis, lähde vaikka lenkkipolulle tai marjametsään.


      • Vaikka näin
        velkavelho kirjoitti:

        Odottavan aika on tunnetusti pitkä. Velka ei ole kuitenkaan elämäsi ainoa asia. Toistan, mitä sanoin tuolla aiemmin: etsi itsellesi jokin uusi, ilmainen tapa viettää aikaasi. Harrastus, lisätyö, vapaaehtoistyö - mitä tahansa, mistä saat voimia kestää ankeutuvaa arkeasi ja minkä avulla saat suunnattua ajatukset pois velasta ja pelaamisesta. Suomen kesä on kaunis, lähde vaikka lenkkipolulle tai marjametsään.

        Ottaiskohan nuo ruoka-avustuspaikat vapaaehtoisena talkoisiin. Samalla saa kyllä mukaan ruokaa ja voi säästää muutaman satasen. Nuo duunit vain ovat usei aika paljon arkipäiviin keskittyvää jolloin työssäkäyvän on vaikeaa osallistua


      • pelihelvetti
        Vaikka näin kirjoitti:

        Ottaiskohan nuo ruoka-avustuspaikat vapaaehtoisena talkoisiin. Samalla saa kyllä mukaan ruokaa ja voi säästää muutaman satasen. Nuo duunit vain ovat usei aika paljon arkipäiviin keskittyvää jolloin työssäkäyvän on vaikeaa osallistua

        Nyt välikommentti ensin oltiin että lievästi uhkailtiin ,nyt tilanne että nyt soittavat ja haluaisivat edes pienen lyhennyksen ettei menisi luottotiedot sanoin et ei mitään tehtävissä ennen velkaneuvojan tapaamista niin kohteliaasti sanottiin et katsotaan myöhemmin.Kerron vielä miten menee..


    • Tulevaisuus ja toivo

      Hieno kuulla, että olet lopettanut pelaamisen. Tsemppiä jatkookin.

      Niinkuin, jossain viestissä mainittiin suosittelen myös lisätyön hankkimista. (Esim 1pv/vk). Kysy myös olisiko työpaikallasi mahdollista ylitöihin. Se nopeuttaa velanmaksua ja vähentää riskiä ajautua peleihin uudelleen. Kunhan maltat levätäkin tarpeeksi.

      Itsekin olin jonkinlaisessa peliaddiktiossa ja pikavippejäkin kertyi. (Pienemmin) Nyt niistä on selvitty. Pelit takana ja vipit hoidettu. Kunnia Jumalalle!

      • pelihelvetti

        Joo huomenna ois se velkaneuvojan aika.Yksi takaajista kävi pankissa kyselemässä ja kyllä sieltä vastattiin jos pääsee velkasaneeraukseen niin ei pankki peri takaajilta sentin senttiä vaan oikeuden päätös pitää,ja nämä muut firmat joissa on tosi korkeat korot niin ne max.on7,5%
        Jos velkasaneeeraukseen pääsen niin se olisi kuin lottovoitto ,sillä minulle jäisi normi elämään riittävästi rahaa.

        Korostan että edelleenkin on tarkoitus maksaa kaikille velkojille velat pois vaan maksusuunnitelma on pisempi.

        Ja pelaamisen lopetin kokonaan,joku rivi lottoa ja kenoa ainoastaan.

        Mutta kun on nettipeleihin hävinnyt sen noin 50000€ siinä vasta tajusin et nyt loppu.

        Luotan kyllä että selviän


      • jkljkljkljkl
        pelihelvetti kirjoitti:

        Joo huomenna ois se velkaneuvojan aika.Yksi takaajista kävi pankissa kyselemässä ja kyllä sieltä vastattiin jos pääsee velkasaneeraukseen niin ei pankki peri takaajilta sentin senttiä vaan oikeuden päätös pitää,ja nämä muut firmat joissa on tosi korkeat korot niin ne max.on7,5%
        Jos velkasaneeeraukseen pääsen niin se olisi kuin lottovoitto ,sillä minulle jäisi normi elämään riittävästi rahaa.

        Korostan että edelleenkin on tarkoitus maksaa kaikille velkojille velat pois vaan maksusuunnitelma on pisempi.

        Ja pelaamisen lopetin kokonaan,joku rivi lottoa ja kenoa ainoastaan.

        Mutta kun on nettipeleihin hävinnyt sen noin 50000€ siinä vasta tajusin et nyt loppu.

        Luotan kyllä että selviän

        Itseänikin kiinnostaa tuo vapaaehtoinen velkajärjestely. Kerro sitten miten etenee asiat. Minulla kyllä jo suurin osa velousta ulosotossa, mutta jos jossain vaiheessa sitä silti miettisi. Yhteensä velkaa noin 57 000 €, josta noin 40 000 € uo:ssa ja loppuja hoitelen sitten sopimusten mukaan (osa ei ole perinnässä ja osa on jälkiperinnässä).


      • pelihelvetti
        jkljkljkljkl kirjoitti:

        Itseänikin kiinnostaa tuo vapaaehtoinen velkajärjestely. Kerro sitten miten etenee asiat. Minulla kyllä jo suurin osa velousta ulosotossa, mutta jos jossain vaiheessa sitä silti miettisi. Yhteensä velkaa noin 57 000 €, josta noin 40 000 € uo:ssa ja loppuja hoitelen sitten sopimusten mukaan (osa ei ole perinnässä ja osa on jälkiperinnässä).

        No huomenna olen viisaampi,velkajärjestelyn voi tehdä ainoastaan yhden kerran jota on noudatettava.Minulla ei kerinnyt velat ulosottoon.

        Jos en noudata velkajärjestelyn ehtoja niin silloin velat joissa on takaajat joutuisivat maksamaan.Kannattaa silti soittaa kunnan velkaneuvojalle voisiko onnistua jos on jo ulosotossa.

        Vaikka on vähän aikaa kun tajusin että pelaaminen meni aivan sairaaksi,kävin yhden kerran ammattiauttajalla ja siitä oli se suuri apu että sai kertoa ja puhua pahaa oloansa.


      • pelihelvetti
        pelihelvetti kirjoitti:

        No huomenna olen viisaampi,velkajärjestelyn voi tehdä ainoastaan yhden kerran jota on noudatettava.Minulla ei kerinnyt velat ulosottoon.

        Jos en noudata velkajärjestelyn ehtoja niin silloin velat joissa on takaajat joutuisivat maksamaan.Kannattaa silti soittaa kunnan velkaneuvojalle voisiko onnistua jos on jo ulosotossa.

        Vaikka on vähän aikaa kun tajusin että pelaaminen meni aivan sairaaksi,kävin yhden kerran ammattiauttajalla ja siitä oli se suuri apu että sai kertoa ja puhua pahaa oloansa.

        No tänään olin sillä velkaneuvojalla ja jätin kaikista lainoista faktat,tärkein minkä ymmärsin on oma selvitys käräjätuomarille pystynkö hoitamaan velvoitteeni ja olen vakuuttunut että pystyn.

        Mutta muille tiedoksi ehkä menee sama 1,5kk kun päätös tulee sama aika kuin sain velkaneuvojalle ajan ps.edelleset kirjoitukseni.

        Jos päätös on mikä loppujenlopuksi on myös velkojien etu niin maksan vain pääoman ja korot loppuu tuomarin päätökseen jos on minulle positiivinen.

        Nyt tehdään töitä ja odotellaan päätöstä.

        Eli tämä vapaaehtoinen velkajärjestely on vain kerran mahdollista jos on maksukykyä ja halua hoitaa ns,kunnialla hölmöilyt pois,

        Jos en noudata niin silloin vasta takaajat joutuvat vastuuseen,näin se vaan on vaikken sitä aluksi oisi uskonut.

        Lopuksi joudun maksamaan palkastani 2/3 osaa velkojilleni mutta velkavankeus on ohi vähän yli 3v minulle jää vain lakisääteinen osuus.

        Kaikki on nyt vain minusta kiinni hoidanko vai en,luotan itseeni että hoidan.


      • Ymmällään
        pelihelvetti kirjoitti:

        No tänään olin sillä velkaneuvojalla ja jätin kaikista lainoista faktat,tärkein minkä ymmärsin on oma selvitys käräjätuomarille pystynkö hoitamaan velvoitteeni ja olen vakuuttunut että pystyn.

        Mutta muille tiedoksi ehkä menee sama 1,5kk kun päätös tulee sama aika kuin sain velkaneuvojalle ajan ps.edelleset kirjoitukseni.

        Jos päätös on mikä loppujenlopuksi on myös velkojien etu niin maksan vain pääoman ja korot loppuu tuomarin päätökseen jos on minulle positiivinen.

        Nyt tehdään töitä ja odotellaan päätöstä.

        Eli tämä vapaaehtoinen velkajärjestely on vain kerran mahdollista jos on maksukykyä ja halua hoitaa ns,kunnialla hölmöilyt pois,

        Jos en noudata niin silloin vasta takaajat joutuvat vastuuseen,näin se vaan on vaikken sitä aluksi oisi uskonut.

        Lopuksi joudun maksamaan palkastani 2/3 osaa velkojilleni mutta velkavankeus on ohi vähän yli 3v minulle jää vain lakisääteinen osuus.

        Kaikki on nyt vain minusta kiinni hoidanko vai en,luotan itseeni että hoidan.

        Hienoa, että asiasi ovat 'työnalla'. Minua jäi mietittymään tuo palkasta omaan käyttöön jäävä osuus, onko se todellakin vain 1/3 ? Palkan suuruus vaikuttanee myös ? Itselläni nettotulot noin 2400. Silloin minulle jäisi vajaa 800 €/kk omaan käyttöön, josta asuminen vie 570 €/kk (laina yhtiövastike). Lisäksi on kaksi alaikäistä (16 v ja 14 v) sekä 18 v kotona asuva. En kyllä millään selviäisi noin pienellä summalla, vaikka onkin luottokelpoinen puoliso joka huolehtii omalta osaltaan kustannuksista. Nyt uo perii palkasta 800 €/kk ja lisäksi omia ylim. lyhennyksiä 200-400 €/kk ja kohtalaisesti pärjään. Velkajärjestelyn ehdot ovat ilm. tiukemmat kuin uo:ssa ?


      • pelihelvetti
        Ymmällään kirjoitti:

        Hienoa, että asiasi ovat 'työnalla'. Minua jäi mietittymään tuo palkasta omaan käyttöön jäävä osuus, onko se todellakin vain 1/3 ? Palkan suuruus vaikuttanee myös ? Itselläni nettotulot noin 2400. Silloin minulle jäisi vajaa 800 €/kk omaan käyttöön, josta asuminen vie 570 €/kk (laina yhtiövastike). Lisäksi on kaksi alaikäistä (16 v ja 14 v) sekä 18 v kotona asuva. En kyllä millään selviäisi noin pienellä summalla, vaikka onkin luottokelpoinen puoliso joka huolehtii omalta osaltaan kustannuksista. Nyt uo perii palkasta 800 €/kk ja lisäksi omia ylim. lyhennyksiä 200-400 €/kk ja kohtalaisesti pärjään. Velkajärjestelyn ehdot ovat ilm. tiukemmat kuin uo:ssa ?

        Sinulla otetaan otetaan huomioon lapset .Nimenomaan velkajärjestelyssä maksetaaan niin paljon kuin palkkaa tulee vähennettynä vuokra,sähkö, vesi ym. 570kk ruokaan.Nyt on vain huvielämä lopetettava joksikin aikaa.

        Halun noin reilun 3 vuoden kuluttua olla velaton ja työvuosia vielä niin paljon että vielä tämä iloksi muuttuu.


    • Tämäpä on mielenkiintoista. Saatte takaajiesi kanssa pankista ja velkaneuvojalta tietoja, jotka joko käsitätte väärin tai sitten teille kylmästi kerrotaan väärin. Takaaja EI vapaudu velkajärjestelyssä. 26.6. jakamastani linkistä kopsattuna:

      "Takausvastuusta voi toisinaan vapautua sillä, että päävelka vanhentuu tai velkoja vapauttaa päävelallisen velasta. Poikkeuksena on kuitenkin tilanne, jossa päävelallinen on saanut yksityishenkilön velkajärjestelyn. Silloin takaajalle jää vastuu kaikesta siitä loppuvelasta, jota päävelallinen ei pystynyt maksuohjelmassaan maksamaan. Velkajärjestelyn johdosta myös takaajan takautumis- eli regressioikeus päävelallista kohtaan supistuu."

      Vai onko pankki antamassa loput velasta anteeksi? Ota sellainen lupaus sitten kirjallisesti kolmena kappaleena ja pankinjohtajan allekirjoituksella, mielelläni näkisin semmoisen paperin - ja näkisin mieluusti myös elävän Elviksen, extraterrestriaalin ja rauhan Lähi-Idässä.

      Jos sinulle käräjäoikeus määrää velkajärjestelyn, maksat lainojasi kolme vuotta ja sen jälkeen takaajat maksavat pankille loput. Takaajilla ei ole enää oikeutta periä loppuvelkaa sinulta, kuten normaalisti maksuvaikeuksiin joutuneelta velalliselta. Puhut myös toistuvasti "vapaaehtoisesta" velkajärjestelystä, jollaisesta tässä nimenomaan ei ole kysymys. Käräjäoikeuden päätös on tuomio velka-asiastasi, virallinen yksityishenkilön velkajärjestely, joka on sitova ja lainvoimainen, ei vapaaehtoinen.

      Toisaalta voi käydä niinkin, että kykenet suhteellisen korkealla maksuvarallasi kuittaamaan lähes koko pääoman järjestelyn aikana. Takaajille jäävät korot ja muutama tuhatlappunen pääomaa. Johtuvatko saamasi neuvot sitten tästä?

      • pelihelvetti

        No ompa vaikeeaa ymmärtää,itse otin yhteyttä kunnan velkaneuvojaa eikä ulosottoon kerinnyt mikään.No kun PANKISTA sanottiin että ei takajilta oteta senttiäkään koska maksan kaikki lainat ja vippini ja itse tilistäni maksan joka kk jokaiselle velkojalle määrätyn summan suhteessa pääomaan.

        Eli pystyn maksamaan velkojani noin 22000€ vuodessa ja myös lainat joissa takaajat tässä ajassa pois.


      • pelihelvetti

        Velkavelho ei todellakaan ole tarkoitus jättää hoitamatta euroakaan,myös takajien takaamat lainat tulen hoitamaan velkajärjestelyn aikana.22000€x3,5v=77000€ joten uskon selviäväni.


    • kysymyksiä

      Minuakin kiinnostaisi tietää nimenomaan vapaaehtoiseen velkajärjestelyyn hakeminen. Siihen tuskin oikeuden päätöstä tarvitaan vaan asia sovitaan jokaisen velkojan kanssa erikseen (käytännössä perintätoimistojen), eikö niin ? Jos velkoja on jo uo:ssa, vetävätkö velkojat velat uo:sta pois ja sitten maksetaan suoraan velkojalle ? Lasketaanko maksuvara tässä tapauksessa samalla tavalla kuin uo:ssa vai miten ? Onko kenellään omakohtaista kokemusta tällaisesta järjestelystä ja miten olette siihen päässeet ?

      • perintätoimiston sop

        Jos lasku on perintätoimistolla niin sen kanssa kai voi yleensä sopia maksusuunnitelmasta. Näin ainakin olen muutaman velkojan kanssa. Siinä ei vain niin kovasti kysytä maksuvaroja on maksettava se mitä pyydetään. Mulla on lindorffissa 900 euron saatava 12 kk maksuajalla ja 7,5% vuosikorolla ja euroloanista laina meni niiden perintätoimistoon (en muista nimeä) mutta aika pienillä kuukausimaksuilla. Ongelmana tietysti jos on vaikka 20 eri velkojille pystyssä ja jokainen haluais rahansa suht nopeasti, silloin ei auta muu kuin yhdistämislaina tai sitten ulosotto. Ei ole kokemusta siitä haluaako joku vetaa saatavansa ulosotosta


      • pelihelvetti

        Niin eihän minun tapauksessa vielä ole tuomarin päätöstä vaan odottelen sitä noin 1,5kk.Kerron sitten miten meni kun tulee päätös.

        En viitsi velkavelhon kanssa kinaamaan mutta koska tuloillani pystyn maksamaan suht.nopeasti velkajärjestelyllä.Ulosotossa menisi ikuisuus.


      • jukk22
        pelihelvetti kirjoitti:

        Niin eihän minun tapauksessa vielä ole tuomarin päätöstä vaan odottelen sitä noin 1,5kk.Kerron sitten miten meni kun tulee päätös.

        En viitsi velkavelhon kanssa kinaamaan mutta koska tuloillani pystyn maksamaan suht.nopeasti velkajärjestelyllä.Ulosotossa menisi ikuisuus.

        Tilanteesi onkin eri kuin normi velkajärjestely, jos pystyt maksamaan kaiken pois. Koska useimmat maksavat max puolet velasta ja saavat loput anteeksi. Saa nähdä myöntävätkö koko vj:tä, kun et sellasta tarvi.


      • pelihelvetti
        jukk22 kirjoitti:

        Tilanteesi onkin eri kuin normi velkajärjestely, jos pystyt maksamaan kaiken pois. Koska useimmat maksavat max puolet velasta ja saavat loput anteeksi. Saa nähdä myöntävätkö koko vj:tä, kun et sellasta tarvi.

        Juuri näin jos joku menee esim konkurssiin yrityksessä ja velallinen haluaa ja pääsee velkajärjestelyyn niin voi olla että maksaa 50000€ ja loput jää velkojilta saamatta .
        Ja tätä velkaneuvoja tarkoitti kun minulla on kykyä ja halua maksaa kaikki lainat pois niin saattaa olla että hyvinkin onnistuu.

        Sen takia tarvitsen koska on monta velkojaa ja maksut kävi mahdottomaksi hoitaa kun maksut homattavasti kk suuremmat kuin tulot,

        Ja käkäjätuomarille pitää myös tehdä henkilökohtainen selvitys kirje missä selvitän tilanteeni.


      • pelihelvetti
        pelihelvetti kirjoitti:

        Juuri näin jos joku menee esim konkurssiin yrityksessä ja velallinen haluaa ja pääsee velkajärjestelyyn niin voi olla että maksaa 50000€ ja loput jää velkojilta saamatta .
        Ja tätä velkaneuvoja tarkoitti kun minulla on kykyä ja halua maksaa kaikki lainat pois niin saattaa olla että hyvinkin onnistuu.

        Sen takia tarvitsen koska on monta velkojaa ja maksut kävi mahdottomaksi hoitaa kun maksut homattavasti kk suuremmat kuin tulot,

        Ja käkäjätuomarille pitää myös tehdä henkilökohtainen selvitys kirje missä selvitän tilanteeni.

        Velkavelho nyt olet ymmärtänyt väärin en tarkoita takuusäätiön velkajärjestelyä vaan kunnan velkajärjestelyä mikä on aivan eri asia otappa selvää.


      • pelihelvetti kirjoitti:

        Velkavelho nyt olet ymmärtänyt väärin en tarkoita takuusäätiön velkajärjestelyä vaan kunnan velkajärjestelyä mikä on aivan eri asia otappa selvää.

        Olen hyvinkin perillä velkajärjestelyn lainsäädännöstä ja käytännöistä.

        Sinulla on maksuvaraa kuitata kaikki velkasi, mikä on hieno juttu. Takaajasi voivat siis hengähtää helpotuksesta? Velkajärjestely myönnetään yleensä ylivelkaisille, jotka eivät selviä koko velkapotistaan ja siten, että osa velasta annetaan anteeksi ja korot lakkaavat juoksemasta. Velkaneuvojan maksuvaralaskelma viimeistään selvittää, mikä on lopullinen tilanteesi.

        Ei ole olemassa Takuu-Säätiön velkajärjestelyä. On olemassa takaus, jonka Säätiö voi myöntää velkojen yhdistämiseen yhdeksi pankkilainaksi. Olet hakemassa 'Yksityishenkilön velkajärjestelyä' käräjäoikeudesta, et kunnalta. Laki Yksityishenkilön velkajärjestelystä kertoo, ettei takaaja vapaudu takauksesta: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930057#L4P14

        "14 § Velkojan oikeus periä saatava kolmannen asettamasta vakuudesta

        Velkajärjestelyn alkaminen ei estä velkojaa perimästä velkaa takaajalta taikka kolmannen henkilön asettaman vakuuden arvosta eikä irtisanomasta tai muuten eräännyttämästä velkaa takaajan tai edellä tarkoitetun vakuuden asettajan osalta. Suorituksen vaatiminen takaajalta ei edellytä velalliseen kohdistettua eräännyttämistointa."

        Jos sinulta jää sentin soikiotakaan vakuusvelasta maksamatta, se peritään takaajilta. Toivon, että ymmärrät tämän. Velkajärjestely kestää kuitenkin useamman vuoden ja sen aikana voi elämässäsi tapahtua muutoksia, voit esimerkiksi sairastua tai jäädä työttömäksi. Toivon myös, että järjestely sinulle myönnetään ja pääset irti velkataakastasi.


      • pelihelvetti
        velkavelho kirjoitti:

        Olen hyvinkin perillä velkajärjestelyn lainsäädännöstä ja käytännöistä.

        Sinulla on maksuvaraa kuitata kaikki velkasi, mikä on hieno juttu. Takaajasi voivat siis hengähtää helpotuksesta? Velkajärjestely myönnetään yleensä ylivelkaisille, jotka eivät selviä koko velkapotistaan ja siten, että osa velasta annetaan anteeksi ja korot lakkaavat juoksemasta. Velkaneuvojan maksuvaralaskelma viimeistään selvittää, mikä on lopullinen tilanteesi.

        Ei ole olemassa Takuu-Säätiön velkajärjestelyä. On olemassa takaus, jonka Säätiö voi myöntää velkojen yhdistämiseen yhdeksi pankkilainaksi. Olet hakemassa 'Yksityishenkilön velkajärjestelyä' käräjäoikeudesta, et kunnalta. Laki Yksityishenkilön velkajärjestelystä kertoo, ettei takaaja vapaudu takauksesta: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930057#L4P14

        "14 § Velkojan oikeus periä saatava kolmannen asettamasta vakuudesta

        Velkajärjestelyn alkaminen ei estä velkojaa perimästä velkaa takaajalta taikka kolmannen henkilön asettaman vakuuden arvosta eikä irtisanomasta tai muuten eräännyttämästä velkaa takaajan tai edellä tarkoitetun vakuuden asettajan osalta. Suorituksen vaatiminen takaajalta ei edellytä velalliseen kohdistettua eräännyttämistointa."

        Jos sinulta jää sentin soikiotakaan vakuusvelasta maksamatta, se peritään takaajilta. Toivon, että ymmärrät tämän. Velkajärjestely kestää kuitenkin useamman vuoden ja sen aikana voi elämässäsi tapahtua muutoksia, voit esimerkiksi sairastua tai jäädä työttömäksi. Toivon myös, että järjestely sinulle myönnetään ja pääset irti velkataakastasi.

        No nyt käyty velkaneuvojalla ja he hoitavat asiaani,yrittävät ensin velkojien kanssa päästä sopimukseen jos ei onnistu niin sitten käräjäoikeuden tuomari päättää.
        Taas on odotettava lopullista päätöstä pitkä aika.
        Jos siihen velkajärjestelyyn pääsen minulle jää tuloistani vuokran ,sähkö ym.jälkeen vain sama raha kuin työttömällä näin se menee.
        Mutta pääsisin veloista eroon suht.nopealla ajalla.


    • pelihelvetti

      Vieläkin asiani on velkaneuvonnassa eikä ole päätöstä tullut,nyt niiltäkin velkojilta on tullut lappuja että voisi sopia maksujärjestelystä mutta odottelen vaan jonkunlaista päätöstä velkaneuvonnasta.Kyllä odottavan aika on pitkä.

      • Lypsettävä

        Miten saat velkojia pysymään rauhallisina etteivät laita ulosottoon kun joutuvat odottamaan noinkin kauan.. Mun kokemukseni mukaan ne ovat perintätoimistoissa kovin hätäisiä,pitä ämaksaa sopimuksen alkumaksu heti ja sitten juuri oikealla päivällä ettei maksusopimusr aukeaisi. Minulla on kohta menossa Everyday perintään (joku 800 eur kulut) ja Credit 24 (450 eur), ennestään maksan Lindorffille 85 eur/kk ensi kesään asti. Tulin siihen tulokseen että maksu perintätoimistoihin on kuitenkin helpompi kuin yrittää hoitaa lainat ja näin lainoista pääsee tehokkaasti eroon. Se on nyt vain aika ankeat ajat tulossa ensi kevääseen asti ruokaan jää ehkä 100-150 eur ja jos tulee jokin yllätys niin ei senkän verran, Onko kukaan saanut järjestelylainaa pankilta tai noista luottofirmoilta. Mulla olisi kyllä vakuutta mutta pankki ei suostu kun on maksuja perintätoimistoille.


      • äly hoi
        Lypsettävä kirjoitti:

        Miten saat velkojia pysymään rauhallisina etteivät laita ulosottoon kun joutuvat odottamaan noinkin kauan.. Mun kokemukseni mukaan ne ovat perintätoimistoissa kovin hätäisiä,pitä ämaksaa sopimuksen alkumaksu heti ja sitten juuri oikealla päivällä ettei maksusopimusr aukeaisi. Minulla on kohta menossa Everyday perintään (joku 800 eur kulut) ja Credit 24 (450 eur), ennestään maksan Lindorffille 85 eur/kk ensi kesään asti. Tulin siihen tulokseen että maksu perintätoimistoihin on kuitenkin helpompi kuin yrittää hoitaa lainat ja näin lainoista pääsee tehokkaasti eroon. Se on nyt vain aika ankeat ajat tulossa ensi kevääseen asti ruokaan jää ehkä 100-150 eur ja jos tulee jokin yllätys niin ei senkän verran, Onko kukaan saanut järjestelylainaa pankilta tai noista luottofirmoilta. Mulla olisi kyllä vakuutta mutta pankki ei suostu kun on maksuja perintätoimistoille.

        Miksi ihmeessä olet ottanut kulutusluottoja, vaikka et kykene maksamaan niitä takaisin?


      • velkaaaa

        Eikö kannattaisi sopia maksujärjestelyistä vai kaatuuko ehkä vapaaehtoinen velkajärjestely sopimuksiin ?


    • Lypsettävä

      Työttömyyskierteen takia . Jouduin odottamaan korvauksia useita kuukausia, kaikki kulut juoks kuitenkin. Kukaan ei silloin auta. Nää on lähinnä pikavipin tyyppisiä, everyday on ihan hyvä kunhan pystyy maaksamaan mutta kuukausimaksut ovat 20% pääomasta ja nyt lopuksi lykättiin vielä 40% jostain syystä. Ylikulutusta en ole harrastanut ainoastaan yrittänyt selvitä lainoista ja näistä julmetuista koroista.

      • äly hoi

        Jos joutuu työttömäksi, pitää heti sopeuttaa kulutus ja ilmoittautua työttömyyskortistoon sekä ottaa yhteys sosiaalitoimistoon.


      • tyhmä
        äly hoi kirjoitti:

        Jos joutuu työttömäksi, pitää heti sopeuttaa kulutus ja ilmoittautua työttömyyskortistoon sekä ottaa yhteys sosiaalitoimistoon.

        Kiitos neuvosta.


      • Lypsettävä
        äly hoi kirjoitti:

        Jos joutuu työttömäksi, pitää heti sopeuttaa kulutus ja ilmoittautua työttömyyskortistoon sekä ottaa yhteys sosiaalitoimistoon.

        Sosiaalitoimisto ei auta jos olet saamassa työttömyyskorvausta joskus ehkä kolmen kuukauden päästä ja jos suuri osa sinun menoista on asuntolaina , ehkä olisin voinut saada asuntotukea vastikkeisiin. Lisäksi kun on selvitysprosessissa te toimiston ja kassan kanssa ei tiedä milloin ne korvaukset ovat tulossa. Kulutus on minimitasolla (kotieläimet kai olisi pitänyt hävittää) vain kirppistavaraa ja minimiruokabudjeetti, ei matkoja ym voiko vielä vähentää?

        Kysymys ei siis ollut miksi lainaa on otettu vaan miten aloittaja saa perintätoimistot pysymään rauhallisina, mulle kolistelevat ja uhkaavat hermostuneesti. Aikomus on siis maksaa kaikki pois ennen ensi kesää (summa vain n. 2000) mutta talous menee ahtaaksi, täytyypä seuraavaksi kääntyä ruokaavun piriin..


      • 9+6
        Lypsettävä kirjoitti:

        Sosiaalitoimisto ei auta jos olet saamassa työttömyyskorvausta joskus ehkä kolmen kuukauden päästä ja jos suuri osa sinun menoista on asuntolaina , ehkä olisin voinut saada asuntotukea vastikkeisiin. Lisäksi kun on selvitysprosessissa te toimiston ja kassan kanssa ei tiedä milloin ne korvaukset ovat tulossa. Kulutus on minimitasolla (kotieläimet kai olisi pitänyt hävittää) vain kirppistavaraa ja minimiruokabudjeetti, ei matkoja ym voiko vielä vähentää?

        Kysymys ei siis ollut miksi lainaa on otettu vaan miten aloittaja saa perintätoimistot pysymään rauhallisina, mulle kolistelevat ja uhkaavat hermostuneesti. Aikomus on siis maksaa kaikki pois ennen ensi kesää (summa vain n. 2000) mutta talous menee ahtaaksi, täytyypä seuraavaksi kääntyä ruokaavun piriin..

        Oletko yrittänyt saada lyhennysvapaata asuntolainasi maksuun, maksaisit vain korkoja?


    • Ratkaisua etsivä

      Hei kaikki!

      Millainen kokemuksenne on vapaaehtoisessa velkajärjestelyssä, suostuvatko Ellos -lainojen ja muiden kulutusluottojen myöntäjät yleensä tähän menetelmään?
      Olen talousneuvojan kautta hakeutumassa vapaaehtoiseen velkajärjestelyyn koska omat tuloni riittävät velkojen takaisinmaksuun suht. nopealla aikataululla (mikäli nykyiset, järkyttävän korkeat korot ja kk-maksut luotoistani saataisiin pysähtymään).
      Velkaneuvoja kuitenkin varoitti ettei uudesta lakimuutoksesta huolimatta velkojilla ole sinänsä pakotetta suostua järjestelyyn. Sosiaalinen luototus eikä takuu säätiön -järjestely ole mahdollisia minun tilanteessani.

      Hieman taustaani: olen siis paininut muutaman ylihintaisen pikalainan kanssa jo runsaan kahden vuoden ajan. Velkaa on n.12 000, olen maksanut kaikki erät ajallaan viimeisen vuoden ajan kun sain vihdoin vakituisen työn ja tulot kuntoon. en ole velkaantunut lisää ja tilanne sinänsä hyvällä mallilla; ongelma on vain se että koska olen tyhmyyksissäni ottanut näitä kulutusluottoja big bankilta ja muilta, on monta korkeakorkoista lainaa tällä hetkellä. Vaikka pyrin maksamaan isoja lyhennyseriä, melkein puolet menee aina korkoihin eikä lainamäärä tunnu pienenevän.

      Pelottaa vain että omasta halustani huolimatta velkojat eivät suostu tähän järjestelyyn, heillehän kannattavampaa on velottaa minulta niitä huikeita korkoja joihin olen sitoutunut aikoinaan lainoja ottaessani.

      Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

      Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!

    • Mikä mahtaa olla nimim. pelihelvetin tilanne tällä hetkellä?

      • pelivelka

        En täällä ole käynyt aikoihin hyvä kun edes löysin tänne.Velkajärjestely ed.kesken nyt ollut ulosotossa yli puoli vuotta ja noin 7000€ mennyt ulosottoon 1/3 palkasta vähintään ja lomatilistä puolet enempää ei voi ulosotto viedä. mutta ulosottokustannukest vieneet suuren osan ed.odottelen sinne velkajärjestelyyn mutta jono on kuulemma pitkä ja loputon.


      • sfgjsg7
        pelivelka kirjoitti:

        En täällä ole käynyt aikoihin hyvä kun edes löysin tänne.Velkajärjestely ed.kesken nyt ollut ulosotossa yli puoli vuotta ja noin 7000€ mennyt ulosottoon 1/3 palkasta vähintään ja lomatilistä puolet enempää ei voi ulosotto viedä. mutta ulosottokustannukest vieneet suuren osan ed.odottelen sinne velkajärjestelyyn mutta jono on kuulemma pitkä ja loputon.

        Mulla on muuten samat summat, noin 60000e velkaa josta 23000e pankkilainaa, sitä lyhennän ja muut velat ulosotossa. Tulot 2200e/kk eli 730e/kk menee ulosottoon. uo:ta on takan 1,5v joten vielä puoli vuotta ja sitten lähtee velat lyhentymään koko summalla eikä uo -maksuja mene yhtään.

        Arvelin selviäväni tästä 4-5 vuodessa, ikävä kyllä rahaa ei jää ruokaan vuokran, uo:n ja lainan lyhennyksen perusmenojen jälkeen kuin satanen tai pari.


      • pelivelka

        no nyt tli tietoa että kaikki velkojat ei hyväksy vapaaehtoista velkäjärjestelyä niin odotan nyt Käräjäoikeuden päätöstä ja jos se menee läpi saatan saada huomattavan osan anteeksi lainoistani missä ei ole takuita.Mistä aikaisemmin kerroin kaksi lainaa jassa oli kaverit takaajina maksoivat ne velat pankille ja lopuksi sitten niille kaikki joka ikisen euron korkoineen.Jään odottamaan päivää kun tieto tulee ja kyllä tänne sitten kerron totuuden miten kävi.


      • pelivelka

        Päivitän vaan tilanteeni,päätös velkajärjestelystä jo kestänyt 1vuosi ja 2kk ja päätöstä odottelen vieläkin ulosotto on vienyt palkastani 35-50%tämän vuoden alusta yhteensä 11000€taitaa olla ihan hyvä koska silti jää käteen 1500-1600€ kk kyllä sillä pärjään se vain harmittaa kun ulosottokustannukset on niin korkeat, jos pääsee siihen velkajärjestelyyn niin siitä tulee oikeuden päätös ja sitä on noudatettava,siinä on mahdollista saada osa veloista anteeksi mutta silloin jää käteen vain ns.sujaosuus vuokra puh.lasku nettiyhteys,ruoka noin yhteensä noin 700-800€

        Enään ei tule karhulaskuja kun ulosotto hoitaa kaiken joten se helpottaa aikalailla.Nettipostiin tulee tarkat tiedot mihin lainoihin ulosotto on maksanut pois lainoja.Silti pitkä tie vielä kuljettavana että saan kaikki maksettua,mutta pikkuhiljaa.

        Ja nettipelejä en ole ollenkaan pelannut veikkauksen peleihin 50€ kk.


      • MaksaVelkas

        Ja vieläkin pitää pelata samaan aikaan kun kitiset velkojas anteeksi!! Jumalauta mitä menoa!!!111


      • pelihelvetti

        no ei kai 50€ kk ole mitään ongelmapeleemista kun 70000e


    • tintsua1

      Ihan tiedoksi vaan että velkajärjestelyssä ei tiliotteita tarvitse näytellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe