Kenotyttö lukee numerot ennennkuin kourussa

adadaas

Eli onko ''arvonta'' nauhoitettu etukäteen ja numerot luetaan jostain taulusta, ennenkuin ovat edes kourussa.. Ilmestyvät tauluun kuin taikaiskusta, ennenkuin selvästi nähtävillä.

25

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terv. noita-akka

      selvännäkijöitä ovat....

    • ja riste

      Onhan sitä lotossakin aikoinaan sanottu seuraava numero ennen kuin pallo tullut ulos koneesta edes xD

    • mutta haittaaxe

      noloa

    • KenoKaula

      Itse olen kenossa pitänyt mielenkiintoisena mm. seuraavia asioita:

      1. Miksi arvonta-ajat päättyvät 14:45 ja 20:45, kun arvonta (oletettavasti) suoritetaan vasta tasan klo 15 tai 21. Kyllähän tulosvetojakin saa tehdä juuri siihen hetkeen saakka, kun ottelu alkaa. Mihin tämä ylimääräinen vartti tarvitaan. Yleisen teorian mukaan siihen, että jonkinlainen "supertietokone" valitsee arvontaan ne numerot, joilla jaetaan vähiten isoja voittoja. Muistan elävästi sen, kun kenossa tuli kierros, jossa 10-tason 10 oikein tuloksia oli liikaa ja Veikkaus joutui maksamaan miljoonia ulos ja sen jälkeen on tullut tämä voittokatto 2.5 ME. Toisaalta, onkohan muitakin varmistuskeinoja otettu käyttöön sem varmistamiseksi, ettei mene liikaa valuuttaa maailmalle?

      2. Olen itse pelannut kenoa useamman vuoden ajan melko aktiivisesti ja saamani isot voitot ovat 1200/200/50 euron luokkaa. Kaikenkaikkiaan en voiton puolella ole kylläkään. Tiedostan kyllä tilastomatematiikan salat, mutta kyllähän se melko epätodennäköiseltä vaikuttaa, jos useampana päivänä pelaa esim. 20 riviä yhteen arvontaan, eikä yhdessäkään ole edes puolia oikein. Lisäksi, kuten monet ovat sanoneetkin, mikäli antaa koneen arpoa numerot, eikä valitse niitä itse, yksi tietty numero tai numerosarja on useassa rivissä, eikä koskaan osu arvonnassa kohdilleen.

      3. Tarkastelin tuossa päivänä muutamana ulosjaettujen voittojen määriä ja kyllähän nuo oikeasti isot voitot ovat nykypäivän kenossa äärimmäisen harvinaisia. Yleensäkkään tonnit, kymmenistä tai sadoista tuhanista puhumattakaan loistavat poissaolollaan. Kaksi loogisinta selitystä ovat, että joko ihmiset kenoavat nykyään vähemmän, huolimatta kunkkukertoimista tai kahdesta arvonnasta päivässä, tai sitten voitonjakoa on manipuloitu niin ettei isoja voittoja tule enää.

      4. Juurikin tämä, että useasti numerot tv-arvonnassa luetaan tai ilmestyvät ruutuun, ennen kuin pallo tulee kourun päähän. En ainakaan itse lähtisi lukemaan, mikä numero vielä pyörivän pallon kyljessä on, vaan odottaisin sen pysähtymistä, että sen voi siitä selvästi lukea.

      Tämmöisiä huomioita tänään.

      • asdadsadads

        1. No vähän epäilen, ettei mahda mitään supertietokoneita olla Veikkauksella käytössä. Ja vaikka olisikin, niin sen viimeisen vartin aikana arvontaan osallistuisi niin mitätön osa kaikista kierrokselle osallistujista, että supertietokoneellaan voisivat jo iha hyvissä ajoin valita ne itselleen parhaat numerot.

        2. No ei ihme, että olet tappiolla. Ei ole mitään järkeä tuommoisilla rivimäärillä pelatakaan. Teet lähes väkisin tappiota, ellet voita niitä isompia summia (hyvin epätodennäköisiä vaikka sulla olis 100 riviä) tai suht. isoja jatkuvalla syötöllä (hyvin epätodennäköistä). Ei tämä kohta mun mielestä ole todiste mistään kusetuksesta tai mistään muustakaan oudosta.

        3. Itse en kenoa, koska voitot on sen verran pienet, etten näe syytä tuhlata rahojani siihen. Mieluummin koitan onneani lotoissa ja eurojackpoteissa. Aika moni tuttunikin ajattelee näin. Sitä en tiedä paljon ihmiset kenoavat, vähemmän kun ennen vai ei, ehkä moni muukin ajattelee tavallani. Voi myös olla manipuloituja tuloksia, mistäpä sitä ikinä tietää.

        4. Tätä on moni kummastellut, en ymmärrä miksi. Kyllä ne numerot selkeästi erottaa, varsinkin jos siinä parin metrin päässä seisoskelee, kun ne pallot menee niihin "kuppeihin", ennen kouruuntuloa.


    • KenoKaula

      Niin siis tarkennan vielä, että kommenttini ei ole suinkaan mitenkään katkeraa tilitystä tms. Kyllähän sen tietää jokainen järki-ihminen, ettei taidosta riippumattomissa onnenpeleissä voi voitolle jäädä, jos pelaa useammin kuin sen yhden ainoan kerran, jolla sattuu samalla voittamaan. Nämä vaan ovat sellaisia asioita, joita olen pohdiskellut, varsinkin kun näitä kenon salaliittoteorioita paljon liikkuu tällä hetkellä. Voidaan kait sanoa, että nekin saattavat olla samanlaista taikauskoa, kuin vaikkapa se, että tuplapotista voittaa paremmin kun lukitsee rivit yksi kerralaan eikä paina suoraan pikapeliä =). Monihan on tuonut esille senkin näkökannan, ettei rahapelien järjestäjän TARVITSE huijata jäädäkseen voitolle, koska etu on kuitenkin aina talon puolella. Lisäksi jotkut menevät niinkin pitkälle, että väittävät, ettei lotossa oikeasti jaeta edes mitään miljoonia, koskapa voittajat eivät tule esiin. Heille voisi kai sanoa, että tulisitko itse? Haluaisitko koko kansan tietävän että tilisi saldossa on seitsemän numeroa? Tuskimpa vaan. Mutta summa summarum, olen itsekin miettinyt, että pitäisikö tuo kenoaminen heittää kokonaan poijes, ei siksi, että se olisi epärehellistä, vaan juuri siksi, että voitot ovat useimmiten 0,50/1 euroa kolmen euron lapulla eli ikäänkuin -0 parhaimmillaankin.

      • klkjölkölkökl

        Jep, tappiolle näissä aina jää, ellei sitten voita isompaa pottia. Siksi oma "taktiikka" on pelata vain sellaisia pelejä, joista on mahdollisuus repäistä sellainen potti, joka kertaheitolla muuttaa elämän ja silloinkin 1-2 rivin voimin. Eli kun todennäköisesti tulen kuitenkin jäämään tappiolle, niin pyrin jäämään mahdollisimman vähän tappiolle.


    • näinkin voi olla

      "salaliittoteoriat" - ei savua ilman tulta! Ehkäpä on ihmisiä, jotka Veikkauksen asioista jotain tietävätkin ja luuletteko, että kaikki ovat ihan hiljaa?

    • KenoKaula

      Njoo, onhan se noinkin. Toisaalta tuntuu vaan, että usein nämä ns. sisäpiirivihjeet toiminnan valheellisuudesta ovat peräisin veljen siskon vaimon kultakalan naapurin pojalta, joten niille on vaikea antaa kovin suurta painoarvoa. Itse ainakin olisin mielissäni, jos joku esimerkiksi Veikkauksen virallinen edustaja ottaisi avoimesti kantaa näihin ihmisiä askarruttaviin kysymyksiin ja vaikkapa osallistuisi keskusteluun. Sekin on aiemmin todettu, että kysyttäessä pelinjärjestäjän toiminta on "salaista" ja väitteisiin pelin "riggaamisesta" ei voida ottaa julkisesti kantaa.

    • Valtion velat

      Niin. Veikkaus vastailee melkoisen ympäripyöreitä, jos siltä jotain kysyy. Ja parhaimillaan saa vaikkapa bannin Veikkauksen chattiin, mikäli rohkenee epäile pelin aitoutta. Ei se ainakaan kovin hyvää kuvaa anna Veikan toiminnasta, mikäli se ei suostu avoimeen kommunikointiin ja vastaamiseen ( kenties aiheellisesta) epäilystä pelien manipuloimattomuuteen.

    • totta toinen puoli

      Kuten tuolla on, ei savua ilman tulta. Aina on joku, joka tietää vähän enemmän vaikka sitten veljen kummin kaima, mutta kuitenkin vaikka olisi kuinkakin "voideltu". On vain ajan kysymys, että tietää moni muukin.

      • afsfasfasf

        Jos nyt ylipäätään on mitään salattavaa Veikalla. Ihmettelen miten porukka jaksaa viljellänäitä salaliittoteorioita. Voi olla, että Veikka kusettaa minkä ehtii, voi olla ettei. Se kuitenkin on kaikille selvää, tai ainakin pitäisi olla, että jo ilman minkäänlaista kusetusta ja tulosmanipulointiakin Veikka jää voitolle. Eli sikäli mitään tarvetta ei kusetukseen ole. Paitsi ahneus, mutta siihenkään ei kusetusta tarvita, muutetaan vaan sääntöjä "sopivimmiksi".


    • KenoKaula

      Huomasin eilen, että Kenon "säätely" on tehty niin naurettavan yksinkertaisella tavalla, ettei sitä tule edes ajatelleeksi. Talk about not nähdä metsää puilta, uknow =D

      Ensinnäkin, olenkin aina ihmetellyt (kuten moni muukin) miksi arvonta ei tule suorana, kuten lotto tms. Mikä ihme tähän voisi olla syynä?

      No, kun arvonta alkaa, juontaja seisoo siinä ja kone pyörähtää käyntiin. Sitten, ensimmäinen pallo, jonka kone poimii, on kyllä ns. legitimate. MUTTA, seuraavien numeroiden ajaksi, kamera zoomaa niin lähelle pallokourua, että sitä, mitä koneen vieressä tapahtuu, ei näekään.

      Pallot eivät tule pyörivästä pallosta, vaan joku syöttää ne manuaalisesti suoraan siihen pyörivään härveliin, joka taas puolestaan siirtää ne kouruun.

      Tällä tavoin saadaan siis helposti ja vaivattomasti koneesta "arpoutumaan" ne pallot, joilla tarvii jakaa vähiten isoja voittoja.

      Koska arvonta ei ole suora, voidaan suht vaivattomasti jälkieditoida arvontaa niin, että kun kamera välillä näyttää koneen kauempaa ja juontajan siinä vieressä, kaikki näyttää olevan ok.

      Mielestäni tämä teoria on melko lailla aukoton, tai ainakaan sitä on vaikea todistaa vääräksi.

      • vlaju

        Taisi olla koulussa pahaa ruokaa ???


      • 342423

        Olen esittänyt tuon saman teorian jo vuosia sitten, kun kuvaustapa tuli esille. Miksi juurikin aina sama kuvaustapa - kaksi ekaa palloa näytetään tipahtavan pallohärvelistä, muuten zoomataan siihen lähipalloon joka tipahtaa. Näin tosiaan voidaan vaikka käsipelein tiputtaa halutut pallot ja kaukokuvalla näyttää välissä että kaikki ok. Editoinnit vaan ja voila.

        Ihmettelen, että ihmiset eivät näe selvää kuvausteknistä manipulaatiota. Muutenhan kuvakulman voisi ssäillyttää koko ajan suorana niin, että koko härveli kuvissa kokonaisuudessaan.


      • zzazazaaa
        342423 kirjoitti:

        Olen esittänyt tuon saman teorian jo vuosia sitten, kun kuvaustapa tuli esille. Miksi juurikin aina sama kuvaustapa - kaksi ekaa palloa näytetään tipahtavan pallohärvelistä, muuten zoomataan siihen lähipalloon joka tipahtaa. Näin tosiaan voidaan vaikka käsipelein tiputtaa halutut pallot ja kaukokuvalla näyttää välissä että kaikki ok. Editoinnit vaan ja voila.

        Ihmettelen, että ihmiset eivät näe selvää kuvausteknistä manipulaatiota. Muutenhan kuvakulman voisi ssäillyttää koko ajan suorana niin, että koko härveli kuvissa kokonaisuudessaan.

        sepä se miksi kamera ei voi olla koko aikaa pisteessä A jossa nähtäis kuinka kone tiputtaa pallot....mutta eihän se käy koska kyseesswä kai vilunkitouhu.


    • KenoKaula

      Kyllä, kesäkeitto on back, suoraan vuodelta 1986 =D
      ( siitä huolimatta, pysyn kannassani )

    • kaksioinein

      Olisko siellä joku primaari johon ohjaamossa syötetään arvottu numero. Peliään menee kiinni varttia ennen arvontaa, niin kyllä se kerätään nauhoittamaan viittä minuuttia ennen virallista aikaa. Sama lotonkin kanssa.

    • Näkemysnero

      Salaliittoteorioista yms. Työntekijät ovat vain Veikkauksen duunareita, liian iso juttu ollakseen totta. Olen jo aiemmin huomauttanut siitä, että pelin valvonta harvojen ja vielä ns yrityksen omien edustajien käsissä. Kuka tekee tuolla liksalla n. 1400 euroa kuussa valvontaa. Rakkaudesta peliin, ahneudesta, en tiedä. Olen verrannut peliä joskus yksikätiseen rosvoon johon eläkeläisten rahat uppoaa. Se luovuttaa tietyn prosentin voitoista pelaajille takaisin ja sitä ohjataan jostain ihan muualta. Sama tässä pelissä jos voittoja alkaa olla liikaa liikevaihdosta asiaan puututaan. Onko se sitten yleensä ja pelaaminen järkevää sen päättääköön kukin itse. Minä lopetin ihan tämän takia.

      • veikkaus haistakoot

        oikeassa olet, näinhän se toimii. liikaa kun alkaa menee voittoja alkaa herrat rankalla kädellä ohjaamaan numerot siihen malliin ettei kukaan voita.
        voitot on ohjattuja ja valikoituja.
        kyllä siellä tiedetään pari minuuttia ennen mitkä rivit ei varmasti osu kenossa, lotossa, eurojackopotissa jne..
        itse lopetin koko pelaamisen. en kertakaikkisesti usko tämän veikan rehellisyyteen.


      • Näkemysnero
        veikkaus haistakoot kirjoitti:

        oikeassa olet, näinhän se toimii. liikaa kun alkaa menee voittoja alkaa herrat rankalla kädellä ohjaamaan numerot siihen malliin ettei kukaan voita.
        voitot on ohjattuja ja valikoituja.
        kyllä siellä tiedetään pari minuuttia ennen mitkä rivit ei varmasti osu kenossa, lotossa, eurojackopotissa jne..
        itse lopetin koko pelaamisen. en kertakaikkisesti usko tämän veikan rehellisyyteen.

        Kutsunkin Veikkausta Feikkaukseksi .


    • KenoKaula

      Sellainenkin asia vielä, että aina joku pelaajakin voittaa jotakin, sehän on selvä. Karpossa oli tarina lottovoittajasta, jolta meidän länsinaapurimaamme Ruotsi verotti muistaakseni 2 miljoonaa 1,5 miljoonan lottovoitosta (pätkä löytyy youtubesta, jos kiinnostaa). Lisäksi ainakin yksi lottovoittaja meidänkin perällä on, pyörittelee jotain persnettofirmaa ajankuluksensa. Mutta se, että joku voittaa ei vielä meinaa sitä, että peli todella on rehellistä. Ei sitä nyt niin kauhean vaikea ole uskoa, että peliä hiukkasen manipuloitaisiin, jolla varmistetaan yrityksen liikevaihdon kasvu ja voittokäyrän kasvaminen hiljakseen yrityksen tileille. Joku aika hyvin sanoikin, että kaikki nämä pelit ovat lisäveroa ja vapaaehtoista sellaista. All in all: sehän vain hiukkasen sapettaa, että ihmisille myydän unelmia häpeilemättä vaikka samalla kuitenkin kepulipelillä varmistetaan, että mahdollsimman harvan unelma edes siitä 100 euron voitosta toteutuu. Sitten mainoksissa "unelmat voivat käydä toteen" ja "muistathan pelata maltilla" ja vielä kruununa tämä kenon kuuluttajan sananparsi "...ja taas singahti yli 10000 (50 sentin) kenovoittoa ympäri suomea. Onnea voittajille (eli meille)" Ketuttaa ja hatuttaa tämmöinen pot-paska. Ei muuta tällä erää.

    • guiu98

      Arvonnat alkavat kolme minuuttia ennen tasatuntia ,

    • KenoKaula

      Moni on myös valittanut siitä, että numerot esim isommilla tasoilla tuntuvat heittävän jatkuvasti molemmilta puolin ohi. Esimerkkinä tässä nyt rivi, jonka pelasin viime viikolla 1 10 17 35 52 70. Kyseessä päivä-arvonta ja siihen napsahti riviksi 6 7 9 10 18 19 21 23 26 27 30 34 38 40 42 46 51 58 65 69.

      En nyt tarkoita, että sivuosumat mitään todistavat sinällään, mutta eikö voisi olla kyse samasta ilmiöstä, kuin raha-automaateissa, kun kone antaa vaikka valmiin värin ja neljän värisuoran ja kokeilee, oletko ahne vai ei tai kun hedelmäpelissä tulee yksi päävoittokuvio, sitten toinen ja kolmas...menee yhdellä ohi.

      Tällöin jää tietenkin illuusio, että voitto oli lähellä ja että "kyllä se ensi kerralla osuu" niinkuin se olisi jotenkin todennäköisempää seuraavalla kerralla, koska "viimeksikin meni niin vähällä ohi".

      Samoin tässä kenossakin pelintarjoaja näyttää miten läheltä numerot menevät ohi, jotta syntyisi kuvitelma, että kun pelaat uudelleen, niin kyllä ne sitten ovat jo lähempänä kunnes viimein osuu.

      Vielä kaksi yksinkertaista asiaa, mitkä myös ärsyttävät 1#useissa uudemmissa peliautomaateissa, kun kierros ei tuo voittoa lukee että: ei voittoa, yritä uudelleen. Siis: YRITÄ UUDELLEEN! Tämäkö on sitä vastuullisuutta, että pelaa toki maltilla, mutta häviä nyt ensin vähän lisää, että tulee profikkaa, kerpele....

      ja 2# veikkauksen ebingossa on ilmeisesti muitakin kiellettyjä sanoja, kuin rumat ja tuhmat sanat ja yksi niistä on BOTTI. Mistäköhän tämä mahtaa johtua. Olen sitä koettanut pelin valvojalta kysäistä, mutta empä ole vaan vastausta saanut.

      Ja foliohattu päähän ja menox

      • Anonyymi

        Nämä oikeat numerot ,arvotaan jo ennen arvontaa .esim14,45 arvonta, on arvottu jo 14pv.ennen , kun arvonta päivä tulee..sen takia, ne osuu aina viereen. Muuttui tällaiseksi noin 7-8v. Sitten kun ,muuttui ,tietokone arvonnaksi... Sitä ennen sai jopa 20€ ja 100€, voittoja joskus.. ELI.... PISSAAVAT ,SILMÄÄN..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe