nainen on väkivaltainen

arvo tasa

Ihmettelen miksi mies on aina heikossa asemassa lain edessä. Kun uskovainen nainen raivoaa,on väkivaltainen,agressiivinen,ja mies on kiltti eikä mllloinkaan ole kehenkään kiinni käynyt,silti kukaan ei koskaan usko miestä. Mies on poikkeuksetta aina syyllinen ja kaiken aiheuttaja. Asiaa ei edes tutkita. Tuomitaan heti.
Tämäkö on tasa arvoisuutta. Sitä paitsi kun naiset tasa-arvoa vaativat,sen pitäisi koskea elämän kaikkia osa-alueita.
Olen sitä mieltä,että jos nainen saa lyödä miestä,miehellä on oikeus lyödä takaisin. Se on tasa-arvoa.

13

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvotasa

      Takaisin ei saa lyödä, mutta huonosta parisuhteesta voi aina lähteä. Niin mies kuin nainenkin.

      Hankalaahan se tietysti on jos kulissit ovat tärkeimmät, mutta silloin ei auta muu kuin kärsiä.

    • Hei!
      Aina eivät tuomiot mene niin, että jokainen voisi kokea, että tämä tuomio oli oikeudenmukainen. Minkähänlaisesta tuomitsemisesta tässä puhut? Missä ei edes tutkita ja missä ei koskaan uskota miestä? Oletko kokenut, että sinua on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti?

      On selvää, että lainkäytön ja oikeuden pitää olla tasa-arvoista. Väkivalta on aina tuomittavaa. Usein henkinen väkivalta satuttaa yhtä paljon kuin fyysinenkin väkivalta.

      Nainen ei saa lyödä eikä mies saa lyödä. Eikä oikeutta saa ottaa omiin käsiin. Haluaisin uskoa, että aikuinen ihminen etsii ja löytää vaihtoehtoja miten toimia väkivaltaisessa parisuhteessa.

      Ystävällisesti tervehtien
      Päivi-pappi Hämeestä

    • miehen oikeudet

      Suomessa nainen saa hakata miestä miten tahtoo,se ei ole tuomittavaa. Mies ei saa edes puolustautua. Jos niin tekee,oikeus katsoo hänet väkivaltaiseksi ja syylliseksi. Se oikeudesta.

      • 18+5

        Et voi ottaa oikeutta omiin käsiisi, mutta mikään eikä kukaan pakota sinua olemaan väkivaltaisessa parisuhteessa.

        Ihan samoin se toimii silloinkin kun nainen on uhri. Takaisin lyöminen on ihan samalla tavalla väkivaltaa kuin mikä tahansa väkivalta.

        Mitä se takaisin lyöminen muka auttaa? Ei se korjaa mitään.


    • harriih

      Takaisin lyöminen auttaa usein ja tehokkaasti.

      Olin parisuhteessa, jossa nainen läpsi, nipisteli, potki, löi ja heitteli tavaroilla. Kestin sitä pitkän aikaa ja yritin puhumalla kertoa naiselle kuinka pahalta tuntuu, mutta ei uskonut. Kerran sitten löin häntä takaisin, oikein kunnolla avarilla kasvoihin. Nainen horjahti, meinasi kaatua, hämmentyi kovasti.

      Tämän jälkeen ei ole kertaakaan enää minua lyönyt, ja sanoi että vasta lyöntini jälkeen alkoi ymmärtää, miltä minusta tuntuu. Sitä ennen kukaan ei koskaan ollut lyönyt häntä eikä hän omien sanojensa mukaan edes ymmärtänyt, miten pahalta se tuntuu. Olemme edelleen yhdessä, tuosta tapauksesta nyt viisi vuotta, eikä kumpikaan ole sen jälkeen käyttänyt väkivaltaa. En ole ylpeä siitä, että löin, mutta en tekisi toisin, koska se avasi naisen silmät ja lopetti väkivallan.

      Olen suositellut samaa kikkaa kavereillenikin ja monilla on toiminut, eli nainen / mies lakannut lyömästä. Eli kyllä se joskus on ihan ok, että näyttää toiselle, miltä itsestä tuntuu.

      • pata kattilaa soimaa

        aivan varmasti joo.väkivaltainen olet itsekin.toiseksi,koskaan en ole kuullut että mies myöntäisi lyöneen naista,ei taida olla ihan noin asianlaita miten kerrot


    • aikuinen'

      Aikuinen ihminen, olipa mies tai nainen, ei lyö toista. Se on luonnevikaisten hommaa. Semmoselta ihmiseltä puuttuu sydämensivistys. Älä siedä yhtäkään lyöntiä, käännä selkäsi ja kävele ulos sellasen elämästä. Parempaa on luvassa tilalle.

    • patapaidatonna

      helppo sitä on neuvoa miestä lähtemään. homma on vähän toinen jos on pieni lapsi. siinä mies valitsee käytännössä itsensä tai lapsensa. ottaa muutaman vuoden pataan ja lapsi saa hyvän isäsuhteen tai lähtee heti, jolloin lapsi näkee isäänsä viikonlopun kahdesti kuussa jos silloinkaan. fyysinen väkivalta alkoi kun nainen oli raskaana. lähdin kun lapsi täytti kuusi. siitä on nyt jokin vuosi. lapsi tapaa minua kolmasosan ajastaan. kannatti.

      tosin en olisi jäänyt jos nyrkki olisi heilunut päivittäin.

    • "Kuuluu vaieta"

      Mulla on kokemusta siitä, että kun perheväkivallan kohteena on mies, niin "asia kuuluu lakaista maton alle", eikä paikalle tule edes poliisit. Jos tämä mies sitten erehtyy puolustautumaan, niin jopas tulee virkavalta paikalle nopeasti ja mies on putkassa niin että viuhahtaa. Olen erehtynyt naimisiin kaksi kertaa sekopäisen puolison kanssa, kummassakaan tapauksessa poliisit ei ikinä tulleet paikalle, paitsi ensimmäisen kohdalla kerran, kun soitti itse "mukapelokkaana" ja esitti teatteria, että saatan pian käydä päälle. Poliisit tuli saman tien, naureskellen saatteli ulos. Takaisin en enää ikinä palannut ja hyvä niin.

      • Anonyymi

        Heh


    • entinen pelokas

      Minulla on kokemusta, että väkivallasta vaietaan oli uhri kumpi hyvänsä, mies tai nainen. Siis kun kyse on ihan oikeasti väkivallasta eikä riitelystä joka johtaa käsirysyyn.
      Oikealla väkivallalla tarkoitan sitä, että toinen yrittää kaikkensa ollakseen ärsyttämättä ja silti turpaan tulee säännöllisesti ilman syytä.

      Ihan omasta kokemuksesta väitän, että jos naista hakataan kotona niin hän ei uskalla soittaa poliisille eikä kerro asiasta kenellekään. Hän pelkää ja vaikenee.

      Luulisin, että jos nainen on itse väkivaltainen ja sitten joutuu tilanteeseen, että pelkää saavansa takaisin, niin silloin hän soittaa poliisit paikalle ja jättää sen oman osuutensa kertomatta.

      Väkivalta on aina väärin, mutta silti pitäisi erottaa toisistaan riitely ja siitä johtuva väkivalta ja ja sitten se järjetön perheväkivalta, missä toinen on pelkästään uhri ja toinen päästään vialla. Näihin kuuluu suhtautua eri tavalla.

      En tiedä ymmärsikö kukaan mitä tarkoitan.

      • kyllä ymmärtää

        kyllä ymmärsi.etenkin keskenkasvuiset nujuavat ja ottavat mittaa mutta toisilla väkivalta kuuluu arkeen nainen muka miehen omaisuutta,psykopaattinarsku saattaa vahingossa lipsauttaa tai uhata että voi tappaa ilman että jäisi kiinni.sellaisesta puolisosta jpka vihaa kannattaa erota avaimet pöydälle periaatteella!


    • Anonyymi

      Muistan lapsuudesta tapauksen, jossa äiti oli kova raivoamaan ja isä oli se rauhoittava tekijä perheessä, kunnes mitta täyttyy isällä ja nainen juoksee naapuriin karkuun eli meille. Saivat sovittua riitansa silloin. Oli minusta enemmänkin henkistä väkivaltaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe