Verenpaine vaihtelee

Huolestunut olen

Minulla on koko vuoden verenpaine vaihdellut, lääkkeet on vaihdettu ja ne ovat nyt lääkärin sanoin "tapissa".
Kuukausikin voi mennä ihan hyvin kohtuullisilla heitoilla, mutta sitten yks kaks saattaa nousta esim. 220/105, seuraavana päivänä taas voidaan olla esim. 110/60. Keskimäärin sitten kun ollaan normaalitilanteessa ne ovat n.130/80.
Kaikki kokeet on otettu, sydän on ultrattu ja rasitus EKG otettu.

Nyt kysyisin löytyykö kohtalotovereita?

16

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päiväkirja.
    • Huolestunut olen

      Ei muutu mikään, ei ole mitään sellaista ruokaa joka voisi vaikuttaa. Suola on vähennetty, mustat makeiset poistettu. Kaikki mahdolliset on keskusteltu kardiologin kanssa, nyt vain seurataan.

    • 9988

      noi on vaan rahastusta... ei mitään apua, päinvastoin, joillekin ihmisille nuo luontaistuotteet ovat jopa vaarallisia.

      • mikä vaara?

        Mikä luontaistuote on vaarallinen?


      • sannistu
        mikä vaara? kirjoitti:

        Mikä luontaistuote on vaarallinen?

        esim. joku mäkikuisma... menikö siitä nyt maksa vai munuaiset, en muista ja muitakin mitkä on vaarallisia yhdessä käytettynä lääkkeitten kanssa.


      • mikä vaara?
        sannistu kirjoitti:

        esim. joku mäkikuisma... menikö siitä nyt maksa vai munuaiset, en muista ja muitakin mitkä on vaarallisia yhdessä käytettynä lääkkeitten kanssa.

        Mäkikuismaa käytetään massuksen hoitoon ja purkissa varoitetaan ja myyjä kertoo, että EI SAA SYÖDÄ MASENNUSLÄÄKKEIDEN KANSSA.


    • 100µg
    • Huolestunut olen

      Vitamiineja syön, useampia, myös D-vitamiinia. Verenpaine on nyt pysynyt kohtuudessa uusilla lääkkeillä, mutta yhä tulee isoja päivittäisiä eroja. Kokonaisverenpaine taso on vain nyt paljon alempi niin lukemat yläpäässä jäävät alemmaksi.

      • 100µg

        Sopimaton lääke?

        Muuta ruokavalio, suola ja syö vitamiineja.

        Liiku.


    • Vinkki..

      Feokromosytooma syytä pois sulkea jos verenpaine vaihtelee voimakkaasti.

    • Huolestunut olen

      Suljettu on:
      dU-Metnef 0.40 viitearvo alle 1.7
      dU-Normet 2.38 viitearvo alle 4.0

      Ruokavalio ok, suola ok., vitamiineja käytän.

    • voi hyvänen aika.. jos ei ole yhtään verenpainetta, niin ei ole elämääkään..

      omat paineet on luokkaa 220/115
      lääkkeet on, mutta eipä niitä ole tullut otettua, kun aina on jotain tärkeämpää tekemistä.

    • Huolestunut olen

      Leikit siis kuolemalla, ei kannata. Tiedän sen, sukurasitteet niin kovat, isä kuoli 50v., isoisä 57v. Nyt viimeinen "piikki" 4vko sitten, paineet mieluummin alakantissa kuin korkealla. Lähete keskussairaalaan, toivottavasti painee tasaantuu pysyvästi.

    • tykytykytyky

      Mulla vaihtelee myös samalla tavalla. Päivän aikana 190/110 ja muutama tunti, niin paineet 130/66. Pulssi saattaa pysyä kokoajan alle 70, tai sitten jää koko päiväksi yli 100, jolloin on paha olla. Orlocia on, mutta en voi käyttää säännöllisesti, koska verenpaine tipahtelee itsekseen.

      - Feokromosytooma on tutkittu, mutta ymmärsin, ettei näy testissä, mikäli ei ole juuri adrenaliinipiikkiä päällä

      - dopamiinia ei ole tutkittu ja sen osalta tullut iso oirevyyhti, jota myös puretaan

      Jotain häikkää jossain, mutta vielä ei olla päästy selville. Tulossa vuorokausiverenpaineen mittaus.

    • ylösalas

      selvisikö mitään??itse painiskelen samojen ongelmien kanssa...neljät lääkkeet ja ei tasasuutta paineisiin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe