UUSIA E-Teccejä

HUH-Mitä lukemia

Evarilta on tullut aivan uusia E-tec malleja. Ovat vain vielä isoja. 200-300 hv.
ja muotoilu on tekstin mukaan dramaattinen, ja niin kyllä näkyy olevankin.

Ja ne lukemat :

20 % enemmän vääntöä.
15% vähemmän polttoaineen kulutusta.
75% vähemmän pakokaasupäästöjä, kuin paras perämoottori tässä kategoriassa.
Sekä 5 vuoden huoltovapaus, ja kuulemma hiljainenkin vielä.

laittakaapa googleen Evinrude E-tec G2, niin pääsette näkemään ihmeellistä muotoilua .

125

1976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä arvasin

      Jo kaukaa, että näin tulee käymään.

      Nyt on nelitahtisten tekniikka pahassa pulassa, koska eivät millään pysty samaan tulokseen.

    • kummasteleva naapuri

      Jotenkin pöljältä tuntuisi nostaa tuon kokoinen kone perälaudalle. Itse asiassa, jotenkin pöljältä tuntuisi ylipäätään hankkia käyttöönsä tuon kokoista konetta. Mutta iloitsen niiden puolesta jotka väkevä perätuuppaus on pelastanut henkilökohtaisen pienuuden tunteelta.

      • HAHAHAHAHiii

        SULTAHAN MENI kerralla alushousut sotkuun, kun nelitahtiset ovat nyt mennyttä historiaa ;))


    • Did not impress

      Nuo on tarkoitettu vain typerille jenkeille. 2-tahtia ja kulutus 80 litraa tunnissa. Ei järjen hiventäkään.

      • EIKÖ SULLA KÄSITYSTÄ

        MITÄ vastaavan tehoiset nelitahtiset kuluttaa, ja saastuttaa ? NUO uudet e-tecithän on tehty lyömään lopullisesti maailman mahtavat nelitahtiset (MERCURYT ja JAMAHAT, ja HONDAT) historiaan, ja sitten alkaa tulla samaa tekniikkaa pienempiin luokkiin myös-sehän on aivan varmaa !

        Jos joku pystyy pudottamaan entisestään pakopäästöjä 75 %, JOTKA OLI JO ennenkin alempana nelitahtisten päästöjä, niin MITÄ SIINÄ on urputtamista, koska iso maailma ajaa isoilla koneilla kuitenkin ??

        kerrohan se, vai masentaako se !!!


    • vm 41

      2T tekniikka on ollut kautta aikojen isojen konevalmistajien hampaissa syystä, kun eivät tuoneet korjaamoille niin paljon töitä kuin 4T.
      Entinen 2T> Goljat< painevoitelulla sekä sen aikaisella suorasuihkutuksella varustettuna, tuotti "harmaita hiuksia" sen aikaisille suurille konevalmistajille, joilla oli poliittista valtaa lopetuttaa moisen koneen voittokulku.
      Ympyrä on sulkeutunut sillä saralla, 2T pääsee sille kuuluvalle 1 sijalle.
      Eihän 2T systeemissä muuta hankalaa koskaan ollutkaan kuin voitelu systeemi.
      Sekin vain siksi, että valmistus oli yksinkertaista, sekä lopputuote edullinen.
      Joskus ihmettelin miksi noita venttiili virityksillä oikein näinkin kauan tekohengitetään?

      • hoxhox5

        HOXHOX....Taas täällä Evari kauppias yrittää puffata romujaan jotka ei mene kaupaksi.Todella vikaherkkää tekniikkaa joka on aivan markinaalista konaismarkkinoilla.4 T tekniikka hallitsee nyt ja tulevaisuudessa suvereenisti markkinoita.Ainahan on nuijia jotka haluu savuttavia 2 t romuja vaikka nelareita tarjolla.HOXHOXHOX!Onko muka hienoa haistella 2t käryä ja tulla hinauksessa vesiltä!!!


      • 20+2
        hoxhox5 kirjoitti:

        HOXHOX....Taas täällä Evari kauppias yrittää puffata romujaan jotka ei mene kaupaksi.Todella vikaherkkää tekniikkaa joka on aivan markinaalista konaismarkkinoilla.4 T tekniikka hallitsee nyt ja tulevaisuudessa suvereenisti markkinoita.Ainahan on nuijia jotka haluu savuttavia 2 t romuja vaikka nelareita tarjolla.HOXHOXHOX!Onko muka hienoa haistella 2t käryä ja tulla hinauksessa vesiltä!!!

        Vian ei tarvitse olla iso, kun se sijaitsee päässä. Kuten hoxhox.lla


      • hoxhox6
        20+2 kirjoitti:

        Vian ei tarvitse olla iso, kun se sijaitsee päässä. Kuten hoxhox.lla

        Korvien välin voisi tarkistuttaa jos on noin liekeissä jostain Evarin perämoottorista!!!!


      • Taitaa ottaa pattiin
        hoxhox6 kirjoitti:

        Korvien välin voisi tarkistuttaa jos on noin liekeissä jostain Evarin perämoottorista!!!!

        Ompa mukava oottaa tulevia vertailutestejä E-tec G2 ja nelitahtisten välillä :))

        Tässä uudessa mallistossa on myös peräöljyjen tarkkailu anturit, jotka ilmoittavat, jos öljyn sekaan joskus pääsisi vettä.

        Mutta sinun kehumat nelitahtiset eivät ilmoita ees öljyn sekaan tulvivasta bensiinistäkään :))

        Eihän ota pattiin-eihän :))


    • 43654363643hoxmies

      hehhe tosi paskoja vehkeitä, liekö OMC tuotoksia vieläkin???? Nyt uutuutena VÄRIKUORET! AI ETTÄ.... HIENO KEKSINTÖ!

      • Asutko sinä vieläkin

        Jossain sisäänlämpiävässä turvekammissa, kun oot noin jääny kehityksen jalaksilta, etkä oo vielä kuperkeikasta selvinny.

        Siellä G2 sivuillahan nimenomaan sanottiin, että ne moottorit on aivan uusia, sylinterikulmaa myöten, joka on 76 astetta.
        OMC-ltä ei oo muuta kuin nimi, mutta sinä luulet sen pahentavan konetta :)) !!!


      • Tulpatonmopedi

        Mistä kumpuaa tämmöinen fanaattisuus perämoottoreita kohtaan ??? Äly hoi!!


      • KYSYPPÄSITÄ
        Tulpatonmopedi kirjoitti:

        Mistä kumpuaa tämmöinen fanaattisuus perämoottoreita kohtaan ??? Äly hoi!!

        Noilta nelitahtisten myyjiltä, jotka aloitti tuon rähjäpaska hyökkäyksen E-tecin moottoriteknologian rajun kehityksen tullessa heidänkin tietoisuuteensa !

        Bomdardiehan ilmoitti jo kymmenen vuotta sitten, että kaksitahti teknogia pystyy lyömään nelitahti teknologian,- mutta nelitahtiset pöljyydessään eivät tajunneet,- kuinka totta se onkaan !

        JA NYT nelitahti myyjät- joudutte puhumaan asiakkaille täyttä paskaa- kun ette pysty totuutta kertomaan. -aatelkaahan, kun asiakkaanne tajuavat enemmän, kuin HALUATTEKAAN.

        TEIDÄN ON PAKKO VETÄÄ KÄTTÄ LIPPAAN-,MYÖS HIRTTOKÖYSI PSYKIATRIAAN,- KUN E-TEC LIPUU SATAMAAN !


    • mitäpirua

      E-tec:iä tehdään myös 15hv, miks pirussa ei tuoda Suomeen, ostaisin.

    • HOXHOX6

      Todellakin HUHHUH mitä lukemia.15 HP ihmemoottori eetekki painaa 83 kg!!!!!
      Todellista eetekii huipputekniikkaa!!!Painava paska...
      Sitten vielä niiden sivuilla vielä mainostetaan että"lightweight...HÄHÄHÄÄÄ...
      Vallottaa muka nelarit..HÄHÄÄÄÄÄ....

      • OIKEIN HYVÄÄ !!!!!!!

        Juhannusta :) Toivottavasti viimeistään juhannuksena HOXXAAT, että miten nyt kävikään, kun nelitahtisilla ajavat alkavat tuntea saastuttavansa vesistöä ja ilmastoa, kun vierelle lipuu E-tec G2, vaikka jo entinenkin E-tec mallisto oli puhtaampi :)

        Luin amerikkalaisia, vai oliko australialaisia, kun siellä julkistavat ne syksyllä,-E-tec G2 koeajajien mielipiteitä uusista koneista, niin olivat aivan haltioissaan. Hämmästelivät sen tehoa, ja hiljaisuutta, ja puhtautta. Ja varmaan olivat aiemmin kokeilleet myös nelitahtisia samantehoisia vessanpöntön näköisiä koneita.

        ja siitä 15hv, että se on kuristettu 30 hevosvoimaisesta 20 hevosvoimaiseksi, jolloin se on ns. 15 HO malli. -Elikkä antaa 15hv jollain 4000 kierrosluvulla, mutta kun nostetaan kierrosluku esom. 5000, löytyy 20 hv.

        Ja sopivan leveäperäisessä veneessä sen paino ei tunnu missään, joten mielipiteesi on täysin pierusi arvoinen, kun HOXXATAAN totta puhua, ja sitäpaitsi sekin kuluttaa puolta vähemmän, kuin vastaavat nelitahtiset tyhjäkäynnillä, elikkä täydellinen uistelukone :))


      • Trabbi
        OIKEIN HYVÄÄ !!!!!!! kirjoitti:

        Juhannusta :) Toivottavasti viimeistään juhannuksena HOXXAAT, että miten nyt kävikään, kun nelitahtisilla ajavat alkavat tuntea saastuttavansa vesistöä ja ilmastoa, kun vierelle lipuu E-tec G2, vaikka jo entinenkin E-tec mallisto oli puhtaampi :)

        Luin amerikkalaisia, vai oliko australialaisia, kun siellä julkistavat ne syksyllä,-E-tec G2 koeajajien mielipiteitä uusista koneista, niin olivat aivan haltioissaan. Hämmästelivät sen tehoa, ja hiljaisuutta, ja puhtautta. Ja varmaan olivat aiemmin kokeilleet myös nelitahtisia samantehoisia vessanpöntön näköisiä koneita.

        ja siitä 15hv, että se on kuristettu 30 hevosvoimaisesta 20 hevosvoimaiseksi, jolloin se on ns. 15 HO malli. -Elikkä antaa 15hv jollain 4000 kierrosluvulla, mutta kun nostetaan kierrosluku esom. 5000, löytyy 20 hv.

        Ja sopivan leveäperäisessä veneessä sen paino ei tunnu missään, joten mielipiteesi on täysin pierusi arvoinen, kun HOXXATAAN totta puhua, ja sitäpaitsi sekin kuluttaa puolta vähemmän, kuin vastaavat nelitahtiset tyhjäkäynnillä, elikkä täydellinen uistelukone :))

        Hanki Trabantti ittelles...
        kun oot noin vakuuttunut 2t :stä
        Äläkä juo niin paljon 2t-öljyä, sillä on huomattavan haitallisia E-tec oireita


    • mitäpirua

      Totta, onkin tarkoitettu isoihin veneisiin kakkoskoneeksi, sähköherkut ym. painaa, en enää kaipaa, paino pitäisi olla

    • huono muotoilu

      Muotoilu ei ole kyllä kovin onnistunut noissa uusissa e-teceissä. Vanha on paljon sulavampi-linjainen, ja muutenkin miellyttävämpi silmälle.

      Veikkaan, että uusivat muotoilun melko nopesti, kun eivät saa "nelikanttisia" evareita myydyksi.

      • Niin vai

        Jos kerran jamahan vessanpöntöt menee kaupaksi, niin kyllä nuo Evaritkin menee.


      • harmittaako

        niin ne vaan yamahat kuitenkin menee kaupaksi, katoppa tilastoja.


    • kakstahti MB

      "Toivottavasti viimeistään juhannuksena HOXXAAT, että miten nyt kävikään, kun nelitahtisilla ajavat alkavat tuntea saastuttavansa vesistöä ja ilmastoa, kun vierelle lipuu E-tec G2, vaikka jo entinenkin E-tec mallisto oli puhtaampi :)"

      -Jos vajaatahtinen olisi nelitahtista jotenkin parempi, niin tuo teknologia otettaisiin käyttöön auton moottoreissa, mutta uskon, että kaksitahtisia autoja ei tule..

      Mitä taas tulee täydelliseen uistelukoneeseen, niin kyllä se on nelitahti.

      • NYT vaan on käyny

        Sillälailla, että Bombardier on patentoinu kaikki keksintönsä niin visusti, että vie parikymmentä vuotta, ennenkuin muut saavat sitä tekniikkaa käyttöönsä, jos eivät lisenssillä sitä osta.

        Sen tekniikan myötä putoaisi jopa autojen tyhjäkäynti päästöt hurjasti, nelitahtikoneisiin verrattuna.Joka on kuulemma pahin saastutusmuoto autojen nelitahtisissa moottoreissa.


    • Etech

      Etech on erittäin laiska ja vikaherkkä moottori.
      Raskaita ja suurikulutuksisiakin ovat kun verrataan merkkarin
      optimax mallistoon. Kalliitakin ovat ja evinrude valmistetaan nykyään omc-n
      kiinan tehtailla. En muista kuinka monta nuppia noihin on suomessakin takuuseen vaihdettu mutta pääluku ei paljoa jää alle myytyjen moottorien määrään suhteutettuna. Öljyä käryävät etekit jäävät pian historiaan, tuo uusi malli ei vessanpöntöltä näytä, enemmänki kiinalaiselta pisuaarilta.HOXHOX:))

      • ...HOX...HOX..Asshole

        HOX HOX, myyn nelitahtista perämoottoria ja päätä ahdistaa, HOX HOX!
        Ehkä pääsen vesille joskus ja sitten helpottaa.


      • gtdi90

        Tämä öljyä käryävä moottori taitaa olla ainoa, joka täyttää Kalifornian päästömääräykset.


      • Etechi
        gtdi90 kirjoitti:

        Tämä öljyä käryävä moottori taitaa olla ainoa, joka täyttää Kalifornian päästömääräykset.

        Kalifornian CARB päästömääräykset täyttävät kaikki uudet moottorit.
        Kaikki muut kirkkaasti ja etec rima väpättäen.


      • Etkö oo vielä
        Etechi kirjoitti:

        Kalifornian CARB päästömääräykset täyttävät kaikki uudet moottorit.
        Kaikki muut kirkkaasti ja etec rima väpättäen.

        Lukenu uusista E-tec G2 moottoreista. Pakokaasupäästöt on pudonnu 75 % entisestään.
        Joten taitaa Evari pistää rajat niin tiukalle, ettei nelitahtiset pääse siihen koskaan.


      • Pölvästeille
        Etkö oo vielä kirjoitti:

        Lukenu uusista E-tec G2 moottoreista. Pakokaasupäästöt on pudonnu 75 % entisestään.
        Joten taitaa Evari pistää rajat niin tiukalle, ettei nelitahtiset pääse siihen koskaan.

        Eihän tahtisuudella ole mitään tekemistä saastuttamisen kanssa tänäpäivänä.
        Pensa ruikataan palotilaan pumpulla, voitelu on painevoitelu samoin kuin muissakin.
        2T on vain jättänyt venttiilikoneiston pois ja ottanut turhan poistovaiheen työ käyttöön.
        Suurempi huoli on noista nelareiden rantahuoltajista, jotka kippaavat vaihdetut öljynsä rantalepikkoon.
        Vastaavaan saastuttamiseen vanhalla 2T lla saisi ajella vuositolkulla.
        Lumien mukana kulkeutuu saastetta vesitöihin, samoin kuin ojiin ja metsiin kärrättyjen öljypäniköiden sisällöt.


      • On tahtisuudella
        Pölvästeille kirjoitti:

        Eihän tahtisuudella ole mitään tekemistä saastuttamisen kanssa tänäpäivänä.
        Pensa ruikataan palotilaan pumpulla, voitelu on painevoitelu samoin kuin muissakin.
        2T on vain jättänyt venttiilikoneiston pois ja ottanut turhan poistovaiheen työ käyttöön.
        Suurempi huoli on noista nelareiden rantahuoltajista, jotka kippaavat vaihdetut öljynsä rantalepikkoon.
        Vastaavaan saastuttamiseen vanhalla 2T lla saisi ajella vuositolkulla.
        Lumien mukana kulkeutuu saastetta vesitöihin, samoin kuin ojiin ja metsiin kärrättyjen öljypäniköiden sisällöt.

        Sen verran eroa, että nelitahtinen, -päästäkseen samaan tehoon kakstahtisen kanssa, - joutuu polttamaan työtahtinsa aikana kaksinkertaisen bensamäärän verrattuna kakstahtisen bensamäärään työtahdin aikana, vaikka kyseessä olisikin ns. laihaseos moottori.

        Jolloinka väistämättä käy niin, että nelitahtisen sylinterissä ei bensa pala niin hyvin, kuin kakstahtisessa ja siitä syystä E-tecin pakokaasut on puhtaammat, ja uudet G2 moottorit entisiäkin E-teccejä puhtaampia.


      • Sekin on varmaan
        Pölvästeille kirjoitti:

        Eihän tahtisuudella ole mitään tekemistä saastuttamisen kanssa tänäpäivänä.
        Pensa ruikataan palotilaan pumpulla, voitelu on painevoitelu samoin kuin muissakin.
        2T on vain jättänyt venttiilikoneiston pois ja ottanut turhan poistovaiheen työ käyttöön.
        Suurempi huoli on noista nelareiden rantahuoltajista, jotka kippaavat vaihdetut öljynsä rantalepikkoon.
        Vastaavaan saastuttamiseen vanhalla 2T lla saisi ajella vuositolkulla.
        Lumien mukana kulkeutuu saastetta vesitöihin, samoin kuin ojiin ja metsiin kärrättyjen öljypäniköiden sisällöt.

        Totta, että jäteöljyä kerääntyy nelitahtisten itsehuoltajilla liiterin nurkkiin, ja ja jaksaakohan ne kuljettaa niitä öljynkeräys pisteisiin.

        Jotkut kyllä kuljettavat niitä kymmeniä kilometrejä asianomaisiin paikkoihin, mutta entä minne toinen puoli porukasta ne hävittää näkyvistä, tänä työttömyyden aikakautena, vai hyödyntääkö ne jäteöljyt talvipakkasilla lämmitykseen, vaiko hautaavatko rantalepikkoon. Mutta eihän sitä kovin paljon-ainakaan pikkumoottoreilla tule.


      • Napsuttelija
        Etkö oo vielä kirjoitti:

        Lukenu uusista E-tec G2 moottoreista. Pakokaasupäästöt on pudonnu 75 % entisestään.
        Joten taitaa Evari pistää rajat niin tiukalle, ettei nelitahtiset pääse siihen koskaan.

        Onhan päästöt pikkuisen tippuneet. Mun viiskymppisessä hitekki jenkissä putosi päästöt lähelle sataa prosenttia. Hiljainenkin oli, kuin sähkömoottori. Startatessa kuuli vain solenoidin napsahtavan. Ja päässäkin napsahti.


    • Evinrude

      pumppaa joka tahdilla polttoainetta ja polttaa sen joka tahdilla. Yamaha lutkuttaa neljä kertaa pensaa ja polttaa vain kerran. Kolmen turhan tahdin pensat lykätään raakan pakoputkesta mereen. Onhan se selvä että evinruden päästöt ovat aivan eri planeetalta. Sitäpaitsi yamaha huohoittaa pensat öljyn sekaan ja ruikkii sen mäskin huohottimesta mereen. Etec on nykyaikaa ja evinrude osoittaa voimankäyttöä nelitahteja kohtaan. Yamaha ei saa venettä edes liukuun kun eviska pukkaa paatin pintaan hetkessä kakstahdin ansiosta.

      • kakstahtiset

        Ruiskuttaa polttoaineen joka kierroksella puristustahdin alussa, kun pakokanava on sulkeutunu, ja nelitahtinen ruisku ruiskauttaa joka toinen kampiakselin kierros, mutta kaksikertaa enemmän.

        ja Mercuryn Verado -"mitä se lisänimi" tarkoittaakin, - on tajunnut minun tarkoittamani asian, että nelitahtisessa tulee hapen puute,runsaamman bensamäärän takia, mutta toimii lisäilma kompressorinsa ansiosta hyvin vain puolikaasulla, mutta jostain kumman syystä sekin alkaa lappaa mielettömästi bensiiniä kaasua painettaessa, siis enemmän kuin vanahan tekniikan kaasutin moottorit :))


    • Voi jeesus

      mitä hypetystä aiheuttaa tuo pottamallin sauhuava ja mölyävä evinrude.
      Jos nuot niin hyviä on niin miksi niitä ei satamissa näy?
      Meidän venekerholla yli 200 paattia ja niissä ei ole kuin kolmessa evikka.
      Ei koira karvoistaan pääse ja kyllä kansa tietää mitä kannattaa ostaa.
      Lopettakaa myyntimiehet jo moinen paskanjauhanta, se saa edustamanne merkin entistä enemmän naurunalaiseksi.;)

      • Se parhaiten

        Ootetaanpa vertailutestitulokset, ja sitten tutkitaan, kuka nauraa.
        Vie sinä vaan niitä pottamallejasi venttiilien säätöön, ja remmien vaihtoon :))

        Uusia E-teccejä ei tarvitse huoltaa 5 vuoteen, ja ne vetää POTAT entistä nopeammin selälleen :))


    • Testimies1

      Odotellaan vaan testejä, eipä ole evinruden koneet niissä ikinä pärjänneet.
      Lukuunottamatta evinruden myyntimiesten omia testejä!!:)))))XD:));)LOL
      Mitäs huoltamista tuossa olisikaan, pata/potta mallin ruma muovimoottori tuskin
      edes viittä vuotta kestää mikäli vanhat merkit paikkaansa pitävät.
      Itse ajelen jammun nelitahtaria eikä tulis mieleenkään vaihtaa väännöttömään ja savua haisevaan ja runsaasti kuluttavaan epikaan.

      • Yamaha100hv

        Jammun venat säädetään 10v välein, pottamallin evinrude uusitaan 5v välein.:)


      • raharenki
        Yamaha100hv kirjoitti:

        Jammun venat säädetään 10v välein, pottamallin evinrude uusitaan 5v välein.:)

        Yamahan venttiilit on säädettävä kerran vuoteen tai sadan tunnin välein merkkihuollossa. Muuten raukeaa takuut. Eli minimissään kerran vuodessa. Ja ensimmäinen venttiilinsäätö on sitten 10 tunnin jälkeen. Rahastusta mielestäni.


      • Sinähän puhut
        Yamaha100hv kirjoitti:

        Jammun venat säädetään 10v välein, pottamallin evinrude uusitaan 5v välein.:)

        Samallaista "totuutta" justkuin venäläiset separatistit, -joten emme usko sulla olevan ees sitä 100hp jamahaa ollenkaan, kun et tiedä huolto-ohjelmastakaan , ehkä oot satamassa nähny sellaisen :))


      • TottapuhuenONHASEtiukkaa
        raharenki kirjoitti:

        Yamahan venttiilit on säädettävä kerran vuoteen tai sadan tunnin välein merkkihuollossa. Muuten raukeaa takuut. Eli minimissään kerran vuodessa. Ja ensimmäinen venttiilinsäätö on sitten 10 tunnin jälkeen. Rahastusta mielestäni.

        tottahan puhut, ja tottakait nelareiden myyjät koettavat puhua pötyä,-minkä suinkin kerkiävät , ja sitten jos nelaria ei viedäkkään huoltoon, kieltäytyvät takuu korjauksista, koska se on heille ELINEHTO !

        SE ON TODELLAKIN SURULLISTA, että yrittäjät ovat käsittämättömän tiukoilla, kun työmiehille on pakko repiä palkat joka kuukausi jostain,-sitä tuskaa ei työntekijät tajua, ehkä jotkut tietää., ja jaksavat vain jatkaa.


      • yammuhemmo
        raharenki kirjoitti:

        Yamahan venttiilit on säädettävä kerran vuoteen tai sadan tunnin välein merkkihuollossa. Muuten raukeaa takuut. Eli minimissään kerran vuodessa. Ja ensimmäinen venttiilinsäätö on sitten 10 tunnin jälkeen. Rahastusta mielestäni.

        Miksi yrität valehtelemalla mollata 4t ! käytin omaa moottoria 30h ekassa huollossa ja kysyin huollon päätteeksi, onko venttiilejä säädetty huoltomies tokaisi että ei niitä tarvitse säätää kuin ehkä 1000h jälkeen tehdään tarkistus.


    • nimierkkimerkki

      Ainakaan mun jampista ei ole koskaan säädetty venttiilejä, tunteja yli 800. Ai mistäkö tiedän? En käytä konettani huolloissa, vaidan itte moottoriöljyt ja peräöljyt syksyisin, muuta huoltoa ei ole tarvinnut tehdä.

      Venttiilien säätö on semmoista höppä höppää, silkkaa rahastusta. Sitten vasta mietitään säätöä jos alkaa rallattamaan.


      Ja näin ohimennen, mulla on autona honda jossa on 40tkm välein merkattu venttiilien säätö, en ole koskaan sitä teettänyt. Mittarissa nyt 295tkm...... ETTÄ SIKÄLI

    • 4-tahti

      Jos se e-tec on niin hyvä, niin miksi se kuluttaa nelaria enemmän, kuskaa venettä hiljempaa ja pitää kovempaa mekkalaa?
      Lisäksi saa vielä kippailla 2t-öljyä koneeseen jatkuvasti.

      Hoh hoijaa näitä epikka miehiä.

      Uskokaa nyt vaan, et nelari on ajanut 2-tahtien ohi jo moottorikelkoissa, mönkijöissä, moottoripyörissä, vesijeteissä, motocrosspyörissä... No, sopineehan se vielä moottorisahaan. siimaleikkuriin ja lehtipuhaltimeen.. päristelkää ja läträtkää vaikka niillä.

      • Kaikki väitteesi oli

        Just kuin olisit jääny 60-luvulle tekniikan kehityksen kanssa. Mutta haitanneeko tuo mittää. Karavaani kulkee, ja ......................................................................


      • nmkls
        Kaikki väitteesi oli kirjoitti:

        Just kuin olisit jääny 60-luvulle tekniikan kehityksen kanssa. Mutta haitanneeko tuo mittää. Karavaani kulkee, ja ......................................................................

        Juuri päinvastoin, 60-luvulla vielä 2-tahtia käytettiin jossain, mutta 50 vuodessa kehitys on mennyt eteenpäin.

        Samoin kun tällä hetkellä dieselmoottorit ja etanoli vehkeet vie markkinoita bensakoneilta ja tulevaisuudessä sähkö tekee tämän edellämainituille.

        Saat toki ajella millä haluat, mutta 2-tahtisten ylistykseen voi lähinnä suhtautua huumorilla.

        Näytäppä minulle testi missä 2-tahti kuluttaa matkanopeudella kaikkia nelareita vähemmän ja on hiljaisempi?


      • VaajaToukka
        Kaikki väitteesi oli kirjoitti:

        Just kuin olisit jääny 60-luvulle tekniikan kehityksen kanssa. Mutta haitanneeko tuo mittää. Karavaani kulkee, ja ......................................................................

        Hiukan olisin erimieltä tuosta nelareiden ylivoimasta motocrossissa. Mikäli näin olisi, ajaisivat 250cc kakstahtiset 125cc nelareita vastaan eikä päinvastoin kuten nyt tehdään. Vai?


      • mnipo
        VaajaToukka kirjoitti:

        Hiukan olisin erimieltä tuosta nelareiden ylivoimasta motocrossissa. Mikäli näin olisi, ajaisivat 250cc kakstahtiset 125cc nelareita vastaan eikä päinvastoin kuten nyt tehdään. Vai?

        Niin, varmaan sen jokainen tietää, että rajoitetulla kuutiotilavuudella saadaan 2-tahtikoneesta kiukkuisemmat löylyt.

        Samasta syystä mootorisahassakaan ei käytetä nelitahtikoneita.

        Vaan kummat pyörät ovat suositumpia ja useimmin palkintopallilla?


    • Episka

      Evikka on suomen markkinakärki, 2 tahti toimii....paska haisee ja karavaani kulkee.
      Yamahan tehtailla on muuten yt-t käynnissä tämän johdosta.

    • oikeestinoloa

      Evari on merten Warre. Ja ihmetyttää kuka tarvitsww 300 heppaisen perätuupparin, ehkä joku joka tykkää että perästä tuupataan vähän kovempaa?

    • mertennelari

      Jos se e-tec on niin hyvä, niin miksi se kuluttaa nelaria enemmän, kuskaa venettä hiljempaa ja pitää kovempaa mekkalaa?
      Lisäksi saa vielä kippailla 2t-öljyä koneeseen jatkuvasti.

      Hoh hoijaa näitä epikka miehiä.

      Uskokaa nyt vaan, et nelari on ajanut 2-tahtien ohi jo moottorikelkoissa, mönkijöissä, moottoripyörissä, vesijeteissä, motocrosspyörissä... No, sopineehan se vielä moottorisahaan. siimaleikkuriin ja lehtipuhaltimeen.. päristelkää ja läträtkää vaikka niillä.

      • hahaha-hellekkö!!

        Herkistää nelarin venttiilejä säätämään, ja öljyjä nuuskimaan, että, kun öljy eiku lisääntyy- On ne ihmemoottoreita, teillähän kannattaa perustaa öljy-yhtiö .

        Otahan selvää esim. mikä moottori jytää tehokkaimmassa vesijetissä, ja E-tec vesijetti on myös hiljaisin. Tekniikan-maailma lehden toimittaja kävi sellaisen koeajamassa, ja sanoi, ettei vesijetti enää häiritse ranta naapureita.

        Ja moottorikelkoissakin E-tecci on tehokkain, eikä tartte säädellä venttiileitä.

        Emme usko koskaan hirvittävään rihveliosien paljouteen. Loppu niistä tulee kuitenkin, ja pitää sitten korjata "sataosaa" väljiksi kuluneita osia enemmän, kuin kakstahtisissa.

        Ja aattelehan, koska tahansa voi mennä remmi poikki, kun painaa nelitahtisella kaasua :))


      • Joakim1
        hahaha-hellekkö!! kirjoitti:

        Herkistää nelarin venttiilejä säätämään, ja öljyjä nuuskimaan, että, kun öljy eiku lisääntyy- On ne ihmemoottoreita, teillähän kannattaa perustaa öljy-yhtiö .

        Otahan selvää esim. mikä moottori jytää tehokkaimmassa vesijetissä, ja E-tec vesijetti on myös hiljaisin. Tekniikan-maailma lehden toimittaja kävi sellaisen koeajamassa, ja sanoi, ettei vesijetti enää häiritse ranta naapureita.

        Ja moottorikelkoissakin E-tecci on tehokkain, eikä tartte säädellä venttiileitä.

        Emme usko koskaan hirvittävään rihveliosien paljouteen. Loppu niistä tulee kuitenkin, ja pitää sitten korjata "sataosaa" väljiksi kuluneita osia enemmän, kuin kakstahtisissa.

        Ja aattelehan, koska tahansa voi mennä remmi poikki, kun painaa nelitahtisella kaasua :))

        Minulla ei ole koskaan ollut nelitahtista perämoottoria eikä E-teciä, mutta autoissa on ollut hihnoja ja erilailla säädettäviä venttiileitä ja hydraulisia venttiilinnostimia. Venttiileiden säätöön ei ole koskaan ollut tarvetta. Kerran on säädetty, kun venttiilinvarren kumit vaihdettiin reilun 200 tkm kohdalla. Jakohihna taas vaihdetaan nykyään aikaisintaan 100 tkm välein, mikä vastaa ainakin 2000 tunnin ajoa.

        Jos perämoottoreissa noita tehdään vuosittain, on kyse varmuuden maksimoinnista tai huoltamoiden työlllistämisestä.


    • Merten2t

      Kyllähän sitä oli samaa mieltä aikoinaan, mutta kyllähän tuo näyttää nyt olevan aika varteen otettava vaihtoehto. Mitä kulutukseen tulee, niin ero on kyllä niin pieni ettei siitä ole väliä lainkaan.. Mersun ahdetut on kyllä mahtavia vehkeitä kanssa, mutta tietyssä kuutiotilavuudessa, valinta on kyllä evari..

    • Evari

      Minunkin valintani kohdistui kaksitahtiseen.
      Valintani oli evari. 200 heppain haioutputi.
      Markkinajohtaja luokassaan, ei ventiileit ei turhaa rihveleit.

    • 352535436543

      oikee haioutputti, todellakin! 4vuotta ja kone roskiin, hioutputti.

      • SITÄHÄNSINÄ

        NELITAHTINEN TOIVOT, mutta monestikko toiveesi, ja UNESI onkaan toteutunu:))


    • Haioptup

      Haiautputi oli miunkin valintani. Kokoluokassa 115 heppaa ja v nelonen.
      Todella raakaa voimaa tarjoava tyhjäkäynnistä lähtien.
      Kulutus on pieni ja moottorihan on kilpaversio.
      Valinta oli helppoa, EVINRUDE.

      • JOSosutsivulle

        JA tämän luet, Niin kerro käytännön kokemuksistasi,- kuuntelemme mielellämme. Myös nelitahtitahtisten myyjät ovat aivan etukenossa, kun E-tecistä tulee juttua.


    • pärähtipäs

      Itse löin Bauhausin kumiveneen perälautaan 45 nron Nokialaisen kumijalkineen jalkateräosa ylöspäin pystyyn. Jos haluan sen olevan taloudellinen 4-tahti sohin sitä silloin tällöin rakotulkilla kantakiilan alle, jos taas haluan sen olevan 2-tahti niin ajelen vaan niin perkeleen komiasti liussa kun se on keviämpi nii ei tarvihe etutuhollekkaan siirtyvä.

      • jäähyväiset

        Eksyin tähän keskusteluun,en ole venemies mutta mielenkiinnolla luin em. juttua.Kelkoissahan E-Tec on se pieniruokaisin ja silti tehokas ja kevyt kampe kuljettaa.Uskon tekniikan valtaavan myös peräprutku markkinoita.Nämä Suomen markkinat ovat kuulkaas niin pieniä että ei moottorivalmistajat korviansa lotkauta mitä me täällä halutaan ja millä ajetaan.En ole nähnyt myyntilukuja eri konevalmistajilta saatikka malleittain.Vaikka asummekin tuhansien järvien maassa niin järvethän ovat pieniä siksi veneet kuin moottoritkin eli ei kannata ihmetellä miksi isolla maailmalla merien kyntäjillä on isommat veneet ja moottorit.Jatkakaa keskustelua en tänne varmaankaan toiste eksy lukemaan toisillenne vit...lua.


    • Joakim1

      Tässä mittauksia G2-koneella. Tulokset eivät vaikuta ainakaan paremmalta kuin kilpailijoiden hyvin vastaavissa veneissä.

      E-tec G2 250 HO:
      http://www.boattest.com/boats/boat_video.aspx?ID=3196

      Verado 300:
      http://www.boattest.com/boats/boat_video.aspx?ID=2878

      Optimax 250:
      http://www.boattest.com/boats/boat_video.aspx?ID=2652

      E-tec oli hitain ja erityisesti matkanopeudella selvästi epätaloudellisin (voi tietysti riippua veneiden eroista).

      19,5 solmun vauhdissa E-tec kulutti 37 l/h, kun Verado vei 31 21 solmussa ja Optimax 28 20 solmussa. Täydellä kaasulla Optimax kulutti hieman vähemmän ja Verado reilusti enemmän.

      • Kuunneelleenpa

        Tilannetta, kunhan niitä todella rääkätään. Ainakin tehtaan ilmoituksen mukaan parannusta on tapahtunu kaikilla osa-alueilla, joten aika näyttää, miten hyvin onnistuivat.
        Onhan kysymys uuden tekniikan kehityksestä, joissa väistämättä on kehityksen varaa, sehän on selvää, ja samalla kehittävät entistäkin E-tecciä, koska se mallistohan ei poistu tuotannosta, vaan paranee väistämättä tulevina vuosina.

        Ja oikeita testituloksia saadaan vasta sen jälkeen, kunhan uudet koneet on ajettu ees ns.sisään, jolloin tietokoneohjelmointi päästää hevoset kunnolla irti.

        Sehän on aivan selvää, että nykyään on otettu jo joistakin tyypeistä kaikki irti, joten kilpailu rapakoiden valloituksesta tuleekin tapahtumaan luotettavuudessa,ja pakokaasujen puhtaudessa, eikä niinkään- huippunopeuksissa, joka on vain hauskuuden ja sitäkautta yksi turvattomuuden ilmentymä, jossa tulee TAATUSTI aivan turhia kuolemia. Eihän normaali veneily tartte olla kuoleman rajamailla hipomista ?


    • 5435354353

      Sontaahan se on, täyttä paskaa.

      • SANOO

        YKS mönkiäinen, joka ei pääse omastakaan paskasta eroon, ei äkistämälläkään.


    • Sontaahan nuo

      oikiaa ihmisen kakkia. Eipä nuo muutkaan koneet olleet sisäänajettuja. Eipä tuo etec ole koskaan testeissä pärjännyt teholtaan eikä kulutukseltaankaan. Todella vähän myytyjä moottoreita ja huono laatu on ollut "tavaramerkki" alusta asti ennen ja jälkeen konkurssin.

      • Vai ei pärjää

        Et oo tainnu lukea testejä, pakokaasu testejä ja köyden vetoa.

        Muutenkin sinun suusta taitaa tulla kakkia ;)


      • Ai niin JA
        Vai ei pärjää kirjoitti:

        Et oo tainnu lukea testejä, pakokaasu testejä ja köyden vetoa.

        Muutenkin sinun suusta taitaa tulla kakkia ;)

        Kuulemma vaihteisto toimii E-tecissä kaikkein parhaiten, ei kolahtele hiivatin ilikeästi, kuin muissa merkeissä tekee :))


      • Laitakko
        Vai ei pärjää kirjoitti:

        Et oo tainnu lukea testejä, pakokaasu testejä ja köyden vetoa.

        Muutenkin sinun suusta taitaa tulla kakkia ;)

        esille mainitsemasi pakokaasutestit ja muutkin testit missä evinrude on pärjännyt?


      • Vaihteisto
        Ai niin JA kirjoitti:

        Kuulemma vaihteisto toimii E-tecissä kaikkein parhaiten, ei kolahtele hiivatin ilikeästi, kuin muissa merkeissä tekee :))

        Eteceissä erittäin huono vaihteisto, kilpamiehillä hajoavat käsiin nuo heikot ja huonot vaihteistot.


    • Uusietec

      Uudet etec moottorit ovat saavuttaneet jo markkinajohtajuuden suomessa.
      Puhtaat voimakkaat moottorit ovat saavuttaneet kansan suosion. Tulevan
      kauden ehdoton kärkimerkki, evinrude on saavuttanut markkinajohtajuuden g2 teknologiallaan.

      • pensamaksaa

        300 hp moottorien polttoaineen kulutus vertailussa. suzuki 300 ja etec 300.
        kyseessä sama vene.evari täydellä kaasella 97,9l tunti. puoli kaasu 32l.
        suzuki täysi 91l, puoli 28l. saa evari vielä jonkun prosentin parantaa että pärjää. ;)


      • Pistäkääpävaikka
        pensamaksaa kirjoitti:

        300 hp moottorien polttoaineen kulutus vertailussa. suzuki 300 ja etec 300.
        kyseessä sama vene.evari täydellä kaasella 97,9l tunti. puoli kaasu 32l.
        suzuki täysi 91l, puoli 28l. saa evari vielä jonkun prosentin parantaa että pärjää. ;)

        Kuormaa kuusi ukkoa lisää rekeen,- ja kahtokaatte kulutuslukemia uudelleen.

        Missä sellainen vertailu on ?


    • TosiDramaattisennäköinen

      Tästä etekki-hehkutuksesta on vähän vaikea sanoa, onko joku oikeasti noin fanaattinen, ja luuleeko se tekevänsä palveluksen evarin epätoivoiselle myyntiorganisaatiolle, vai onko tämä raakaa pilaa jonka on tarkoitus myydä enemmän Mercuryitä ja japseja?

      Näin messuilla tuollaisen "dramaattisesti" muotoillun. Oli tosi dramaattinen, mutta tosi väärällä tavalla. Todella harrastelijamaisesti muotoiltu ja takuulla pian menee muodot uusiksi. Mutta ei se mitään, jos joku haluaa niin sitten haluaa. Kaipa se melkein yhtä hyvin kestää kuin muutkin.

      • Enpäalkaisi

        Veikkaamaan sinun mielipiteen puolesta :))

        Katohan vertailun vuoksi vaikka uusien 100 hv luokassa uusia merccuja. EI siellä paljon oo muotoilija ulkonäköön paneutunu. Ihan karmea kopan muotoilu,kyntsöttää kuin koppakuorianenpaskalla.
        Ja sama on ulkonäkö jamahoillakin, jostai syystä tulee mieleen huussinpönttö :))

        Evarin muotoilun tarkoituksena on ollu vaatimus kehittää sellainen muoto,-joka erottuu iltahämärässäkin 100 metrin päästä- että mikä moottori siellä menee.

        Luin koneen testaajien mielipiteitä,- niin muuankin sanoi,-että G2 :set" on upeita katella", ja kuusi aikuista kyydissä ei tuntunu missään- yhtä kevyesti vene pintaan, kuin yksinkin ajaessa.

        Mutta harmi vaan, kun ovat vielä niin saamarin suuria,- ettei passaa verkkomoottoriksi meidän veneisiin.


    • Nevermore

      Juu ei kiitos ikinä enää. Ei koskaan. En ole kuullut uusista e-teceistä mitään hyvää ja tuo uusi dramaattinen muotoilu on lähinnä "traumaattinen". Ei kiitos. Suosittelen lämpimästi valitsemaan minkä tahansa muun. Tai eihän minun tarvitse: lukekaa lehdistä, mikä on paras haluamassanne kokoluokassa. Älkää kuitenkaan kuunnelko tuota monomaanista evarisönköttäjää vaan päättäkää itse.

      • hahahahMITÄ

        ihmettä se todistaa, jos sinä et oo kuullu :))

        ja mikähän kaikkien sönköttäjien mummo sinä oot, kun tulet vielä meitä muita neuvomaan, vaikka sinun moottorikokemuksesi on jääny 2 heppasen turuuttajan asteelle :)


      • hahahamitä

        Sinun mielipiteesi muuta kertoo, kuin että sulla ei oo minkäänlaista kokemusta muusta, kuin 2heppasesta turuuttajasta, ja luulet olevasi pätevä tulemaan neuvomaan meitä muita.

        kukahan sulle antoi sellaisen mandaatin :))


      • messumies

        Näin tuollaisen messuilla. Todella hurjan näköin kötöstys ja jotenkin rempulan oloinen ulkokuori ohuine muoveineen ja ruuveineen. Totaalinen fiasko ja todella ruma moottori.
        Kulutuskin maailmalla tehtyjen vertailujen mukaan huomattavasti korkeampi nelitahtisiin verrattuna.


      • eheTekki
        messumies kirjoitti:

        Näin tuollaisen messuilla. Todella hurjan näköin kötöstys ja jotenkin rempulan oloinen ulkokuori ohuine muoveineen ja ruuveineen. Totaalinen fiasko ja todella ruma moottori.
        Kulutuskin maailmalla tehtyjen vertailujen mukaan huomattavasti korkeampi nelitahtisiin verrattuna.

        Messuilla ihmettelin minäkin, että nyt on kyllä suunnitelijalla tapahtunut paha kömmähdys !!
        On kyllä sen verran karseen näköinen perämoottori, että ei kyllä kaupaksi montaa mene !


      • eihänsinunmakuisia

        OO.-kuin te kaksi :)

        Jos mulla olisi isovene,-ja iso järvi-niin kyllä ostaisin, ja katsoisin,-että saanko uutta E-tecciä laulattaa viis vuotta yhteenputkeen, ja nauraa nelareita huoltoon hinaajille kahen viikon välein :))
        Tietysti vähän on orpo olo satamassa,-ku muut on huollossa, ja yksin saa vain ajella:)


      • heheheh
        messumies kirjoitti:

        Näin tuollaisen messuilla. Todella hurjan näköin kötöstys ja jotenkin rempulan oloinen ulkokuori ohuine muoveineen ja ruuveineen. Totaalinen fiasko ja todella ruma moottori.
        Kulutuskin maailmalla tehtyjen vertailujen mukaan huomattavasti korkeampi nelitahtisiin verrattuna.

        Sanoit, että "todella hurjan näköinen " :)) SEHÄN ON OLLUT TARKOITUSKIN :))

        olisin ollut halukas näkemään, että miltä se näyttää mutten valitettavasti päässyt sinne .
        Mutta sen tiedän, että ainaki se moottori PUHUTTELEE- se on päivänselvää.
        ja mitä vikaa on siinä-jos lopultakin moottorit näyttää erilaiselta-kunhan huoltoon vienti harvenee :)
        '
        Oli ne aika ruppakoppaisia aikanaan muutkin merkit- voehelevetti-minkä näköisiä olivatkaaan kaikenmaaliman susukit, ja kenokoppa jamahat.-ja yksikään niistä ei pärjänny minun Evarille,-kun laitettiin samalle suoralle .


      • suksinytjo
        messumies kirjoitti:

        Näin tuollaisen messuilla. Todella hurjan näköin kötöstys ja jotenkin rempulan oloinen ulkokuori ohuine muoveineen ja ruuveineen. Totaalinen fiasko ja todella ruma moottori.
        Kulutuskin maailmalla tehtyjen vertailujen mukaan huomattavasti korkeampi nelitahtisiin verrattuna.

        Hiivatin korpeen kuselle-ku jos valmistaja sanoo- että kulutus on selvästi alhaisempi, niin ON syytä ottaa asiasta selvää-EIKÄ uskoa haistapaskan muitten moottoreidentekijöiden propakandaa. - vai uskotko sinä markkinamiesten juttuja :))


      • Yammu-setä

        Ihme sönköttäjiä nämä E-tec-miehet. Jos käyttäjät ovat keskimäärin tuollaisia niin ei todellakaan herätä luottamusta merkkiä kohtaan! Taitaa harmittaa kun tuli tehtyä virhehankinta ja sitä yritetään nyt lievittää kirjoittamalla täällä pashaa...


      • suzukidf

        Mie en ikuna ottais tuota kakkihuusilta näyttävää muovimoottoria.
        Ei sitä tarvitekkaa huoltaa, se on kertakäyttölaite, toimii minkä toimii ja sit haetaan uus.
        Suzuki on testatusti pieniruokaisempi ja tehokkaampi samassa veneessä.


      • ONKOSKIVAA
        Yammu-setä kirjoitti:

        Ihme sönköttäjiä nämä E-tec-miehet. Jos käyttäjät ovat keskimäärin tuollaisia niin ei todellakaan herätä luottamusta merkkiä kohtaan! Taitaa harmittaa kun tuli tehtyä virhehankinta ja sitä yritetään nyt lievittää kirjoittamalla täällä pashaa...

        Huomata olleensa täysi pöljä :)- "messumieskin" koettaa keksiä jotai sanottavaa, että E-tecin kulutus olisi "maailmalla tehtyjen vertailun mukaan OIKEIN HUOMATTAVASTI isompi",

        JA nyt kun alkaa olla jo mitattua tietoakin tarjolla, ja on tullut selväksi, että E-tec g2 kuluttaa 15-20% vähemmän kuin nelitahtinen jamahan huippunopeudella, ja pakopäästöt ovat 70% puhtaammat, kuin nelareilla.

        MITEN IHMEESSÄ TE OOTTEKIN NOIN TAKAPAJUISTA PORUKKAA !!!

        Kun OOTTE KEHUNU nelareitanne muka puhtaaksi, niin eikös teidän pitäisi KAIKENJÄRJEN mukaan RIEMUITA, että E-TEC on NELARIAKIN PUHTAAMPI, kun kerran ESITÄTTE OLEVANNE luonnon ja vesien puhtauden kannattajia???

        Kertokaa, MIKSI OOTTE ESITTÄNY KAKSINAAMAISTA, ja TEITÄHÄN VITUTTAAKIN IHAN SIKANA; jos moottorit kehittyvät puhtaammiksi ???

        ONKOHAN TEIDÄT PUNNITTU- ja KÖYKÄISIKSI HAVAITTU ?


      • 2-tahtihörhöMaanisessa
        ONKOSKIVAA kirjoitti:

        Huomata olleensa täysi pöljä :)- "messumieskin" koettaa keksiä jotai sanottavaa, että E-tecin kulutus olisi "maailmalla tehtyjen vertailun mukaan OIKEIN HUOMATTAVASTI isompi",

        JA nyt kun alkaa olla jo mitattua tietoakin tarjolla, ja on tullut selväksi, että E-tec g2 kuluttaa 15-20% vähemmän kuin nelitahtinen jamahan huippunopeudella, ja pakopäästöt ovat 70% puhtaammat, kuin nelareilla.

        MITEN IHMEESSÄ TE OOTTEKIN NOIN TAKAPAJUISTA PORUKKAA !!!

        Kun OOTTE KEHUNU nelareitanne muka puhtaaksi, niin eikös teidän pitäisi KAIKENJÄRJEN mukaan RIEMUITA, että E-TEC on NELARIAKIN PUHTAAMPI, kun kerran ESITÄTTE OLEVANNE luonnon ja vesien puhtauden kannattajia???

        Kertokaa, MIKSI OOTTE ESITTÄNY KAKSINAAMAISTA, ja TEITÄHÄN VITUTTAAKIN IHAN SIKANA; jos moottorit kehittyvät puhtaammiksi ???

        ONKOHAN TEIDÄT PUNNITTU- ja KÖYKÄISIKSI HAVAITTU ?

        Eivät ole hoitajat vieläkään huomanneet että 2-tahtihörhö on päässyt karkaamaan instituution kirjaston tietokoneelle. Muuten olisivat jo laittaneet lepositeisiin ja pumpanneet täyteen lääkkeitä. Niin muuten, sitä lobotomiaa olisi syytä jo vakavasti harkita!


      • KestätköTOTUUDEN
        messumies kirjoitti:

        Näin tuollaisen messuilla. Todella hurjan näköin kötöstys ja jotenkin rempulan oloinen ulkokuori ohuine muoveineen ja ruuveineen. Totaalinen fiasko ja todella ruma moottori.
        Kulutuskin maailmalla tehtyjen vertailujen mukaan huomattavasti korkeampi nelitahtisiin verrattuna.

        Jos jamaha olisi tehnyt TUON MOOTTORIN, niin YLISTÄISIT SITÄ PERSESUOLI 15 senttiä pitkänä torvena!


      • KatohanVAIKKA
        suzukidf kirjoitti:

        Mie en ikuna ottais tuota kakkihuusilta näyttävää muovimoottoria.
        Ei sitä tarvitekkaa huoltaa, se on kertakäyttölaite, toimii minkä toimii ja sit haetaan uus.
        Suzuki on testatusti pieniruokaisempi ja tehokkaampi samassa veneessä.

        JUTTUJA, miten tehokkaimmatkin kilpailevat moottorit lentävät selälleen-E-tecin painaessa kaasun pohjaan !
        Sinun suzukiasi EI KANNATA EES viedä sellaiseen hevosen leikkiin.


      • VAINTUOLLAISEEN
        2-tahtihörhöMaanisessa kirjoitti:

        Eivät ole hoitajat vieläkään huomanneet että 2-tahtihörhö on päässyt karkaamaan instituution kirjaston tietokoneelle. Muuten olisivat jo laittaneet lepositeisiin ja pumpanneet täyteen lääkkeitä. Niin muuten, sitä lobotomiaa olisi syytä jo vakavasti harkita!

        TE NELITAHTISET KYKENETTE- ja on se säälittävää-suorastaan masentavaa !
        Keksisitte nyt jo lopultakin JOTAI parempaa, mutta sehän on E-tecin rinnalla mahdotonta !


    • näin

      On ollut viisi eri perämoottoria.viimeinen hankinta kahden kesän takaa e-tec.tunteja kertynyt 320 ei ole huoltomiestä tai huoltoliikettä tarvinnut häiritä.tänä kesänä täytyy viedä huoltoon kun tunteja on tonkin verran ja takuu jatkuu.halpaa ajoa eikä tosiaan vie polttoainetta paljon uistelussa ja siirtymillä menee pienellä täydellä kaasulla ehkä vie enemmän kun nelitahti, mutta mennään myös kovempaa.paremmat öljyt on sisällä menee vähän n1%ei haise öljy eikä sauhuta.joku epäluuloinen ehkä luulee niin se on höyryä mikä tulee ja näkyy kovemman ajon jäkeen.paras moottori mulla.

      • NÄINSEONOLLUT

        Hyvät kokemukset mullakin, ja kaikilla muillakin E-tecin omistajilla.


    • Eteceiikinäenää

      Minulla ollut 7 (seitsemän) eri perämoottoria. Ollut yamahaa, ollut tohatsua, ollut mercury, ollut selva ja viimeisimpänä ervinruden etec. Olen ollut erittäin pettynyt hankintaani. Huono moottori. Uskoin myyntimiehen puheita, kuitenkin kulutus ollut suurempi kuin omistamillani nelitahtikoneilla eikä ole ollut yhtään tehokkaampikaan. No tuo ei vielä maata kaada mutta, mutta jatkuvat ongelmat. On päivitystä, on käyntihäiriöitä, on sammumisia keskellä selkää ym. pientä vikaa jatkuvasti. Onneksi takuu on kattanut mutta vesillä olemiseen varattu aika on kulunut jatkuvaan korjaamolla seisomiseen. Itse olen hyvin pettynyt etecciin.

      • HYISAATANAN

        OOT sinä aika PÖLÖJÄ, ja sen tiiät itekkin, kun koetat nelitahtisiasi myydä. KylläME ymmärretään, mitä itseasiassa koetit kertoa.


    • Finnsxc

      Ajettu ekat ajot 250 H.O . G 2 moottorilla ,Nordkapp 705 Enduro veneessä ja hyvältä paketilta tuntui . moottorissa hiljainen ääni, rivakka teho, vaihdevivussa saisi olla jämäkämpi vapaan kolo, tehostettu ohjaus paras ikinä veneessä kokemani "klapiton" ohjaus .Ei pahaa sanottavaa .

      • TUOSSA

        Talvella joku jo kerkesi ärvistellä,- (en muista, missä yhteydessä se oli) -Että G2:ssa on karkea ääni, vaikka koeajajat on kertoneet sen olevan hiljainen.

        Taitaa nuo nelareiden myyjät olla karkeaäänisiä:)


    • yhvgt

      Kuinka monessa moottorissa ohjaustehostin vakiona?

      • Nliyo

        Saman kokoluokan Mercuryssä esimerkiksi. Ja vasta vuodesta 2004 lähtien. Eli älä nyt yritä selittää että vanhaa paskaa paketissa G2 olisi jotenkin edistyksellinen.


      • KUMPION
        Nliyo kirjoitti:

        Saman kokoluokan Mercuryssä esimerkiksi. Ja vasta vuodesta 2004 lähtien. Eli älä nyt yritä selittää että vanhaa paskaa paketissa G2 olisi jotenkin edistyksellinen.

        Parempi RATKAISU ? LUULitkona, että EVINRUDE antaisi periksi keskenkasvuisille rääpäleille :))


      • JaPASKANMARJAT
        Nliyo kirjoitti:

        Saman kokoluokan Mercuryssä esimerkiksi. Ja vasta vuodesta 2004 lähtien. Eli älä nyt yritä selittää että vanhaa paskaa paketissa G2 olisi jotenkin edistyksellinen.

        EI ainoassakaan moottorissa ole noin siistiä ratkaisua, kuin E-tecissä !

        Kipparilehden koeajajatkin sanoi, että "oli jopa epäluonnollisen oloista ohjata venettä yli 40 solmun nopeudessa pikkusormella, joten painu nyt jo höpöttämään persesilimällesi touhujasi !


    • onsevaanpaskaateknii

      Paskaa mitä paskaa nää etecit. 600e kaudessa pelkkiin 2tahti öljyihin, kun tuohon paskaan ei voi takuun takia halvempaakaa laittaa. Huoltomies sanoi että halvempaa voi laittaa mutta sitten menee takuu ja täytyy ajaa uus ohjelma sisää, ja sitten öljyä menee se 2t:n vakio, 2-2.5%

      hyi helvetti

      • VITUTTAAKOkun

        Evinrude ON nelitahtista tehokkaampi, ja reippaasti puhtaampi , ja huoltovapaampi :))


    • aqws

      Ei vaan näin.liikkeessä kysytään kummalle öljylle laitetaan,ja sille laitetaan kummalle asiakas haluaa ja takuu viisi vuotta.Samalla kysytää laitetaanka tyhjäkäynniksi 500 kierrosta,ja kiitos hei nähdään viiden vuoden päästä.nelitahdit ei enää seuraavaksi kun päästönormit kiristyy niin läpi pääsekkään ilman katalysaattoria.

    • waldo217

      No joo tässä tuntuu käyvän aika kuumana vääntö 2Tversus 4T, mutta asiaan sen enempää tunteita sotkematta näyttää tuo E-tec G2 aika viiisaalta pannulta kilpailijoihin verrattuna, jos vaik lukee Kippari 2/16 testin. Itse odottelen lottov., et sais tuon 300hv johonkin AMT 23 perälautaan iskostaa, ja haistattaa pitkät paskat esim.
      Yamahan patarauta möhkäleille...

      • OnhanNUOjamahan

        isot koneet varmaan aika hienoja koneita, MUTTA kun rinnalle ilmestyi EVINRUDE, rajulla voimallaan, ja ällistyttävillä ominaisuuksillaan, reippaasti pienemmällä kulutuksellaan, ja hurjalla huippunopeudellaan, ja paljon puhtaammin pakopäästöin,- niin koko veneilyporukka on aivan äimänkäkenä , ENKÄ YHTÄÄ IHMETTELE, että NELARIPORUKOILLA MENI RIPULIT ja OKSENNUS IHAN SEKAISIN HEIDÄN KITUSISSAAN !

        SEN KYLLÄ NÄKEE tälläkin sivulla, MITÄ kuoleman siksakkibalettia HE tanssivat.

        Ehkäpä heillejää alle 10 heppasten markkinat, mutta kun nekin täryyttävät niin helevetisti,- niin joutuvat lisäämään tasapainomäntiään, ja psykiatriiaakin joutuu psykiatrille -tasapainoaan etsimään, ja hirttoköysiään näyttämään.


    • PahaJuttu

      Nuo E-tec koneet leikkaa niin herkästi kiinni kun ne imee jäähdytysveden mukana pohjamutaa jäähdytyskanavat täyteen.

      • SullaONjoku

        Ihan ihmeellinen nelitahtinen tauti. Ei taatusti tuota tajua ees ns psykiatriaa :))


    • parhaatmyy

      Miksi näitten e-tec hörhöjen pitää yrittää todistella jotain ! jos olette valinneet sen ja olette tyytyväisiä hyvä niin, me 99% veneiliöistä olemme valinneet 4t ja olemme tyytyväisiä mikä on ongelma ?

      • bower

        Kun tiedät kerran asian, niin kerro hyvä ihminen meillekin ne hiilipäästö arvot esim. suzukin ,hondan,evarin kohdalla ? ei sillä että evari ilmoittaa omat päästönsä ilman mitään vertailukohtaa ole mitään painoarvoa, eikä pelkästään tyhjäkäynnillä vaan jokaisella kaasun alueella pitäisi testata. Se että päästöjä saadaan hilattua alas päin on pelkästään hyvä asia, moottoreissa pitää ajatella kokonaisuutta kulutus,kestävyys,hiljaisuus ynm monia ominaisuuksia ja käyttötarkoituksia, usealle veneiliälle huippunopeudella ei ole mitään merkitystä.


      • 2-tahtihörhöVauhdissa

        Nyt keulii mopo hörhöllä niin pahasti että instituution henkilökunnan olisi syytä pikaisesti puuttua tilanteeseen. Hörhö lepositeisiin ja mömmöjä täyteen. Pari sähköshokkia päälle niin kyllä se siitä rauhoittuu taas vähäksi aikaa!


      • 2-tahtihörhöVauhdissa
        2-tahtihörhöVauhdissa kirjoitti:

        Nyt keulii mopo hörhöllä niin pahasti että instituution henkilökunnan olisi syytä pikaisesti puuttua tilanteeseen. Hörhö lepositeisiin ja mömmöjä täyteen. Pari sähköshokkia päälle niin kyllä se siitä rauhoittuu taas vähäksi aikaa!

        No niin, ylläpito sentään poisti hörhön vuodatuksen. Saa nähdä montako minuuttia menee ennenkuin uusi ilmaantuu...


      • Tarkoitatvarmaan
        2-tahtihörhöVauhdissa kirjoitti:

        No niin, ylläpito sentään poisti hörhön vuodatuksen. Saa nähdä montako minuuttia menee ennenkuin uusi ilmaantuu...

        Että sinua kiinnostaa ihan mielettömästi :))


      • ootkona

        MUKA TYHMÄ, ettet tajua, mistä koko polemiikki johtuu :))


    • Tsekkoska

      Mielummin Evinrude kuin ikuinen ongelmapesä Mercury. Japskin 4-tahdit ovatkin sitten asia erikseen. Luotettavuutta riittää, kun googlaa "ongelma Mercury" tai Evinrude niin saa huomattavan paljon enemmän osumia kuin japskeilla. Suorituskykyä ja taloudellisuutta riittää 4-tahtisilla, eihän muuten Honda ja Yamaha hallitsisi markkinoita. Suzuki tulee mukaan peleihin. Jos 2-tahti olisi tulevaisuus niin kaikki olisivat 2-tahtisia, valmistajat tekee päätöksensä faktoihin pohjaten.

      Evinruden LUPAUS itsehuollettavuudesta jne jne. ovat hyviä. En kuitenkaan koskaan osta kyseistä merkkiä, koska merkin jälleenmyyntitilanne on täynnä epävarmuutta. Joku aika sitten oli paljon kirjoituksia, kun kauppiaat eivät huolineet Evinrudea vaihtokoneena. Mainstreamia on turvallinen omistaa, saa muut selitellä.

      Evinrudeon hyvä niin kauan kuin se löytyy naapurin peräpeilistä.

      • Psykiatriaa

        Ei ole kuin yksi narsisti psykopaatti tahtihörhö eli tuo e hörhö joka pitää tätä älytöntä e hehkutusta ja tätä tahtihörhöyttä yllä,jätkä ajelee n 30v vanhalla Johnssonilla ja näkee märkiä unia e. . . mutta kun ei noilla höpölän päivärahoilla sellaista osteta.Ei kyllä käy järkeen et sulla ihmekone Johnsson 20 joka vissiin muutettu n 30hv kulkee melkein 40 solmua Suvi 410 veneellä ja bensa lisääntyy tankissa ajellessa ja sit haaveillaan tuosta epäluotettavasta vikapesä e,ihan oikesti pitää olla hullu et huonompaan vaihtais. .mutta hulluhan oletkin. .Poliisillakin lähiaikoina asiaa sinulle ja aikamontaa palstalaistakin kiinnostaa mistä sinut loytää ja sekin selviää lähiaikoina. .


      • 2tPOWER
        Psykiatriaa kirjoitti:

        Ei ole kuin yksi narsisti psykopaatti tahtihörhö eli tuo e hörhö joka pitää tätä älytöntä e hehkutusta ja tätä tahtihörhöyttä yllä,jätkä ajelee n 30v vanhalla Johnssonilla ja näkee märkiä unia e. . . mutta kun ei noilla höpölän päivärahoilla sellaista osteta.Ei kyllä käy järkeen et sulla ihmekone Johnsson 20 joka vissiin muutettu n 30hv kulkee melkein 40 solmua Suvi 410 veneellä ja bensa lisääntyy tankissa ajellessa ja sit haaveillaan tuosta epäluotettavasta vikapesä e,ihan oikesti pitää olla hullu et huonompaan vaihtais. .mutta hulluhan oletkin. .Poliisillakin lähiaikoina asiaa sinulle ja aikamontaa palstalaistakin kiinnostaa mistä sinut loytää ja sekin selviää lähiaikoina. .

        E-mies pitää palstan tason edes siedettävällä tasolla, ISO peukku sinne.


      • Nelitahtihörhöt
        2tPOWER kirjoitti:

        E-mies pitää palstan tason edes siedettävällä tasolla, ISO peukku sinne.

        Katosi kuin pierut saharaan, kun noin hyvin sanoit :))

        Ensin uhkaili hirttoköydellä nelitahtinen , ja sitten jopa poliisilla, vaikka kysymys on vain moottoriteknologian kehityksestä, ja todella mielenkiintoisesta taistelusta :)

        Minä oon tuonu julki vain sen, että kaksitahtinen tekniikka pystyy pistämään paremmaksi, kuin nelitahtitekniikka.
        Mielisairaitahan nuo jotkut nelitahtisten kehujat ovat, se on kyllä käynyt selväksi,- sillä heidän "vihreytensä, ja saasteettomuutensa" ON PALJASTETTU, ja sen teki kaksitahtinen EVINRUDE :)

        On vielä vähä epäselvää, pitäskö nauraa vaiko itkeä, vaiko kumpaakin yhtäaikaa-nelitahtisten järkytykselle. Tottakait heitä käy jollain tasolla sääliksi, mutta itseppähän aloittivat Evinruden pilkkaamisen: (


      • Bover

        Moneen kertaan olen perännyt 2t hörhöltä lukemia hiilipäästöistä, e-tec ja parhaiden nelareiden välillä mutta koskaan en ole nähnyt niitä täällä enkä missään muuallakaan joten lopetä tuo mielikuvitus soopa...?


    • Acegi

      Pojat pojat opetittako isäännekin n------an.Tuulesta temmattuja kaikki e-tec viat.Kukaan teistä ei ole omistanut e-tecciä.Mitään varmempaa, lutettavampaa polttomootori tekniikalla tehtyä aparaattia en ole omistanut,enkä voi ikinä omistaa.Ensi huolto nyt kolmen vuoden jälkeen 180€ja takuu jatkuu kolme vuotta jos ensihuolto tehty alle 300h.Käyntiinlähtö syksy pakkasilla yksi näpäys avaimesta samoin keväällä,kesällä.Ilman mitään huoltoa,siitä on hankala parantaa,joku kun tekee paremman ostan sen seuraavana,sitä parasta odotellessa...

      • Bower

        Huoltojen takiako tituleeraat koneesi parhaimmaksi !


      • Aivovaurioko

        E-tecin pakokaasut ainakin tuntuvat aiheuttavan aivovaurioita jotka ilmenevät oikeinkirjoituksen vaikeutumisena!


    • Maiski1

      Onko kukaan saanut myytyä käytettyä Evinrudea järkevään hintaan? Aina ei kuulemma kelpaa vaihdossa.

      • E-tecciä

        Ei tarvitsekaan laittaa myyntiin, kun ne ovat osoittautuneet niin hienoiksi, ja luotettaviksi, ettei myyntitarvetta tulekkaan.


      • 2-tahtihörhönPuolesta
        E-tecciä kirjoitti:

        Ei tarvitsekaan laittaa myyntiin, kun ne ovat osoittautuneet niin hienoiksi, ja luotettaviksi, ettei myyntitarvetta tulekkaan.

        E-tec sitten hautaan mukaan, kyllä se vetää sieltäkin ylös...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe