ostetaanko kiaa halvan rahoituksen takia?

anaalimerja

Kia Rio 236e kuussa 1,6 tod korolla 0 käsirahalla. Auton hinta n.17 tonnia. Ostetaanko kiaa vain tuon halvan rahotuksen vuoksi vai ostasitko muutenkin? Eihän se kovin seksikäs ole!

35

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepa1

      Ompas taas tyhmät jutut ja tyhmä nimi itse en ainakaan kia rioa ostanu seksikkyyden takia tai halvan rahoituksen.saahan noita muitakin autoja pienellä rahoituksella.MÄ Kerron sulle ANAALIMERJA miksi niitä ostetaan.NE on hyviä edullisia ja niissä on pitkät takuut.

    • Tyytyväinen omistaja

      Itse hommasin Kia Rio diesel 1.4, sillä se kuluttaa vähän (ajoa tulee ~30tkm vuodessa). Lisäksi se on hyvännäköinen, siinä on hyvät varusteet, pitkä takuu, hyvät sisätilat pienelle perheelle ja auto on myös edullinen kokoluokassaan. Mitään muuta varustetta en oikeastaan kaipaa paitsi vakionopeudensäädin puuttuu, jonka tosin saa Rioonkin premium packissa. Kokonaisuus siis ratkaisi, taloudellista ajoa huolettomasti ja ajomukavuuskin on hyvää luokkaa. Verrattuna esim. vanhaan autooni; 08 Focus sedaniin, niin Rion ajomukvuus vähintään samaa luokkaa, kuluttaa vähemmän (4l/100km diesel vs 7l/100km bensa) ja sisätiloiltaan yhtä tilava auto.

      Tulevaisuus sitten näyttää kuinka loppupeleissä käy, mutta toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen Kia:n omistaja.

      • Ei nyt ihan Focus

        "sisätiloiltaan yhtä tilava auto"

        Rio on luokassaan eli b-segmentin pikkuautoissa varmasti tilava vaihtoehto...mutta:
        Focus mk2 oli luokassaan erittäin leveä auto, alun toistakymmentä senttiä leveämpi kuin nykyinen Rio ja hätyyttelee 184 sentillään monia edustusluokankin autoja, joten hartiatilaa on selvästi enemmän ja sen kyllä huomaa selvästi. Pienemmässä Riossa istutaan hartiat lähempänä toisiaan, etenkin takapenkillä.
        Akseliväliäkin on 7 senttiä enemmän kuin Riossa, joka näkyy varsinkin takajalkotiloissa....Korkeutta Focuksessa on peräti 5 senttiä enemmän.
        Ja onhan Focus melkein puoli metriä pidempikin auto....
        Tavaratilaa Focus sedanissa on 467 litraa vastaan Rion 288 litraa.....eli melkein puolet enemmän.
        Ei noita samankokoiseksi saa millään opilla.
        En sano että Rio on ahdas, mutta ei se nyt sentään selvästi isommalle suuremman luokan Focukselle tiloissa pärjää. Focus on luokassaan aika tilava auto.
        Pienempään vaihtaessa helposti hieman mittasuhteet unohtuu tyylin "Kyllä tämä meidän uusi Yaris on käytännössä yhtä tilava kuin edellinen Avensis oli..." :)

        Rio on tilava luokassaan ja antaa vaikutelman isommasta autosta kuin todellisuudessa onkaan, mutta mittanauha ja faktat käteen, niin eroa vielä selvästi löytyy.


      • Tyytyväinen omistaja
        Ei nyt ihan Focus kirjoitti:

        "sisätiloiltaan yhtä tilava auto"

        Rio on luokassaan eli b-segmentin pikkuautoissa varmasti tilava vaihtoehto...mutta:
        Focus mk2 oli luokassaan erittäin leveä auto, alun toistakymmentä senttiä leveämpi kuin nykyinen Rio ja hätyyttelee 184 sentillään monia edustusluokankin autoja, joten hartiatilaa on selvästi enemmän ja sen kyllä huomaa selvästi. Pienemmässä Riossa istutaan hartiat lähempänä toisiaan, etenkin takapenkillä.
        Akseliväliäkin on 7 senttiä enemmän kuin Riossa, joka näkyy varsinkin takajalkotiloissa....Korkeutta Focuksessa on peräti 5 senttiä enemmän.
        Ja onhan Focus melkein puoli metriä pidempikin auto....
        Tavaratilaa Focus sedanissa on 467 litraa vastaan Rion 288 litraa.....eli melkein puolet enemmän.
        Ei noita samankokoiseksi saa millään opilla.
        En sano että Rio on ahdas, mutta ei se nyt sentään selvästi isommalle suuremman luokan Focukselle tiloissa pärjää. Focus on luokassaan aika tilava auto.
        Pienempään vaihtaessa helposti hieman mittasuhteet unohtuu tyylin "Kyllä tämä meidän uusi Yaris on käytännössä yhtä tilava kuin edellinen Avensis oli..." :)

        Rio on tilava luokassaan ja antaa vaikutelman isommasta autosta kuin todellisuudessa onkaan, mutta mittanauha ja faktat käteen, niin eroa vielä selvästi löytyy.

        Joo siis en mittanauhan kanssa asiaa tsekannu. Mut pointtina kuitenkin OMAAN käyttöön ihan yhtä pätevä kuin focus, siis focus oli kyl erinomainen auto mut vähä pikkuvikaa alko tulee ja taloudellisempaa vaihtoehtoa hain pykälää pienemmästä luokasta ja Rio mun mielestä täytti kaikki MUN vaatimukset erinomaisesti. Sedan focus kyl palveli hienosti kun pari kertaa muuttokin tuli suoritettuu pelkästään sen voimin, kyl sinne vaa kaikki sai mahtuu pesukonetta myöten. :D
        Rioon mahtuu pari aikuista eteen ja tarvittaessa pari myös taakse. Yksinään kuitenkin pääasiassa tulee mentyä ja kyl sinne kivasti mahtuu meiän perheen kokoonpano eli 2 aikuista ja pari emännän lasta välillä pieni koira pitkillekkin matkoille. Ei mikään tilaihme ole kyseessä todellakaan, mut hintaluokassaan ja nykytilanteeseen Rio oli paras vaihtoehto. Kyl näit autovaihtoehtoja riittää täs maailmas ja jokaseen elämäntilanteeseen löytyy hyvä vaihtoehto. Kiat ei oo ainakaan hinnalla pilattu, joten mikäli kaikki pelittää hyvin niin se on todella hyvä valinta. Kuitenkaan uudehkoista autoista ei koskaan voittoa tee ja auto on muutenkin investointina surkea, mutta niille joilla on pitkä työmatka niin auto on pakollinen.


    • jepjep.

      Melkoista kidutusta ajaa tuommoisella pikkukinnerillä noin paljon , mutta kukin varojensa mukaan.

    • Tyytyväinen omistaja

      Ei ole yhtään kidutusta, itseasiassa aika nautinnollista ajaa. Enkä ny missään johtajan hommissa olekkaan eli ei oo järkeä ostaa näitä "premium" merkkejä, jossa auton arvon lasku on aika huikeita summia eikä ole tarvetta farmarille vielä. Farmari tietty tulee hommattua heti kun sille on tarvetta..

    • Kaappias

      Persaukisena mennään kiakauppaan ja lähdetään vielä persausempana kaupasta. Sitten ollaan ihmeissään että mistä rahaa muuhun elämiseen.

    • Velaton

      Ostin käteisellä kakkoskulkineeksi!

    • otan osaa

      Mulla on uusi GLK mersu kaikilla herkuilla, sellaset 87000 egee, teille helvetin kallis ja ahdas mutta eipähän köyhät tule silmille hyppimään, minä mahdun siihen mainiosti ja muutama hyvännäköinen mimmi myös.

    • kia rules

      Oma auto: kia sportage vm 2013. Vaimolla kauppakassina kia rio vm 2012 :)

    • Hinta ja laatu

      Kun laatu ja hinta on kohdillaan niin kaupathan siitä tulee. Pätee myös muihinkin ostoksiin kuin autoihin. 1,2 bensa Rion ostin, speksit tutkin ja itselle sopivimmaksi totesin. Jakopää ketjulla, mikä oli tärkein perusasia ostopäätöstä tehdessä. Ensimmäinen ja viimeinen auto jakopään hihnalla oli v.1984 Ford eskort, joka ainoana autona on jättänyt tielle 35000 km ajon kohdilla, venttiilit solmussa ja kansi sökönä. Kyllä korjattiin takuuna, mutta kalua ei enää tullut kun jäi öljyvuotoja ym. häikkää. Saatte arvata ostanko foortia enää koskaan. Pitkä tehdastakuu myös vaikutti Kian ostoon, ei kai kukaan tarjoa noin pitkää takuuta jos tuote olisi huono, konkka siitä tulisi valmistajalle hyvin pian.

      • hihnatkin kestää..

        Tuota...ehkäpä hihnat on vähän kehittynyt tuon ajan rakkineista....
        Uudessa Ford ecoboost turbomoottorissa öljykylvyssä pyörivän hihnan väihtoväli on 250 thkm. Eli käytännössä Fiestassa siitä ei tarvitse murehtia sen enempää kuin Rion ketjujakopäästäkään. Ja sitä 250 thkm:n täyttymistä voit odotella huomattavasti Rion pientä 1,2 kierroskonetta huomattavasti vääntävämpi, käyttömukavampi ja taloudellisempi moottori persuksen alla.
        Hihnaan luottaa muutama muukin valmistaja, mm. VW-konserni palasi pitkäikäiseen hihnaan ketjusekoiluidensa jälkeen. Uusissa remmiä käyttävissä moottoreissa hihna on todella pitkäikäinen, ei sen takia todellakaan kannata jättää hyviä moottorivaihtoehtoja ostoa harkitessa sivuun. Yllättävät jakohihnavauriot ovat nykyään erittäin harvinaisia.
        Ja vanhemmissakin autoissa, joissa niitä on hajoillut, yleensä syynä on vaihdon laiminlyönti. Tai se, että niitä ovat kotiasentajat itse räpeltäneet paikalleen haettuaan ensin jostain halpamarketista sen halvimman mahdollisen hihnavaihtoehdon tietenkin ilman kiristysrullia tai vesipumppua.
        Sitten muutaman kympin säästön takia aiheutettu ja odotettavissa oleva katkeaminen kammetaan auton huonouden piikkiin.

        Uusissa autoissa vaihtoväli on niin pitkä, ettei se kunnolla tehdyn jakopäärempan muutaman satkun kustannuskaan ole kuin pisara meressä muiden käyttökulujen ja arvonalenemisen seassa.


      • kuka mitäkin
        hihnatkin kestää.. kirjoitti:

        Tuota...ehkäpä hihnat on vähän kehittynyt tuon ajan rakkineista....
        Uudessa Ford ecoboost turbomoottorissa öljykylvyssä pyörivän hihnan väihtoväli on 250 thkm. Eli käytännössä Fiestassa siitä ei tarvitse murehtia sen enempää kuin Rion ketjujakopäästäkään. Ja sitä 250 thkm:n täyttymistä voit odotella huomattavasti Rion pientä 1,2 kierroskonetta huomattavasti vääntävämpi, käyttömukavampi ja taloudellisempi moottori persuksen alla.
        Hihnaan luottaa muutama muukin valmistaja, mm. VW-konserni palasi pitkäikäiseen hihnaan ketjusekoiluidensa jälkeen. Uusissa remmiä käyttävissä moottoreissa hihna on todella pitkäikäinen, ei sen takia todellakaan kannata jättää hyviä moottorivaihtoehtoja ostoa harkitessa sivuun. Yllättävät jakohihnavauriot ovat nykyään erittäin harvinaisia.
        Ja vanhemmissakin autoissa, joissa niitä on hajoillut, yleensä syynä on vaihdon laiminlyönti. Tai se, että niitä ovat kotiasentajat itse räpeltäneet paikalleen haettuaan ensin jostain halpamarketista sen halvimman mahdollisen hihnavaihtoehdon tietenkin ilman kiristysrullia tai vesipumppua.
        Sitten muutaman kympin säästön takia aiheutettu ja odotettavissa oleva katkeaminen kammetaan auton huonouden piikkiin.

        Uusissa autoissa vaihtoväli on niin pitkä, ettei se kunnolla tehdyn jakopäärempan muutaman satkun kustannuskaan ole kuin pisara meressä muiden käyttökulujen ja arvonalenemisen seassa.

        No ei nuo uutiset ainakaan tue jakohihnan kestävyyttä. Volkkarin siirtyminen takaisin jakohihnoihin johtuu ihan eri asiasta kuin kestäävyydestä. Volkkari siirtyi commonrailiin ja ei vaan osannut tehdä ketjukoneita..enää.

        http://yle.fi/uutiset/hs_tiepolyn_epaillaan_katkovan_jakohihnoja_oulun_seudulla/6891883


      • havaintoja...
        kuka mitäkin kirjoitti:

        No ei nuo uutiset ainakaan tue jakohihnan kestävyyttä. Volkkarin siirtyminen takaisin jakohihnoihin johtuu ihan eri asiasta kuin kestäävyydestä. Volkkari siirtyi commonrailiin ja ei vaan osannut tehdä ketjukoneita..enää.

        http://yle.fi/uutiset/hs_tiepolyn_epaillaan_katkovan_jakohihnoja_oulun_seudulla/6891883

        Itsellä ollut uusia autoja omissa nimissä ja työsuhdeautoina, sanotaanko "kaikkia merkkejä". Ei nyt kaikkia, mutta niin paljon vaihtoehtoja, että tiedän, mitä uusi auto tarkoittaa.

        Kaksi japsimerkkiä tuli uusina kokeiltua. Molemmissa risaamista alta 20tkm. Vallan viattomiksihan noita mainitaan, mutta todellisuus toista. Saksalaisten kanssa pärjäsi hyvin. Yhdessä merkissä harmillista pikkuvikaa, vaikkei kulkua haitannutkaan.

        Isosta jenkkimerkistä kokemusta. Ei ollut näitä korean letukoita. Ei muuta vaivaa ollut kuin viimeistelyssä huolimattomuutta. Ei haitannut kulkua.

        Kahden Kian kokemukset nyt sellaisia, että ekan kerran uusina autoina sellaiset, että ei vikoja, eikä viimeistelyongelmia. Olen varma, että Kiaankin tulee vikaa, kuten aivan kaikkiin autoihin. Mutta itselläni ei ole ollut sitä kokemusta. Ja paljon on kollegoja, joilla samat mainiot kokemukset. Eli laatu on kattavasti hyvää. Ja pitkä takuu alleviivaa sitä.


      • Ecoboost fiestasta
        hihnatkin kestää.. kirjoitti:

        Tuota...ehkäpä hihnat on vähän kehittynyt tuon ajan rakkineista....
        Uudessa Ford ecoboost turbomoottorissa öljykylvyssä pyörivän hihnan väihtoväli on 250 thkm. Eli käytännössä Fiestassa siitä ei tarvitse murehtia sen enempää kuin Rion ketjujakopäästäkään. Ja sitä 250 thkm:n täyttymistä voit odotella huomattavasti Rion pientä 1,2 kierroskonetta huomattavasti vääntävämpi, käyttömukavampi ja taloudellisempi moottori persuksen alla.
        Hihnaan luottaa muutama muukin valmistaja, mm. VW-konserni palasi pitkäikäiseen hihnaan ketjusekoiluidensa jälkeen. Uusissa remmiä käyttävissä moottoreissa hihna on todella pitkäikäinen, ei sen takia todellakaan kannata jättää hyviä moottorivaihtoehtoja ostoa harkitessa sivuun. Yllättävät jakohihnavauriot ovat nykyään erittäin harvinaisia.
        Ja vanhemmissakin autoissa, joissa niitä on hajoillut, yleensä syynä on vaihdon laiminlyönti. Tai se, että niitä ovat kotiasentajat itse räpeltäneet paikalleen haettuaan ensin jostain halpamarketista sen halvimman mahdollisen hihnavaihtoehdon tietenkin ilman kiristysrullia tai vesipumppua.
        Sitten muutaman kympin säästön takia aiheutettu ja odotettavissa oleva katkeaminen kammetaan auton huonouden piikkiin.

        Uusissa autoissa vaihtoväli on niin pitkä, ettei se kunnolla tehdyn jakopäärempan muutaman satkun kustannuskaan ole kuin pisara meressä muiden käyttökulujen ja arvonalenemisen seassa.

        Saa nähä monta turboa sulta paukkuu tosta sun ecobuusti fiestasta ennen tota 250tkm.onneks rio on vapari koneella haha.


      • Ihan kuule sama
        Ecoboost fiestasta kirjoitti:

        Saa nähä monta turboa sulta paukkuu tosta sun ecobuusti fiestasta ennen tota 250tkm.onneks rio on vapari koneella haha.

        Onneksi ei tarvitse Fiestalla ajaa 250 thkm:ä, kun on ollut tapana vaihtaa uuteen muutaman vuoden välein. haha.


    • mese mies

      Auto ostetaan käteisellä ei velaksi eikä osamaksulla se on edullisinta.

      • vai niin...

        jos liikkeestä saa nollakorkoisen rahoitustarjouksen, en ymmärrä miten se tulee kalliimmaksi kuin käteisellä ostaminen. Äläkä nyt vaan väitä, että käteisellä ostaja saa muka paremmat alennukset kuin rahoituksella ostava.


      • 75% Bonuksia on
        vai niin... kirjoitti:

        jos liikkeestä saa nollakorkoisen rahoitustarjouksen, en ymmärrä miten se tulee kalliimmaksi kuin käteisellä ostaminen. Äläkä nyt vaan väitä, että käteisellä ostaja saa muka paremmat alennukset kuin rahoituksella ostava.

        Eikös velaksi ostaessa joudu mm. ottamaan täys ym. lisävakuutuksia. Käteisellä kun ostaa niin riittää liikennevakuutus, ei muuta. Miusta kanssa käteinen on edukkaampi kauppamuoto ostajalle ja auto on heti oma kun lyö rahat tiskiin.


      • No joo kyllä
        75% Bonuksia on kirjoitti:

        Eikös velaksi ostaessa joudu mm. ottamaan täys ym. lisävakuutuksia. Käteisellä kun ostaa niin riittää liikennevakuutus, ei muuta. Miusta kanssa käteinen on edukkaampi kauppamuoto ostajalle ja auto on heti oma kun lyö rahat tiskiin.

        Joutuuhan niitä. Tosin ihmettelen kyllä syvästi sitä "omalla rahalla" ostajaa, joka ostaa liikkeestä upouuden menopelin ja uskaltaa olla ottamatta siihen minkäänlaista kaskoa.....Itse en kyllä ajaisi uudella autolla metriäkään ilman kaskoa, vaikka se ei olisikaan rahoitettu.

        Tuo "oma" nyt on vähän antiikkista ajattelua. Rahoitetulla autolla saat ajaa ja pitää kuin "omaasi'. Ei sitä erota "omasta" kuin omistajan nimi rekisteriotteessa. No jaa, sen verran eroa on, että jos käy ulkomaanmatkalla, joutuu pyytämään rahoitusyhtiöltä maastavientitodistuksen, siinä kaikki.
        Myydäkkin voi kunhan rahaliikenne ja paperit kiertää rahoitusyhtiön kautta. Onnistuu tarvittessa yhdellä puhelinsoitolla.


      • 75% Bonuksia on
        No joo kyllä kirjoitti:

        Joutuuhan niitä. Tosin ihmettelen kyllä syvästi sitä "omalla rahalla" ostajaa, joka ostaa liikkeestä upouuden menopelin ja uskaltaa olla ottamatta siihen minkäänlaista kaskoa.....Itse en kyllä ajaisi uudella autolla metriäkään ilman kaskoa, vaikka se ei olisikaan rahoitettu.

        Tuo "oma" nyt on vähän antiikkista ajattelua. Rahoitetulla autolla saat ajaa ja pitää kuin "omaasi'. Ei sitä erota "omasta" kuin omistajan nimi rekisteriotteessa. No jaa, sen verran eroa on, että jos käy ulkomaanmatkalla, joutuu pyytämään rahoitusyhtiöltä maastavientitodistuksen, siinä kaikki.
        Myydäkkin voi kunhan rahaliikenne ja paperit kiertää rahoitusyhtiön kautta. Onnistuu tarvittessa yhdellä puhelinsoitolla.

        Minulla sellainen kuva että Kian ostajat ovat pääasiassa kokeneempia autoilijoita ja useimmilla on myös vaihtoauto kauppaa tehdessä välirahan tilkkeenä. Ymmärrettävää kun aloitteleva autoilija ottaa kaiken kattavat vakuutukset, mikä minunkin mielestä on suositeltavaa ja jokainen muukin auton ostaja päättäköön itse minkälaisen vakuutusturvan tarvitsee. Uusi Rio maksoi minulle n. 15000 € ja vaihtoautosta sain aivan hyvän hinnan, niin muutaman tonnin välirahalla on taas tiedossa monen vuoden huolettomat ajokilometrit.


    • Sorentoman

      Yritrtään ymmärtää Mesemiestä, nehän on keskiveroa tyhmempiä.

    • juupeli123

      Kiaa ei osteta halvan rahoituksen takia, vaan siksi, että sen ostamiseen ei tarvita rahoitusta. Ei tulisi mieleenkään, että ostaisin auton velaksi. Jos ei ole rahaa ostaa, niin sitten on parempi olla ilman.

    • tätä mieltä

      90% Suomen uusista henkilöautoista ostetaan rahoituksella. Turhaa puhetta nämä käteisostot ja hullua maksaa auto omalla rahalla. Kun ajat auton liikkeestä niin rahaa palaa heti 5000 euroa oli merkki mikä vaan.

      • Toppa

        Ettäkö 90% uusista autoista ostetaan velkarahalla. Mistä repäsit moisen lukeman, ei tunnu uskottavalta. Harva alkaa myymään autoaan heti sen ostettuaan, useimmat sentään laskevat sille muutaman v. käyttöajan.


      • totuus tämä
        Toppa kirjoitti:

        Ettäkö 90% uusista autoista ostetaan velkarahalla. Mistä repäsit moisen lukeman, ei tunnu uskottavalta. Harva alkaa myymään autoaan heti sen ostettuaan, useimmat sentään laskevat sille muutaman v. käyttöajan.

        Näin se vaan kun puhutaan uusista autoista. En ymmärrä mitä sillä on tekemistä auton myynnin suhteen? Autoa ei kannata ostaa omalla riihikuivalla ja harvalla sitä löytyy kymmeniä tuhansia vaikka kuinka väittää. nekin rahat kannattaa sijoittaa ja jos saa korotonta lainaa 1-6 vuotta niin hulluhan se joka ei siihen tartu. Olen itse ollut automyyjänä kohta 35 vuotta niin tiedän kyllä mikä on tilanne.


      • Toppa
        totuus tämä kirjoitti:

        Näin se vaan kun puhutaan uusista autoista. En ymmärrä mitä sillä on tekemistä auton myynnin suhteen? Autoa ei kannata ostaa omalla riihikuivalla ja harvalla sitä löytyy kymmeniä tuhansia vaikka kuinka väittää. nekin rahat kannattaa sijoittaa ja jos saa korotonta lainaa 1-6 vuotta niin hulluhan se joka ei siihen tartu. Olen itse ollut automyyjänä kohta 35 vuotta niin tiedän kyllä mikä on tilanne.

        ""Kun ajat auton liikkeestä niin rahaa palaa heti 5000 euroa oli merkki mikä vaan. ""
        Tämän logiikan mukaan siis uuden Kia Rion arvo olisi 3v. jälkeen 0e, ei tunnu edelleenkään uskottavalta. Kyllä autolle täytyy laskea muutaman v. käyttöaika, ennenkuin auton kokonaiskulut selviää. Uusi Kia rio perusversio maksaa n. 15000e ja joku isomman luokan auto 30000e, ota se huomioon. Entisenä automyyjänä tiedät kyllä tämän, kunhan venkoilet.


      • uusi poloilija
        totuus tämä kirjoitti:

        Näin se vaan kun puhutaan uusista autoista. En ymmärrä mitä sillä on tekemistä auton myynnin suhteen? Autoa ei kannata ostaa omalla riihikuivalla ja harvalla sitä löytyy kymmeniä tuhansia vaikka kuinka väittää. nekin rahat kannattaa sijoittaa ja jos saa korotonta lainaa 1-6 vuotta niin hulluhan se joka ei siihen tartu. Olen itse ollut automyyjänä kohta 35 vuotta niin tiedän kyllä mikä on tilanne.

        Nollakorkoinen laina ei ymmärtääkseni ole välttämättä kuluton laina, vaan siinä voi olla lainanhoitokustannuksia. Jos sen sijaan puhutaan korottomasta lainasta, on sen Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan oltava todelliselta vuosikoroltaan 0 prosenttia.

        Saako luotolla ostava käteisalennuksen?


      • jeoss
        uusi poloilija kirjoitti:

        Nollakorkoinen laina ei ymmärtääkseni ole välttämättä kuluton laina, vaan siinä voi olla lainanhoitokustannuksia. Jos sen sijaan puhutaan korottomasta lainasta, on sen Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan oltava todelliselta vuosikoroltaan 0 prosenttia.

        Saako luotolla ostava käteisalennuksen?

        Kyllä niissä monesti on 0-koron lisäksi "ei muita kuluja" lisäoptio.

        Rahoituksella ostava asiakas on autoliikkeen näkökulasta käytännössä käteisostaja. Raha vaihtaa heti omistajaa, kun rahoitussopimus tehdään. Autoliikkeet eivät ole pankkeja, vaan toimivat rahoittajien kanssa yhteistyössä.
        Tiedä sitten miten organisaatio toimii noiden korkotarjousten kanssa. voi olla, että korkokuluista rahoittajalle vastaa autoliike jolloin nollakorosta saatu etu on piilotettu esim. vaihtoauton hyvitykseen tai olemattomaan tinkivaraan.

        Veikkaampa vaan, ettei se käteisalennuskaan ole nykyään kovin kummoinen. Nollakorolla voit helposti säästää pari kolmekin tonnia normaalikorkoon verrattuna puhuttaessa keskiluokan autoista ja 4-5 vuoden sopimuksella. Tuskin pelkkää käteisalennusta saa noin paljoa.

        Vastoin yleistä käsitystä myös hyvän kysytyn vaihtoauton omaava asiakas on autokaupalle hyvä asiakas. Uudessa autossa on nykyään aika pieni kate ja usein paras kate kaupassa revitään asiakkaan vaihtoautosta.


      • Sijoittaja
        jeoss kirjoitti:

        Kyllä niissä monesti on 0-koron lisäksi "ei muita kuluja" lisäoptio.

        Rahoituksella ostava asiakas on autoliikkeen näkökulasta käytännössä käteisostaja. Raha vaihtaa heti omistajaa, kun rahoitussopimus tehdään. Autoliikkeet eivät ole pankkeja, vaan toimivat rahoittajien kanssa yhteistyössä.
        Tiedä sitten miten organisaatio toimii noiden korkotarjousten kanssa. voi olla, että korkokuluista rahoittajalle vastaa autoliike jolloin nollakorosta saatu etu on piilotettu esim. vaihtoauton hyvitykseen tai olemattomaan tinkivaraan.

        Veikkaampa vaan, ettei se käteisalennuskaan ole nykyään kovin kummoinen. Nollakorolla voit helposti säästää pari kolmekin tonnia normaalikorkoon verrattuna puhuttaessa keskiluokan autoista ja 4-5 vuoden sopimuksella. Tuskin pelkkää käteisalennusta saa noin paljoa.

        Vastoin yleistä käsitystä myös hyvän kysytyn vaihtoauton omaava asiakas on autokaupalle hyvä asiakas. Uudessa autossa on nykyään aika pieni kate ja usein paras kate kaupassa revitään asiakkaan vaihtoautosta.

        Jos vaikka Kialle saa 72kk rahoituksen 1.6% korolla ilman muita kuluja, ei käteisellä ostamisessa ole mitään järkeä.
        Vaikka koko auton hinta olisi varattu käteisenä, niin se raha silti kannattaa sijoittaa vaikka osakkeisiin tai kustannuksiltaan edullisiin rahastoihin ja kuitata itselleen seitsemän vuoden ajalta ainakin todennäköinen 7% vuosituotto. Kyse on nimittäin parhaimmillaan useiden tuhansien eurojen voitosta, jota käteisellä ostava ei välttämättä hyvästä autotarjouksesta saa! Toki voitosta joutuu maksamaan pääomaverot, jos osakkeita tai rahasto-osuuksia menee myymään. Tietenkin sijoitukset voi mennä tappiollekin, jos niistä sitten joutuu pakosti luopumaan heikkoina aikoina eikä voi antaa ajan kulua.


    • aasialainen laatu,hi

      kyllä ostetaan ja vaarit takuun vuoksi. vaareilla on luulo, että myönnetyn takuun pituus kertoo jotain laadusta, vaikka ajavat vain muutamia tonneja vuodessa ja huollattavat autoaa yhtenään.

      • Hyvä takuu

        "vaareilla on luulo, että myönnetyn takuun pituus kertoo jotain laadusta,"

        Eikä tarvitse olla kokenut autoilijakaan kun järkevä autoilija ymmärtää, että pitkä tehdastakuu on hyvän laadun tae. Ei minkään tuotteen valmistaja uskaltaisi antaa 7v. takuuta jos tuote olisi huono, valmistaja menisi konkkaan hyvin nopeasti.


      • laatuklaatu
        Hyvä takuu kirjoitti:

        "vaareilla on luulo, että myönnetyn takuun pituus kertoo jotain laadusta,"

        Eikä tarvitse olla kokenut autoilijakaan kun järkevä autoilija ymmärtää, että pitkä tehdastakuu on hyvän laadun tae. Ei minkään tuotteen valmistaja uskaltaisi antaa 7v. takuuta jos tuote olisi huono, valmistaja menisi konkkaan hyvin nopeasti.

        Uskalsihan Fiatikin antaa joskus viiden vuoden takuun, ja laatu oli ihan samaa skeidaa kuin ennenkin.


    • ZAZ-xxx

      Rahoituksen ehdoilla on epäilemättä merkitys. Auton hankinta on nimittäin myös taloudellinen operaatio, eikä kiinni pelkästään "alustan ääritilannekäytöksestä ajettaessa märällä asvalttipinnalla auton ollessa kantavuutensa rajoissa täyteen kuormattu" tai muuta vertailutestiliirumlaarumia.

    • Kia 2014

      Jos haluaa ostaa auton velaksi niin samat rahoitusyhtiöthän antavat velkaa niin Kiiaan kuin muihinkin merkkeihin. Se on auton hinnan suhde laatuun kun ratkaisee ja Kiassa se on tällä hetkellä ylivoimaisesti parempi kuin muissa automerkeissä, tämä ratkaisee Kian suosion, eikä mitkään koronkiskureiden metkut vaikuta normi autonostajan päätöksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3471
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1538
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1287
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1154
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      782
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe