B-lausunto,kuntoutustutkimus(kelan)??

slaagailija

Joo eli nyt olen kuntoutustuella, pian 2 vuotta ollut s.pvärahalla ja sitten kuntoutustuella jota jatkettiin vielä vuodella. Edessä Kelan kuntoutustutkimus jne. Lekuri sanoi suoraan ettei kela päästä nuoria työkyv.eläkkeelle/sairasueläkkeelle helposti.. Itsekin olisin halunnut sillä 2v tulee syksyllä täyteen aivoverenvuodosta jossa toinen puoli halvasi ja molemmista silmistä 25% näkö meni. Arki on haasteellista kiputilojen ja puutumisien takia, myös muisti pätkii ja näkö on huono ja ei tee mieli yksin lähteä vieraisiin paikkoihin ettei satu mitään...
Ihan skeidaa etteivät päästä rauhaan, siis tämän ajan olen käynyt fysiossa siinä toivossa että tunto normalisoituisi, näkö ei ainakaan palaudu niin on sanottu.
Jotenkin pelkään että johonkin postikortti kurssille siis askartelukurssille vielä joudun muiden lahopäiden kanssa..
Neuvokaa miten tulisi kuntoutustutkimuksessa olla että pääsisi lopulliselle eläkkeelle ja kokemuksia tosta kela toiminnasta, itsellä kun ei ole kuin vähän kokemusta..
Eläkeyhtiö on Varma josta saan noin 40e kk kertyneitä työeläkkeitä..
Kiitos neuvoista jo etukäteen :)

7

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitosuunnitelma

      Mihin olen menossa kuntoutustutkimukseen?
      En saanut vaikeasta masennuksesta edes kuntoutustukea.
      Muitakin diagnooseja on.
      Nuo Kelan kuntoutustutkimukset ovat naurettavaa ihmisen pompotusta.
      Kuntoisuuden ratkaiseen miten pääset kyykkyyn ja ylös.
      Täysin pelleilyä koko homma. Kuntoutustutkimuksessa ei tehdä mitään lääketieteellisiätutkimuksia siis kunnon feikki paperit saat käteesi.
      Tietysti testit voit tehdä miten haluat mutta minulla kesken jäänyt kuntotesti ei meinannut mitään koska sitä ei voi merkata jos loppuun ei tehdä. Näitä ihmeellisyyksiä on siellä monia. Pidä puolesi ja puhu vertaishenkilöiden kanssa.

      Mielenterveys pahenee mitä ennemmän vierailet noilla feikki "spesialisteilla".

      Käypä hoito on ainoaa jota he suositteleva vaivaan kuin vaivaan; siis jumppaa ja puhumista.

    • .8.

      Teet arvokasta työtä kuntoutus,sairas,eläke,valitus jne.. anomuksillasi kun näiden avulla voidaan työllistää kymmeniä ihmisiä, myös useita lääkäreitä. Kela haluaa että jatkat tätä ainakin 5 vuotta eteenpäin, että saadaan pidettyä rattaat pyörimässä!

    • yllätys, yllätys

      Mitäpä jos - yllätys, yllätys - ottaisit asiaksesi kuntoutua ja alkaa elää? Niin, niin, tosissani meinaan. Väsytät vain itsesi eläkkeelle tupatessasi, kun se ei onnistu. Olet sen jo nähnyt.

      Ei kun kuntoon vaan ja töihin! Siitä se elämä paranee.

    • slaagailija

      Ahaa, ottaisitko sinä töihin ihmisen jolla ei ole lupaa tehdä mitään raskasta ja jolla on huono muisti sekä huono näkö sekä hahmotusongelmia?? Muista ettei vasen käteni toimi joten olen ns yksikätinen. Et ilmeisesti lukenut että olen fysiossa käynyt 2 vuotta mutta halvauspuoli ei vaan toimi!! Se on hyvin helppoa huudella siellä tietokoneen takana jos ei ole hajuakaan esim miltä tuntuu kun on terveys mennyt ihan ilman omaa syytä. Minua ei uskottu edes teho-osastolla kun sanoin että nyt taisi suoni revetä päästä että kuvatkaa pää ja äkkiä ennen kuin kuolen näihin kipuihin, olin 20 viikolla raskaana, verenpaineet ei olleet tippaakaan korkealla, painoa oli vain 55kg vaikka toki pari kiloa raskauden takia noussut jo siihen, ei mitään riskitekijöitä, lopulta nuppi kuvattiin ja 2,5cm hyytymä päässä!!

    • ifoajöaal

      Ihan on tappamisen meininki.

    • segh

      Velaksi en töitä tee. Se on ainakin ihan varmaa että pitäkää tohtori oloset tunkkinne.

    • ajiaaja

      Ai lekuri sanoi, ettei nuoret pääse eläkkeelle? Kuinka nuori olet? 17?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe