hämmästynyt

sateenkaari ihminen

Olen ihmetellyt useasti että mikä ongelma joillakin on kun ei voi mitenkään hyväksyä erillaisuutta mutta ymmärrän kyllä että kaikki asiat ei miellytä kaikkia mutta ei lesboudesta tai sateenkaari ihmisistä hirveetä numeroo tarvittis ottaa. Ovathan hekin ihmisiä siinä missä muutkin. Mutta onneks sateenkkaari rasismii on vähentynyt aikasempiin vuosiin verrattuna

36

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi kyllästyneistä

      Sateenkaari-ihmiset mainostavat elämäntapaansa niin paljon, että monen malja vuotaa yli.

      Tätä aihetta ovat kaikki palstat täynnä, ja esim. keskustelupalstaksi tarkoitetulla Vauva Av:llakin lesbot aloittavat "keskusteluketjua", joissa he etsivät seuraa toisistaan.

      Tuskin ketään kyllästyttäisikään, jos tämä aihe osattaisiin pitää omilla palstoillaan ja klubeillaan: mutta kun ei niin ei.

      • sateenkaari ihminen

        Jos sateenkaari juttuja ei mainostettais ttai otettas esille ihmiset ei ikinä oppishyväksyyn lesboja tai homoja ja mietippäs kuinka paljon heteroutta mainostetaan joka mainoksessa hetero pareja jne


      • look away

        Mikäli on kyllästynyt kyseiseen aiheeseen kannattaa ihan ensmmäisenä pysyä poissa aiheen keskustelupalstoilta ;)


    • gdgebt

      Esilleottamisen voi tehdä monella tapaa, ei se tarkoita mainoskylttiä kaulaan oma oman lesbouden korostamista. Kenelle muka edes kuuluu ketä rakastat tai mitä touhuat sängyssäs? Mainoksissa ei mainosteta heteropareja vaan tuotetta, Tuotteen myymimen pohjautuu mielikuviin ja koska valtaväestö on heteroita, on mainokset kannattavinta suunnata heille.

      Ei ne heterot kulje mainoskyltti kaulassa, sen tekee vähemmistöt. Ja tuo ylimainostaminen ärsyttää osaa, koska se on niin in yer face. En ihmettele vastareaktiota yhtään.

      • Ristiriitaaa

        Ja vaikka sä et kestä lesbojen mesoamista, haluisit että ne pysyy omilla palstoillaan ja klubeillaan, silti vietät omaa aikaasi täällä suomi24 lesbopalstalla :'-D ristiriita..


      • f*ck

        on järkevää tehdä valtaväestölle mainokset, ja kuitenkin on ihan sama ketä rakastaa ja mitä touhuaa sängyssä. Miksi sitten queer pisarat valtaväestölle suunnatussa kaikessa, on kauhea asia? Joka tuutista jos tulee 99,9% valtaväestölle suunnattua ja se murto-osa muuta, niin sitten sen naamalle homouden heittämstä. Jos sarjassa on homo niin sehän on sitten naamalle homouden hieromista, vaikka sarjassa olisi 40 heteroparia. Eiks siis ne jotka sanoo että homoutta tulee joka tuutista ole hieman fobioissaan, koska ikinä koskaan ei tule sellaista päivää jolloin esim tv:stä tulisi homo-ohjelmia 99% ja loput heteroille.
        Miksi meille ei saisi olla mainoksia, ja isossa maailmassa niitä toki jo onkin, eikä kukaan hetero varmana kuole jos näkevät sellaisen, mekään ei kuolla vaikka mainoksissa esiintyy heteroperheitä, heteropareja jne. Miksi ihmeessä se murto-osa missä on jotain muuta kuin heteroutta on niin tulenarkaa joillekkin ja he ottavat sen siten että se asia täyttää maailman. Tosiasiassa näin ei ole, tosiasiassa he vain pelkäävät kun näkevät että on olemassa erilaisuutta ja heillekkin on ihan olemassa paikkansa, jopa tv:ssä, mainoksissa, palveluissa. Se ei ole mitenkään keltään pois, mutta eräät huutavat että homous tulee joka tupaan tyrkyttämään itseään. Kyllä se heteromaailma on se joka tyrkkää ja tyrkyttää 6-0 verrattuna homomaailmaan.

        Joten olkaa hiljaa heterot jos homous pelottaa ja tai ei kiinnosta, en mäkään mene itkemään mihinkään kun näen mainoksen jossa on valkoinen ydinperhe, se ei ole mulle uhka mitenkään. Mä en kuole kun on heteroilla sambansa ja vähäpukeisia miehiä ja naisia, mä en mene kyynelkaasuttamaan että pois riettaus kaduilta. Mua se ei uhkaa mietenkään.

        On se jännä juttu siis tuo fobia, kun sellainen on niin kaikki syyt on aina muissa. Nyt ne on kyllä vain ja ainoastaan homofobisissa ihmisissä.

        Mitähän salkkareissa tapahtunut transnaishahmon tuominen sarjaan synnyttääkään. Siinä on mukavan ennakkoluuloton sarja joka on tuonut sen homouden olohuoneisiin ja nyt trans. Ai ai, kyllä nyt foobikot nousee vaatimaan käsikirjoittajien päitä seipääseen, jokin raja, lapset saastuu ja jumala muuttaa seuraavaan galaksiin. Katsellaan.


      • sateenkaari ihminen
        f*ck kirjoitti:

        on järkevää tehdä valtaväestölle mainokset, ja kuitenkin on ihan sama ketä rakastaa ja mitä touhuaa sängyssä. Miksi sitten queer pisarat valtaväestölle suunnatussa kaikessa, on kauhea asia? Joka tuutista jos tulee 99,9% valtaväestölle suunnattua ja se murto-osa muuta, niin sitten sen naamalle homouden heittämstä. Jos sarjassa on homo niin sehän on sitten naamalle homouden hieromista, vaikka sarjassa olisi 40 heteroparia. Eiks siis ne jotka sanoo että homoutta tulee joka tuutista ole hieman fobioissaan, koska ikinä koskaan ei tule sellaista päivää jolloin esim tv:stä tulisi homo-ohjelmia 99% ja loput heteroille.
        Miksi meille ei saisi olla mainoksia, ja isossa maailmassa niitä toki jo onkin, eikä kukaan hetero varmana kuole jos näkevät sellaisen, mekään ei kuolla vaikka mainoksissa esiintyy heteroperheitä, heteropareja jne. Miksi ihmeessä se murto-osa missä on jotain muuta kuin heteroutta on niin tulenarkaa joillekkin ja he ottavat sen siten että se asia täyttää maailman. Tosiasiassa näin ei ole, tosiasiassa he vain pelkäävät kun näkevät että on olemassa erilaisuutta ja heillekkin on ihan olemassa paikkansa, jopa tv:ssä, mainoksissa, palveluissa. Se ei ole mitenkään keltään pois, mutta eräät huutavat että homous tulee joka tupaan tyrkyttämään itseään. Kyllä se heteromaailma on se joka tyrkkää ja tyrkyttää 6-0 verrattuna homomaailmaan.

        Joten olkaa hiljaa heterot jos homous pelottaa ja tai ei kiinnosta, en mäkään mene itkemään mihinkään kun näen mainoksen jossa on valkoinen ydinperhe, se ei ole mulle uhka mitenkään. Mä en kuole kun on heteroilla sambansa ja vähäpukeisia miehiä ja naisia, mä en mene kyynelkaasuttamaan että pois riettaus kaduilta. Mua se ei uhkaa mietenkään.

        On se jännä juttu siis tuo fobia, kun sellainen on niin kaikki syyt on aina muissa. Nyt ne on kyllä vain ja ainoastaan homofobisissa ihmisissä.

        Mitähän salkkareissa tapahtunut transnaishahmon tuominen sarjaan synnyttääkään. Siinä on mukavan ennakkoluuloton sarja joka on tuonut sen homouden olohuoneisiin ja nyt trans. Ai ai, kyllä nyt foobikot nousee vaatimaan käsikirjoittajien päitä seipääseen, jokin raja, lapset saastuu ja jumala muuttaa seuraavaan galaksiin. Katsellaan.

        Aika osuvasti sanottu! Hienoa nähdä etten ole ainoa joka ajattelee näin! :)


      • Epäloogista

        Nimenomaan, miksihän hetskuja kiinnostaa esim. töissä, että onko joku henkilö htbl...vaikka itselle riittää että hoitaa duuninsa ja ei ole tarvetta tuoda itseään muuten esiin.


      • mainosmaikki

        Kerro nyt millainen käytös on sitä mainostamista ja millainen ei, jotta osaan toimia oikein?

        Kovasti tuntui ihmisiä esim. uudessa työpaikassa kiinnostavan, olenko sinkku vai onko mulla miestä. Eli kyllä se näköjään kuuluu muille ketä rakastan. Miten tuohon kysymykseen voi vaimollinen ihminen vastata jottei tule mainostaneeksi?

        Tai jossei sitä ole kysytty, sopiiko kahvipöydässä kertoa viikonlopunvietostaan vaimonsa/tyttöystävänsä kanssa ihan samaan tapaan kuin heteronaiset kertoo, missä kävivät miehensä kanssa?


      • my 5 cents
        mainosmaikki kirjoitti:

        Kerro nyt millainen käytös on sitä mainostamista ja millainen ei, jotta osaan toimia oikein?

        Kovasti tuntui ihmisiä esim. uudessa työpaikassa kiinnostavan, olenko sinkku vai onko mulla miestä. Eli kyllä se näköjään kuuluu muille ketä rakastan. Miten tuohon kysymykseen voi vaimollinen ihminen vastata jottei tule mainostaneeksi?

        Tai jossei sitä ole kysytty, sopiiko kahvipöydässä kertoa viikonlopunvietostaan vaimonsa/tyttöystävänsä kanssa ihan samaan tapaan kuin heteronaiset kertoo, missä kävivät miehensä kanssa?

        Ihmettelen miksi tämä "gdgebt-gfshsfh-afgdf-henkilö ei ole vastannut hyvin yksinkertaisiin kysymyksiisi.


    • gdgebt

      En ole noin sanonut, sanoin vaan ettei tarvi tunkea asiaa joka tuutista. On aikas eri asia, kun että sanoisin että pitää pysyä siellä tai täällä :)

      • lahdöqjskqbsjq

        "Tuskin ketään kyllästyttäisikään, jos tämä aihe osattaisiin pitää omilla palstoillaan ja klubeillaan" näin sä kirjoitit.

        Luepa tuo f*ckin kommentti. Jos osaat luka ja ymmärtää noin pitkää tekstiä edes.

        Homoutta ei tungeta joka tuutista. Heteroutta tungetaan joka tuutista. Jos homot pitää kerran vuodessa oman kulkueensa ihmisoikeuksiensa puolesta ja myös muistuttavat olemassaolostaam joskus joillain elämänaluella, se on pelkkää kärpäsen paskaa verrattuna siihen, kuinka heteronormatiivisessa maailmassa me eletään. Kaikkien oletetaan olevan heteroita.


    • Koko Nainen

      Joku täs nyt tökkii. Mietin että eka rakkaus oli kiva, toka rakkaus oli ihan ok, ja tää nykyinen on ok ok.Niin olisikohan se niin että mä olen kasvanut ja ne asiat joita ihmisen on hyvä edistää elämällään olis oikeilla paikoillaan.Kaikki kunnia rakkaudelle mutta mä tykkään ihmisestä joka tekee suuresti jutuja kaikkien hyväks. Ei vaan tee työtä ja elä parisuhteessa.

    • gfshsfh

      Käy kyllä mielessä, että tietääkö vähemmistöt mitä haluavat. Vaaditaan samoja oikeuksia ja tasavertaista kohtelua kaikkiin muihin verrattuna. Samaan aikaan kuitenkin korostetaan miten olette erityisryhmä ja teitä pitää sen mukaan kohdella. Menee aika pahasti ristiin...

      Heterouden tunkeminen on aika heikko heitto. Riippuu miten katsoo asiaa. Tietty jos haluaa nähdä kaiken aina homovastaiseksi, asian näkee noin. Aika monessa mainoksessa on mies tai nainen. Ovatko nämä suunnattu heti heteroille? Lelumainoksissa on lapsi, sama kysmys?

      Ja kyllä homoutta tungetaan nykyään sangen kiitettävästi läpim ei sitä voi olla huomaamati. Homot ja lesbot kun korostavat koko ajan itseään, omaa erikoisuuttaan jokaisessa mediassa ja paikassa, jossa vaan voivat täyttä kurkkua. Joo, eivät asiat muutu ellei kissaa nosta pöydälle, mutta kannattaa miettiä miten sen tekee. Tällä hetkellä tyyli on minusta väärä.

      Pride ei paljoa hetkauta, koska se on minusta jo aikansa elänyt. Tuohan se kaupunkiin aina väriä ja on yksi kesätapahtuma muiden joukossa.

      Ainakin itse luulin aina tärkeintä olevan, että on hyvä olla itsensä kanssa ja on onnellinen. Tuskin kukaan koko ajan toitottaa mitä tekee makuuhuoneessaan ja kenen kanssa tai kenen kanssa seurustelee. Eiköhän se tule ilmi ilman turhaa toitotustakin.

      • f*ck

        eihän me toitoteta mitä tehdään makkarissa, jos vilkaisee homofobikkojen puheita niin siellä ne vasta sänkyleikkejä kyttäävät. Vaadimme oikeuksia, aivan, koska eikö susta sisvistysvaltioksi itseään kutsuva maa antaisi samat oikeudet jokaiselle kansalaiselleen? Oikeudet tulisi ikään kuin syntymälahajna, niin kuin heteroille tulee. Jos me haluamme korjata näitä asioita, se ei onnistu siten että lähetetään kirje eduskuntaan kerran vuodessa. Se on huomatttu eduskunnassakin ja on laadittu kansalaisaloite. Voit tutustua siihen sitten kun jaksat.
        Ensin on järkevää täällä kirjoitetun perustella suunnata mainokset valtaväestölle, nyt sitten kun mainoksessa on valkoinen ydinperhe, se onkin viesti jopa sille sateenkaariperheelle? On sulla ihanan lennokas mielikuvutus. Mutta kuten sanoin, tuo asiat tuskin meitä saa itkemään palstoilla.

        Kirjoitit "Vaaditaan samoja oikeuksia ja tasavertaista kohtelua kaikkiin muihin verrattuna. Samaan aikaan kuitenkin korostetaan miten olette erityisryhmä ja teitä pitää sen mukaan kohdella. " vaadimme tasavertaisuutta kaikkiin muihin nähden, eli myönsit itsekkin että kaikki muut nauttivat näistä oikeuksista, joten kyllä, se tekee meistä erityisryhmän koska me olemme ainoa. Ei siis minkäänlaista ristiriitaa.

        Kerro vielä miten homot ja lesbot korostavat itseään? Ja miten esim koet sen että heteronaiset laittavat silarit, pienen hameen ja kävelevät kaiken kansan nähden ulkona??? Tai mitä jos punkkari niittitakissaan kävelee kadulla, ettäs kehtaa, aatteet päin näköä vaan??? Entäpä kun keski-ikäinen mies laittaa hihattoman ja shortsit roikkuu liian alhallaa, onko se jokin valkoisen miehen oikeus näyttää persettä? Mites ne ihmiset jotka on kovaäänisiä, liian pitkiä, liian lyhyitä, liian laihoja, liian pulleita, pitäisikö heillekkin sanoa että älkää sitten kiinnittäkö tavallisten ihmisten huomiota etteivät he ärry teihin?

        Sun mielestä vain homot ja lesbot korostaa itseään, mitäs ne homot ja lesbot jotka menee sunkin tutkan ohi. Ne joista ei huomaa mitään erikoista. Nekö voisit hyväksyä? Poissa silmistä poissa mielestä? Olisiko maailma sulle silloin helpompi paikka jos olisi vain ihmismassa, kaikki näyttäisi samalle, pukeutuisi samanlaisiin vaatteisiin, kukaan ei erottuisi luonteen tai ulkonäön takia.

        Luulen että sulla on ongelma elämän monimuotoisuuden käsittämisessä ja hyväksymisessä. Kun näet jotain erilaista kuin missä itse elät, menet pieneen paniikkiin, osaat vain tuijottaa sitä uhkaa joka erottuu. Bongaat kaikkialta tätä uhkaa, kohta varmaan ne haluaa muuttaa naapuriisi, onneksi siinä on peltoa välissä ja ainahan se siellä hoidellaan nämä asiat ihan ilman isoja puheita? Sä haluat elää elämääsi rauhassa, se on ok, mutta onnistuaksesi vältämään sykkeesi nousut, sun on opittava antaa muidenkin elää omaansa. Siten sua ei haittaa eikä tunnu kauhealle vyörylle kun näet telkkarissa homoseksuaaalin- Joten tsemppiä sinne ja katsele luontoa, siellä on kaikki hyvin. Linnut laulaa, perhoset lentää, ja luonnossa ilmenevä homoseksuaalisuus menee sulta ihan ohi silmien, koska ne ei kororsta sitä. Tukeudu siihen heikkoina hetkinäsi. Jotkut ymmärtää sua siis.


      • toitohuoh

        Sä et vaan huomaa sitä valtaenemmistöä homoja ja lesboja jotka ei mitään toitota, ainakaan omaa erikoisuuttaan. Etkä varsinkaan sitä onneksi ehkä jo vähemmistöä, joka elää ihan kaapissa edelleen. Ja sitten törkeästi yleistät, että kaikki muka toitottaa jokaisessa mahdollisessa paikassa.

        Sano nyt edes muutama tapaus, jossa joku homo tai lesbo oikein korostaa omaa erikoisuuttaan.

        Jos niitä muutama löytyykin, niin millä ihmeen logiikalla tästä päättelet, että joku sellainen massa kuin "vähemmistöt" on kaikki heidän kanssaan samaa mieltä?! Kyllä sieltä vähemmistön sisältä löytyy eri tavoin ajattelevia ja toimivia henkilöitä.


    • afgdf

      En kyllä kovinkaan montaa mainosta muista nähneeni, joissa on ydin perhe. Ja tuokin on oma oletuksesi joka kohdistuu mainokseen. Mitä jos mainoksissa onkin uusioperhe tai toinen onkin isä, jolla on ystävä mukana?

      Tuossa nimenomaan on ristiriita. Ette halua tulla hyväksytyksi osana yhteiskuntaa, vaan vaaditte oikeuksianne eritysryhmälle. Kiitos kun selvensit asian.

      Liika on liikaa yksinkertaisesti. Punkkarit ym eivät koko ajan tunge aatettaan toisten kurkusta alas, kuten homot sekä lesbot tekevät. Siinä piilee se ero, jos asian ymmärrät. Joka puolella asiaa toitotetaan, ei tarvitse kuin silmät olla auki. Mutta homous/lesboushan onkin muotia. Osa tekee todella selkeäksi tyylillään mihin suuntaan on kallellaan. Homoista osasta ei voi edes erehtyä, puuttuu vain kyltti kaulasta. Samalla toitotetaan, että olemme samanlaisia kuin kaikki muut, vaikka omaa erikoisuuttaan korostetaan kaikin mahdollisin tavoin. Tässä on ristiriita.

      Eipä ole paljoa sarjaa, jossa ei homoja/lesboja olisi. Onneksi osa sarjoista sentään tajuaa kuvata heidät normaaleina ihmisinä. Siinä on minusta edistystä tapahtunut ja tuo onkin yksi keino muuttaa asenteet. Näyttää muitakin kuin stereotyyppisiä vähemmistöjen edustajia, joita kadulla näkee jo tarpeeksi.

      En sano, että poissa silmistä poissa mielestä. Minulle on yks ja hailee mitä kukin tekee makkarissaan. Ei kiinnosta minua. Kiinnostaa vain ihminen ihmisenä. En ole sanonut, etten hyväksy itsensä ylikorostavia, lähinnä se huvittaa, kun pitää niin olla homoa/lesboa. Kukin tyylillään. Ja ihan tiedoksesi, en ole missään vaiheessa kuulunut massaan, enkä tule kuulumaan. En koe siihen tarvetta. En myöskään koe tarvetta korostaa mitä teen makkarissani, koska se ei muille kuulu.

      Voi jeesus taas väitteitäsi. Minulla ei mitään ongelmaa ole ymmärtää monimuotoisuutta, koska se on rikkaus. Lue tarkemmin kirjoitukseni. Kuten sanoin aiemmin, ainoastaan tuo in yer face asenne homoilla/lesboilla aiheuttaa vastareaktion, eikä se ole ihme. Jos jotain asiaa tuputetaan liikaa, tulee siihen vastareaktio. Tuo toki riippuu myös siitä, miten asia esitetään.

      Tekstisi ja mitä minusta väität on puhdasta paskaa. Osut todella kauas maailsta, mutta se tuskin sinua edes kiinnostaa. Koet tarpeen lokeroida kaikki ja tuomita eriävät mielipiteet. Asia selvä. Mitään erilaisuutta en ole uhaksi kokenut koskaan, enkä koe siihen tarvetta. Asun monuikulttuurisessa taloyhtiössä ja minusta tämä on mukava paikka asua. Naapurit tulevat toimeen keskenään, vaikka tulemme eri kulttuureista. Jos kaikki normaalista poikkeavas saisi minut paniikkiin, en pystyisi täällä edes asumaan.

      Missähän vaiheessa olinkaan kieltänyt muita olemasta omia itsejään? En missään. Olin vain sanonut, ettei tarvitse kailottaa mitä makuuhuoneessaan touhuaa. Seurustelusuhteen voi tuoda luontevasti minusta esiin ja kyllähän onnensa mieluusti tuo esiin. En silti tajua mikä homosuhteessa muka on niin erikoista, että asiaa pitää korostaa kaikin tavoin. Minusta se on suhde siinä missä mikä tahansa muukin.

      Niin, ehkä jotkut ymmärtävät myös sinun asenteellisuuttasikin.

      • LLL40+

        "Punkkarit ym eivät koko ajan tunge aatettaan toisten kurkusta alas, kuten homot sekä lesbot tekevät. Siinä piilee se ero, jos asian ymmärrät."
        Punkkarina oleminen on valinta, homous ja lesbous eivät. Siinä se ero, jos asian ymmärrät.


      • f*ck

        eli ihan yksinkertaisesttuna, älä ole liikaa homo ettei normi hermostu. Ei saa olla liikaa homo, se on aatteen tunkemista väkisin, ei saa olla näyvästi lesbo koska silloin kailottaa mitä tekee makkarissaan. Aatteitaan ei saa tunkea, kun sä oikeen tarkkaan katsot ympärillesi niin mä voisin vaikka lyödä vetoa että homoseksuaalien aate ei ole ihan siinä kärjessä. Kokeillaanko uskontoa, polittiikaa ihan vaikka eka. Luulen että aletaan olemaan ihan toisessa mittakaavassa.

        Onhan se kiva että sulla selkenee omat puheesi, muistat nyt erityisryhmä puheesi ja sen merkityksen kun se sulle nyt itsellesikin aukesi.

        Onhan se kiva tapa olla notkeasti syrjivä kun sanoo että homoseksuaalien itsensä korostaminen on aatteiden tuputtamista, mutta muiden itsensä korostaminen sua vain huvittaa. Tai ei, ei se ole syrjivää, olen väärässä, se on homofobiaa.


      • fasefrh

        Miksi pitäisikään olla sarja, jossa ei ole yhtään homoa tai lesboa?

        Jos sarja koettaa kuvata edes jotenkin realistisesti maailmaa, niin tottahan siellä on homoja ja lesboja, koska kaikkialla on. Vai pitäisikö ne sensuroida pois kuten sellainen yhtä arkipäiväinen asia kuin paskalla käynti?

        Veikkaanpa että esim. työpaikoilla on yhä edelleen korostamista yleisempää kaapissa olo. Mitä mulla on homoja ollut työkavereina niin yksi on hieman toitottanut (ei joka tilanteessa), mutta useampi on ollut kaapissa niin että on yllättäen tavattu jossain Setan bileissä ja ovat sitten vannottaneet etten kertoisi.


      • afgdf
        f*ck kirjoitti:

        eli ihan yksinkertaisesttuna, älä ole liikaa homo ettei normi hermostu. Ei saa olla liikaa homo, se on aatteen tunkemista väkisin, ei saa olla näyvästi lesbo koska silloin kailottaa mitä tekee makkarissaan. Aatteitaan ei saa tunkea, kun sä oikeen tarkkaan katsot ympärillesi niin mä voisin vaikka lyödä vetoa että homoseksuaalien aate ei ole ihan siinä kärjessä. Kokeillaanko uskontoa, polittiikaa ihan vaikka eka. Luulen että aletaan olemaan ihan toisessa mittakaavassa.

        Onhan se kiva että sulla selkenee omat puheesi, muistat nyt erityisryhmä puheesi ja sen merkityksen kun se sulle nyt itsellesikin aukesi.

        Onhan se kiva tapa olla notkeasti syrjivä kun sanoo että homoseksuaalien itsensä korostaminen on aatteiden tuputtamista, mutta muiden itsensä korostaminen sua vain huvittaa. Tai ei, ei se ole syrjivää, olen väärässä, se on homofobiaa.

        Joopajoo, tyypillistä kommentointia, mitä nyt saattoikin odottaa. Olet tehnyt selväksi, että homot/lesbot ovat ja haluavat olla oma erityisryhmänsä ja heitä pitää näin kohdella. Asia selvä. Kiitos kun vahvistit käsitykseni.

        Yksinkertaistuksesi meni metsään. Saa olla ihan oma itsensä, mutta onko sitä seksuaalista suuntautuneisuuttaan pakko koko ajan kailottaa joka paikassa myös ihmisille, joille asia ei kuulu? Asian voi tuoda myös toisella tapaa esiin, ilman turhaa korostamista, muttei se onnistu.

        Tuli myös selväksi, ettei kanssasi kannata keskustella, koska sinusta mielipiteesi on ainoa oikea. Samaten tuomiosi muista on se ainoa oikea, vaikket ihmistä tunnekaan. Jospa opettelisit hyväksymään itse erilaiset ihmiset sekä mielipiteet etkä vain tuomitsemaan niitä

        Ai nyt syytät homofobiasta oikein :D :D :D Ei kiesus, vuoden vitsi. Omassa tuttavapiirissä vaan kun sattuu olemaan ihmisiä joka junaan, eikä yhteiskunta minua edes heteroksi luokittelisi.

        LLL40
        Eroa on, mutta vain homot/lesbot koko ajan korostavat tarpeetta itseään turhan kanssa.


      • jebajeba1
        fasefrh kirjoitti:

        Miksi pitäisikään olla sarja, jossa ei ole yhtään homoa tai lesboa?

        Jos sarja koettaa kuvata edes jotenkin realistisesti maailmaa, niin tottahan siellä on homoja ja lesboja, koska kaikkialla on. Vai pitäisikö ne sensuroida pois kuten sellainen yhtä arkipäiväinen asia kuin paskalla käynti?

        Veikkaanpa että esim. työpaikoilla on yhä edelleen korostamista yleisempää kaapissa olo. Mitä mulla on homoja ollut työkavereina niin yksi on hieman toitottanut (ei joka tilanteessa), mutta useampi on ollut kaapissa niin että on yllättäen tavattu jossain Setan bileissä ja ovat sitten vannottaneet etten kertoisi.

        Miksi joka sarjassa sitten on pakko olla homo/lesbo? Palveleeko se sarjan tarkoitusperää vai kosiskellaanko tällä vain yhtä väestöryhmää lisää katsojakuntaan? Entä jos homous/lesbous on juonen kannalta täysin olematon asia? Eli sinusta joka sarjaan on pakko saada kiintiöhomo/lesbo, tämä selvä.

        Tuo riippuu alasta todella paljon. MIssä itse olen ollut duunissa, ei siellä ole asiaa peitelty,. Vissiin olen ollut väärissä paikoissa töissä:)


      • f*ck
        afgdf kirjoitti:

        Joopajoo, tyypillistä kommentointia, mitä nyt saattoikin odottaa. Olet tehnyt selväksi, että homot/lesbot ovat ja haluavat olla oma erityisryhmänsä ja heitä pitää näin kohdella. Asia selvä. Kiitos kun vahvistit käsitykseni.

        Yksinkertaistuksesi meni metsään. Saa olla ihan oma itsensä, mutta onko sitä seksuaalista suuntautuneisuuttaan pakko koko ajan kailottaa joka paikassa myös ihmisille, joille asia ei kuulu? Asian voi tuoda myös toisella tapaa esiin, ilman turhaa korostamista, muttei se onnistu.

        Tuli myös selväksi, ettei kanssasi kannata keskustella, koska sinusta mielipiteesi on ainoa oikea. Samaten tuomiosi muista on se ainoa oikea, vaikket ihmistä tunnekaan. Jospa opettelisit hyväksymään itse erilaiset ihmiset sekä mielipiteet etkä vain tuomitsemaan niitä

        Ai nyt syytät homofobiasta oikein :D :D :D Ei kiesus, vuoden vitsi. Omassa tuttavapiirissä vaan kun sattuu olemaan ihmisiä joka junaan, eikä yhteiskunta minua edes heteroksi luokittelisi.

        LLL40
        Eroa on, mutta vain homot/lesbot koko ajan korostavat tarpeetta itseään turhan kanssa.

        eli kun on perushetero, sun pitäisi mennä sille nalkuttamaan että miksi se tuo heterouttaan esille? Miksi sua huvittaa jos joku heteromimmi laittaa ryntäät ulos ja tarjoilee seksuaalisuuttaan anteliaasti, mutta jos homo tai lesbo näyttää sun makuun liian homolle ja lesbolle se ärsyttää sua?
        Onko nyt niin että sulla on ikäviä kokemuksia, ehkä sua ei jostain syystä ole otettu leikkeihin mukaan, ja nyt olet vain katkera? Koska tuolle sun lesbo ja homo vastaisuudelle ei ole oikein selitystä, kun on kerta ihan moneen junaan ystäviäkin ja monikulttuurista ja kaikkea mitä nyt avarakatseisen ihmisen varustuksiin kuuluu, Silloin sun syyt inhota on henkilökohtaiset.

        Sä tuut sanomaan että lesbojen eikä homojen pitäisi erottua katukuvasta, että ei julkisesti saisi huudella tai edes olla millainen haluaa, sellainen josta näkee että on homo tai lesbo. Sitten sanot että sunkin mielipide pitäisi vain hyväksyä ja olla sitä tuomitsematta. Sehän on aivan naurettavaa että kaikki mielipiteet ja ajatukset ja ihmiset pitäisi hyväksyä ja sanoa että se on ok olla tuota mieltä. Jos ihan ajattelua laitat tähän asiaan, ymmärrät varmaan itsekkin asian.

        Mä en usko että sun kannattaakaan jatkaa keskustelua, koska jos ihmisellä on kertynyt tuskaa ja pettymyksiä ja tullut takkiin, on sen vaikea päästää taakastaan eroon ja nähdä asia järkevästi. Toivotaan että löydät joskus jotain mikä parantaa oloasi ja jaksat katsoa sitten homon näköistä homoakin ilman että kauhea torjumisen tuska riipii.


      • afgdf
        f*ck kirjoitti:

        eli kun on perushetero, sun pitäisi mennä sille nalkuttamaan että miksi se tuo heterouttaan esille? Miksi sua huvittaa jos joku heteromimmi laittaa ryntäät ulos ja tarjoilee seksuaalisuuttaan anteliaasti, mutta jos homo tai lesbo näyttää sun makuun liian homolle ja lesbolle se ärsyttää sua?
        Onko nyt niin että sulla on ikäviä kokemuksia, ehkä sua ei jostain syystä ole otettu leikkeihin mukaan, ja nyt olet vain katkera? Koska tuolle sun lesbo ja homo vastaisuudelle ei ole oikein selitystä, kun on kerta ihan moneen junaan ystäviäkin ja monikulttuurista ja kaikkea mitä nyt avarakatseisen ihmisen varustuksiin kuuluu, Silloin sun syyt inhota on henkilökohtaiset.

        Sä tuut sanomaan että lesbojen eikä homojen pitäisi erottua katukuvasta, että ei julkisesti saisi huudella tai edes olla millainen haluaa, sellainen josta näkee että on homo tai lesbo. Sitten sanot että sunkin mielipide pitäisi vain hyväksyä ja olla sitä tuomitsematta. Sehän on aivan naurettavaa että kaikki mielipiteet ja ajatukset ja ihmiset pitäisi hyväksyä ja sanoa että se on ok olla tuota mieltä. Jos ihan ajattelua laitat tähän asiaan, ymmärrät varmaan itsekkin asian.

        Mä en usko että sun kannattaakaan jatkaa keskustelua, koska jos ihmisellä on kertynyt tuskaa ja pettymyksiä ja tullut takkiin, on sen vaikea päästää taakastaan eroon ja nähdä asia järkevästi. Toivotaan että löydät joskus jotain mikä parantaa oloasi ja jaksat katsoa sitten homon näköistä homoakin ilman että kauhea torjumisen tuska riipii.

        Jauha vaan samaa paskaa f'ck, kun et muuta näemmä osaa. Tuomitse nyt kaikki. jotka eivät näe asioita samalla tavalla kuin sinä. Ai joo, johan sen teit. Missään vaiheessa en ole sanonut ärsyttävän, ihmettelen vain tarvetta mainostaa itseään noin voimakkaasti. Ai joo, asiasta sanominen tekee minusta heti homofoobikon. Anteeksi.
        Ensin inhoan ja olen foobikko, nyt sitten olenkin katkera? Et tiedä minusta yhtään mitään, joten turha minusta on leukoja louskuttaa. Mielipiteeni ovat mielipiteitäni piste. Kaikelle on omat syynsä. En missään vaiheessa ole sanonut myöskään inhoavani ketään. Se edellyttäisi ihmisen tuntemista. Tosin asenteellisuutesi kyllä inhottaa sekä suvaitsemattomuutesi.

        Ja taas puhut asioista, joista et tiedä yhtään mitään. Et taida muuta osatakaan :D Kannattaa ottaa hieman selkoa asioista, koskee myös toisia ihmisiä, ennenkuin heistä rupeat omia totuuksiasi laukomaan :)


      • tarkkailuikkuna
        afgdf kirjoitti:

        Jauha vaan samaa paskaa f'ck, kun et muuta näemmä osaa. Tuomitse nyt kaikki. jotka eivät näe asioita samalla tavalla kuin sinä. Ai joo, johan sen teit. Missään vaiheessa en ole sanonut ärsyttävän, ihmettelen vain tarvetta mainostaa itseään noin voimakkaasti. Ai joo, asiasta sanominen tekee minusta heti homofoobikon. Anteeksi.
        Ensin inhoan ja olen foobikko, nyt sitten olenkin katkera? Et tiedä minusta yhtään mitään, joten turha minusta on leukoja louskuttaa. Mielipiteeni ovat mielipiteitäni piste. Kaikelle on omat syynsä. En missään vaiheessa ole sanonut myöskään inhoavani ketään. Se edellyttäisi ihmisen tuntemista. Tosin asenteellisuutesi kyllä inhottaa sekä suvaitsemattomuutesi.

        Ja taas puhut asioista, joista et tiedä yhtään mitään. Et taida muuta osatakaan :D Kannattaa ottaa hieman selkoa asioista, koskee myös toisia ihmisiä, ennenkuin heistä rupeat omia totuuksiasi laukomaan :)

        Minä ihmetten mikä ihmeen tarve sinulla on noin voimakkaasti ja jatkuvasti "in your face"-tyylillä mainostaa itseäsi ja mielipiteitäsi noin lesbopalstalla? Yksinään tuot itseäsi enemmän esille kuin 1000 homoa ja 1000 lesboa yhteensä, katso tarkkailuikkunan peiliin ja mieti sitä.


      • afgdf
        tarkkailuikkuna kirjoitti:

        Minä ihmetten mikä ihmeen tarve sinulla on noin voimakkaasti ja jatkuvasti "in your face"-tyylillä mainostaa itseäsi ja mielipiteitäsi noin lesbopalstalla? Yksinään tuot itseäsi enemmän esille kuin 1000 homoa ja 1000 lesboa yhteensä, katso tarkkailuikkunan peiliin ja mieti sitä.

        Mikä tarve teillä muilla taas on syrjiä eriävää mielipidettä ja haukkua sen esittäjä rasistiksi? En ole itsestäni mitään edes maininnut, sen on eräs toinen hoitanut kaikkitietävänä. Olen vain kirjoittanut mielipiteeni, jonka jälkeen, yllätys yllätys, oltiinkin kurkussa kiinni


      • my 5 cents
        afgdf kirjoitti:

        Mikä tarve teillä muilla taas on syrjiä eriävää mielipidettä ja haukkua sen esittäjä rasistiksi? En ole itsestäni mitään edes maininnut, sen on eräs toinen hoitanut kaikkitietävänä. Olen vain kirjoittanut mielipiteeni, jonka jälkeen, yllätys yllätys, oltiinkin kurkussa kiinni

        Sinun eriävä mielipide perustuu erittäin subjektiiviseen oletukseen, että homot ja lesbot alvariina mainostavat itseään jne. Kuitenkin suurin osa homoista ja lesboista eivät mainosta ja korosta itseään, pikemmin päinvastoin. Se näkyvä ja kuuluva osa on erittäin pieni osa homoja ja lesboja, mutta se on ryhmä minkä kykenet hahmottamaan ja vedät erittäin subjektiiviset johtopäätöksesi: "tuollaisia kaikki homot ja lesbot ovat - itseään esiintuovia mainosmaikkeja kaikki tyyni".


      • afgdf
        my 5 cents kirjoitti:

        Sinun eriävä mielipide perustuu erittäin subjektiiviseen oletukseen, että homot ja lesbot alvariina mainostavat itseään jne. Kuitenkin suurin osa homoista ja lesboista eivät mainosta ja korosta itseään, pikemmin päinvastoin. Se näkyvä ja kuuluva osa on erittäin pieni osa homoja ja lesboja, mutta se on ryhmä minkä kykenet hahmottamaan ja vedät erittäin subjektiiviset johtopäätöksesi: "tuollaisia kaikki homot ja lesbot ovat - itseään esiintuovia mainosmaikkeja kaikki tyyni".

        Taidat kulkea filtterit silmillä ainakin Helsingissä? Kyllä siellä itseään esille tuodaan ja tehköön niin, jos kokevat tarvetta. Jos he saavat siitä ryhmän henkisen tuen niin fine. Ainakin kuuluvat silloin tiettyyn ryhmään ja toimivat ryhmän odotusten mukaisesti. Kuten olen jo sanonut, eniten rohkeutta vaatii olla oma itsensä yksilönä, ei olla avoimesti homo/lesbo, koska sinut on jo silloin helppo lokeroida ja toimit ryhmän oletusten mukaisesti.

        Ja mitä mielipiteen subjektiivisuuteen tulee, kaikki mielipiteet ovat subjektiivisia.


      • my 5 cents
        afgdf kirjoitti:

        Taidat kulkea filtterit silmillä ainakin Helsingissä? Kyllä siellä itseään esille tuodaan ja tehköön niin, jos kokevat tarvetta. Jos he saavat siitä ryhmän henkisen tuen niin fine. Ainakin kuuluvat silloin tiettyyn ryhmään ja toimivat ryhmän odotusten mukaisesti. Kuten olen jo sanonut, eniten rohkeutta vaatii olla oma itsensä yksilönä, ei olla avoimesti homo/lesbo, koska sinut on jo silloin helppo lokeroida ja toimit ryhmän oletusten mukaisesti.

        Ja mitä mielipiteen subjektiivisuuteen tulee, kaikki mielipiteet ovat subjektiivisia.

        Asun 7-8 kuukautta vuodesta Los Angelesissa ja 4-5 täällä Suomessa. Los Angelesissa on asukkaita noin 2.5 kertaa enemmän kuin Suomessa. Tämä tarkoittaa myös sitä, että homoja ja lesboja on LA:ssa huomattavasti enemmän kuin Helsingissä tai koko Suomessa. Esille tuojien ryhmä siellä on pieni osa homoja ja lesboja suhteessa koko hbt-porukkaan ja samaa olen huomannut myös Helsingissä ja esim. San Franciscossa, New Yorkissa, Bostonissa, Lontoossa, Zürichissä ja Tukholmassa. Ja se pieni porukka on myös pienemään päin sitä mukaa mitä tasa-arvoisemmaksi lait muuttuvat.
        Olen yli 50-vuotias, joten aika pitkään olen seurannut kehitystä ja usko pois, sinä ylireagoit pienen ryhmän takia.


      • afgdf
        my 5 cents kirjoitti:

        Asun 7-8 kuukautta vuodesta Los Angelesissa ja 4-5 täällä Suomessa. Los Angelesissa on asukkaita noin 2.5 kertaa enemmän kuin Suomessa. Tämä tarkoittaa myös sitä, että homoja ja lesboja on LA:ssa huomattavasti enemmän kuin Helsingissä tai koko Suomessa. Esille tuojien ryhmä siellä on pieni osa homoja ja lesboja suhteessa koko hbt-porukkaan ja samaa olen huomannut myös Helsingissä ja esim. San Franciscossa, New Yorkissa, Bostonissa, Lontoossa, Zürichissä ja Tukholmassa. Ja se pieni porukka on myös pienemään päin sitä mukaa mitä tasa-arvoisemmaksi lait muuttuvat.
        Olen yli 50-vuotias, joten aika pitkään olen seurannut kehitystä ja usko pois, sinä ylireagoit pienen ryhmän takia.

        Se on sinun mielipiteesi, että ylireagoin. En mielestäni ylireagoi ainoastaan totean asian minusta olevan näin. On vaan niin helppoa piiloutua tiettyyn ryhmään sen sijaan, että uskaltaa elää yksilönä. Pätee kaikkiin ryhmiin. Homoilla/lesboilla tarve kuulua ryhmään ja omiin piireihin on ymmärrettävästi korostunut.


      • my 5 cents
        afgdf kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi, että ylireagoin. En mielestäni ylireagoi ainoastaan totean asian minusta olevan näin. On vaan niin helppoa piiloutua tiettyyn ryhmään sen sijaan, että uskaltaa elää yksilönä. Pätee kaikkiin ryhmiin. Homoilla/lesboilla tarve kuulua ryhmään ja omiin piireihin on ymmärrettävästi korostunut.

        Harvoin ihminen itse kokee ylireagoivansa ja vielä harvempaa on sen myöntäminen.

        'Homoilla/lesboilla tarve kuulua ryhmään ja omiin piireihin on ymmärrettävästi korostunut. '
        Aivan samalla tavalla kuin aikaisemmin kirjoitin, että vain pieni ryhmä hbt-porukkaa tuovat itseään esille, koskee asia myös ryhmään ja piiriin kuuluminen. Nuorilla ja nuoremmilla aikuisilla tätä tarvetta on enemmän, mutta ian karttuessa tarve vähenee. Ja jos tässä porukassa ilmenee niitä henkilöitä, jotka tuovat itseään esille, myös sen tarve iän karttuessa vähenee. Myöskään hbt-henkilöiden kuuluminen ryhmään tai piiriin ei ole yhtään sen enempää korostunut kuin jonkun kuuluminen esim. harrasteryhmään.


      • Hei golffia..
        tarkkailuikkuna kirjoitti:

        Minä ihmetten mikä ihmeen tarve sinulla on noin voimakkaasti ja jatkuvasti "in your face"-tyylillä mainostaa itseäsi ja mielipiteitäsi noin lesbopalstalla? Yksinään tuot itseäsi enemmän esille kuin 1000 homoa ja 1000 lesboa yhteensä, katso tarkkailuikkunan peiliin ja mieti sitä.

        Mietin tuota "tarkkailuikkunan" viestiä, miten ihmeessä joku agfhf nimimerkki saisi tuotua itseään enemmän esille kuin 1000x2 homoseks. Kirjoittamalla mielipideketjuun pari kommenttia, jolla on kymmenisen lukijaa? Nuohan on vain näkemyseroja. Toisaalta tuntuu kuin ko. "tarkkailuikkuna/my 5cent luulisi tietävänsä kommenttien perusteella hlön.

        Olisi outoa jos mielleyhtymät menisivät yhteen hlöön kertoisi se ainakin sen että kuinka harvinaista on sekä mielipiteet että erityisesti valtavirrasta eriävät mielipiteet, huh sittenkin enemmän kuin yksi koko valtakunnassa. Ei tuo agfg ole "hän" virheettömistä lauserakenteista päätellen, jota "tarkkailuikkuna" tuntuu otaksuvan.

        Sinänsä ei mölkkypelin harrastajat vaadi itselleen samoja arvostuksia kuin golfpelaajilla on, samanlaisia ihmisiä, eiku on ne golfpelaajat vähän kyllä..


    • Kiva juttu

      He he ! me pidettiin aikamoista ääntä lähiössä sänkytouhuissamme . Yläkerran muslimit paukutti joskus lattiaa ett iisimmin tytöt. Ja niiden lapsilla oli mainio virne kun tultiin rapussa vastaan. Niin sitäpä sitä on elämä.

    • miksi

      Olen kyllstynyt näihin (oletettavasti) heteroihin, jotka jauhavat homoseksuaaleista jotka toitottavat seksuaalisia mieltymyksiään. Tuntuu että edellämainittuihin törmää huomattavasti useammin. (TAITAA OLLA JOKU MUOTIVILLITYS, MITÄ!)

      Sitä toivoo, että ihmiset saisivat rauhassa olla homoja ja tuoda identiteettiään pukeutumisessaan ja olemuksessaan esille kuten haluavat. Ihan niin kuin heterot, ovat homoseksuaalitkin erilaisia. Stereotyyppisia, outoja, melko normaaleja...

      Enkä näe siinä mitään ristiriitaa, että joku vaatii itselleen samoja oikeuksia kuin muilla ja tuo samalla yksilöllisyyttään esille.

      • jebajeba1

        Kyllä homotkin menee oman massansa mukana, ei siinä silloin ole kyse yksilöllisyyden korostamisesta. Ja sama homma on heteroilla. Se, että uskallat olla yksilö, vaatii rohkeutta huomattavasti enemmän kuin olla homo/hetero/lesbo, jolloin kuulut jo tiettyyn ryhmään.

        Ja mitä maailmaa olen katsonut, ainakin tässä maassa saa olla ihan rauhassa mitä on.


    • Vai mitä?

      Omasta asenteestakin kiinni. En ikinä ole selitellyt tai puolustellut - oon vaan seurustellut. Jos ei ole jollekkin sopinut niin aika vähin äänin on häippässyt kuvioista. En edes noteeraa henkilöitä jotka nirsoilevat MUN seurusteluista ja tekemisistä. Eihän sellaisilla tuttavuuksilla ole mitään arvoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe