Lapsikaste/ympärileikkaus

Kristilliset tavat

Alkuseurakunnassa kaste korvasi ympärileikkauksen. Näin myös tytöt ja orjat voitiin ottaa seurakunnan yhteyteen tasa-arvoisina.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkuseurakunta#Kaste

Miksi tämä alkuseurakunnan kaunis tapa herättää nykyään niin paljon närää? Onko kyseessä juutalaisten ihannointi? Jotkut kristityt jopa viettävät bar/bat barakahia - mutta lapsikaste on hylätty.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bar_and_Bat_Mitzvah#Bar_and_Bat_Barakah

Juutalaiset kieltävät Jeesuksen pelastajana ja kristityt iloisesti ottavat heidän tapansa ja perinteensä vastaan. Milloinkohan saan kuulla, että helluntailaiset kieltäytyvät paitsi pikkulasten, myös muiden kastamisesta. Sen sijaan tilalle tulee varmaankin ympärileikkaus ja hepreankieliset rukoukset.

73

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavat muuttuvat

      Eikös tuo kaikki ole ennemminkin niiden Israelin ystävien hommaa? Vai onko heitä helluntailaisissakin?

    • pehmopappa

      Kastella ei ole mitään tekemistä ympärileikkauksen kanssa.

      Jeesus asetti kasteen opeutuslapsille: Matt. 28:18, Mark. 16:15-20... Luuk. 24:24

      Luuk. 24:47 Ei käsketty kastaa kaikkia kansoja, vaan julistaa evankeliuia:

      "ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista."

      Kuunnelkaa tämä evankelilumin kaste:

      http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35

      http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Viksten, Mauri/Yksittaisia/Mauri Viksten - Evankeliumin Kaste 17.2.1980.mp3

      • Moni asia on uusi

        Kyllä kaste siinä mielessä liittyy ympärileikkaukseen, että vähitellen ensimmäinen korvasi jälkimmäisen riittinä, jolla liityttiin uskonnolliseen yhteisöön. Kaste ei ollut kuitenkaan vain Jeesuksen asettama asia, vaan jo juutalaisilla oli kaste. Kastoihan Johannes Jeesuksenkin!

        Siirtymä juutalaisuudesta kristinuskoon ei ollut salamannopea, vaan se tapahtui vähitellen. Alkuseurakunnassa kaikki mielsivät itsensä ensin juutalaisiksi. Vasta paljon myöhemmin syntyi uskonto, joka muistuttaa nykypäivän kristinuskoa.

        Omassa seurakunnassani näistä asioista puhutaan usein messun jälkeen tai erilaisisten kokoontumisten yhteydessä. Minusta on hienoa, että asioista voidaan puhua suoraan ja niiden oikeilla nimillä.


      • kjhg4D3We

        KETÄÄN EI OLE KÄSKYTTY KASTAA NIHINKÄÄN RIKOLLISEN KRISTINUSKON YLI 3500 LAHKOON MAAILMASSA!
        Uskovaiset uskovat saatanaa palveleviin herroihinsa mutta aivopestyn järki ei riitä ymmärtämään että ovat eksytettyjä pois Jumalallisuudesta!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesuksen Oman Sanan kasteoppi:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        SIIS JEESUS KÄSKI PESEYTYÄ JA NÄYTTI ESIKUVAN KAIKILLE JOTKA YMMÄRTÄVÄT.
        Tänäänkin, maailmassa mm. sairaaloissa pelastuu tuhansia, ellei kymmeniä tuhansia tai enemmän kun hoitavat HYGIENIAA sairauksien välttämiseksi ja torjumiseksi.

        YRITÄTTE, SITÄ YMMÄRTÄMÄTTÄ TODISTAA, ETTÄ JEESUS OLIS MUKA OMAN OPPINSA RIKKONUT RIKOLLINEN!!!
        HÄVETKÄÄ SAATANAA jumaloivina!!!
        Ryöväri ei ollut uskossa eikä kastettu mutta oli pesty "niin sisäisesti kuin ulkonaisesti" MUTTA JEESUSTA RIKOLLISEKSI TODISTAVAT OVAT NIIN "PASKASIA" SISÄISESTI, ETTEI ULKOSESTI PESUKAAN AUTA ULKOKULTAISUUTTANNE MUUTA KUIN OSOITTAMAAN SAATANAN HERRAKSENNE!
        Luukkaan evankeliumi:
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."


    • Siis ympärileikkauksen paikalle tuli kaste, ja vielä kaikille kansoille (Kol.2:11-12). Vasta ylösnousemuksen jälkeen Jeesus asetti kristillisen uudenliiton kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19-20). Jeesus ei ennemmin ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle(Room.6:3). Johanneksen kaste oli vain juutalaisille (apt.13:24). Johanneksen kasteen tilalle tuli uudenliiton kaste (apt.19:1-6).

      • iuytr

        weha_lle:
        Miksi valehtelet väärennetyn raamatun tuella?
        Onko todellakin niin tärkeää saatanaa palveleminen että pitää Jeesusta pilkaten valehdella?

        Missään kohtaa IHMISTEN raamattuja ei ole JEESUS käskenyt kastaa KETÄÄN, PIKKU LAPSIAKAAN; LAPSIKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUTEEN JÄSENIKSI TAI EDES SELLAISEN JÄRJESTÖN USKOVAISIKSI TAI JOPA SELLAISEN RIKOLLISEN JÄRJESTÖN PEDOFIILI PERKELEIDEN UHRIKSI!!!

        Esim.
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        JOS EDELLEEN OLET ERIMIELTÄ ASIASTA VÄÄRENNETYN RAAMATUN JA SILLE SAATANALLISEN TUEN ANTAJANA, NIIN TODISTA VÄITTEESI OIKEAKSI JEESUKSEN ANTAMAN TIEDON; MARKUS 16:15 EHDOILLA.
        Ellet Jeesuksen ehdoilla pysty kantaasi Hänen opiksi todistamaan, niin olet saatanallinen raukka jonka nahoissa ei ole Jumalallisuutta hitustakaan mutta saatanaa jumalanaan palvelevaa väärää todistusta paasaavan sontaluukku olet!

        Onko puolusta kantasi jos Jeesuksen antamalla Hänen Omille ehdoilla eikä saatanaa palvelevien väärennetyn raamatun turvin!

        Asiallista vastausta odotan!
        =====================

        JK.
        Huomaa itse, että "weha 22.6.2014 21:48" tekstisi sisältää Jeesuksen Nimen ja väärennetyn raamatun kohdan JOTA TUET MUIDEN KUIN JEESUKSEN OMALLA SANALLA jotka saatanaa palvelevelille eivät kelpaa muuten kuin vain ja ainoastaa väärennettyinä tai väärin tulkittuina.


    • Siis ympärileikkauksen paikalle tuli kaste, ja vielä kaikille kansoille (Kol.2:11-12). Vasta ylösnousemuksen jälkeen Jeesus asetti kristillisen uudenliiton kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19-20). Jeesus ei ennemmin ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle(Room.6:3). Johanneksen kaste oli vain juutalaisille (apt.13:24). Johanneksen kasteen tilalle tuli uudenliiton kaste (apt.19:1-6).

      • Raamatusta

        Wehalla pätkii taas luetun ymmärtäminen.

        Jeesus EI KÄSKENYT kastaa kaikkia kansoja, vaan Hän käski saarnata evankeliumia
        kaikille kansoille!

        Eihän kirkkokaan kasta "kaikkea kansaa" vaan ainoastaan kirkkoon kuuluvien
        lapset!!!


      • pokijuyt

        Paavalais-luterilaisuuden opit EIVÄT OLE JUMALAN JA JEESUKSEN SANAA VAAN SAATANAA PALVELEVIEN SOPASKAA!

        USKO PAAVALIIS MUTTA ÄLÄ TEE SIITÄ IHMISILLE JUMALAA:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        USKO LUDER/LUTHERIN OPPIA MUTTA ÄLÄ TEE SIITÄKÄÄN JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVILLE IHMISILLE OPPIA:
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        TUON KÄSKYN TOTEUTTAJIEN HISTORIAA:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        jne


    • ?-!

      Typerää leikellä evoluution kehityksessä ei ole kehittynyt mitään turhaa siis miksi leikellä

    • Sakramentit=Kirkon

      Joissain pienemmissä seurakunnissa/lahkoissa opetetaan, että kaste on vasta Jeesuksen asettama. Itse asiassa sillä on huomattavasti vanhemmat juuret juutalaisuudessa.

      Kun kirkkoisät keksivät kristinuskon, he nostivat kasteen sakramentiksi. Tätä kirkkoisien päätöstä uppokastetut kunnioittavat täysillä.

    • hoi jaa

      voi hyvät tietämättömät ihmiset kun mailmassa on satoja kasteita ennen Jeesusta, mutta vain yksi uudestisyntyneen kaste, eli se paljon (väärin) siterattu "yksi kaste"-.

      Kaikilla edeltävillä on sama nollan arvoinen merkitys sen rinnalla.

      mutta kuinka moni tämän käsittää... ei ainutkaan ilman uudestisyntymää.

      • Kaste on pilattu

        Uudestisyntymisoppi on moderni keksintö USA:sta.


      • no jopas nyt
        Kaste on pilattu kirjoitti:

        Uudestisyntymisoppi on moderni keksintö USA:sta.

        Ai...oliko nikodeemus amerikkalainen ?

        entäs ne 3000 sielua jotka kääntyivät Pietarin saarnan vaikutuksesta ?


      • Eri asioita
        no jopas nyt kirjoitti:

        Ai...oliko nikodeemus amerikkalainen ?

        entäs ne 3000 sielua jotka kääntyivät Pietarin saarnan vaikutuksesta ?

        Uudestisyntymisopin mukaan ihminen täytyy kastaa aikuisiällä tai nuorena (ei lapsena), jolloin hän syntyy uudesti. Tällainen rituaalipalvonta on USA:sta peräisin. Nikodemuksella ja Pietarilla ei ole mitään tekemistä helluntailaisten riittien kanssa.


      • taunot irti
        Eri asioita kirjoitti:

        Uudestisyntymisopin mukaan ihminen täytyy kastaa aikuisiällä tai nuorena (ei lapsena), jolloin hän syntyy uudesti. Tällainen rituaalipalvonta on USA:sta peräisin. Nikodemuksella ja Pietarilla ei ole mitään tekemistä helluntailaisten riittien kanssa.

        Kokeiles keksiä vielä jotain hullumpaa soopaa !

        pitkälle olet jo edistynyt sokeudessasi se on myönnettävä.


    • Uudenliiton kasteessa on Pyhä Hengen nimi ja siis Pyhä Henki ja siinä tehdään opetuslapsia- Johanneksen kaste oli erimerkkinen kaste ja sen tilalle tuli kristillinen kaste kaikille kansoille. Johanneksen kaste ei enää uudessa liitossa riittänyt (apt.19:1-6).

      • 7yuhngfd

        Edelleen jauhat UT sopaskaa!

        JEESUS EI OLE SATOJA MILJOONIA IHMISIÄ, PIKKU LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN PERUSTAJA JOTEN UT ON JA PYSYY RIKOLLISTEN kouluttamis oppina:

        Matt. 28:20 "ja OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        KENEN KANSSA OLETTE "maailman loppuun asti?
        TÄTÄ PAPPINNE SAA SAARNATA JA OPETTAA TEIDÄN EKSYTTÄJINÄ:
        Kristittyjen (ei kristillisten) opeissa on paljon yllä olevaa raamatun kohtaa rikkovia oppeja.
        Tässä pieni listaus:
        -”Jumala on avioliiton asettanut” ei ole raamatussa – eksytys oppi
        -”lähetyskäsky” sana lisätty väärennettyyn vuoden 1992 vuoden raamattuun
        -”kastekäsky” ei ole Jumala tai Jeesuksen antamassa Laissa ja opeissa mutta on väärennöksenä.
        -”lapsikaste” jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys, ei raamattuun kuuluva sana
        -”kummi” sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne
        -”hätälapsikaste” on lisäys -ei raamattuun kuuluva sana
        -”kolminaisuusoppi” on lisäys – ei raamattuun kuuluva sana tai oppi
        Johanneksen evankeliumi: 10:30 ”Minä ja Isä olemme yhtä.”
        Ilman Isää ja Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        -”perisyntiä” ei raamattu tunne – kesitty, ilmeisesti lapsiakasteen ”pakottamiseksi”
        -”rippi” sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali
        -”rippisalaisuus” ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta oikeuden eteen vastaamaan teoistaan.
        -"sakramentti" herrojen keksimää ymmärtämättömyyttä sakramentti = mysteerio = salaisuus = ei ymmärrettävää.
        jne…

        USKOVAINEN ON USEIN YMMÄRTÄMÄTTÖMÄNÄ PAHEMPI VALEHTELIJA KUIN HÄNEN OPETTAJANSA:
        Luukas 20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...


      • ei kieltoa

        On se hyvä asia, että luterilaisia ei elänyt Vanhan liiton aikaan, sillä he olisivat ympärileikanneet tytökin, koska Raamattu ei sitä kiellä!


      • kieltoa ei ole
        ei kieltoa kirjoitti:

        On se hyvä asia, että luterilaisia ei elänyt Vanhan liiton aikaan, sillä he olisivat ympärileikanneet tytökin, koska Raamattu ei sitä kiellä!

        Eivät olisi, Raamattu ohjaa ympärileikkaamaan vain pojat. Kastamaan Jeesus sen sijaan kehoittaa kaikkia kansoja


      • selvää oppia

        Weha on oikeassa:
        "Uudenliiton kasteessa on Pyhä Hengen nimi ja siis Pyhä Henki"

        Näin juuri oli Jeesuksen kasteessa, Isä, Poika ja Pyhä Henki olivat läsnä yhtä aikaa.
        Näinhän ei ollut Johanneksen kasteessa!!!

        "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään".
        "Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakonn ristinsä ja
        seuratkoon minua".

        Miten vaikeaa se on lihalle ja verelle eli ylpeälle luonnollemme seurata Jeesusta
        myös kaste-asiassa.


      • jonglööri
        selvää oppia kirjoitti:

        Weha on oikeassa:
        "Uudenliiton kasteessa on Pyhä Hengen nimi ja siis Pyhä Henki"

        Näin juuri oli Jeesuksen kasteessa, Isä, Poika ja Pyhä Henki olivat läsnä yhtä aikaa.
        Näinhän ei ollut Johanneksen kasteessa!!!

        "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään".
        "Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakonn ristinsä ja
        seuratkoon minua".

        Miten vaikeaa se on lihalle ja verelle eli ylpeälle luonnollemme seurata Jeesusta
        myös kaste-asiassa.

        "Miten vaikeaa se on lihalle ja verelle eli ylpeälle luonnollemme seurata Jeesusta
        myös kaste-asiassa."

        Tätä pitää kysyä uudestikastajilta


      • huygtfr
        ei kieltoa kirjoitti:

        On se hyvä asia, että luterilaisia ei elänyt Vanhan liiton aikaan, sillä he olisivat ympärileikanneet tytökin, koska Raamattu ei sitä kiellä!

        Nii-in...
        Raamattu ei kiellä LASTEN RAISKAAMISIAKAAN JA SILTI NE OVAT RIKOKSIA!
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12194780

        Ei uskovaisten tarvitse tyhmiä olla mutta ilmeisesti se helpottaa!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Suomalaiset lestadiolaiset ovat ilmeisesti aloittaneet pohjois ruotsalaisten ristilli riiputtamiset! Olishan lahkon sisällä joku rikollisen kristinuskon paavalilais-luterilainen saatanallinen hengen andistus tappaja piru iskenyt taas...:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12310979#comment-68453533
        "teu,
        17.6.2014 23:11
        Ei niin senhän min tiedän , mutta jos Norbottenissa on tänään n.600 ristittyä
        Paljonko on mennyt ? "

        Kunhan vaan ei olis ainakaan lapsia taas uhrina!!!


      • uhgytr
        selvää oppia kirjoitti:

        Weha on oikeassa:
        "Uudenliiton kasteessa on Pyhä Hengen nimi ja siis Pyhä Henki"

        Näin juuri oli Jeesuksen kasteessa, Isä, Poika ja Pyhä Henki olivat läsnä yhtä aikaa.
        Näinhän ei ollut Johanneksen kasteessa!!!

        "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään".
        "Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakonn ristinsä ja
        seuratkoon minua".

        Miten vaikeaa se on lihalle ja verelle eli ylpeälle luonnollemme seurata Jeesusta
        myös kaste-asiassa.

        nono!!

        rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina joten...
        ILMAN PYHÄÄ ISÄÄ JA ILMAN PYHÄÄ POIKAA EI OLE PYHÄÄ HENKEÄ joten rikollisen kristinuskon pyhällä hengellä on saatana sarvet.

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLINEN 11§.
        Eikä ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        jne


      • totuuden mukaan
        jonglööri kirjoitti:

        "Miten vaikeaa se on lihalle ja verelle eli ylpeälle luonnollemme seurata Jeesusta
        myös kaste-asiassa."

        Tätä pitää kysyä uudestikastajilta

        Eihän se meille Raamatun mukaan toimineille ole ollut vaikeaa, koska olemme ottaneet kasteen Jeesukseen tultuamme hänen omikseen. Päinvastoin, mehän olemme täysin vapaita kaikesta siitä sananvääntämisestä jota vauvakastetut harjoittaa yrittäessään väkisin tunkea UT:n sivuille tuota taikauskoa, että vesi pelastaa!


      • jonglööri
        totuuden mukaan kirjoitti:

        Eihän se meille Raamatun mukaan toimineille ole ollut vaikeaa, koska olemme ottaneet kasteen Jeesukseen tultuamme hänen omikseen. Päinvastoin, mehän olemme täysin vapaita kaikesta siitä sananvääntämisestä jota vauvakastetut harjoittaa yrittäessään väkisin tunkea UT:n sivuille tuota taikauskoa, että vesi pelastaa!

        Taikauskoa tai ei, Sana sanoo "vesi nyt teidätkin pelastaa"

        Kyse on siis Sanaan luottamisesta.


      • totuuden mukaan
        jonglööri kirjoitti:

        Taikauskoa tai ei, Sana sanoo "vesi nyt teidätkin pelastaa"

        Kyse on siis Sanaan luottamisesta.

        Miksi revit vain tuon pienen lauseen irti asiayhteydestään? Vastanpa itse, koska et mitenkään muuten kykene puolustamaan tuota veden taikavoimaa, mutta tuollainen ei mene läpi kenlläkään, joka tuntee kirjoitukset! Ja kun sinä et tunne kirjoituksia niin sinä olet eksyksissä ja pimeydessä etkä tiedä mihin tiesi vie.


      • jonglööri
        totuuden mukaan kirjoitti:

        Miksi revit vain tuon pienen lauseen irti asiayhteydestään? Vastanpa itse, koska et mitenkään muuten kykene puolustamaan tuota veden taikavoimaa, mutta tuollainen ei mene läpi kenlläkään, joka tuntee kirjoitukset! Ja kun sinä et tunne kirjoituksia niin sinä olet eksyksissä ja pimeydessä etkä tiedä mihin tiesi vie.

        Asiayhteys on juuri tuo, että kastevesi pelastaa Kristuksen tähden. Tämä on alkuperäinen kristillinen usko. Myöhempää perua on kasteen armoluonteen hylkääminen. Kaikki jotka tuntevat kirjoitukset, ymmärtävät että joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Tiedän minne tieni vien kun olen kastettu ja uskossa Kristukseen. Sinä, joka hylkäät tämän armon, tiedät myös mihin tiesi vie uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • lkjhugytr

        VALEHTELET!

        Matt. 28:20 "ja OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        KENEN KANSSA OLETTE "maailman loppuun asti?

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        JNE

        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • V. Heille
        kieltoa ei ole kirjoitti:

        Eivät olisi, Raamattu ohjaa ympärileikkaamaan vain pojat. Kastamaan Jeesus sen sijaan kehoittaa kaikkia kansoja

        Eivät olisi, Raamattu ohjaa ympärileikkaamaan vain pojat. Kastamaan Jeesus sen sijaan kehoittaa kaikkia kansoja


      • totuusontämä
        V. Heille kirjoitti:

        Eivät olisi, Raamattu ohjaa ympärileikkaamaan vain pojat. Kastamaan Jeesus sen sijaan kehoittaa kaikkia kansoja

        Ei keheoita kastamaan opetuslapsia, vaan kaikkia kansoja.

        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Alkutekstissä ei ole sanaa "opetuslapsi" vaan ainoastaan verbi "opetuslapseuttaa" johon ei voi viitata pronominilla "heitä". Pronomini viittaa siis kaikkiin kasoihin

        "Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA HEITÄ Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Asia on päivän selvä.


    • kysytty on

      Sitä pitää kysyä kaikilta.

      Kastettiinko Jeesus vauvana?

    • kjhgf

      Jumala ja Jeesus ei ole kastetta asettanut vaan paavalilais-saatanallisuus ja myöhemmin paavalilais-luterilainen saatanallisuus väärennettyine oppeineen.

      Kreikan kielen "kaste" sana merkitsee myös pesemistä ja siitä eksyttäjät saivat saatanallisen idea kaste oppiinsa ihmisten liittämiseksi rikollsuuteensa.:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Totuus ymmärtäväisille ihmisille tulee kun vertaa Jeesuksen oppeja Jeesuksen takoihin:
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Mutta uskovaisille ei totuus kelpaa vaan uskovaisille pitää olla rikollisen kristinuskon herraa ja herra saatapaa palvelevien oppi!:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

      Esimerkiksi lapsikastetta ei ole raamatussa joten....:
      Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

      Ottakaa huomioon. ETTÄ LAPSIKASTE RITUAALI RIKKOO MYÖS "ÄLÄ TAPA" KÄSKYÄ. Lapsi tapetaan hengellisesti ja merkiksi siitä saa kuolleen merkin otsaansa, ristin niin kuin kaikki kuolleet merkiään.

      Siis ristinmerki-kastettu on hengetön raato!

    • lkjhgf

      paavalilais alkuseurakuntia perustaessa miekka heilui ja ellei herraa uskonut ja ottanut kastetta niin leikkasivat kurkun ympäri.
      tässä alkuseurakunnasta tähän päivään tietoa... rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia joten heidän herra tunnetaan:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

      Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen KÄSKY:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
      HUOMAA, että tuossa tekee herra Luder/Luther itsestään (epä)jumalan ja samalla kieltää sinuakin palvelemasta JUMALAA JA JEESUSTA!

      herra jumalan käsky uskovaisilleen:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

      http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml

      Muutamia esimerkkejä ihmisyyttä tuhoavista rituaaleista joille ei JEESUKSEN EVANKELUMIT anna mitään tukea ja joilla ihmisestä valehdellen koulutetaan petoja:
      -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, sitä ei ole raamatussa ja Jeesuskaan ei asettanut avioliittoa vaikka oli Kaanan häissä
      -"lähetyskäsky" sana lisätty väärennettyyn vuoden 1992 vuoden raamattuun ja se lähetyskäsky ei antanut oikeutta tappaa ja tapattaa edes noitarovioilla ihmisiä kuten vielä 2000 lähetystyö rikollisuuden teot ovat aikaan saaneet
      -"kastekäsky" ei ole Jumala tai Jeesuksen antamassa Laissa eikä opeissa, Jeesus todisti vuorisaarnassa olevan kasta sanan väärennetyksi ottamalla kastamattoman ryövärin Paratiisiin.
      -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on yksilön uskonvapautta loukaava rikos
      -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne
      -"hätälapsikaste" on eksytys rituaali
      -"kolminaisuusoppi" on eksytys oppi
      -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on
      -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali
      -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia; esim. pedofiilejä; joutumasta maallisen oikeuden eteen...
      -"rippi-isä" joille Jumala ja Jeesus ei ole antanut oikeutta sovittaa/antaa anteeksi rikollisten tekemiä rikoksia eikä pelotella syyttömiä lapsia helvetillä vaikenemaan uhriksi joutumisestaan
      jne...

      KOULUTETUN (LUE: aivopestyn) TUNNUSTUS:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
      Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...

    • jhugytf

      Lapsikasteesta ei Jeesus opettanut tässäkään mitään pelatuksen ehdoksi. Siis lisää todiste kastajien kasteoppejanne vastaan.:
      Johannes 3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
      Siis joka lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne herran oppia edustaa voi sulkeltaa h...n helevettiin kertomaan herralleen ettei valheet ihmisiä enään eksytä!

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Lapsikasteesta:
      Meidän ei tule lisätä edes Jeesuksen Nimessä lapsikaste oppeja Hänen tahdokseen koska Jeesus ei evankeliumeissa lapsikastetta asettanut vaan Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsi kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.

      Aikuisten kasteesta:
      Ja aikuisten ei myöskään ole pelastuksen ehto, Jeesus ei käskenyt kastaa aikuisiakaan ja ottamalla kastamattoman ryövärin Paratiisiin Jeesus osoitti tekonsa esimerkillisyydellä, että kaste ei ole tie pelastukseen. Samalla Jeesus todisti teollaan, että nk. "kastekäsky" on raamattuun väärennetty.
      Siis eksytettyjen uskovaisten usko on Jeesuksen opetuksien ja esimerkillisten tekojen kieltämistä!

      ÄLKÄÄ TEHKÖ SYYTTÖMÄSTÄ JEESUKSESTA OMIEN OPPIEN JA ESIMERKILLISTEN TEKOJAN VASTAISESTI TOIMINUTTA RIKOLLISTA!

      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
      Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
      -Matteuksen evankeliumista
      -Markuksen evankeliumista
      -Luukkaan evankeliumista
      -Johanneksen evankeliumista

      Kasteesta ei Jeesus opettanut tässäkään pelatuksen ehdoksi. Siis lisää todiste kastajien kasteoppeja vastaan.:
      Johannes 3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

      Luopukaa jumalattomuudestanne jos Jumalaa ja Jeesusta meinaatte palvella!
      ja
      jos HEIDÄN Lait ja opit eivät kelpaa niin opettakaa saastaisia oppejanne herrojenne nimissä.

    • Hymynaama...

      Ai, wikipediastako pitää hakea tukea lapsikasteelle? Sinne voi kuka vaan kirjoittaa mitä vaan. Pitäisiköhän korjailla sen tekstejä?
      Raamattu sanoo:
      " ...oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä" (Room2:29).

      Lapsikasteessa ei tapahdu sydämen ympärileikkausta.

      Wikipediassa sanottiin kastetta sinetiksi. Raamattu ei niin sano.
      Raamattu kyllä puhuu Pyhän Hengen sinetistä ja mm. sanoo:
      "Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen."
      Tuo sopii vauvoihin aika huonosti. vaikka toki joku kohta väittääkin vauvan uskovan ja ottavan vastaan Jeesuksen todistuksen... ;)

      • Totuusontämä

        Vauva jos kuka voi uskoa ja ottaa Jeesuken vastaan. Aika pieni osa aikuisista tekee niin. Kaste on syädemen ympärileikkaus, ja siinä saamme Pyhän Hengen ja siirrymme Jumala lapseksi.


      • Hymynaama...
        Totuusontämä kirjoitti:

        Vauva jos kuka voi uskoa ja ottaa Jeesuken vastaan. Aika pieni osa aikuisista tekee niin. Kaste on syädemen ympärileikkaus, ja siinä saamme Pyhän Hengen ja siirrymme Jumala lapseksi.

        Ai, vastasyntynyt vauva uskoo kun kuulee evankeliumin? Ja ottaa vastaan todistuksen?


      • kjhugy
        Totuusontämä kirjoitti:

        Vauva jos kuka voi uskoa ja ottaa Jeesuken vastaan. Aika pieni osa aikuisista tekee niin. Kaste on syädemen ympärileikkaus, ja siinä saamme Pyhän Hengen ja siirrymme Jumala lapseksi.

        Vain niin...!!!
        saatanaa palvelemaan eksytetyt uskovaiset siis laumana, SIIS LAUMANA etsivät lapsen sydämeen tietä väärästä päästä:
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml

        tuota se uskontunnustuksen kaltaisuus rikollisesti teetää Jumalan Valtakunnan kaltaisille lapsille ristetä kannettavaksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        YRITTÄKÄÄ JOSKUS, uskontunnustuksen kaltaisuudestanne huolimatta, YMMÄRTÄÄ MITÄ JEESUS OPIETTI JA ESIMERKILLISILLÄ TEOILLAAN NÄYTTI:
        Mar 10:16
        "Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä."

        HUOM!
        Tosin lapsia kohteleville Jeesus ilmoitti:
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        VAIN saatanaa PALVELEMAAN EKSYTETYT LÖYTÄVÄT saatanallisuuden käsikirjasta, väärennetystä raamatusta (LUE: saatanallisuuden käsikirjasta) LAPSIKASTE OPIN!
        IHMISTEN raamatuissa sitä tietoa ei ole, että LAPSIAKIN PITÄS MUKA KASTAA; LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄRJESTÖN USKOVAISEKSI, TAI SEN PEDOFIILI PERKELEIDEN UHREIKSI!

        JÄRKIINTYKÄÄ!!!


      • jhgytfdre
        Totuusontämä kirjoitti:

        Vauva jos kuka voi uskoa ja ottaa Jeesuken vastaan. Aika pieni osa aikuisista tekee niin. Kaste on syädemen ympärileikkaus, ja siinä saamme Pyhän Hengen ja siirrymme Jumala lapseksi.

        NIINKÖ!!!

        Noh, sillä kasteella tulee tällaisia rikoksia teettäviäkin ja uhrejakin saatanan suureksi iloksi!!!

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        jne


      • totuusontämä
        Hymynaama... kirjoitti:

        Ai, vastasyntynyt vauva uskoo kun kuulee evankeliumin? Ja ottaa vastaan todistuksen?

        Ei, vaan kun hänet kastetaan


      • näin on
        totuusontämä kirjoitti:

        Ei, vaan kun hänet kastetaan

        oletko ihan pöhkö !? vai mitä horiset tuollaista soopaa.

        vauvasi saat kastaa vaikka kolmesti joka päivä eikä mitään tapahdu missään !

        tämä on se TOTUUS josta höpiset.


    • lkjhuygt

      Totuuden silmä on ilmeisesti saatanallisuuden orja.
      Eikä vastaa...
      On vaikea osoittaa järjestönsä tekeminä ja teettämiä rikoksista Jumalaa ja Jeesusta syyllisiksi.

      Olis valehtelijoilla aika herätä totuudelle!

    • hymynaama: Ai, vastasyntynyt vauva uskoo kun kuulee evankeliumin? Ja ottaa vastaan todistuksen?

      Jumalan sana saa sen kasteessa aikaan vauvalle uskon, niin kuin kasteen merkitys opettaa.

      • haihtuvaa uskoa

        Pakkaa vain olemaan kovin heikkoa se vedellä valelemalla tehty usko, kun heti ymmärtävään ikään tultuaan eivät ole millään lailla itse tietoisia siitä, että uskovat.


      • harha-oppia

        Misätähän veha on repäissyt tuollaisen valheen, että kaste saa aikaan vauvalle uskon?

        Raamattu ei ainakaan opeta sellaista.

        "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta.


      • Hymyilee yhä

        Jumalan Sanassa kaste annetaan niille, jotka kuulevat ja uskovat evankeliumin ja kääntyvät Jumalan puoleen.
        Kun tällaisesta lähtökohdasta - jossa siis tiedostavassa iässä otetaan kaste ja sille annetaan Sanassa merkityksiä - ruvetaan tekemään johtopäätöksiä vauvalle annetun kasteen suhteen, niin tullaan useisiin hyvin erikoisiin tuloksiin.
        Kuten tiedämme.
        Hyvä esimerkki on tuo lapsessa kasteen takia syntyvä usko.
        Sellaista ei kuvittelisi kenenkään väittävän.
        Mutta sellaista on pakko tietysti olettaa, kun nähdään, että Raamatussa kaste liittyy uskoon ja periksiantamaton lähtöpremissi on, että lapsikaste oikein...


      • kjhgf
        Hymyilee yhä kirjoitti:

        Jumalan Sanassa kaste annetaan niille, jotka kuulevat ja uskovat evankeliumin ja kääntyvät Jumalan puoleen.
        Kun tällaisesta lähtökohdasta - jossa siis tiedostavassa iässä otetaan kaste ja sille annetaan Sanassa merkityksiä - ruvetaan tekemään johtopäätöksiä vauvalle annetun kasteen suhteen, niin tullaan useisiin hyvin erikoisiin tuloksiin.
        Kuten tiedämme.
        Hyvä esimerkki on tuo lapsessa kasteen takia syntyvä usko.
        Sellaista ei kuvittelisi kenenkään väittävän.
        Mutta sellaista on pakko tietysti olettaa, kun nähdään, että Raamatussa kaste liittyy uskoon ja periksiantamaton lähtöpremissi on, että lapsikaste oikein...

        tarkoitit varmaan epäjumalan sanassa...

        Jumala ja Jeesus ei ole asettaneet kasteita vaan väärennetty raamattu.
        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.

        Joten palvelet herraas Jumalan Nimessä ja se on väärän todistuksen antamista.

        Ja mitä tulee uskoon, niin Jeesuskaan ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa joten usko on uskontunnustuksen kaltaisten ominaisuus.

        Vai on lapsikaste oikein!!!
        Niin se eksytettyjen mukaan on mutta ei Jumalan ja Jeesuksen Lakia ja oppeja noudattavien mukaan!

        En ymmärrä, miksi olette niin saatanallisuuden katkeria lasten Jumalan Valtakunnan kaltaisuudelle, että pakolla raahatte niitä rikollisen lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uhreiksi!

        Hävetkää!

        Näinhän se uskovaisten usko teettää:
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml

        Lainattua tekstiä:
        Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.***

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Koittakaa jo lukea ja ymmärrää ettei aina tarvii samaa totuutta tuoda julki!


      • kjhgtfre

        ...tut!

        olet varmaan muutakin valehdellut!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11533689
        "weha
        4.7.2013 07:36
        Siunaamalla ei pääse taivaaseen, mutta kasteessa on lupaus pelastuksesta. .."

        weha; saatanaa palvelevana eksytettynä YRITÄT TODISTAA, ETTÄ JEESUS OLI RIKOLLINEN VALHELIJA KUN SIUNASI LAPSIA!!!
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä."

        saatanaan uskovissa ja palvelevissa on itseään JUMALAN JA JEESUKSEN antamia tietoja paremmaksi osoittavia sontaluukkuja!
        MIKSI ETTE SILLOIN KIRJOITTA OPPEJANNE saatananne tai herra epäjumalanne nimissä VAAN JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VALEHTELEVINA VÄÄRÄÄ TODISTUSTA RUIKUTTAVINA RIKOLLISINA?

        HÄVETKÄÄ!


      • tutkittu asia
        Hymyilee yhä kirjoitti:

        Jumalan Sanassa kaste annetaan niille, jotka kuulevat ja uskovat evankeliumin ja kääntyvät Jumalan puoleen.
        Kun tällaisesta lähtökohdasta - jossa siis tiedostavassa iässä otetaan kaste ja sille annetaan Sanassa merkityksiä - ruvetaan tekemään johtopäätöksiä vauvalle annetun kasteen suhteen, niin tullaan useisiin hyvin erikoisiin tuloksiin.
        Kuten tiedämme.
        Hyvä esimerkki on tuo lapsessa kasteen takia syntyvä usko.
        Sellaista ei kuvittelisi kenenkään väittävän.
        Mutta sellaista on pakko tietysti olettaa, kun nähdään, että Raamatussa kaste liittyy uskoon ja periksiantamaton lähtöpremissi on, että lapsikaste oikein...

        Ei tulla lapsikasteen suhteen erillaisiin johtopäätöksiin jos ymmärtää Jeesuksen opetukset ja esimerkilliset teot. Uskot ja uskomukset tekevät kaikkensa kumotakseen ne. Ei tämä asia ole vaikeampi todellisuudessa.


      • ngwåg
        harha-oppia kirjoitti:

        Misätähän veha on repäissyt tuollaisen valheen, että kaste saa aikaan vauvalle uskon?

        Raamattu ei ainakaan opeta sellaista.

        "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta.

        Taas sairas miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa esiintyy uudella nimimerkillä. Raamatussa kaste sisältää Jumalan Sanan. Vauva ei pysty vielä ymmärtämään opetusta, mutta ymmärryksen puute ei ole este Jumalan luokse pääsemiselle.

        Raamattu ei opetä tätä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän uudestikastamisoppia, ratkaisuopista puhumattakaan.


    • Lopettakaa heti uudesti kastajat, eli ratkaisukristityt tuo omavanhurskaan opin levittäminen. Laki uskoa on maailma täynnä ja teillä yksi sen muoto, joka tulee lähelle ja on vaarallinen siksi.

      • 1 2 3 4

        Onko Jeesukseen uskominen mielestäsi lakia? Mehän olemme ottaneet Jeesuksen valmistaman pelastuksen vastaan ja uskoneet Hänet siksi, joksi Raamattu Hänet ilmoittaa, Ja uskoontultuamme olemme antaneet kastaa itsemme niinkuin Raamattu opettaa. Ja tämä kaikki on sinun mielestä lakia?


      • laitontako?

        Pitäisikö Wehan mielestä kieltää myös Raamatun lukeminen?

        Siellähän nimenomaa KEHOITETAAN tekemään parannus ja ottamaan sen jälkeen kaste:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen..."


      • Kirkosta pelastunut

        Lopeta, weha, heti tuo lavean tien evankeliumin julistaminen. Vanhempien ja pappien teoilla ei kukaan uudestisynny vaan sillä, että Jumala antaa todellisen elävän uskon kuultuun Sanaan ja muuttaa ihmisen. Se kuuluu uudestisyntymiseen,

        Älä tuudita syntisiä väärään rauhaan ja kansoita sillä tavalla helvettiä.
        Tee parannus ja ota kaste.
        Olet yhtä eksyksissä kuin Saulus kristittyjä vainotessaan.


      • U-kastajista vapaa
        Kirkosta pelastunut kirjoitti:

        Lopeta, weha, heti tuo lavean tien evankeliumin julistaminen. Vanhempien ja pappien teoilla ei kukaan uudestisynny vaan sillä, että Jumala antaa todellisen elävän uskon kuultuun Sanaan ja muuttaa ihmisen. Se kuuluu uudestisyntymiseen,

        Älä tuudita syntisiä väärään rauhaan ja kansoita sillä tavalla helvettiä.
        Tee parannus ja ota kaste.
        Olet yhtä eksyksissä kuin Saulus kristittyjä vainotessaan.

        Lopeta, Kirkosta pelastunut, heti tuo eksytys ja väärän evankeliumin julistaminen. Kukaan ei uudestisynny vanhempien teoilla vaan Jumalan teolla Pyhässä kasteessa. Jumala Sana uudestisynnyttää siinä. Weha opettaa juuri oikein ja raamatullisesti.

        Mitään uudestikastetta ei kukaan tavi. Yksi riittää. Parannusta meidän kaikkien on tehtävä koko ajan.


      • kaikenlaisia sokeita
        U-kastajista vapaa kirjoitti:

        Lopeta, Kirkosta pelastunut, heti tuo eksytys ja väärän evankeliumin julistaminen. Kukaan ei uudestisynny vanhempien teoilla vaan Jumalan teolla Pyhässä kasteessa. Jumala Sana uudestisynnyttää siinä. Weha opettaa juuri oikein ja raamatullisesti.

        Mitään uudestikastetta ei kukaan tavi. Yksi riittää. Parannusta meidän kaikkien on tehtävä koko ajan.

        siinä on toinen sekoilija joka et mitääntajua asiasta mutta kiivailla osaat lutetrin sekopäisten tarujen puolesta.

        Lue joskus sinäkin mitä lutterinne itse kirkkaana päivänä sanoo vauvakasteista, lienetkö koskaan lukenut kirkkosi historiaa ajatuksella tuskin !


      • U-kastajista vapaa
        kaikenlaisia sokeita kirjoitti:

        siinä on toinen sekoilija joka et mitääntajua asiasta mutta kiivailla osaat lutetrin sekopäisten tarujen puolesta.

        Lue joskus sinäkin mitä lutterinne itse kirkkaana päivänä sanoo vauvakasteista, lienetkö koskaan lukenut kirkkosi historiaa ajatuksella tuskin !

        Minulle riittää että luen Raamattua. Olen toki lukenut mitä Luther sanoo lapsikasteesta, pitää sitä oikeana. Sinä et varmaan ole lukenut uudestikastajalahkojen historiasta ja siitä miten ne kielsivät Jeesuken jumaluudenkin. Tuskin olet lukenut!


    • uytfr

      Edelleen on niin, ettei Jeesus ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen jäseniksi, rikollisiksi koulutettaviksi tai edes rikollisuuden pedofiilien uhreiksi.

      Rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
      joten
      olette eksytettyjä

    • ihuytre

      Missä kohtaa Jeesuksen evankeliumissa on lapsikaste tai ympärileikkaus mainittu?

      Jos sitä ei ole Jeesuksen evankeliumeissa mainittu niin ketä palvelevien oppia ne ovat?

    • Kasteessa on kuuleminen ja kasteella on voima antaa elävä uskokin:

      Kol.2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

      weha: Kohdan mukaan: "Kasteessa synti laitetaan pois. Kasteessa hengellisesti kuollut herää. Kasteessa Jumala antaa uskon"

      • umpisokealle klasit

        Lopeta tuio pelleily kun et mitään näytä tajuamvan mikä raamatun kohta kuuluu mihinkin asiayhteyteen !

        mikä ihme hiippari oikein olet !


      • U-kastajista vapaa
        umpisokealle klasit kirjoitti:

        Lopeta tuio pelleily kun et mitään näytä tajuamvan mikä raamatun kohta kuuluu mihinkin asiayhteyteen !

        mikä ihme hiippari oikein olet !

        weha on oikein opettava kristitty

        mikä ihme uudestikastaja/harhaopettaja sinä olet !


      • tällainen kansa
        U-kastajista vapaa kirjoitti:

        weha on oikein opettava kristitty

        mikä ihme uudestikastaja/harhaopettaja sinä olet !

        wehalla ei ole hajuakaan oiekasta opetuksesta.

        sen enempää kuin vapaalla pakanallakaan siinä edellä.

        suomen kansasta sii siitä luterilaisesta muotojumalisesta fariseuskansasta ei kukaan tiedä Raamatusta mitään eikä ole sitä koskaan avannut omasta halustaan.

        sellaista tämä kristikansa on. ne luulevat että Jeesuksen kehoitus ottaa joa päivä ristinsä tarkoittaa sixpäkkiä ja sen kantamista jääkaappiin.


      • arto h.
        tällainen kansa kirjoitti:

        wehalla ei ole hajuakaan oiekasta opetuksesta.

        sen enempää kuin vapaalla pakanallakaan siinä edellä.

        suomen kansasta sii siitä luterilaisesta muotojumalisesta fariseuskansasta ei kukaan tiedä Raamatusta mitään eikä ole sitä koskaan avannut omasta halustaan.

        sellaista tämä kristikansa on. ne luulevat että Jeesuksen kehoitus ottaa joa päivä ristinsä tarkoittaa sixpäkkiä ja sen kantamista jääkaappiin.

        weha tajuaa oikean opetuksen hyvin. Normi-ihmsiet eivät tiedä Raamatusta juuri miään. Onneksi uskoviakin on tässä maassa. Ja sitten on näitä harhaoppisia uudestikastajia, jotka eivät tiedä mitä Jeesus milloinkin sanoo.


      • voi huutoja
        arto h. kirjoitti:

        weha tajuaa oikean opetuksen hyvin. Normi-ihmsiet eivät tiedä Raamatusta juuri miään. Onneksi uskoviakin on tässä maassa. Ja sitten on näitä harhaoppisia uudestikastajia, jotka eivät tiedä mitä Jeesus milloinkin sanoo.

        KUinka typerä pitää ihmisen olla että kuvittelee tämän nyrkinkokoisen lutterin kioskin olevan jokin jumaluuden vertailukappale !!

        voi herraisä millaista toopea porukkaa.

        uudestikastaja...siinä on tyypillinen sanonta joka kertoo ceeveen näille tomppeleille.


      • :) :)

        weha:: "Kasteessa synti laitetaan pois. Kasteessa hengellisesti kuollut herää."

        Joo, joo, mutta ei lapsikasteessa, vaan ainoastaan siinä uskoontulevien kasteessa, jonka löytää Raamatusta. Siinä, joka otetaan/saadaan, kun ollaan kuultu evankeliumi ja uskottu se ja halutaan ottaa Jeesus vastaan.
        Ei kukaan lapsikasteessa uskoa saa. Usko tulee kuulemisesta!

        weha, sä menit vähän pieleen jutuissas...
        ;)


      • voi u-kastajia
        voi huutoja kirjoitti:

        KUinka typerä pitää ihmisen olla että kuvittelee tämän nyrkinkokoisen lutterin kioskin olevan jokin jumaluuden vertailukappale !!

        voi herraisä millaista toopea porukkaa.

        uudestikastaja...siinä on tyypillinen sanonta joka kertoo ceeveen näille tomppeleille.

        Kuinka typerä pitää ihmsien olla että kuvittelee näiden ilman yhteistä oppia olevien uudestikastajalahkojen omaavan sitä mitä vanhat kirkot ovat apostoleista asti opettaneet.

        Lisäksi he ovat erittäin katkeria meille luterilaisille koska meillä on oikea oppi.


    • hgfd94

      Uskovaiset vaikuttaa kilpailevat kuka eksyttäen kastaa eniten ihmisiä pois Jumalallisuudesta saatanan orjuuteen tällaisiksi koulutettuja kaltaisianne uskovaisia:

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

    • Nyt on uuden liiton aika ei ole tarpeen ympäri leikasuta,pitäis ymmärtää mitä on Raamatus sivulla kirjoitettu.

    • kjhuytr

      Kun kirjoitatte "alkuseurakunnassa"
      NIIN
      kyseessä EI OLE JEESUKSEN PERUSTAMISTA SEURAKUNNASTA!

      Kristinuskolla EI OLE JEESUKSEN PERUSTAMIA SEURAKUNTIA EIKÄ JEESUKSEN OPETUSLAPSIA OPETTAJINA!

      Ilmeisesti uskovaisilla ja heitä kouluttavilla "Jeesuksen opetuslapsina" valkeuden enkeleinä esiintyvillä "apotoleilla" on vaikea olla rehellisiä ja siksi uskovaisista tulee täälläkin eri lahkoja edustavina monen laisia kasta eksytyksien opettajia väärennetyn raamatun tuella!

      Jeesus EI OLE KÄSKYNYT KASTAA KETÄÄN, LAPSIAKAAN, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi.

      ja

      Jeesuksen käyttämä "kaste" ilmaisu tarkoitta "pestä" ja "peseytymistä" ja sen käskyn noudattaminen pelastaa ihmisiä tänäänkin ainakin kymmeniä tuhansia ihmistä maailmassa, mm sairaaloissa joissa hygienian hoitaminen on välttämättömyys.

      Jokainen IHMINEN ymmärtää, että toinen näistä väärennetyn raamatun teksteistä on törkeää saatanallisuutta:
      Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."
      Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."

      Jeesus, suojasi totuuden omilleen teoillaan ja sen vuoksi meillä on eksyttäjien toimista huolimatta tieto, että kaste sanan oikea suomennos liittyy peseytymiseen eikä jonku liittämistä rikollisen kristinuskoon ja sen väärennetyn raamatun saatanalisuuksiin.

      Jeesuksen evankeliumia
      Johanneksen mukaan heille joille totuus kelpaa:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Lapsia tulee suojella rikollisuuden pakko lapsikasteilta.
      Jeesuksen evankeliumia
      Markuksen mukaan
      10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

      Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa. Eksytetyille; herra jumaliaan palveleville uskovaille Paratiisi ei ilmeisesti kelpaa....
      Jeesuksen evankeliumia
      Luukkaan mukaan:
      23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

      Jeesuksen Nimeen muita kaste oppeja levittävät ovat joko eksytettyjä tai eksyttäjiä sekä pahimmissa tapauksissa molempia, valitettavasti usein saatanaa jumalinaan palvelevia uskontunnustuksensa kaltaisia ymmärtämättömiä uskovaisia!!!

    • hgfd

      Paavalin, Pietarin jne opit kasteesta eivät ole Jeesuksen antamia oppeja. Todennäköisesti pelkkää raamatun UT eksytys oppeja. Selvää on, että Jeesus ei ole antanut lapsikaste oppia eikä aikuistenkaan ja kun Pietarin, Paavalin jne nimiin yritetään vahvistaa rikollisen kristinuskon tuhansiin lahkoihin liittämis oppeja niin kaikille pitäs olla selvyys mistä on kysymys. Ei Jeesus käskenyt edes pestä ketään rikollisen kristinuskon lahkoihin joita on maailmassa yli 3500 hajottamassa maailman ihmiskuntaa toisiaan vastaan taisteleviksi rikollisiksi ja jopa omia seurakuntalaisia, pikku lapsiakin tappaviksi mm noitarovioilla vielä 2000 luvullakin.
      Jeesuksen evankeliumia
      Matteuksen mukaan:
      12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
      Luukkaan mukaan:
      11:23 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

      Ja kun ottaa raamatullisesti huomioon, niin Pietari ja Paavalinkin on Jeesuksen kieltänyt useaan kertaan ja Paavalikin jopa tunusti saatanan herrakseen rukoilemalla eroa; koskaan sitä saamatta joten paavalilais-luterilaisuuden raamattu on kauttaaltaan väärennetty; Jeesuksen evankeliumitkin joten Jumalallisuuden tietous ei ole UT teksteissä vaan ne ovat eksytys tulkintoja ja kaikki Jeesuksen evankeliumit eivät ole raamatussa ja ne mitkä ovat on väärennetty; ristiriitaisiksi ja samasta asiasta, kasteestakin puolesta ja vastaan ilmaisuin oikein Jeesuksen Nimissä. Siis selvästi uskontunnustuksen kaltaisten eksyttäjien raamatusta ei Jumalallisuutta tavallinen ihminen saa mutta saatanaa palveleville raamattu on käsikirja!

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Siitä, kastettiinko Uuden Testamentin ajan seurakunnassa lapsia, ei vallitse yksimielisyyttä. Kirkkoisä Tertullianuksen noin vuodelta 200 jaa. olevasta kirjoituksesta De baptismo ilmenee, että lapsikastekäytäntö ja kummijärjestelmä oli hänen aikanaan jo olemassa, mutta Tertullianus kehotti siirtämään pienten lasten kastehetken myöhemmäksi, jotteivät kastetut tekisi syntiä tai luopuisi Herrasta kastetuksi tulemisen jälkeen. "

      Lapsikaste on rikos, jossa puolustus kyvytön Jumalan Valtakunnan kaltainen lapsi, liitetään lapsiakin JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne jäseniksi, rikollisten rikoksiin perisyntisiksi! Häpeällistä rikollisuutta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe