Kaikki katsastaja täällä tietävät mitä tämä työ on. Minä ainakin olen kokenut aina valtavaa painostusta tekemään työni huonosti ts. että pitäisi jättää huomiotta autoissa havaitsemiani vikoja. Miten pystytte elämään asian kanssa? Jos työnsä tekee edes vähän sinne päin on 1%:tti n.100 ja 2%:tti n. 35
Ja miten on mahdollista että näitä 60/20 miehiä on asemat täynnä? Minusta ei olisi yhtään moorelisesti pahempaa ottaa suoraan lahjuksia.
Henkinen painostus
7
177
Vastaukset
- tyhmä orja
En kaikesta kirjoittamastasi saanut täysin selvää, mutta yleisesti olen samaa mieltä. Persuksen takana kytätään ja jutellaan joutavista niin ettei työstä meinaa tulla mitään. Luulisi että takana on puppeli asiakas joka tahtoo kanssasi vähintään treffeille. Ei ymmärretä katsastajankin tekevän hommia urakkapalkalla, menee pisnikset hieman myttyyn kun muut saavat päättää miten työsi teet. Tuskin mahdollista monellakaan työpaikalla?
Uhkaa koetaan myös työnantajan puolelta, pitäisi tehdä monen monta tarkastusta tunnissa. Kun tarkastuksen tekee niin että käy kaikki kohteet läpi ei vauhti oikeasti ole päätä huimaava. Mistään muusta kuin rahasta piittaamaton omistajataho lomaillessaan kiittää kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja vain pikkusiivu siitä tarvitsee antaa työntekijälle.
Trafikin tuntuu sivuuttavan tiedon että joku katsoo vuodessa tuhansia autoja enemmän kuin toiset? Ei liene mahdotonta katsoa määriä tilastosta ja puuttua asiaan.
Pikkutarkasti säädöksiä ja tulkintoja noudattaminen aiheuttaa monen monta närää. Olisi aika löysentää kaulapantaa ja antaa jotain myös asiakkaan omalle vastuulle. Ei kai olla enää niin paljon Soviet Finland kuin ennen, vai kuinka?
Onneksi tilanne muuttuu nyt heinäkuun alussa kun mak-oikeudet vapautuvat edes pikkuisen. Jäädään innolla odottamaan mitä tuleman pitää.- Minä en kumartele
Olen ollut senverran aikaa jo katsastusalalla, että en kumartele ketään. Jos asiakas ei ymmärrä, se pannaan ymmärtämään. Asiakkaat ja esimiehet ei minua juoksuta.Töitä teen sen verran ainoastaan kun huvittaa ja kiirettä ei ole koskaan. Jos alkaa verenpaine nousemaan, haen muutaman viikon sairaslomaa.
Jos työnantaja alkaa uhkailemaan yt- neuvotteluilla niin siitä vaan ihan vapaasti. Se on pelkästään helpotus minun kannalta. Jään viettämään eläkepäiviä jo alle 50 v. Töitä ei ole enää pakko tehdä, vaimo on yrittäjä ja kaikki asunnot yms. on makseltu. Voin siirtyä harrastusten pariin - ja ne eivät liity noihin peltikasoihin millään lailla:) - Luovuta jo
Minä en kumartele kirjoitti:
Olen ollut senverran aikaa jo katsastusalalla, että en kumartele ketään. Jos asiakas ei ymmärrä, se pannaan ymmärtämään. Asiakkaat ja esimiehet ei minua juoksuta.Töitä teen sen verran ainoastaan kun huvittaa ja kiirettä ei ole koskaan. Jos alkaa verenpaine nousemaan, haen muutaman viikon sairaslomaa.
Jos työnantaja alkaa uhkailemaan yt- neuvotteluilla niin siitä vaan ihan vapaasti. Se on pelkästään helpotus minun kannalta. Jään viettämään eläkepäiviä jo alle 50 v. Töitä ei ole enää pakko tehdä, vaimo on yrittäjä ja kaikki asunnot yms. on makseltu. Voin siirtyä harrastusten pariin - ja ne eivät liity noihin peltikasoihin millään lailla:)Miksi ylipäätään käyt töissä? Ei kukaan pakota menemään töihin jos ei huvita. Perustuu ymmärtääkseni vapaaehtoisuuteen koko homma. Jos et hae työttömyyskorvausta niin ei taida olla työnhakuvelvollisuuttakaan...
- Autoilija vai?
Ei ole olemassa liikeneturvallisuutta vaarantavia vikoja joita kuljettaja ei itse havaitse ja saata kuntoon. Asia on tutkittu.
On aivan sama miten teet työt. Sillä ei ole vaikuttavuutta liikenneturvallisuuteen. - 9+9
Helsinkiläisen mielipide.
- Kassastaja
Trafi on jäänne neuvostoajoilta, se ei ymmärrä että vanha auto ei enää olekkaan uusi. Ja nämä testiautot muka mittaa katsastuksen laatua, mikä vitsi. Järjestelmät kaatuu milloin sattuu, ja Trafista vastaa luuriin välillä akka, joka ei ole lainsäädännön tasalla saatikka tiedä autoista tuonpäiväistä. On tässä vielä sarkaa..
- testiautoilija
Samaa mieltä. Testiauto tunnutaan yleisesti tietävän ennakkoon joillakin asemilla. On ihan tuurissaan kenelle testiauto sattuu osumaan, trakastajien välillä on huimia eroja. Asemien sisäisten listojen mukaan henkilökunnilla on eriosa-alueilla suuret erot joihin kiinnitetään huomiota vaihtelevasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1581711Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671626Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761384En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311312- 461188
- 173967
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik102965Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60754Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke162728Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42707