TM lehden testissä paljastui olematon turbon kestävyys!

turbot hajoaa todist

vasta 60tkm ja turbo alkoi olla kulunut ,tuskin kestää toista 60tkm jaksoa.On se ihanaa kun on turbo! Golfhan on autona todella hyvä hiukan ylihintainen vain mutta kukapa viitsii ostaa enää 100tkm ajettua tuommoista joka hajoaa varmuudella .
Lehdessä on todellista tietoa ei palstan irvileukojen suoranaista vitttuilua.

Turbot hajuaa vw autoissa turhan usein .

Onnksi on vapaastihengittäviä muita merkkeja ja myös turboahdettuja tehon nälkään (lapsellista) muilla merkeillä jotka kestää.

34

2700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että

      1.2 TSI turbot kestää jopa 30 tkm

      • Että

        Siis 1,2 TSI turbot kestää jopa 300tkm pitinanomani


    • TheOpelRoad

      Kieltämättä 60 000km saisi olla vain sisäänajo autolle. Ei noin perustavan tärkeä osa saa alkaa olla vaihtokunnossa tuollaisen matkan jälkeen. Alkaa tuntua tosiaan että ylihintaa on noissa tuotteissa.

      Jos aikoo ajaa autolla vain pari vuotta ja vaihtaa uuteen niin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Ongelmat saa sitten jäädä seuraavalle omistajalle. Volkkareissa on kuitenkin edelleen hyvä vaihtoarvo. Turbon ja automaattivaihteiston ongelmat eivät ole vielä ehtineet syödä brändin arvoa suomessa. Viitteitä tästä alkaa kyllä jo olla olemassa. Uusien koneiden on pakko alkaa kestää tai VW joutuu ooppelin tielle. Opel on nykyään ihan hyvä auto mutta ei ole noussut suosta johon itsensä ajoi 70-80 luvuilla laatuongelmien takia. Vanha maine pysyy pitkään.

    • uusi poloilija

      Golfin 60 tkm:n käyttötesti TM:ssa tehtiin ACT-moottorilla varustetulla versiolla. Miten sylintereiden lepuutustoiminto vaikuttaa turboon, vai vaikuttaako mitenkään? Onko pikkuturboille tehty käyttötestiä ilman ACT:tä?

      Lainaan pätkän turboon keskittyneestä kainalojutusta: "Kuluminen johtuu siis pitkien öljynvaihtovälien, suuren ahtopaineen ja todella korkean pyörintänopeuden yhteisvaikutuksesta." Minusta näyttäisi siltä, että öljynvaihto kannattaisi tehdä pikkuturboon useammin kuin 30 tkm:n välein.

      • NeverVag

        Kun on pitkät huoltovälit, niin saadaan vertailutesteissä hyvät pisteet alhaisista huoltokustannuksista. Todellisuus voi olla hieman toinen, mutta testimenestys vaikuttaa myyntiin todella paljon ja kaikki keinot kannattaa käyttää. Tosin TM (Vagniikan Maailma) testivoitto irtoaa hieman vähemmälläkin.

        Tällä reseptillä kauppa käy ja ostajat ovat tyytyväisiä. Niin kauan kun ostajat hyväksyvät lyhyen takuuajan jälkeen tulevia kalliita remontteja mukisematta, niin konsepti ei muutu. Volkkarin ostajat ovat harvinaisen sitkeää porukkaa ja sietokynnys näyttää olevan todella korkealla.

        Ei voi kun ihmetellä ettei myynti ole vielä sakannut.


      • uusi poloilija
        NeverVag kirjoitti:

        Kun on pitkät huoltovälit, niin saadaan vertailutesteissä hyvät pisteet alhaisista huoltokustannuksista. Todellisuus voi olla hieman toinen, mutta testimenestys vaikuttaa myyntiin todella paljon ja kaikki keinot kannattaa käyttää. Tosin TM (Vagniikan Maailma) testivoitto irtoaa hieman vähemmälläkin.

        Tällä reseptillä kauppa käy ja ostajat ovat tyytyväisiä. Niin kauan kun ostajat hyväksyvät lyhyen takuuajan jälkeen tulevia kalliita remontteja mukisematta, niin konsepti ei muutu. Volkkarin ostajat ovat harvinaisen sitkeää porukkaa ja sietokynnys näyttää olevan todella korkealla.

        Ei voi kun ihmetellä ettei myynti ole vielä sakannut.

        Ehkä se myynti ei sakkaa ollenkaan. Harvemmin uusi auto ostetaan satojen tuhansien kilometrien käyttöön, vaan vaihdetaan hyvissä ajoin.

        Ennen myyntimäärien muutosta pitäisi näkyä notkahdus käytetyn vaihtoarvossa, mutta eipä taida näkyä sielläkään.


      • TDITSIDSG
        NeverVag kirjoitti:

        Kun on pitkät huoltovälit, niin saadaan vertailutesteissä hyvät pisteet alhaisista huoltokustannuksista. Todellisuus voi olla hieman toinen, mutta testimenestys vaikuttaa myyntiin todella paljon ja kaikki keinot kannattaa käyttää. Tosin TM (Vagniikan Maailma) testivoitto irtoaa hieman vähemmälläkin.

        Tällä reseptillä kauppa käy ja ostajat ovat tyytyväisiä. Niin kauan kun ostajat hyväksyvät lyhyen takuuajan jälkeen tulevia kalliita remontteja mukisematta, niin konsepti ei muutu. Volkkarin ostajat ovat harvinaisen sitkeää porukkaa ja sietokynnys näyttää olevan todella korkealla.

        Ei voi kun ihmetellä ettei myynti ole vielä sakannut.

        NeverVag
        Takuu aika saattaa olla lyhyt, jos ajaa vähän. Itse ajan 80 tkm vuodessa, jolloinka tuo "rajattu" takuu esim. tojon 100 tkm tulee jo reilu vuodessa täyteen.

        Aloittaja kiteyttää Volkkarin huippulaadun hyvin kasaan, tajuamatta itsekään kehuvansa Saksalaista Premiumia.


    • schaissee

      Minkä VW:ssä polttoaineissa säästää, sen remonteissa menettää.

      • Tyytyväinen

        Useita VAG-autoja 7 (2xtdi 5x tsi, joista 3 tsi dsg) omistaneena, voin sanoa, että ei ole ollut murheen murhetta.

        Paskanjauhantaa KAIKKI täällä esitetyt kommentit ovat osallamme! Erinomaisen hyviä ajaa, halpoja huoltaa ja helppo myydä eteenpäin kelpohyvityksellä. Jatkan VAG-linjalla, kuten useimmat muutkin, jos satutte seuraamaan myyntilukuja. Vielä taloudellisesti huonoinakin aikoina VAG-autoja myydään ihan hyvään tahtiin. Osaatteko ajatella miksi?


      • Tuohan kertoo
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Useita VAG-autoja 7 (2xtdi 5x tsi, joista 3 tsi dsg) omistaneena, voin sanoa, että ei ole ollut murheen murhetta.

        Paskanjauhantaa KAIKKI täällä esitetyt kommentit ovat osallamme! Erinomaisen hyviä ajaa, halpoja huoltaa ja helppo myydä eteenpäin kelpohyvityksellä. Jatkan VAG-linjalla, kuten useimmat muutkin, jos satutte seuraamaan myyntilukuja. Vielä taloudellisesti huonoinakin aikoina VAG-autoja myydään ihan hyvään tahtiin. Osaatteko ajatella miksi?

        siitä että et itsekään luota vag:n laatuun. Miksi vaihdat autoa noin usein? Niiden pitäisi kestää vähintään 500 000 kilometriä ennen kuin motikka tarvii päivitystä.

        Taidat olla niitä tyyppejä jotka vaihtavat auton kun tuhkakuppi täyttyy?


    • näistä on väännetty

      Volkswagenien moottorit ovat kautta aikain olleet öljysyöppöjä, erityisesti TSI-koneet. Kun tähän valitettavaan tosiasiaan yhdistyy se että TSI-moottorin rakenne, itseasiassa koko hengissäpysyminen perustuu jatkuvaan ja tasaiseen öljynvirtaukseen ollaan vaikeuksissa. Koska Volkswagen ei ole koskaan kyennyt tarkkaan osavalmistukseen (perintönä kiireellisestä sotatarvikevalmistuksesta, joita VW teki ensimmäiset vuotensa) korvataan laatupoikkeamia ja osien toleransseja voiteluöljyn käytöllä. Mutta kun se öljy yksi kaunis päivä on vähissä, turbo ei saakaan tarvitsemaansa voitelua ja se meni siinä. Ei riitä, että öljy olisi vähissä vaan kun se saattaa olla tukkiintuneena öljysihtiin tai jumissa karstoittuneessa öljykanavassa pakosarjan kuumennettua sitä öljyä kanavan seinämiin.

      Luonnollisesti maahantuoja VV-Auto pesee tästä kaikesta kätensä eikä edes suostu tiedustelemaan asioista tehtaalta.

      • uusi poloilija

        Itselläni öljyä söi Golf IV 1,4 55 kW:n koneella. Sen jälkeen olen ostanut uusina kaksi Polo V:tä 1,2 51 kW:n moottorilla, jotka eivät ole kaivanneet öljylisäyksiä. Tungin kyllä uusimpaan 1 desilitran 20 tkm:n kohdalla, koska öljystä ei ole hyötyä pullossa ollessaan, mutta kone saattaa lirauksesta hyötyä. Myyjän autojen mukaan antamissa litran pulloissa on siis vielä 19 desilitraa käytettäväksi, joten tämä varasto riittää aika pitkälle.

        Jos TSI kuluttaa öljyä, miksi ei laittaisi sitä lisää varmuuden vuoksi (ylitäyttöä varoen). Muistaakseni ylimääräisen litran LL-öljyä saa parilla kympillä, kustannushan on ihan mitätön, jos varsinaisten huoltojen puolivälissä täyttää.


      • Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
        Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
        Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta.


      • 2.4 STW
        nippondenso kirjoitti:

        Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
        Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
        Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta.

        Samat ajatukset. Jos nykyinen auto olisi oma niin kävisi 15tkm välein öljyn vaihdossa merkistä riippumatta. Ei tarvitsisi käyttää LL öljyjä. Vaan kun on liisari niin käy öljynvaihdossa vasta kun auto itse sitä pyytää. Nyt auto lupailee 28tkm vaihtoväliä ja kun mittatikkukakaan ei ole niin ... toimii niin pitkään kun toimii. Onneksi ei ole oma.

        Vanhan kansan totuus on että öljynvaihto on halvinta koneremonttia.


      • Sol-kalja
        nippondenso kirjoitti:

        Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
        Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
        Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta.

        Jokainen saa päättää itse, eikö niin. Mikä vitun hinku on jaaritella jostakin pitkästä öljynvaihtovälistä ja sen huonoudesta?

        Autosta se ei johdu, vaan ääliö -Reinon otsalohkosta.


      • VTEC16
        nippondenso kirjoitti:

        Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
        Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
        Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta.

        Meidän Civic kulki 220 000tkm öljyjä vaihtamatta ja sitten siihen tuli uusiokone. Halpakeikka:)


      • uusi poloilija
        nippondenso kirjoitti:

        Ja mitä nämä turbot loppujen lopuksi säästävät itselläni on 1,6L 91KW Auris 5000km keski kulutus on 6,64L/100km Ja on ajettu moottoritiellä kaupunkia ja maantietä!
        Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa ! Toki kulutus riippuu paljolti kuljettajasta mutta silti luulisi olevan suurempi ero!
        Ja kyllä sillä 30000km oljyn vaihto välilläkin on osuutta turbon kestävyyteen ! En ikinä ajaisi samalla öljyllä tuota määrää! Toki sillä saadaan huollot näyttämään edullisilta mutta kolikolla on aina kaksi puolta.

        "Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa !"

        Mistä sieltä löytyy niitä kulutuksia? En löytänyt kuin polttoaineiden hintoja. http://tankkaus.com/


      • C180 Kompressor
        uusi poloilija kirjoitti:

        "Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa !"

        Mistä sieltä löytyy niitä kulutuksia? En löytänyt kuin polttoaineiden hintoja. http://tankkaus.com/

        kotimainen tankkaus.com on valitettavasti menneen talven lumia

        http://www.spritmonitor.de


      • uusi poloilija kirjoitti:

        "Ja Mitä olen tankkaus.com sivustolla seurannut näitten turbo koneiden kulutuksia on ne siinä 6-7,6L hujakoissa !"

        Mistä sieltä löytyy niitä kulutuksia? En löytänyt kuin polttoaineiden hintoja. http://tankkaus.com/

        Kirjaudu käyttäjäksi niin rupeaa näkymään!


      • uusi poloilija
        nippondenso kirjoitti:

        Kirjaudu käyttäjäksi niin rupeaa näkymään!

        Jaa, en ole niin paljon asiasta kiinnostunut, että jotain kirjautumisia alkaisin tekemään.

        Luotatko sen Toyotasi ajotietokoneen näyttämään kovinkin sokeasti?


    • voiko 60tkm olla jo kulunut/rikki, enemmänkin olen kuullut turbojen karstoittumisesta jo suht .pienilläkin kilometreillä, jolloin tulee vikakoodia ja turbo oikkuilee.

    • A5 3,0 tdi q

      Kyllä se on juuri näin, 30t km on liikaa samoilla öljyillä-siis samat ongelmat on muillakin merkeillä.

    • Realisticccc

      2007 tsi 103kw. ajettu 150 000, Öljyä lisännyt kaksi litraa tuona aikana. Turbo toimii moitteetta.

      Merkistä riippumatta turbot menee vaihtoon 150 000-250 000 km mikä on aivan normaalia. Eikä sen vaihto mitään älyttömiä maksa.

      • ,,,sss...o

        630tkm Psa dieselillä, turbo alkuperäinen, toinen vajaa 500tkm samoin turbo alkuperäinen.


      • ,,sss,,o

        Torbon vaihto noin 1500 euroa, jos niitä menee auton käyttöaikana 2-4 kuluja tulee, eikä polttoaineen säästöstä tule mitään taloudellista hyötyä.


    • Golf 2.0

      2.0 115hv on maailman paras moottori. Ei syö öljyä ja voimaa löytyy.

    • Turborules

      Juu, 2 TDI turboa ollut ja molemmilla ajoin n. 180 tkm. 1 TSI 1.8 ja mittariin 180 tkm. Kyllä näissä kaikissa kolmessa turbo kesti hyvinkin. 1 vapaasti hengittävä FSI touran on ollut myös, no siinä ei kestänyt koko moottori. Se siitä vaparista.
      Kyllä se vaan on nautinto ajella turbo moottorisella autolla. Ikinä en enää vapaasti hengittävää kapistusta osta, on se sellaista koneen huudattamista jos haluaa maantienopeuksilla hitaampien autojen ohi päästä, ellei sitten ole jotain 3 litraista bensarosvoa.

    • opelinkohtalo

      Nyt alkaa vag-usko horjua. Maaliskuussakaan ei enää kärkikahinoihin yltänyt.
      Japsit akavat jo nöyryyttämään.

    • totuuksia

      Bensamoottoreissa turbot yleensä kestävät 80-300tkm. Toki pidempään pitäisi turbojen kestää, mutta harva turbo kuitenkaan kestää pidempään ainakaan Suomessa. Turboihin ja hybrideihin pätee samaa sääntö auton merkistä riippumatta: Minkä polttoainekuluissa säästät, sen korjauskuluissa, käyttöiässä ja luotettavuudessa menetät. Eli 750-2500€ 60-80€ per tunti.

      • Mitä_hybridistä

        hajoaa? Omalla ajettu nyt 160 tkm eikä siitä ole tähän saakka hajonnut mitään. Öljynvaihdot tehty ja eteen jarrupalat kerran vaihdettu varmuuden vuoksi joten mitä on odotettavissa? Turboa ei ole eikä akustokaan osoita minkäänlaisia väsymisen merkkejä joten selvitä vähän asiaa hölmölle niin tiedän varautua.


    • wernerska

      Huolloissa näkyvät laittavan reilusti yli mittatikun ylimmän merkin moottoriin, vaikka sitä ei saisi laittaa yli, syynä joko, että halutaan enempi hintaa veloitetusta öljystä tai moottorin öljynkulutuksen salaaminen, kun täytetään merkin yli.

    • Voivoivoi

      Ei kestä mikään, ei.....?

    • Jylkyytt
    • SurkeetaLaatua

      Vokkelossa ei mikään kestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe