Olen kuusikymppinen

nuorekas

Olen nyt 60v. Sanotaan välillä,että en ole 60 vuotiaan näköinen. Minulla on pitkä värjätty tukka. Ihoni on geeneistä johtuen melko sileä,enkä tupakoi enkä käytä Alkon tuotteita.
Olen ollut rintojen pienennysleikkauksessa.
Lenkkeilen ja käytän farkkuja ja lenkkareita,melkein aina.
Kysymys: Miltä 60 vuotiaan pitäisi näyttää. Miten se ikä niin tarkkaan voidaan ulkonäöstä määritellä?

406

8590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö ja tukka

      Farkkuja minäkin käytän, kuin varmasti useimmat meistä. Olen ihan ihmisen näköinen.

      Olen erittäin älyläs, j huumorintajuinen, nopeaälyinen, ja auttavainen ihminen.

      Minulla on pitkähkö tukka, värjäämätön, koska en ole harmaantunut.
      60 vuotias saa näyttää miltä haluaa.

      • kuuskytäplus

        Olen 60 . Rinnat semmoset luomut E 75. Mahamakkara. Jenkkakahvat, Tukka lähtee. Värjäämätön, harmaantuva. Selluliittia. En laiha, en paksu. Lähtemättömiä sairauksia. Farkkuja. Tennareita. Tyytyväinen elämääni.


      • Muodokas mummi
        kuuskytäplus kirjoitti:

        Olen 60 . Rinnat semmoset luomut E 75. Mahamakkara. Jenkkakahvat, Tukka lähtee. Värjäämätön, harmaantuva. Selluliittia. En laiha, en paksu. Lähtemättömiä sairauksia. Farkkuja. Tennareita. Tyytyväinen elämääni.

        Upeeta! http://miestennielija.blogspot.com/2013/10/muodokas-nainen.html
        on aina paras!


      • Samaa packaa

      • ....................

      • 65 v.
        kuuskytäplus kirjoitti:

        Olen 60 . Rinnat semmoset luomut E 75. Mahamakkara. Jenkkakahvat, Tukka lähtee. Värjäämätön, harmaantuva. Selluliittia. En laiha, en paksu. Lähtemättömiä sairauksia. Farkkuja. Tennareita. Tyytyväinen elämääni.

        Jeps ! Ihminen saa ( pitääkin ) olla ikäisensä näköinen ja mikä tahansa ikä on hyvää ikää jos sen oivaltaa. Melkoisen naurettavalta tuntuu hyvin yleinen sanonta " näytän ikäistäni nuoremmalta" Miksi ihmeessä pitäisi näyttää nuoremmalta ! Toki kivoihin vaatteisiin kuten vaikkapa farkut ja teepaita voi pukeutua vaikka 90 vuotiaana eihän ole mitään lakia joka määrittelisi miten missäkin iässä pitää pukeutua ! Aivan sama hiusten suhteen ! Just silleen, kuin hyvältä tuntuu ! Olemus, luonne yms. ovat ratkaisevia ei suinkaan ikävuodet ! Jotenkin tuntuu, että itsetunnossa on isoa vikaa, jos ei voi hyväksyä ikäänsä ja nauttia elämästä aitona itsenään !


      • ....................
        65 v. kirjoitti:

        Jeps ! Ihminen saa ( pitääkin ) olla ikäisensä näköinen ja mikä tahansa ikä on hyvää ikää jos sen oivaltaa. Melkoisen naurettavalta tuntuu hyvin yleinen sanonta " näytän ikäistäni nuoremmalta" Miksi ihmeessä pitäisi näyttää nuoremmalta ! Toki kivoihin vaatteisiin kuten vaikkapa farkut ja teepaita voi pukeutua vaikka 90 vuotiaana eihän ole mitään lakia joka määrittelisi miten missäkin iässä pitää pukeutua ! Aivan sama hiusten suhteen ! Just silleen, kuin hyvältä tuntuu ! Olemus, luonne yms. ovat ratkaisevia ei suinkaan ikävuodet ! Jotenkin tuntuu, että itsetunnossa on isoa vikaa, jos ei voi hyväksyä ikäänsä ja nauttia elämästä aitona itsenään !

        Ehkäpä sillä sanonnalla tarkoitetaan sitä, että on nuorekkaan oloinen näin yleisesti ottaen. Toki kukin saa olla minkälainen haluaa, mutta miksi pitäisi mammautua, jos voisi näyttää nuorekkaammalta ja ainakin minun mielestäni siten elävämmältä.

        Marina Sirtis on nuorekkaan näköinen 59-vuotiaaksi, enkä ymmärrä miten tuo nyt olisi paha juttu? Kuva tosin saattaa olla muutaman vuoden takaa:
        http://www.namespedia.com/image/Makrina_7.jpg

        Hannelore Elsnerkin on seitsemänkymppiseksi nuorekkaan näköinen, enkä tajua miksi siitä pitäisi nipottaa:
        http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Hannelore Elsner FFF Reception Munich Film wKyviw6Eiaml.jpg

        Miksi siis pitäisi väkisin pistää se nuttura päähän ja paksusankaiset rillit nenälle ja pukeutua "sopivalla" tavalla ikäisekseen, jos voi näyttää joltain muultakin kuin noita-akalta huiveineen?


      • nykymummot
        .................... kirjoitti:

        Ehkäpä sillä sanonnalla tarkoitetaan sitä, että on nuorekkaan oloinen näin yleisesti ottaen. Toki kukin saa olla minkälainen haluaa, mutta miksi pitäisi mammautua, jos voisi näyttää nuorekkaammalta ja ainakin minun mielestäni siten elävämmältä.

        Marina Sirtis on nuorekkaan näköinen 59-vuotiaaksi, enkä ymmärrä miten tuo nyt olisi paha juttu? Kuva tosin saattaa olla muutaman vuoden takaa:
        http://www.namespedia.com/image/Makrina_7.jpg

        Hannelore Elsnerkin on seitsemänkymppiseksi nuorekkaan näköinen, enkä tajua miksi siitä pitäisi nipottaa:
        http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Hannelore Elsner FFF Reception Munich Film wKyviw6Eiaml.jpg

        Miksi siis pitäisi väkisin pistää se nuttura päähän ja paksusankaiset rillit nenälle ja pukeutua "sopivalla" tavalla ikäisekseen, jos voi näyttää joltain muultakin kuin noita-akalta huiveineen?

        Ei miksikään, mutta miksi pitäisi väen vängältä olla olevinaan nuori, kun ei enää ole?
        Eikö tuo kuvaamasi ole 40-luvun Suomi-filmien kuvakulmaa?
        Ei mummot enää istu seinäkellon alla keinustuolissa sukkaa kutomassa, vaan käyvät ulkomaiden lomakohteissa virkistäytymässä.


      • kuuskytäplus kirjoitti:

        Olen 60 . Rinnat semmoset luomut E 75. Mahamakkara. Jenkkakahvat, Tukka lähtee. Värjäämätön, harmaantuva. Selluliittia. En laiha, en paksu. Lähtemättömiä sairauksia. Farkkuja. Tennareita. Tyytyväinen elämääni.

        Eikös se ole niin että jos on itseensä tyytyväinen sama se miltä näyttää tosin olen nähnyt seitsenkymppisiä naisia jotka yrittää kaiken tavoin saada itsensä näyttämään 20-30 vuotta nuoremmalta huh huh on meikkiä.pakkelia kystä kyllän laitettu . . .


      • jokaamu?
        isokokoinen_mies kirjoitti:

        Eikös se ole niin että jos on itseensä tyytyväinen sama se miltä näyttää tosin olen nähnyt seitsenkymppisiä naisia jotka yrittää kaiken tavoin saada itsensä näyttämään 20-30 vuotta nuoremmalta huh huh on meikkiä.pakkelia kystä kyllän laitettu . . .

        Eiköhän ole tärkeä, että saa terveenä kohdata seuraavan päivän, rakas vierellään?


      • ....................
        nykymummot kirjoitti:

        Ei miksikään, mutta miksi pitäisi väen vängältä olla olevinaan nuori, kun ei enää ole?
        Eikö tuo kuvaamasi ole 40-luvun Suomi-filmien kuvakulmaa?
        Ei mummot enää istu seinäkellon alla keinustuolissa sukkaa kutomassa, vaan käyvät ulkomaiden lomakohteissa virkistäytymässä.

        Se, että äyttää nuorekkaalta, ei ole sama asia kuin että yrittäisi olla nuori. Miltä sitten oman ikäinen ikäihminen näyttää? Juuri tuolta nutturapäältäkö, miltä sen ikäiset on jostain syystä pistetty näyttämään, kun yhteiskunnan odotukset tuntuvat määräävän ihmisen ulkonäönkin? Miksi hyvä ulkonäkö olisi vain nuorilta sallittu? Miksi tiettyyn ikään saapuminen tarkoittaisi sitä, ettei saa enää näyttää nuorekkaan hyvältä, jos siltä pystyisi näyttämään? Eikös tässä ole kyse ihan samasta asiasta kuin että sininen on poikien väri ja punainen tyttöjen? Itseäni ei ollenkaan haittaisi, jos esim. kaikki seitsemänkymppiset näyttäisivät noinkin tyttömäiseltä kuin tuo Elsner. Ei minua toki nytkään haittaa, vaikka kaikki eivät sellaisilta näytäkään.


      • elämä on nautinto
        65 v. kirjoitti:

        Jeps ! Ihminen saa ( pitääkin ) olla ikäisensä näköinen ja mikä tahansa ikä on hyvää ikää jos sen oivaltaa. Melkoisen naurettavalta tuntuu hyvin yleinen sanonta " näytän ikäistäni nuoremmalta" Miksi ihmeessä pitäisi näyttää nuoremmalta ! Toki kivoihin vaatteisiin kuten vaikkapa farkut ja teepaita voi pukeutua vaikka 90 vuotiaana eihän ole mitään lakia joka määrittelisi miten missäkin iässä pitää pukeutua ! Aivan sama hiusten suhteen ! Just silleen, kuin hyvältä tuntuu ! Olemus, luonne yms. ovat ratkaisevia ei suinkaan ikävuodet ! Jotenkin tuntuu, että itsetunnossa on isoa vikaa, jos ei voi hyväksyä ikäänsä ja nauttia elämästä aitona itsenään !

        Totta! Ihmisen pitää olla ikänsä näköinen. Mulle sattuu usein niin että mua luullaan 10 v nuoremmaksi enkä tykkää siitä ollenkaan! Tuntuu kiusalliselta torjua nuoria miehiä tyyliin hei mä olen sun äitisi ikäinen... mitä te höpsöt haluatte. Kaikki keski-ikäiset naiset ei ole puumia. Mä tykkään itseni ikäisistä miehistä.

        Nautin kovasti elämästä ja se tasapainoisuus ehkä kiinnostaa nuorempiakin. Elämä on tässä iässä 47 v aivan loistavaa. Pukeudun reippaan urheilullisesti, nauran ja nautin elämästä. Lapset on aikuisia ja mulla on kaikki aika, raha ja mahdollisuudet seikkailuun. Vanheneminen on kuulkaa niin siistiä :-)


      • Kritiikkiä 3

      • .................... kirjoitti:

        Ehkäpä sillä sanonnalla tarkoitetaan sitä, että on nuorekkaan oloinen näin yleisesti ottaen. Toki kukin saa olla minkälainen haluaa, mutta miksi pitäisi mammautua, jos voisi näyttää nuorekkaammalta ja ainakin minun mielestäni siten elävämmältä.

        Marina Sirtis on nuorekkaan näköinen 59-vuotiaaksi, enkä ymmärrä miten tuo nyt olisi paha juttu? Kuva tosin saattaa olla muutaman vuoden takaa:
        http://www.namespedia.com/image/Makrina_7.jpg

        Hannelore Elsnerkin on seitsemänkymppiseksi nuorekkaan näköinen, enkä tajua miksi siitä pitäisi nipottaa:
        http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Hannelore Elsner FFF Reception Munich Film wKyviw6Eiaml.jpg

        Miksi siis pitäisi väkisin pistää se nuttura päähän ja paksusankaiset rillit nenälle ja pukeutua "sopivalla" tavalla ikäisekseen, jos voi näyttää joltain muultakin kuin noita-akalta huiveineen?

        Farkut ja lenkkaritkos takaavat nuorekkuuden?


      • Anonyymi
        isokokoinen_mies kirjoitti:

        Eikös se ole niin että jos on itseensä tyytyväinen sama se miltä näyttää tosin olen nähnyt seitsenkymppisiä naisia jotka yrittää kaiken tavoin saada itsensä näyttämään 20-30 vuotta nuoremmalta huh huh on meikkiä.pakkelia kystä kyllän laitettu . . .

        60 vuotias teinivaatteissa saa itkemään säälistä.niitä näkee mummotunnelissa. Mutta ei ne ukotkaan teinilookissa saa kuin pyörittelemään päätä. Kivoja vaatteita saa jokainen näyttämättä teiniltä sen paremmin kuin ikivanhaltakaan. Paksut pakkelit pois kaikilta. Turkoosi luomiväri ja pinkit huulet ovat kamalinta mitä olla voi.


    • lyhyt helpompi

      Pitkä tukka taitaa olla muotia, itsekkin olen pitänyt sellaista,mutta aina saa olla haromassa pois silmiltä.

      • nutturaton lyyli

        Pitkät oli tukat mummoillammekin, nutturalla.


      • Tukka hvyin

        Moni on eläkeiässä, kampaamohinnat ovat kallis, nuttura halpa.


    • ikäisensä näköinen

      Pelkäätkö vanhenemista?

      • moonamoona

        Oletko kateellinen "paremmin säilyneelle", kun heti käänsit asian noin?


      • moonamoona kirjoitti:

        Oletko kateellinen "paremmin säilyneelle", kun heti käänsit asian noin?

        Olen jo seitenkymppinen mutta olen pirteä ja hyvin säilynyt . Vähän huulipunaa ja poskipunaakin sipasen kun lähden ulos. Rakastan värikkäitä vaatteita niistä saan hekua olemukseeni. Kun vartaloni on pysynyt simpsakassa kunnossa vaatteetkin näyttään hyvältä päälläni, ( en käytä varkkuja niistä tulee mieleen aika kun olin teollisuuden palveluksessa ja siellä käytettiin varkkuja työasuna.) Nykyäänhän en ole menossa töihin enää. Mutta siistit ja istuvat housut vedän usein jalkaani ja siihen joku pirteä yläosa...Ja rakastan myös huiveja , ainakin jos on yksivärinen kaulukseton pusero. Viihdyn myös pikku jakkumaisissa takeissa. Ja kenkiin myös kiinnitän huomiota mitkä jalkaan laitan, siron puoleiset ja vähän korkoa. Ja kylmänävuoden aikana käytän mielelläni lierihattua se pukee minua ja siihen sopiva liina. Saan poikkeuksetta kehuja jopa ja erikoisesti naisilta. En pukeudu liian nuorekkaasti vaan kuten aikuisen varttuneen naisen on sopivaa.


    • monta tyyliä

      nykyisin nuorilla naisilla nutturat kuin mummoilla ennen :)

    • 1-5

      Pulleat purjeet ja mahtavaperäsin se pitää olla.

      • wanahsawaraparee

        Mummot hei! Körttihame, huivi, keppi ja selekä köykkyyn. Ukon perässä vähintään 10 metriä hajurakoa ja eiköstä köpöttelemään ompeluseuroista muihin seuroihin. EIKÄ SIVULE ENÄÄN VILIKUILLA! Värssykiria on oltava kainalosa, kun raiteella kulukee. Ei mitään koukailuja enään. S'oon varma niin. EI tule kyläjuttuja!


      • mamuli1
        wanahsawaraparee kirjoitti:

        Mummot hei! Körttihame, huivi, keppi ja selekä köykkyyn. Ukon perässä vähintään 10 metriä hajurakoa ja eiköstä köpöttelemään ompeluseuroista muihin seuroihin. EIKÄ SIVULE ENÄÄN VILIKUILLA! Värssykiria on oltava kainalosa, kun raiteella kulukee. Ei mitään koukailuja enään. S'oon varma niin. EI tule kyläjuttuja!

        perässä tuut


    • llllooollool

      Älä nuorekas vielä innostu, joka vuosi tulee lisää ikää.
      Minäkin olen nuoren näköinen ikäisekseni muiden mukaan näytän ihan hyvältä, itse olen kriittinen, tiedän että ikä näkyy ja tuntuu ennemmin tai myöhemmin. Farkkujakin on kapissa, myös hameita.
      Rintoja pitäisi minunkin pienennyttää, mutta kun olen thän asti pärjännyt, eiköhän tuo viimeinen loppuneljänneskin mene D kupilla.

    • Aika vanha jo

      Kylla 60-ppinen näyttää ikäiseltään aika normaalisti, tai jopa 70-kymppiseltä, ehkä joku 50-ppiseltä, mutta normaalisti ei nuorennalta tarkemmin katsoen.
      Siis tarkemmin katsoen kuuskymppinen on ihan itsensä näköinen niin kuin kuuluukin olla!

      • nuorekas

        Ap Komea mies tuli soittamaan ovikelloa ja pyysi lenkille. Olin ällikällä lyöty.
        Ollaan käyty lenkillä ja kahveilla,autoajelulla. Ei muuta.
        Olin sirotellut jo tuhkaa päälleni,että tämä oli sitten tässä,kun olen 60vee.
        Olisiko minussa sitä kuuluisaa karismaa?
        Vitsi,vitsi,mutta heräsin ainakin elämään.


      • Tälläin
        nuorekas kirjoitti:

        Ap Komea mies tuli soittamaan ovikelloa ja pyysi lenkille. Olin ällikällä lyöty.
        Ollaan käyty lenkillä ja kahveilla,autoajelulla. Ei muuta.
        Olin sirotellut jo tuhkaa päälleni,että tämä oli sitten tässä,kun olen 60vee.
        Olisiko minussa sitä kuuluisaa karismaa?
        Vitsi,vitsi,mutta heräsin ainakin elämään.

        No karismaa sinussa tuntuu olevan , Oletpa ihana 60-kymppinen, ei muuta kuin menoksi!


      • äiti kuin sisko

        Meidän äiti on reippaasti päälle kahdeksankymmentä, suht sieläihoinen, tummat tuuheat hiukset, farkkuja, toppeja, kauniita muodikkaita vaatteita niin arkeen kuin juhlaankin. Kengistä on kovasti kiinnostunut vieläkin :) Elää itsenäisesti, matkustelee, mökkeilee ja huolehtii muutenkin itsestään (ja kaikista jotka apua tarvitsevat). Lääkäri pyysi viimeeksi anteeksi kun tuli huoneeseen ja kävi kysäisemässä vastaanotosta, että kuka potilas hänellä istuu huoneessa, hänellä on väärän ihmisen paperit kädessään. No ei ollut, äiti vaan on kuusikymppisen näköinen ja oloinen. Leikkaava lääkäri aikoinaan ihmetteli äidin fyysistä olemusta, kehui. Notta luultavasti jotkut pysyvät nuoremman näköisinä ja oloisina kuin kanssakulkijansa. Olisiko hyvä geeniperimä avittanut vähän, tai ihotyyppi tms?
        Sinä päivänä kun meitä sanotaan siskoksiksi ja minusta tehdään se vanhempi osapuoli, saatan murahtaa haisevan vastalauseeni :) Kyllä pitää olla tyytyväinen äidin puolesta, oikeasti!


      • 66v
        nuorekas kirjoitti:

        Ap Komea mies tuli soittamaan ovikelloa ja pyysi lenkille. Olin ällikällä lyöty.
        Ollaan käyty lenkillä ja kahveilla,autoajelulla. Ei muuta.
        Olin sirotellut jo tuhkaa päälleni,että tämä oli sitten tässä,kun olen 60vee.
        Olisiko minussa sitä kuuluisaa karismaa?
        Vitsi,vitsi,mutta heräsin ainakin elämään.

        Minua lähestyi komia mies ja kehui kauniiksi ja ihanaksi ja sanoi minun olleen hänelle sopivan ikäinen.Sitten hän kysyi ikääni.Olin avannut jo suuni vastatakseni,mutta silloin minulta pääsi kauhija pieru.Siihen heräsin...


      • sisäinen kauneus!
        66v kirjoitti:

        Minua lähestyi komia mies ja kehui kauniiksi ja ihanaksi ja sanoi minun olleen hänelle sopivan ikäinen.Sitten hän kysyi ikääni.Olin avannut jo suuni vastatakseni,mutta silloin minulta pääsi kauhija pieru.Siihen heräsin...

        Pieree varmaan se komea mieskin. Jokainen on sen ikäinen, kun itseltäni tuntuu. Kunhan elää yhteiskuntakelpoisesti ja ottaa muut huomioon. Oli komea tai ei.


    • Kiitos ja kunnia luojalle et mieheksi synnyin,ei tarvii joka herran kerta kun ulos lähtee ikäänsä arvailla.
      Missä on nää uskomattoman kauniit ja nuorekkaat ikäiseni naiset? ei ainakaan fillaroimas kauniina kesäpäivänä.
      Varmaankin pitäs kurvata ostosparatiisin ikkunoitten eteen sil siellä nää seisoo kuvajaistaan ihailemassa.
      Mikä siin on kun ei sais vanhentua,ei rypistyä,ain pitäs vaan suorittaa ja olla voittaja.
      Kauheen vaikeaa kun kaihi hämärtää näköä ja lonkat ja polvet klonksuu ,selästä puhumattakaan .
      Itte olen pikkasen tyytyväinenkin kun luonto on alkanu mustaa päätäni hopeoimaan,antaa katu uskottavuutta eläkeläiselle.

      • madx

        Oi sinua koti-kiusattu!!!
        Sinun vaimollasi on kiva mies - toivottavasti arvostat myös hänen ominaisuuksiaan :D - no, haluan niin ajatella ainakin!!!


      • madx kirjoitti:

        Oi sinua koti-kiusattu!!!
        Sinun vaimollasi on kiva mies - toivottavasti arvostat myös hänen ominaisuuksiaan :D - no, haluan niin ajatella ainakin!!!

        Totta mooses ,vaimoo vierään ku herran kämmenellä ja toisinaan se huudahtaakin,herra jumala sinua.


      • katsojan silmissä

        Niillä on kypärät, lenkkarit, pyöräilyvaatteet ja lasit silmillä. Et erota heidän kauneuttaan kun porhaltavat ohi. Vesihuikatkin juovat ajaessaan.
        Pidähän silmät auki ;)


      • katsojan silmissä kirjoitti:

        Niillä on kypärät, lenkkarit, pyöräilyvaatteet ja lasit silmillä. Et erota heidän kauneuttaan kun porhaltavat ohi. Vesihuikatkin juovat ajaessaan.
        Pidähän silmät auki ;)

        Olenhan mä mahtavan virkkuna kun pyöräilen,olet siin oikees et tämmönen vanhus ei nää niit belffie kuvia ohittajista.
        Olis vaan mukavanpi poljeskella maantiel ku olis juttuseurana saman tasonen kaveri.
        Ukkojen kans tahtoo mennä kilpapoljennaksi.
        Sitä on 800km toukokuust lähtien poljeskeltu,huonot kelit haittaa ja karvalakki haittaa näkyvyyttä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Olenhan mä mahtavan virkkuna kun pyöräilen,olet siin oikees et tämmönen vanhus ei nää niit belffie kuvia ohittajista.
        Olis vaan mukavanpi poljeskella maantiel ku olis juttuseurana saman tasonen kaveri.
        Ukkojen kans tahtoo mennä kilpapoljennaksi.
        Sitä on 800km toukokuust lähtien poljeskeltu,huonot kelit haittaa ja karvalakki haittaa näkyvyyttä.

        piti olla ,ei nää kuin belffie kuvia


      • katsojan silmissä
        koti-kiusattu kirjoitti:

        piti olla ,ei nää kuin belffie kuvia

        Erehdyin minäkin belffietä tuijottamaan, meinas käydä köpelösti.
        Vastaan tuli rullaluistelija sauvoineen. Piti kääntyä belffietä päin, meinas pyöräkin keikahtaa.
        Ei ole pöllön pää mulla.
        Kävin Billtemasta ostamassa peruutuspeilit.


      • äkäinen mummo

        Voi miten järkeviä ajatuksia. Katu-uskottava vanha; se vasta ihana!


    • ent. siivoojaparka

      Vähän vaikea kysymys, miltä kuuskymppisen pitäisi näyttää. Mielestäni olisi hyvä kuitenkin, että hän näyttäisi täysi-ikäiseltä. Olisi niin noloa partnerille, jos häntä luultaisiin pedofiiliksi, kun kaulailee ja suutelee...

      • vanha Rebel

        HEHHH loistavasti ilmaistu että vaikea kysymys ja hyvä jos näyttäisi täysi-ikäiseltä!


    • reppuriika

      Onhan niitä ikäistään nuoremman oloisia ja päinvastoin, mutta kyllä se ikä näkyy- viisi vuotta puoleen ja toiseen voi heittää arvioitaessa. Yleensä on tapana olla kohtelias ja "arvata" reilusti nuoremmaksi, mitä rehellisesti olettaa.
      Myös hiusten värjääminen voi joitain vanhentaa, vaikka olisi jo harmaata, jos iho on kalpea ja väritön.
      Jos pynttää, meikkaa ja valitsee nuorentavat vaatteet, voi vuksata parhaimmassa tapauksessa kymmenen vuotta, mutta siihen se jää. Ja kyllä ikä jotenkin paistaa persoonasta.

      • YX Simasuu

        Juu, ulkonäkö kyl rapistuu vaik kuinka paklais, mut sielu on nuori :) ! Siks mäkin tarvitsisin ihan oman kalakaverin....vähän vaikka tommosen "tommiliimataisen" !!! :D


    • tiinainen

      kaikkihan me ollaan nuorekkaita ja nättejä
      ja ihan varmasti meillä ainakin lähes kaikilla
      naisilla on rinnat
      mää tykkään enemmän vähän näistä roikkuvistani
      sellaset pienennetyt on niin hassun näköiset
      melkein kaikilla nännit on pistetty kattoon silmiin :)

    • tiinainen

      mää en omista farkkuja enkä käytä lenkkareita
      enkä mitään muitakaan vaatteita melkein aina
      esim yöllä en käytä vaatteita ollenkaan
      ja kuumana kesäpäivänä muutenkin tosi niukasti
      kesäisin olis ahdistavaa olla farkuissa ja lenkkareissa
      mieluummin sellaisissa keveissä trikoo housuissa
      ja varvastossuissa
      ja monesti vaikka itse tykkääkin hiuksistaan
      toisille on tosi tärkeetä että ne on pitkät
      vaikkei ne enää vanhemmiten sopiskaan tyyliin
      pääasia että ollaan tyytyväisiä itseemme.

    • t.l.

      :) no kuuskytvuotias ja näyttää ihan mun näköseltä, täällä meillä päin. Eipä kait siinä ole mitään kriteeriä miltä pitäis näyttää. Me ollaan kaikki yksilöitä ja eletty elämä näkyy. Lapseni sanoi puolisoaan hyvin nuoren näköiseksi, kun kattelee rakastunein silmin. Minun silmin hän on ikäisensä näköinen hoikka siisti ihminen. Heillä iso ikäero.
      Niin, miten sitten itseämme kattelemme, nuoreksi tai vanhaksi.

      • t.l.

        Lisään vielä- muutama vuosi sitten olin eräässä näytelmässä jollakin lailla mukana ja päälle puettiin entisaikojen saaristolaisvaatteet, niin johan ikä näkyi. Olin vanha nainen. Puettuani omat vaatteet päälle ulkonäkö muuttui kertaheitolla josta eräs katselija mainitsi jälkeenpäin, ettei uskoisi miten suuri vaikutus nykyihmisen pukeutumisella on ulkonäköön ja ns. nuorekkuuteen. Nykymuoti ja vaatetus pitää meidät melko "nuorekkaina" .


    • ei vielä koskaan

      minun tekis mieli viimeinkin pukeutua naisellisesti, kukkamekkoon ja korkokenkiin,mutta aina stoppaa siihen,kun tulee mieleen,sitten kun saan pois kymmenen kiloa :)

      • tiinainen

        ja sit kun saa sen ensimmäisen kymmenen kiloo pois
        tulee tunne että vielä pitäs saa toinen mokoma pois
        eihän me naisest olla koskaan tyytyväisiä itseemme
        aina jotain on jossain liikaa tai liian vähän

        mutta jos se todellakin on vaan kiinni siitä kymmenestä kilosta
        niin rohkeesti vaan kauppaan ja kukkamekkoa sovittamaan
        tarjontaa on niin paljon joka koossa
        että varmasti löytyy sulle sellainen kaunis
        ja hoikentava malli vaatteilla saa ihmeitä aikaan
        korkkarit jalkaan ja lavatansseihin helmat hulmuen

        rattoisaa juhannusta sulle ja sun kiloille
        multa ja mun kiloilta ;)


      • takapakkia??
        tiinainen kirjoitti:

        ja sit kun saa sen ensimmäisen kymmenen kiloo pois
        tulee tunne että vielä pitäs saa toinen mokoma pois
        eihän me naisest olla koskaan tyytyväisiä itseemme
        aina jotain on jossain liikaa tai liian vähän

        mutta jos se todellakin on vaan kiinni siitä kymmenestä kilosta
        niin rohkeesti vaan kauppaan ja kukkamekkoa sovittamaan
        tarjontaa on niin paljon joka koossa
        että varmasti löytyy sulle sellainen kaunis
        ja hoikentava malli vaatteilla saa ihmeitä aikaan
        korkkarit jalkaan ja lavatansseihin helmat hulmuen

        rattoisaa juhannusta sulle ja sun kiloille
        multa ja mun kiloilta ;)

        Kuis se sun laihdutus on edenny kun ei oo mitää tietoo palstalle oo tullu?


      • tiinainen
        takapakkia?? kirjoitti:

        Kuis se sun laihdutus on edenny kun ei oo mitää tietoo palstalle oo tullu?

        se mikä lähti on pysyny
        en viitti ärsyttää ihmisiä
        ja sitä paitsi kyllästyin niihin tympeisiin kommentteihin
        tässä odottelen uutta inspistä
        että saisin taas lisää kiloja pois
        kunhan en vaan pitkästys odottelemaan :)


      • eiks niin :)
        tiinainen kirjoitti:

        se mikä lähti on pysyny
        en viitti ärsyttää ihmisiä
        ja sitä paitsi kyllästyin niihin tympeisiin kommentteihin
        tässä odottelen uutta inspistä
        että saisin taas lisää kiloja pois
        kunhan en vaan pitkästys odottelemaan :)

        Elämää ei kannata odotteluun tuhlata, eletään vaan iloisesti ja innokkaasti.


      • tiinainen
        eiks niin :) kirjoitti:

        Elämää ei kannata odotteluun tuhlata, eletään vaan iloisesti ja innokkaasti.

        sitä tässä tehdään koko ajan
        ei odotella vaan toimitaan iloisesti
        ja tuntuukin että tää kesä on toimintaa täynnä
        mutta mikäs siinä kun ei oo muuta kun aikaa
        ainakin vielä toistaiseksi
        ja siitä on otettava kaikki irti :)


    • ei vielä koskaan

      Kiitos samoin, hyvää juhannusta!, tulipa hyvä mieli,näin kannustavasta vastauksesta :)

    • vanhanaikainen

      Aloittaja käyttää melkein aina farkkuja ja lenkkareita, no voi voi.
      Onko tuo mielestäsi nuorekas asu? No voi voi. Ei ole nuorekas eikä kovin muodikaskaan. No ehkä lenkillä ok, mutta melkein aina?
      Vaihdapa kevyempään vaatetukseen ainakin kesällä.
      Nuorekkuutta voi tietty hakea asuilla, mutta sitten pitää seurata aikaansa ja muotia, ja muistaa että kuuskymppisenä on todella naurettavan näköistä pukeutua liian tyttömäisesti.

    • tuube

      Tukka auki ja mummotunneliin. Sitä on nyt vohkattu täällä kierrellen, kaarrellen ja suoraan.

      • Puumalaari kutsuu

        Jes. Sinne. Olen varannut jo liput Onnibussiin ja huoneen Seurahuoneelta.
        Nyt lentää farkut komeron nurkkaan
        Korkkarit jalkaan,pitsiunelma päälle (ja alle), tukka banaaninutturalle ja baanalle.
        Täältä tullaan elämä.
        Ap kirjoittaa


      • kuopiolaisrouva

        Hai sama se on Taimi niin valossa kuin pimeässäkin.


    • Sen iän vaan näkee

      Kaikki kuuskymppiset ovat rumia mutta eihän se haittaa jos peilistä näkee itsensä vielä kauniina.

      Omasta mielestään kukaan ei ole kuuskymppisen näköinen.

      Kuuskymppinen on jo eltaantunut vanha nahka. Ikänsä tietää jo siitä kun miehet eivät katso perään. Koittaa olla vaikka kuinka treenattu ja hyvässä kunnossa mutta hehkeys on jo kadotettu.

      • Vanhanaikainen

        Äläs nyt.Nykyisin ei tartte kuuskymppisen, eikä muunkaan ikäisen olla ruma.
        Nyt on aika mennyt ohitsesi.Mitähän vuosisataa mahdat elää?
        Nykyisin on niin paljon mahdollisuuksia ja keinoja hoitaa itseään, ettei todellakaan tarvitse tuntea itseään eltaantuneeksi vanhaksi nahkaksi.


      • Ei ole mennyt
        Vanhanaikainen kirjoitti:

        Äläs nyt.Nykyisin ei tartte kuuskymppisen, eikä muunkaan ikäisen olla ruma.
        Nyt on aika mennyt ohitsesi.Mitähän vuosisataa mahdat elää?
        Nykyisin on niin paljon mahdollisuuksia ja keinoja hoitaa itseään, ettei todellakaan tarvitse tuntea itseään eltaantuneeksi vanhaksi nahkaksi.

        Mihinkä se nahka muuttuu vaikka mitenkä operoitaisiin.


      • Katso totuutta
        Vanhanaikainen kirjoitti:

        Äläs nyt.Nykyisin ei tartte kuuskymppisen, eikä muunkaan ikäisen olla ruma.
        Nyt on aika mennyt ohitsesi.Mitähän vuosisataa mahdat elää?
        Nykyisin on niin paljon mahdollisuuksia ja keinoja hoitaa itseään, ettei todellakaan tarvitse tuntea itseään eltaantuneeksi vanhaksi nahkaksi.

        Voihan sitä hoitaa ja rahaa uhrata ulkonäköönsä mutta vanha on vanha.

        Ei ole mitään keinoja vielä saada vanhaa kaksikymppisen näköiseksi.

        Mitä hoitokeinoja sitten luettelisit saada kuuskymppisestä niin hehkeän näköisen että miesten päät kääntyy. Jos niin vanha ämmä on vielä haku päällä niin ei taida olla kovinkaan haluttua seuraa.


      • ,...,
        Katso totuutta kirjoitti:

        Voihan sitä hoitaa ja rahaa uhrata ulkonäköönsä mutta vanha on vanha.

        Ei ole mitään keinoja vielä saada vanhaa kaksikymppisen näköiseksi.

        Mitä hoitokeinoja sitten luettelisit saada kuuskymppisestä niin hehkeän näköisen että miesten päät kääntyy. Jos niin vanha ämmä on vielä haku päällä niin ei taida olla kovinkaan haluttua seuraa.

        Onhan olemassa leskiä, eronneita, you see.


      • Kamalaa jos olisin
        ,..., kirjoitti:

        Onhan olemassa leskiä, eronneita, you see.

        Onneksi en ole


      • vanhanaikaimnen
        Katso totuutta kirjoitti:

        Voihan sitä hoitaa ja rahaa uhrata ulkonäköönsä mutta vanha on vanha.

        Ei ole mitään keinoja vielä saada vanhaa kaksikymppisen näköiseksi.

        Mitä hoitokeinoja sitten luettelisit saada kuuskymppisestä niin hehkeän näköisen että miesten päät kääntyy. Jos niin vanha ämmä on vielä haku päällä niin ei taida olla kovinkaan haluttua seuraa.

        Katso esim Lenita Airisto, Satu Vuoristo, Aira Samulin. 80 - 90-kymppisiä rouvia, pirteitä, jaksavia, kauniita.
        Liikunta. terveet elämän tavat, positiivinen asenne elämään, työntekeminen iäkkäänä jne. Siinä teille sohvaperunaäijille esimerkkejä kuinka itseä hoidetaan ja pysytään iäkkäinäkin hehkeinä ja elämänmenossa mukana.


      • arvon mekin ansaits
        vanhanaikaimnen kirjoitti:

        Katso esim Lenita Airisto, Satu Vuoristo, Aira Samulin. 80 - 90-kymppisiä rouvia, pirteitä, jaksavia, kauniita.
        Liikunta. terveet elämän tavat, positiivinen asenne elämään, työntekeminen iäkkäänä jne. Siinä teille sohvaperunaäijille esimerkkejä kuinka itseä hoidetaan ja pysytään iäkkäinäkin hehkeinä ja elämänmenossa mukana.

        Ihan vaan jokunen kasvoleikkaus.
        Yhden noista tiedän vissin varmasti, muut mutulla.
        Ottakaapas lähituntuma miehet ja naisetkin.
        Kuvat ja telkku ja maskit tekee ihmeitä.

        Meille ja!


      • t.l.
        Katso totuutta kirjoitti:

        Voihan sitä hoitaa ja rahaa uhrata ulkonäköönsä mutta vanha on vanha.

        Ei ole mitään keinoja vielä saada vanhaa kaksikymppisen näköiseksi.

        Mitä hoitokeinoja sitten luettelisit saada kuuskymppisestä niin hehkeän näköisen että miesten päät kääntyy. Jos niin vanha ämmä on vielä haku päällä niin ei taida olla kovinkaan haluttua seuraa.

        Huomenta, totta, voihan sitä hoitaa itseään noinkin. Edesmennyt äitini sanoi kauan sitten ulkonäöstä jotenkin tähän tapaan "tavat ne on jotka ihmisen kaunistaa" ja taitaapa pitää paikkansa.
        Miksihän meidän pitäisi näyttää nuorilta, kun siihen emme pysty. Kauniisti vanheneva ihminen on kaunis omalla ajallaan.
        Viikko sitten olin poikani häissä ja kyllä nuoruus on kaunista ei siitä mihinkään pääse. Niinhän mekin olimme ajallamme. Toisaalta, jotakin jäi taakse liian aikaisin, kun nuoren ulkonköä haikaillaan, ruuhkavuodetko ne vei?


      • Sisältä hehkeä

        Tässä köyhässä kommentissa on sellainen vika, että minkään ikäinen ihminen ei ole se nahka, joka ulospäin näkyy. Nahkaa voi osoittaa sormella, sitä oikeaa ihmistä, henkeä, sen nahkan sisällä ei voi. - Mutta oletan, että "näkijä" ei ymmärrä, mistä puhun.


      • naurattaatosiaan

        Asiaa! Kiitos kun on järkeviä aatoksia eikä joutvai teinihaahuiluja, mikään ei surkuhupaisempaa kuin 60 vee teini


      • Itke itseäsi
        naurattaatosiaan kirjoitti:

        Asiaa! Kiitos kun on järkeviä aatoksia eikä joutvai teinihaahuiluja, mikään ei surkuhupaisempaa kuin 60 vee teini

        Kyllä on: esim. kommentoija joka esittää, että joku 60-vuotias ihminen kuvittelisi olevansa teini. Se on todellista haahuilua, sillä sinä luulottelet muitten puolesta, kun et kenenkään pään sisälle voi päästä. Siksi kannattaa pitää oman päänsä sisältö järkevämpänä kuin kommentistasi voi päätellä.


      • Tuuletusta
        vanhanaikaimnen kirjoitti:

        Katso esim Lenita Airisto, Satu Vuoristo, Aira Samulin. 80 - 90-kymppisiä rouvia, pirteitä, jaksavia, kauniita.
        Liikunta. terveet elämän tavat, positiivinen asenne elämään, työntekeminen iäkkäänä jne. Siinä teille sohvaperunaäijille esimerkkejä kuinka itseä hoidetaan ja pysytään iäkkäinäkin hehkeinä ja elämänmenossa mukana.

        Härtti jee , Olen tässä hehkeä 80- kymppinen , ja elämänmenoisena käynyt kuntosalilla , ja tanssilavoilla , -tanssin kuin ruuneperi , tai siis tanssisin ,Mutta kun tulen lavoille , niin naisten parvessa syntyy kohinaa , ja kaikki he ryysivät karkuun ovista ja ikkunoista ja tuuletusikkunoista , kamalasti parkuen , joten jään aina itsekseni tanssimaan , -
        Eikä tää ollu edes vitsi ,


      • näinon
        vanhanaikaimnen kirjoitti:

        Katso esim Lenita Airisto, Satu Vuoristo, Aira Samulin. 80 - 90-kymppisiä rouvia, pirteitä, jaksavia, kauniita.
        Liikunta. terveet elämän tavat, positiivinen asenne elämään, työntekeminen iäkkäänä jne. Siinä teille sohvaperunaäijille esimerkkejä kuinka itseä hoidetaan ja pysytään iäkkäinäkin hehkeinä ja elämänmenossa mukana.

        Kuinkahan monta kauneusleikkausta näillä henkilöillä takana et voi tietää eikä itse niistä kerro!!!!Ja moni luomunainen on vielä paremman hehkeimmän näköisiä mutta ei ole julkisuudessa !!!!


      • onnellinen 63v.
        Katso totuutta kirjoitti:

        Voihan sitä hoitaa ja rahaa uhrata ulkonäköönsä mutta vanha on vanha.

        Ei ole mitään keinoja vielä saada vanhaa kaksikymppisen näköiseksi.

        Mitä hoitokeinoja sitten luettelisit saada kuuskymppisestä niin hehkeän näköisen että miesten päät kääntyy. Jos niin vanha ämmä on vielä haku päällä niin ei taida olla kovinkaan haluttua seuraa.

        miksi tarvisi saada 20v.näköiseksi?OLen 63v ja olen kihloissa paljon nuoremman aikuisen miehen kanssa ja onnellisia ollaa.Eihän 63v.ole ikä eikä mikään,,vaan mitä siellä sydämmessä on..se on tärkeintä.Itse olen nuorekas ja pukeudun nuorekaasti omalla hillityllä persoonallisella tyylilläni ja kihlattuni mielestä olen hyvä juuri omana itsenäni ja hän sanoo,että minulla on kultainen sydän:)


    • heh heh ,,, tyhmää

      ihan naurattaa,

      mua ku sanottiin kymmenen vuotta nuoremmaksi, MÄ LOUKKANNUIN tulin vihaseksi, kerroin ikäni ja sanoin äkäsesti eikö se naapasta ny, imartelija meni noloksi, heh,

      • puolinjatoisin

        Luultiin minuakin 14-vuotiaana joksikin 3-kymppiseksi kotiäidiksi.


    • tuube

      Kuuskybästen naisten itsetunto ylös. Peban nosto baarijakkaralle. Kirjekuorilaukku viehkosti baaritiskille. Margaritat tai skumpat huulille. Pitkä katse hitaasti kiertäen baarin miehiä. Jalan nosto toisen jalan päälle, sivuhalkio hameessa antaa myöden kyllä.

      • juopot mummot putoo

        ai juopottelulla ja baarijakkaralla nuoreksi...voe hyvä ihme. Vanha mummohan putoo jakkaralta sen margariitan jälkeen. margariitat ja skumpat, ne on viinaksi vaikka kuinka hienoilla nimillä kierreltäisiin.


    • .........

      Ei kiinnosta, olenko nuorekas, vai loppuunpalaneen näköinen. Suurempiakin murheita on maailmassa.
      Mutta joka härillä ajaa, se häristä puhuu, ihan vapaasti.

    • henrjii

      takaapäin kun katsoo, niin kuusikymppinen kävelee niin kuin kakkat olisi housuissa

      • Pakkelit naamassa

        Just niin ja naurettavaa kun ne luulevat itseään parikymppisiksi.


      • hyvä-ääninen
        Pakkelit naamassa kirjoitti:

        Just niin ja naurettavaa kun ne luulevat itseään parikymppisiksi.

        Miksi täällä pitää aina mennä haukkumaan ihmisiä, oli melkein aihe kuin aihe.
        Onko palsta joku katkeruuden kammio, jossa pitää haukkua koskaan näkemättömät ja tuntemattomat ihmiset, yleisimmin naiset hulluiksi ja perkunaksen rumiksi, niin että poliisi poistaa heidät kaupungilta pelottelemasta lapsia.

        Luojan kiitos, ei tarvi laulaa siinä laulukuorossa.


      • henrjii
        hyvä-ääninen kirjoitti:

        Miksi täällä pitää aina mennä haukkumaan ihmisiä, oli melkein aihe kuin aihe.
        Onko palsta joku katkeruuden kammio, jossa pitää haukkua koskaan näkemättömät ja tuntemattomat ihmiset, yleisimmin naiset hulluiksi ja perkunaksen rumiksi, niin että poliisi poistaa heidät kaupungilta pelottelemasta lapsia.

        Luojan kiitos, ei tarvi laulaa siinä laulukuorossa.

        en hauku, vanheta pitää arvokkaasti


      • kuoron ainut altto
        henrjii kirjoitti:

        en hauku, vanheta pitää arvokkaasti

        Niin pitääkin, mutta täällä on paljon pahoja, joilla ei ole muu kuin toisten lyttääminen mielessään.
        Vaikka puhuttaisiin kissan viiksistä, kohta johdatellaan kahisevaan tuulipukuun ja kananpersekampauksiin.

        Antaa ihmisten tulla toimeen omillaan, katsellaan ja kauhistellaan itseämme, ei muita.
        Siinä riittää tekemistä.


    • €ero

      Ihminen on jotakuin ikäsensä näköinen, kunnoltaan mikä lie, tässä lähellä assuu yli 80 v.mummeli pyörällä käy kirkolla kerran viikkoon kaupalla matkaa reilu 20 km yhteen suuntaa talavella vähemmän potkukelekallakin moni neljäkymppinen uupuisi hänen matkassa.
      Elämän tavoissa kai geeneissäkin syy mutta mieleltään voi olla vaikka kakara.
      Minäkin oon €eron näköinen viäräsiärinen muloko kiero silmänen huumorin tajuton ukko savosta kauempaa kahtoo nii vois luulla ihmiseksi

      • hyvä sinä

        Sinulla on hyvä sydän, näet pintaa syvemmälle. Näet ihmisen.


      • Kalliita ne ovat

        No onhan noita hulluja.

        Paljonko se pitkä elämä maksaa veronmaksajille kun neljäkymmentä vuotta nostaa eläkettä. Kamalan kallis lasku tulee yhteiskunnalle näitä terveellisen elämä terroristeista .Perilliset ovat jo itse ennen haudassa ja kärvistelevät sen jäärän hoitamisen kanssa. Nuoria ei kiinnosta työ ja kohta ei ole eläkkeiden maksajia. Nuoret ottavat vain sosiaalietuudet.


      • -------
        Kalliita ne ovat kirjoitti:

        No onhan noita hulluja.

        Paljonko se pitkä elämä maksaa veronmaksajille kun neljäkymmentä vuotta nostaa eläkettä. Kamalan kallis lasku tulee yhteiskunnalle näitä terveellisen elämä terroristeista .Perilliset ovat jo itse ennen haudassa ja kärvistelevät sen jäärän hoitamisen kanssa. Nuoria ei kiinnosta työ ja kohta ei ole eläkkeiden maksajia. Nuoret ottavat vain sosiaalietuudet.

        Minun naissukulaisista harva on elänyt eläkkeeseen saakka, jos on elänyt, ehtinyt saamaan sitä vain lyhyen ajan.
        Joten eiköhän he tasoita sinun 100-vuotiaitasi.


      • Kuka maksaa
        hyvä sinä kirjoitti:

        Sinulla on hyvä sydän, näet pintaa syvemmälle. Näet ihmisen.

        Näkee laskun. Paljonko tulee hinnaksi yhteiskunnalle pitkään elävä ihminen?


      • sairas vääns
        ------- kirjoitti:

        Minun naissukulaisista harva on elänyt eläkkeeseen saakka, jos on elänyt, ehtinyt saamaan sitä vain lyhyen ajan.
        Joten eiköhän he tasoita sinun 100-vuotiaitasi.

        No siinä sairas suku kun ei kauaa elä


      • b.pär+,
        sairas vääns kirjoitti:

        No siinä sairas suku kun ei kauaa elä

        Sinulla tuskin on ystäviä.


      • ++++
        Kuka maksaa kirjoitti:

        Näkee laskun. Paljonko tulee hinnaksi yhteiskunnalle pitkään elävä ihminen?

        En tiedä, ei ole aikeita ostaa. Kysy vaikka poliisilta.


      • vastaan tulija
        Kalliita ne ovat kirjoitti:

        No onhan noita hulluja.

        Paljonko se pitkä elämä maksaa veronmaksajille kun neljäkymmentä vuotta nostaa eläkettä. Kamalan kallis lasku tulee yhteiskunnalle näitä terveellisen elämä terroristeista .Perilliset ovat jo itse ennen haudassa ja kärvistelevät sen jäärän hoitamisen kanssa. Nuoria ei kiinnosta työ ja kohta ei ole eläkkeiden maksajia. Nuoret ottavat vain sosiaalietuudet.

        Ootko sitä mieltä että pitäis tappaa ettei olis vaivana yhteiskunnalle jos tuut vastaan niin näytän sulle närhin värkit ni opit puhumaan


      • iiiiikkkkk, ---
        Kalliita ne ovat kirjoitti:

        No onhan noita hulluja.

        Paljonko se pitkä elämä maksaa veronmaksajille kun neljäkymmentä vuotta nostaa eläkettä. Kamalan kallis lasku tulee yhteiskunnalle näitä terveellisen elämä terroristeista .Perilliset ovat jo itse ennen haudassa ja kärvistelevät sen jäärän hoitamisen kanssa. Nuoria ei kiinnosta työ ja kohta ei ole eläkkeiden maksajia. Nuoret ottavat vain sosiaalietuudet.

        ole hiljempaa, älä huuda, ne alkaa pian eunnisoimaan,
        keksivät jonku kammion, päästään kylpyyn, puhdastatulee, eikä maksa paljon,


      • 69,5v
        Kuka maksaa kirjoitti:

        Näkee laskun. Paljonko tulee hinnaksi yhteiskunnalle pitkään elävä ihminen?

        Näkee laskun. Paljonko tulee hinnaksi yhteiskunnalle pitkään elävä ihminen?


      • tynel
        Kalliita ne ovat kirjoitti:

        No onhan noita hulluja.

        Paljonko se pitkä elämä maksaa veronmaksajille kun neljäkymmentä vuotta nostaa eläkettä. Kamalan kallis lasku tulee yhteiskunnalle näitä terveellisen elämä terroristeista .Perilliset ovat jo itse ennen haudassa ja kärvistelevät sen jäärän hoitamisen kanssa. Nuoria ei kiinnosta työ ja kohta ei ole eläkkeiden maksajia. Nuoret ottavat vain sosiaalietuudet.

        Kallista on . Kauanko tämä meno jatkuu? Mitä järkeä on hoitaa dementoituneen vanhuksen keuhkokuume pari kolme kertaa vuodessa? Pissa tulee letkusta ja isompi asia vaippaan, jo on järkyttävää.

        Vanhuksen normaali tapa on kuolla keuhkokuumeeseen. Mitä ihmisrvoa on demtoituneen, houreissa elävän ihmisen elämällä? Perilliset käyvät katsomassa velvollisuudesta, vaikka toinen ei vieraitaan tunnista tai laukoo pelkkiä hävyttömyyksiä.

        Tiedän vanhuksia, joilta on amputoitu jalkoja vähän kerrallaan ja lopulta on mennyt molemmmat jalat, ja nyt kärsivät aavesäryistä. Leikkaukset eivät ole halpoja ja tuloksena on valtavan työmäärän vaativa potilas.

        Lääkärit perustelee, että he ovat elämää sujelemassa, ei auttamassa kuolemaan, mutta omatunto ei kolkuta yhtään, kun potilas tapetaan kuivattamalla, vaikka lääketiede on pullollaan konsteja joilla elämän voi lopettaa kivuttomasti.

        Kymmenen vuoden päästä me suuret ikäluokat olemme samassa tilanteessa, en jaksa uskoa, että meidän hoitamiseen on näillä nykyisillllä tavoilla on varaa ja tuskin me edes haluamme elää 100-vuotiaaksi vuodeosastolla, en minä aiankaan.


    • chilmalasi

      Naisetkin aina näkee miehet charmantteina, vaikka vyö pitää niiden mahaa kiinni. Hiusraja kadonnut takaraivolle. Tuppaavat laittaa sukat shortsien ja sandaalien kanssa.
      Löysä naamanahka ja monileukaisuus, me vaan nähdään elämän uurteina ;)

    • mollamaija

      Ei se haittaa millainen se kuvajainen sieltä peilistä katsoo.
      Itsellä on vaan parempi olo kun jaksaa liikkua ja syödä terveellisesti.
      Välillä toki herkutellen ja vaarallisesti, kuten tänään täytekakulla :)
      Motiivina itsensä kunnossa pitämiselle on kaksi lapsenlasta joiden perässä tahdon pysyä, mieluusti mahdollisimman pitkään.

      • €ero

        Ompas sulla ollu kiire tännäin ja oot hyppiny sinne tänne.
        Mullaki ois ollu tekemistä vuan satutin sormenpään ja pääsi tulemmaan on niin kipiä ettei tiiä mihin sen tyrkkäis että täytyy katella vaan


    • mollamaija

      Tänään oli tämmönen päivä, hyppyytti.
      Missä sinä sen sormen teloit?
      Jos se on peukku, laita keskelle kämmentä ;)

      • €ero

        Peukku niin sattui toukokuun alussa meinaa parantua ei kummiskaan , lääkärissäkin kävin en tiedä pitäisikö mennä uuvestaan, on niin kipiä että ja vene oottaa rannassa viimeikin mut en lähe ennenkuin kipu häviää peukalosta


      • staka*
        €ero kirjoitti:

        Peukku niin sattui toukokuun alussa meinaa parantua ei kummiskaan , lääkärissäkin kävin en tiedä pitäisikö mennä uuvestaan, on niin kipiä että ja vene oottaa rannassa viimeikin mut en lähe ennenkuin kipu häviää peukalosta

        Mäne ihmeelä uuvestaan liäkäriin!
        Männöö muuten koko kesä hukkaan sitä sormenpiätä potiessa.


    • anspråkslös

      Voi hyvänen aika tuota pohdintaa! On tietenkin hyvä, että ihminen on sovussa itsensä kanssa mutta omahyväisyyskin voisi pysyä kohtuuden rajoissa asioissa joissa sen aihe on omassa peilkuvassa.

      • ..huss

        Mikäs sua viiraa, mää nukkumaan siitä


      • ..puss
        ..huss kirjoitti:

        Mikäs sua viiraa, mää nukkumaan siitä

        Eläpä mieräile, eihän myö kesken kaiken nukkumaan mennä.


      • ..huss
        ..puss kirjoitti:

        Eläpä mieräile, eihän myö kesken kaiken nukkumaan mennä.

        Pikku lasten nukkuma aika joten hus hus


      • ..puss
        ..huss kirjoitti:

        Pikku lasten nukkuma aika joten hus hus

        Äiteetäsikö pissille opetat? Saat pian koivuniemenherralta voitelun.


    • Kroppaani kehutaan, ja ryhtiä, olen itekin äimänä. Sekä mies- että naispuoliset harrastuskaverit. Eivät (useimmat) onneksi tiedä että nivelet... nojoo.

      Naamasta en sano mitään. Arvioikoot muut, mieluummin issekseen.
      Luulen olevani ihan ihmisen näköinen. Muusta ei väliä.

      • taidat huijata meitä

        Käsi aina roikkuu paksuna tuossa kuvassa, löysää läskiä,
        jos voit muutenki noin paksusti niin hymmm, jooo, heh


      • taidat huijata meitä kirjoitti:

        Käsi aina roikkuu paksuna tuossa kuvassa, löysää läskiä,
        jos voit muutenki noin paksusti niin hymmm, jooo, heh

        Kiitos ystävällisestä palautteesta, tarkoitukseni ei ole huijata ketään. Mutta oletko sinä ihan varma että se on minun käsi?

        Kaverit näkee kuvan kokonaisena. Muille voin kertoa että punapaita on mieshenkilö, joka toki on minulle sukua ;-D)))


      • --,,--
        saimaantaka kirjoitti:

        Kiitos ystävällisestä palautteesta, tarkoitukseni ei ole huijata ketään. Mutta oletko sinä ihan varma että se on minun käsi?

        Kaverit näkee kuvan kokonaisena. Muille voin kertoa että punapaita on mieshenkilö, joka toki on minulle sukua ;-D)))

        Ihana lammaseläin. Onhan se?


      • staka*
        --,,-- kirjoitti:

        Ihana lammaseläin. Onhan se?

        Onhan se. Pitää etsiä muitakin päkäpääkuvia kun kerran joku tykkää ;-))


      • mummu 62v

        Minä olen nätti olen sen moneen kertaan kuullut. Hiukset lyhyet silmissä ilonpilkettä
        Seuraavan kerran kun menen ulos laitan nahkahameen mustat sukat ja korkkarit
        muuten käytän kesällä hameita /leninkejä EN etsi seuraa minulla on oma kulta ollut 44vuotta


    • myös saimaalta

      Niin niin ei minuakaan kukaan kehu muu kuin ite

    • mä lehden luin

      Herkutella voi vaikka joka päivä, sillä yli 60v ei tarvii enää laihduttaa,jos ei ole huomattavasti ylipainoa.


      Jos terveysjuttuihin on uskomista.

      • nuorekas

        Nyt kun olen 60vee,elän itseasiassa elämäni parasta aikaa. Vain itselleni.
        Poissa on nuoruuden hölmöydet.
        Olen viettänyt erittäin värikästä elämää. Ympäri Suomea
        Monet kihlat,avoliitot,avioliitot on takanapäin. Onneksi. Lapset ei ole sopinut nuoruuden kuvioihini.
        On ollut juoppoja,agressiivisia,työnarkomaaneja,pettureita. Itsekään en ole viaton.
        Nyt ei tarvitse ukkoloisten kalsaripyykkejä pestä,eikä kuunnella kännisen örinöitä. Eikä pelätä ukon raivoa.
        Vihdoinkin olen itseni herra.
        Ap kirjoittaa


      • ämmänpiru
        nuorekas kirjoitti:

        Nyt kun olen 60vee,elän itseasiassa elämäni parasta aikaa. Vain itselleni.
        Poissa on nuoruuden hölmöydet.
        Olen viettänyt erittäin värikästä elämää. Ympäri Suomea
        Monet kihlat,avoliitot,avioliitot on takanapäin. Onneksi. Lapset ei ole sopinut nuoruuden kuvioihini.
        On ollut juoppoja,agressiivisia,työnarkomaaneja,pettureita. Itsekään en ole viaton.
        Nyt ei tarvitse ukkoloisten kalsaripyykkejä pestä,eikä kuunnella kännisen örinöitä. Eikä pelätä ukon raivoa.
        Vihdoinkin olen itseni herra.
        Ap kirjoittaa

        tuohon on hyvä pyrkiä! Onnea ja iloa itsenäisyydessäsi. Samalla pari sanaa seksistä: minkä helvetin takia vanhojen akkojenkin pitäisi vanhojen (lihavien ja impotetnttien) ukkojen mielstä olla seksimasiinoita??? Naurettava ajatus jos ei kerran huvit. Ukkohan voi etsiä itselleen vaikka rahasta panopuun jos on panijaksi....huh kun helpotti!


      • piru ämmäksi
        ämmänpiru kirjoitti:

        tuohon on hyvä pyrkiä! Onnea ja iloa itsenäisyydessäsi. Samalla pari sanaa seksistä: minkä helvetin takia vanhojen akkojenkin pitäisi vanhojen (lihavien ja impotetnttien) ukkojen mielstä olla seksimasiinoita??? Naurettava ajatus jos ei kerran huvit. Ukkohan voi etsiä itselleen vaikka rahasta panopuun jos on panijaksi....huh kun helpotti!

        Sammaa mieltä.


      • mummomalli?
        ämmänpiru kirjoitti:

        tuohon on hyvä pyrkiä! Onnea ja iloa itsenäisyydessäsi. Samalla pari sanaa seksistä: minkä helvetin takia vanhojen akkojenkin pitäisi vanhojen (lihavien ja impotetnttien) ukkojen mielstä olla seksimasiinoita??? Naurettava ajatus jos ei kerran huvit. Ukkohan voi etsiä itselleen vaikka rahasta panopuun jos on panijaksi....huh kun helpotti!

        Olisihan sillä voinut vielä harjoitella!?


      • Kuntokävelyllä ,
        ämmänpiru kirjoitti:

        tuohon on hyvä pyrkiä! Onnea ja iloa itsenäisyydessäsi. Samalla pari sanaa seksistä: minkä helvetin takia vanhojen akkojenkin pitäisi vanhojen (lihavien ja impotetnttien) ukkojen mielstä olla seksimasiinoita??? Naurettava ajatus jos ei kerran huvit. Ukkohan voi etsiä itselleen vaikka rahasta panopuun jos on panijaksi....huh kun helpotti!

        Voi hitto , ollaan kohta 80- kymppisiä , ja käymme sauvakävelyillä , kuntosalilla ja
        ollaan kumpikin tanssiseuran jäseniä . On tanssittu koko kesä 2 kertaa viikossa , eikä into oo laantunut . -Tuo tyttö tuli tiellä , kun yksin kuljin, sanomaan , että täytistä vartenko yksinäsi kuljet , ja siitä se lähti ,
        Se on ihan siinä , miten itse menee ,


    • normaalinäköinen

      60 vuotias näyttää parhaimmillaan 60 vuotiaalta, se joka itseään tässä iässä nuoren näköiseksi väittää on näkövammainen tai valehtelija

    • ex-palvelija

      Samat sanat,viimeinkin voi ajatella vain itseään ja tämä ei ole itsekkyyttä. Vaikka välillä meinaa olla turhautunut olo, kun ei ole ketään kelle laittaa ja hoivata.

      Miestä pitää usein hoivata, jostain kumman syystä?

      Eilen luin hyvä aforismin: Jos haluat kaikkein ylhäisemmäksi, ryhdy palvelijaksi!

      Olen nyt vaatimaton ja en halua ylhäiseksi vaan elän itselleni myös.

    • oppirahatko

      Mitä olette vätyksiä passanneet sen yhen takiako

      • näin se on

        ja p s aka t,
        sen nuoruudessa tehdyn tyhmyyden tähden,

        " kunnes kuolema teidät erottaa " sano pappiki aikoinaan,


    • tynelli

      Luulen, että me kuusikymppiset olemme paremman näköisiä kuin kolme- tai nelikymppiset. Istahdapa kauppakeskuksessa hetkeksi ja seuraa ihmisvirtaa. Pientenlasten äidit valtavan lihavia, kaulalla makkarita siitä alaspäin miselinrenkaita. Naiset mennä lyllertävät ja menosta voi jo nyt päätellä, että polvet ovat huonossa kunnossa.
      Nuoret naiset eivät pidä huolta itsestään, tietoa on, mutta karkki näyttää maistuvan ja olut.
      Katukuvan karmein näky on, kun tuollainen satakiloinen on tunkenut legginsit jalkaansa tai lyhyen hameen, eivätkö he koskaan katso peiliin.

    • Olen yli kuusikymmentä mutta puuttuu vielä reippaasti seuraavaan vuosikymmeneen. Tulen vai paremmaksi vuosi vuodelta: viisaammaksi, kauniimmaksi, nuoremmaksi ja tyylikkäämmäksi. Tyttäreni ottaa itsestään selfieitä mun kaa ja laittaa facebookiin että kaveritkin näkisivät mitkä loistavat geenit hänellä on.
      :)

    • rakastan itseäni

      sama minkä näköinen on, kunhan tuntee olonsa mukavaksi ja nauttii elämästä täysillä..

    • mollamaija

      Luin tätä ketjua vähän pätkittäin (pyykkishown ohella) ja alkoi todella kummastuttaa miten me naiset olemme toisillemme ilkeitä.

      Vertailun vuoksi kuvittelin kuinka k/k, hunksz, DW jn€, alkaisivat jossain ketjussa moittia toistensa alleja, hiuksia, rintalihaksia, pohkeita...

      Sitten mua alkoi naurattamaan, täytyy näköjään suhteuttaa :)

      • "mollamaija"

        € ei ole mies.
        Vaan Kinnusen tyyppinen höpöttäjä.
        Hekee Viljoa, kieli-vammaisena.
        Aikasti Vilpas.

        H.


    • mollamaija

      Vähän sitä epäilinkin, hunksz

      Kinnusella hahmoista muistan omituisen höpöttäjän,
      berberiin pukeutuneena seisoi bussipysäkillä ja lähestyi toisia:
      "Ne asuvat moskiitoissansa arabit ja syövät tattaripuuroo..."
      "kaiken tämän minä kuulla sain, älä teeskentelekkään miestä kuuroo".

      Vilpas jäi värittömäksi.

    • aikuinen nainen

      En ole niin ruma, että täällä pitäisi itseäni kehua.

    • on nähty ------

      mitä nyt rupisammakkon voi verrata kuiteski,

      • ???

        Sinuako?


    • Hyvää keskikesän aikaa kaikille ; ) ja eritoten Tiinuskalle.

      Siitä onkin aikaa kun naputtelin omalla nikillä, mutta nyt päätin tulla kommentoimaan koska taas on päästy asiaan. Mustapää kehuu ulkonäköään. Pistäpäs kuvaa kehiin niin päästään vertailemaan kuka on minkin näköinen ja arvostelemaan.

      Täytän ensi kuussa 67-vuotta. Profiilikuvani on ottettu puolitoistaviikkoa sitten Nykissä hotellimme aulassa. Ei paha lainkaan vai mitä?

      Mitä tulee pukeutumiseen en ole vuosiin käyttänyt farkkuja enkä lenkkitossuja. Kesällä pukeudun kevyesti ja talvella lämpimästi. Kengät käyttötarkoitusten mukaisesti. Amerikassa on kumisaappaat in. Liekö siellä Helsingissä kumppareita katukuvassa näkynyt?

      Olen taikinoinut Jet lagkin kanssa juhannuksen pyhät. Aatto jäi juomiltaan kuivaksi kun heti saunan ja päivällisen jälkeen kolahdin pötkölleen.

      Minulla on toinen rinta pienempi kuin toinen vaan en ole ajatellut sitä toista suurentaa tai sitä toista pienentää. Näillä mennään etiäpäin ; )

      Miten aloittajan Juhannus on mennyt, onko ollut kysyntää?

      • lenyt

        Joku viisas on sanonut että kauneus on katsojan silmässä :)


      • lenyt kirjoitti:

        Joku viisas on sanonut että kauneus on katsojan silmässä :)

        Onnellinen on kauniinpi kuin onneton ; )


      • mollamaija

        Kiitos samoin, siis hyvää kesää :-)
        Kyllä Helsingissä käytetään kumisaappaita, varsinkin nuoriso.
        Nyt on tullut ihania nilkkureita, ei yhtään hai-saappaiden näköisiä. Ovat tyylikkäitä.
        Oletkos kokeillut Jet lagiin melatoonia? Joillekin on siitä hyötyä. Ei mulle :(


      • tiinainen

        korppikselle terveiset täältä itärajan tuntumasta
        sataa sataa ropisee
        kesämatkailu aloitettu mutta tuli vähän muutoksia
        suuren kysynnän takia on rippijuhlaa on viiskymppistä
        on iskelmäfestaria...
        joten ylöspäin starttaan vasta tossa
        heinäkuisena maanantai aamuna
        oliskohan ollu seitsemäs päivä tai sinne päin
        ajattelin antaa aikaa myös aikaerosta toipumiseen
        jaksaa sit paremmin kippis...
        siis ottaa... aurinkoa jospa sillon jo vaikka paistaskin
        eikä aina vaan satais :)


      • m niinkuin mämmi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Onnellinen on kauniinpi kuin onneton ; )

        Näkyy tuottavan edelleen sulle vaikeuksia tuo koMparatiivi. Siis..kauniiMpi.


      • tiinainen kirjoitti:

        korppikselle terveiset täältä itärajan tuntumasta
        sataa sataa ropisee
        kesämatkailu aloitettu mutta tuli vähän muutoksia
        suuren kysynnän takia on rippijuhlaa on viiskymppistä
        on iskelmäfestaria...
        joten ylöspäin starttaan vasta tossa
        heinäkuisena maanantai aamuna
        oliskohan ollu seitsemäs päivä tai sinne päin
        ajattelin antaa aikaa myös aikaerosta toipumiseen
        jaksaa sit paremmin kippis...
        siis ottaa... aurinkoa jospa sillon jo vaikka paistaskin
        eikä aina vaan satais :)

        Moikka Tiina@

        Tulet kun ehdit. Olen nukkunut kuin pieni porsas, viimeyönäkin lähes kaksitoista tuntia. Ilmatkin lämpenee heinäkuussa, voidaan nauttia elämästä laituriterassillani ja ihailla kukkasiani. Lisäksi täällä on kaikenlaista Kaupunkifestivaalia jos on tarve kulttuurille.

        Olin peloissani kun kuulin, että täällä oli ollut räntäsade, onneksi tomaatintaimenI olivat hyvässä kunnossa eikä yksikään kasvi ollut vaurioitunut. Tänään aijon hankkia orvokkeja ja muita pieniä kukkasia, niin jahka tästä herään ; )

        Tervetuloa Korpeen!


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Moikka Tiina@

        Tulet kun ehdit. Olen nukkunut kuin pieni porsas, viimeyönäkin lähes kaksitoista tuntia. Ilmatkin lämpenee heinäkuussa, voidaan nauttia elämästä laituriterassillani ja ihailla kukkasiani. Lisäksi täällä on kaikenlaista Kaupunkifestivaalia jos on tarve kulttuurille.

        Olin peloissani kun kuulin, että täällä oli ollut räntäsade, onneksi tomaatintaimenI olivat hyvässä kunnossa eikä yksikään kasvi ollut vaurioitunut. Tänään aijon hankkia orvokkeja ja muita pieniä kukkasia, niin jahka tästä herään ; )

        Tervetuloa Korpeen!

        Moikka Korppis, pitkästä aikaa.

        Räntäsade oli joo, nytkin tulee kylmää vettä taivaan taivaan täydeltä.

        Siismissä se heevetin kesä luuraa!?


      • m niinkuin mämmi kirjoitti:

        Näkyy tuottavan edelleen sulle vaikeuksia tuo koMparatiivi. Siis..kauniiMpi.

        Kun palasin kotiin matkaltani kuopukseni kertoi, että taloyhtiömme roskakatos on tiiviissä kontrollissa. Jotkut käyvät aukomassa roskapusseja nahdäkseen onko roskat oikein lajiteltu.


      • minttupuu kirjoitti:

        Moikka Korppis, pitkästä aikaa.

        Räntäsade oli joo, nytkin tulee kylmää vettä taivaan taivaan täydeltä.

        Siismissä se heevetin kesä luuraa!?

        Moi Minttu! Toistaiseksi ei ole ollut ilmojen suhteen valittamista. Kun riuduitte räntäsateessa, minä hikoilin helteessä ja nyt nautin vilpoisista keleistä, ulkona puuhastelu ei nosta hikeä pintaan. Nyt minulle kelpaa luonnonrauha kaiken hässäkän jälkeen.


    • voi voi voi --

      alotuksen tekijä on jälkeen jääny henkisessä kehityksessään,

      ketä kuuskymppistä noin kovasti ulkonäkö kiinostaa että tänne tekee omasta itsestään mairittelevan alotuksen hah

      • Mitä mää nyt olen seurannut kirjoittelua ulkonäkö aloitukset ovat kestohittejä. Provoja, johon yleensä useampi meistä lankeaa. Ulkonäköaiheet ilman kuvia saavat mielikuvituksemme laukkaan. Farkut ja lenkkarit sekä kauneusleikkaukset. Ne ovat joillekin yksi kriteeri nuorekkuudesta samoin kuin pitkät värjätytyt hiukset.
        Rypyt, niitä nyt on jo kaikilla kun aamulla peiliin katsoo. Löystyneet reisien sisäpinnathan voi piiloittaa kireiden farkkujen alle. Joillakin on keho kiinteämpi ja vähemmän kiinteä. Pullukoilla kasvojen iho on kireämmällä kuin luisevilla kuusikymppisilla. Hyi happamia hah... sitäkö meinaat?


      • Nuorekas
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mitä mää nyt olen seurannut kirjoittelua ulkonäkö aloitukset ovat kestohittejä. Provoja, johon yleensä useampi meistä lankeaa. Ulkonäköaiheet ilman kuvia saavat mielikuvituksemme laukkaan. Farkut ja lenkkarit sekä kauneusleikkaukset. Ne ovat joillekin yksi kriteeri nuorekkuudesta samoin kuin pitkät värjätytyt hiukset.
        Rypyt, niitä nyt on jo kaikilla kun aamulla peiliin katsoo. Löystyneet reisien sisäpinnathan voi piiloittaa kireiden farkkujen alle. Joillakin on keho kiinteämpi ja vähemmän kiinteä. Pullukoilla kasvojen iho on kireämmällä kuin luisevilla kuusikymppisilla. Hyi happamia hah... sitäkö meinaat?

        Mielestäni en ole kehunut ulkonäköäni. Olen laittanut tosiasiat pöytään.
        Kyselen ihan aidosti mielipidettä,kun tällä ikäpalstalla ollaan.
        Kun sieltä kirjoittajista joku jää yksin,minä leskeksi, asiat muuttuu.
        Kun aion jatkaa elämääni mieheni kuoleman jälkeen, täytyy se aloittaa omasta itsestä.
        Vaatekaapista löytyy,jos löytyy,vain minun vaatteet.
        Nyt jos koskaan on kasvojen,hiusten ja koko olemuksen päivityksen paikka.
        Voin laittaa kuvani,jos joku muukin sen tekee. En ole nähnyt yhtään kuvaa!
        Juhannuksena kalakaverini,mies, haki lenkille ja pyysi syömään.
        Jos tämä on sairautta ja omahyväisyyttä,niin sitten on.
        Ap kirjoittaa


      • Nuorekas kirjoitti:

        Mielestäni en ole kehunut ulkonäköäni. Olen laittanut tosiasiat pöytään.
        Kyselen ihan aidosti mielipidettä,kun tällä ikäpalstalla ollaan.
        Kun sieltä kirjoittajista joku jää yksin,minä leskeksi, asiat muuttuu.
        Kun aion jatkaa elämääni mieheni kuoleman jälkeen, täytyy se aloittaa omasta itsestä.
        Vaatekaapista löytyy,jos löytyy,vain minun vaatteet.
        Nyt jos koskaan on kasvojen,hiusten ja koko olemuksen päivityksen paikka.
        Voin laittaa kuvani,jos joku muukin sen tekee. En ole nähnyt yhtään kuvaa!
        Juhannuksena kalakaverini,mies, haki lenkille ja pyysi syömään.
        Jos tämä on sairautta ja omahyväisyyttä,niin sitten on.
        Ap kirjoittaa

        Laitas kuvasi "Nuorekas" niin sitten voidaan keskustella. Korpikirjailija, hunksz, minä ja muutama muukin on sen tehnyt, ettet voi sanoa ettei kukaan muukaan.

        En ole kauheesti "nuorekas"-sanan ystävä. Se karsinoi, määrittelee jonkinlaisen nuoruushysterian aseittaman tavoitteen ja päämäärään että etenkin meidän naisten pitäisi olla jotenkin nuoremman näköisiä tullaksemme hyväksytyiksi.


      • L - L
        Nuorekas kirjoitti:

        Mielestäni en ole kehunut ulkonäköäni. Olen laittanut tosiasiat pöytään.
        Kyselen ihan aidosti mielipidettä,kun tällä ikäpalstalla ollaan.
        Kun sieltä kirjoittajista joku jää yksin,minä leskeksi, asiat muuttuu.
        Kun aion jatkaa elämääni mieheni kuoleman jälkeen, täytyy se aloittaa omasta itsestä.
        Vaatekaapista löytyy,jos löytyy,vain minun vaatteet.
        Nyt jos koskaan on kasvojen,hiusten ja koko olemuksen päivityksen paikka.
        Voin laittaa kuvani,jos joku muukin sen tekee. En ole nähnyt yhtään kuvaa!
        Juhannuksena kalakaverini,mies, haki lenkille ja pyysi syömään.
        Jos tämä on sairautta ja omahyväisyyttä,niin sitten on.
        Ap kirjoittaa

        Oma mielipide ei ole absoluuttinen totuus! Eikä edes suppeahko galluppikaan sitä sellaiseksi tekisi

        Selkeästi määritetyt kriteerit ja otanta muutaman tuhannen henkilön mielipiteistä alkaisi näyttää suuntaa.


      • nuorekas
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Laitas kuvasi "Nuorekas" niin sitten voidaan keskustella. Korpikirjailija, hunksz, minä ja muutama muukin on sen tehnyt, ettet voi sanoa ettei kukaan muukaan.

        En ole kauheesti "nuorekas"-sanan ystävä. Se karsinoi, määrittelee jonkinlaisen nuoruushysterian aseittaman tavoitteen ja päämäärään että etenkin meidän naisten pitäisi olla jotenkin nuoremman näköisiä tullaksemme hyväksytyiksi.

        Mistä näen kuvanne?


      • nuorekas kirjoitti:

        Mistä näen kuvanne?

        "nuorekas"

        Lue säännöt huolellisesti.
        Lukeminen kirkastaa kummasti aivojakin.

        H.


      • nuorekas kirjoitti:

        Mistä näen kuvanne?

        :)
        Voit esimerkiksi klikata mun kuvaani tossa ylempänä niin pääset profiilini etusivulle ja näet kaikki kuvani.


      • nuorekas
        L - L kirjoitti:

        Oma mielipide ei ole absoluuttinen totuus! Eikä edes suppeahko galluppikaan sitä sellaiseksi tekisi

        Selkeästi määritetyt kriteerit ja otanta muutaman tuhannen henkilön mielipiteistä alkaisi näyttää suuntaa.

        Palomalle..... Minulla ee ole mitään profiilia missään. Pitäisikö olla?


      • nuorekas kirjoitti:

        Palomalle..... Minulla ee ole mitään profiilia missään. Pitäisikö olla?

        "nuorekas"

        Mietihän lausetta:
        Rehellisyys maan perii.
        Jos alat tuon ymmärtää, se auttaa sinua ennen profiiliakin.
        Ja auttaa tekemään profiilistakin sitten pikkuisen paremman.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "nuorekas"

        Mietihän lausetta:
        Rehellisyys maan perii.
        Jos alat tuon ymmärtää, se auttaa sinua ennen profiiliakin.
        Ja auttaa tekemään profiilistakin sitten pikkuisen paremman.

        H.

        Jos haluaa ihan rehellinen olla, miksei kirjoita omalla nimellään ja naama kohti kameraa eikä mikkää sivuprofiilikuva?


      • Nuorekas kirjoitti:

        Mielestäni en ole kehunut ulkonäköäni. Olen laittanut tosiasiat pöytään.
        Kyselen ihan aidosti mielipidettä,kun tällä ikäpalstalla ollaan.
        Kun sieltä kirjoittajista joku jää yksin,minä leskeksi, asiat muuttuu.
        Kun aion jatkaa elämääni mieheni kuoleman jälkeen, täytyy se aloittaa omasta itsestä.
        Vaatekaapista löytyy,jos löytyy,vain minun vaatteet.
        Nyt jos koskaan on kasvojen,hiusten ja koko olemuksen päivityksen paikka.
        Voin laittaa kuvani,jos joku muukin sen tekee. En ole nähnyt yhtään kuvaa!
        Juhannuksena kalakaverini,mies, haki lenkille ja pyysi syömään.
        Jos tämä on sairautta ja omahyväisyyttä,niin sitten on.
        Ap kirjoittaa

        Nuorekas@ Huomenta!

        Kysymyksesi oli "Miltä 60 vuotiaan pitäisi näyttää. Miten se ikä niin tarkkaan voidaan ulkonäöstä määritellä?"

        Kuuskymppiset ovat kuuskymppisten näköisiä. Lasse kirjoitti oma kuva ei ole absoluuttinen totuus on totta. Esimerkiksi katson itseäsi peiliin, sieltä katsoo peilikuvani ei se kuva, jonka toiset sinusta näkevät erilaisena.

        Keräsin kuvagallerian miehestäni sillä hän vietti synttärit matkallamme.
        Mielipiteemme poikkesivat kuvista hän piti itse joistakin kuvista, minä taas toisista, lopuksi löysimme kivan koosteen, josta valmistan kuvakokoelman.

        Muistan kun aloin lapset kasvoivat aikuiseksi ja aloin etsimään kumppania, itse kontrollineni oli nuoruutta ihaileva. Halusin olla nuoremman näköinen kuin kuin olin. Ikänikin huijasin muutamalla vuodella.

        Enää en tarvitse itseihailua, saan sitä tarpeeksi niin puolisoltani kuin lapsiltanikin.

        Kävin ennen matkaa kosmetologilla, Hän teki minulle ripsipermanentin ja kulmien muotoilun ja kestovärjäykset molempiin. Olen tyytyväinen lopputulokseen. Ripsien korostus helpottui ja kulmat tulivat kauniisti esille vaalena otsatukkani alta.

        Kauniita me kaikki olemme kun elämä hymyilee ; )


      • ollakovaiei kirjoitti:

        Jos haluaa ihan rehellinen olla, miksei kirjoita omalla nimellään ja naama kohti kameraa eikä mikkää sivuprofiilikuva?

        Kuvista sen verran, että ihminen laittaa sellaisia kuvia galleriaan joista itse pitää. Passikuvat ovat tunnetusti kamalia, katse kohti kameraa, ei se ole se oikea kuva ihmisestä. Oikea kuva elää.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Kuvista sen verran, että ihminen laittaa sellaisia kuvia galleriaan joista itse pitää. Passikuvat ovat tunnetusti kamalia, katse kohti kameraa, ei se ole se oikea kuva ihmisestä. Oikea kuva elää.

        Eiköhän tässä nyt kuitenkin ollut kyse rehellisyydestä oman kuvan tai oman nimen laittamisessa tänne. Sinun naama pakrottaa koko komeudessaan, jonkun toisen rehellisyyttä vaativan vain yksikolmasosa poskea.


      • nuorekas kirjoitti:

        Palomalle..... Minulla ee ole mitään profiilia missään. Pitäisikö olla?

        Nyt tuli minullekin tenkapo. Eikö galleriani kuvat näy kaikille? Tarkistin asetukseni ja ne oli kaikille. Tarviiko olla itsellä profiilia ja olla rekisteröity että pystyy näkemään kuvia?
        (En ehdi nyt selaan sääntöjä, uunipannari kohta valmis ja Lutusella kova nälkä)
        Minulla on profiilikuvassa myös tyttäreni. Meillä on molemmilla sama kuva profiilissa myös facebookissa. Jos jotkut muut lähtisivät mukaan voisin ihan hyvin kirjotella tänne omalla nimellönikin. Minua ei häiritse pätkääkään että minut tunnistetaan tai että tutut lukevat juttujani, koska puhun livessä ihan samoja asioita.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Nyt tuli minullekin tenkapo. Eikö galleriani kuvat näy kaikille? Tarkistin asetukseni ja ne oli kaikille. Tarviiko olla itsellä profiilia ja olla rekisteröity että pystyy näkemään kuvia?
        (En ehdi nyt selaan sääntöjä, uunipannari kohta valmis ja Lutusella kova nälkä)
        Minulla on profiilikuvassa myös tyttäreni. Meillä on molemmilla sama kuva profiilissa myös facebookissa. Jos jotkut muut lähtisivät mukaan voisin ihan hyvin kirjotella tänne omalla nimellönikin. Minua ei häiritse pätkääkään että minut tunnistetaan tai että tutut lukevat juttujani, koska puhun livessä ihan samoja asioita.

        Sinun kuvat näkyy kyllä ja ylipäätään kuvat. kieleni kirvoitti vaan Hunksz:n kommentti nuorekkaalle profiilista ja rehellisyydestä.puoli poskea ei vielä ole rehellistä, pitäisi kääntää toinenkin poski :).


      • duodaduoda
        ollakovaiei kirjoitti:

        Sinun kuvat näkyy kyllä ja ylipäätään kuvat. kieleni kirvoitti vaan Hunksz:n kommentti nuorekkaalle profiilista ja rehellisyydestä.puoli poskea ei vielä ole rehellistä, pitäisi kääntää toinenkin poski :).

        Onko tuossa hunksin kuvassa sitten toinen hänen poskistaan?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Nuorekas@ Huomenta!

        Kysymyksesi oli "Miltä 60 vuotiaan pitäisi näyttää. Miten se ikä niin tarkkaan voidaan ulkonäöstä määritellä?"

        Kuuskymppiset ovat kuuskymppisten näköisiä. Lasse kirjoitti oma kuva ei ole absoluuttinen totuus on totta. Esimerkiksi katson itseäsi peiliin, sieltä katsoo peilikuvani ei se kuva, jonka toiset sinusta näkevät erilaisena.

        Keräsin kuvagallerian miehestäni sillä hän vietti synttärit matkallamme.
        Mielipiteemme poikkesivat kuvista hän piti itse joistakin kuvista, minä taas toisista, lopuksi löysimme kivan koosteen, josta valmistan kuvakokoelman.

        Muistan kun aloin lapset kasvoivat aikuiseksi ja aloin etsimään kumppania, itse kontrollineni oli nuoruutta ihaileva. Halusin olla nuoremman näköinen kuin kuin olin. Ikänikin huijasin muutamalla vuodella.

        Enää en tarvitse itseihailua, saan sitä tarpeeksi niin puolisoltani kuin lapsiltanikin.

        Kävin ennen matkaa kosmetologilla, Hän teki minulle ripsipermanentin ja kulmien muotoilun ja kestovärjäykset molempiin. Olen tyytyväinen lopputulokseen. Ripsien korostus helpottui ja kulmat tulivat kauniisti esille vaalena otsatukkani alta.

        Kauniita me kaikki olemme kun elämä hymyilee ; )

        Itsensä hyväksyminen iästä riippumatta on kaiken kauneuden a ja o. Se ei ole kiloista eikä rypyistä kiinni. Turhautunut peiliin tuijottaminen ja kadonneen nuoruuden ihannointi tekee asiat pahemmaksi, vanhentaa ja tekee ihmisestä ruman ja ikävän; koskee sekä miehiä että naisia.
        Minäkin olen meikannut kevyesti koko elämäni, mutta nyt kirvelevät ja kutisevat silmäni rajoittavat silmämeikin käytön. Lutuselle aivan samantekevää olenko minä pakkelissa tai en. Kun menen ihmisten ilmoille on toki tukka oltava ojennuksessa, puhtaat vaatteet ja mielellään vähän huulikiiltoa ja aurinkolasit.
        Kosmetologilla en ole käynyt koskaan ja ripsejä tai kulmia ei ole tarvinnut värjätä: brunettina minulla on suhteellisen vahvat omat värit.
        Noista tunikoista ja caprilegginseistä.....eivät mielestäni ole pukevia tai tyylikkäitä minkään ikäisellä naisella. (Vain minun oma vaatimaton mielipiteeni ;)


      • +++60
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nuorekas@ Huomenta!

        Kysymyksesi oli "Miltä 60 vuotiaan pitäisi näyttää. Miten se ikä niin tarkkaan voidaan ulkonäöstä määritellä?"

        Kuuskymppiset ovat kuuskymppisten näköisiä. Lasse kirjoitti oma kuva ei ole absoluuttinen totuus on totta. Esimerkiksi katson itseäsi peiliin, sieltä katsoo peilikuvani ei se kuva, jonka toiset sinusta näkevät erilaisena.

        Keräsin kuvagallerian miehestäni sillä hän vietti synttärit matkallamme.
        Mielipiteemme poikkesivat kuvista hän piti itse joistakin kuvista, minä taas toisista, lopuksi löysimme kivan koosteen, josta valmistan kuvakokoelman.

        Muistan kun aloin lapset kasvoivat aikuiseksi ja aloin etsimään kumppania, itse kontrollineni oli nuoruutta ihaileva. Halusin olla nuoremman näköinen kuin kuin olin. Ikänikin huijasin muutamalla vuodella.

        Enää en tarvitse itseihailua, saan sitä tarpeeksi niin puolisoltani kuin lapsiltanikin.

        Kävin ennen matkaa kosmetologilla, Hän teki minulle ripsipermanentin ja kulmien muotoilun ja kestovärjäykset molempiin. Olen tyytyväinen lopputulokseen. Ripsien korostus helpottui ja kulmat tulivat kauniisti esille vaalena otsatukkani alta.

        Kauniita me kaikki olemme kun elämä hymyilee ; )

        Päähän peruukki kiikarin vahvuiset silmälasit tekoripsineen tussilla kulmat huuliin miranoolia kaks puoleiset tekohampaat kuulokoje vahvistimineen rintatoppaukset vyötärön kiristäjä pehvan pyöristys lopuksi hyppää jätesäkkiin ettei kukaan tunnista


      • duodaduoda kirjoitti:

        Onko tuossa hunksin kuvassa sitten toinen hänen poskistaan?

        Nii vai kenen poski, siitähän juttu alun perin läks liikkeelle. Rehelisyyestä ja sen penäämisestä.


      • +++60 kirjoitti:

        Päähän peruukki kiikarin vahvuiset silmälasit tekoripsineen tussilla kulmat huuliin miranoolia kaks puoleiset tekohampaat kuulokoje vahvistimineen rintatoppaukset vyötärön kiristäjä pehvan pyöristys lopuksi hyppää jätesäkkiin ettei kukaan tunnista

        Mun tarvi kans saada tollaset kiikarinvahvuiset silmälasit tekoripsineen!


      • kaikki kelpaa
        ollakovaiei kirjoitti:

        Nii vai kenen poski, siitähän juttu alun perin läks liikkeelle. Rehelisyyestä ja sen penäämisestä.

        Ootpa sää kiinnostunut toisten naamakuvista, eihän itelläs oo ku sisilisko. Jokainen saa laittaa kuvansa tai elikon kuvan, ei tääl mitään määräyksiä siihen ole. Vaikka puoli naamaa tai sisliskon hännän. ;);) Rehellisempi on hän kenel ees puoli naamaa näkyy, jos nyt siitä lähetään liikkeelle.


      • kaikki kelpaa kirjoitti:

        Ootpa sää kiinnostunut toisten naamakuvista, eihän itelläs oo ku sisilisko. Jokainen saa laittaa kuvansa tai elikon kuvan, ei tääl mitään määräyksiä siihen ole. Vaikka puoli naamaa tai sisliskon hännän. ;);) Rehellisempi on hän kenel ees puoli naamaa näkyy, jos nyt siitä lähetään liikkeelle.

        Nooo sisilisko nyt vaan sattuu olehen mun naamakuva . Tai paremmin Belfie tuo taitaapi olla :). Muuten tyhjänpäiväinen tuo puhheenaihe. Mitä väliä mikä kuva muttei tartte siitä kuittailla kelleen kuitenkaa :), siis negatiivisesti. Kuviahan voi muutoin kommenteerata. Kustakinhan valiyttu kuva jottain kertoo.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Itsensä hyväksyminen iästä riippumatta on kaiken kauneuden a ja o. Se ei ole kiloista eikä rypyistä kiinni. Turhautunut peiliin tuijottaminen ja kadonneen nuoruuden ihannointi tekee asiat pahemmaksi, vanhentaa ja tekee ihmisestä ruman ja ikävän; koskee sekä miehiä että naisia.
        Minäkin olen meikannut kevyesti koko elämäni, mutta nyt kirvelevät ja kutisevat silmäni rajoittavat silmämeikin käytön. Lutuselle aivan samantekevää olenko minä pakkelissa tai en. Kun menen ihmisten ilmoille on toki tukka oltava ojennuksessa, puhtaat vaatteet ja mielellään vähän huulikiiltoa ja aurinkolasit.
        Kosmetologilla en ole käynyt koskaan ja ripsejä tai kulmia ei ole tarvinnut värjätä: brunettina minulla on suhteellisen vahvat omat värit.
        Noista tunikoista ja caprilegginseistä.....eivät mielestäni ole pukevia tai tyylikkäitä minkään ikäisellä naisella. (Vain minun oma vaatimaton mielipiteeni ;)

        "Noista tunikoista ja caprilegginseistä.....eivät mielestäni ole pukevia tai tyylikkäitä minkään ikäisellä naisella".

        Kirjoitit Paloma.

        Koska tiedät, että käytän pääsääntöisesti legginsejä (pitkiä) ja tunikoita, viesti oli hyvin suora ; )

        Omistan myös caprisortsit ja yhdet tiukemmat mökkicaprit.

        En osaa sanoa muuta kuin, että farkut eivät enää minua kiehdo, mutta tänään laitan ylleni farkkulegginsit, lähden pyykille ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        "Noista tunikoista ja caprilegginseistä.....eivät mielestäni ole pukevia tai tyylikkäitä minkään ikäisellä naisella".

        Kirjoitit Paloma.

        Koska tiedät, että käytän pääsääntöisesti legginsejä (pitkiä) ja tunikoita, viesti oli hyvin suora ; )

        Omistan myös caprisortsit ja yhdet tiukemmat mökkicaprit.

        En osaa sanoa muuta kuin, että farkut eivät enää minua kiehdo, mutta tänään laitan ylleni farkkulegginsit, lähden pyykille ; )

        En kyllä ajatellut sinua vaan aivan näitä paikallisia täällä mitä näkee turuilla ja toreilla ja tossa jossain mainittiin joustavista puolisääreen ulottuvista legginseistä.

        Minulla on itsellänikin pitkiä legginsejä tai tightseja, miksi niitä sitten sanotaankin. Käytän niitä pitkien paitojen tai tunikoiden kanssa kotiasuina, mutta en yleensä lähde edes kauppareissulle niissä. Tiedän että ovat muotia, kovasti suosittuja ja yleisiä ja pitkänä versiona ei kauheesti rassaa munkaan esteetikon silmää, mutta noi vähän polven alle ulottuvat tosi ohuet, esim. valkoiset legginsit vaatii todella nätit polvet ja sääret joissa ei ole pohjelihaksia.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En kyllä ajatellut sinua vaan aivan näitä paikallisia täällä mitä näkee turuilla ja toreilla ja tossa jossain mainittiin joustavista puolisääreen ulottuvista legginseistä.

        Minulla on itsellänikin pitkiä legginsejä tai tightseja, miksi niitä sitten sanotaankin. Käytän niitä pitkien paitojen tai tunikoiden kanssa kotiasuina, mutta en yleensä lähde edes kauppareissulle niissä. Tiedän että ovat muotia, kovasti suosittuja ja yleisiä ja pitkänä versiona ei kauheesti rassaa munkaan esteetikon silmää, mutta noi vähän polven alle ulottuvat tosi ohuet, esim. valkoiset legginsit vaatii todella nätit polvet ja sääret joissa ei ole pohjelihaksia.

        Laitoin meneen tän kun tuli puhelinsoitto ja jäi hieman keskeneräiseksi. Elikkä siis vielä mun kanta legginseihin: pitkä versio ihan kiva vapaa-ajan asuna ja varmaan juuri mattopyykille voi niitä capriversioitakin pitää. Olen vain nähnyt aivan liikaa lihaksikkaita sääriä ohuissa puolisääreen ulottuvissa legginseissä, kaiken kruunaa vielä tyyppi pattipolvet ja siitä on eleganssi ja tyylikkyys tiessään. Oletan että sinulla on komeat sääret ja eihän siinä sen kummempaa, esittele vaan niitä ja olen sinulle hieman ehkä kateellinenkin ;)

        Mä tykkään pitää lyhyitä farkkushortseja kesällä ja kulkea paljain säärin kun on lämmintä, muuten pidän joustosammareita, kankaisia kesähousuja ja talvella mielellään pitkiä hameita pitkien saappaiden kanssa. Farkut jääneet hieman vähemmälle nyt, ainoostaan muutamat tiukat ja kapeelahkeiset.


      • antakee pakkelija
        +++60 kirjoitti:

        Päähän peruukki kiikarin vahvuiset silmälasit tekoripsineen tussilla kulmat huuliin miranoolia kaks puoleiset tekohampaat kuulokoje vahvistimineen rintatoppaukset vyötärön kiristäjä pehvan pyöristys lopuksi hyppää jätesäkkiin ettei kukaan tunnista

        Jess! Sitten on nuorecas ja ajan hermollansa! Kannatan, olet ytimessä! Lisää pakkelia!


      • Nuirekas

        Ole hyvä ja tee parempi
        Ap


      • leskimyös
        Nuorekas kirjoitti:

        Mielestäni en ole kehunut ulkonäköäni. Olen laittanut tosiasiat pöytään.
        Kyselen ihan aidosti mielipidettä,kun tällä ikäpalstalla ollaan.
        Kun sieltä kirjoittajista joku jää yksin,minä leskeksi, asiat muuttuu.
        Kun aion jatkaa elämääni mieheni kuoleman jälkeen, täytyy se aloittaa omasta itsestä.
        Vaatekaapista löytyy,jos löytyy,vain minun vaatteet.
        Nyt jos koskaan on kasvojen,hiusten ja koko olemuksen päivityksen paikka.
        Voin laittaa kuvani,jos joku muukin sen tekee. En ole nähnyt yhtään kuvaa!
        Juhannuksena kalakaverini,mies, haki lenkille ja pyysi syömään.
        Jos tämä on sairautta ja omahyväisyyttä,niin sitten on.
        Ap kirjoittaa

        Miksi et ulkonäköäsi miehesi elinaikana korjaillut sinulla ei taida olla lapsenlapsia kun omaan ulkonäköösi panostat ja heti uusi mies kiikarissa kauanko olet ollut "yksin"


    • Lenkille siitä

      Kun on ikänsä vähän meikannut, meikkaa kuuskymppisenäki. Ei tarvitse olla mitään kovaa pakkelia. Käy kampaajalla silloin tällöin ja mikä ettei kosmetologillakin. Kun pukee päälleen tunikoita joita saa monenlaisia malleja, hieman pyöreämmällekin sopivia ja joustavia polven pituisia kesähousuja, sekin nuorentaa. Ei mitään muodottomia "telttoja" vaan naisellisia vaatteita. Leningit ja kunnon kengät tekee naisen pukeutumisen naiselliseksi. Lenkkeilyt on asia erikseen, puetaan aina tilanteen mukaan.
      Kun pitää kroppansa suhteellisen sutjakkaana, sekin nuorentaa. Kävelylenkkejä, terveellistä ruokaa, ei tupakkaa, ei liikaa makeita, suolaisia ja rasvaisia ruokia, hieman viiniä ja unta tarpeeksi niin nuorekkuus pysyy kauemmin ja voi hyvin pienistä rempoista huolimatta. Lisäksi kun muistaa aina sen kevyen rasvapurkin pesun ja saunan jälkeen. Sillä voi palauttaa ihon normaalin kosteuden tarpeen, etenkin silmien ympärille ja kaulalle, siinä ne rypytkin siliää vähemmäksi. Terveempää elämääkin voi olla enemmän jäljellä kun itsestään huolehtii.

      • Nuorekas

        En ymmärrä mitään gallerian kuvista. En ole missään naamakirjassa,enkä aio mennäkkään. Outo juttu?
        Minulla oli ja on suvantovaihe päällä mieheni poismenon johdosta.
        Tuskinpa kukaan mukaan,joka on toiminut miehensä omahoitajana ja jää leskeksi,miettii ensimmäisenä kampaajaa.
        Nyt kun aika kuluu,rupean muistamaan,mistä se naiseus koostuu.
        Se oli hukassa miehen sairauden myötä.
        Ap


      • Nuorekas kirjoitti:

        En ymmärrä mitään gallerian kuvista. En ole missään naamakirjassa,enkä aio mennäkkään. Outo juttu?
        Minulla oli ja on suvantovaihe päällä mieheni poismenon johdosta.
        Tuskinpa kukaan mukaan,joka on toiminut miehensä omahoitajana ja jää leskeksi,miettii ensimmäisenä kampaajaa.
        Nyt kun aika kuluu,rupean muistamaan,mistä se naiseus koostuu.
        Se oli hukassa miehen sairauden myötä.
        Ap

        http://www.suomi24.fi/yhteisö/Paloma.se.co

        Ole hyvä.
        Ei tarvitse kommentoida. Siinä on suora linkki suomi24-profiiliini jossa voin katsoa pitkälle yli kuuskymppisen naisen kuvaa joka ei ole kaunis eikä ruma, ei nuorekas eikä vanhus, aikuinen nainen vierellään aikuinen tytär.


    • Ikäiseni oloinen

      Olen 65 vuotias, tässä iässä kun ei olla vielä vanhoja eikä vanhuksia niin sana nuorekas tuntuu sopivan huonosti tähän ikäluokkaan. Päälle 8-kymppiset voivat sitten olla nuorekkaita jos vaikuttavat ikäisiään nuoremmilta.

      • 60..

        Uskon, että monelle naiselle 60-vuoden raja on pelottava.
        Sitä ennen on tuntenut olevansa nuorehko.
        Mutta 60 vuotta, on pakko tunnustaa, että ihan oikea vanhuus kolkuttelee porstuassa.

        Ihan itsestä ja omista ominaisuuksista kiinni, miten asiaan suhtautuu. Kumpi on tärkeämpi, sisus vai paketin päällyspaperi


      • Korppis*
        60.. kirjoitti:

        Uskon, että monelle naiselle 60-vuoden raja on pelottava.
        Sitä ennen on tuntenut olevansa nuorehko.
        Mutta 60 vuotta, on pakko tunnustaa, että ihan oikea vanhuus kolkuttelee porstuassa.

        Ihan itsestä ja omista ominaisuuksista kiinni, miten asiaan suhtautuu. Kumpi on tärkeämpi, sisus vai paketin päällyspaperi

        Vanhuus kolkuttelee porstuassa, uskot ehkä itse tunnet niin, mielipiteesihän on sinun.

        Totesin jo aijemmin onnellinen on kauniimpi kuin onneton. Vaihteleva, värikäs, mielenkiintoinen elämä ei kysy ikää. Samanhenkinen puoliso rinnalla ei vanhenna päinvastoin.

        Pukeutuminen on kaikille henkilökohtainen valinta. Se mikä sopii minulle ei sovi kaikille. Ei ole olemassa vaatteita, jotka eivät pue jos ne valitaan hyvällä maulla kropalle sopiviksi.

        Ny kukkien ostoon ; )


      • 60..
        Korppis* kirjoitti:

        Vanhuus kolkuttelee porstuassa, uskot ehkä itse tunnet niin, mielipiteesihän on sinun.

        Totesin jo aijemmin onnellinen on kauniimpi kuin onneton. Vaihteleva, värikäs, mielenkiintoinen elämä ei kysy ikää. Samanhenkinen puoliso rinnalla ei vanhenna päinvastoin.

        Pukeutuminen on kaikille henkilökohtainen valinta. Se mikä sopii minulle ei sovi kaikille. Ei ole olemassa vaatteita, jotka eivät pue jos ne valitaan hyvällä maulla kropalle sopiviksi.

        Ny kukkien ostoon ; )

        Eivät mietteet ole omiani, vaan hyviltä ystäviltäni ja tuttaviltani rekisteröityä. Voin kai kirjoittaa muistakin, kuin vain itsestäni?
        Minulla on elämä paremmin kuin hyvin.
        Onnea yrttien ostoon, meillä piha kukkii kuin paratiisi.


      • 60.. kirjoitti:

        Eivät mietteet ole omiani, vaan hyviltä ystäviltäni ja tuttaviltani rekisteröityä. Voin kai kirjoittaa muistakin, kuin vain itsestäni?
        Minulla on elämä paremmin kuin hyvin.
        Onnea yrttien ostoon, meillä piha kukkii kuin paratiisi.

        Minä en ostanut kukkasia ennen Usan matkaani sillä kuopuksella oli ihan tarpeeksi työtä tomaatintaimien hoidossa. Eilen koristelin kaksi pihapiiriä. Omani ja Petzen. Nurmikko, sen laidalla oleva luonnonkukka-alue ja marja- sekä kukkapensaat voivat hyvin.

        Uskot tarkoittanee sitten, että uskot mitä kaverisi sinulle kertovat ja ihan hyvä niin. Eihän tänne tarvitse omia mielipiteitä laittaa vaan kavereiden jos siltä tunnostaa.

        Nyt pyykille ; )


      • finlandiiiiiiii
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minä en ostanut kukkasia ennen Usan matkaani sillä kuopuksella oli ihan tarpeeksi työtä tomaatintaimien hoidossa. Eilen koristelin kaksi pihapiiriä. Omani ja Petzen. Nurmikko, sen laidalla oleva luonnonkukka-alue ja marja- sekä kukkapensaat voivat hyvin.

        Uskot tarkoittanee sitten, että uskot mitä kaverisi sinulle kertovat ja ihan hyvä niin. Eihän tänne tarvitse omia mielipiteitä laittaa vaan kavereiden jos siltä tunnostaa.

        Nyt pyykille ; )

        olizimpax saanu kahtoo Dollu Partonia sen nuoremman filmillä mukana oleen vierellä, se olisi tehnyt oikein täsä näösä ja iäsä .............


    • --€

      Paras heittää turhat tuskailut,ohimennen vilkasee peilistä jos tuntee ittesä hyvä on, mieli ala on tärkein

      • nuorekas

        Tämä ketju meni ihan älyttömäksi. Taitaa olla savolaisia vääräleukoja vastaamassa. Kun kysytään mielipidettä yhdestä asiasta,vastataan jotain aivan muuta. Puuta heinää.
        Olen nyt vaan sattumalta yksinäinen,lapseton leski. Odotin vastauksia lähinnä samanlaisessa elämän vaiheessa olevilta henkilöiltä.
        Jotenkin tuntuu että ihmiset ovat kitkeriä ja katkeria. Kun joku 60-vuotias on uskaltautunut peilin eteen.
        Ei se mitään. Värjään edelleen paksua pitkää tukkaani,en tarvitse väriä kulmiin,on omasta takaa tummat ja muodokkaat.Kasvot on rypyttömät.
        Rintakeikkauksen avulla sain ryhtiä kroppaani,ja leningit istuvat paremmin.
        Ei ole säärissäni luumusukka- efektiä,joten voin kävellä sortseissa.
        Nilkkani on kapoiset,voin käyttää kultasandaaleja.
        Että kiitosta vaan kaikille hyvistä neuvoista
        AP kirjoittaa


      • 62v
        nuorekas kirjoitti:

        Tämä ketju meni ihan älyttömäksi. Taitaa olla savolaisia vääräleukoja vastaamassa. Kun kysytään mielipidettä yhdestä asiasta,vastataan jotain aivan muuta. Puuta heinää.
        Olen nyt vaan sattumalta yksinäinen,lapseton leski. Odotin vastauksia lähinnä samanlaisessa elämän vaiheessa olevilta henkilöiltä.
        Jotenkin tuntuu että ihmiset ovat kitkeriä ja katkeria. Kun joku 60-vuotias on uskaltautunut peilin eteen.
        Ei se mitään. Värjään edelleen paksua pitkää tukkaani,en tarvitse väriä kulmiin,on omasta takaa tummat ja muodokkaat.Kasvot on rypyttömät.
        Rintakeikkauksen avulla sain ryhtiä kroppaani,ja leningit istuvat paremmin.
        Ei ole säärissäni luumusukka- efektiä,joten voin kävellä sortseissa.
        Nilkkani on kapoiset,voin käyttää kultasandaaleja.
        Että kiitosta vaan kaikille hyvistä neuvoista
        AP kirjoittaa

        heh, vai kultasandaaleja, mulla ei olis varaa, tarvii tyytä nahkaan

        tukkaakaan ei tarvitse värjätä kun oma on ihan hyvä väri, eikä vielä ole harmaita

        leikellä ei ole tarvinnut, luontoäidin antimet ovat olleet mieleiseni


      • omat piirit
        nuorekas kirjoitti:

        Tämä ketju meni ihan älyttömäksi. Taitaa olla savolaisia vääräleukoja vastaamassa. Kun kysytään mielipidettä yhdestä asiasta,vastataan jotain aivan muuta. Puuta heinää.
        Olen nyt vaan sattumalta yksinäinen,lapseton leski. Odotin vastauksia lähinnä samanlaisessa elämän vaiheessa olevilta henkilöiltä.
        Jotenkin tuntuu että ihmiset ovat kitkeriä ja katkeria. Kun joku 60-vuotias on uskaltautunut peilin eteen.
        Ei se mitään. Värjään edelleen paksua pitkää tukkaani,en tarvitse väriä kulmiin,on omasta takaa tummat ja muodokkaat.Kasvot on rypyttömät.
        Rintakeikkauksen avulla sain ryhtiä kroppaani,ja leningit istuvat paremmin.
        Ei ole säärissäni luumusukka- efektiä,joten voin kävellä sortseissa.
        Nilkkani on kapoiset,voin käyttää kultasandaaleja.
        Että kiitosta vaan kaikille hyvistä neuvoista
        AP kirjoittaa

        Voi tokkiisa, taiat olla ite nirppanokka pitäskö olla tärkee puhua hienosti kuin rouvvat kahvipöydässä heittää väliin ruottin sanoja kahtoo alta kulmin raavasta


      • eppu2
        nuorekas kirjoitti:

        Tämä ketju meni ihan älyttömäksi. Taitaa olla savolaisia vääräleukoja vastaamassa. Kun kysytään mielipidettä yhdestä asiasta,vastataan jotain aivan muuta. Puuta heinää.
        Olen nyt vaan sattumalta yksinäinen,lapseton leski. Odotin vastauksia lähinnä samanlaisessa elämän vaiheessa olevilta henkilöiltä.
        Jotenkin tuntuu että ihmiset ovat kitkeriä ja katkeria. Kun joku 60-vuotias on uskaltautunut peilin eteen.
        Ei se mitään. Värjään edelleen paksua pitkää tukkaani,en tarvitse väriä kulmiin,on omasta takaa tummat ja muodokkaat.Kasvot on rypyttömät.
        Rintakeikkauksen avulla sain ryhtiä kroppaani,ja leningit istuvat paremmin.
        Ei ole säärissäni luumusukka- efektiä,joten voin kävellä sortseissa.
        Nilkkani on kapoiset,voin käyttää kultasandaaleja.
        Että kiitosta vaan kaikille hyvistä neuvoista
        AP kirjoittaa

        Käytä Sinä vaan ihan rauhassa shortseja ja kultasandaaleja.
        Semmosta ketjua et täältä löydäkään, missä ei olisi puuta heinää.


    • Heikku

      Kysyt aloituksessasi, että "Miten se ikä niin tarkkaan voidaan ulkonäöstä määritellä?"

      Kuka niin on sanonut, että se voidaan tarkkaan määritellä?
      Minä en ainakaan tiedä hölän pöläystä, että minkä ikäinen joku ihminen on.
      Joidenkin tuttavieni kanssa oon puhunut, että nykyään ei osaa arvioida laisinkaan ikää, koska vanhemmatkin ihmiset "saavat" pukeutua miten lystää.
      Ei tarvitse viiskytä vuotiaana pistää huivia päähän ja tummia kuteita niskaan, niinkuin ennen. Lesketkin saavat iloissaan vetää farkkuja jalkaan ja värittkäitä hynttyitä päälleen:) Ja lesket voivat vapaasti pikkuusen vilkuilla miehiä/naisia ja vaikka alkaa käsikynkäs vieretysten kulkemaan, jos siltä tuntuu. Paljon tarkempaa ne leskien olemiset oli ennen muinoin.:)

      Oon syntynyt vuonna -57, eli vielä en ihan oo kuuskytä, mutta sen sanon, että en nyt ihan teinityttöseltä näytä. Minullakin on pitkät hiukset, en ole koskaan värjännyt hiuksia.

    • Näkemiin nuoruus

      Ei se ikä ole vain ulkonäköjuttu. Voi näyttää suht nuorelta ja niin poispäin. Mutta tietyt ajattelutavat ja asenteet paljastaa ettei kyse ole nelikymppisestä. Ihminen ei ole samalla tavalla nopea ajattelussa vaikka kuinka itse niin luulee.Vuosirenkaita kertyy tuonne mentaalipuolelle. Ajatteluun muodostuu ajan patinaa. Elämä kuluttaa ihmistä monella tavalla. Osan ihmisistä se saa muistuttamaan vanhaa leivänkannikkaa kun taas osa jalostuu ja tavallaan kaunistuu. Ei ulkonäöllisesti vaan kokonaisvaltaisesti. Mutta tälläiset ihmiset ovatkin harvinaisempia.

      Pelkkää ulkonäköä ajattelevat jäävät lopulta aika tyhjiksi ja kolkoiksi. Se sisäinen hehku on jotain jonka vain hyvä luonne voi jalostaa. Joskus 80 v voi oikeasti olla hyvinkin kaunis, kauneimmillaan. Ja tällaisia ihmisiä on ilo ja kunnia katsella sen verran harvassa heitä esiintyy. Sellaista hyvin eletyn elämän hehkua.

      • vanhakas

        Ajattelin myös, ettei tunnu kovin nuorekkaalta, ellei tajua edes miten rekattujen profiilit avataan.


      • hallavahakas
        vanhakas kirjoitti:

        Ajattelin myös, ettei tunnu kovin nuorekkaalta, ellei tajua edes miten rekattujen profiilit avataan.

        Meinaatko, että tietsikan käyttö nuorentaa? Ei ainakaan kaikki vapaa-aikansa koneella kyyhöttäviä lapsia ja nuoria.


    • L - L

      Liittymällä tähän kehumiskerhoon olisi mahdollisuus saada mahdollisten lukijoiden karvat pystyyn pelkillä numeroin kiistatta osoitettavilla, mitatuilla ja mitattavilla tosiasioilla.

      Ei tarvitsisi itse kommentoida lainkaan.

    • Näkemiin nuoruus

      Täytys osata elää ajan hermolla ja tajuta myös tietokonet ja miten ne toimii. Vaikka olisi miten pitkä tukka mutta ei tajua miten naamakirja pelaa on auttamatta kalkkis vaikka ei sitä ite hoksaa. Eikä kultasandaalitkaan ketään nuorenna päinvastoin, ne kuuluu jonnekin kuuskytluvulle. Ja vaikka joku pyytää syömään pitäs ainakin tietää ravintoaineiden vaikutukset maailmanlaajuisesti eläimiin ja ihmisiin. Jos siis yhtään haluaa antaa vaikutelman alle viiskymppisestä. Tervetuloa kyyskymppisten kerhoon!

      • ----

        Miksi kaikkien pitäisi olla kuin muut.
        En ole koskaan ollut laumaeläin, tietokonetta meillä töissä käytettiin eturintamassa koko maassamme.
        Naamakirja ei kiinnosta, luetella päivän töitään kerta kerran jälkeen.
        Mitä järkeä?


      • halloovalloo

        Aloitus koski vain ulkoista olemusta, ei korvien välistä tietoa tai tietämättömyyttä.


      • Nuorekas

        Olin jo 70-luvulla HK:lla duunissa tieto tekniikan parissa. Siitä lähtien on Atk ollut hanskassa.Työni on aina liittynyt tietotekniikkaan. Ei vain jaksa typerät naamakirjat kiinnostaa.
        Mies,joka hakee minua syömään,on kalastaja,ja hyvä ruuanlaittaja.
        Eiköhän koira ja minä syödä melko terveellisesti.
        Asun pienessä kylässä rannikolla,joten täällä on raitis ilma,ei saasteita.
        Ap kirjoittaa


      • ----
        halloovalloo kirjoitti:

        Aloitus koski vain ulkoista olemusta, ei korvien välistä tietoa tai tietämättömyyttä.

        Levitä ilosanomasi sitten muillekin. Ei täällä niin nöpön nuukaa ole. Ryntäilevä, haarautava keskusteluketju on terve ketju.


    • Tämä vielä

      Ikä kuuluu puhetavasta, äänenväristä ja sanavalinnoista asenteiden ja mielipiteiden lisäksi. Myös tapa ajatella on erilaista 40-luvulla syntyneillä kun 90- luvulla syntyneillä. Jne jne. Jo se että ulkonäön perusteella pitää itseään nuorekkaana on aika vanhentunut näkemys. Ihminen on hyvä huiputtamaan itseään, mutta ihminen vaikka ensisilmäyksellä saattaa vaikuttaa ikäistään nuoremmalta, paljastaa käytöksellään oikean ikänsä ennen pitkää. Joten tsemppiä lemmenrintamalle, sitä oikeasti tarvitaan oli ihminen nuori tai vanha.

      Sitten kun menee vaikka jonkun luo skruudaamaan ei kannata heti puhua ruuansulatuksesta mitään tai pyytää luumuja alkupaloiksi.:)

      • Revi siitä

        Tämä kommentoija ei ole ilmeisesti koskaan tavannut sellaisia nuoria ihmisiä, jotka ovat jo vanhoja kaikenlaisilta ominaisuuksiltaan eivätkä vähiten ajattelu-, asenne- ja mielipidemaailmaltaan.

        Nuorekkuutta ei no. punnita kuoren eli ulkonäön perusteella vaan juuri sen, minkälainen sisäinen maailma ihmisellä on. Onko se jämähtänyt menneisiin aikoihin vai elääkö se tätä päivää ja aikaa. Kumpaan ryhmään "tämä vielä" kuuluu?


    • Siitä vaan

      Hei Nuorekas,
      Oikeasti toivotan onnea ja olen iloinen puolestasi. Jos joku mies pyytää Suomessa yli 60 v naista ulos on se jo harvinaista ja ihme. Ei kannata välittää tämän palstan mielipiteistä. Jokainen meistä olisi samoin ikionnellinen jos ja kun, joku osoittaa mielnkiintoa hieman iältään vanhempaa ihmistä kohtaan.
      En tiedä mikä suomalaisia miehiä vaivaa, saamattomuus, avioliitto, alkoholismi vai kylmä ilmasto, että hyytyvät ennenaikojaan. Muualla ikä ei ole sillä tavalla este tai haitta kuin täällä alaikäisten valtakunnassa eli Suomessa.
      Missään nimessä ei kannata jäädä kotiin ihmettelemään vaan siitä vaan ulos ja treffeille jos sellaista harvinaista iloa on tiedossa. Ja ne sandaalit jalkaan jos ei ihan lunta sada nk viimeaikoina on pruukannut tapahtua keskellä kessä.

      • nuorekas

        Kiitos Siitä vaan
        Mies joka minua hakee syömään,on 61 vuotias,eronnut,yksinasuva,kalastaja.
        Asumme rivitaloalueella,ja hän rohkaistui,niinkuin itse sanoi soittamaan ovikelloani.
        Pyysi lenkille ja syömään. Meillä ei ole mitään muuta suhdetta.
        Hän tiesi,että olen menettänyt mieheni noin vuosi sitten. Rivitaloalueella ja pienessä kylässä asiat tiedetään.
        Olemme siis samanikäisiä ja samasta kaupungista kotoisin. Yhteisiä tuttujakin on,mutta me emme ole ennen törmänneet missään.
        Tämä mun kysymykseni johtui tästä mieskuviosta. Siis,näkökysymys
        Yhtäkkiä vieras mies tulee kahville. Miltähän näytän? En ollut ajatellut pitkään aikaan koko asiaa. Piti oikein katsoa itseään ulkopuolisen silmin.
        Täällä porukat kirjoittaa perheistään ja ukoistaan. Minulla ei ole lapsia. Jäin totaalisen yksin,kun mies nukkui pois.
        Jos olen monen mielestä nirppanokka,ulkonäkökeskeinen, keskenkasvuinen, niin ok


    • Nainen 3

      Isä oli komea ja äiti oli kaunis.
      Vaatimattomuus estää minua kehumasta itseäni, vaikka en häpeä ulkonäköäni.

    • typerin alotus ---

      pitkiin aikoihin, jälkeenjääneitä polosia palsta täynnä,




      taitaa näitä nuorekkaita itsensä kehujia viirata pahemman kerran

      olen sitä mieltä :

      terveys on kauneutta, kun ihminen on terve hän vaikuttaa nuorekkalat ja kauniilta,

      ihminen on varmasti ikäisensä näkönen vaikka kuinka nuorekasta esittää,

      • kysyn vain

        Kuka meistä itse vapaaehtoisesti valitsee sairauden, joita jokaiselle viimeistään vanhetessa tulee vaikka muille jakaa.
        Äläkä ala luettelemaan kansansairauksia, niihin voi ihminen itse osaltaan vaikuttaakin.
        Sairaskin ihminen on ihminen, jos katsoja osaa nähdä.


      • Sinnekö sinä jäit?

        No mitä se aloittajan typeryys haittaa sun vastaavaan verrattuna? Se on totta, että terveys on kauneutta ja kauneus terveyttä, mutta nuorekkuutta ei katsota ja 'lueta' ulkokuoresta vaan siitä, mitä ihmisen sisällä asuu.

        Nuorekas ihminen ajattelee ja asennoituu nykypäivän vaatimalla tavalla eikä ole jämähtänyt menneisiin. Ajattelu- ja asennemaailma säätelevät sitten sen kaiken muun, miten hoitaa terveytensä ja ulkomuotonsa ja miten pukeutuu, farkkuflikaksi vai huivimummoksi.

        Miksi "nuorekas" on sinulle(kin) kirosana? Siksikö, että sisällä asuu ajattelu keskiajalta?


      • voi surkeus--
        Sinnekö sinä jäit? kirjoitti:

        No mitä se aloittajan typeryys haittaa sun vastaavaan verrattuna? Se on totta, että terveys on kauneutta ja kauneus terveyttä, mutta nuorekkuutta ei katsota ja 'lueta' ulkokuoresta vaan siitä, mitä ihmisen sisällä asuu.

        Nuorekas ihminen ajattelee ja asennoituu nykypäivän vaatimalla tavalla eikä ole jämähtänyt menneisiin. Ajattelu- ja asennemaailma säätelevät sitten sen kaiken muun, miten hoitaa terveytensä ja ulkomuotonsa ja miten pukeutuu, farkkuflikaksi vai huivimummoksi.

        Miksi "nuorekas" on sinulle(kin) kirosana? Siksikö, että sisällä asuu ajattelu keskiajalta?

        lasellista,

        oletko hiukan kehittymätön ihmisenä


      • k/k
        kysyn vain kirjoitti:

        Kuka meistä itse vapaaehtoisesti valitsee sairauden, joita jokaiselle viimeistään vanhetessa tulee vaikka muille jakaa.
        Äläkä ala luettelemaan kansansairauksia, niihin voi ihminen itse osaltaan vaikuttaakin.
        Sairaskin ihminen on ihminen, jos katsoja osaa nähdä.

        Sinulle kysyn vain
        Sairaskin on ihminen ,sanoit sinä.
        Koko ketjun järkevin kommentti sulla,tosin kuka meistä osaa ja haluaa ja uskaltaa antaa aikaansa sairaalle.
        Mennä sellaisen vierelle jolta se sairaus on vienyt sen tavoitellun ulkoisen kauneuden
        Ehkä runnellut ajatusmailmankin katkeraksi ,saanut puheet karkeiksi mut ei kumminkaan oo tappanut sairaan halua tulla hyväksytyksi.
        Sellainen terve joka menee sinne sairasvuoteen vierelle ja näkee vaivaa nähräkseen sen terveen iloisen ihmisen siin runnellussa kehossa on itsekkin kaunis ,laittamatta .


      • eks vaan
        k/k kirjoitti:

        Sinulle kysyn vain
        Sairaskin on ihminen ,sanoit sinä.
        Koko ketjun järkevin kommentti sulla,tosin kuka meistä osaa ja haluaa ja uskaltaa antaa aikaansa sairaalle.
        Mennä sellaisen vierelle jolta se sairaus on vienyt sen tavoitellun ulkoisen kauneuden
        Ehkä runnellut ajatusmailmankin katkeraksi ,saanut puheet karkeiksi mut ei kumminkaan oo tappanut sairaan halua tulla hyväksytyksi.
        Sellainen terve joka menee sinne sairasvuoteen vierelle ja näkee vaivaa nähräkseen sen terveen iloisen ihmisen siin runnellussa kehossa on itsekkin kaunis ,laittamatta .

        Totta,mutta nää asiat tiedetään ilman lurituksia jos ei ymmärrä on tyhmä, perus suomainen luonne ei lepertele se vaan toimii


    • nuori tyttö

      Nuori nätti herttainen nainen, silmien ilo voi että silmä lepää.
      Toista kun kärttyinen kurttuinen ilkeä vaivojaan valittava ikäloppu 60 kymppinen hyi hyi päivä on pilalla

      • ///

        Kuka on ikäloppu? Minulla on fiksu ja iloinen ystävä, nainen, 97 vuotta.

        Ota oppia. On täällä paljon pettyneitä, viesteistä päätellen.


    • Omalta itseltään

      Kymmenen vuotta sitten mulle sanottiin, että habitukseni on kymmenen vuotta nuoremman ihmisen. Olen onnekas, jos se on vieläkin, täytyisi etsiä käsiin hänet, joka sanoi ja kysyä.

      60-vuotias saa näyttää juuri sellaiselta kuin hän itse haluaa. Siinä iässä ei enää tarvitse kysellä lupaa keneltäkään eikä mihinkään. Ei mihinkään! Ikää ei voikaan määritellä ulkonäön ja -kuoren perusteella, tai voi, mutta se ei kerro muuta kuin numeron. Ihmisen henkistä ikää, sisäistä sielun maisemaa ei voi määritellä kukaan muu kuin sen omistaja. Ja se on se oikea ikä.

    • 11-2

      Onko jotain omaa omaisuutta ilman rintoja???


      Koska aivoissa sitä ei voi olla.

      • Nuorekas

        Mieheni sai aivoverenvuodon joulukuussa 2012. Oli 7 kk putkeen sairaalassa. Halvaantui ja puhe meni,eikä koskaan kunnolla palannut. Kävin joka päivä sairaalassa. Syöttämässä,ulkoiluttamassa pyörätuolilla jne. Harjoittelin yhdessä hoitajan kanssa esim kylvetystä.
        Halusin hänet kotiin.
        Asunnon vaihtamisen esteettömäksi jälkeen,hän tuli kotiin.
        24/7 tarvitsi hoitajaa. Olin omahoiaja ja sain kunnalta apua hoitamisessa.
        Häntä ei voinut jättää hetkeksikään yksin. Tiedän mitä on elää jatkuvassa hälytysvalmiudessa täysin avustettavan miehen kanssa.
        Monien sairaalareissujen jälkeen,mies nukkui pois.
        Nyt tullaan tuohon alkukysymykseeni. Miltä minun tulisi näyttää,kun en todella ehtinyt pikasuihkua enempää oleilla kylpyhuoneessa,enkä peiliin vilkaista.
        Huomasin vain yhtäkkiä olevani kuusikymppinen.
        Ap


      • Kärvistelijäinen
        Nuorekas kirjoitti:

        Mieheni sai aivoverenvuodon joulukuussa 2012. Oli 7 kk putkeen sairaalassa. Halvaantui ja puhe meni,eikä koskaan kunnolla palannut. Kävin joka päivä sairaalassa. Syöttämässä,ulkoiluttamassa pyörätuolilla jne. Harjoittelin yhdessä hoitajan kanssa esim kylvetystä.
        Halusin hänet kotiin.
        Asunnon vaihtamisen esteettömäksi jälkeen,hän tuli kotiin.
        24/7 tarvitsi hoitajaa. Olin omahoiaja ja sain kunnalta apua hoitamisessa.
        Häntä ei voinut jättää hetkeksikään yksin. Tiedän mitä on elää jatkuvassa hälytysvalmiudessa täysin avustettavan miehen kanssa.
        Monien sairaalareissujen jälkeen,mies nukkui pois.
        Nyt tullaan tuohon alkukysymykseeni. Miltä minun tulisi näyttää,kun en todella ehtinyt pikasuihkua enempää oleilla kylpyhuoneessa,enkä peiliin vilkaista.
        Huomasin vain yhtäkkiä olevani kuusikymppinen.
        Ap

        Etsitkö sääliä vai ihailua, kaipaatko miehen kosketusta, rakastelua, josta jäit vaille vuosiksi. Oliko ainoa tyydytyksesi marttyyrin osa hyvä vaimo.. Avioliiton vala sitoi ja hups, vuodet vierivät, vanhenit ja jäit yksin. Kannattiko kärvistellä?


      • ,.-
        Kärvistelijäinen kirjoitti:

        Etsitkö sääliä vai ihailua, kaipaatko miehen kosketusta, rakastelua, josta jäit vaille vuosiksi. Oliko ainoa tyydytyksesi marttyyrin osa hyvä vaimo.. Avioliiton vala sitoi ja hups, vuodet vierivät, vanhenit ja jäit yksin. Kannattiko kärvistellä?

        Millä sinä kenenkään rakkautta mittaat? Jospa se oli hänen rakkauden valintansa?

        Kannatiko, mitä sillä tarkoitat? Saattoi hyvin kannattaakin.


      • mollamaija
        Nuorekas kirjoitti:

        Mieheni sai aivoverenvuodon joulukuussa 2012. Oli 7 kk putkeen sairaalassa. Halvaantui ja puhe meni,eikä koskaan kunnolla palannut. Kävin joka päivä sairaalassa. Syöttämässä,ulkoiluttamassa pyörätuolilla jne. Harjoittelin yhdessä hoitajan kanssa esim kylvetystä.
        Halusin hänet kotiin.
        Asunnon vaihtamisen esteettömäksi jälkeen,hän tuli kotiin.
        24/7 tarvitsi hoitajaa. Olin omahoiaja ja sain kunnalta apua hoitamisessa.
        Häntä ei voinut jättää hetkeksikään yksin. Tiedän mitä on elää jatkuvassa hälytysvalmiudessa täysin avustettavan miehen kanssa.
        Monien sairaalareissujen jälkeen,mies nukkui pois.
        Nyt tullaan tuohon alkukysymykseeni. Miltä minun tulisi näyttää,kun en todella ehtinyt pikasuihkua enempää oleilla kylpyhuoneessa,enkä peiliin vilkaista.
        Huomasin vain yhtäkkiä olevani kuusikymppinen.
        Ap

        Jotenkin minusta sinä et ole enää uskottava :(
        Jankkauas :(


      • mollamaija
        Nuorekas kirjoitti:

        Mieheni sai aivoverenvuodon joulukuussa 2012. Oli 7 kk putkeen sairaalassa. Halvaantui ja puhe meni,eikä koskaan kunnolla palannut. Kävin joka päivä sairaalassa. Syöttämässä,ulkoiluttamassa pyörätuolilla jne. Harjoittelin yhdessä hoitajan kanssa esim kylvetystä.
        Halusin hänet kotiin.
        Asunnon vaihtamisen esteettömäksi jälkeen,hän tuli kotiin.
        24/7 tarvitsi hoitajaa. Olin omahoiaja ja sain kunnalta apua hoitamisessa.
        Häntä ei voinut jättää hetkeksikään yksin. Tiedän mitä on elää jatkuvassa hälytysvalmiudessa täysin avustettavan miehen kanssa.
        Monien sairaalareissujen jälkeen,mies nukkui pois.
        Nyt tullaan tuohon alkukysymykseeni. Miltä minun tulisi näyttää,kun en todella ehtinyt pikasuihkua enempää oleilla kylpyhuoneessa,enkä peiliin vilkaista.
        Huomasin vain yhtäkkiä olevani kuusikymppinen.
        Ap

        Jotenkin minusta sinä et ole enää uskottava :(
        Jankkauas :(


      • rehellinen.
        mollamaija kirjoitti:

        Jotenkin minusta sinä et ole enää uskottava :(
        Jankkauas :(

        Ketkä täällä enemmän jankkaavat ja vänkäävät, kuin aloittajalle vastaavat.
        Kummallista, ettei uskota ihmisen sanaan.


      • mollamaija
        rehellinen. kirjoitti:

        Ketkä täällä enemmän jankkaavat ja vänkäävät, kuin aloittajalle vastaavat.
        Kummallista, ettei uskota ihmisen sanaan.

        No minusta nyt näyttää siltö, että tämä ja se milloin leski voi aloittaa suhteen on saman aloittajan.
        Tekstit on niin samat, että kyllä tämä jankkaamista on.
        Kaikkea hyvää aloittajalle. Eiköhän tämä ollut tässä.


      • olin muka fiksu-
        Kärvistelijäinen kirjoitti:

        Etsitkö sääliä vai ihailua, kaipaatko miehen kosketusta, rakastelua, josta jäit vaille vuosiksi. Oliko ainoa tyydytyksesi marttyyrin osa hyvä vaimo.. Avioliiton vala sitoi ja hups, vuodet vierivät, vanhenit ja jäit yksin. Kannattiko kärvistellä?

        ollu kun tein kaikkeni puolison hyväksi, en silti sitä kadu, kaipaan häntä ,
        kuka hoitaa nyt mua ku ei ole enää puolisoakaa tuken ja turvana , ja aikuiset jälkeläiset ei ymmärrä minun avun tarvetta,
        nyky yli viisikymppiset ja kuusikymppiset ovat jälkeenjääneitä henkisessä kehityksessä
        ennen meikäläinen ymmärti jo nelikympisenä alkaa hoivata omia vanhempiaan, vaikka he oli vasta silloin kuusikytäviisi v, hankin heille kotiapua, ja sairaanhoitoa, he elivät lähes ysikymppisiksi,
        mutta mikä on mun kohtalo, minut on unohdettu yksinäisyyteen sairaana avuttomana, jopa terveyskeskus unohtaa,
        pelottaa, huomenna menen kyseleen lääkkeitteni perään, en tiedä minkä mekkalan nostan siellä, hermostunu olen ainaki,


        kärvistelijäinen


        juu, mulle kävi just noin, omaishoitajana kärvistelin noin kuusivuotta, jolloin oma elämä pysähtyi täysin sydänkohtaukseen salamana leikkauspöydälle , tukeutuneet suonet vaidettiin uusiin,
        puoliso joutui laitoshoitoon, kokonaisuutena kärvistelin noin kolmetoista vuotta ilman puolisoa, kunnes luoja kutsui hänet lopulta pois,
        nyt olen yksin vanha vaivanen,
        jopa luulen nyt itse kuolevani, ku toi sydän tuntuu pettävän, voimat hiipuu,
        mikä pahinta muisti heittää, tai vielä muistan kunlääkkeet loppuu, mutta kun kamalinta on ku terveyskeskuski alkaa unohtamaan lääkkeitten uusimisen, ja kun henkeni on niitten varassa,
        kauhukseni apteekissa kuulin ettei mun pitkäaikas nitroja ollukkaan muisteetu uusia vaikka oli luvattu,
        kulen muutamassa päivässä jos en saa niitä ajoissa,
        yksin jääneen vanhan sairaan osa on hyvin pelottava nyky suomen yhteiskunnassa,
        ku terveyskeskuski UNOHTAA uusia lääkkeitä,
        olisko se tahllista, onko niillä aikomus tappaa meidät sairaat suuret ikäpovet , onko meitä liikaa elossa,
        jokatapauksessa vanhuksen osa on pelottava nykyään,
        kaikki johtuu nyky politiikasta,


    • Pirre*

      Sisäinen minäni ei vanhene, se vain viisastuu he, no ulkokuori rapistuu ja on rapistunut 5 vuodessa ihan silmissä, omissanikin.

      • Pirre*

        p.s. ja onnea vaan, uusille tisseille ja suhteelle myös.


      • ..mutta, minusta saa myös nuorekkaita kuvia, sopivalla valotuksella ja ilmeellä he. :)


      • Korppis*
        pir-miina49 kirjoitti:

        ..mutta, minusta saa myös nuorekkaita kuvia, sopivalla valotuksella ja ilmeellä he. :)

        Hyvä valotus ja ilme kuvassasi ; )


      • Pirre*
        Korppis* kirjoitti:

        Hyvä valotus ja ilme kuvassasi ; )

        :) eiks ookkiiiii, paras kuva aikoihin :), antaa tilaa mielikuvitukselle...


    • kawe

      Luin osan kommenteista, aloittajalle tai oikeastaan kaikille............
      Elämä on vaan elettävä - kukin omalla tavallaan.
      Se millaiseksi se muodostuu on monesta vaikuttavasta asiasta kiinni, mukana siis myös sattuma.
      Parisuhde on joko kestävällä pohjalla tai toisella mielessä kilpailutus eli haku koko ajan, kertoo aika paljon, terveys on yksi suurimmista vaikuttavista tekijöistä.
      Ulkonäöllä on merkitystä kohtuuttoman suuressa määrin, ikäänsä nähden, niille joilla tietoisuus rajallisuudesta nostaa pintaan - elämättömän elämän kliseen.

    • Hyvän maksimointi

      Kampaaja/kosmetologi/stylisti osaa neuvoa ja antaa vihjeitä ulkonäön päivitykseen ja hyvän vaatekaupan kokenut myyjä neuvoo pukeutumisessa ja tyylillesi ja iällesi sopivien vaatteiden ja asusteiden valinnassa.
      Rohkeasti vaan asiantuntijan puheille! He jos joku osaa kertoa millä konstilla 60- kymppisestä tehdään hehkeä. :)

      • Häytyypi kuitenkin muistaa että näillä kokeneilla myyjillä on pyrkimksenä firmansa taloudellinen menestys :).


      • Nuorekas
        ollakovaiei kirjoitti:

        Häytyypi kuitenkin muistaa että näillä kokeneilla myyjillä on pyrkimksenä firmansa taloudellinen menestys :).

        Kärvistelijäiselle.
        Kun puoliso yllättäen halvaantuu,ja on pitkään sairaalassa,ei kysytä enää kannattaako tehdä sitä tai tätä.
        Ne jotka eivät ole olleet siinä tilanteessa eivät tiedä mistä puhuvat.
        Minun motto on Kaveria ei jätetä.
        En kerjää sääliä. Se on sairautta
        Tämä on kumma palsta. Kun lyö faktat pöytään,epäillään kaikkea.
        Satun nyt olemaan positiivinen luonne,iloinen leski,joka viihtyy komeassa miesseurassa.
        Edesmennyt mieheni on mennyt toiselle tähdelle rakastamaan,mutta minä jäin vielä tänne.
        Musta tukka hulmuten menen kohti uusia seikkailuja.
        Ap


      • lukija..
        Nuorekas kirjoitti:

        Kärvistelijäiselle.
        Kun puoliso yllättäen halvaantuu,ja on pitkään sairaalassa,ei kysytä enää kannattaako tehdä sitä tai tätä.
        Ne jotka eivät ole olleet siinä tilanteessa eivät tiedä mistä puhuvat.
        Minun motto on Kaveria ei jätetä.
        En kerjää sääliä. Se on sairautta
        Tämä on kumma palsta. Kun lyö faktat pöytään,epäillään kaikkea.
        Satun nyt olemaan positiivinen luonne,iloinen leski,joka viihtyy komeassa miesseurassa.
        Edesmennyt mieheni on mennyt toiselle tähdelle rakastamaan,mutta minä jäin vielä tänne.
        Musta tukka hulmuten menen kohti uusia seikkailuja.
        Ap

        Täällä on kai paljon elämässään varpaansa kivenmurikkaan satuttaneita.
        Silloin ei uskota, että onnikin on olemassa.
        Kielletään, kun ei itse ole koettu.
        Kuin puoliso pitäisi hylätä, jos alkutilanne muuttuu.
        Kuin liitossa oltaisiin oltu vain helppouden takia, jotta saisi, muttei tarvisi antaa.


    • 20+20+20

      Olen normaalikokoinen ja pitkään sairastellut. Kyllä se näkyy naamasta, vaikka mitä tekisi. Tuntuu, että vanheneva nainen muuttuu näkymättömäksi.
      Mies ihannoi n.20 v tyttölöitä netissä ja luonnossa, ei tunne itseään 60:ksi, näyttää 40:ltä.(Siis, onko henk.iältään 20?) Turhaan yritän laittautua, kun en häntä enää jaksa kiinnostaa.
      Olen siis katkeroitunut ämmä toivoen kuoloa,,jotta saisi vapautensa, kun ei muuten tajua lähteä.

    • demeter1

      "Kysymys: Miltä 60 vuotiaan pitäisi näyttää. Miten se ikä niin tarkkaan voidaan ulkonäöstä määritellä? " (aloittaja)

      Tartteeks tuota kavereilta kysellä, etenkään silloin, jos on selvästi valinnut oman linjansa ja siihen tyytyväinen ?.,,))..

      No. Kuten toinen kirjoittaja totesi. ulkonäköaihe on aina yhtä suosittu...

      Minäkin vierastan sanaa "nuorekas", vaikka useampien mielestä sillä on positiivinen kaiku. "Iätön" kelpaa minulle, koska se ei ole mittaileva ja sisältää idean "vanhana on kaiken ikäinen"...Voi itse valita.

      Jos katsellaan kokonaisuutta, liikunnallinen ihminen on minusta "iätön".
      Ja jos kroppa joustaa, yleensä myös muu olemus joustaa...

      • nuorekas

        Yhteenvetona voi sanoa, jokainen on oma persoonansa. Yksi haluaa kulkea hepeneissä,värjätty tukka kiharoilla.
        Toinen haluaa rintaleikkaukseen särkevien raskaiden rintojen takia.
        Kolmas haluaa olla täysin luomu.
        Ollaan siis sitä,mitä itse haluamme ja missä olotilassa viihdymme.
        Mutta minä haluan vielä elää täysillä, ja seuraavaksi lähdenkin Helsinkiin.
        Jos kävisi sitä kuuluisaa mummotunnelia testaamssa,että onko vientiä.
        Paxi huuleen ja baanalle!
        Ap kirj.


      • tiinainen
        nuorekas kirjoitti:

        Yhteenvetona voi sanoa, jokainen on oma persoonansa. Yksi haluaa kulkea hepeneissä,värjätty tukka kiharoilla.
        Toinen haluaa rintaleikkaukseen särkevien raskaiden rintojen takia.
        Kolmas haluaa olla täysin luomu.
        Ollaan siis sitä,mitä itse haluamme ja missä olotilassa viihdymme.
        Mutta minä haluan vielä elää täysillä, ja seuraavaksi lähdenkin Helsinkiin.
        Jos kävisi sitä kuuluisaa mummotunnelia testaamssa,että onko vientiä.
        Paxi huuleen ja baanalle!
        Ap kirj.

        kai meistä jokainen haluaa elää vielä täysillä
        eikä siihen mun mielestä vaikuta se
        onko pitkät vai lyhyet hiukset
        luomut vai värjätyt
        ja varmasti jokaiselle löytyy vientiä
        niin paljon kun sitä vaan kaipaa
        ite meinasin lähtee koklaan iskelmäfestivaaleille
        mutta jos hetkeks viekin
        niin toivottavasti tuo pian takaisin
        koska kumminkin yöks meinaan mennä kotia :)


      • Korppis*
        tiinainen kirjoitti:

        kai meistä jokainen haluaa elää vielä täysillä
        eikä siihen mun mielestä vaikuta se
        onko pitkät vai lyhyet hiukset
        luomut vai värjätyt
        ja varmasti jokaiselle löytyy vientiä
        niin paljon kun sitä vaan kaipaa
        ite meinasin lähtee koklaan iskelmäfestivaaleille
        mutta jos hetkeks viekin
        niin toivottavasti tuo pian takaisin
        koska kumminkin yöks meinaan mennä kotia :)

        Niin ja rintaleikkaukseen voi mennä vaikka isontamaan pieniä rintoja. Ei rintojen tarvitse olla kipeätkään jos haluaa vain kohotusta..


      • rinta rottingilla
        nuorekas kirjoitti:

        Yhteenvetona voi sanoa, jokainen on oma persoonansa. Yksi haluaa kulkea hepeneissä,värjätty tukka kiharoilla.
        Toinen haluaa rintaleikkaukseen särkevien raskaiden rintojen takia.
        Kolmas haluaa olla täysin luomu.
        Ollaan siis sitä,mitä itse haluamme ja missä olotilassa viihdymme.
        Mutta minä haluan vielä elää täysillä, ja seuraavaksi lähdenkin Helsinkiin.
        Jos kävisi sitä kuuluisaa mummotunnelia testaamssa,että onko vientiä.
        Paxi huuleen ja baanalle!
        Ap kirj.

        Särkevät rinnat?

        Tuttavaltani pienennettiin rintoja, koska ne aiheuttivat jatkuvia selkäkipuja.


    • Otan osaa
      • ota osaa

        Mitä sitten.


      • nuorekas
        ota osaa kirjoitti:

        Mitä sitten.

        Mitä tekemistä Otan osaa linkillä on 60 kymppisen aloittajan kanssa?
        Ap kysyy


      • äkkilähtö
        nuorekas kirjoitti:

        Mitä tekemistä Otan osaa linkillä on 60 kymppisen aloittajan kanssa?
        Ap kysyy

        Älä ole tyhmä!


      • leski
        äkkilähtö kirjoitti:

        Älä ole tyhmä!

        Äkkilähtö nimimerkki.
        Kun näyt viittaavan minut tuohon lehtiartikkeliin,niin ei ole minun mieheni kuolema kysymyksessä.
        Tämä ketju on pitkä,mutta olen n. puolessa välissä kertonut,että mieheni sai aivoverenvuodon 2012,ja sairasti sen jälkeen kuolemaansa asti. Lähes vuoden.
        Turha linkitellä asioita,mistä mitään ei tiedä.
        Hae sellainen linkki kuin Elämäni mies,se on kirjoittamani.


      • nuorekas
        leski kirjoitti:

        Äkkilähtö nimimerkki.
        Kun näyt viittaavan minut tuohon lehtiartikkeliin,niin ei ole minun mieheni kuolema kysymyksessä.
        Tämä ketju on pitkä,mutta olen n. puolessa välissä kertonut,että mieheni sai aivoverenvuodon 2012,ja sairasti sen jälkeen kuolemaansa asti. Lähes vuoden.
        Turha linkitellä asioita,mistä mitään ei tiedä.
        Hae sellainen linkki kuin Elämäni mies,se on kirjoittamani.

        Mitä ihmettä? leski kirjoittaa täällä.
        siis kuka?
        Ap kirjoittaa


      • Nuorekas
        nuorekas kirjoitti:

        Mitä ihmettä? leski kirjoittaa täällä.
        siis kuka?
        Ap kirjoittaa

        Ap kirjoittaa.
        On täällä mielipiteitä. Eniten harmittaa ihmisten tyyli kirjoittaa asian vierestä,linkkeineen. Ei kiinnosta äiti tyttärensä kanssa jossain sivustolla.
        Samoin joku kirjoittaa,kuinka typerä ihminen tekee typerän aloitteen. Miksi sitten vastaa siihen monta kertaa. Pysyis,poissa. Keskinäinen keskustelu asian vierestä,osoittaa, että ihminen haluaa asettua muiden yläpuolelle.
        Samat nimimerkit alkaa jo kyllästyttää,varsingin heidän ylimieliset kommenttinsa.
        Asiallisia on ollut paljon. Myös monen mielestä 60 vuotiaalla ei ole mitään käyttöä.
        Katsotaan mitä elämä tuo. Vaihdan farkut pitkään juhlapukuun, käyn kampaajalla ja meikattavana.
        Jännittävä viikonloppu on tulossa.
        Hameenhelmat heilahtaa,kun tämä tyttö lähtee ottaa ilon irti elämästä.


      • riepu kuin riepu
        Nuorekas kirjoitti:

        Ap kirjoittaa.
        On täällä mielipiteitä. Eniten harmittaa ihmisten tyyli kirjoittaa asian vierestä,linkkeineen. Ei kiinnosta äiti tyttärensä kanssa jossain sivustolla.
        Samoin joku kirjoittaa,kuinka typerä ihminen tekee typerän aloitteen. Miksi sitten vastaa siihen monta kertaa. Pysyis,poissa. Keskinäinen keskustelu asian vierestä,osoittaa, että ihminen haluaa asettua muiden yläpuolelle.
        Samat nimimerkit alkaa jo kyllästyttää,varsingin heidän ylimieliset kommenttinsa.
        Asiallisia on ollut paljon. Myös monen mielestä 60 vuotiaalla ei ole mitään käyttöä.
        Katsotaan mitä elämä tuo. Vaihdan farkut pitkään juhlapukuun, käyn kampaajalla ja meikattavana.
        Jännittävä viikonloppu on tulossa.
        Hameenhelmat heilahtaa,kun tämä tyttö lähtee ottaa ilon irti elämästä.

        elä kompoastu, vaikka tokihan jokainen meistä on tottunut päivittäin pitkää juhlapukua käyttämään. Mutt voi harmi: ne gyldäsändäälit ja silosääret ei nyt sitten näy... MIkä neuvoksi?


      • Nuorekas
        riepu kuin riepu kirjoitti:

        elä kompoastu, vaikka tokihan jokainen meistä on tottunut päivittäin pitkää juhlapukua käyttämään. Mutt voi harmi: ne gyldäsändäälit ja silosääret ei nyt sitten näy... MIkä neuvoksi?

        Ap kirjoittaa
        Puku on edestä sen verran lyhyt,että kultakengät näkyy ja kapeat nilkkani tulevat esiin.
        En kompoastu (mitähän murretta),sillä kavaljeerini pitää tiukasti kiinni sametilla verhotusta käsivarrestani.
        Minulla on tapana pitää juhlapukua,kun olen menossa häihin,vieraaksi.


      • yököttää jo
        Nuorekas kirjoitti:

        Ap kirjoittaa
        Puku on edestä sen verran lyhyt,että kultakengät näkyy ja kapeat nilkkani tulevat esiin.
        En kompoastu (mitähän murretta),sillä kavaljeerini pitää tiukasti kiinni sametilla verhotusta käsivarrestani.
        Minulla on tapana pitää juhlapukua,kun olen menossa häihin,vieraaksi.

        Muista mennyt aikamuoto jo.
        Mitä jaskaa suollat jatkuvasti,


    • ikä sen tekee

      Kaksikymppisinä, en oltu kauniita, ei sitten millään. Kun ollaan 60 vuotta niitä komeutta riittää vaikka nuorille jakaa: menemme jopa miniöistä ohi.

      • eikö niin

        Tarpeeeksi kaukaa pimmeessä iliman silimä lasia äkkiään vilikaistuna näytätte brigitte bardoolta


    • huh huh on meitä -

      moneksi,,,




      HALOOOOOOO !!!!!!! ????????

      MIKSI kuusikympisen pitää olla nuorekas ???????

      MIKSI pitää näyttää nuorekkaalta ???????

      MIKSI ihminen ei hyväksy itseään sen ikäisenä kun on sillähetkellä ?????????

      ON syytä kääntyä piiiiitkään terapian puoleen, ja psykiatrin hoitoon, jos elämä pyörii vain ulkonäön ympärillä, !

      • prkl

        sinäpä se sanoit..miksi? Vastaus: ei miksikäänm, ei tarvitse.


      • Anonyymi

        MItä se kellekään kuuluu miltä näyttää.


    • L - L

      Kyllä käy katteeks! Ole onnellinen! Kaikki eivät voi ikääntyä noin tyylikkäästi.

      66v vaimoni pitää lyhyttä, poikamaista tukkaa, ei vaikuttaakseen nuoremmalta vaan käytännön syistä.
      Mokoman paino on noussut tyttövuosien 47 - 49kg:sta ensin synnytysten jälkeiseen 52kg:oon ja kymmenen vuotta sitten nykyiseen 58kg:oon.

      Kyllä tuo etupäässä housuja käyttää mutta bikinit on vaihtanut kokouimapukuun.
      Olemuksen ja iän yhteyttä en ole ajatellut.

      Oma, uurteinen naamani sopisi 9-kymppiselle mutta numeeriset tietoni eivät vielä ole kasvoja vastaavassa tasossa.
      Teräksenharmaan tukkani pidän lyhyenä.

      • Korppis*

        Hopeaa hiuksissa vai terästä, no sama se. Naiset pääsääntöisesti värjävät hiuksiaan ja se on ihan ok. Kuitenkin mustaksi värjätty miehen tukka on luonnottoman näköinen. Jos mies haluaa tummentaa hiuksiaan olisi kai viisasta kääntyä ammattilaisten puoleen. Nuoret värjäävät hiuksiaan ja se tunnustaa ihan normaalilta, mutta vanhemman miehen hiukset värjättynä no jaa, miten tuon nyt sanoiksi pukisi. en tiedä, mutta tässäkin tapauksessa vaikka me naiset olemme turhamaisia emme oikein soisi sitä miehille.


      • Nuorekas
        Korppis* kirjoitti:

        Hopeaa hiuksissa vai terästä, no sama se. Naiset pääsääntöisesti värjävät hiuksiaan ja se on ihan ok. Kuitenkin mustaksi värjätty miehen tukka on luonnottoman näköinen. Jos mies haluaa tummentaa hiuksiaan olisi kai viisasta kääntyä ammattilaisten puoleen. Nuoret värjäävät hiuksiaan ja se tunnustaa ihan normaalilta, mutta vanhemman miehen hiukset värjättynä no jaa, miten tuon nyt sanoiksi pukisi. en tiedä, mutta tässäkin tapauksessa vaikka me naiset olemme turhamaisia emme oikein soisi sitä miehille.

        Ap kommentoi
        Hyväksyn itseni tällaisena kun olen.
        Kun kuvioon astui täysin yllättäen vieras mies,jokainen nainen varmaan vilkaisisi peiliin useamman kerran.
        Kait sitä kaikki haluavat olla viehättäviä,kun mahdollinen orastava suhde on kysymyksessä.
        Mies kun on 61v, niin olemme lähes samanikäisiä.
        Miehellä on harmaat hiukset ja minä värjään harmaat piiloon. Tunnen itseni varmemmaksi.


      • Miehille
        Korppis* kirjoitti:

        Hopeaa hiuksissa vai terästä, no sama se. Naiset pääsääntöisesti värjävät hiuksiaan ja se on ihan ok. Kuitenkin mustaksi värjätty miehen tukka on luonnottoman näköinen. Jos mies haluaa tummentaa hiuksiaan olisi kai viisasta kääntyä ammattilaisten puoleen. Nuoret värjäävät hiuksiaan ja se tunnustaa ihan normaalilta, mutta vanhemman miehen hiukset värjättynä no jaa, miten tuon nyt sanoiksi pukisi. en tiedä, mutta tässäkin tapauksessa vaikka me naiset olemme turhamaisia emme oikein soisi sitä miehille.

        @Korppis*

        Tämä Grecian 2000 hiusvesi lupaa palaaauttaa oman värin. Enpä ole kokeillut...

        https://www.google.fi/search?q=Grecian 2000&client=firefox-a&hs=BXw&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=oAG7U7mqJunOygOi-4DACw&ved=0CCsQsAQ&biw=1280&bih=865#facrc=_&imgdii=_&imgrc=8cxfWWcZkE5YwM:;iGKzs0f03tGj9M;http://reluctanthousedad.com/wp-content/uploads/2011/08/grecian2000beforeafter.jpg;http://reluctanthousedad.com/2011/08/24/10-things-you-didnt-know-about-me/;255;195


      • :()))))
        Miehille kirjoitti:

        @Korppis*

        Tämä Grecian 2000 hiusvesi lupaa palaaauttaa oman värin. Enpä ole kokeillut...

        https://www.google.fi/search?q=Grecian 2000&client=firefox-a&hs=BXw&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=oAG7U7mqJunOygOi-4DACw&ved=0CCsQsAQ&biw=1280&bih=865#facrc=_&imgdii=_&imgrc=8cxfWWcZkE5YwM:;iGKzs0f03tGj9M;http://reluctanthousedad.com/wp-content/uploads/2011/08/grecian2000beforeafter.jpg;http://reluctanthousedad.com/2011/08/24/10-things-you-didnt-know-about-me/;255;195

        Naurettava, yhtä huvittava, kuin että jokin hiusvesi kasvattaa kaljulle uuden hiuksiston.
        Tai, että on keksitty kengänpohjalliset, jotka laihduttavat.


      • Anonyymi
        Nuorekas kirjoitti:

        Ap kommentoi
        Hyväksyn itseni tällaisena kun olen.
        Kun kuvioon astui täysin yllättäen vieras mies,jokainen nainen varmaan vilkaisisi peiliin useamman kerran.
        Kait sitä kaikki haluavat olla viehättäviä,kun mahdollinen orastava suhde on kysymyksessä.
        Mies kun on 61v, niin olemme lähes samanikäisiä.
        Miehellä on harmaat hiukset ja minä värjään harmaat piiloon. Tunnen itseni varmemmaksi.

        Voisi olla niin,että teillä ei olisi vielä siippaakaan.


    • 6-18

      Jokainen ihminen on ikänsä arvoinen älyssä, koulutus voi auttaa matkalla loppua kohden.

      • Nuorekas

        Ap kirjoittaa
        Laitoin tänään Shortsit jalkaan, Wild Nights-topin päälle,minkä alle mustat pitsirintsikat.
        Hiukset ponnarille ja lippis päähän.
        Mustat Audrey Hebrun lasit silmille.
        Olipas tyttömäinen olo.
        Mies soitti myöhemmin ja sanoi "Mitä likka"
        Jes,päiväni oli pelastettu.


      • voi pieru näitä
        Nuorekas kirjoitti:

        Ap kirjoittaa
        Laitoin tänään Shortsit jalkaan, Wild Nights-topin päälle,minkä alle mustat pitsirintsikat.
        Hiukset ponnarille ja lippis päähän.
        Mustat Audrey Hebrun lasit silmille.
        Olipas tyttömäinen olo.
        Mies soitti myöhemmin ja sanoi "Mitä likka"
        Jes,päiväni oli pelastettu.

        Jaahas, jos laittais minihameen, legginsit ja värjäis hiuksensa. Paskat, mutta leskeksi ei aida rueta!


      • Nuorekas
        voi pieru näitä kirjoitti:

        Jaahas, jos laittais minihameen, legginsit ja värjäis hiuksensa. Paskat, mutta leskeksi ei aida rueta!

        Ap kirjoittaa.
        Leskeksi ei aida rueta. Tarkoittaako tämä mitä?


      • voi tuhnu
        Nuorekas kirjoitti:

        Ap kirjoittaa.
        Leskeksi ei aida rueta. Tarkoittaako tämä mitä?

        Etten tapa akkaani!


      • mummot turvaan!

        Kaikki mummot on ihania ja arvokkaita. Osaavat rakastaa ja rakkautta opettaa!


    • Farkkuja en oo pitänyt pitkään aikaan jalassain....löysiä, väljiä, ei vyötäröltäkään kiristäviä housuja vaan, tahi polven alapuolel` ylettyvii hamosii/mekkoloi käytän....

      Lenkkareita käytän...koht` sellaiset todella kevyet jalkoihini laitan kun lähden aamulenkillein ihanaan kesäiseen aamuun.....

      Harmaat hiusjuurein käyn tänään värjäyttään....

      Oon aina sanonut jo nuorempanakii et` takaapäin oon paremman näköinen....kuuskymppinen oon...ja vanhenemaan päin....eli rypistymään päin...

      • Nuorekas

        Ap kirjoittaa
        Ap onkin nyt oikealla tavalla "seko"
        Kuuma ilma ja lämmin mies sekoittaa ajatuksia. Paljon.
        Tämän ketjun ohjeiden mukaan otan elämästä kaiken irti. Kiitos vastaajille.
        Olin jo unohtaa,että ennen olin Helsingissä asuessani, innokas käymään päivä-ja iltatansseissa.
        Vanha Maestro, Paasiravintola,Neckar.
        Lähdimne välillä suoraan duunista,kun miehet olivat selvinpäin ja innokkaita tanssimaan päivätansseissa.
        Ou niitä aikoja.
        Mutta... Nyt on nyt ja näillä mennään.
        Olin Helsingin Kauppiailla duunissa -70 ja -80 luvulla.
        Heillä oli mainoslause
        Lihaa säästämättä,laadusta tinkimättä


    • voe taevas

      No kuule, siehän näytät omasta mielestäsi varmaan just siltä kun pitäisikin, leikelty ja kaiikkee ja vielä värjättykin. Elä kysele, tuskin kuitenkaan kaksikymppisestä käyt.Onko muita pulmia?

      • nuorekas

        On. Miten sinulla on noin mukava tyyli kirjoittaa? Oletko Kainuusta kotoisin?


      • slaba
        nuorekas kirjoitti:

        On. Miten sinulla on noin mukava tyyli kirjoittaa? Oletko Kainuusta kotoisin?

        Oliko se Neckar siellä Sturenkadulla, lähellä kahvipaahtimoa?


      • nuorekas
        slaba kirjoitti:

        Oliko se Neckar siellä Sturenkadulla, lähellä kahvipaahtimoa?

        Neckar oli Hakaniemessä. Siltasaarenkadulla.
        En ole nyt varma,mutta oliko Duunari Sturenkadulla.
        ap


      • meijä mamma
        nuorekas kirjoitti:

        Neckar oli Hakaniemessä. Siltasaarenkadulla.
        En ole nyt varma,mutta oliko Duunari Sturenkadulla.
        ap

        Neckarissa tuli istuttua ja miehiä narrattua.
        Zillertalissa lauloimme.
        Sillankorvassa tansimme
        Kaivarissa tai Marskissa jatkoilla
        ja monessa monessa muussa.......


      • slaba
        nuorekas kirjoitti:

        Neckar oli Hakaniemessä. Siltasaarenkadulla.
        En ole nyt varma,mutta oliko Duunari Sturenkadulla.
        ap

        Niinpäs olikin. Neckar oli hyvässä paikassa.


      • Nuorekas
        slaba kirjoitti:

        Niinpäs olikin. Neckar oli hyvässä paikassa.

        Ap
        Onpa mukava kun porukat muistaa näitä vanhoja,Helsingin tanssimestoja.
        Jatkoille mentiin Hesperian yökerhoon.
        70-luvulla tulivat Pizzeriat.
        Lempipaikkani oli Kluuvipubi. Samoin Rivolissa oli hyvät pizzat.
        Hakaniemessä Bistro oli hyvä seurustelupaikka ja pizzapaikka.
        Baccus oli vanhan kansan tanssimesta,niinkuin Tenhokin.
        Lounaalla käytiin ravintola Kolmessa Liisassa, Kruunuhaassa, kaljalla joskus Kolmessa Kaisassa, Kurvissa.
        Siellä istui "talonmies Pikkarainen" Pekka ja Pätkä elokuvasta tuttu hahmo.
        Elitessä, Töölössä, näin hurmaavan miehen. Hän oli Tauno Palo.


      • --€33
        Nuorekas kirjoitti:

        Ap
        Onpa mukava kun porukat muistaa näitä vanhoja,Helsingin tanssimestoja.
        Jatkoille mentiin Hesperian yökerhoon.
        70-luvulla tulivat Pizzeriat.
        Lempipaikkani oli Kluuvipubi. Samoin Rivolissa oli hyvät pizzat.
        Hakaniemessä Bistro oli hyvä seurustelupaikka ja pizzapaikka.
        Baccus oli vanhan kansan tanssimesta,niinkuin Tenhokin.
        Lounaalla käytiin ravintola Kolmessa Liisassa, Kruunuhaassa, kaljalla joskus Kolmessa Kaisassa, Kurvissa.
        Siellä istui "talonmies Pikkarainen" Pekka ja Pätkä elokuvasta tuttu hahmo.
        Elitessä, Töölössä, näin hurmaavan miehen. Hän oli Tauno Palo.

        Muistan aikonaan kolme liisaa.eukkoni liisan kanssa käytiin, hö mulle riitti yksi liisa, liisan kans tuli ero.


      • ¶¡r]o
        Nuorekas kirjoitti:

        Ap
        Onpa mukava kun porukat muistaa näitä vanhoja,Helsingin tanssimestoja.
        Jatkoille mentiin Hesperian yökerhoon.
        70-luvulla tulivat Pizzeriat.
        Lempipaikkani oli Kluuvipubi. Samoin Rivolissa oli hyvät pizzat.
        Hakaniemessä Bistro oli hyvä seurustelupaikka ja pizzapaikka.
        Baccus oli vanhan kansan tanssimesta,niinkuin Tenhokin.
        Lounaalla käytiin ravintola Kolmessa Liisassa, Kruunuhaassa, kaljalla joskus Kolmessa Kaisassa, Kurvissa.
        Siellä istui "talonmies Pikkarainen" Pekka ja Pätkä elokuvasta tuttu hahmo.
        Elitessä, Töölössä, näin hurmaavan miehen. Hän oli Tauno Palo.

        Psssstt!
        Kerrotko mistä korppis tiesi, että sulla on musta tukka vaikket sitä aloituksessa maininnut?


      • Nuorekas
        ¶¡r]o kirjoitti:

        Psssstt!
        Kerrotko mistä korppis tiesi, että sulla on musta tukka vaikket sitä aloituksessa maininnut?

        Ap kirjoittaa
        Kirjoitin jossainvaiheessa sen tuolla ketjussa.
        Hiukseni alkoivat harmaantua jo neljäkymppisenä,pikkuhiljaa.
        Annoin olla luomutukkana.
        Monet kun näkivät sanoivat,että voi kauhea miten harmaa olet.
        Värjäytin tukkana tummaksi,joka on alkuperäinen värini,ja sille värjäystielle jäin.
        Hiukseni kasvavat nopeasti.
        En ehtinyt miehen sairauden aikana hiuksiani pähkäilemään.
        Kasvoivat puoliselkään,pistin värin.
        Rintojen pienennysleikkaukseen olin jonotuslistalla. Painavat rinnat,särkevät olkapäät, oli syy. Kunnallisella puolella operoitiin.
        Ihoni sileydestä täällä on käyty vääntöä.
        Se on meillä suvussa.
        Otin äidistäni, hän on 86v, lähikuvan,ja hän on täysin rypytön poskien alueelta. Kasvojen muoto myös vaikuttaa. Samoin äidilläni ei ole lainkaan suonikohjuja. Hänellä on aivan sileät sääret, ja ne kapeat nilkat.
        Nyt varmaan monen lukijan mielestä itsekehu lemuaa.
        Ei se mitään. Geeneilleen kukaan ei mitään mahda. Itse parantelee lisää


    • Upeaa, että tässä itseään vähättelevän, "onnensa kätkevän" kansan joukossa on kaltaisesi yksilö joka uskaltaa avoimesti olla tyytyväinen itseensä!

      Tietenkin on olemassa vaara, että oman kuvan rutka poikkeama ympäristön luomasta kuvasta saattaa aiheuttaa ristiriitatilanteita ja väärinymmärryksiä.

      Taiteiluahan tämä on. Pääasia, että on sovussa itsensä kanssa!

    • Miltä 60 vuotiaan ..
      • Ottakaa mallia

        Christie Brinkley on todellakin oiva esimerkki siitä miltä kuusikymppisen naisen pitäisi näyttää.


    • Rimmir tänään

      Vilkaisin äsken Kalevan nettilehteä ja siinä kuva näyttelijätär Ritva Oksasesta. Täytyy sanoa että hyvin oli Ritva nuorekkaan näköinen.

    • nainen 47 v

      Öh, lenkkarit ja farkut on sun mielestä nuorekkaita? Lenkkarit kuuluu vain lenkkipolulle. Pistä korkkarit jalkaan, hame päälle ja näytä naiselliselta naiselta. Oli ikä mitä tahansa niin lenkkarit ja farkut on vihonviimeinen asu minkä itse pukisin päälleni.

      Jokainen on sen ikäinen kuin on ja mun mielestä ikä saa näkyä. Sä luulet, ettet ole kuusikymppisen näköinen mutta ihan varmasti olet. Itseään ei vaan näe peilistä samalla lailla kuin muut näkevät. Ja kukapa tulisi toiselle sanomaan, että ihan ikäiseltäsi näytät...

      • vain kuuskymppinen

        Eikö mies näytä vähän hassulle korkkareissa ja hameessa? Aloituksessa ei mainita mitään, että se kuusikymppinen olisi nainen. Rintojen pienennysleikkauksessa kertoo käyneensä, mutta saattaa miehilläkin olla piinallisen suuret rinnat. Naapurin ukkelillakin on isommat kuin monella naisella.


      • Anonyymi

        Mieluummin lenkkarit kuin korkkarit, jos on vaivana vaivasenluut.


    • yli 50

      Olet 60 mutta et sinut itsesi kanssa, kun tuon ikäisenä tuota kyselet.

    • Ole juuri sellainen kuin olet.. älä muilta kysele mitä saa tai voi tehdä tai pukeutua.

    • minusta pitkä ,värjätty tukka ja farkut eivät ihmistä nuorenna,toki ulkonäöllä voi hämätä......
      minusta on tärkeintä se,minkä ikäiseksi itsensä tuntee sisällään ja heijastuu kyllä olemnukseen ,,,
      jos yrittää ulkonäöllään vain näyttää nuorelta,,petkutus paistaa kyllä läpi
      minulla on aidot rinnat,,kokoa d,,melkein parasta mun ulkonäössäni
      pukeudun sellaisiin vaatteisiin ,joissa on hyvä olla,,en verkkareihin,farkkuihinkin....
      mutta farkut eivät ole nuoruuteni tae,mutta helpoimmat vaatteet ,varsinkin kylminä vuodenaikoina
      kotona käytän aina mekkoa tai hametta ja kuljen paöjain säärin
      kesällä ehdottomasti mekko,,koska se on vilpoisampikin ja naisellisuus....:)

    • elämähukassa

      Surullista on se, että pitää tänne tulla kysymään, miltä minun pitäisi näyttää. Niin hukassa on oma sielu. Ihmiset on kyllä niin hukassa nykypäivänä. Että miltä pitäisi näyttää....voi hyvä tavaton sentään. Kuulostelkaa nyt oikein tosissaan tuota asiaa ja miettikää. Että jo elämää kokeneet 60-vuotiaatkin vielä askartelee tollasten kysymysten parissa.

    • Katseet sen kertovat

      Niin se vaan on. Kaunis nainen on kaunis nuorena ja vielä seitsemänkymppisenäkin. On syntymälahjaa olla kaunis !

      • ikuisesti kaunis

        just
        noin se menee,
        katseet kääntyy kummasti ku tallustelee pikkupikku pikineissään rantaan,
        ei kai ryppyjen ja suuren mahan vuoksi,
        mistä sen tietää, heh oli miten oli,
        itse jokainen ryppynsä ja läskinsä kantaa


    • hormonikarva

      hih, olen 62 ja aivan ikäiseni näköinen. kun en katso peiliin en tunne olevani minkään ikäisen näköinen.
      tiedän että keho on vanhan naisen. en vanhenna enkä nuorenna itseäni toisen ikäiseksi.

    • Rakastunut65

      Olen 65vuotias ja aloin just seurustella ,,,,ikähän on vain numeroita. Mikään ei ole niin ihanaa kuin hyväksyä itsensä sellaisena kun on .

    • pihtari

      Jokainen ruusu kuihtuu kukittuaan.

    • lyhyt tukka

      Omalta itseltään jos haluaa värjätä tukkaansa tai keinotekoisesti pienentää tai suurentaa rintoja ei sen pitäis kuulua toisille.

      On ihmisiä jotka ei voi värjätä hiuksia,kun on allergiaa se vaan pitää hyväksyä, muuten voi mieli ja olemus näyttää nuorelta.
      Pukeutua voi farkut,lenkkarit,korkikset ihan miten mieli tekee.
      En minä ainakaan tuolla huutele että ole 60 kyppinen voinko näin pukeutua..mikä tuntuu hyvältä näin se on.
      Tukka on lyhy,t monelle aikuiselle naiselle ei sovi pitkä tukka,se tekee ikää lisää.

    • Miltä haluaa
      • Aira jo 87v

        Tuo oli vanha juttu. Aira on syntynyt 1927.


      • Laske uusiksi
        Aira jo 87v kirjoitti:

        Tuo oli vanha juttu. Aira on syntynyt 1927.

        Laskupääsi ei taida oikein toimia. Jos on tänä vuonna 82 v., niin syntymävuosi ei ole 1927. Jutussa sanotaan hänen synttäripäiväkseen 27. helmikuuta.


      • ++..
        Laske uusiksi kirjoitti:

        Laskupääsi ei taida oikein toimia. Jos on tänä vuonna 82 v., niin syntymävuosi ei ole 1927. Jutussa sanotaan hänen synttäripäiväkseen 27. helmikuuta.

        Juttu oli vuodelta 2009.


      • leski

        Ap vastaa Miltä haluaa. Vedit sitten ton kaamean Airan tähän ketjuun. Kamalat tekohampaat,värjätty kuontalo,leikelty sieltä sun täältä. Eniten kammoksun sitä,että laittoi 16-vuotiaan tyttärensä hullujenhuoneelle. Oli liian kaunis tyttö ja Aira kadehti. Aira on itse kertonut tarinoitaan vuosikymmeniä. Kuka todistaa kertomukset oikeiksi.
        On helppo puhua Karjalasta,väkivaltaisesta miehestä ym.kun ei löydy vastaväittäjää. Pirjo on lääkitty hiljaiseksi. Mistä Aira tekee rahaa? Nytkin asuu Bulevardilla!
        En usko sanaakaan,mitä tuo kotka puhuu. Pirjon elänän pilasi ja ehkä myös Jarin.


      • leski kirjoitti:

        Ap vastaa Miltä haluaa. Vedit sitten ton kaamean Airan tähän ketjuun. Kamalat tekohampaat,värjätty kuontalo,leikelty sieltä sun täältä. Eniten kammoksun sitä,että laittoi 16-vuotiaan tyttärensä hullujenhuoneelle. Oli liian kaunis tyttö ja Aira kadehti. Aira on itse kertonut tarinoitaan vuosikymmeniä. Kuka todistaa kertomukset oikeiksi.
        On helppo puhua Karjalasta,väkivaltaisesta miehestä ym.kun ei löydy vastaväittäjää. Pirjo on lääkitty hiljaiseksi. Mistä Aira tekee rahaa? Nytkin asuu Bulevardilla!
        En usko sanaakaan,mitä tuo kotka puhuu. Pirjon elänän pilasi ja ehkä myös Jarin.

        No jopas ollaankin tietäviä toisten perhe elämästä. Nostan hattua Airalle kovan elämän elänyt silti positiivisuutensa säilyttänyt. Tuosta kirjoituksesta sais jo kunnianloukkaus syytteen .


    • Ymmärrystä

      Tupakoimattomuus nuorentaa ja vähäinen auringonotto nuoruusiässä varsinkin.
      Sitä on yhtä vanha kuin sisältä tuntuu.
      Alkon tuotteiden liikakäyttö kyllä näkyy kauas usein. Varsinkin kalja.
      Näytä ihan luonnolliselta, se on paras ja mukavin varmaan itsellekin.
      Toivottavasti rintojen pienennysleikkaus ei tuonut ongelmia mukanaan. Kyllähän nuo isot rinnat ymmärtää hankaliksi.

    • mummu minäkin

      Näin vanhempana ihmisenä, kohta 67-vuotiaana, toteaisin, että pitkä värjätty tukka ei useinkaan imartele vanhenevia kasvoja, vaan ikään kuin vetää posket ja suupielet alaspäin ja sammuttaa ihon iltaruskon.
      Kannattaa tutkailla peilin edessä, millainen kampaus on pukevin.
      Paksut meikit näyttävät ryppyisellä iholla kaameilta - ne lohkeilevat ja halkeilevat, muruset jumiutuvat ryppyjen ja huokosten pohjille. Naamalla kannattaa pyrkiä säilyttämään iloinen ilme, se vaikuttaa paljon. Hampaat kannattaa myös hoidattaa sekä ulkonäön että terveyden takia, ja hankkia kunnon silmälasit, ettei tarvitse siristellä silmiä.
      Liikkua pitää ja syödä terveellisesti sekä nukkua tarpeeksi.
      Päälleen voi pukea sitä, mikä mahtuu ja sopii. Itselläni on vaatteita monen vuosikymmenen ajalta, ja niitä voin sitten vaihdella fiiliksen mukaan. Näin kesähelteillä retro-kukkamekot ovat aika kivoja. Farkut ovat ok, jos vartalo ja sääret ovat kunnossa. Useinhan sääret tuppaavat vääristymään vuosikymmenten painon alla. Lenkkarit hellivät liikavarpaita ja vaivaisenluita, ja lenkillä ne ovat ehdottomat. Töissä en niitä kylläkään käytä.
      Kuusikymppinen näyttää kuusikymppiseltä ja seitsenkymppinen seitsenkymppiseltä, ja se oikeus meillä totta vieköön on.

    • Ikä on vaan numeroita. Itse ole yli 70. Käytän farkkuja, shortseja ja lenkkareita. Lenkkeilen ja käyn kuntosalilla. En missään nimessä käytä mummovaatteita. Näytän kuulemma 15 vuotta nuoremmalta. Harmaat hiukseni on värjätty tummanruskeaksi. Geeneistä johtuen ihoni ei ole vielä kovinkaan ryppyinen. Se on ihan itsestä kiinni miltä 60-vuotiaan pitäisi näyttää. Positiivinen mieli ja reipas olemus sillä mennään.

    • elämä on laiffii :)

      olen myös 60, mutta mies

      olen 39 näköinen ja oloinen, sanoi tuntematon pöytäseurue terassilla, huom, ennen yhtäkään drinkkiä tai lupaustani tarjota heille :)

      sivuilla vain hitusen harmaata

      ei ryppyjä, iho kuulas siisti, maitorupi sairastettu lapsena, siitäkö johtunee, tosin insinöörihommia ikäni tehnyt joten, känsät ja arvet puuttuu

      en ryyppää, otan toki seurassa kohtuullisesti

      katselen mukavia elokuvia, en raakoja tai kauhuelokuvia
      ajattelen positiivisesti ja yritän olla hyvä ihminen muille

      en ole rikas, mutta menestyn taloudellisesti hyvin, vaimo mukava ja lapsi hyvässä ammatissa

      uskon, että siinä lääke myös ulkonäkööni ja varsinkin nuorekkaaseen asenteeseeni

    • Ikäänsä vanhempi

      60-vuotias voi geeneistä, elämäntavoista ja ruuasta riippuen näyttää hyvinkin erilaiselta. Vaatevalinnat ja tyyli tietysti vaikuttaa myös. Meditaatiolla, joogalla saa ulkonäön pysymään hieman nuorempana mutta onko siitä mitään muuta hyötyä? Näitä on tutkittu.

    • mummun kulta

      Meitin mummu on 89 ja käyttää kukkamekkojen kanssakin lenkkareita. Ei kai lenkkarit jafarkut jää ikärasismin alla? Farkuista meitin mummu ei ole koskaan piitannut, mutta kulmat mummu vetää edelleen tummiksi ja mummu käyttää huulipunaa edelleen.
      Meitin mummu on nuorekas ja kaikki luulevat mummua ikäistään nuoremmalta. Mummua on epäilty jopa 75-vuotiaaksi. Ja mummulla on juuri eläkkeelle jäänyt miesystävä, jonka kanssa käyvät tansseissa humpalla pari kertaa kuussa.

    • rokataan taas

      Tukka ja vaatteet ovat a ja o. Hiukset kannattaa pitää tuuheina ja niin pitkinä että ylettyvät ponnarille ilman hiusneuloja. Pehmennä väriä, jos tukka on ihan musta tai liian vaalea. Vaalea huulipuna.Vaatteet ilman muuta nuorekkaat. Tapasin äskettäin 8-kymppisen, jolla oli valkoiset pillifarkut.
      Kun nämä on kunnossa, ei tarvitse välittää niin kovasti rypyistä ja veltostuneesta ihosta, ne ovat ansaittuja ja luonnollisia. Hyvä ryhti ja iloinen mieli vanhainkotiin asti. Sielläkin vielä rollaillessa voi brassailla "rokkaavalla" olemuksella.

    • *forever*

      60v vuotias on hampaaton mummo joka veisaa virsiä kirkossa huivi päässä. Tai sitten vanhainkodissa paskoo housuihinsa. Semmonen käsitys mulla on 60v ihmisistä.

      • johanna raunio

        Näin oli joskus -40 luvulla sodan aikaan.


      • 1954 syntynyt
        johanna raunio kirjoitti:

        Näin oli joskus -40 luvulla sodan aikaan.

        Johanna Raunio on tosi hyvännäköinen kuuskymppinen.
        Riitta Väisänen on myös.


    • onnellinen edelleen

      Olen 60 v ja minulla on 35 v aviomies. Ole juuri sellainen kuin itse tunnet olevasi, tee juuri sitä mikä tuntuu hyvältä ja oikealta itsellesi. Elä ja nauti elämästä. Nainen on kuin viini, paranee vain vanhetessaan !

      • oldis

        Viininkin säilyvyydessä tulee raja vastaan. Ikääntyessään etikoituu.
        Vanhat putelit ovat nauttimiskelvottomia keräilykappaleita.

        Tuskin tarvitsee tulkata.


    • Hei usein kuuskyppinen nainen on oikein hyvän ja viehättävän näköinen, farkuissa tai ilman.

    • Pyöreä ja rypytön

      Äitini seitsemänkymppinen ja minä viiskymppinen. Meitä luullaan siskoksiksi. Kropat omenanmalliset kummallakin. Lihaville ei tule ryppyjä ollenkaan.

    • 70v.rypyt

      vai nuorekas luulet itsestäsi liikoja ja pukeudutko siksi farkkuhin luuletko siten näyttäväsi nuoremmalta ?ja kun näet jonkun 50vuotiaan niin voitko sanoa itseäsi 50vuotiaaksi.kysynvaan.Ollaan sitä mitä ollaan eikä luulla sillä eiköhän ihmiset vain imartele jos kehuvat.Olet varmaan itserakas ihminen!!!!

    • Hyvännäköinen 60v

      Farkut ja pitkät hiukset eivät takaa sitä, että näyttää nuorelta ja on hyvän näköinen. Yleensä pitkät hiukset tuolla iällä vain vanhentavat! Katri Helenalla on lyhyet hiukset ja hän on nuoren näköinen. Annikki Tähti näyttäisi paljon nuoremmalta lyhyillä hiuksilla, vaikka hänellä sinänsä on kauniit hiukset.

      Sellainen 60-kymppinen on hyvän näköinen, jolla on pilkettä silmissä ja joka on innostunut elämästä yleensä, jolla on harrastuksia ja tavoitteita. Hän huolehtii hyvin ulkonäöstään, syö terveellisesti ja liikkuu ulkona paljon, nukkuu kunnon yöunet. Hänellä on kirkkaat silmät ja hän käyttää vähän lääkkeitä. Hän on kiinnostunut maailman menosta ja ajattelee itsenäisesti. Hän on löytänyt itsensä ja se näkyy kaikin tavoin ulos. Hän ei mene suuren lauman mukana. eikä noudata "pintamuotia".

      Hänellä on hyvä leikkaus hiuksissaan ja hyvin hoidetut hampaat. Proteiineja hän on syönyt riittävästi ja sen seurauksena käsivarret ja koko keho on kauniin kiinteä, tietty liikuntakin tähän vaikuttaa. Hän ei ole "kuivettuneen näköinen", vaikka ryppyjä olisikin.

      Aloittaja painottaa mielestäni aivan toisarvoisia asioita! Farkut ja pitkät hiukset eivät todellakaan ole se tärkein juttu, mikä saa 60-vuotiaan näyttämään nuorelta. Lähinnä näistä tulee mieleen "laumasielu" ja hiukan persoonaton, nuoria matkiva ajattelutapa! Polvipituinen hame on naisellinen ja niitäkin on saatavilla nuorekkaita malleja. Varsinkin kesäaikaan sellainen on ihan hyvä vaihtoehto. Sääret vain tulisi hoitaa hyvin ja poistaa karstat kantapäistä. Puuterilla ei peitetä sameaa, näppyläistä ihoa eikä silmämeikki tee sameita silmiä kauniiksi.
      Ihminen on kokonaisvaltainen olio. Mitä syöt, sitä olet.

      • onko noin?

        Luultavasti sinäkin syöt lehmää....joten itse olet........


    • Chehu

      Jos käytät farkkuja ja lenkkareita, niin todennäköisesti ainakin silloin näytät ikäiseltäsi.

    • Tab Letti

      Toisia arvostava ihminen on kaunis, oli tukka sitten miten vaan, näkyi kello tai ei.
      Lääkkeitä käytän lääkärin määräämän verran.

    • Kauneusleikkauksella

      Saadaan ihminen näyttämään ikäistään huomattavasti nuoremmalta, jos vain kroppa on hyvin treenattu. Hyvin treenatusta kropasta ei erota, onko 40v. vai 60v. Eli,pelkästään kasvojen kauneusleikkaus ei vielä takaa nuorta ulkonäköä. Mutta jos kasvot ja kroppa on trimmattu, menee 60v täysin 40 vuotiaasta. Ulkomailla tällaiset ihmiset ovat täysin arkea, mutta suomessa tullaan vielä perässä.

      • :///

        Ja usein naama on kuin hirviöllä kauneusleikkauksien jälkeen.


      • yleistykset höps

        Näyttäis siltä ettei sinun tule paljon ulkomailla oleskeltua.


      • silmät minullakin!

        Terve ihminen on kaunis , olipa minkäikäinen tahansa!
        Ikuista nuoruuden hehkeyttä on turha tavoitella!
        Suomalaisten ei tarvitse kulkea ulkomaiden perässä! sen kun leikkelevät!
        Leikelläänkö siellä miehiäkin, jos ei, niin alkakaa sitten te , Suomen urhot, ja aloittakaa kaljamahoistanne! trimmatunkropan saamiseksi!


      • Tyhmää se on

        Niin varmasti näyttää nuorelta takaapäin vaatteet päällä mutta kun näkee naaman... :D

        Mitä järkeä siinä on ettei voi ikäiseltään näyttää vaan pitää hiki hatussa treenata, trimmata yms.

        Kerran täällä vaan eletään niin itseäni ei ainakaan kiinnosta niin kurinalainen elämä että väkisin pitäisi näyttää nuoremmalta. Lyö vaan koltun päällensä ja menoksi, ihan sama mitä siellä alla on, onko löysää vai kiinteää.

        Ihan hyvä vaan että suomessa tullaan perässä eikä mennä joka hömpän kyytiin.


    • mies vm-50

      farkut ok jos hyvä perä, hoikka nainen aina ilo silmälle, rinnat pienet ja kiinteät sekä herkät tuntemaan kosketuksen.. kuusikymppinen nainen voi olla unelma naiseksi kun pitää itsestään huolta..

      • "hyvin säilynyt"

        Ja kuka sinun mielipiteistäsi välittää!? Tämänikäiset hoitavat itseää omaksi ilokseen, eikä jonkun miehenpuolen "himojen "kohteeksi! (Ehkä sentään oman ukon!)
        Meillä naisilla on oma itseisarvomme!


    • mies jolla tulkintaa

      Minullakin on erittäin pitkät ja vahvat hiukset('tukka' on alapääkarvoitus) ja käytän farkkuja, nahkatakkeja ja näin kuumalla tietty camo-shortseja ja värikkäitä kukkapaitoja, rintoja minulle ei ole sattuneesta syystä.

    • shiralee

      Mun äiti on samaa ikäluokkaa, ja mielestäni näyttää n. viiskymppiseltä. Käyttää vaatteiden hankintaan aika paljon tätä nettikauppaa. Mielestäni tuosta linkistä löytyvä malli omaa sellaisen hiustyylin joka ei ole liian mummo, muttei epäuskottavan nuorekas tai mautonkaan, ja on yleensäkin olemukseltaan raikas sopien 6-kymppiselle esikuvaksi.
      http://www.klingel.fi/tuote/twinset-bellissima-by-klingel-916577.html?dmc_mb3_search_pi1[num]=15&_group=7509453
      http://www.klingel.fi/tuote/paita-bellissima-by-klingel-888073.html?_group=7509453

    • Hyvin tyytyväinen

      Elämä jättää ihmiseen jälkensä, sille ei voi mitään. Asiaa autta voi elämällä terveelliseti, sehän selvä!
      Hoitotuotteita ovat kempparit pullollaan, sieltä voi hakea nuorennusta, jos niin haluaa tai sitten vain hoitoa!
      Itse käytän samaa kosteuttajaa koko rkoppaan suihkun ja saunan jälkeen. Meikkaan harvoin. Tukka on kauttaaltaan harmaa, ohimoilta valkoinen, hurjan pitkä ja nuttura on muhkea, enkä värjää! Kauniiksi ovat kehuneet, mutta värjäämättömyyteen on kyllä syynä laiskuus, pituuteen myös. Lyhyttä ja muodikasta tukkaa saa aina olla leikkauttamassa; kustannuskysymys siis myös! Harmaus alkaa näkyä 2:ssa viikossa, ja se ei ole kaunista!
      Minulla on ollut 6 lasta, joten vartaloa on venytetty ja ikääkin on jo 65 ! Ylipainoa ei ole ...paljoa, kun uin , vesivoimistelen ja teen PITKIÄ lenkkejä metsässä viikonloppuisin, nyt oli mustikoitakin.2 kärpästä yhdellä iskulla.
      Ikä on vain numero! Sitä on sen ikäinen kuin miksi itsensä tuntee!
      Teen täyttä työpäivää vieläkin, eikä missään kolota. Lääkäriä en ole tarvinnut 25 vuoteen! Ihan totta!
      Nuorekkaalta tuntuu, ja siltä kai sitten kuuluu tuntuakin 66 -vuotiaana!
      Lapsenlapset ovat ihania!
      Yhteiskunnassa tuntuu olevan aika paljon 30:kymppisiä 80:kymppisiä!

      • Ei kiinnosta, kiitos

        No eipäs päästy tätäkään ketjua ilman lapsenlapsi hehkutusta. Ei vois enempää ällöttää nämä hehkuttelijat. Mitä sekin tähän aiheeseen taas kuului?


    • farkku

      Mitä erikoista siinä on, että käyttää farkkuja, lenkkareita, ym. Nehän ovat juuri sopivia vaatteita 60-kymppisille ja vanhemmille. Leveä lesti lenkkareissa ja kaikennäköiset sääret peittävät farkut. Siis niin sopivat vanhuksille.

      • Olen kuusikymppinen

        Ap kirjoittaa
        Kysyin mieheltä (61v),joka on nyt ystäväni,miksi hän haki juuri minun seuraani.
        Hän vastasi. Hän ihastui hiuksiini,jotka oli aina ylhäälle nostettu. Mielessään oli ajatellut hiukset auki. Samoin ryhtiini,ja naiselliseen kävelytyyliini.
        Myös siihen,etten meikannut oikeastaan lainkaan ja en käytä mitään hajusteita.
        Haluaa ehdottomasti tutustua lisää. Sopii minulle.
        Kun lähdemme yhdessä lyhyelle reissulle,sovimme että laitamme farkut,mukavat jalkineet ja t-paidat.
        Itse voin laittaa topin.Onnistuneen rintaleikkauksen takia.
        Että näin.


    • reipas ja reilu

      Ihanaa, ettei ole liian kaunis ja komea, niin ei luonnollinen vanheneminen vi*uta.

    • =========>>>>

      Sanoisin miehenä: "Kurttuinen - löperöinen ja tunkee itteensä vaikka nyrkkiin aivan kuin hengessä ja totuudessa ja limainen on riippumatta minkä näköiseltä näytän .............olen nuorempi kuin ikinä yksikään nuori ennen minua ... erityisesti minua pidetään/pidettiin syrjäänvetäytyvänä, syrjäytyneiden nuorten... sitä minä olenkin. En antaudu vieraiden miestenja naistyen nyrkkiin?

      • saa sitä minulta

        lainausmerkki unohtui, mitä sanoo intellektuaaaal .....iiiiiiiiiiiiiiiiii aaaaaaaanteex saatteex"


    • L - L

      Upeaa, että kerrankin joku uskaltaa tuoda julki tyytyväisyytensä ulkonäköönsä!
      Subjektiivisia asioitahan nuo ovat.

      Painoindeksi, rasva%, kehon tärkeimmät ympärysmitat, coopertestin
      tulos ja 1000m:n aika uinnissa antaisivat objektiivisemmat perustiedot.

      Mutta jatka samaan malliin!

      • ----+m,

        Monilta puuttuu itsekritiikki, mutta sehän riittää, että on osassaan onnellinen.


      • L - L
        ----+m, kirjoitti:

        Monilta puuttuu itsekritiikki, mutta sehän riittää, että on osassaan onnellinen.

        Minua inhottaa meillä rehottava itsensä vähättelyn kulttuuri.
        Jos ihminen on tyytyväinen olemisensa johonkin alueeseen niin miksi sitä ei voisi todeta ääneen.

        Tosin muutama fakta ei pahentaisi asiaa. Sitä yritin havainnollistaa mielestäni riittävästi.

        Kyllähän aloituksesta henkii aimo annos omahyväisyyttä mutta lieneekö harvinaista, että oma ja ympäristön kuva eivät ole aivan identtisiä.

        Jos minä, 7-kymppinen ukko, toteaisin helmikuisen testin osoittavan testotasoni olevan alle 4-kymppisen luokkaa ja muutama viikko sitten vetäneeni maasta 180kg niin johan moitittaisi leuhkimisesta.
        Jos väittäisin itseäni hirveän viriiliksi ja väkivahvaksi niin se olisi leuhkimista mutta numeeriset arvot ovat vain tosiasioiden toteamisesta!


    • Onnelinen sinä. Itsekin käytän enimmäkseen farkkuja ja farkkumallisia muita housuja, kunhan ovat puuvillaa. Hiukset on harmaat, liekkö kuparin puutosta. Tässä iässä ei passaa kait kuparia ruveta syömään ainakaan rohtoina, kun se on mahdollisesti alzhaimeria edistävän plakin mahdollistaja tuolla aivopuolella. Geenit on vähän huonot joten oma elimistöni immuunipuolustus on minua ainakin rappeuttanut aika kivuliaaksi, joten huolten ja tuskien ryppyjä on ilon ryppyjen kanssa näkösällä. Mutta tuossa ikkunan edessä lentelee ihan parvena erikokoisia pääskyjä, joten iloa riittää vähästä.

      Ehkä se määritys jonka voi ulkonäöstä parhaiten olettaa on mahdollinen pitkäikäisyyden todennäköisyys ja raihnaisuusaste.

    • olen nuori0olen vanh

      niiiiiiiiiiiiii - ja - seissooppa tässä ijässä niin eettei kyläilä tartte eikä metropolilla hierota kauppaa ............ jaah ne nuoruuten unelmat ...........

    • vanhus vieterillä

      nooo harjottelen (naim isissa olemista) olla - verbin muodot kiinnostaa olen olet olemme olleena olen ollut kyllä kaikki kielteinen naimsista kerrassaan siinä on se puoli jotta unohttuu mitä siitä seurraa ja ulkonäkökkään ei haittoo - oonx oikiassa

      • ei vanhus

        60 kymmenen ikään mennessä olisi jo pukeuduttava naisten vaatteisiin ellei ole homo tai naimaton nuorekas kokeilemassa nuoria huoria ..... ja muistaa täytyy päähine arvokas irvokas .... niin ja nuoremmat naimattomat naiset/miehet pois kuvioista ja lesboja kokeilla ......... onnistuisikos olla lesbo, vaiherikkaat mailmanmatkaajat saa tehdä muitä haluaa, henkivakuutus ei korvaa mutta iältään ihminen on arvokkain ja kunnioitettavin, ,,,,,,,,,,,,,,,, , saa sanas sanoo "vanhuksen kunnioittakaa ......."


    • letku on ketku

      Ennen muinoin tärkeintä oli ikääntyä arvokkaasti, nykyään tärkeintä on näyttää ja kuulostaa teiniltä vaikka olis ikääkin kertynyt jo vähän enemmän. Voi aikoja, voi tapoja!

      Heh!

      Noh, tutkimuksien mukaan nainen on kaikkein onnellisin 50-vuotiaana ja toiseksi onnellisin 60-vuotiaana.

      Johtunee ehkä siitä, että tuolloin on jo aikaa itselle kun lapset on aikuisia ja rahaakin on säästössä. Elämä alkaa olla mukavasti "paketissa"

      Täysin turha ketju, jälleen kerran.

      • ,,,,

        Turhaa ketjua ei ole olemassakaan, jokainen on tärkeä, jos ei muille, niin aloittajalle.
        Niin, ja suomi24:lle

        Muinoin jo 5-kymppinen oli vanhus, nainen nutturapää, pappa köyryselkä.


    • kaikkea hyvää?

      Onpa hyvä, että olet saavuttanut noin nuorekkaana sopivan iän! Elät parhainta aikaa elämässäsi. Onneksi on ihmisiä, jotka ei alkoholilla ja tupakoinnilla pilaa elämäänsä ja ulkonäköään. Olet varmasti tärkeä lapsenlapsillesi ja miehellesi, joka on maailman onnellisin mies, kun hänellä on noin nuorekas ja ihana vaimo. Onnea teille molemmille, kun saatte kohdata kaiken ihanuuden vielä yhdessä nuorekkaana. Monet lähtee täältä liian nuorena tuonpuoleiseen, väärän elintavan vuoksi. Eivät jaksa tai uskalla elää 60;ksi. Ole hyvä ja nauti elämästäsi täysin siemauksin ja pidä erilaisia vaatteita ,joista tykkäät. Sinulla on tuossa iässä oikeus nauttia pukeutumisesta yms. elämästä hyvästä. Jatka samaan malliin. HYVÄ RAITIS JA REILU. eei horju, eeikä heilu. Olet hyvä ihminen. Onnea.

    • huoh !

      NIIN TURHAA JAARITUSTA. VANHA EI OLE ENÄÄ NUORI, EIKÄ NUORI OLE
      VIELÄ VANHA. MITÄ IHMEELLISTÄ SIINÄ ON?

      • samoin!

        Joillekin on kai vanheneminen aivan kamalaa.


    • toivotonta

      Tällaista keskustelua ei varmasti käydä edes kovin monessa muussa maassa kuin täällä suomessa ( ei pahalla). Mutta mikä siinä on että täällä mummoudutaan jo päälle 50v.ja sitten kysellään että "olenko liian nuorekas kun käytän farkkuja? " oikeasti, olet juntti jos edes mietit tuollaista. Miksi naiset eivät voi olla naisia loppuun asti, vaan pitää leikata poikatukka, laittaa se karmea permanentti ja pukeutua niin että varmasti kaikki muodot peittyvät? farkut ovat normaali asuste mitä itse ainakin aion käyttää hamaan loppuun asti, kuten myös hameita,korkokenkiä, lenkkareita sekä naisellisesti ja tyylikkäästi istuvia vaatteita.

      Suomalaisilla on kauniit muodot, hyvä takapuoli,rinnat ja lantiota. miksi pitää kulkea säkeissä ja verkkareissa? ja miksi, oi miksi pitää vanhemmiten käyttää vieläkin juntimpia vaatteita, jos nuorempana on ollut edes hiukan tyylitajua?tiedän kyllä että massasta poikkeaviakin on ja katson heitä aina ihaillen! vähän NAISELLISUUTTA kehiin hyvät kanssa sisaret!! :)

      • Tätämieltä

        Kaikille ei tule hankalia vaihdevuosivaivoja mutta itse en voi laittaa kireitä vaatteita kun turpoaa tiettyyn aikaan kuukaudesta. Ja olen aina inhonnut makkarankuori vaatteissa kulkemista vaikka kuinka hoikassa kunnossa olen ollut. En vaan viihdy niissä ja olo tuntuu epämukavalta.

        Toisille jää päälle se nuoruuden vaatetuksessa kulkeminen vaikka olisi jo syytä vaihtaa vähän löysempiin vaatteisiin ettei kaikki makkarat ja roikkuva rintavarustus huonoine rintaliiveineen loista. Lättänä takapuoli kammottavineen jenkkakahvoineen niin miksi sitä pitää näytellä eikä voi tunikaa laittaa?

        Nämä legginssit eivät sovi kuin harvoille. Vaikkei mahaa olisi niin riittää kun perä ja reidet ovat järkyttävän isot niin legginssit ja tiukat sukkahousumaiset farkut ovat kamalan näköisiä. Itse laitan pitkän hameen tai leveäpunttiset housut kun yläosasta olen massiivinen tietyn harrastuksen johdosta ja tietenkin hyvien kokkitaitojeni johdosta.

        Pakkelia ei tarvitse mutta harmaata tukkaa inhoan vanhoilla naisilla ja vielä permanentattu lyhyt niin kuin lampaanvillainen karvalakki.

        Aira Samulin, Lenita Airisto ja Kirsti Paakkanen ovat hyviä esimerkkejä kuinka voi upealta näyttää vielä vanhanakin ilman mitään Tiina jylhän kropan teenaamista ja kamalia kauneusoperaatioita johonka sillä on tullut jo pakkomielle.


    • Arvaanpa minäkin

      Villi arvaus: kuusikymppiseltä?

    • ikinuori pukki

      miehet on tietenkin kaikki komeita ,mutta naiset ne rupsahtaa neljänkympin jälkeen aika pahasti.
      joku voi olla ihan pantavan näkönen veilä kuuskymppisenäkin ,mutta tosi harva.
      suurin osa on kauheaa katsottavaa ja halut häviää paljon vähemmästäkin.

      • L - L

        Iän lisääntyessä ja ulkoisen olemuksen väistämättä rapistuessa kasvaa persoonan merkitys.

        En tunne yhtään pelkällä ulkonäöllään "pantavaksi" houkuttelevaa 60v naista mutta oman mummelin kanssa kaikki asiat ovat löytäneet uomansa.


      • ++++
        L - L kirjoitti:

        Iän lisääntyessä ja ulkoisen olemuksen väistämättä rapistuessa kasvaa persoonan merkitys.

        En tunne yhtään pelkällä ulkonäöllään "pantavaksi" houkuttelevaa 60v naista mutta oman mummelin kanssa kaikki asiat ovat löytäneet uomansa.

        Noin puhuu mies, eikä mikään pojankossi.


      • Jokunen ihmettelijä
        L - L kirjoitti:

        Iän lisääntyessä ja ulkoisen olemuksen väistämättä rapistuessa kasvaa persoonan merkitys.

        En tunne yhtään pelkällä ulkonäöllään "pantavaksi" houkuttelevaa 60v naista mutta oman mummelin kanssa kaikki asiat ovat löytäneet uomansa.

        Kenellekkään varakkaalle tai vaikutusvaltaiselle miehelle ei kelpaisi oman ikäinen nainen kun on saatavissa nuorempaakin. Ihan turhaa vanhan koittaa ikinuorelta näyttää silpomalla itseään.

        Miehelle ei persoonalla ole mitään vaikutusta yleensäkkään parisuhdemarkkinoilla. Erotilastoista loistaa se että kumppani valitaan ulkonäön perusteella ja vähiten persoonan. Ehkä vanhemmiten voi alkaa se persoonallisuus vaikutta kunhan on monta kertaa lyönyt kätensä paskaan.

        Ei tuo vanha ryppyinen mieskään ole kummoinen ja väsynyt ennen kaikkea.

        Miehen vaatetusta ihmettelen kun täytyy olla vyö housuissa vaikka maha roikkuu sen päällä. Henkselit luulisi oleva toimivammat.


      • L - L
        Jokunen ihmettelijä kirjoitti:

        Kenellekkään varakkaalle tai vaikutusvaltaiselle miehelle ei kelpaisi oman ikäinen nainen kun on saatavissa nuorempaakin. Ihan turhaa vanhan koittaa ikinuorelta näyttää silpomalla itseään.

        Miehelle ei persoonalla ole mitään vaikutusta yleensäkkään parisuhdemarkkinoilla. Erotilastoista loistaa se että kumppani valitaan ulkonäön perusteella ja vähiten persoonan. Ehkä vanhemmiten voi alkaa se persoonallisuus vaikutta kunhan on monta kertaa lyönyt kätensä paskaan.

        Ei tuo vanha ryppyinen mieskään ole kummoinen ja väsynyt ennen kaikkea.

        Miehen vaatetusta ihmettelen kun täytyy olla vyö housuissa vaikka maha roikkuu sen päällä. Henkselit luulisi oleva toimivammat.

        Miehissä on eroja, kuten naisissakin.

        En tiedä tämän ikäluokan parisuhdemarkkinoista mutta pitemmän parisuhteen kaikkinainen toimivuus riippuu enemmänkin persoonista kuin ulkonäöstä, vaikka ei olisi lyönyt käsiään paskaan kertaakaan.

        Kädet paskaantunevat jos perustaa suhteen etupäässä ulkoisiin seikkoihin.
        Ulkonäön painottaminen johtanee herkemmin uusien suhteiden etsimiseen koska muoto muuttuu.
        Kehuessani sitä, ettei painoni ole juurikaan muuttunut sitten aktiiviurheiluvuosieni niin vaimo kehveli erehtyi väittämään, että "paino pysyy, mitat muuttuvat".

        Jos on kaikilta osin toimiva parisuhde niin kaikki miehet eivät ole halukkaita pysyvästi vaihtamaan oman ikäluokan kumppania nuorempaan. Haksahdukset ovat ymmärrettäviä.

        Tämän hengentuotteen perusteeksi minulla ei ole tilastollista näyttöä. Vain kokemus omasta elämästä.

        Nimimerkki: 45v yhdessä ja vieläkin toimii.


    • Aikuinen Nainen----.

      No eipä sitä ikää tänä päivänä voi juuri ulkonäön perusteella enää tietää, puolin ja toisin eli joku näyttää ikäistään vanhemmalta, toinen nuoremmalta. Mitähän sillä loppujen lopuksi on väliä? Tämä "minkä ikäiseltä näytän" polemiikki vaikuttaa aika lapselliselta kaiken kaikkiaan.

      Olen 55 vuotias ja kavereita on kaiken ikäisiä ja kaiken ikäiset pukeutuvat farkkuihin ja taitaapa kaikilla naisilla olla värjätyt hiukset. On täysin mahdotonta sanoa, miltä tämän?päivän 6-kymppinen näyttää; jokainen omalta itseltään. Eikö se ole tärkeintä?

    • huumorintaju tallell

      Olen 60-vuotias nainen. Lihava en ole, mutta muuta en ulkonäöstäni kirjoita. Tuli vaan tässä lukiessani mieleeni eräs itselleni sattunut hupaisa juttu. Tästä on vuosi. Kävelin kadulla, kohdalla ei ollut muita kävelijöitä, ainoastaan kadun viereisellä nurmikolla muutama teini-ikäinen poika. Äkkiä joku heistä vihelsi sen tavanomaisen fiii-u-fit. Käänsin katseeni poikia kohti. Silloin joku heistä sanoi : " Ei helv...., vanha ämmä". Hymyilin heille ja jatkoin matkaani.

      • >>>>::<<<<

        Onhan jo jotain, että takaa on kuin lyseo, vaikka edestä olisikin kuin museo.

        Ei minun keksimäni elämänviisaus.


    • Sukunsa viimeinen

      60-vuotiaan tulee näyttää sellaiselta kuin itse haluaa. Itse yllätyin kun hoksasin, että Paula Koivuniemi on mukamas jo 68 vuotias, mutta uskottava se on. Itse olen 51 vuotta ja pukeudun suunnilleen samalla tavalla kuin Paula.kävin juuri ostamassa H& M:stä tiukat farkut. Kesäisin käytän irtotatuointeja ja lyhyitä hameita. Hiukseni värjään säännöllisesti. Talvisin pukeutumistyylini on työpuku ja yöpuku.

      • -v¨p+.-

        Paula on mahtava säärinainen, mutta kyllä lähikuvissa jo kasvoissa ikä näkyy meikistä huolimatta, mikä on pelkästään normaalia.

        Upea nainen.


      • slptktm
        -v¨p+.- kirjoitti:

        Paula on mahtava säärinainen, mutta kyllä lähikuvissa jo kasvoissa ikä näkyy meikistä huolimatta, mikä on pelkästään normaalia.

        Upea nainen.

        olen seurannut kommentejanne ja nyt pieni huumoripläjäys meistä kuuskymppisistä naisista,jotka luullevat olevansa vielä tosi hehkeitä ja pukeutuvat kuin teinit. takaapäin kuin brisitte bardot ja edestäpäin kuin esa pakarinen !!näin se vaan on totta monenkin kohdallla. miettikää tätä,niin alatte varmaan nauramaan.


    • Oli, nyt ja aina
      • Hirrrveä !

        Ihan totta? Suun asennosta näkyy hyvin, miten paljon on kiristetty leukaperistä. Ihminen voi vanheta kauniisti ilman kirurgin veistäkin.


      • hyvä leikkaus

        Ottaako joku vielä permanentin. Minä eikä kukaan ystävistäni ainakaan vuosikymmeniin.


      • 'Seko'pää
        hyvä leikkaus kirjoitti:

        Ottaako joku vielä permanentin. Minä eikä kukaan ystävistäni ainakaan vuosikymmeniin.

        No mistä muualta ihanat risukiharani muuten tulisivat? Permanentti ei välttämättä tarkoita kampauslinjalla eloa ja oloa, vaan tuke päätä myöten liiskautuville huiksille.


      • puskaisa
        'Seko'pää kirjoitti:

        No mistä muualta ihanat risukiharani muuten tulisivat? Permanentti ei välttämättä tarkoita kampauslinjalla eloa ja oloa, vaan tuke päätä myöten liiskautuville huiksille.

        On minulla yksi tuttu, joka ottaa permiksen, koska hänellä ei ole monta hiusta päässään, vähän näyttää enemmältä.
        Muistan nuoruudesta, kun naapurin isäntä oli ottanut ympäripäissään mini-voguen.
        Oli saanut sätkyn aamulla peilin ääressä, emännältä taisi saada kaulimestakin.
        Käppäili sen kesän lähes aina lippis päässään.


    • TosiHyvin

      Tää ikäjuttu:..
      Kerronpa erään yllättävän kokemuksen lapinreissultani. Tapasin siellä tietynlaisissa olosuhteissa erään naisihmisen, hän oli ihan miellyttävä käytökseltään ja ulkoisesti.
      Silloin itse olin yli viiskymppinen, hän näytti samanikäiseltä.

      Sitten eräänläisten sattumien kautta pädyimme samaan aikaan saunaan kahdenkesken, löylyteltiin aikamme pestiin toistemme selät . Kunnes yllättäen hän otti penikseni suuhunsa ja näin sylellä sen kostuttaen, sitten komensi minut "pukille" aikamme siinä jyystettyämme päädyimme ihanaan laukeamiseen kumpikin.
      Nooh tällaista sattuu kun seikkailee..

      Aamulla herätessäni hänen vierestään sama toiminta toistui, sitten kysyin tarkemmin tältä naiselta minkä ikäinen hän on, hän vastasi olevansa 72v. En ollut uskoa mutta hänen näytettyään ajokorttinsa yllättävä totuus paljastui.

      Noin ulkoisesti ja seksuaalisen aktiivisuuden puolesta ei olisi uskonut tätä yllätystä, koska mitään liukuvoiteita emme käyttänyt vaan aivan luonnomukaisia luisto voiteita ja se toimi tosi hyvin..

    • huh huh 70

      Mielestäni on hienoa kun keho pidetään kunnossa, iästä huolimatta. Mutta sellaiset keinotekoiset, "tietyssä" iässä pysymiset ovat järkyttäviä juttuja.
      Joku mainitsi esimerkiksi Lenita Airiston, voi yhä syli, minun mielestäni se mummo näyttää epätoivoiselta tuonelan tienviitalta, 10 00o ja uudet vehkeet, en vielä suostuisi.

    • Pp57

      En lukenut koko viestiketjua läpi, enkä tiedä, puhutaanko täällä pelkästään, miltä kuusikymppisen naisen tulisi näyttää.
      Tiedän vain sen, että kuusikymppinen nainen, varsinkin, jos on vapaa, näyttää taatusti nuorekkaammalta kuin kuusikymppinen mies.
      Oikein kauhistuttaa katsoa esim. treffipalstoilla, miltä miehet näyttävät.
      Suurin osa alkoholisoituneita ja lihavia...siis todella vanhan ja raihnaisen näköisiä. Ei kuuskymppinen nainen huoli kuuskymppistä miestä, vaan nuoren miehen.

      • L - L

        Oletuksessasi ( ei tiedossa ) saattaa olla perääkin.

        En ole tutustunut treffipalstoihin ja havaintoni ko. asiasta perustuvat vain harrastukseni piirissä saamiini mutta keski-ikäisten ja sitä lähestyvien naisten ajtiivisuus liikuntaan on paljon suurempi kuin vastaavan ikäisten miesten.

        Sama koskee myös 60 ikäisiä tytön hupakoita.
        Saliaktiivisuus ikäluokassa on 10 :1 naisten eduksi.

        Nämä havaintoni perustuvat 10:n vuoden jaksoon, 5 - 6 krt/vko yhdellä, kaupallisella salilla

        Muutamalla kaupunkimme liikuntatoimen ihmisellä on sama havainto.

        Nuoret heput käyvät jähyämässä hankkimassa habaa mutta sitten kiinnostus katoaakin.


    • Pp57

      Ja muutenkin rupesi harmittamaan tuo koko tämän ketjun otsikko. keneltä meidän pitää kysyä, miltä kuuluisi näyttää. Onko nuorekkuuden etsintä meille n. kuusikymppisille elämän päätyö, jotteivat samanikäiset miehet haukkuisi meitä. Haukkuvat ne kuitenkin ja koettavat nujertaa.
      Kuuskymppinen ja nuorempikin suomalainen mies, jos ei Suomesta saa, hakee vaimon Thaimaasta. Ruvetaan me kuusikymppiset naiset mieluummin jakamaan tietoa siitä, mistä maasta meidän kannattaisi hakea nuoremmat miehet. Kuten sanoin, Suomesta ei ihmisen näköistä ja tapaista kuusikymppistä miestä vapaana löydy. Selkeä tarve siis olisi hakea mies muualta.
      Seuraavassa katkelma erään tunnetun ja koulutetun suomalaisen miehen kolumnista:
      "
      Sedät ovat vallankahvassa vielä pitkään, ja sedät pitävät maailmasta sellaisena kuin se heille oli hyvä. Suomen äärettömän vahvat korporativistiset järjestelmät pitävät kyllä huolen sedistään; setä on sedälle setä. Edelleen viisikymppiset ay-pomot suunnittelevat tulevaa eläkejärjestelmää, edelleen sedät istuvat läskisoosikerhossa muistelemassa menneitä ja sopimassa tulevaa. Sedät nimittävät toisiaan hallintoneuvostoihin ja edelleen 50-60 -vuotiaat sedät tekevät maabrändyraportteja ja tulevat siihen lopputulokseen, että särkiherkku tomaatilla ja puhdas vesi ovat maamme avain onneen."

      • Olen kuusikymppinen

        Ap vastaa. Tapasin hurmaavan 61-vuotiaan vapaan suomalaisen miehen. On mies minun makuuni. Ihan kuin olisin tuntenut hänet aina.
        Reissuun lähdetään kaksistaan. Wau!
        Kun mies osoittaa kiinnostusta 60 naisihmiseen,kyllä siinä alkaa tutkia miltä näyttää. Kaikki vapaat naiset tekee niin. Avioliitossa elävien ei tarvitse välittää,vaikka olisivat riihen seinästä revityn näköisiä. Onhan he saaneet sen ukon jo liekaan.
        Minä ainakin haluan olla niin hyvänäköinen kun vain voin. Kehtaa mieskin olla reissussa kanssani.


    • VanhempiOrhi

      Mitäpä tuohon sanoisi..?

      Onhan nuita markkina naisten/miesten tarjoamia esikuvia, (tyhjäpäitä) yllin kyllin tarjolla keskuudessamme.

      Kuten "ikinuori" Katri-Helena, Paula Koivuniemi,Aira Samulin,, jne.. lukematon määrä säälittäviä ihmis raakkuja jotka taistelevat luonnollista vanhenemista vastaa.

      Elävät harhoissaan eivätkä suostu vanhenemaan normaaisti..

      Katri-Helena on säälittävin esimerkki edelläkerrotusta, piti hakkia miesystäväksikin lapsensa ikäinen pojankolli..Kun ei ikäisiään enää saanut. Epäonnistui itsekkyydessään Panu Rajalan kanssa.

      Tasapainoinen ihminen osaa ottaa vanhenemisensa ja ikääntymisensä luonnollisena elämänvaiheena vastaan.

      Mielestäni kuuskymppisenä miehenä katselen ikäisiäni naisia ihailen heidän kauneuttaan ja naisellisuuttaan, mitkään rypyt ja ulkoiset muotoseikat ei häiritse vaan ne kuuluu elämään.

      Kuuskumppinen nainen on minusta yhtä haluttava kuin mikä tahansa nuorempi nainen.
      Jo vanhemman naisen kiihoittuminen niin että mahla alkaa juoksemaan on onnen täyttymys ja saavutus näin vanhemmalle orhiille.

      • tamma täällä

        VanhempiOrhi

        Oletko lukenut Rajalan kirjan "Enkeli tulessa"?Minä luin sen juuri äsken. Sitä ennen olin jo lukenut kirjan, jonka hän (Rajala) kirjoitti Katri Helenasta, siis heidän suhteestaan Rajalan näkemyksen mukaan.

        Olin kuvitellut, että Rajala olisi ylistänyt ensimäistä vaimoaan Elinaa, mutta kyllä se oli kaikkea muuta. Hyvin intiimiä asioita hän kertoili Elinasta, mutta ymmärrän sen nyt, että Katri Helena ei miellyttänyt, koska ei suostunut ryyppäilemään ja hyväksymään näitä "syrjähyppyjä", kuten Elina, mutta hänelläkin (Elina) oli omansa, siis ne....

        Mielestäni Katri Helena on tehnyt upean uran, ilman korkeakoulu opiskeluja "tuomariksi ja viemäriksi", kuten Rajala ja hänen Elinansa.

        Hyväksyisikö Orhi mieluummin kotiinsa vaimoksi juopon ja vieraissa hyppelehtivän vaimon, vai työuraansa kaiken panostavan uskollisen naisen?


    • madx

      Kiitos (kauniille äidille ja komealle isälle) vanhemmilleni ulkoisestani!
      ... mutta kiitollisempi olen perimästäni IQ:sta ja hyvästä kasvuympäristöstä, joka on muokannut minut tällaiseksi, mitä nyt olen:D

    • Vielä tämäkin

      Lähetä vielä rippikuvasi nettiin, tuskin olet siitä muuttunut.

    • Vielä tämäkin1

      Lähetä vielä rippikuvasi nettiin, tuskin olet siitä muuttunut.

    • Herra Hepppi

      "Miltä 60 vuotiaan pitäisi näyttää."

      Hermuselta.

      • Olen kuusikymppinen

        Ap kehua retostelee
        Ruotsin miniristeily hurmaavan miehen kanssa oli täydellinen. Ikimuistoinen risteily alusta loppuun.
        Suomalainen 61-vuotias Mies saa täydet 10 pistettä.
        Itse hehkun ja olen täpinöissä.
        Elämä on ihanaa


    • Nainen99

      Mikään ei estä pukeutumasta miten haluaa, kaikki hiusmallit sopii nuorille ja vanhoille. Persoonallisuus, ole oman mieltymyksesi mukaan.

    • att2

      Onko jotain vikaa sinulla--- mikä ammatti-- sosiaali nolla luulen olet?

      Kaikki suomalaiset ovat tavallaan nollia maailmalla, vaikka valtio ylistää.

    • att2

      Näin vain lisää olet nolla kuin tavallaan kaikki suomalaiset ovat nollia maailmalla tänään.

    • Anonyymi

      Aloitus on vuodelta 2014.
      Tuliko nyt ajankohtaiseksi aloittajalle nostaa se esiin taas ?

    • Anonyymi

      Tarkkaa ikää ei voi ulkonäöstä määritellä mitenkään. Aivan liikaa muuttujia, jotka vaikuttavat ulkonäköön. Tässä iässä 10 %:n arviointivirhekään ei ole suuri.
      Kuten eräs värikästä elämää viettänyt sanoi: Paljon ajettu ja kaikki mittarissa. Hän näytti ainakin 10 vuotta ikäistään vanhemmalta.

      Vanha sanonta on, että viiteenkymppin ratkaisevat geenit, siitä eteenpäin elintavat. Tiedä häntä kuinka totta tuo on.

      • Anonyymi

        Aikaisemmat elintavat vaikuttavat koko iän, mutta mitä terveellisemmin eläneetkin sairastuvat.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Arto Luukkanen, älä ole tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Luukkanen, älä ole tyhmä.

        Mutta kun on. Minkäs teet?


    • Anonyymi

      On tietysti hyvä ja mukava asia, että ihminen jaksaa ja viitsii hoitaa itseään, ulkonäköään ja terveyttään. Mutta nuorekkuus ei synny em. aiheista pelkästään, vaan ajatuksen ja ajan tasalla pysymisestä sekä virkeästä elämänasenteesta.

      Ryppy iholla ei haittaa yhtään mitään, ryppy sielussa tekee päivistä ja elämästä pakkopullaa, jota on vaikeaa ja raskasta kuljettaa eteenpäin. - Nm. Asenne ratkaisee

    • Anonyymi

      Naisihmiselle kovasti vakava asia se kun "parasta ennen" päiväys on mennyt jo ohi.
      Eipä ole enää prinsessa eikä edes huomioitava millään tavalla.

      • Anonyymi

        Sillä päivämäärällä ei ole mitään merkitystä meille, jotka tiedämme, mitä etuisuuksia prinsessapäivämään ohimeneminen antaa ja suo. Sinä et selvästikään tiedä etkä tajua. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä päivämäärällä ei ole mitään merkitystä meille, jotka tiedämme, mitä etuisuuksia prinsessapäivämään ohimeneminen antaa ja suo. Sinä et selvästikään tiedä etkä tajua. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

        Sinulla jäänyt nyt väliin kaks,kymppisten palstalla kommentointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla jäänyt nyt väliin kaks,kymppisten palstalla kommentointi.

        Miksi siellä pitäisi kommentoida? - Nm. Jää jatkossakin


    • Anonyymi

      Jos 60v nainen käyttää farkkuja niin silloin pitää olla persettä, se on hirveän näköistä kun luinen perse pistetään kireisiin housuihin. Hame päälle.

      • Anonyymi

        Niin, siis aloittaja on nykyisin enemmänkin 68v. Miltä nykyisin näyttää ja vieläkö farkkuja käyttää😂👖


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siis aloittaja on nykyisin enemmänkin 68v. Miltä nykyisin näyttää ja vieläkö farkkuja käyttää😂👖

        Ano 24.03 klo 08.18
        Aloittaja on vielä 67-vee. Täytän kesällä 68.
        En käytä enää farkkuja. Tullut kiloja lisää, niin olen jo liian persevä.
        Hiukset ovat edelleen värjätyt tummat pitkät.
        Muuten olisin täysin harmaahapsinen.


      • Ano 24.03 7:23
        Jos olisikin vain persiitä Mutta kun maha kasvaa .
        Ei sovi enää farkut.
        Olen siirtynyt legginseihin.
        Talvella on hyvä pitää kevyttoppahousuja.
        Tämän ikäinen voi niitä häpeämättömistä pitää.
        Ja pakkokin vaivojeni tähden.
        Ei ole vanhaksi tulemista.


      • Anonyymi

        Aika kapeakatseista!
        Vähän sama kuin sanoisi, ettei liian laihat tai paksut reidet omaava voi käyttää kireitä housuja.


    • Anonyymi

      Harmittaa toi pienennysleikkaus. T riippurinta fani

      • Ano 24.03 klo 8:24
        En ymmärrä.
        Miksi sinua harmittaa pienennysleikkaus?
        Kun raskaat riippurinnat painavat ja olkapäät ovat kipeitä, se oli mielestäni oikea ratkaisu.
        Olen kylläkin lihonnut leikkauksen jälkeen.
        Rinnat ovat myös muuttuneet.
        Nehän ovat rasvaa ja kudosta
        Ei niitä jumppaamalla saa kuosiin.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 24.03 klo 8:24
        En ymmärrä.
        Miksi sinua harmittaa pienennysleikkaus?
        Kun raskaat riippurinnat painavat ja olkapäät ovat kipeitä, se oli mielestäni oikea ratkaisu.
        Olen kylläkin lihonnut leikkauksen jälkeen.
        Rinnat ovat myös muuttuneet.
        Nehän ovat rasvaa ja kudosta
        Ei niitä jumppaamalla saa kuosiin.

        Peukutan sinua! Miksei saisi nauttia kauniista rinnoista ilman hartiaseudun kipuja.


    • Anonyymi

      Me muodostamme käsityksemme eri ikäkausista jo nuorena, eli meidän kohdalla käsitys on muodostunut vuosikymmeniä sitten. Vanhoja valokuvia katsomalla saa kuvan menneestä. Ennen vanhaan pukeuduttiin, kuten "ikä vaati". Terveydenhuolto ja terveystietoisuus olivat heikommat. Rahaa ei tuhlailtu yhtä paljon hiusten ja ihon hoitamiseen.

      Joskus 15-20 vuotta sitten kyselytutkimuksessa yli puolet 5kymppisistä olivat mielestään ikäistään nuoremman näköisiä. Ei taida olla mahdollista. Iso osa tutkimukseen vastanneista oli todennäköisesti ikäisensä näköisiä, pieni osa ikäisistään nuoremman ja pieni osa ikäistään vanhemman näköisiä.

      • Anonyymi

        Toisilla on vain ikuinen ”nuoruus”. Eivät omasta mielestään vanhene milloinkaan. Muutama tuttu oikein korostaa nuorekkuuttaan, lähestyvästä kuudestakympistä huolimatta. No, mikäs siinä, jos tykkää😂


    • Mitä vikaa ikääntymisessä on. Kaikki vanhenee jos ei kuole nuorena.
      Parempi olla ikäisensä reilusti kun silikoonilla pumpattu. Ikä näkyy kuitenkin vaikka tekisi mitä.
      Nelikymppisenä oli jonkin sortin ikäkriisi, sen jälkeei ei ole ollut.

    • Anonyymi

      Olet rohkea nainen. Itse olen vaalea nainen, en pidä itseäni vanhana, vaikka ole 65 v. Olet uskaltanut käydä rintojen pienennysleikkauksessa. Itse en sitä haluisi, pidän isoista rinnoistani, käytän ns. klassisia vaatteita. Siis miltä näytän, ihan omalta itseltäni. Ei ryppyjä minullakaan, ne ihanat geenit. En polta, sherry maistuu joskus.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe