Ellipta

Ellipta

Onko käyttö kokemuksia vaikean astman hoitoon Elliptalla on uusi valmiste. Minulle kirjoitettiin sitä.

24

24651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyt.h.

      Minulla ainakin auttaa Relvar.

    • Ellipta

      Tuleeko kurkku kipeäksi siitä entä tykyttääkö sydän?

    • elämä on...

      Mitä muita lääkkeitä sinulla on astmaan kuin Ellipta? Elliptahan on vain peruskorvattava lääke.
      Käytä nyt vain rauhassa lääkärin määräämää lääkettä. Jokainen astma ja astmaatikko on erilainen ja reagoi eritavalla lääkkeisiin.
      Mikäli sinulla on vain Ellipta käytössä, ei astmasi kovin hankalahoitoinen vielä ehkä olekaan. Ei mahdollisia lääkkeen sivuvaikutuksia kannata pohdiskella, vaan positiivisella mielellä ja luottavaisesti käyttää lääkkeitä, joita lääkäri on määrännyt.
      Kaikella ystävyydellä Symbicort Forte turbuhaler, Tilade, Montelukasti, Bricanyl, Spiriva Respimat, Prednisolon käytössä tällähetkellä...

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa korvattavuuden osalta. Relvar Ellipta astaman hoidossa kuuluu AE(alempi erityiskorvattavuus) korvattaviin lääkkeisiin. Korvaus on 65%, vaatii lääkärin B-lausunnon Kelaan ja Kelan päätöksen AE-korvattavuudesta. Merkintä tulee uuden Kelakortin kääntöpuolelle, missä näkyy kaikki erityiskorvattavat lääkkeet.(YE eli ylempi erityiskovattavuus on 100%). Kokemuksesta puhun, kortissani on kumpaankin korvattavuusryhmään kuuluvia lääkkeitä, merkinnöillä : esim. AE 203(keuhkoastman diagnoosinumero sekä alempi erityiskorvattavuus, 65%.


    • Uusi relvar

      Onko teillä tullu sivuvaikutuksia relvarista? Mä aloitin sen juuri.

      • Anonyymi

        Sain vaikean astmadiagnoosin vasta äskettäin. Ensimmäisinä Relvar Elliptan käyttöpäivinä sivuvaikutuksena tuli melko voimakasta päänsärkyä, se olikin ainoa ja hyvin yleinen sivuvaikutus (useammalla kuin 1/10). Avaavana lääkkeenä käytän Ventoline Discus 1x4 tarvittaessa. Näillä nyt mennään ja katsotaan eteenpäin.
        Aikaisemmassa kommentissa joku sanoi että Relvar on vain peruskorvattava lääke. Tämä ei pidä paikkaansa. Sain B-lausunnon sekä Kelasta AE-korvattavuuden (alempi erityiskovaus), joka on 65%. Käytössäni on myös Thyroxin 0,1 mg vuosia sitten määrätty kilpirauhasen vajaatoimintaan, ko. lääkkeellä taas on Kelakortissa YE(ylempi erityiskorvattavuus) 100%. Nämä tiedot saa kysymällä esim. farmaseutilta apteekissa luotettavasti.


      • Anonyymi

        Hyvin toimii ja tarvii ottaa vain kerran päivässä. Sammasta muodostuu varsin paljon johon käytän apteekista ostamaani harjaa, Myös päänsärkyä ja alussa oli yöllä sydämen tykytystä.
        Montelukast illalla. Liikun varsin paljon ulkona jolloin limaa poistuu tehokkaammin.
        Vielä 2 kertaa päivässä Dymista nenäpolyyppien hoitoon.


    • astmaa

      sain juuri Relvarin näytepakkauksen Seretide 50/500 tilalle, lisäksi on mm Spiriva, Ventoline, montelukasti, Prednisolon ja Atrodual tarv.

    • Relvar

      Aloitin myös uuden lääkkeen Relvartin käytön ja olen todennut tässä vaiheessa sen oleva tosi hyvä lääke. Käytin aikaisemmin Symbicorttia se ei pitänyt rööriä oikein auki vaikka otin sitä aamulla ja illalla 2 kertaa. Relvartin vain yhden kerran aamulla röörit pysyy hyvin auki koko vuorokauden loistava lääke.

      • Anonyymi

        Hyvä


    • Vinkunalle

      Kokemuksia? Keskivaikea astma, peruslääkitys seretide 2x2 annosta 50/500 vaihdettiin Relvar Elliptaan. Seretidellä bronkiitteja vuodessa 2-4kpl, useita pahenemisvaiheita joita hoidettiin lisäannoksin ja kortisoonitabletein. Revlar1 x 1 annos 2 vuotta, yksi pahenemisvaihe per vuosi ja toisesta lyhyt flunssa, joka hoitui kortisonikuurilla. En vaihtais pois..

    • nena76

      henki kyllä kulki relvar elliptalla mutta tuli järkyttävä pohkeiden särky ja lihaskramppeja varsinkin pohkeisiin.

      • Anonyymi

        Olen käyttänyt sitä nyt noin kuukauden. Keuhkot pysyy kyllä auki, eli toimii niinkuin pitääkin. Mutta oikean jalan lihaksia pakottaa, sekä myös oikean jalan polven ja nilkan nivelissä kova kipu. Ihan kokeilu mielessä en nyt ole käyttänyt kolmeen päivään ja jalkasärky on poissa. Mitä tehdä, en tiedä? En halua syödä sen takia jatkuvasti särkylääkkeitä!


      • Anonyymi

        Minulla sama, lihaskramppeja varsinkin yöllä vaikka otan lääkkeen aamulla


    • Aloittelijako

      Aloitin vasta Relvarin käytön, lievä päänsärky ja käheä ääni. Olisiko ohimenevää?

    • Mariam55

      Nyt olen kuukauden käyttänyt Relvar Elliptaa, ei muita sivuvaikutuksia kuin äänen käheys ja sydämentykytys. Sen tykytyksen vuoksi olen harkinnut pyytää lääkäriltä, jos lääkkeen voisi vaihtaa.

    • Kelly47

      Viikon käytön jälkeen äänen käheyttä ja eilen paukahti kasvoihin kirkkaan punainen ihottuma. Muuten vaikuttaisi toimivan. Maanantaina yhteys keuhkopolille!

    • Anonyymi

      Minulla Trelegy Ellipta annettu keuhkoahtauman hoitoon, ja nyt oikea jalka turvonnut ja punaisia läiskiä pitkin säärtä. Sieni invektion alkua suussa nivelkipuja ym.

    • Anonyymi

      Minulla on käytössä. Tuntuu hyvältä. Tosin joudun ottamaan välillä ylimääräisen annoksen johtuen astmani tilasta. Mutta olen tykännyt.

      alkh

    • Anonyymi

      Minulla ollut Trelegy Ellipta käytössä pari kuukautta keuhkoahtauman sekä keuhkofibroosin hoidossa, toistaiseksi auttanut ja heuhkoputket pysyneet
      paremmin auki ja hengitys helpompaa. Limantulo sekä yskänkohtaukset
      vähentyneet huomattavasti.

    • Anonyymi

      Lihottaako tän lääkkeen pitkäaikainen käyttö, eikös siinä ole kortisonia. Aloitin käytön tänään.

    • Anonyymi

      Olen nyt ottanut yhden kerran. Aamu aivan tukossa henki hinkuu.
      Eipä muut, kun Ventolinea kehiin. Takasin Flutiformiin missä ei ole vilanterolia aineena.

    • Anonyymi

      Onko teille tuttu lääke anoro ellipta ja

    • Anonyymi

      Minulla meni silmää tuota elliptaa,kun rupesin.inhaloimaan,eikä se mennyt edes keuhkoihin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe