Palautetta sivustoista, kiitos

Myyntipoju

30

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myyntipoju

      Onko teistä sivuista hyötyä kenellekään vai roskakorikamaa?

    • 3463455475654

      Kannataisi hankia iham oma domain ja web-hotelli. Ei sellainen maksa kuin 115 € / vuosi. Ja sitten värkätä sinne ihan omat sivut ja alkaa myydä palveluita esim. http://www.eezy.fi tai http://www.ukko.fi -palveluiden kautta.

      • myyntipoju

        Tuskin lähden erilaisten palveluiden avulla myymään itseäni tai tuotteitani, tarkoitus kuitenkin yrittämisessä on tehdä itselleni työt ja saada siitä korvaus ilman että on välikäsiä ottamassa tuotosta siivua pois, tietenkin kaikki menevät siitä mitä haluaa, mutta mielummin työllistäisin itseni suoraan jonkun muun firman palvelukseen ja ottaisin siitä joka kuukautisen palkan niinkuin nyt tällä hetkellä elämässäni teen.

        eezy on varmaan hyvä palvelu useille mutta joka tapauksessa sinä teet työt, myyt sitten itseäsi palveluna tai tuotteitasi, turha siitä on enää jakaa muille omasta tuotosta rahaa.


    • 45457547

      Myyntiprosessi ei mene nyt ihan näin;
      https://sites.google.com/site/myyntipoju/myyntiprosessi
      Ensin on nk. kylmäsoitot jolla prospektoidaan liidejä että millä % yksiköllä ne ovat kinnostunteita ostamaan yhtään mitään ja näistä sitten tehdään soittolista jolta jätetään kylmästi pois ne jotka sanoo heti ei.
      Tämä siksi että jos prospektointiprosentti on pieni niin nämä asiakkaat tuskin koskaan ostaa miitään joten on ihan tyhjän kanssa soittaa niille enää uudestaan.

      • myyntipoju

        Ja mikäli täysin ymmärsin sinun pointin tässä niin tuohan ei ole myyntiprosessia ollenkaan "Ensin on nk. kylmäsoitot jolla prospektoidaan liidejä että millä % yksiköllä ne ovat kinnostunteita ostamaan yhtään mitään ja näistä sitten tehdään soittolista jolta jätetään kylmästi pois ne jotka sanoo heti ei."

        Minusta tuo kuulostaa enemmältikin myynninvalmistelulta, niin sanotusti soittolistojen valmistamista tuleville myyjille. Myyntiprosessi on ainoastaan asiakkaan ja myyjän välinen kommunikointi, ei sen myynnin valmistelu ennen asiakaskontaktia.


    • myyntipoju

      Sinä puhut tuossa puhelinmyynnistä / B2B myynnistä. Itse kerron myyntiprosessin kuinka käydään kivijalkamyymälässä ihan b2c myynti läpi. Ei ole soittoja mitä soittaa tässä myyntiprosessissa mitä itse kerron.

      ja tottakai myyntiprosessi on täysin erilainen puhelinmyynnissä jos siitä kerran puhutaan, intressi pitää tehdä samantien ja tarvekartoitus pudotetaan pelistä pois, hypätään suoraan tuote-esittelyyn ennenkuin asiakas kerkee punaista luuria painaa.

      Itse puhun face2face myynnistä sivustoilla, mutta kyllä, olet varmasti oikeassa myyntiprosessin kulusta puhelinmyynnin suhteen.

      • Voepoika

        Voi poikasta..

        Työ tuote-esittelijät ootte oma lukunne, viisastelette netissä ja pidätte tuote-esittelyjä. Mutta kun yritykset eivät tarvitse tuote-esittelijöitä vaan MYYJIÄ!!

        Vielä on sulla pitkä matka tuloksen tekoon. Sillä välin me tosi-myyjät rundataan ympäri Suomea ja kerätään eurot pois.!!


      • Miten niin ei ole numeroita? Eikö ne asiakkaat oikeasti jätä numeroaan takuutietojen yhteydessä? Jos jättävät, niin todellakin kannattaa soittaa.

        Mieti itseäsi asiakkaana, olet ostanut telkkarin itsellesi joululahjaksi. Nyt pamahtaa puhelin soimaan ja siellä on telkkarin myynyt kaveri joka tiedustelee että mites telkkari pelittää. Mikä fiilis jää soitosta jossa vain kysellään kuulumisia? Todennäköisesti sellainen fiilis että mikäli suosikkisi häviää futiksen MM-finaalin ja viskaat telkkarin ikkunasta, käyt juuri tältä myyjältä ostamassa seuraavankin telkkarin. Entä jos olet miettinyt lomasi viettämistä kotona katsoen elokuvia ja tarvitset uuden blu ray-soittimen, kysytkö tältä sopivasti soittaneelta myyjältä että onko hyviä tarjouksia?

        Mm. tässä on yksi fundamentaali ero miksi osa myyntimiehistä ei pidä teitä muina kuin tuote-esittelijöinä. Te myytte vain jo paikalle saapuneille prospekteille joilla ostopäätös on jo tietyllä tasolla tehty, me taas tehdään paljon muutakin, esim. saadaan se alustava tarve luotua.

        Kivijalkamyynnistä ei ole kokemusta kuin asiakkaana, mutta kymmenen minuutin tarvekartoitus? Koko asiakaskontaktiin minimissään 22 minuuttia? Minä lähtisin kahden minuutin jälkeen pois, ei tuollaiseen ole kenelläkään aikaa. Lienet tutustunut johonkin ratkaisumyynnin oppaisiin josta nuo aikajänteet ovat? En suoraansanottuna usko että pystyt käyttämään tarvekartoitukseen aikaa noin paljoa. Vai mitä kyselisit minulta, jos haluaisin ostaa kännykän. En juurikaan kuvaa, käytän sitä paljon netissä surffailuun ja tuotan sillä tekstiä. Nyt käytössä on Lumia 925, joten sama laturimalli olisi mukava säilyttää. Pystyisitkö oikeasti luomaan keskustelua kymmeneksi minuutiksi? Entä pystytkö oikeasti esittelemään kännykkää kymmenen minuuttia? Kuunteleeko joku niin pitkään?


      • myyntipoju
        ammattimyyja kirjoitti:

        Miten niin ei ole numeroita? Eikö ne asiakkaat oikeasti jätä numeroaan takuutietojen yhteydessä? Jos jättävät, niin todellakin kannattaa soittaa.

        Mieti itseäsi asiakkaana, olet ostanut telkkarin itsellesi joululahjaksi. Nyt pamahtaa puhelin soimaan ja siellä on telkkarin myynyt kaveri joka tiedustelee että mites telkkari pelittää. Mikä fiilis jää soitosta jossa vain kysellään kuulumisia? Todennäköisesti sellainen fiilis että mikäli suosikkisi häviää futiksen MM-finaalin ja viskaat telkkarin ikkunasta, käyt juuri tältä myyjältä ostamassa seuraavankin telkkarin. Entä jos olet miettinyt lomasi viettämistä kotona katsoen elokuvia ja tarvitset uuden blu ray-soittimen, kysytkö tältä sopivasti soittaneelta myyjältä että onko hyviä tarjouksia?

        Mm. tässä on yksi fundamentaali ero miksi osa myyntimiehistä ei pidä teitä muina kuin tuote-esittelijöinä. Te myytte vain jo paikalle saapuneille prospekteille joilla ostopäätös on jo tietyllä tasolla tehty, me taas tehdään paljon muutakin, esim. saadaan se alustava tarve luotua.

        Kivijalkamyynnistä ei ole kokemusta kuin asiakkaana, mutta kymmenen minuutin tarvekartoitus? Koko asiakaskontaktiin minimissään 22 minuuttia? Minä lähtisin kahden minuutin jälkeen pois, ei tuollaiseen ole kenelläkään aikaa. Lienet tutustunut johonkin ratkaisumyynnin oppaisiin josta nuo aikajänteet ovat? En suoraansanottuna usko että pystyt käyttämään tarvekartoitukseen aikaa noin paljoa. Vai mitä kyselisit minulta, jos haluaisin ostaa kännykän. En juurikaan kuvaa, käytän sitä paljon netissä surffailuun ja tuotan sillä tekstiä. Nyt käytössä on Lumia 925, joten sama laturimalli olisi mukava säilyttää. Pystyisitkö oikeasti luomaan keskustelua kymmeneksi minuutiksi? Entä pystytkö oikeasti esittelemään kännykkää kymmenen minuuttia? Kuunteleeko joku niin pitkään?

        Tiedän että asiakkaat tulee myymälään ja heillä on jo alustava tieto mitä he ottavat. Silti tuotteita on useita ja niistä pystytään myymään jokin eri tuote asiakkaalle joka hänen käyttötarkoitukseensa on parempi. Kyllä voisin kuvitella itseäni ratkaisumyyjänä koska käytän normaalia enemmän aikaa siihen että saan tietooni mitä asiakas oikeasti tarvitsee ja pääsen sitä kautta myymään hänelle sopivan tuotteen.

        Onhan niitä asiakkaita jotka tietävät mitä ottavat ja myyntiprosessi menee 2 minuutissa ohi "minä otan tämän." selvä, mutta on näitä asiakkaita jotka ei tuotteista niin paljoa tiedä ja heitä on huomattavasti enemmän kuin näitä jotka tietävät mitä ostaavat. Nykyään enemmänkin nämä jotka tietävät mitä ostaavat käyttävät hyväkseen verkkokauppoja.

        Voisin esitellä puhelimena sinulla esimerkiksi Samsung galaxy S3 / S4 / S5 tai muuta android laitetta.
        Kysyisin sinulta työstäsi, liikutko paljon työssäsi, tuleeko paljon soittoja tuntemattomista numeroista esimerkiksi työsi puolesta? Mikäli soitat paljon ja sinulle tulee soittoja suosittelen android mallia koska pystyt muokkaamaan aloitusnäytöt sinulle sopiviksi, eikä tarvitse mennä sovellukseen erikseen katsomaan mitä siellä on vaan voit lyödä sovelluksen kiinni aloitusnäyttöön, joten näet esimerkiksi sähköpostit suoraan puhelimestasi kun aukaiset näytön.
        Toinen hyvä esimerkki on siinä jos sinulle soitetaan paljon ja sinä soittelet muille, niin lumiaan kuin iOS sekä android käyttöjärjestelmään saat ladattua sovelluksen nimeltä Fonecta Caller, varmaan tuttu sinullekin? Androidissa on se ero että kun sinulle soittaa tuntematon numero, se tuo näytön yläkulmaan pienen laatikon, jossa se hakee jo numeron ennenkuin sinun tarvitsee edes siihen vastata, eli käytännössä tiedät kuka sieltä soittaa ennenkuin olet vastannut puheluun. Yritykset käyttävät paljon tätä sovellusta ja se on erittäin hyvä sovellus androidin kanssa käytettäväksi ihmiselle joka soittaa paljon ja ottaa puheluita vastaan.

        Ja kyllä uskoisin että pystyisin jopa sinun kanssasi käymään usean minuutin verran keskustelua läpi koska nykyään näytillä ei ole vain 3 eri puhelinta vaan useita kymmeniä ja asiakkailla herää aina mielenkiinto eri malleja kohtaan kun huomaavat että niitä on niin paljon. Pystyisin sinulle kertomaan hyödyt eri laitteista, esimerkiksi että android pohjan laite on hyvä yritys käytössä. Miljoonia eri sovelluksia löytyy helpottamaan myöskin arkea.

        Moni asiakas niinkuin sinäkin käyttävät puhelinta 3-4 eri sovelluksen käyttöön ainoastaan ja se on riittänyt sinulle tähän mennessä, mutta oletko miettinyt mitä kaikkea muuta puhelimella oikeasti voi tehdä joka helpottaa sinun työelämääsi myös. Sitä me kerromme ja sillä me myymme.

        Myöskin tuohon tekstin tuottamiseen androidin laitteessa olisi sinulle hyvä lisätarvike, pieni näppäimistö jonka voi yhdistää bluetoothilla. Sillä on huomattavasti helpompi ja nopeampi tuottaa tekstiä puhelimeesi sisältöön ja android laitteet ovat saaneet officelta lisenssin myös käyttää palvelua jos officea käytät tällä hetkellä lumia 925 puhelimellasi.


      • myyntipoju
        ammattimyyja kirjoitti:

        Miten niin ei ole numeroita? Eikö ne asiakkaat oikeasti jätä numeroaan takuutietojen yhteydessä? Jos jättävät, niin todellakin kannattaa soittaa.

        Mieti itseäsi asiakkaana, olet ostanut telkkarin itsellesi joululahjaksi. Nyt pamahtaa puhelin soimaan ja siellä on telkkarin myynyt kaveri joka tiedustelee että mites telkkari pelittää. Mikä fiilis jää soitosta jossa vain kysellään kuulumisia? Todennäköisesti sellainen fiilis että mikäli suosikkisi häviää futiksen MM-finaalin ja viskaat telkkarin ikkunasta, käyt juuri tältä myyjältä ostamassa seuraavankin telkkarin. Entä jos olet miettinyt lomasi viettämistä kotona katsoen elokuvia ja tarvitset uuden blu ray-soittimen, kysytkö tältä sopivasti soittaneelta myyjältä että onko hyviä tarjouksia?

        Mm. tässä on yksi fundamentaali ero miksi osa myyntimiehistä ei pidä teitä muina kuin tuote-esittelijöinä. Te myytte vain jo paikalle saapuneille prospekteille joilla ostopäätös on jo tietyllä tasolla tehty, me taas tehdään paljon muutakin, esim. saadaan se alustava tarve luotua.

        Kivijalkamyynnistä ei ole kokemusta kuin asiakkaana, mutta kymmenen minuutin tarvekartoitus? Koko asiakaskontaktiin minimissään 22 minuuttia? Minä lähtisin kahden minuutin jälkeen pois, ei tuollaiseen ole kenelläkään aikaa. Lienet tutustunut johonkin ratkaisumyynnin oppaisiin josta nuo aikajänteet ovat? En suoraansanottuna usko että pystyt käyttämään tarvekartoitukseen aikaa noin paljoa. Vai mitä kyselisit minulta, jos haluaisin ostaa kännykän. En juurikaan kuvaa, käytän sitä paljon netissä surffailuun ja tuotan sillä tekstiä. Nyt käytössä on Lumia 925, joten sama laturimalli olisi mukava säilyttää. Pystyisitkö oikeasti luomaan keskustelua kymmeneksi minuutiksi? Entä pystytkö oikeasti esittelemään kännykkää kymmenen minuuttia? Kuunteleeko joku niin pitkään?

        Ja on meillä numerot tottakai käytössä kuiteissa, ja jälkisoittoja tapahtuu tietekin mutta vertasin sitä enemmänkin tuohon puhelinmyyntiin jossa myydään pelkästään soitoilla. Emme kerkeä kovin paljoa olla puhelimen ääressä kun työskentelemme, on muutakin kuin myynti mitä pitää hoitaa työsi ohessa.


      • myyntipoju kirjoitti:

        Ja on meillä numerot tottakai käytössä kuiteissa, ja jälkisoittoja tapahtuu tietekin mutta vertasin sitä enemmänkin tuohon puhelinmyyntiin jossa myydään pelkästään soitoilla. Emme kerkeä kovin paljoa olla puhelimen ääressä kun työskentelemme, on muutakin kuin myynti mitä pitää hoitaa työsi ohessa.

        Niin siis, ei me olla mitään puhelinmyyjiä vaikka todellakin roikutaan puhelimessa aika usein. Voisiko tästä asenteesta johtua että teitä halveksitaan tuote-esittelijöinä jotka eivät tiedä oikeasta myynnistä mitään, sillä asenteesi kielii ettette te edes tiedä oikeasta myynnistä mitään.

        Tuote-esittelysi ei kyllä riitä että saisit puhelimen myytyä minulle. Tässä tietty se ero, että jos olen päättänyt ostaa puhelimen, ostan sen silti riippumatta esittelystäsi. Kannattaa kuitenkin tutustua tähän:
        http://www.slideshare.net/slidesthatrock/your-sales-pitch-sucks

        Tarvekartoituksessasi et edes selvitä mihin puhelinta käytän (onko kyseessä puhelin omaan vai työkäyttöön, mikäli ensin mainittu niin miksi minua kiinnostaisi tehostaa töitäni sillä puhelimella?!), mitä vaatimuksia siihen on (firmassa vain Nokiaa, koskee muuten aika isoa osaa suomalaisista yrityksistä), mikä nykyisessä puhelimessani on hyvää (esim. tuo Fonecta-kommentti saisi minut katsomaan sinua pitkään ja päättämään keskustelumme, koska samaa tekee mm. WP8, asiantuntemuksesi olisi osoittautunut sen tasoikseksi etten luota että voit minua auttaa millään tasolla), etkä edes anna minulle sananvaltaa siinä mitä minun tulisi ostaa. Esität joukon olettamuksia, jotka itseasiassa menivät aika suurelta osalta hutiin ja siten sinua kauemmaksi kaupasta. Hyvällä myyjällä on yksi suu ja kaksi korvaa, niiden jakosuhteesta voi päätellä kumpaa tulisi käyttää enemmän.

        Lienet aloitteleva myyjä, kaikkihan me ollaan joskus aloitettu. Kannattaa kuitenkin miettiä kuinka kovaäänisesti kertoo niitä faktoja myyntityöstä kun kuulijana saattaa olla joku vähän kokeneempi tapaus. Kannattaa myös vähän miettiä ennen kuin kategorioit b2b-myyjät puhelinmyyjiksi. Joku muu saattaa siitä hermostua. Me kun luodaan se asiakkaan ostotarve ja -kiinnostus ihan nollasta alkaen, aika harva istuu toimistollaan odottamassa että me soitetaan ja myydään juuri tätä ratkaisua. Meidän täytyy closata asiakas vähintään kaksi kertaa (1. tapaaminen ja 2. kauppakirja), joissain tapauksissa useamminkin kun täytyy jutella pomolle ja budjetoida ja järjestää kilpailutusta ja ja ja... Kyllä minullekin kelpaisi jos jokainen asiakaskontakti olisi miettinyt jo tuotteemme ostoa, olisi automaattisesti päätöksentekijä ja hänellä olisi joku tarve mikä täytyisi ratkaista. Vaikka se kyllä poistaisi kaiken haasteen tästä duunista, muuttuisi tylsäksi vain vastaanottaa tilauksia.


      • myyntipoju
        ammattimyyja kirjoitti:

        Niin siis, ei me olla mitään puhelinmyyjiä vaikka todellakin roikutaan puhelimessa aika usein. Voisiko tästä asenteesta johtua että teitä halveksitaan tuote-esittelijöinä jotka eivät tiedä oikeasta myynnistä mitään, sillä asenteesi kielii ettette te edes tiedä oikeasta myynnistä mitään.

        Tuote-esittelysi ei kyllä riitä että saisit puhelimen myytyä minulle. Tässä tietty se ero, että jos olen päättänyt ostaa puhelimen, ostan sen silti riippumatta esittelystäsi. Kannattaa kuitenkin tutustua tähän:
        http://www.slideshare.net/slidesthatrock/your-sales-pitch-sucks

        Tarvekartoituksessasi et edes selvitä mihin puhelinta käytän (onko kyseessä puhelin omaan vai työkäyttöön, mikäli ensin mainittu niin miksi minua kiinnostaisi tehostaa töitäni sillä puhelimella?!), mitä vaatimuksia siihen on (firmassa vain Nokiaa, koskee muuten aika isoa osaa suomalaisista yrityksistä), mikä nykyisessä puhelimessani on hyvää (esim. tuo Fonecta-kommentti saisi minut katsomaan sinua pitkään ja päättämään keskustelumme, koska samaa tekee mm. WP8, asiantuntemuksesi olisi osoittautunut sen tasoikseksi etten luota että voit minua auttaa millään tasolla), etkä edes anna minulle sananvaltaa siinä mitä minun tulisi ostaa. Esität joukon olettamuksia, jotka itseasiassa menivät aika suurelta osalta hutiin ja siten sinua kauemmaksi kaupasta. Hyvällä myyjällä on yksi suu ja kaksi korvaa, niiden jakosuhteesta voi päätellä kumpaa tulisi käyttää enemmän.

        Lienet aloitteleva myyjä, kaikkihan me ollaan joskus aloitettu. Kannattaa kuitenkin miettiä kuinka kovaäänisesti kertoo niitä faktoja myyntityöstä kun kuulijana saattaa olla joku vähän kokeneempi tapaus. Kannattaa myös vähän miettiä ennen kuin kategorioit b2b-myyjät puhelinmyyjiksi. Joku muu saattaa siitä hermostua. Me kun luodaan se asiakkaan ostotarve ja -kiinnostus ihan nollasta alkaen, aika harva istuu toimistollaan odottamassa että me soitetaan ja myydään juuri tätä ratkaisua. Meidän täytyy closata asiakas vähintään kaksi kertaa (1. tapaaminen ja 2. kauppakirja), joissain tapauksissa useamminkin kun täytyy jutella pomolle ja budjetoida ja järjestää kilpailutusta ja ja ja... Kyllä minullekin kelpaisi jos jokainen asiakaskontakti olisi miettinyt jo tuotteemme ostoa, olisi automaattisesti päätöksentekijä ja hänellä olisi joku tarve mikä täytyisi ratkaista. Vaikka se kyllä poistaisi kaiken haasteen tästä duunista, muuttuisi tylsäksi vain vastaanottaa tilauksia.

        "Tarvekartoituksessasi et edes selvitä mihin puhelinta käytän (onko kyseessä puhelin omaan vai työkäyttöön, mikäli ensin mainittu niin miksi minua kiinnostaisi tehostaa töitäni sillä puhelimella?!), mitä vaatimuksia siihen on (firmassa vain Nokiaa, koskee muuten aika isoa osaa suomalaisista yrityksistä), mikä nykyisessä puhelimessani on hyvää (esim. tuo Fonecta-kommentti saisi minut katsomaan sinua pitkään ja päättämään keskustelumme, koska samaa tekee mm. WP8, asiantuntemuksesi olisi osoittautunut sen tasoikseksi etten luota että voit minua auttaa millään tasolla)"

        "Kysyisin sinulta työstäsi, liikutko paljon työssäsi, tuleeko paljon soittoja tuntemattomista numeroista esimerkiksi työsi puolesta?"
        Tuossahan minä sinulta kyselisin kysymykset mihin puhelinta sinä käytät. En minä oleta mitään mihin sinä käytät, vaan kysyn ja myynti lähtisi siitä mitä sinä tarvitset.

        "etkä edes anna minulle sananvaltaa siinä mitä minun tulisi ostaa. Esität joukon olettamuksia, jotka itseasiassa menivät aika suurelta osalta hutiin ja siten sinua kauemmaksi kaupasta. Hyvällä myyjällä on yksi suu ja kaksi korvaa, niiden jakosuhteesta voi päätellä kumpaa tulisi käyttää enemmän. "

        Oletko sinä oikeasti tosissasi että minä alan vetämään jotain myyntispiikkia Suomi24 foorumeilla sinulle puhelimen myynnistä koska olen saanut tietoon että käytät lumian 925 matkapuhelinta ja olet helvetin tyytyväinen siihen?
        En ymmärrä mistä vedät näitä johtopäätöksiä jos vastaan sinulle täällä että mitä mahdollisesti kyselisin ja mitä myyntiargumenttia voisin käyttää siinä hyväkseni.

        Vedetäänkö tähän pieni breikki ja kerroppas minulle mitä sinä myyt, ja heitä mulle myyntispiikki. Katsotaan miten se "myyntiammattilaiselta" toimii suomi24 foorumeilla. Voin katsoa myyntispiikkisi ja kommentoida asiaa.

        Ja fonecta caller ei toimi todellakaan windows phone 8:ssa yhtään samalla tavalla kuin androidissa, ei se tuo tuntemattoman soittajan tietoja ollenkaan puhelimen näytölle ennenkuin sinun tarvitsee siihen puhelimeen vastata. Siinä on todella suuri ero Fonecta Callerin toiminnassa, ja huomioithan sen että tämä on ainoastaan esimerkki minkä sinulle sanoin. Voi se olla että sinä et sitä tarvitse niin en minä sellaisesta sinulle myyntiprosessissa sanallakaan sanoisi.


        En ymmärrä mistä helvetistä sinä vedät noita johtopäätöksiäsi että minä halveksuisin yhtään "puhelinmyyntiä" koska sanoin vain siitä puhelinkontaktista että sellaisessa myynnissä mitä me teemme, emme käytä ollenkaan puhelinkontaktointia ja siitä kyllä sanon myös tuolla sivuilla. Enkä ole lokeroinut missään vaiheessa B2B myyjiä puhelinmyyjiksi. Oletko kenties lukuhäiriöinen vai näetkö vain sen tekstin mitä haluat nähdä? En ymmärrä mikä lie sinun mielessäsi on vialla että tulet tänne valittamaan että myyntispiikki on paska ja haukun b2b myyjiä puhelinmyyjäksi, pitäisiköhän sinun ottaa pieni loma ja käydä vähän tuulettumassa pieni stressisi pois?

        Ymmärrä hyvä mies se, että me kaksi teemme täysin erilaista myyntityötä ja olet varmaan todella pätevä mitä sinä teet, mutta voit tulla kokeilemaan millaista myyntiä me tehdään.

        Mutta ennenkuin lopetamme tämän keskustelun tässä, niin anna tulla sinun myyntispiikkisi niin katsotaan miten pätevä myyjä siellä päässä on kirjoittelemassa. Ainaskaan lukea et taida osata muuta kuin sitä tekstiä mitä sinä haluat pienessä päässäsi muutella omiksi sanoiksi, todella turhauttavaa keskustella ihmisen kanssa joka on jo päättänyt mitä aikoo lukea ja mitä haluaa lukea.

        Voin kertoa että tämä juttu on jopa huvittavaa jo täällä ja nyt mielenkiintoni heräsi myös sinua kohtaan, joten anna tulla paras myyntispiikkisi mitä myyt. Katsotaan ostaisinko sinulta mitään, kysele rauhassa, vastailen sinulle kysymyksiisi ja ostan mikäli vedät asian tarpeeksi hyvin :)


      • myyntipoju
        ammattimyyja kirjoitti:

        Niin siis, ei me olla mitään puhelinmyyjiä vaikka todellakin roikutaan puhelimessa aika usein. Voisiko tästä asenteesta johtua että teitä halveksitaan tuote-esittelijöinä jotka eivät tiedä oikeasta myynnistä mitään, sillä asenteesi kielii ettette te edes tiedä oikeasta myynnistä mitään.

        Tuote-esittelysi ei kyllä riitä että saisit puhelimen myytyä minulle. Tässä tietty se ero, että jos olen päättänyt ostaa puhelimen, ostan sen silti riippumatta esittelystäsi. Kannattaa kuitenkin tutustua tähän:
        http://www.slideshare.net/slidesthatrock/your-sales-pitch-sucks

        Tarvekartoituksessasi et edes selvitä mihin puhelinta käytän (onko kyseessä puhelin omaan vai työkäyttöön, mikäli ensin mainittu niin miksi minua kiinnostaisi tehostaa töitäni sillä puhelimella?!), mitä vaatimuksia siihen on (firmassa vain Nokiaa, koskee muuten aika isoa osaa suomalaisista yrityksistä), mikä nykyisessä puhelimessani on hyvää (esim. tuo Fonecta-kommentti saisi minut katsomaan sinua pitkään ja päättämään keskustelumme, koska samaa tekee mm. WP8, asiantuntemuksesi olisi osoittautunut sen tasoikseksi etten luota että voit minua auttaa millään tasolla), etkä edes anna minulle sananvaltaa siinä mitä minun tulisi ostaa. Esität joukon olettamuksia, jotka itseasiassa menivät aika suurelta osalta hutiin ja siten sinua kauemmaksi kaupasta. Hyvällä myyjällä on yksi suu ja kaksi korvaa, niiden jakosuhteesta voi päätellä kumpaa tulisi käyttää enemmän.

        Lienet aloitteleva myyjä, kaikkihan me ollaan joskus aloitettu. Kannattaa kuitenkin miettiä kuinka kovaäänisesti kertoo niitä faktoja myyntityöstä kun kuulijana saattaa olla joku vähän kokeneempi tapaus. Kannattaa myös vähän miettiä ennen kuin kategorioit b2b-myyjät puhelinmyyjiksi. Joku muu saattaa siitä hermostua. Me kun luodaan se asiakkaan ostotarve ja -kiinnostus ihan nollasta alkaen, aika harva istuu toimistollaan odottamassa että me soitetaan ja myydään juuri tätä ratkaisua. Meidän täytyy closata asiakas vähintään kaksi kertaa (1. tapaaminen ja 2. kauppakirja), joissain tapauksissa useamminkin kun täytyy jutella pomolle ja budjetoida ja järjestää kilpailutusta ja ja ja... Kyllä minullekin kelpaisi jos jokainen asiakaskontakti olisi miettinyt jo tuotteemme ostoa, olisi automaattisesti päätöksentekijä ja hänellä olisi joku tarve mikä täytyisi ratkaista. Vaikka se kyllä poistaisi kaiken haasteen tästä duunista, muuttuisi tylsäksi vain vastaanottaa tilauksia.

        Todella turhauttavaa on jutella kyllä ihmisen kanssa joka vetää parista lauseesta johtopäätöksen millainen myyjä minä olen. Mikäli olet huomannut niin itsekin painotan sitä että kysy, kuuntele, kysy, kuuntele. Eli mikäli et siitä tajua niin kyllä todellakin kyselisin ja kuuntelisin ennen kaikkea mitä sinä haluat, mitä sinä tarvitset, mikä on sinulle paras vaihtoehto mielestäsi ja millaisia ominaisuuksia sinä vaatisit uudelta puhelimeltasi.

        Uskomatonta kyllä että lokeroit minut samantien myyjään että "en antaisi sananvaltaa", jos jotakin niin sananvaltaa minä itse juuri annankin asiakkaalle, SILLÄHÄN SEN ASIAKKAAN LUOTTAMUKSEN SAA.

        Jos sinä luulet tuntevasi jo millainen myyjä minä olen, kun olen pari asiaa heittänyt sinulle suomi24 foorumeille että mitä SAATTAISIN, huomioi. SAATTAISIN sinulta kysyä, niin olet kyllä melkoinen persoona.

        Hyvä mies, älä takerru asioihin mitkä ovat todella keskeneräiset, äläkä todellakaan lokeroi ihmisiä noin helposti. Eriasia olisi sinullekin mahdollisesti myydä naamakkain kuin suomi24, tietäen vain sen että sinä omistat lumia 925 matkapuhelimen. Aikuisen miehen pitäisi se ymmärtää ennenkuin turhia johtopäätöksiä vetää.

        Sitä paitsi taidat olla ihminen jolle ei myyjät pysty mitään myymään ellet ole jo tietoinen mitä ostat, mikäli et ole tietoinen mitä haluat ostaa, et myöskään marssi kauppaan ostamaan. Mahdollisesti käytät vain verkkokauppoja tai jos käyt kaupassa ja myyjä tulee sinulle jotain myymään, et sinä tee mitään muuta kuin katsot MITEN myyjä yrittää sinulle myydä ja MIKSI myyjä yrittää sinulle myydä ja seuraisit miten myyjä siinä tilanteessa pärjää. Silti ostaisit sen mitä olisit käynyt jo kahtomassa ja olet sen jo pinttänyt omaan mieleesi. Menet sen mukaan mitä itse päätät, et sinä anna muiden edes antaa vaihtoehtoa.


        Äläkä ota henkilökohtaisesti, en tarkoita millään pahalla näitä asioita mitä sanon täällä, sanon vain että jos sinä otat täällä otettavat asiat noin tosissaan ja luulet oikeasti että vedän täysiverisen myyntispiikin suomi24 foorumeilla, voit mennä hieman itseesi ja katsella hieman peilistäsi ja kysyä itseltäsi että oletko tosissasi.

        Mikäli tuntuu siltä että täällä pitäisi pystyä vetämään täydellinen myyntispiikki niin vedä mulle yksi.


      • myyntipoju kirjoitti:

        Todella turhauttavaa on jutella kyllä ihmisen kanssa joka vetää parista lauseesta johtopäätöksen millainen myyjä minä olen. Mikäli olet huomannut niin itsekin painotan sitä että kysy, kuuntele, kysy, kuuntele. Eli mikäli et siitä tajua niin kyllä todellakin kyselisin ja kuuntelisin ennen kaikkea mitä sinä haluat, mitä sinä tarvitset, mikä on sinulle paras vaihtoehto mielestäsi ja millaisia ominaisuuksia sinä vaatisit uudelta puhelimeltasi.

        Uskomatonta kyllä että lokeroit minut samantien myyjään että "en antaisi sananvaltaa", jos jotakin niin sananvaltaa minä itse juuri annankin asiakkaalle, SILLÄHÄN SEN ASIAKKAAN LUOTTAMUKSEN SAA.

        Jos sinä luulet tuntevasi jo millainen myyjä minä olen, kun olen pari asiaa heittänyt sinulle suomi24 foorumeille että mitä SAATTAISIN, huomioi. SAATTAISIN sinulta kysyä, niin olet kyllä melkoinen persoona.

        Hyvä mies, älä takerru asioihin mitkä ovat todella keskeneräiset, äläkä todellakaan lokeroi ihmisiä noin helposti. Eriasia olisi sinullekin mahdollisesti myydä naamakkain kuin suomi24, tietäen vain sen että sinä omistat lumia 925 matkapuhelimen. Aikuisen miehen pitäisi se ymmärtää ennenkuin turhia johtopäätöksiä vetää.

        Sitä paitsi taidat olla ihminen jolle ei myyjät pysty mitään myymään ellet ole jo tietoinen mitä ostat, mikäli et ole tietoinen mitä haluat ostaa, et myöskään marssi kauppaan ostamaan. Mahdollisesti käytät vain verkkokauppoja tai jos käyt kaupassa ja myyjä tulee sinulle jotain myymään, et sinä tee mitään muuta kuin katsot MITEN myyjä yrittää sinulle myydä ja MIKSI myyjä yrittää sinulle myydä ja seuraisit miten myyjä siinä tilanteessa pärjää. Silti ostaisit sen mitä olisit käynyt jo kahtomassa ja olet sen jo pinttänyt omaan mieleesi. Menet sen mukaan mitä itse päätät, et sinä anna muiden edes antaa vaihtoehtoa.


        Äläkä ota henkilökohtaisesti, en tarkoita millään pahalla näitä asioita mitä sanon täällä, sanon vain että jos sinä otat täällä otettavat asiat noin tosissaan ja luulet oikeasti että vedän täysiverisen myyntispiikin suomi24 foorumeilla, voit mennä hieman itseesi ja katsella hieman peilistäsi ja kysyä itseltäsi että oletko tosissasi.

        Mikäli tuntuu siltä että täällä pitäisi pystyä vetämään täydellinen myyntispiikki niin vedä mulle yksi.

        Älä nyt hermostu :D Enhän mä missään vaiheessa pyytänyt myyntispiikkiäsi vaan kysyin miten saisit keskustelua aikaan kymmeneksi minuutiksi kännykästä kanssani. Nykyisellään käytän pääasiassa työnantajani Lumiaa, koska joudun verotusarvon maksamaan siitä. Oma puhelin on HTC Desire Z, josta on näppis paskana ja joka ei muutenkaan toimi kovin hyvin. Ajaa kuitenkin asiansa olla laturissa kotona, ei siihen kukaan soita jos ei kiireellistä asiaa ole. Todennäköisesti ostaisin itselleni Lumia 520-puhelimen, jos puhelinta olisin ostamassa.

        Tuo tarvekartoitusosoituksesi ei olisi vienyt sinua lähemmäs kauppaa, vaan kauemmas kaupasta. Kyllähän me molemmat tiedämme, ettei kahta samanlaista ole.

        Kaikki myyntispiikit ovat paskaa, ihan kaikki. Mulla on itsellä kylmäsoittoja varten tietty aloitus, mutta kun soitan ehkä 200 kylmäsoittoa vuosittain, m

        "Sitä paitsi taidat olla ihminen jolle ei myyjät pysty mitään myymään ellet ole jo tietoinen mitä ostat, mikäli et ole tietoinen mitä haluat ostaa, et myöskään marssi kauppaan ostamaan. Mahdollisesti käytät vain verkkokauppoja tai jos käyt kaupassa ja myyjä tulee sinulle jotain myymään, et sinä tee mitään muuta kuin katsot MITEN myyjä yrittää sinulle myydä ja MIKSI myyjä yrittää sinulle myydä ja seuraisit miten myyjä siinä tilanteessa pärjää. Silti ostaisit sen mitä olisit käynyt jo kahtomassa ja olet sen jo pinttänyt omaan mieleesi. Menet sen mukaan mitä itse päätät, et sinä anna muiden edes antaa vaihtoehtoa."

        About juurikin näin. En minä luota siihen että kaikki myyjät ovat vilpittömästi miettimässä asiakkaan parasta, eiväthän he ole. Mulle maksetaan palkkaa siitä että luen ihmisten eleitä ja tunnistan niiden takana olevia motiiveja, joten teen sitä kyllä oman etuni nimissä vapaa-ajallakin.

        "Ja fonecta caller ei toimi todellakaan windows phone 8:ssa yhtään samalla tavalla kuin androidissa, ei se tuo tuntemattoman soittajan tietoja ollenkaan puhelimen näytölle ennenkuin sinun tarvitsee siihen puhelimeen vastata."

        Tarkistas tuo Lumia-kysymys nyt ensin. Kyllä minulle tulee näyttöön ensin numero ja jahka Fonecta on hakenut tiedot, se korvaantuu nimellä. Muutenkin suosittelen käyttämään enemmän esimerkkejä ja vertailua, tyyliin "Androidissa toimii näin, esim. iPhonessa taas ei ole näin kätevää", tuolla saat vältettyä monta ikävän vaikeaa kysymystä. Samaa tosin teki Symbiankin, entisellä duunikaverilla oli Nokian E7.

        "Ainaskaan lukea et taida osata muuta kuin sitä tekstiä mitä sinä haluat pienessä päässäsi muutella omiksi sanoiksi, todella turhauttavaa keskustella ihmisen kanssa joka on jo päättänyt mitä aikoo lukea ja mitä haluaa lukea. "

        Älykkyysargumentista peukku. Yleensä ne, jotka omaa älykkyyttään korostavat, ovat ne joita kukaan ei ymmärrä älykkäinä pitää ilman tätä kovaäänistä korostamista.


    • myyntipoju

      Noniin kerrankin mies mielipiteellä, mitäs tuotetta herra itse myy ympäri suomea kun kerran me "tuote-esittelijät" täällä ollaan viisastelemassa ympäri internetin ihmeellistä maailmaa? :)

      Jos kerran luit sivuiltani niin tuote-esittely on yksi osa myyntiprosessia, joka jokaisen myyjän tulee tehdä mikäli kauppaa haluaa tehdä, vai jääkö tuote-esittely sinulta vain sivusuun ja teet suoran kaupan asiakkaan kohdatessasi?

      "Vielä sulla on pitkä matka tuloksen tekoon." Kuulostaa melko suurikenkäiseltä..
      Itsestäni voin kertoa että nykyisessä työssäni tulee tehtyä yritykselle myyntivolyymia kuukaudessa useamman kymmenen tuhannen euron edestä, katetta sen sijaan tulee kuukausittain 7000-12000e. Kuinka paljon ja mitä tuotetta itse suomen ympäri valtaaja tulee myytyä?

      Tietenkin jos et ymmärrä miten myyntiprosessi todellisuudessa menee, niin ymmärrän että pidät meitä myyjiä täällä tuote-esittelijöinä, mutta mikäli on yhtään tuttu tämä "myyntiprosessi" mitä yleensä missä tahansa myynnissä käytetään niin uskoisin että ymmärrät mitä se myös tarkoittaa ja tuote-esittely on siinä melko suurena osana, vai etkö itse ollenkaan käy tätä vaihetta läpi myyntiprosesissasi?

      • Realsales

        Älä jankuta!

        Tuote-esittelijät ootte erikseen, sen huomaa kun menee esim. huonekaluja ostamaan, nii toiset ovat teikäläisiä, eli tuote-esittelijöitä ja toiset myyvät, joten heiltä ostetaan.

        Ei, minä en koskaan ryhdy tuohon tuote-esittelyyn, sillä minä avaan, kartoitan, myyn, myyn ja klousaan. That's it.

        Jos sun nyt tarvii tietää, niin vakuutuksia suuryritysasiakkaille. Kertomasi lukemat ova kärpäsenpaskaa tässä maailmassa..


    • 87olli

      Aika surkee väsäys, mee kotiin tai piiloon puskiin, kakara

    • myyntipoju

      "kakara"

      kuulostaapa aikuiselta :)

    • Ammattimyyjä34

      Hei Myyntipoju,

      tässä muutama ajatus:

      - Sinulla on ihan hyvin jo perusnäkemystä. Ymmärsin mitä hait noissa teksteissäsi. Pidä ajatus kuitenkin selkeänä ja vältä pitkiä pilkuttomia virkkeitä.

      - Suosittelen, että tutustut alan kirjallisuuteen ja tuo mielellään omia kokemuksia esille käytännön esimerkein. Ihmiset tykkäävät lukea tosielämän myyntitarinoita!

      Tässä muutamia hyviä myyntiteoksia eri näkökulmista: http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9526761936, http://www.amazon.com/Negotiate-Close-Make-Successful-Deals/dp/0671628860, http://www.talentumshop.fi/liiketoiminta/markkinointi-ja-myynti/myynninmurtajat.html

      - Ulkoasu käyttäjäystävällisemmäksi. Fontit suuremmiksi ja visuaalinen viimeistely modernimmaksi.

      - Älä välitä mitä nämä urpot täällä kitisevät. Ovat vain kateellisia kun eivät itse osaa/jaksa/kykene valittamiseltaan mihinkään tuottavaan työhön.

    • myyntipoju

      Itseasiassa olen lukenut tuon myy enemmän myy paremmin kirjan Mika D. Rubanovitschilta.

      Joo tiedän että panostusta olisi vielä todella paljon jos meinasi ns. "julkaista" sivut, nämä ovat vain muutaman tunnin väännöt googlen sivuohjelmalla.

      Mielipiteitä täältä vain hakemassa että olisiko järkeä edes lähteä kehittämään sivustoa mihinkään suuntaan tai olisiko siitä kenellekään mitään apua, tarkoitus ei ole yrityshommia tästä tehdä koska jalkoihinhan siinä jää jos Ruban kanssa lähtee edes kuvittelemaan kilpailua :) Joskus olisi kyllä hieno olla yhtä osaava ja taitava persoona kuin mitä Ruba on.

      Pitää joku kerta kun aikaa on niin panostaa vähän sivujen nykyiaikaistamiseen ja fontin kokoon. Kiitoksia erittäin paljon vinkeistä, ja kyllä minä nämä "myyntitykit" täällä jotka tulevat pätemään muiden tekemisestä jätänkin oman onnensa nojaan, lähinna kritiikki on aina opettavaista mutta näiden "palaute" on turhankin lapsellista ja tietäähän sen että tälläiset persoonat jotka tänne tulevat noilla sanoilla kirjoittelemaan, ovat joitain perusmyyjiä jotka lähinnä luulevat olevansa jotain vaikka todellisuudessa he ovatkin pieniä pelinappuloita yrityksissä tai eivät vain ole edes lukenut sivustoa läpi muuten kuin muutamilla lauseilla.

      Mutta palautteena annoit erittäin hyvän näkökulman kuinka sivuja lähtee parantamaan mikäli kiinnostusta sitä kohtaan omilta töiltä löytyy, joten kiitoksia!

    • selvittäjä

      "ammattimyyjä" miten kehtaat käyttää tuollaista nimeä kun et edes erota erilaisia myyntitapoja?

      Sinä teet b2b myyntiä, joka on täysin erilaista kivijalkamyymälä toiminnasta.

      Myyntipoju taas teet myymälämyyntiä, mutta turhaan kumpikaan tässä hermostutte.

    • todella

      ammattimyyjä, miten sinä et voi erottaa oikeasti kahta eri myyntitapaa ja tulla pyytämään siitä myyntispiikkiä foorumeiden kautta kun puhe on f2f myynnistä?
      Pyyhi poika nimes pois, olet vain katkera koulupoika joka myynnistä ei tiedä mitään, enkä tuollaiselta myyjältä mitään ostaisikaan.

      Myyntipoju et sinäkään pitkää korttia näyttänyt tuolla hermostumisellasi, mutta ymmärrän kyllä asian, ei noissa ammattimyyjän väitteissä ensinäkään ole mitään tolkkua, en ymmärrä vieläkään mistä se niitä on vetänyt..

      haluaisin kyllä nähdä pystyy herra "ammattilainen" pistämään parempaa myyntiä näille foorumeille, mutta minulla jos olisit töissä niin et valitettavasti olisi pitkään.

      Terveisin
      myynnin esimiehenä toiminut jo 29 vuotta.

      • Missä minä nyt pyysin mitään myyntispiikkia? :D Kerroin sen mitä vaatimuksia minulla on kännykälle, johon menisi minuutti, ja ihmettelin saako siitä muka kymmenen minuuttia keskustelua aikaan. Minun kanssani ei saa. Keksittekö te juttua kymmeneksi minuutiksi niin, ettei asiakas kyllästy ja jaksaa kuunnella vielä toisen samanmoisen tuote-esittelyä?

        Kai kaikki myös ymmärtävät ettei kenelläkään vakavasti otettavalla ole myyntispiikkiä kun se ei toimi. Myynti on keskustelua, ja sitä ei yksipuolisesti voi käydä. Ainoa oman myyntini toistuva kohta on tervehdys, siitä en pidemmälle voi sanoa mitä seuraavan asiakkaan kanssa teen.


    • aMAMAMTtIMYYja

      Anna poika olla, kovasti viimeks pyysit myyntispiikkiä ja nyt sanot että sitä ei voi yksipuolisesti käydä. Jännä kaveri kun vaatimukset on kovat mutta itse ei pysty edes aloittamaan.

      "ammattimyyja"

      Katso peiliin ja vaihda nimesi ensikerran :)

      • Okei setä.

        Copypasteatko vielä viestistäni sen kohdan, jossa pyysin myyntispiikkiä?


    • Amatöörimyyjä

      Voidaanko palata takaisin asiaan eli noihin webbisivuihin vai meinaatteko väitellä pitkäänkin?

    • elämä on elämä on

      Kyllähän tolla myyntipojulla on ihan perusjutut hallussa ja asiaa on,
      Mutta itse väitän omalla kokemuksella että tärkein juttu koko jutussa on kun lähetään tekeen myyntiä on millainen persoona on siellä kuka sitä kauppaa nyt kellekkin rykäsee .Vaikka ois kuinka hiottu spiikki niin eise kauppa synny jos siellä langanpäässä on kaveri joka lukee sen lapun ja on täysin persoonaton yksilö,mielestäni kaiken a ja o on se miten sä pääse juttuun asiakkaan kanssa ja saat luotettavan rennon ilman siihen keskusteluun ..
      Olise kenttämyyntiä puhelinmyyntiä mitä tahansa kysymys ei oo aina siitä onko myytävä palvelu edullisin vaihtoehto vaan mitä siitä hyötyy,kukaan ei osta sulta mitään jos sä et saa asiakasta innostumaan hyödyistä tai sit täytyy olla semmonen tuote joka myy kuin häkää ja aivan sama kuka siellä luureissa on..

    • myyntimies

      Oletko täällä vääntämässä mielipiteestäsi kättä vai saamassa palautetta?
      Keskinkertainen myyjä ei kestä palautetta. Palaute on kokonaisuudessaan ollut varsin asiallista joten tuntuu ihmeelliseltä tämä sinun: "Joojoomutku"-vänkääminen.

    • elämä on elämä on

      Hauska lukea eri ihmisten eri mielipitetiä, mutta niiku myyntialan ammatissa mistään muusta ei ole kyse paljonko tienaat ja paljonko tuotat virmalle... millään muulla ei oo mitään merkitystä,jokainen voi olla omasta mielestään hyvä ja se on hyvä jos tiedostaa olevans hyvä ja kykenee motivoimaan ittensä parhaimmilleen.
      Itse tiedän ja kykenen olevani kohtuullinen ja tässä silmäilen samalla mitäs sitä alkas tekeen syksyllä jotta sais motivaation kohdilleen.
      Elikkäs kysymys ei aina ole siitä kuka on paras vaan mikä tuote myy hyvin ja itse etsin sellaista jolla vois päästä hyviin ansioihin,ei voi sanoa olevansa huippumyyjä jos tienaa samanverran mitä keskipalkkainen suomalainen silloinse on täyttä paskaa.
      Itselläni mitä kauppaan elätän itseni kohtuullisesti ,mutta en ole tyytyväinen saamaani palkkaan.. mitä oon kuullut mitä hyvät myyjät tienaavat tai sitten en vaan ole riittävän hyvä ..Mielestäni jos pystyy sanomaan olevansa hyvä ja kirjoittelee täällä mielipiteitään olevansa huippu alallaan täytyy palkka olla väh 4k kuukaudessa.
      On myyjiä jotka luukuttavat jotain lehteä joillekkin mummoille ja papoille ja tienaavat kohtuullisen hyvin ja ovat omasta mielestään huippumyyjiä,itse näen lähinnä väkisin tuputtamisena enkä ammattitaitonsa osaavana ammattilaisena,
      vai puhunko paskaa..
      Mielestäni olisi hyvä näillä sivustoilla kirjoittaa mikä tuote myy ja millä tienaa täällä on lähinnä eri firmojen haukkumista eivät maksa palkkaa jne....

    • hävetkää kakarat

      Jos on myynti hanskassa, niin ei luulis olevan tarvetta tulla tänne pätemään ja viisastelemaan. Seuraavaks varmaan wanna-be-rekkakuskit tulee kertomaan ajovinkkejä toisilleen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe