onks hyvä?

joku kamera heppu

onko nikon D3200 hyvä tai paras melkein??

11

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis ripsarit valuu

      "onko nikon D3200 hyvä tai paras melkein?? "

      siis melkein se on hyvä ja lähes paras, sekä lähestulkoon upea ja kaikkinensa melko.

    • Tuo D3000 sarja on jäänyt minulta kokematta sillä kun digiin ryhdyin niin D70 on silloin saatavilla. Nikonin rungot ovat kuitenkin sen jälkeen useasti vaihtuneet, vanhoille kun on ollut menekkiä.

      Pidän kuitenkin ehkä tärkeämpänä kuin runkoa investoida laseihin sillä ne palvelevat vielä monia uusiakin runkoja.

      Rungoista tulee uusia malleja lähes joka vuosi mutta ne vanhatkin toimivat kuten se D70 josta aloitin vaikka ei se enää minulla olekaan käytössäni niin suvussa kuitenkin.

      D3200 ei liene mikään huono vaihtoehto kun haluaa alkaa digikuvausta oikeilla digikameroilla.

    • mnfjasfffha

      Jos se olisi paras niin kukaan ei ostaisi kalliimpia Nikoneja.

      • Se on paras hyvän pahin vihollinen. Paras voidaan ymmärtää myös suhteellisena käsitteenä eikä aina absoluuttisena. Paras voi olla jollekin olosuhteisiin nähden paras eli kun lopsassa pullottaa se ylimääräinen kameratonni niin ei sillä viiden tonnin runkoa kannata lähteä havittelemaan vaan siihen varallisuus tilanteeseen sopivaa parasta joka nyt saattaa aloittajam kohdalla olla tuo D3200, sinun parhaasi on toinen juttu.

        Ajattelua ei kannata suorittaa liian ahtaissa rajoissa! Toisaalta hyväkin on useimmiten riittävä eikä parhaan perässä kannata juurikaan juosta sen vaihtuessa kuitenkin vähintään vuosittain.


      • jhsafgFG
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Se on paras hyvän pahin vihollinen. Paras voidaan ymmärtää myös suhteellisena käsitteenä eikä aina absoluuttisena. Paras voi olla jollekin olosuhteisiin nähden paras eli kun lopsassa pullottaa se ylimääräinen kameratonni niin ei sillä viiden tonnin runkoa kannata lähteä havittelemaan vaan siihen varallisuus tilanteeseen sopivaa parasta joka nyt saattaa aloittajam kohdalla olla tuo D3200, sinun parhaasi on toinen juttu.

        Ajattelua ei kannata suorittaa liian ahtaissa rajoissa! Toisaalta hyväkin on useimmiten riittävä eikä parhaan perässä kannata juurikaan juosta sen vaihtuessa kuitenkin vähintään vuosittain.

        Ja tosikoita riittää.
        Paras on absoluuttinen suure ja jos etsitään parasta jostakin ryhmästä pitää rajat määritellä.
        Eräs tuttu etsi kameraa todelliseen lähikuvaukseen. Suunnitteli ensin Nikonin D5x00 sarjaa, mutta luopui siitä ja Nikonista, kun Nikonin edullisemmat mallit ei toimineen palkeen kanssa.


    • heppu melkein??

      Paras on kaikille eri asia. Yleensä paras kamera on se jolla osaa ja haluaa kuvata ja se joka on mukana aina tarvittaessa.

      • Heppuli peppuli

        Ei se noin mene! Paras kamera on aina se joka vielä on ostamatta


    • Valokuvaaja123

      Minun mielestäni paras kamera on se joka on mukana just silloin kun sun pitää ottaa kuvan.

    • Vaikea tietää?

      Paras mihin? Vai hyvä johonkin? Ellei melkein hyvä tai paras?
      Mahdotonta sanoa jos ei tiedä itsekkään?

    • on on on onn on

      Se on ehdottomasti paras Nikonin d3xxx-sarjasta, jos ei d3300 ole vielä julkaistu.

    • Pimeä kuvaaja

      Nikon D3200 on aivan erinomainen aloittajatason runko. Sillä voi saada hyvissä olosuhteissa jopa erinomaisia luontokuvia, jos sellaisia tahdot ottaa (kysymyksesi on Luontokuvaus-palstalla).

      Luontokuvaajat kuitenkin toimivat usein haastavissa olosuhteissa ja ovat kantapään kautta oppineet vaatimaan kalustoltaan paljon. Heidän tyypillisesti käyttämänsä pitkäpolttoväliset ja valovoimaiset objektiivit maksavat niin monta tonnia, että sellainen lasi ja muutaman satasen hintainen halpisrunko eivät olisi mitenkään tasapainoinen yhdistelmä. Lisäksi noihin oloihin halutaan kameran runkoon käytännössä kunnon sääsuojaus sekä enemmän nopeutta, tarkkuutta, herkkyyttä, säädettävyyttä, räätälöitävyyttä, parempaa etsinkuvaa ja muita ominaisuuksia kuin aloittajatason rungon hinnalla ikinä pystyy saamaan.

      Et siis voi saada muutamalla satasella sellaista pikkuauton hintaista pakettia, jollaista asiaansa vihkiytyneet luontokuvaajat raahaavat mukanaan.

      Niillä muutamalla satasella pääset kyllä hienosti jonkin verran jyvälle valokuvauksesta ja opit tietämään, mitä kalustoltasi jatkossa haluat.

      Itse en ole kalustoni enkä taitojeni puolesta luontokuvaaja vaan pikemminkin näppäilijä. Silti olen onnistunut upottamaan kamerareppuni sisältöön rahaa aika monen Nikon D3200:n verran.

      Nikon D3200 on joka tapauksessa etevämpi vekotin kuin D3100, jolla itse aloitin digijärkkäröinnin muutama vuosi sitten (ja olin hyvinkin tyytyväinen).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe