Volvo S80 D5

VolvoS80

Olisi ostoaikeissa otsikonmukainen peli ja Geartronic-automaatilla. Vm. 2007-2009. Mitä olette mieltä kyseisestä autosta? Olen itse kuullut, että on hyvin kestävä peli ja tehokas. Omistajien mielipiteitä kaivataan siis.

10

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelpaa.

      Itellä 07, vuoden ollut mulla , ihan kiva auto, hyvin toiminut, lootassa pieni viive/ nykäsee pirusti motarillla jos antaa kenkää.
      muuten vaihtaa aski nätisti

      • Nimimerkki varattu

        Tuo maininta ns. kickdownin "pienestä viivestä" on hiukkasen vähättelevä, se viive on loppupeleissä aikamoinen.

        Itselläni oli ensimmäisellä kertaa aikamoinen yllätys, kun piti lähteä ohittamaan ja pedaali pohjassa ei tapahtunutkaan mitään moneen sekunttiin. Edellisessä S60 2.5T volvossa oli aisin-warnerin 5-vaihteinen automaattilaatikko ja siinä tuo "kickdown" toimi huomattavasti paremmin, eli samantien tiputti vaihdetta pienemmäksi ja vauhti alkoi kasvamaan ja kun turbo alkoi tekemään työtä ei jäänyt epäselväksi, että nyt mennään. Nykyisessä S80 D5 pitää kiihdytys aloittaa varovasti, aivan kuin härnäämällä kierroksia kasvattaen. Muutoin tuo 205hv./420Nm D5-moottori on aivan loistava kapine.


    • hevosvoimakiimaako?

      Laatuauto, mutta ei sovi teinileikkeihin, vaan arvokkaaseen kulkemiseen.

    • Bmw best

      Ei kannata ostaa kiinanvulvaa. Se laukeaa käsiin.

      • bmw worst

        Ap kyllä ilmoitti vm. 2007-2009, jolloin Volvo oli vielä länsinaapureiden omistuksessa. Tuskinpa ne kiinalaiset mitään radikaaleja muutoksia on menny tekemään korimalliin, jonka ruotsalaiset suunnittelivat.


      • Nimimerkki varattu
        bmw worst kirjoitti:

        Ap kyllä ilmoitti vm. 2007-2009, jolloin Volvo oli vielä länsinaapureiden omistuksessa. Tuskinpa ne kiinalaiset mitään radikaaleja muutoksia on menny tekemään korimalliin, jonka ruotsalaiset suunnittelivat.

        Volvo henkilöautot ei ole ollut "ruotsalainen auto" enää vuosiin. Ford osti henkilöauto tuotannon jo vuona 1999.


    • hyvä auto s80 D5

      Kysymys oli volvo S80, D5. Mitä tekemistä sillä muka on fordien ja kiinalaisten kanssa. Minulla on sellainen 2003 (n.300tkm aj) mallinen ja olen tyytyväinen, tosin manuaalivaihteistolla. Jos ostat automaatin tarkasta, että vaihteistoöljyt on vaihdettu säännöllisesti. Pitää tietääkseni vaihtaa noin 80 tuhannen välein.
      Niveliä siitä kyllä menee, mutta eivät ne nyt kovin kalliita ole. Tuli juuri muutama päivä sitten tietokoneen näyttöön "moottori vaatii huollon" eikä ottanut täysiä kierroksia. Vika hävisi, kun sammutti auton, mutta tuli uudelleen. No ajattelin, että olen ajanut liian pienillä kierroksilla ja kone on nokeentunut. Ajoin sitten reiluilla noin 4000 kierroksilla motarilla ja ja kiihdyttelin pienemmilläkin vaihteilla ajatellen, että kone puhdistuisi. Ehkä se kone puhdistuikin, koska vika ainakin toistaiseksi hävisi.

    • Vulva

      Hyvä auto on, itellä 07 163 hv versio ja manuaalina ja tykkäsin. Oli riittävästi potkua ja hyvä ajaa niin kesäkelissä kuin talvellakin. Nythän noita saa aika edullisestikin, kun s80 ei pidä arvoaan verrattuna esim saman ikäiseen v70.

    • Volvo kestää

      v 70 d5 esim:2002-2003 alkaen eli 163 heppanen farmari on käyttö auto ja erittäin hyvä sellainen vielä.

      Sen kori on ajaton ja kaunis ja mahdottoman taloudellinen ja kestävä kone, nyt kimetrit on 565000 ja kone on tosi hyvä ,varmaan ajaa miljoonan km,on vielä manuaalina.

      Ei pärjää muut merkit,kun vielä huippu varusteetkin ja turvallisuus.

      "hyvä auto s80 D5"

      Sulle sanoisin ja epäilen sinulla olevan ahtopaineenjäähdyttimessä olevan vuoto,se on hieman hankalassa paikkaa mutta saa vaihdettu parissa tunnissa,mutta itse älä rupea siihen, se on siinä 500euron kahta puolen töineen ja osineen lisäksi mahdollisesti ilmastoinin täyttö päälle.

    • nautonto yli muiden

      Itsellä S80 D5 (lastutettu ja muutenkni vireitetty = 280 hp). Loistava ja laadukas auto. Tosin ei ole kovin kaunis kuten vaimokaan mutta se ei ole pääasia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe