Mökkeily on junttismia

kansainvälinen IN

Jos pitää valita jokin esimerkiksi keskieuroopan sivistynyt ja kaunis kaupuni lomalla vs. mökkki jossain kuppaisen järven rannalla itikoiden ja paarmojen keskellä, valintani on keskieurooppa. Ajatelkaa kuinka mionta luxus lomaa teette ulkomaille mökkiin tuhlaantuneilla rahoilla. Nykyään keskieurooppaan lähtee pidennetylle viikonlopulle samalla hinnalla, mitä viikonlopun mökkireissulla menee. Kaikkein käsittämättömin asia on ihmiset, jotka vuokraavat mökin SUOMESTA:

319

4873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinkokuivattua pls

      Suomen kesä tänä vuonna on ollut tähän saakka painajasmainen. Olemme nyt vaimoni kanssa Barcelonassa jossa lämpöä ja luxusta riittää. Mökkeily oli ok joskus 70,90 luvulla, mutta ihmiset kehittyy ja haluaa elämyksia.

      • nimimerkkierkki2

        onneksi toisen painajainen on toisen unelma. painajaismaista tässä kesässä on ollut vain alkukesän helteet, mutta nyt on onneksi ollut mukavan vilpoista.


      • kansankiihotusta!
        nimimerkkierkki2 kirjoitti:

        onneksi toisen painajainen on toisen unelma. painajaismaista tässä kesässä on ollut vain alkukesän helteet, mutta nyt on onneksi ollut mukavan vilpoista.

        Aloitushan on provo toki. Mut voiko jonkun keskustelunaloittajan kaltaisen maailmankuvaan mahtua, ettei kaikilla ole edes tarpeen tavoitella elämässään luxusta? Itse olen "köyhä" opiskelija, ja tuo köyhyys on nyt tilannesidonnaista. Tämä aika, hetki. Itse sen sijaan, että ylipäätään elämässäni koskaan tulisin mihinkään materiaan satsaamaan / sitä tavoittelemaan, merkitsevät ennemminkin kokemukset, immateriaaliset sellaiset, mitkä kylläkin voivat myös maksaa..

        Siinä, missä kotimaan mökkeilysreissuille tulee hintaa, toinen käy kaupunkilomalla vaikkapa Euroopassa. Se on siitäkin kiinni, mitä kukanenkin lomaltaan kaipaa. Rauhaa ja hiljaisuutta (mökkeilyn paras anti mielestäni) vaiko hulinaa ja säpinää ympärilleen? Miten kukanenkin rentoutuu parhaiten / akut latautuu? Elämä on valintoja, ja jokainen tietää mikä on itselleen paras tapa lomailuun.


      • Köyhät opinnot sulla
        kansankiihotusta! kirjoitti:

        Aloitushan on provo toki. Mut voiko jonkun keskustelunaloittajan kaltaisen maailmankuvaan mahtua, ettei kaikilla ole edes tarpeen tavoitella elämässään luxusta? Itse olen "köyhä" opiskelija, ja tuo köyhyys on nyt tilannesidonnaista. Tämä aika, hetki. Itse sen sijaan, että ylipäätään elämässäni koskaan tulisin mihinkään materiaan satsaamaan / sitä tavoittelemaan, merkitsevät ennemminkin kokemukset, immateriaaliset sellaiset, mitkä kylläkin voivat myös maksaa..

        Siinä, missä kotimaan mökkeilysreissuille tulee hintaa, toinen käy kaupunkilomalla vaikkapa Euroopassa. Se on siitäkin kiinni, mitä kukanenkin lomaltaan kaipaa. Rauhaa ja hiljaisuutta (mökkeilyn paras anti mielestäni) vaiko hulinaa ja säpinää ympärilleen? Miten kukanenkin rentoutuu parhaiten / akut latautuu? Elämä on valintoja, ja jokainen tietää mikä on itselleen paras tapa lomailuun.

        "Elämä on valintoja, ja jokainen tietää mikä on itselleen paras tapa lomailuun."

        Mistäs helvetistä sen joku junttieinari tietää joka ei koskaan ole missään käynyt taikka mitään tehnyt? Ei kuules mistään. Jokainen ei tiedä mikä on itselleen paras tapa lomailuun. Kyllä siihen tarvitaan kokeiluja.


      • mökin juntti
        kansankiihotusta! kirjoitti:

        Aloitushan on provo toki. Mut voiko jonkun keskustelunaloittajan kaltaisen maailmankuvaan mahtua, ettei kaikilla ole edes tarpeen tavoitella elämässään luxusta? Itse olen "köyhä" opiskelija, ja tuo köyhyys on nyt tilannesidonnaista. Tämä aika, hetki. Itse sen sijaan, että ylipäätään elämässäni koskaan tulisin mihinkään materiaan satsaamaan / sitä tavoittelemaan, merkitsevät ennemminkin kokemukset, immateriaaliset sellaiset, mitkä kylläkin voivat myös maksaa..

        Siinä, missä kotimaan mökkeilysreissuille tulee hintaa, toinen käy kaupunkilomalla vaikkapa Euroopassa. Se on siitäkin kiinni, mitä kukanenkin lomaltaan kaipaa. Rauhaa ja hiljaisuutta (mökkeilyn paras anti mielestäni) vaiko hulinaa ja säpinää ympärilleen? Miten kukanenkin rentoutuu parhaiten / akut latautuu? Elämä on valintoja, ja jokainen tietää mikä on itselleen paras tapa lomailuun.

        Aloittajaan ei ole näköjään sivistys liiemmin tarttunut...
        Aloittajan teksti on kamalaa luettavaa lukuisine kirjoitusvirheineen.


      • taivaanisä kiitos.
        nimimerkkierkki2 kirjoitti:

        onneksi toisen painajainen on toisen unelma. painajaismaista tässä kesässä on ollut vain alkukesän helteet, mutta nyt on onneksi ollut mukavan vilpoista.

        Minäkin tykkään vilpoisasta kesästä, liian kuuma ei ole mulle hyväksi. Kiitos Jumalalle. kaunis kiitos Taivaanisälle.


      • haistelijamaistelija
        Köyhät opinnot sulla kirjoitti:

        "Elämä on valintoja, ja jokainen tietää mikä on itselleen paras tapa lomailuun."

        Mistäs helvetistä sen joku junttieinari tietää joka ei koskaan ole missään käynyt taikka mitään tehnyt? Ei kuules mistään. Jokainen ei tiedä mikä on itselleen paras tapa lomailuun. Kyllä siihen tarvitaan kokeiluja.

        Toki, itsekin olen kokeilujen kannalla. Mut jos Einari on esim. maalta ja tykkkä asua siellä ja ei ertyisemmin halaja edes muualle - on tyytyväinen elämäänsä ym. Niin suotakoon se hälle. Miks ihmeessä ei!? On siis maalaisia, joita ei yksinkertaisesti kiiinnosta vaikka matkailu. Mut ap provoaa, kun haluaa antaa ymmärtää, että mökkeily sinänsä olisi junttismia.

        Olisihan tuo kiva joku kerta päästä esim. Prahaan. Nyt ei kuitenkaan varaa siihen. Eiköhän joskus tulevaisuudessa ole.

        Mutta mökki perhepiirissä sekä saaristo kelpaavat vallan mainiosti tällä erää itselleni.


      • trendihaukka
        nimimerkkierkki2 kirjoitti:

        onneksi toisen painajainen on toisen unelma. painajaismaista tässä kesässä on ollut vain alkukesän helteet, mutta nyt on onneksi ollut mukavan vilpoista.

        Aika junttia lähteä johonkin kaupunkiin hikoamaan. Nykyään on trendikästä mökkeillä.


      • Veijo.
        haistelijamaistelija kirjoitti:

        Toki, itsekin olen kokeilujen kannalla. Mut jos Einari on esim. maalta ja tykkkä asua siellä ja ei ertyisemmin halaja edes muualle - on tyytyväinen elämäänsä ym. Niin suotakoon se hälle. Miks ihmeessä ei!? On siis maalaisia, joita ei yksinkertaisesti kiiinnosta vaikka matkailu. Mut ap provoaa, kun haluaa antaa ymmärtää, että mökkeily sinänsä olisi junttismia.

        Olisihan tuo kiva joku kerta päästä esim. Prahaan. Nyt ei kuitenkaan varaa siihen. Eiköhän joskus tulevaisuudessa ole.

        Mutta mökki perhepiirissä sekä saaristo kelpaavat vallan mainiosti tällä erää itselleni.

        Mökissäni on se mukava puoli että myydessä jälkeläiseni ja lapsenlapseni saavat siitä lähemmäs puoli miljoonaa euroa.

        Matkustanut olen ympäri maapalloa vaikka huvilan ja lapin kelomökki-osakkeen omistan.

        Eli valitsin molemmat.


      • pähkinää purtavaksi
        Veijo. kirjoitti:

        Mökissäni on se mukava puoli että myydessä jälkeläiseni ja lapsenlapseni saavat siitä lähemmäs puoli miljoonaa euroa.

        Matkustanut olen ympäri maapalloa vaikka huvilan ja lapin kelomökki-osakkeen omistan.

        Eli valitsin molemmat.

        Itse olen matkustellut jonkin verran. Mutten joka kevät syksy kesä jossain päin, niinkuin moni tuntuu nykyaikana tekevän. Ja opiskelijabudjetti toki toinen kuin työssä käyvän (tulotaso toki myös huomioiden minne ja kuinka usein matkustaa. Tai vaan yksinkertaisesti, mikä kiinnostaa -) On niin halpoja lennot, äkkilähdöt ym.

        Itselläin moraalinen ristiriita siinä, mitä ajattelen lentomatkustamisesta, yhdestä suurimmasta saastuttajasta luontoamme ajatellen. Eli mielestäni ihmisellä ei pitäisi olla "jokapäiväinen oikeus" lentomatkustamiseen. Liian itsestäänselvyys tuo maailmanvalloitus ja globalismi mielestäni nykypäivänä ihmisille on. Maapallo on mennyttä ennenpitkää, jos/kun massat eivät ota todesta / huomioi tätä realiteettiiä.

        Mun puolesta lentomatkustushinnat sais nousta ja lentolomailut olla sellainen harvinaisuus, mitä ennenvanhaan oli - kaikesta huolimatta. Onhan se rikkaus tutustua vieraisiin kulttuureihin ym. - (itselleni tuo tärkein, mitään aurinkolöhöilylomia etelässä en itse kaipaa) Mutta mikä on tuon kerskakulutusmatkustuksen hinta?


      • Haistattajamaistatta
        haistelijamaistelija kirjoitti:

        Toki, itsekin olen kokeilujen kannalla. Mut jos Einari on esim. maalta ja tykkkä asua siellä ja ei ertyisemmin halaja edes muualle - on tyytyväinen elämäänsä ym. Niin suotakoon se hälle. Miks ihmeessä ei!? On siis maalaisia, joita ei yksinkertaisesti kiiinnosta vaikka matkailu. Mut ap provoaa, kun haluaa antaa ymmärtää, että mökkeily sinänsä olisi junttismia.

        Olisihan tuo kiva joku kerta päästä esim. Prahaan. Nyt ei kuitenkaan varaa siihen. Eiköhän joskus tulevaisuudessa ole.

        Mutta mökki perhepiirissä sekä saaristo kelpaavat vallan mainiosti tällä erää itselleni.

        Ei kukaan automaattisesti mitään tajua.


      • Laiturilta

        Mitäköhän hienoa on ensin matkustaa 4 - 8 tuntia ( matka aika lähtee kotoa) jonnekkin toiselle puolelle eurooppaa missä on vastassa kuumaa ja tunkkainen ilma.Hyvällä lykyllä saa hengitellä jonkun metropolin kaikkien satojen tuhansien autojen saasteet keuhkoihinsa.Paikallisesta kielitasosta riippuen, palvelu voi olla keskitasoista tai jopa huonoa, englantia osaamatonta.Kaikkialle mihin menet, ruuhka joten jo nähtyvyyksien paikalle pääseminen vie viedä jopa tunti tolkulla, puhumattakaan että paikan päälläkin saa vielä jonottaa mistä vielä veloitetaan ovella.
        Ja kyllä, jotkut todella maksvat tälläisestä kokemuksesta!


      • haistele vaan :D
        Haistattajamaistatta kirjoitti:

        Ei kukaan automaattisesti mitään tajua.

        Senhän ei pitäisi olla meidän murheemme?


      • unohdin mainita
        pähkinää purtavaksi kirjoitti:

        Itse olen matkustellut jonkin verran. Mutten joka kevät syksy kesä jossain päin, niinkuin moni tuntuu nykyaikana tekevän. Ja opiskelijabudjetti toki toinen kuin työssä käyvän (tulotaso toki myös huomioiden minne ja kuinka usein matkustaa. Tai vaan yksinkertaisesti, mikä kiinnostaa -) On niin halpoja lennot, äkkilähdöt ym.

        Itselläin moraalinen ristiriita siinä, mitä ajattelen lentomatkustamisesta, yhdestä suurimmasta saastuttajasta luontoamme ajatellen. Eli mielestäni ihmisellä ei pitäisi olla "jokapäiväinen oikeus" lentomatkustamiseen. Liian itsestäänselvyys tuo maailmanvalloitus ja globalismi mielestäni nykypäivänä ihmisille on. Maapallo on mennyttä ennenpitkää, jos/kun massat eivät ota todesta / huomioi tätä realiteettiiä.

        Mun puolesta lentomatkustushinnat sais nousta ja lentolomailut olla sellainen harvinaisuus, mitä ennenvanhaan oli - kaikesta huolimatta. Onhan se rikkaus tutustua vieraisiin kulttuureihin ym. - (itselleni tuo tärkein, mitään aurinkolöhöilylomia etelässä en itse kaipaa) Mutta mikä on tuon kerskakulutusmatkustuksen hinta?

        Olen luonnonsuojelijan tytär. Jotain siis jäänyt "reppuuni".


      • Varakas mökitön

        Ei kai se ole mikään ihmisen kehittyneisyyden mitta, jos haluaa ulkomaille lomailemaan? Nuorena ehkä niitä elämyksiä kaipaa muttei enää vanhempana. Vanhemmalla sukupolvelle riittää varsin hyvin, kun saavat olla rauhassa mökillään ja viettää siellä stressitöntä elämää.
        Sitä paitsi: kyllä mökkeily on enemmänkin muotia 2000- luvulla kuin 1970-luvulla. Nyt on ihmisillä varaa varustaa mökkinsä mukavuuksilla, ainakin sähkö on jo useimmilla.
        Minä olen mökkini myynyt ja rahaa on taatusti vaikka mihinkä maailmankolkkaan matkustaa. Silti viis veisaan siitä onko se jotenkin trendikästä vai ei ja mitä muut tekevät. Menen juuri sinne mikä tuntuu sillä hetkelllä mukavalta. Jos tuntuu siltä, että haluan vuokrata mökin Suomesta, niin sitten vuokraan. Jos taas tuntuu, että haluan vaikka Karibialle, niin menen sitten sinne.
        Jos haluan olla sateisessa Suomessa, niin sitten olen täällä, koska tiedän pääseväni täältä etelän aurinkoon vaikka huomenna! Kaikkein parasta ainakin minun elämässäni on terveys ja vapaus tehdä sitä mistä pitää eikä tarvitse kysyä siihen kenenkään mielipidettä!


      • Komppaan!
        unohdin mainita kirjoitti:

        Olen luonnonsuojelijan tytär. Jotain siis jäänyt "reppuuni".

        sitä se teettää: ilmastonmuutoksesta saamme kiittää tämän hetken kylmää kesää.


      • Niinkai se on
        haistele vaan :D kirjoitti:

        Senhän ei pitäisi olla meidän murheemme?

        Ei välitetä mistään sitten. Näillä mennään.


      • LA + Milano

        no jaa. Kukin tyylillään ja haluillaan. Minulla ei ole mökkiä Suomessa (ainoastaan Italiassa ja Usassa -kerrostalohuoneistot), mutta periaatteessa voisi olla mukavaa omistaa sellainen. Ongelma on sen kalleus.

        Lisäksi minua pelottaa ajaa Suomessa autolla, koska sakot voivat olla tuhansia euroa. Sain juuri sakot Unkarissa, niin ne olivat muutaman kympin. Junalla en matkusta, koska niissä ei voi enää tupakoida.


      • Ei, höpso.
        Niinkai se on kirjoitti:

        Ei välitetä mistään sitten. Näillä mennään.

        Nyt ymmärsit väärin. Meidän murheemme ei ole se, mökkeileekö Einari vai matkustaako Lontooseen katsomaan punaisia kaksikerroksisia busseja.

        Sitä vain tarkoitin.


      • ei sitte mihinkään?
        haistelijamaistelija kirjoitti:

        Toki, itsekin olen kokeilujen kannalla. Mut jos Einari on esim. maalta ja tykkkä asua siellä ja ei ertyisemmin halaja edes muualle - on tyytyväinen elämäänsä ym. Niin suotakoon se hälle. Miks ihmeessä ei!? On siis maalaisia, joita ei yksinkertaisesti kiiinnosta vaikka matkailu. Mut ap provoaa, kun haluaa antaa ymmärtää, että mökkeily sinänsä olisi junttismia.

        Olisihan tuo kiva joku kerta päästä esim. Prahaan. Nyt ei kuitenkaan varaa siihen. Eiköhän joskus tulevaisuudessa ole.

        Mutta mökki perhepiirissä sekä saaristo kelpaavat vallan mainiosti tällä erää itselleni.

        Jos Einari löysikin polkupyörän aitan alta, joka oli jäänyt käyttämättä vaarivainajalta.
        niin. sitä se olikin.


      • huvinsa kullakin?
        haistelijamaistelija kirjoitti:

        Toki, itsekin olen kokeilujen kannalla. Mut jos Einari on esim. maalta ja tykkkä asua siellä ja ei ertyisemmin halaja edes muualle - on tyytyväinen elämäänsä ym. Niin suotakoon se hälle. Miks ihmeessä ei!? On siis maalaisia, joita ei yksinkertaisesti kiiinnosta vaikka matkailu. Mut ap provoaa, kun haluaa antaa ymmärtää, että mökkeily sinänsä olisi junttismia.

        Olisihan tuo kiva joku kerta päästä esim. Prahaan. Nyt ei kuitenkaan varaa siihen. Eiköhän joskus tulevaisuudessa ole.

        Mutta mökki perhepiirissä sekä saaristo kelpaavat vallan mainiosti tällä erää itselleni.

        Einari tykkää malla katsoa, kun sonnit nussii lehmiä.


      • Oma napa rules
        Ei, höpso. kirjoitti:

        Nyt ymmärsit väärin. Meidän murheemme ei ole se, mökkeileekö Einari vai matkustaako Lontooseen katsomaan punaisia kaksikerroksisia busseja.

        Sitä vain tarkoitin.

        Homoseksuaalisuuden kantava voima.


      • :DD
        Oma napa rules kirjoitti:

        Homoseksuaalisuuden kantava voima.

        ja liittyy mihin? Näin tasokasta "keskustelua" täällä tällä kertaa -

        ja minä tyhmäkö kuvittelin muuttavani maailmaa.. yksin en siihen pysty. Tulenkantajat, tervetuloa mukaan!


      • OliPakkoKommentoida
        Köyhät opinnot sulla kirjoitti:

        "Elämä on valintoja, ja jokainen tietää mikä on itselleen paras tapa lomailuun."

        Mistäs helvetistä sen joku junttieinari tietää joka ei koskaan ole missään käynyt taikka mitään tehnyt? Ei kuules mistään. Jokainen ei tiedä mikä on itselleen paras tapa lomailuun. Kyllä siihen tarvitaan kokeiluja.

        Jaa sinäkö tiedät minkälaista on asua kaupungissa jossa on melkeen yhtäpaljon asukkaista kun koko suomessa? Varmaan oot syntynyt ja asunut jossain Helsingissä jossa on vain 500 00 asukasta. Ja luulet että "isossa kaupungissa" voi rentoutua, ehei! Kyllä se vaan on kivaa päästä kaupungin hulinasta pois mökille hiljaisuuteen. Itse olen syntynyt Berliinissä jossa asuu 3,5 miljoonaa asukasta, joka on vielä aika pieni asukasmäärä. Vaan kyllä se on niin että mökki se on mikä rauhoittaa ja ei ne itikat loppujen lopuks niin kamalia olekkaan.


      • Kokeileva tietää
        OliPakkoKommentoida kirjoitti:

        Jaa sinäkö tiedät minkälaista on asua kaupungissa jossa on melkeen yhtäpaljon asukkaista kun koko suomessa? Varmaan oot syntynyt ja asunut jossain Helsingissä jossa on vain 500 00 asukasta. Ja luulet että "isossa kaupungissa" voi rentoutua, ehei! Kyllä se vaan on kivaa päästä kaupungin hulinasta pois mökille hiljaisuuteen. Itse olen syntynyt Berliinissä jossa asuu 3,5 miljoonaa asukasta, joka on vielä aika pieni asukasmäärä. Vaan kyllä se on niin että mökki se on mikä rauhoittaa ja ei ne itikat loppujen lopuks niin kamalia olekkaan.

        Etkä sitäkään tietäisi mökkielämästä jos olisit aina vain Berliinissä pysynyt. Kyllä siis kannattaa kokeilla uusia asioita.


      • Varakas mökitön
        LA + Milano kirjoitti:

        no jaa. Kukin tyylillään ja haluillaan. Minulla ei ole mökkiä Suomessa (ainoastaan Italiassa ja Usassa -kerrostalohuoneistot), mutta periaatteessa voisi olla mukavaa omistaa sellainen. Ongelma on sen kalleus.

        Lisäksi minua pelottaa ajaa Suomessa autolla, koska sakot voivat olla tuhansia euroa. Sain juuri sakot Unkarissa, niin ne olivat muutaman kympin. Junalla en matkusta, koska niissä ei voi enää tupakoida.

        MIkset osat USA:sta mökkiä tai huvilaa, sieltä niitä saa pilkkahintaan Suomeen verrattuna. Yksi tuttavani osti Floridasta huvilan 40.000 taalalla. Varmaan Kaliforniasta saa 50.000 taalalla ihan käyvän huvilan? Minä olen ajatellut sieltä ostaa kunhan nyt ensin seikkailen muualla päin maailmaa ja Suomessakin.


      • Ääliö pls

        Aurinkokuivattu: Ai kun ihminen kehittyy, hän haluaa Keski-Eurooppaan? Ja kun hän haluaa elämyksiä, hän haluaa Keski-Eurooppaan?

        Siis mitä?

        Ajattelevatkohan oikeasti ihan kaikki suomalaiset noin? Ehkä ei edes se mökkihöperöinkään mummeli siellä mökillään. Tässä se taas nähdään näiden mukamas kansainvälisten tyyppien taso.


      • Kaikki suvaitsevaine
        Veijo. kirjoitti:

        Mökissäni on se mukava puoli että myydessä jälkeläiseni ja lapsenlapseni saavat siitä lähemmäs puoli miljoonaa euroa.

        Matkustanut olen ympäri maapalloa vaikka huvilan ja lapin kelomökki-osakkeen omistan.

        Eli valitsin molemmat.

        Hmm .Monet on sotapäälliköt matkailualallakin.


      • Eikö edes hävetä?

        Barcelona = turistihelvetti, johon moni menee dokaamaan ja käyttämään huumeita.
        Siihen kaiken päälle ne sotkuiset kadut ja joka nurkalla pistävän kusen haju, joo nähty on! Se on sivistyksestä kaukana.

        Kyllä minua nyt enemmän hävettää se, että joku lähtee ulkomaille asti kittaamaan halpaa viinaa ja bilettämään, ja kehtaa arvostella luonnosta ja hiljaisuudesta nauttivia ihmisiä junteiksi.


      • tyyntä
        Kaikki suvaitsevaine kirjoitti:

        Hmm .Monet on sotapäälliköt matkailualallakin.

        Mökki on siksi että voi olla siellä kun suomessa on kesä ja hyvä sää. Talvet olen tyynenmeren saarilla, ja väliajat jossain siellä välillä lämpimässä.


      • Homoarvot kunniaan
        :DD kirjoitti:

        ja liittyy mihin? Näin tasokasta "keskustelua" täällä tällä kertaa -

        ja minä tyhmäkö kuvittelin muuttavani maailmaa.. yksin en siihen pysty. Tulenkantajat, tervetuloa mukaan!

        Jokainen lusikoon oman elämänsä. Olemme kaikki vain toistemme haastattelijoita.


      • LA + Milano
        Varakas mökitön kirjoitti:

        MIkset osat USA:sta mökkiä tai huvilaa, sieltä niitä saa pilkkahintaan Suomeen verrattuna. Yksi tuttavani osti Floridasta huvilan 40.000 taalalla. Varmaan Kaliforniasta saa 50.000 taalalla ihan käyvän huvilan? Minä olen ajatellut sieltä ostaa kunhan nyt ensin seikkailen muualla päin maailmaa ja Suomessakin.

        Minulla on siis Condo LA:ssa n. 125m2 eikä varsinaisesti mökkiä. Täällä hinnat ovat kalliimpia kuin Floridassa, joten arvo on enemmän. Olen käynyt jo katsomassa Floridasta asuntoja ja olen ajatellut ostaa myös sieltä "mökin".

        Hinnat ovat jo nousseet, mutta Lake Worhin alueelta saa vielä hyvästä taloyhtiöstä, uima-allas, saunat, grillit, poreamme, kuivurit, graniittitasot, autopaikka, yms. - Condon n. 80k€:lla. Hyvä hinta-laatusuhde.

        Suomesta pitäisi vastaavan laisesta pulittaa ainakin 300-350k€


      • Luksusta
        Köyhät opinnot sulla kirjoitti:

        "Elämä on valintoja, ja jokainen tietää mikä on itselleen paras tapa lomailuun."

        Mistäs helvetistä sen joku junttieinari tietää joka ei koskaan ole missään käynyt taikka mitään tehnyt? Ei kuules mistään. Jokainen ei tiedä mikä on itselleen paras tapa lomailuun. Kyllä siihen tarvitaan kokeiluja.

        Niin valintojahan elämä on. Suomalaiset ovatkin matkustelleet viime vuosina
        huomattavan paljon ja ymmärtävät varmasti jo vaatia palveluja.


      • iso_kaupunki-kortti
        OliPakkoKommentoida kirjoitti:

        Jaa sinäkö tiedät minkälaista on asua kaupungissa jossa on melkeen yhtäpaljon asukkaista kun koko suomessa? Varmaan oot syntynyt ja asunut jossain Helsingissä jossa on vain 500 00 asukasta. Ja luulet että "isossa kaupungissa" voi rentoutua, ehei! Kyllä se vaan on kivaa päästä kaupungin hulinasta pois mökille hiljaisuuteen. Itse olen syntynyt Berliinissä jossa asuu 3,5 miljoonaa asukasta, joka on vielä aika pieni asukasmäärä. Vaan kyllä se on niin että mökki se on mikä rauhoittaa ja ei ne itikat loppujen lopuks niin kamalia olekkaan.

        Sieltähän se tuli 'et_tiedä_mitään_suurkaupungista_jos_et _ole_asunut_xxxx' -kortti.
        Suomihan on niin pieni maa, suurkaupungeista ja ruuhkista ei täällä mitään tiedetä.


      • Usko vaan sinua
        LA + Milano kirjoitti:

        Minulla on siis Condo LA:ssa n. 125m2 eikä varsinaisesti mökkiä. Täällä hinnat ovat kalliimpia kuin Floridassa, joten arvo on enemmän. Olen käynyt jo katsomassa Floridasta asuntoja ja olen ajatellut ostaa myös sieltä "mökin".

        Hinnat ovat jo nousseet, mutta Lake Worhin alueelta saa vielä hyvästä taloyhtiöstä, uima-allas, saunat, grillit, poreamme, kuivurit, graniittitasot, autopaikka, yms. - Condon n. 80k€:lla. Hyvä hinta-laatusuhde.

        Suomesta pitäisi vastaavan laisesta pulittaa ainakin 300-350k€

        Aivan ihanan lutunen trolli: "Minulla on siis Condo LA:ssa n. 125m2 eikä varsinaisesti mökkiä'


      • huvila gool

        kesällä on mahtavaa olla huvilalla ja harrastaa kalastusta sienestystä marjastusta,syksyllä suoraan huvilalta hirvi ja pupujahtiin.on mukava ajella traktorilla hellapuita.ja tietysti sauna lämpiää koko päivän ja uimaan puhtaaseen veteen.talvellä mökötetään baseloonassa kun asuaan talvet siellä,oli erehdys ostaa asunto sieltä.mutta onneksi jo tammikuussa voi muuttaa takaisin suomen suveen ja moottorikelkalla verkoille.huvilaelämä on juhlaa mutta baseloona on kärsimys.suomi on kaunein maa mitä voi olla.


      • suomi on parasta
        nimimerkkierkki2 kirjoitti:

        onneksi toisen painajainen on toisen unelma. painajaismaista tässä kesässä on ollut vain alkukesän helteet, mutta nyt on onneksi ollut mukavan vilpoista.

        onneksi loma oli helteitten aikaan,oltiin huvilalla koko loma ja järven hivelevä vesi vilvoitti.mahtavat siian pyynti kelit.onneksi nyt on ollut vilpoisampaa kun pitää töitä paiskia.syksyllä on taas helteet ja lomat.pääsee sieneen ja marjaan kalalle.metsälle.sitten vanhana joutaa kiertämään ulkomailla lomalla.nyt on pakko töitten takia reissata ympäri maapalloa.mutta kotimaa on parasta ja huvilalle lepoon ja lataukseen hermot.joka suomea moittii ei tiedä elämästä mitään.


      • äläs ny!
        Homoarvot kunniaan kirjoitti:

        Jokainen lusikoon oman elämänsä. Olemme kaikki vain toistemme haastattelijoita.

        Sulla taitaa olla rasistinen asenne homoja kohtaan. Ihmisiä he ovat siinä, missä me muutkin.


      • totta turiset
        trendihaukka kirjoitti:

        Aika junttia lähteä johonkin kaupunkiin hikoamaan. Nykyään on trendikästä mökkeillä.

        Mut emmehän sentään suosi mökkeilyä vain sen vuoksi, että olisimme aikaamme edellä?:D

        Kannattaa pitää mielessä ne paarmat ja hyttyset varsinkin jos suuntaa pohjoisemmille leveyksille.


      • Se on varmaankin
        totta turiset kirjoitti:

        Mut emmehän sentään suosi mökkeilyä vain sen vuoksi, että olisimme aikaamme edellä?:D

        Kannattaa pitää mielessä ne paarmat ja hyttyset varsinkin jos suuntaa pohjoisemmille leveyksille.

        jatkoa sille slow-elämälle. Joogaa, voimaruokaa yms. Kun kaikki nähty ja koettu ja kiire, hektisyys ja stressi ihmisten elmässä sen kuin lisääntyy, täytyy palata (hyvinvoinnin) alkujuurille, mökille.

        Sormet mullassa, käyden kalassa, saunoen ja uiden ilkosillaan, nuotion loimussa ihminen voi tavoittaa jotain oleellista elämästä. Aina ei tarvi lähteä merta edemmäs kalaan.


      • Turha syytellä yhtää
        äläs ny! kirjoitti:

        Sulla taitaa olla rasistinen asenne homoja kohtaan. Ihmisiä he ovat siinä, missä me muutkin.

        He ovat ihmisiä hoidon tarpeessa. He tarvitsevat apua, eikä rasismia.


      • suosikkipaikka
        OliPakkoKommentoida kirjoitti:

        Jaa sinäkö tiedät minkälaista on asua kaupungissa jossa on melkeen yhtäpaljon asukkaista kun koko suomessa? Varmaan oot syntynyt ja asunut jossain Helsingissä jossa on vain 500 00 asukasta. Ja luulet että "isossa kaupungissa" voi rentoutua, ehei! Kyllä se vaan on kivaa päästä kaupungin hulinasta pois mökille hiljaisuuteen. Itse olen syntynyt Berliinissä jossa asuu 3,5 miljoonaa asukasta, joka on vielä aika pieni asukasmäärä. Vaan kyllä se on niin että mökki se on mikä rauhoittaa ja ei ne itikat loppujen lopuks niin kamalia olekkaan.

        Siellä Berliinissähän onkin mettää ja järveä jo melkein Suomen malliin.


      • asssssssssss
        Varakas mökitön kirjoitti:

        MIkset osat USA:sta mökkiä tai huvilaa, sieltä niitä saa pilkkahintaan Suomeen verrattuna. Yksi tuttavani osti Floridasta huvilan 40.000 taalalla. Varmaan Kaliforniasta saa 50.000 taalalla ihan käyvän huvilan? Minä olen ajatellut sieltä ostaa kunhan nyt ensin seikkailen muualla päin maailmaa ja Suomessakin.

        Eikö siellä ole suuri kiinteistövero, esim. 400 USD/kk ? Vai olikohan tuo joku muu käyttökulu.


      • Enemmän tekoja
        Turha syytellä yhtää kirjoitti:

        He ovat ihmisiä hoidon tarpeessa. He tarvitsevat apua, eikä rasismia.

        Tarvitaan "homot hoitoon" tyylinen liike.

        Ja siihen ei tarvita mukaan mitään hihhuleita ja muita höyrypäitä. Tarvitaan oikeita älykkäitä lääkäreitä ja psykologian experttejä.

        Homous on sairaus joka jyllää hoitamattomana yhteiskunnissa joka puolella maailmaa. Eihän mitään muutakaan sairautta jätettä vain muhimaan kaiken keskelle ilman mitään hoitoa.


      • Yleissivistyksessä
        Enemmän tekoja kirjoitti:

        Tarvitaan "homot hoitoon" tyylinen liike.

        Ja siihen ei tarvita mukaan mitään hihhuleita ja muita höyrypäitä. Tarvitaan oikeita älykkäitä lääkäreitä ja psykologian experttejä.

        Homous on sairaus joka jyllää hoitamattomana yhteiskunnissa joka puolella maailmaa. Eihän mitään muutakaan sairautta jätettä vain muhimaan kaiken keskelle ilman mitään hoitoa.

        aukkoko?

        Homoseksuaalisuus diskriminalisoitiin joskus jo melkovarhain... ja joskus 70-luvulla se poistui myös sairaus/tautiluokituksesta.

        Et näillä nyt mennään!


      • Asiat kehittyy
        Yleissivistyksessä kirjoitti:

        aukkoko?

        Homoseksuaalisuus diskriminalisoitiin joskus jo melkovarhain... ja joskus 70-luvulla se poistui myös sairaus/tautiluokituksesta.

        Et näillä nyt mennään!

        Oletko joku 70 luku fani? No osta sitten leveä lahkeiset discohousut ja kasvata pulisongit. Asiat kehittyy jos et sitä tiennyt.

        Nyt on nyt eikä 40 vuotta sitten. Nyt tarvitaan jälleen muutosta.


      • Varakas mökitön
        Usko vaan sinua kirjoitti:

        Aivan ihanan lutunen trolli: "Minulla on siis Condo LA:ssa n. 125m2 eikä varsinaisesti mökkiä'

        Taas näkee, että kateus puhuu! On se ihme ettei tavallinen suomalaisjuntti usko, että jollain täällä on varaa ostella condoja ja muita huviloita vaikkapa sitten LA:sta! Pitäiskö täällä kaikkien olla yhtä pers'aukisia kuin " Usko vaan sinua "- nimimerkki? Tietenkin luulet, että se on trolli heti, kun se menee käsityskykysi yläpuolelle! Tällaisia huutelijoita syntyy vuokrakasarmeissa ja yleensä ovat kokemukseni mukaan sellaisia ihmisiä, usein työttömiä ja sosiaalitapauksia, jotka sentään pystyvät hankkimaan tietokoneen, että pääsevät nettiin. Ja tällaisten luuserien sosiaaliset kyvyt riittävät juuri ja juuri pariin lauseeseen, jotka nekin ovat yleensä kieliopillisesti päin p*****tä... Suomessa todella toimii luokkajako tehokkaasti, mutta luuseriporukka ja nettihäiriköt pitäisi kärrätä jonnekin maailman laidalle, jossa saisivat mellakoida ja tapella ihan oikeasti. Tällöin me sivistyneet ihmiset saisimme vaihtaa mielipiteitä kultturista, tekniikasta ja tieteestä ja taiteista ilman, että joku ääliö luuseri tulee puskista kommentoimaan ja huutelemaan älyttömyyksiä. Onneksi ne voi sivuuttaa, jos haluaa, mutta näiden tuliti ainakin olla kohteliaampia meille varakkaille ja hyvin pärjääville, jotka kustannamme näiden luuserien työttömyyskorvauksista suurimman osan ja samoin sosiaaliturvan ja kaiken muunkin olemisen asumisesta lähtien. Pitäisi osata ainakin olla nöyrän kiitollinen! Eli tässäkin pätee vanha sananlasku : " sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto ! " Tällaiset yhteiskunnan hylkiöt eivät kateudeltaan nää nenäänsä pidemmälle vaan yrittävät purra poikki heitä ruokkivaa kättä! Kohta tulee sekin aika, että että emme anna teille muuta kuin juuri ja juuri sen verran, että pysytte hengissä ettekä jaksa enää melskata täällä sen paremmin kjuin kaduillakaan, vaan joudutte vietäämään aikaa murjuissanne ilman nettiä ja muitakaan mukavuuksia! Olette meidän elättejämme, joten olkaa niin kauan onnellisia ja kiitollisia, kun teitä elätämme!!!!


      • LA + Milano
        asssssssssss kirjoitti:

        Eikö siellä ole suuri kiinteistövero, esim. 400 USD/kk ? Vai olikohan tuo joku muu käyttökulu.

        Veron määrä riippuu kaupungista ja asunnon hinnasta. Olen juuri siis katselemassa toista asuntoa jenkeistä ja nyt kiikarissa Floridan Lake Worhin alue.

        Verot ovat 80k€:n asunnosta n. 1500-1800$/vuosi. Veroista näkee muuten centin tarkkuudella, mihin verot menevät esim. koulut yms. HOA fee (vastaa Suomen yhtiövastiketta) on taloyhtiöstä riippuen n. 120m2:n asunnolle n. 300-450$/kk. Tässä summassa on mukana kaikki mm. uima-altaan siivoukset, kaapelikanavat, turvallisuus, yhteiset alueet, jätehuolto yms.

        Lisäksi on vielä vakuutukset ja niiden hinta vaihtelee esim. onko asunto esim. hurrikaanialueella, onko kivitalo, millainen kattorakenne yms. Hinta on n. 700-1000$/vuosi.

        Voisi todeta, että kaikki kustannukset ovat n. 6-8000$/vuosi. Tällä saa siis n. 4-5 tähden "mökin". Tämän summan melkein säästää kun tulee kerran vuodessa ja ostaa koko perheen vaatteet vaikka Outlet Shopping Malleissa. Oma ehdoton suosikkini on Sawgrass Mills ja Vegasin Outletit. LA:sta saa taas lasten suosikkia Hollisteria.

        Asunnoilla on ehdottoman hyvä tuotto-odotus. Lisäksi lapset voi muuttaa niihin aikuisina ja me vanhemmat "isona" eläkeläiseksi.

        Mutta toiveena - ehkä - olisi vielä ostaa pieni mummon mökki Suomesta pitkien kesäöiden viettoon.


      • rakkaudestakin
        Asiat kehittyy kirjoitti:

        Oletko joku 70 luku fani? No osta sitten leveä lahkeiset discohousut ja kasvata pulisongit. Asiat kehittyy jos et sitä tiennyt.

        Nyt on nyt eikä 40 vuotta sitten. Nyt tarvitaan jälleen muutosta.

        Olen syntynyt tiukasti 70-luvun puolella, mut nostalgisoin mennyttä aikaa monellakin tapaa. Ei ollut nykyajan kiirettä, ihmiset ja asiat (kuten rakkaus) olivat aitoja ym. Nykyaika luo monenlaista haastetta ylipäätään ihmisille, mutta onneksi jokainen voi omilla valinnoillaa vaikuttaa elämänsä suuntaan. Ja siihen oravanpyörään ei tarvi mennä, kun osaa välttää tietyt sudenkuopat.

        Asiat ja ihmiset kehittyy ja "kehittyy". Jälkimmäinen on usein taantumaa, mikä on ehkä verhottu kehityksen kaapuun. Tuossa alhalla olevissa komenteissakin muuten sivutaan aihetta, vaikkei juuri tällä nimellä. Ja kyllä ihmiset ovat menneet myös monessa suhteessa alaspäinkin, esim. moraali. Tästä nyt ei varmaan tarvi enempiä esimerkkejä kehiin tuoda.

        Ja "partani" ei aivan taida kasvaa pulisongeiksi asti, vaikka kuinka yrittäisin kasvattaa.:DD


      • Onko virheitäkin?
        rakkaudestakin kirjoitti:

        Olen syntynyt tiukasti 70-luvun puolella, mut nostalgisoin mennyttä aikaa monellakin tapaa. Ei ollut nykyajan kiirettä, ihmiset ja asiat (kuten rakkaus) olivat aitoja ym. Nykyaika luo monenlaista haastetta ylipäätään ihmisille, mutta onneksi jokainen voi omilla valinnoillaa vaikuttaa elämänsä suuntaan. Ja siihen oravanpyörään ei tarvi mennä, kun osaa välttää tietyt sudenkuopat.

        Asiat ja ihmiset kehittyy ja "kehittyy". Jälkimmäinen on usein taantumaa, mikä on ehkä verhottu kehityksen kaapuun. Tuossa alhalla olevissa komenteissakin muuten sivutaan aihetta, vaikkei juuri tällä nimellä. Ja kyllä ihmiset ovat menneet myös monessa suhteessa alaspäinkin, esim. moraali. Tästä nyt ei varmaan tarvi enempiä esimerkkejä kehiin tuoda.

        Ja "partani" ei aivan taida kasvaa pulisongeiksi asti, vaikka kuinka yrittäisin kasvattaa.:DD

        Käyttäisitkö 70 luvun tekniikkaa tänä päivänä töissäsi tai kotona? Lukuunottamatta aivan yksinkertaisimpia härpäkkeitä, et voisi käyttää niitä nykypäivänä.

        Homoseksuaalisuus on aivan normaalia samalla tavoin kuin surffailu internetissä 70 luvun tietokoneilla, eli ei normaalia, eikä edes toimi. (Esimerkkejä voi vapaasti keksiä, paskaa tiedettä se kaikki sillä aikakaudella on verrattuna nykyiseen versioon).

        Miksi piti muuttaa asia mistä ei mitään tiedetty?

        Tämä on valitettava fakta mikä täytyy ennemmin tai myöhemmin havaita ja hyväksyä.


      • 53ja
        tyyntä kirjoitti:

        Mökki on siksi että voi olla siellä kun suomessa on kesä ja hyvä sää. Talvet olen tyynenmeren saarilla, ja väliajat jossain siellä välillä lämpimässä.

        toisten ei näköjään tartte tehdä töitä olllenkaan kun aina lomailee jossain


      • Mummeli
        Enemmän tekoja kirjoitti:

        Tarvitaan "homot hoitoon" tyylinen liike.

        Ja siihen ei tarvita mukaan mitään hihhuleita ja muita höyrypäitä. Tarvitaan oikeita älykkäitä lääkäreitä ja psykologian experttejä.

        Homous on sairaus joka jyllää hoitamattomana yhteiskunnissa joka puolella maailmaa. Eihän mitään muutakaan sairautta jätettä vain muhimaan kaiken keskelle ilman mitään hoitoa.

        Että homous on mielestäsi sairaus, niinkö? Älä nyt hyvä lapsi hassuja puhu. Lakkaa luulemasta ja ota asioista selvää. Homot ja lesbot ovat mukavaa porukkaa, näin heteromummonkin mielestä. Vähän avarampi ajatuksia sinulle toivottelen.


      • Kone myös on kiva
        Mummeli kirjoitti:

        Että homous on mielestäsi sairaus, niinkö? Älä nyt hyvä lapsi hassuja puhu. Lakkaa luulemasta ja ota asioista selvää. Homot ja lesbot ovat mukavaa porukkaa, näin heteromummonkin mielestä. Vähän avarampi ajatuksia sinulle toivottelen.

        Sen tutkimuksen haluaisinkin nähdä missä on selvitetty miksi homoseksuaalisen ihmisen asenne elämään on täysin tervettä. Siinähän juuri hylätään koko elämän perus tarkoitus. Mitä edes jää jäljelle?

        Terve elämähän on myös sellaista jota voisi jopa suositella kaikille muillekin.

        Kyllä tässä on jo vuosikymmeniä lykätty ongelmaa maton alle. On laitettu silmät kiinni koska totuus on liian iso ongelma ratkaistavaksi.


      • Kiipeä vuorelle

        "Ihminen on yhtä vahva kuin on hänen ymmärrys luonnosta." - Veikka Gustafsson


      • mummeli2
        Kone myös on kiva kirjoitti:

        Sen tutkimuksen haluaisinkin nähdä missä on selvitetty miksi homoseksuaalisen ihmisen asenne elämään on täysin tervettä. Siinähän juuri hylätään koko elämän perus tarkoitus. Mitä edes jää jäljelle?

        Terve elämähän on myös sellaista jota voisi jopa suositella kaikille muillekin.

        Kyllä tässä on jo vuosikymmeniä lykätty ongelmaa maton alle. On laitettu silmät kiinni koska totuus on liian iso ongelma ratkaistavaksi.

        Elämän perustarkoitus? Tarkoitat ilmeisesti "lisääntyä ja täyttää maa". Kyllä tänne maailmaan mahtuu lisääntyjät ja lisääntymättömät. Luoja on luonut meidät kaikki sellaiseksi kuin olemme. Ei hän ole suonut lisääntymisen mahdollisuutta kaikille heteropareillekaan. Ja kaikki eivät edes halua lisääntyä. Silti heidänkin elämällään on tarkoitus. Ei tässä ole mitään ongelmaa muuta kuin sinun mielessäsi..


      • Homo segmentti
        mummeli2 kirjoitti:

        Elämän perustarkoitus? Tarkoitat ilmeisesti "lisääntyä ja täyttää maa". Kyllä tänne maailmaan mahtuu lisääntyjät ja lisääntymättömät. Luoja on luonut meidät kaikki sellaiseksi kuin olemme. Ei hän ole suonut lisääntymisen mahdollisuutta kaikille heteropareillekaan. Ja kaikki eivät edes halua lisääntyä. Silti heidänkin elämällään on tarkoitus. Ei tässä ole mitään ongelmaa muuta kuin sinun mielessäsi..

        Sinulla on ihmeen tekninen käsitys maailmasta mummeliksi. Tullaan, ollaan, monistetaan itsemme ja sitten kuollaan pois.

        Kyllä siinä paljon muutakin on vain kun lisääntyminen. Parempi kysymys onkin että mikä on sellaisen ihmisen terveyden tila joka sen asian elämästään sulkee pois? Eihän siinä jää elämästä mitään jäljelle.

        Sitäkin on tämä homous juttu on paljolti, että ainakin markkinavoimien sallima ilmiö. Hyvä asiakasryhmä siinä missä mikä tahansa muukin. Ehkä jopa parempi kuin moni muu kun ei heillä sitä muutakaan elämää ollut.

        Ei kannata väheksyä rahan vaikutusta tähänkään asiaan. Sillä on ihmeellisen paljon vaikutusta kaikkeen.


      • viisitoista

      • lisäähilloo

        Mutta, jos on ollut siellä Barcelonassa 70-90 luvulla ja kaipaa rauhaa, esim. teikäläisistä!


      • mummo oon
        mökin juntti kirjoitti:

        Aloittajaan ei ole näköjään sivistys liiemmin tarttunut...
        Aloittajan teksti on kamalaa luettavaa lukuisine kirjoitusvirheineen.

        Tää ei oo mikään äikän-tentti,senkin torvi


      • ei tajuu ei
        äläs ny! kirjoitti:

        Sulla taitaa olla rasistinen asenne homoja kohtaan. Ihmisiä he ovat siinä, missä me muutkin.

        Nimimerkille:Äläs ny!Anteeksi että arvostan lattialle paskovaa rakkiani enemmän kuin yhtään homoa!Erohan tulee juuri siitä että kun lopetan koirani niin olen surullinen ja JOS tuo toinen kuolee,en välittäisi yhtään,koska se ei vaan kiinnosta yhtään.Ei siinä ole mitään rasistista,koska kysymyshän on selvästikin retorinen,niin tällä täytyy mennä.


    • Espresso köpiksessä

      hyss hyss, varo ampiaispesää. Monet ovat oiken säästäneet siihen, että saavat viettää aikansa Supmen epävakaisen sään armoilla angstisessa mökissään. Tietenkin se on sallittua, mutta ihan oikeesti hei...

      • 0lli

        ja yhtämonet säästää siihen,että saavat viettää lomansa jossain hikisessä kaupungissa pakokaasujen seassa ja seistä lentoasemien turvatarkastusjonoissa.mutta oikeesti näin se on


      • V...n Supmen kesä

        Koko Supme ihan perseestä on.


      • Maailmanmatkaajapari

        "Espresso köpiksessä" olet joko provo tai imbesilli. Muuten Kööpenhamina ei ole mikään viehättävä eikä mielenkiintoinen kaupunki. Espressosta en pidä, cappucino menettelee.Jos haluat katsella kaupunkeja, jotka eivät ole Suomessa, suosittelen Reykjavikia, Palermoa, Sydneyä, Wellingtonia, San Franciscoa, Nuukia ja vielä Nuku´alofaa.

        Toinen vaihtoehto on kuunnella hiljaisuutta ja joutseniä kesämökillämme.
        Vietämme mieluummin kesää Suomessa ja syyspimeällä sekä keskitalvella olemme kaukomailla.


      • pravda
        Maailmanmatkaajapari kirjoitti:

        "Espresso köpiksessä" olet joko provo tai imbesilli. Muuten Kööpenhamina ei ole mikään viehättävä eikä mielenkiintoinen kaupunki. Espressosta en pidä, cappucino menettelee.Jos haluat katsella kaupunkeja, jotka eivät ole Suomessa, suosittelen Reykjavikia, Palermoa, Sydneyä, Wellingtonia, San Franciscoa, Nuukia ja vielä Nuku´alofaa.

        Toinen vaihtoehto on kuunnella hiljaisuutta ja joutseniä kesämökillämme.
        Vietämme mieluummin kesää Suomessa ja syyspimeällä sekä keskitalvella olemme kaukomailla.

        En usko, siellä vuokrakaksiossa voi tietenkin haaveilla kaikenlaisesta!


      • varo vain.....

        Housuissasi sinulla on ampiaispesä, surina käy.......


    • matkustan mökilleni

      Kateelliset puhuu! Kehittyneet ihmiset kaipaavat luonnonrauhaa, mutta ne, jotka eivät kestä edes itseään, pakenevat jonnekin keskieurooppaan ryyppymatkalle.

      • oli mitä oli

        Ehkä tämä oli maksettu provoaloitus.
        Itse viihdyn niin mökillä (vuokra ) kuin kaupungissa.Jokainen olkoon siellä minne sielu halajaa..
        Ihmiset jotka eivät tule itsensä kanssa toimeen haluavat ainaista melua ympärilleen, ettei tarvitse kuulla sitä mitä, sielu huutaa..
        Minä viihdyn hiljaisuudessa paremmin kuin melussa.Mutta lämpöä kaipaan ja siksi etelänloma houkuttaisi..
        Mutta sinne voi mennä syksylläkin. Siksi nautin Suomen kesästä


      • ....................

        Juuri näin: Täytyy paeta todellisuutta, kun ei ole sinut itsensä kanssa.
        Tyypillistä teineille, mutta ei pitäisi enää kolmekymppistä ja siitä ylöspäin ahdistaa oma itsensä niin paljoa... Jotain häikkää pitää olla henkisessä kasvussa...


      • juoppolallit.....

        ryyppäävät naamansa ruttuun, juopon naama on ällöä katseltavaa. nuupahtanut. alkoholisti.


    • nnnfkflfnbkflfnxnxkn

      Mökillä saa ryypätä, pitää älämölöä ja juosta pihalla munasilteen. Kokeilin tuota kaupungissakin mutta päädyin kisahallin putkaan..

      • ei ymmärrä

        " Mökillä saa ryypätä, pitää älämölöä ja juosta pihalla munasilteen. "

        Toivottavasti sinulla ei ole lähinapureita ! Sivistys ei kai ole rantautunut sinulle.
        Ja miksi pilata luonnossa olonsa kännäämällä ?


      • kkfjjxkgkgkfjflckjkfoflf
        ei ymmärrä kirjoitti:

        " Mökillä saa ryypätä, pitää älämölöä ja juosta pihalla munasilteen. "

        Toivottavasti sinulla ei ole lähinapureita ! Sivistys ei kai ole rantautunut sinulle.
        Ja miksi pilata luonnossa olonsa kännäämällä ?

        Ei ole lähinaapureita kilometriin eikä tulekaan kun maat on omia. Juuri sillä paikan valitsinkin että saa pitää älämölöä muiden häiriintymättä. Lähimmältä naapurilta kerran kysyinkin että ei kai meteliä ole sinne asti kuulunut ja ei ole.

        Sinä voit toki ihan vapaasti lomallasi juoda viiniä pikkurilli pystyssä ja puku päällä. Ja minä voin vetää resetointikännit viinalla ja kaljalla verkkarit jalassa tai vaikka munasilteen. Kumpikaan ei ole mitenkään toiselta pois.


      • hittoon sivistys
        ei ymmärrä kirjoitti:

        " Mökillä saa ryypätä, pitää älämölöä ja juosta pihalla munasilteen. "

        Toivottavasti sinulla ei ole lähinapureita ! Sivistys ei kai ole rantautunut sinulle.
        Ja miksi pilata luonnossa olonsa kännäämällä ?

        Sivistys=yli arvostettua ja epäluonnollista roskaa. Toisinaan luonnonlakien ehdoilla on mukavampi elää kuin sivistyksen ehdoilla.


      • 3+7
        ei ymmärrä kirjoitti:

        " Mökillä saa ryypätä, pitää älämölöä ja juosta pihalla munasilteen. "

        Toivottavasti sinulla ei ole lähinapureita ! Sivistys ei kai ole rantautunut sinulle.
        Ja miksi pilata luonnossa olonsa kännäämällä ?

        Samaa se on näillä ulkomaille änkeävillä teinituristeilla. Halvalla viinalla perseet niin olalle, että loppuillasta roikutaan jossain tolpassa ja otetaan idioottikuvia kavereista.

        Se on semmosta se sivistynyt matkailu näillä "Suomi on niin perseestä"-tyypeillä.


    • miksipä ei?

      On vain hyväksyttävä, että ihmiset arvostaa eri tapoja lomailla. Kumpikin on omalla tavallaan kiva eli sekä että, jos rahkeet riittää.

    • Yksi kymysys

      Onko se joko/tai?

      Miksei osan kesästä voisi siemailla viiniä eurooppalaisessa kulttuurikaupungissa ja osan kesästä istua mökkilaiturilla ongella?

      Todellinen kulttuuri-ihminen on monipuolinen.

    • fgui7mji,

      Entä jos pitää valita sivistynyt ja kaunis mökki järven rannalla tai kuppainen kaupunki keskieuroopassa?

      • Hmmm....

        Kuppainen kaupunki?

        Ei ole pakko harrastaa seksiä sikäläisten kanssa. Antaa paikallisten potea itse kuppaansa.


      • Oeyusta
        Hmmm.... kirjoitti:

        Kuppainen kaupunki?

        Ei ole pakko harrastaa seksiä sikäläisten kanssa. Antaa paikallisten potea itse kuppaansa.

        Sama juttu mökkeilyssä =)


    • Molempi parempi

      Itsellä mökki pohjoisessa, jossa viihdyn hyvin ja pyrin käymään usein. Ja ens viikolla lähden lomailemaan Kaliforniaan. Joten todellakaan noi ei sulje toisiaan pois. Tykkään sekä kaupunki- että mökkielämästä.

    • metropolitan man

      Itselläkin mökki järven rannalla kaikilla mukavuuksilla. Vietän siellä 1-2 viikonloppua vuodessa ja sivistän itseäni kaupunkilomilla monta kertaa vuodessa. Mökki on ihan kiva, mutta matkailu ulkomaille on parempaa.

      • Hyvinvointi Kaikille

        Oletkos maksanut mökistäsi sukulaisillesi, vai ihan ilmaiseksiko ajattelit varastaa toisten omaisuudet nimiisi ?


    • Aus Vitsi

      Useille mökki on vastenmielinen työleiri. Koko ajan pitää korjata tai rakentaa. Ei osata ottaa rennosti edes mökillä. Ulkomailla tätä ei tapahdu.

      • nncbgkglkfkflffkln

        Ei tartte jos ei halua. Mökkitalkkareita on nykyään joka mökkikunnassa ja ne ei paljoa veloita. Tekevät kaiken ruohonleikkuusta pieniin remppoihin.


      • ikimökkiläinen

        Ja monille, jotka tekevät lähinnä istumatyötä, se mökki on henkireikä ja pelastus. Kun voi edes jonkin aikaa vuodesta tehdä ihan selkeää ruumiillista työtä oman ja perheensä hyvinvoinnin eteen ja näkee työnsä jäljet. Kunto nousee ja työstressi helpottaa. Mutta siitä vaan, kukin nauttikoon tavallaan, mutta on turha tuomita toisten lomanviettotapoja ääliömäisiksi ja pitää niitä omia luksusmatkustelujaan ainoina oikeina. Kukin tulkoon tyytyväiseksi tavallan.


    • lama aika

      Mökki on huono sijoitus. Omakotitalokin nykyään erittäin vaikea myydä, mökki lähes mahdoton.

      • kaikki menee

        Kun hinta on oikea, mikä tahansa menee kaupaksi.


      • nnfjfbfdkldlfkfkf
        kaikki menee kirjoitti:

        Kun hinta on oikea, mikä tahansa menee kaupaksi.

        Niin menee. Ja jos on itse mökistä ylihintaa maksanut niin ettei omiaan saa pois, on se peiliin katsomisen paikka!
        Mökki on myös hätävara poikkeustilanteita varten. Ei tarvita kuin sähköverkon kaatuminen talvella, niin kaupungissa ihmiset alkaa kuolemaan muutamissa päivissä nälkään, janoon ja kylmään. Silloin on hyvä kääntää auton keula mökkiä kohden!


      • ghgjghkgjlfgg
        nnfjfbfdkldlfkfkf kirjoitti:

        Niin menee. Ja jos on itse mökistä ylihintaa maksanut niin ettei omiaan saa pois, on se peiliin katsomisen paikka!
        Mökki on myös hätävara poikkeustilanteita varten. Ei tarvita kuin sähköverkon kaatuminen talvella, niin kaupungissa ihmiset alkaa kuolemaan muutamissa päivissä nälkään, janoon ja kylmään. Silloin on hyvä kääntää auton keula mökkiä kohden!

        Aivan. Jos emme ala muuttaa tätä hullua maailmaa, suurin osa kansalaisista elää pian kurjuudessa. Kauimmin onnistuvat kituuttamaan ne, jotka voivat edes kasvattaa omaa ruokaa ja joilla on omaa juomavettä ja polttopuuta.

        Maatalot, mummonmökit ja kesämökit nousevat vielä arvoonsa, jos tuhon tie jatkuu. Ja jos saamme huonon suuntauksen käännettyä, arvot voivat nousta silloinkin, ihmisten tajutessa oman rauhan ja luonnon kauneuden arvon.

        Raatamistahan tämä on, mutta eipä tarvitse kuntosaleja eikä hölkkälenkkejä.


      • Varakas mökitön

        Tuo oli nyt aivan soopaa! Asiantuntematonta ainakin. Tuollaista hölynpölyä puhuu vain sellainen köyhä luuseri, jolla ei ole sen kummemmin omakotitaloa kuin mökkiäkään... Eikä ehkä koskaan ole ollutkaan. Minä jo aiemmin kirjoitin, että myin mökin Päijänteen rannalta 350.000 eurollla eikä kauaa tarvinnut kaupitella! Laatua on helppo myydä, mutta onhan selvä, että mitään lautahökötystä kjuivanmaan tontilla kilometrin päässä mistään järveltä ei kukaan osta. MInä ainakin tienasin mökin mynnilläni isot rahat, samoin olen myynyt useamman omakotitalon, jotka olen itse rakentanut ja aina on tullut reilusti voittoa! Mutta- nekin ovat olleet viimeisen pääle laadukkaita! Nimimerkille " lama aika " lienee parempi vaan pysyä lestissään kerrostaloyksiössään eikä arvostella kapitalistien touhuja. Ne eivät sinua varten! Korostan vieläkin, että laadulla on aina ostajansa. Suomen maassakin on aina sellaisia, jotka pystyvät maksamaan hyvästä hyvän hinnan! Sitten on se porukka, joka on tällaisille ( joihin minäkin kuulun ) menestyville ihmisille kateellisia ja huutelevat puskista mitä sattuu... Mutta- " ei haukku haavaa tee ".... :)


      • Gustin Iida
        kaikki menee kirjoitti:

        Kun hinta on oikea, mikä tahansa menee kaupaksi.

        Oletko varma?Koetas nyt vaikka myydä jollekulle vaikka heimoleimasimella varustettuja käytettyjä napasuojia.


      • Olet lutuinen trolli
        Varakas mökitön kirjoitti:

        Tuo oli nyt aivan soopaa! Asiantuntematonta ainakin. Tuollaista hölynpölyä puhuu vain sellainen köyhä luuseri, jolla ei ole sen kummemmin omakotitaloa kuin mökkiäkään... Eikä ehkä koskaan ole ollutkaan. Minä jo aiemmin kirjoitin, että myin mökin Päijänteen rannalta 350.000 eurollla eikä kauaa tarvinnut kaupitella! Laatua on helppo myydä, mutta onhan selvä, että mitään lautahökötystä kjuivanmaan tontilla kilometrin päässä mistään järveltä ei kukaan osta. MInä ainakin tienasin mökin mynnilläni isot rahat, samoin olen myynyt useamman omakotitalon, jotka olen itse rakentanut ja aina on tullut reilusti voittoa! Mutta- nekin ovat olleet viimeisen pääle laadukkaita! Nimimerkille " lama aika " lienee parempi vaan pysyä lestissään kerrostaloyksiössään eikä arvostella kapitalistien touhuja. Ne eivät sinua varten! Korostan vieläkin, että laadulla on aina ostajansa. Suomen maassakin on aina sellaisia, jotka pystyvät maksamaan hyvästä hyvän hinnan! Sitten on se porukka, joka on tällaisille ( joihin minäkin kuulun ) menestyville ihmisille kateellisia ja huutelevat puskista mitä sattuu... Mutta- " ei haukku haavaa tee ".... :)

        Taas niin lutuinen per saukinen trolli: " samoin olen myynyt useamman omakotitalon, jotka olen itse rakentanut ja aina on tullut reilusti voittoa!"


      • ei ihan pa
        Varakas mökitön kirjoitti:

        Tuo oli nyt aivan soopaa! Asiantuntematonta ainakin. Tuollaista hölynpölyä puhuu vain sellainen köyhä luuseri, jolla ei ole sen kummemmin omakotitaloa kuin mökkiäkään... Eikä ehkä koskaan ole ollutkaan. Minä jo aiemmin kirjoitin, että myin mökin Päijänteen rannalta 350.000 eurollla eikä kauaa tarvinnut kaupitella! Laatua on helppo myydä, mutta onhan selvä, että mitään lautahökötystä kjuivanmaan tontilla kilometrin päässä mistään järveltä ei kukaan osta. MInä ainakin tienasin mökin mynnilläni isot rahat, samoin olen myynyt useamman omakotitalon, jotka olen itse rakentanut ja aina on tullut reilusti voittoa! Mutta- nekin ovat olleet viimeisen pääle laadukkaita! Nimimerkille " lama aika " lienee parempi vaan pysyä lestissään kerrostaloyksiössään eikä arvostella kapitalistien touhuja. Ne eivät sinua varten! Korostan vieläkin, että laadulla on aina ostajansa. Suomen maassakin on aina sellaisia, jotka pystyvät maksamaan hyvästä hyvän hinnan! Sitten on se porukka, joka on tällaisille ( joihin minäkin kuulun ) menestyville ihmisille kateellisia ja huutelevat puskista mitä sattuu... Mutta- " ei haukku haavaa tee ".... :)

        Nimimerkille:varakas mökitön.Minuun verrattuna olet täysi persaukinen!Meneppäs huutelemaan sinne alle miljoonan tulojen kanssa,alkaa nääs muuten tarttua tuo köyhyytesi!En lähde edes vessaan tuolla rahalla,POIKA!


    • Cayman Islands

      Enemmistöllä Suomen kansasta, ei ole kesämökkiä, eikä rahaa matkustaa minnekään etelään lomille, joten olette eritysasemassa olevia, kultalusikka suussa syntyneitä, rikkaita.

      • Teekutsul.Boikotissa

        Survivalistit on kaikkein pimeimpiä, elävät koko ajan tulevaisuudessa, jota ei koskaan tulekaan, reaaliaika jää niiltä kokonaan elämättä, kun kaikki aika menee säilyketölkkien hamstraamiseen, jonnekin maakellariin.


      • nnxkxkkfkkdkbdkd
        Teekutsul.Boikotissa kirjoitti:

        Survivalistit on kaikkein pimeimpiä, elävät koko ajan tulevaisuudessa, jota ei koskaan tulekaan, reaaliaika jää niiltä kokonaan elämättä, kun kaikki aika menee säilyketölkkien hamstraamiseen, jonnekin maakellariin.

        Mistä näet tuleeko vai ei tule? kristallipallostasi? Ja on sitä hölmömpiäkin harrastuksia olemassa. Jotkut esim juoksevat viisi kilometriä päästäkseen siihen pisteeseen, josta ovat hetki sitten lähteneet:) jotkut kävelevät mailan kanssa pallon perässä päivän nurmikolla. Jotkut tappelevat nurmikolla porukalla yhdestä pallosta, vaikka aivan varmasti jokaisella olisi varaa ostaa oma. Eräät käyttävät hirveän vaivan hoitaakseen hevosta ja päästäkseen ratsastamaan, vaikka sama matka fillarilla menisi paljon vaivattomammin.


      • Sydney-Singapore

        Ei ne mitään rikkaita ole vaan tavallista pers'aukista porukkaa, jotka kituuttaa Suomessa ensin ja säästää. Jotta voi sitten kerran vuodesssa lähteä ulkomaille. Että voi kehuskella kavereilleen ja keskustelupalstoilla, että on jotenkin "parempiosainen". Mutta eivät he ole. Vain pers'aukiset kehuskelee.


      • ihan paras
        nnxkxkkfkkdkbdkd kirjoitti:

        Mistä näet tuleeko vai ei tule? kristallipallostasi? Ja on sitä hölmömpiäkin harrastuksia olemassa. Jotkut esim juoksevat viisi kilometriä päästäkseen siihen pisteeseen, josta ovat hetki sitten lähteneet:) jotkut kävelevät mailan kanssa pallon perässä päivän nurmikolla. Jotkut tappelevat nurmikolla porukalla yhdestä pallosta, vaikka aivan varmasti jokaisella olisi varaa ostaa oma. Eräät käyttävät hirveän vaivan hoitaakseen hevosta ja päästäkseen ratsastamaan, vaikka sama matka fillarilla menisi paljon vaivattomammin.

        " nnxkxkkfkkdkbdkd "
        Olet viisas, kiitos kommentista !


      • ....................

        Niin, olkaamme siis kiitollisia siitä...


      • ....................
        .................... kirjoitti:

        Niin, olkaamme siis kiitollisia siitä...

        Siis siitä, että on varaa mökkiin.
        En tiedä miksi tuo kommentti tuohon asettui, vaikka muutamaa aiemmalle kommentoijalle kyllä vastasin...


      • ....................
        ihan paras kirjoitti:

        " nnxkxkkfkkdkbdkd "
        Olet viisas, kiitos kommentista !

        Niin on, näsäviisas nimittäin.
        Pointti ei ole saada se pallo tm. vaan pelaamisen ilo...
        Pakkohan ei ole, kuin syntyä ja kuolla. Siinä välissä voi vaikka istua perseellään ja lahota pystyyn. Mutta onko se laadukasta/sisällöksellistä elämää? Kaikkea ei tehdä siksi, että siinä olisi järkeä, vaan siksi, että se on kivaa ja tuottaa iloa elämään.
        Masentunut ajattelee monesti noin mustavalkoisesti...


      • Varakas mökitön

        " Cayman Islands " nimimerkki liioittelee kyllä ettei muka suomalaisten enemmistöllä olisi varaa kesämökkiin tai matkusteluun. Sehän on priorisointikysymys mihin rahansa laittaa. Jos jaksaa säästää, niin jokainen saa mökin, jos haluaa, mutta yritteliäisyyttä ja ahkeruutta ja säästäväisyyttä se vaatii. Siinä olet oikeassa, että varakkaista moni, kuten minäkin, on syntynyt " kultalusikka suussa ", mutta sen lisäksi olen kouluttautunut hyvin pitkälle ja senkin takia minulla on hyväpalkkainen työpaikka ja muitakin etuja. Olen todennut monta kertaa, että " paras tapa rikastua on periä rahaa tai saada sitä lahjaksi ". Näin olen minäkin saanut melkoisen paljon ja sitten vielä viisaasti sijoittanut, joten omaisuuteni on moninkertaistunut vuosien mittaan. Ja onhan suomalaisissa paljon ns. " salavarakkaitakin ", jotka eivät edes tiedä paljonko heidän varallisuutensa on.
        Sen vielä haluan " Cayman Island " :lle sanoa, että niin moni " kultalusikka suussa " syntyneistä on saanut omaisuutensa tuhlattua ryyppäämällä ja viettämällä muutenkin tuhlailevaa elämää. Eikä se raha mitenkään tee onnelliseksi, se on vanha totuus. Toisaalta köyhyyskään ei ole onni, päin vastoin, tekee monet onnettomiksi. Ja täällä vasta olen huomannut, että kateelliseksi! Kateus on yhteiskunnan syöpä! Se turmelee kateellisen ihmisen elämän kokonaan ja joskus voi tuhota sellaisenkin ihmisen elämän, jota kadehditaan ! Itse olen kääntänyt monien kateuden positiiviseksi energiaksi itselleni, sillä siinä on aina ihailuakin mukana! Moni haluaisi samaistua minuun ja elämäntyyliini, mutta jostain syystä siinä vain harva onnistuu.


      • edes jotain?
        .................... kirjoitti:

        Niin, olkaamme siis kiitollisia siitä...

        että. on edes perseaukinen, joka ei ole auki kaikille. kunhan nyt jonkinlainen katto on pään päällä ja rakkaus lämmittää.


    • mökkiläinen

      Mökki ei olekaan taloudellinen sijoitus, vaan henkinen voimavara, jota ei rahalla korvata.

      Kateelliset mökkielämän vastustajat näyttäisivät tarvitsevan kommenteista päätellen, kaikkein eniten mökkielämää rauhoittuakseen. Mutta eipä niitä tontteja ja mökkejä enää riitä kuin harvoille. Varsinkaan hyviltä paikoilta.

    • luxury pride

      olit niin oikeassa, monikulttuuri ja prideviikot ovat niitä sinulle tarkoitettuja juttuja.

    • Hoover.

      Mökkejä ja huviloja tontteineen Suomessa tuntuu nyt riittävän, koska moni haluaa nyt taantuman alla myidä pois kun rahat ei riitä muutenkaan elämiseen. Mökkejä ja huviloita saa nyt itseasiassa kovasti alennettuun hintaan, kun ei ostajiakaan löydy taantuman vuoksi. Moni onkin joutunut myimään huvilansa raskaalla tappiolla kattaakseen muut juoksevat menonsa tulojen heikennettyä. Tähän on ajauduttu esim. työttömyyden johdosta

      Moni vanhus ja ikä-ihminen on nyt myös myinyt huvilansa pois, koska ei enää jaksa mökkeillä ja kunnostaa jatkuvasti huvilaansa.

      Hyvin moni kertoo myös myivinsä huvilan pois, koska ei jaksa passata ja ruokkkia kesällä jatkuvaa sukulaisvirtaa, jotka notkuvat koko kesän mökillä ilmiseksi syöden ja pilaavat huvilan omistajien kesän täysin joka ikinen kesä.

      Lähes kaikki huvilan omistajat sanovat sen omistamisen olevan varsinainen "rahan reikä" ja aiheuttavan vain suurta tressiä, josta on nautinto kaukana. Tressin aiheuttaa suuri sukulaisten jatkuvat vierailut yöpymisineen ja saunomisineen, huvilan kunnostaminen, huoltaminen ja käyttömenot, monesti pitkät ajomatkat huvilalle ja talvisin myös jatkuvat samat ajot mökille, jota pitää vartioda murtovarkaiden vuoksi.

      Huvilasta pitää maksaa myös yhä nousevat kiinteistöverot ja huvilan vakuutukset tuhojen/varkauksien varalta

      Mökin omistminen ei ole siir nautinto, vaan suuri rahan reikä ja tressin lähde. Muodostonut vain sukulaisten ryyppy- ja sielunhoitopaikaksi, jossa makoillaan, syödään ja saunotaan ilmaiseksi koko kesä.

      Minulla itsellä on matkailuauto, jota käytän koko vuoden ja liikun sujuvasti. Ei pysty sukulaiset pilaamaan ainuttakaan vuotta ja saa liikkua vapaasti.

      • bvvnbmvbmb

        Ei ole pakko sallia loisia nurkkiinsa. Pitää osata sanoa, että tervetuloa vaan kaikki sillä ja sillä viikolla, kun järjestät työleirin, huussin tyhjentämisen, kasvimaan laiton, risusavotan ja katon korjaamisen. Loppu kesästä vietetään omassa rauhassa. Tämä tiedotus kaikille sukulaisille (kesäsukulaisille) jo lopputalvesta, ja saatpa nähdä, että saat viettää aikaasi täysin omassa rauhassa koko kesän.

        Tai voihan sen mökin myydä niille innokkaimmille loissukulaisille ja sitten käydä vuosittain loisimassa ilmaisella lomamökillä, ja antamassa neuvoja uusille omistajille, miten itse remontoisi sen ja sen, ja että sinulla oli kyllä tapana lämmittää sauna joka päivä, ja että olikos sitä kaljaa vielä vai aikooko hän lähteä hakemaan lähikaupungista.

        Meille ei tule kukaan. Joskus olisi ihan kiva, jos tulisi, mutta hyvä näinkin. Lähden tästä kaivamaan kuoppaa jätevesisäiliölle. Aloitin jo viime kesänä, jotta ei selkä katkeaisi yhdellä rysäyksellä kaivamisesta. Sitten kasvimaalle kitkemään ja kastelemaan. Onneksi olen työtön. Ei tästä mitään tulisi, jos pitäisi käydä raatamassa jossain muuallakin. Suosittelen kaikille työttömille tällaista työleiriä.

        Itse asiassa minulla ei ole perillisiä. Mitenkähän löytäisin jatkajan tälle paikalle, johon olen niin paljon työtä upottanut?


      • Matkailuautohan se todella edullinen hankinta on. Parissa vuodessa arvosta katoo puolet, diisselikin maksaa jo maltaita, vakuutukset hunajaa, siihen päälle huollot ja korjaukset.


      • mökki+reissut

        Minulla on pikkuinen mökki aittoineen Saimaan rannalla ja olen siihen oikein tyytyväinen. Sähköt laitoin heti kun ostin sen, siellä on soutuvene ja pieni sähköperämoottorikin. Sukulaiset ovat oikein tervetulleita sinne, tosin makuupaikkoja on aika vähän niin että voi joutua teltassakin nukkumaan. Porukalla sujuu kesätalous mainiosti, rosvopaistit laitetaan omassa kuopassaan, savustus ja grillaus rannassa , saunanlämmitys ja kalastelu hoituvat.
        Kustannuksia tulee sähköstä alle 200 vuodessa (suurin osa perusmaksua ja kesällä jääkaappi, kiinteistövero on alle satasen, vakuutus viitisenkymppiä. Pankki arvioi mökin arvon nousseen kolminkertaiseksi ostohintaan nähden mutta en kyllä möisi mistään hinnasta. Mökin liepeillä on hyvät marja- ja sienimaat,karpalosuot , mustikkametsät ja vatukot. Pidän pientä kasvimaatakin huvikseni istutuslaatikoissa.
        On ihanaa seurata joutsenten ja kurkien pesimistä lähimaastossa ja kuikkien iltasoutelua järvenselällä.
        En asusta siellä pitkiä aikoja kun kotiin on vain 50 km, voi pistäytyä milloin huvittaa.
        Talvella en siellä asusta niin että aikaa jää kyllä hyvin matkustella muuallakin ja kyllähän on tullut matkusteltuakin maailmaa pitkin poikin. Ei mökkielämä ja matkustelu ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.


      • sitä on
        xsarat kirjoitti:

        Matkailuautohan se todella edullinen hankinta on. Parissa vuodessa arvosta katoo puolet, diisselikin maksaa jo maltaita, vakuutukset hunajaa, siihen päälle huollot ja korjaukset.

        Nuo kustannukset ovat todellinen ongelma, jos ei ole rahaa. Mitä mukavuus sitten saisi maksaa?


    • Kallista on1235

      Olet oikeassa. Mökkeily sopii vain harvoille. Jo pelkästään siksi, kun se on investointinakin varsin mittava.

    • Tare65

      Mökkien omistajat käy ulkomailla varmasti useammin ja pidempiä aikoja kuin ne jotka ei omista mökkiä.

      • mänkeepoesvuoan.

        Antaa niitten kulkea ja käydä, niinkauan kuin jalka nousee ja persekestää. menkää, olkaa, kulkekaa, keneltä se on vittupois. ei keneltäkään, toista ihmistä, kun ei voi omistaa. pierettimet toimii ja.....


    • Avaus on PROVO

      Huono PROVO!

      Kun sä kerran haluat niin kehuskella sitä ULKOMAAn matkailua, niin miksi sä valitsit avauksesi kohteeksi KOTIMAA.

    • ei helvata

      Kuka raatsii maksaa hirveän kalliin pidennetyn viikolopun Euroopan metropolitoissa, kun samalla kun samalla rahalla voisi reilata koko loman Euroopassa. Pidennetty viikonloppu to-su, joista kaksi päivää menee mono-paluuseen? Tietysti, jos osaa valita aamumenon ja iltapaluun, siten voi pidentää hieman, mutta silti?

    • opettelekirjoittamaa

      Ehtottomasti molemat, sekä kapunkilomalle , että mökeilemän !

      • hööpö oot

        Juuri kaltaisesi törpöt tulevat opettamaan kirjoitusta. Kaltaistesi mielestä oikeinkirjoituskyttäys on elämän suurinta nautintoa, että pääsee huomauttelemaan.


    • näihänseon

      Jotkut haluaa elää Betoni helvetissä, jotkut taas haluaa päästä ajoittain päästä pois melun ja väen paljouden seasta. Mikäpä hienompi idea kun lähteä mökille. Itselläni ei ole mökkiä, mutta pakkaan rinkan ja muut erätarvikkeet. Lähden laavulle keskelle susia ja karhuja. Sielä mielilepää, saat kalastella. En ole sielä Kaupunkilaisena, tai junttina. Olen sielä omana itsenäni. käyn kalastelemassa kumiveneellä, nautin lämmöstä ja kaikesta mikä on ympärillä. Oli se sitten nälkänen karhu tai lauma susia. Jos viettäisin koko kesän keskellä ihmisiä, ahdistuisin todella paljon. Mutta näin se menee, ihminen joka on syntyny/kotoisin keskeltä ei mitään. Haluaa kaupunkiin ja sama toisin päin. Ellei ole Helsinki Syndroomaa, eli ei tiedä mikä on helsingin ulkopuolella. Näitäkin ihmisiä on valittevasti tullu eteen. Mutta pitäkää mieli avoinna, kokeilkaa uusia juttuja. Aina voi vaihtaa mieltymyksen mukaan.

    • mek

      Olin juuri 10 pv mökillä ja ei näin kylmillä ilmoilla ole tietoakaan itikoista ja itse en kaupunkilomista välitä kun itse asun kaupungissa ja sen voi tehdä siell asuinpaikaasakin. Mökillä saa sitä ruokaa mitä haluaa ja voi puuhastella kaikkie fiiliksen mukaan kun taas kaupunkilomalla joutuu syömään ravintoloissa ja aina saamanlaista kuin missä tahansa ja eihän ne kaupunkilomat taida olla muuta kuin ryyppyreissuja. Itse ainakin rentoudun ja lataan akkuja mökillä ja ei ole mennyt siihen rakentmaiseen mitään kun on äitini mökki. Kunnossapitoon vähän menee mutta mökin arvo kasvaa kun taso paranee.

    • apinaorkan basisti

      Heh... Niin, onhan meitä moneen junaan... Yksi tykkää tykkää lihasta, toinen kalasta. Ollaan eri näköisiä, puhutaan eri kieliä, käytetään erilaisia vaatteita. Kiva että sinäkin olet huomannut ihmisten olevan erilaisia. Onko siinä ongelmaa?

      • junamyöhässä?

        paskareikä solisti ja rumpali. apina? junia pitää lisää rakentaa, loppuu kesken, hulluja on niin monenlaisia.erilaisia ovat, isopilluiset, mustaperseiset yms...narsistit.


    • kaupunkimökki

      Kannattaa mennä kaupunkilomalle mökille, niin ei tarvitse arpoa!

    • mökkiläinen.

      Mitähän kaupunkiloma maksaa kokonaisuudessa ottaen huomioon ne rahat, jotka törsää hotelliin, kuppiloihin, ravintoloihin, ja krääsään? Kaupunkilaiset ovat kevytkenkäisiä. Ilmanlaatu kaupungeissa on huono. Ulkomaiden kaupungeista löytyy samat kauppaketjut mitä täältä. Kaupungit ovat yksinkertaisesti tylsiä. Mitään ei voi tehdä ilman rahaa. Terassilta ajetaan pois jos et osta mitään. Kuselle et pääse jos et maksa.
      Mökillä saa olla rauhassa. Siellä voi kokea olevansa osa luontoa. Keuhkot saa raikasta happea. Luonnossa saa olla ilmatteeks. Ainut ongelma on itikat.

      • mökki+reissut

        Kyllä minä olen tykännyt kaupunkilomistakin, esimerkiksi Rooma, Pariisi ja Lontoo ovat mahtavia matkailukaupunkeja, joissa riittää näkemistä ja tekemistä. Jopa Tallinna ja Tukholma ovat antoisia kohteita etenkin kulttuurinystäville.
        Suosikkikohteessani Roomassa olen käynyt kuusi kertaa; kolmesti asuin hotellissa ja kolme kertaa (viisaampana) vuokrasin asunnon nettisivujen kautta. Suosittelen! Tarjouslentojen kanssa omatoiminen vuokraus on edullinen vaihtoehto; viikkohinta kaksiosta-kolmiosta on 500-600 euroa ja niissä voi majoittua 4-6 henkeä. Ruoka on kaupassa halvempaa ja tarjonta monipuolisempaa kuin Suomessa ja kunnon safkat voi laittaa illalla kämpillä kun päivällä kaupungilla haukkaa jotain pientä kahvilassa.
        Jossain Aurinkorannikolla saa tietysti kämpän halvemmallakin -viimeksi kahden makuuhuoneen ja kylpyhuoneen kämppä huoneistohotellissa oli 27 euroa päivä- ja sielläkin on hienoja kohteita, paikallisten matkatoimistojen retket kulttuurikohteisiin ja muihin nähtävyyksiin ovat muutaman kympin.
        Pohjois-Amerikan puolella on edullista vuokrata auto ja ajella ympäriinsä, halpoja motelleja on tienvarret täynnä.
        Etelä-Amerikassa kaikki on halpaa.


    • 1.Onnellinen

      Tämä on henkilökohtainen mielipide, siis aloittajan oma. Ei pidä yrittää ajatella toisten puolesta... , mieltymykset vaihtelevat. Esim. Minä viihdyn niin hyvin mökilläni, että voisin muuttaa sinne asumaan, en kaipaa kaupunkielämää enkä ihmisvilinää..., eikä pienet itikatkaan haittaa.

    • suomi21

      Aloittaja taitaa olla kateellinen kun ei omista mökkiä. Jos et omista mökkiä niin ei sinun silti tarvitse sanoa mökkielämää juntiksi.

      • hartaudella.

        mökissään ei olevarmaankaan ulko-ovea, jonka voisi laittaa säppiin, siksi aikaa, kun......


      • raitison.

        mökillä on juopot juoneet naamansa rumaksi, juopon naama on surkea, roikkuu kuin sisnavittu, ruskeaksi koivuparkattu sisnavittunahkainen, nuolee vielä alkoholisti niitä sisnavittuja ryppyisiä.


      • masentavaa
        raitison. kirjoitti:

        mökillä on juopot juoneet naamansa rumaksi, juopon naama on surkea, roikkuu kuin sisnavittu, ruskeaksi koivuparkattu sisnavittunahkainen, nuolee vielä alkoholisti niitä sisnavittuja ryppyisiä.

        Kovin on rajoittunut tuo sanavarasto. Kyky ajatella täytyy olla samaa tasoa.


      • kauneusonsilmissä?
        masentavaa kirjoitti:

        Kovin on rajoittunut tuo sanavarasto. Kyky ajatella täytyy olla samaa tasoa.

        rupsahtanut rusina rutussa rutisee, alkoholistin kanssa yhdessä mutisee. Molemmilla kiimainen, eläimellinen katse kiihottuneena, kietoutuneena toisiinsa.
        Vaan on alkoholi tehnyt tepposensa, ei nouse letku, roikkuu alati lepsuna . hohoijaa? se siitä ja sen kestävyydestä. roikkuu kuin sisnavittu ryppyinen molemmissa päissä. päissään?


    • NatureAllTheWay

      Nautitko koskaan/missään luonnon rauhasta ja vihreydestä?

      Ihminen kuuluu luontoon, ja jo 5 minuutin luontohetki päivässä tekee ihmeitä terveydellemme.

      En vaihtaisi omia luontohetkiäni mihinkään maailmassa. Sielu, mieli ja keho lepäävät ja parantuvat luonnossa.

    • Kumpaakin

      Viihdyn kummissakin mainiosti. Mutta liika on liikaa oli kaupunkilomalla ulkomailla tai koto suomen mökillä. Mökillä itse nautin kalastuksesta ym luonnon antimista. Näitä elämyksiä ei kaupungeista saa varsinkaan ulkomailla. Kaupungeissa on sitten omat kivat jutut.

    • ukontura

      Entä, jos ne ulkomaanmatkat on jo tehty? Kaikki mikä kiinnostaa, nähty.
      Mökki on tosi mukava juttu!

    • känsäinvälinen OUT

      Ajattelepa, montako kirjallisen ilmaisun oppikirjaa voisit hankkia YHDEN kaupunkiloman hinnalla.

    • Niin, onhan se outoa juu, et ihmiset tykkää eri asioista =) Vaikka auto..ajattele..joku ajaa Audia, vaikka ehdottomasti kaikilla pitäisi olla Toytota...joopa joo....en tiedä, onko tämä hiton surkea provo, vai on ap istunu vessassa kun aivoja jaettiin.

    • Luonnonlapsi78

      Ihmiset kaipaavat luonnon rauhaa ja mökkeilyä. Vain "juntit" lähtevät kaupunkilomalle haistelemaan saasteita ja pölyisiä katuja.
      Itikat ja paarmat tekevät oman osuutensa ja kuuluvat Suomen kesään.
      Jokainen on oma yksilö ja löytää varmasti oman paikkansa kaupungissa tai maalla.Valitsee sitten puhtaan luonnon tai saastaisen kaupungin.

    • Oletan, että avaaja kadehtii niitä joilla on mökki :)

    • runqvist

      Mikä siinä on että haluun aina heittää mällit ämmän naamalle salaa!!ja silti hetken päästä taas panettaa!!!

      • letkumulkku?

        ällöttävää? kehtaatkin tuommoisia kirjoittaa mälliturpa sikolätti. Taidat olla pikkutorpan isäntä, kun noin vähän järkeä päässä. ollin kurjuus= kullinorjuus. panettaa????!!!!! eipä seiso enää?????


    • pysy kotonas

      Kirjoitat junttimaisuudesta ja kirjoituksesi suorastaan vilisee virheitä. Kannattaako tuon tasoisen mennä mihinkään sivistyneisiin paikkoihin nolaamaan itseään?

    • lomalla4

      Jep, jep, halunsa kullakin. Itse en halua lähteä minnekään hälinään lomalla. Ihana viettää tälläistä "nykyajan angstielämää", eli sähköt on ja polttopuita. Tää on ihanaa!! Kolmas viikko lomaa lähti ja eka kertaa koneella. Sekin sen takia että äijät tuli kalastamasta klo 5 aamulla niin antaa niitten nukkua vielä vähän.

    • suffelinaffeli

      Kuka mitäkin arvostaa - mielestäni se "kuppainen" järvi on kauniimpi kuin yksikään luksuskohde ulkomailla. Sinä et sitä näe, kun asut kaiken keskellä etkä osaa arvostaa sitä hienoa, mitä sinulla on. Keskieurooppa on törkyinen, turvaton, liikaa ihmisiä ja mitä siellä edes tekee, ei mitään, tallaa jotain museoita ja istuu kahvilla?

    • Luonnon lapsi

      Pysy sinä vaan siellä kaupungissa. Ei mökkeily tarkoita junttiutta eikä ´kaupunkilaisuus juppiutta. ihmiset vaan tykkää erilaisista asioista. Ei tuo aloitus oikein sivistyneeltä vaikuttanut, mene vaan Keski-Euroopan sivistyneeseen kaupunkiin opettelemaan enemmän sivistystä jos ajattelet sen sieltä löytyvän.

    • "juntti"

      Ihminen joka viihtyy paremmin mökin rauhassa "itikoiden ja paarmojen" kuin kaupungissa, keskellä on juntti vai?

      Aika on erikoinen ajattelutapa aloittajalla kun pitää ko. omasta rauhasta pitäviä ihmisiä juntteina.

      Pitäisikö kaikkien ihmisten olla samanlaisia kuin aloittajan?

      Miten ihmeessä kenekään asumismuoto (mieltymys) voi häiritä toisia niin paljon että nimittelee juntiksi?

      Olen asunut kerrostaloissa enkä voi käsittää miten ihmiset voi asua niissä. Elämä on kuitenkin täynnä valintoja. Kaupunkielämä on meille liian hektistä, levotonta ja lisäksi katuroskat, saaste, melusaaste on aivan käsittämätöntä. Jos en likaisessa ympäristössä viihdy, olen juntti. Hyvä tietää! ;D

      Meidän perhe asuu omakotitalossa joka on taajama-alueella joka on kaupunki ja mökkiasumisen välimuoto. Itse kuitenkin haluaisin mökin jossa voisi ja nauttia omasta rauhasta. Ikää on reilut neljäkymmentä ja tässä on alkanut hiljalleen mökkiajatusta mietimään jos vaikka sellaisen hankkisi. Vielä on aikaa ko. mökkiä miettiä.

      • mamma muiltamailta

        Siellä on nuorehko ap maalta, joka on juuri älynnyt että keskieuroopassa tv-lähetysten mukaan on "hienompaa", kuten siinä iässä tuntuu olevan kaikki se mitä ei ole saavutettavissa. Hänet on myös pakotettu perheen kesämökille siinä iässä, kun olisi tehnyt mieli olla kylillä jahtaamassa vastakkaista sukupuolta. Häntä on myös pistänyt paarma kinttuun ja se kutiaa. Tiedän miltä se tuntuu. Silti hän on väärässä, molemmissa on hienoutensa. Itse asun lähellä Keski-Eurooppaa ja suuria metropoleja siellä mutta tulen silti vuokraamalleni mökille Suomeen sääskien syötäväksi ja ilkeä kun olen, pakotan kaikkiin hienouksiin tottuneen jälkikasvuni mukaan. He arvostavat kylläkin sitä kaikkea, toisin kuin ap.


    • rentoutuja

      Minäpä en lähde kotoani mihinkään, edes lomalla, saatan toki autolla käydä jossain, mutta en siis lähde mökille enkä kaupunkilomille, osaan rentoutua kotonakin ja teen itse hyvää ruokaa.

      Mutta eipä tuo minua haittaa jos joku menee mökille ja toinen odottelee jossain "sivistyneesti" euroopan kaupungissa matkatavaroitaan koko lomansa.


      ps. viiniä en juo koskaan.

      • mek

        Kotonakin voi rentoutua mutta se maiseman vaihto tekee hyvää kenelle tahansa ja mökillä om se oma rauha mikä kaupunkirivarista puuttuu ja mökillä lähimpään naapuriin 500 m ja sillä mökillä ei ole 10v ketään näkynyt. Se oma puuhastelu ja touhuaminen ja saunominen ja uiminen on mökillä parasta. Jos kaupundissa haluaa aamu-uinnille niin on lahdettävä joko uimahalliin tai lähimmälle uimarannalle mutta mökillä kävellään alle 20m laiturille ja pulahdetaa järveen ja sen jälkeen aamupalalle tai aampupanolle jos sitä ei ole aikaisemmin tehty.


    • Kaupuni??

      Tää on yksi esimerkkitapaus monista ehkä epäonnistuneimmista PeräSuoli@Trolleista..

      "" kaupuni "" (pitäisi kirjoittaa KAUPUNKI)..kirjoitusvirheineen.

      Mitkähän lapsukaiset (esikoululaiset) nätä trolleja siellä ylläpidossa oikein väsäilee.??

      • Jani Koskinen

        Kyllä se kirjutettaan KAUPUNTI t:lä, eikä k:la.


      • p*ska kaupunni
        Jani Koskinen kirjoitti:

        Kyllä se kirjutettaan KAUPUNTI t:lä, eikä k:la.

        Tai sitten kaapunki, kaupunni tms.


    • Kesä 2014

      Olen samaa mieltä kanssasi.Viime kesän äkkilähtö Prahaan oli aivan mahtava.On myös kokemusta mökkielämästä, mitä en kaipaa tosiaankaan.On käynyt joitakin kertoja, että on pitänyt kesken mökkilomaa lähteä pois. kun ilmat ovat olleet tosi surkeat. Mietin juuri, että mihinkä hän päin Eurooppaa suunnistetaan tänä kesänä?

    • snobismi.

      1. Tämä on täysin subjektiivinen mielipide asia. Joku tykkää rauhallisesta luonnosta Suomessa sen sijaan, että menisi levottomasta kaupungista levottomampaan kaupunkiin.
      2. Mökkeily saastuttaa paljon vähemmän. Vai mitä luulet? 50km autolla vai 2000km lentokoneella. Minä kun luulin, että ekoilu on trendi. Ei sitten.
      3. Mökkeily maksaa oikeastaan paljon vähemmän. Mökki on maksettu, muusta ei tarvikkaan maksaa. Ulkomaanmatkalla maksat lennoista, sinne ja takaisin, hotellista, ruuista, ehkä shoppailusta tai muunlaisista aktiviteeteista, mitä kaupungilla on tarjottavana.

      Sinun valintasi saa ihan vapaasti olla Keski-Eurooppa, mutta mitä se meille kuuluu? Ei ketään kiinnosta sinun mielipiteesi.

    • RinnatLevällään

      Tää aloitus on samaa tasoo kuin jos kysyisi että?

      Miksi "jormani" aina jäykistyy kun katselen alastonta naistani sängyssä aamukuselta tullessani kun hän maataretkottaa tussu paljaana.??

      • onnittelut.

        Hienoa. Teillä toimii suhde. Onnea. Siitin jäykistyy ja se toimitetaan yhdessä naisen vaginaan. Onnea. esileikki ensin ja molemmat hyväksyy ja eikun nauttimaan. Mies ja Nainen on luotu nauttimaan toistensa kanssa. hyvä. Olet löytänyt naisesi.


    • ---akat.juntti---

      En ole laittanut mökkiin juuri mitään rahaa. Meillä on jakamattomalla perikunnalla kaksi kesämökkiä järven rannalla sekä erikseen vielä pieni maalaistalo (vanha kotitaloni).
      Olen asunut Helsingissä jo melkein 40 vuotta.

    • gyuhjkjb

      No jopas onkin varsin typerä kirjoitus aloittajalta! Mä voin itsestäni heti sanoa sen, etten viihdy yksinkertaisesti missään kaupungin alueella jossain betoniviidakossa! Luonto on aina ollut hyvin läheinen itselleni jossa todellakin viihdyn ja onkin paras paikka jossa oleskella. Jos haluaisin jäädä jonnekin asumaan niin ehdottomasti luonnossa! Itse olen ollut vain kerrostaloasuja valitettavasti ja voin sanoa, että ei ikävä tulisi niitä kun muuttaisin luonnon keskelle...

    • Pari faktaa

      Tulet sitten tänne kertomaan v. 2014, että kaupunkilomat ovat luxusta. Kuule, "sivistyneet" ihmiset osaavat kyllä itse päättää, mikä on luxusta, mikä ei. Kaupunkilomat saattoivat olla ylellisyyttä esim. vielä 70-80 -luvulla, kun ei tarvinnut kokea mielipuolisia olosuhteita lentokentillä, joissa halpalentoyhtiöiden lennoilla tulleet matkatavarat pidennetylle viikonlopulle eivät saavu koskaan perille. Mssaturismi ei ollut vielä alkanut, ainakaan kaupungeissa, ja saasteetkin olivat vielä siedettävällä tasolla.

      Fiksu ihminen osaa valita luxuksen itse, hän ei tarvitse siihen junttimaisia neuvoja. Stressantuneelle ihmiselle on nautinto ja suoranainen välttämättömyyskin rauhoittua omalla mökillä silloin tällöin. Mökillä on usein kaikki kaupunkiasumisen mukavuudet - ja usein jopa enemmän, ja itikoitakin pääsee pakoon, mikäli "mökki" ei satu sijaitsemaan missään ryteikössä.

    • tässä on asiaa
    • matkustelevamökkeili

      Äh, miksi pitäisi valita kahden välillä kun voi saada molemmat.

    • Ei kiinnosta

      Mökkeily ei kiinnosta. On mökkeilty tarpeeksi lapsuudessa, kun asuttiin maalla huisin nevadassa, jopa veden ääressä.

    • mukavata

      ainoa milloin lähtisin pois suomesta on koko talveksi viiiiiitttuuuuun. Muuten mökillä vaikka koko kesä jos kelit on hyvät. Ainakaan koskaan mihinkään pelkkään kaupunki lomailuun en lähtisi ja enkä kyllä lähdekkään! Kyllä kesällä mökillä on ihan parasta viettää aikaa ja kalastella ( vetää uistinta veneen perässä, Tämä niille jotka ei tiedä mitä se on) Eli hesalaisille!!!

      • mukavata

        Ja vain talveksi ihan vaikka losiin tai havajille. Eikä mihinkään lontooseen tai jotain


    • Hanhikorppikotka

      Meillä on Suomessa kaksi mökkiä, toinen on uusi 89-neliöinen hirsihuvila isohkon järven saaressa ja toinen on vanha maalaistalon talouskeskus, jonka vieressä hyvä hiekkapohjainen lampi. Edellisen rakennutimme neljä vuotta sitten ja jälkimmäinen on ollut omistuksessamme 19 vuotta.

      Olemme kunnostaneet maatalon ja pihapiirin sekä muut rakennukset vuosien mittaan loistokuntoon. Emme siksi, että olisi ollut pakko, vaan siksi, että niin mielellämme teemme käsillämme. Uskokaa tai älkää, mutta uuden katon tai maalipinnan katselu saa aikaan lähes orgastisen nautinnon. Tapettien teettäminen vanhan mallin mukaan oli todella mielenkiintoinen projekti.

      Tarvittaessa ostamme mökkitalkkaripalveluita, mutta aika paljon pystymme tekemään itsekin. Molemmat poikamme ovat myös hankkineet lastenlastemme äideiksi niin toimeliaat ja osaavat naiset, että oksat pois!

      Molemmat kesäasuntomme ovat ihan vapaasti myös poikiemme perheiden käytössä. Heidän jälkeensä on talo siivottu, puhtaat lakanat sängyissä ja saunan puulaatikko täynnä. Kasvimaat ja perennapenkit voivat hyvin. Nuorempi poikamme on intohimoinen puunhakkaaja, hänestä klapikone on hapatusta.

      Ihanista kesäpaikoistamme huolimatta käymme lähes joka syksy viikon etelänreissun ihan vain lämmön ja auringon takia, siihen perus-Kanaria tai -Kreikka on ihan hyvä. Yleensä joskus kevättalvella teemme muutaman päivän Euroopan-reissun mielenkiintoisimpiin suurkaupunkeihin, useimmiten kimmokkeena reissuun on joku hyvä konsertti.

      En oikein ymmärrä aloittajan pointtia. Mitä kompetenssia hänellä on luokitella ihmisiä sen mukaan, haluavatko he viettää vapaa-aikaansa hänen tapaansa ja hänen budjetillaan vai eivätkö? Voisin helposti kumota hänen jokaisen väitteensä, mutta olkoon onnellinen uskossaan.

      • Pekkarainen 116

        Meillä on vähän samalla tavalla. On kesämökki ison järven rannalla Etelä-Suomessa ja pieni vapaa-ajan asunto vanhassa rivarissa eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa, mutta silti käymme suunnilleen kerran tai pari vuodessa joko kaupunkilomalla Euroopassa tai aurinkorannoilla. Molemmat kesäpaikkamme ovat luonnollisesti myös lastemme ja heidän perheidensä käytettävissä, vaikka heilläkin on ihan omat mökkinsä. Asumme eteläisessä Keski-Suomessa neljän huoneen ja kattoterassin kerrostaloasunnossa.

        Totta kai kesäasuntojen ylläpito maksaa, mutta emme edes ajattele sitä. Pidämme sijoituksiamme niihin kannattavina, sillä niiden merkitys henkiselle hyvinvoinnillemme on rahassa mittaamatonta.

        En minäkään oikein saanut otetta siitä, millä resursseilla aloittaja katsoo voivansa puuttua muiden ihmisten lomailu- ja matkustustottumuksiin ja -mieltymyksiin. Tulee väistämättä mieleen, että motiivina voi olla perisuomalainen kansallishyve kateellisuus.


    • hersy

      Kuka ääliö viittii ulkomaille lähteä katsomaan paskasia kaupunkeja,ja varkaita viliseviä,kun saa nauttia kotimaan suvesta ja kauniista luonnosta,ja ennenkaikkea RAUHASTA.en ulkomaille ole käynyt kuin kerran ja se riitti mainiosti loppuelämäksi,kotimaassa katsomista riittää,eikä maksa messinkiä lähteä nyt ulkomaille tekemään hiilijalanjälkiä,pienemmät syntyy kun pysyy kotimaassa

      • käsikädessä?

        Minun rakas eukkoni, kulkee jatkuvasti ulkomailla, ja tuo sieltä tuliaisia, sukupuolitauteja, kuppia ja tippureita, yhdessä käymme hoidattamassa terveyskeskuksessa. Cicoloitten kanssa siellä riiustelee ja aina tuliainen takasintullessa. joka ilta eri gigolomies.


      • mökki+reissut

        On sitä luontoa ulkomaillakin. Ainakin minä olen kovasti nauttinut esim. Alaskan maisemista Denalilla (Mt McKinleyllä) ja suurilla jokiaukeilla lohineen, Australian suuresta valliriutasta Cairnsissa, Japanin vuoristo- ja merimaisemista Takayamassa ja Hiroshimassa, Balin luontokierroksesta, Perun Macchu Picchusta ja Titicaca-järvestä, Ballesterossaarista ynnä muusta. USAssa on hienoja luonnonpuistoja kuten Yellowstone, Yosemite, Sequoia park, Death Valley, Grand Canyon, Floridan rämeiköt, Kalliovuoret, Grand Teton jne, jotka on kierretty katsomassa. Ja luontoa kai ovat orkideapuutarhat Singaporessa niinkuin aavikkoretket arabiemiirikunnissa.
        Hienoja luontokohteita on myös Norjassa, Ruotsissa ja Sveitsissä ynnä Itävallassa. Itse asiassa useimissa matkakohteissani viehätyksenä on ollut myös luonto.


    • en halua olla juntti

      Kesämökkeily edustaa brezniviläistä impivaaralaisuutta. Tylsää. Ihmiset on luotu olemaan toistensa seurasta. Kesämökkeily on tuollaista sinivalkoista demaritouhua.

    • EHHDSDN

      Mökkeily on stressaavaa ainakin Helsingin seudulla asuville. Ensin madellaan perjantairuuhkassa. Sitten ajetaan muutama sata km. Sitten vähän aikaa saa mökillä "rentoutua" esimerkiksi tyhjentämällä puuC:n alustaa ja maalaamalla kattoa. Sunnuntai-iltana taas pitkä ajo takaisin ruuhkassa.

      • kjgjkflfkfjflkkfkx

        Tuo on ihan valintakysymys. Meidän yksi naapuri pitää "viikonloppunsa" ma-ti ja tekee duunia muut päivät. Ei saa oikealta viikonlopulta vkl-korvauksia kun on itse halunnut näin toimia, mutta sanoo että työn kannaltakin on hyvä järjestely kun la-su ei ole työmaalla muuta porukkaa sohlaamassa tiellä, niin silloin saa eniten aikaiseksi.


    • Jani Koskinen

      Jotkut immeiset arvostaat luonttuu, jopa oman kotjmuasa luonttuu. Ulokomailakkii näkköö paikalista kulttuurrii ja elämäntappoo ussein paremin mänemälä johonnii syrjäseuvulen suurkaupunin sijjaan. Suurkaupunit alakkaat olla nykyaikana kaikkiila samanlaissii ja samanlaisen enklaninkielisistä maista tulovan kulttuurin läptunkemmii. "Kansoivvälissyyttä" on typerä käsite, ylleesä kun sitä käytettään, tarkotettaannii käytänössä enklaninkielisen kulttuurpiirin ja sen levittäytymisen ihanointtoo, mikä on tietennii aijon kansoivvälissyyven irvikuva ja vastakohta. Helepomin sitä oikkiita kansoivvälissyyttä löyttyy suomalaisesta mehästä kunj eurrooppalaisesta suurkaupunista.

      • hiljentyä jeesuksell

        Jos on sairas ja kaipaa luonnon hiljaisuutta, jossa voi miettiä ja rauhoittua elämäänsä. Ei kaikki halua juopotella ja rällästää.hiljaisuus auttaa ja jeesus, jota voi rukoilla mökillä ollessaan. Kiitos jeesus jaksamisesta.


      • Almah
        hiljentyä jeesuksell kirjoitti:

        Jos on sairas ja kaipaa luonnon hiljaisuutta, jossa voi miettiä ja rauhoittua elämäänsä. Ei kaikki halua juopotella ja rällästää.hiljaisuus auttaa ja jeesus, jota voi rukoilla mökillä ollessaan. Kiitos jeesus jaksamisesta.

        Voisitko osoittaa edes SEN verran kunniaa, että kirjoittasit HÄNEN nimen isolla alkukirjaimella vai oletko täysin koulujakäymätön?


      • Almah kirjoitti:

        Voisitko osoittaa edes SEN verran kunniaa, että kirjoittasit HÄNEN nimen isolla alkukirjaimella vai oletko täysin koulujakäymätön?

        jeesus on satuhahmo niinkuin joulupukki


      • HERRARMAHDASIUNAA...
        Almah kirjoitti:

        Voisitko osoittaa edes SEN verran kunniaa, että kirjoittasit HÄNEN nimen isolla alkukirjaimella vai oletko täysin koulujakäymätön?

        Jeesus auttaa ja rakastaa, joka ei enää jaksa taivaltaa kuoppaisella ja kivisellä polulla. Hän johdattaa minut vetten äärelle, jossa rauhoitun, kuunnellen lintujen laulua ja korville sointuvaa kaunista musiikkia. Elämänkoulua on käyty ja koettu yhtä ja toista, varsinkin sitä toista. joo hauku ja moiti kaikessa rauhassa ,luuletko ,että saat minut hievahtamaan sua vastaa nyrkit pystyssä? Pidä typerät mielipiteesi ominas, en huoli sinun moitteita ja keljuiluja. yritähän sinäkin jo rentoutua kesään ja puhdista aivokoppasi likaisista ajatuksista. rukoilen.....


      • pidän ajatuksistani
        HERRARMAHDASIUNAA... kirjoitti:

        Jeesus auttaa ja rakastaa, joka ei enää jaksa taivaltaa kuoppaisella ja kivisellä polulla. Hän johdattaa minut vetten äärelle, jossa rauhoitun, kuunnellen lintujen laulua ja korville sointuvaa kaunista musiikkia. Elämänkoulua on käyty ja koettu yhtä ja toista, varsinkin sitä toista. joo hauku ja moiti kaikessa rauhassa ,luuletko ,että saat minut hievahtamaan sua vastaa nyrkit pystyssä? Pidä typerät mielipiteesi ominas, en huoli sinun moitteita ja keljuiluja. yritähän sinäkin jo rentoutua kesään ja puhdista aivokoppasi likaisista ajatuksista. rukoilen.....

        ja tämä on sitä porukkaa, joka ei tuomitse ketään.. ehei
        suuri kuolemanpelko saa suuria pelastusharhoja aikaan.


      • Jeesus elää.
        jackh87 kirjoitti:

        jeesus on satuhahmo niinkuin joulupukki

        Poika sinä olet satuhahmo.


    • mökille

      Kuule, anna mökkiläisten olla mökeillänsä, jos heitä huvittaa. Ompahan sitten vähemmän muita turisteja siellä kulttuurien kehdoissa, suurkaupungeissa. Kukin tyylillään.

    • Isä

      Mun mielestäni juntit vaatii luxusta.

    • pöö

      no eipä tämä kauan enää haittaa kaupunkilaisia tämä ulosteen hautaaminen pelloille eiköhän ne likakaivoihin joutduta kohta joka puolella laskemaan voidaan taas hyvällä omalla tunnolla lennellä tuhansia kilometrejä kun suomessa tällä tavalla luontoa säästetään

    • t2hjbt0iojtibhwr

      Mitäpä tästä kiistelemään? Jokaiselle omansa. Itse valitsen kaupunkiloman ensisijaisesti, mutta olen myös vanhempieni mökillä pari yötä vuodessa. Se riittää. Ihana paikka, mutta kaislikkoa jaksaa tuijotella vain rajallisen ajan. Mutta Euroopan ihanat suurkaupungit: se ruoka, ne museot, vanha sivistys ja kulttuuri.

    • jep1

      mikään ei oo juntimpaa ku kuvitella ettei oo elämää kehä 3 ulkopuolella

    • Nainen saaristosta

      Rakastan saaristossa olevaa mökkiäni ja asuisin siellä mielelläni 24/7. Kiva lähteä omalta mökiltään vaikka purjehtimaan omalla purjeveneellä sinne minne haluaa, jos siltä tuntuu. Tai sitten olla vaan oman mökin rauhassa, istua mökin terassilla tai laiturilla tai kalliolla ja katsella maailman kauneinta näkyä, Suomen saaristoa ja merta. Siinä sitä silmä ja mieli lepää.

      Kaupunkilomalle stressaantumaan ihmispaljouden keskelle pääsee kuka vaan ja milloin vaan. Meillä onnekkaimmilla on se ikioma mökki!

    • ei matkustelua kaipa

      Voi Voi kyllä niitä on kaikenlaisia, onko mukavaa olla ainaisessa melussa
      ja läski läskin vieressä maata rannalla. Missä se oma rauha mahtaa
      olla, jossa niitä akkuja voi ladata.Kyllä se nuorena menettelee, mutta
      tulee aika jolloin ei aina viitsi matkustaa,silloin on mökki mukava.
      Onhan ainakin ne rahat jotka sinä menetit reissuihisi, mitä on jäänyt käteen?

    • reissailija1

      Mökillä on mukava oleskella. Rentoutua kalastella saunoa ja uida, välillä voi käydä metsässä katselemassa luontoa tai kalastaa tai käydä vaikka muuten vaan soutelemassa. Voi unohtaa kellon ja puhelimen ja kaikki stressinaiheuttajat. Kotona ehtii kyllä miettiä ja pyöritellä niitä arjen murheita vaikka joka aamu herätessä ja illalla nukkumaan käydessä.

      Mutta käyn kyllä mielelläni sillon tällöin kaupungeissakin jos siltä tuntuu. mukavaa nähdä välillä ihan uusia paikkoja ihmisiä ja tapoja. joskus ulkomailla. Vaikka ihan ruotsissa tai virossa. suomessakin on kaupunkeja joissa nähtävää.

    • eppu2

      Ihanaa olla juntti!

    • merppi

      Ensinnäkin suurin osa suomalaisista viettää aikansa kaupungeissa. On hyvä välillä päästä irti arjesta ja mennä mökkeilemään.

    • mdmdmdmd

      Mä harrastan molempia. Mökkeilyä omalla mökillä ja matkustamista. Tiedoksi että ei ne ole toinen toisiaan poissulkevia.

    • minävain-

      onpa taas turha väittelyn aihe. sama asia kuin väittelisi mikä ruoka on parasta. jokaisella on oma makunsa niin ruuan, kuin loman vietto tapojen suhteen. mikä lie ylijuntti minäkin lienen kun ihan asun täällä keskellä metsää. monella on mökillä samat olosuhteet kuin minulla täällä ympäri vuoden ja viihdyn mainiosti. ulkomaille en kaipaa.

    • hyvää melanoomaa

      Moni vielä itkee ulkomaanmatkoilla paahtunutta ihoaan kun melanooma paukahtaa esille! Joten en kadehdi itsensä paahtajia etelän auringossa! Jos ei ole harrastuksena vesillä olo ja kalastaminen niin suosittelen etelän lomamatkoja! Siellä on baareja 50 metrin välein missä tankata viinaa ja olutta naamaansa! Suomessa yleensä pitää juomansa viedä mökille mukanaan! Ja onhan se kivempi olla ruuhkaisella uimarannalla ja liikenteessä kuin jossain mökkirannassa missä kukaan ei näe upeaa vartaloasi ja rusketustasi, paitsi sitten kun tulet suomeen ja hymyilet leveästi että huomaako kaikki, olen ollut etelänmatkalla! Toisaalta en lähtisi etelänmatkalle kun puolet ajasta menee lentokenttä ruuhkassa ja liikenne ruuhkassa! Kyllä oma mökki on sentään oma ja saahan siitä joskus rahansa pois korkojen kanssa jos ei enää kiinnosta mökkeillä! Mutta miten etelänmatkoihin menneet rahat,ei taida tulla takaisin!

    • MÖKKI RULES

      Luonto ja RAUHA ja yksityisyys möillä on sitä ihanaa lomaa unohtamatta urhoollista erämaisuutta, sitä ihmiset haluavat kun menevät mökille. Olet jäänyt paljosta pois jos ei iske :P

    • gustavo_1987

      niin. tuo on kylläkin,, totta, itse tykkään nykyään , kanssa kaupunki elämästä , mutta onhan siellä mökilläkin , joskus kiva käydä piipahtamassa.... Ahvenanmaan saaristosta, mökin vuokraaminen on kalliimpaa, kuin esimerkiksi, vaikkapa, saimaalta, vuohijärveltä , tai muista suomen järvistä.. Sitte, jos taas hommaa mökin,RuotsistA, se se vasta kallista touhua onkin.....

    • Epäkuppainen

      Voisitko avata asiaa hiukan. Millainen on kuppainen järvi?

      • arvaanpa

        Siellä on purevia kaloja ja limaista sammankonkutua ja ravunkakkaa ja yksi iilimato?


    • näin meillä

      Mä taas teen näitä kaikkia kamaluuksia, mitä tässä ketjussa ihmetellään.

      Käyn pari, kolme kertaa Välimeren asunnollani, siis vuoden aikana.
      Pari viikonloppua vietän "keskellä ei mitään" mökilläni kesän aikana.

      Useimmin kuitenkin ajan kolkyt kilsaa huvilalleni, joka sisältää kaikki mukavuudet ja siellä on harrastusmahdollisuuksia pilvin pimein.
      Siis kaikki edellinen, päästäkseni pois omakotitalostani, joka on suurkaupungin lähiössä.

      Pärjäisin toki vähemmälläkin kulkemisella mutta veri vetää.

      • menimenomainen

        asunnollasi ja mökilläsi? miten viitsit tuhlata rahaa ja vaivaa niiden ylläpitämiseen, vain sikskö että ne on omia? itse vuokrailen vähän sieltä ja täältä aina inspiraationi mukaan enkä lomaile koskaan kahta kertaa samassa paikassa. ihania löytöjä on tullut tehtyä maalta ja kaupungista - loput rahat säästöön ja poikimaan, lisäreissuihin niistä kuluu vain murto-osa.


      • näin meillä
        menimenomainen kirjoitti:

        asunnollasi ja mökilläsi? miten viitsit tuhlata rahaa ja vaivaa niiden ylläpitämiseen, vain sikskö että ne on omia? itse vuokrailen vähän sieltä ja täältä aina inspiraationi mukaan enkä lomaile koskaan kahta kertaa samassa paikassa. ihania löytöjä on tullut tehtyä maalta ja kaupungista - loput rahat säästöön ja poikimaan, lisäreissuihin niistä kuluu vain murto-osa.

        Ihan siksi olen hankkinut omia paikkoja, koska en tunne oloani kotoisaksi hotelleissa, joita toki ole ennen kiertänyt ympäri maailmaa. Omiini menen kuin kotiini, siellä on omat kamat, joten voi mennä ajatuksella passi ja hammasharja, paitsi jälkimmäisiäkin on jokaisessa omassa paikassani.

        Rahaa kuluu mutta sitä tuleekin töitä tehdessä.

        Kyllä näissäkin paikoissa raha on tallessa.
        Tästä isosta omakotitalosta haluaisin päästä eroon mutta nyt on vähän huono aika myydä, joten ei auta kuin asua näiden seinien sisällä, ainakin muutama vuosi.


    • sekäettälomaa

      Voin hyvin kuvitella miksi ihmiset hakeutuu maaseudulle mökilleen tai miksi jotkut kaipaavat kaupungin rientoihin, jokainen hakee näistä omaan tarpeeseensa ja sivistää itseänsä kukin sopivalla tavallaan eikä näitä tarvi kenenkään ihmetellä ääneen ja varsinkaan leimata "junttismiksi".

      Nimimerkille "kansainvälinen IN" sanoisin, että kannattaa kasvaa aikuiseksi ja miettiä vähän mitä suustaan tai kynästään päästelee ilmoille ja jos joku nyt on syyllistynyt "junttimaiseen" käytökseen niin se on nimimerkki "kansainvälinen IN" itse joka käyttäytyy kuin sivistymätön nousukas, joka luulee olevansa maailman omistaja kun on niin sivistynyttä, niin sivistynyttä käydä kaupunki lomailemassa.

      On sivistymätöntä leimat ihmisiä "junteiksi".

      Aloittajalle voisi hyvinkin suositella lomaa vaikkapa Italian maaseudulle ja nähdä sitä oikeata elämää siellä ja tutustua siihen miten ne oliivit, juustot ja ym. herkut syntyy ja joita siellä kaupunkilomallakin nautitaan.

      Sivistys ei ola paikasta kiinni vaan se asustaa jokaisen pääkopassa mutta aloittajan pääkopassa ei tuota sivistystä kovinkaan tunnu olevan.

    • ihanaa juntteilua

      MUkava kun junteille jää tilaa avarasuomessa kun pöljät lentelee sinne tänne itseään etsimässä ja elämystymässä hah !!

      mitä järkeä on raahata itsensä johonkin makaamaan kyljet yhessä voi herraisä !

      menkää menkää älkääkä vaan palatko koskaan haah!

    • pinnat puhtaaksi

      Kesällä on kaikkien pakko lähteä kaupungista maalle ja sukuloimaan?, että saadaan kaupunki perussiivousta puhtaaksi, syksyllä kaupunkilaiset saa tulla takaisin piilopirteistään virkeänä puhtaisiin tiloihin ja maisemaan.

    • hersy

      Kaikki luuserithan pakkautuu eteläsuomen ruuhkiin,ja omillaan toimeen tulevat erämiehet pysyy kairassa ja on vielä huomattavasti sivystyneempiä,kuin edes "cityjänis" vois ikinä uskoakkaan,ja ennen kaikkea lomailee kairassa ,eikä purskahda heti itkuun kun sääski inisee korvan juuressa.Pitäkää lomanne luonnossa ja käykää ahon laitaa ilman paitaa,niin ressi pienenee paljon.

      • justjooniinvarmaan

        Kuten jo aloitajallekin totesin hänen asenteestaan, että "junttimainen" niin pakko myös todeta, ettei sinullakaan se sivistys asu päässäsi kun leimaat "Kaikki luuserithan pakkautuu eteläsuomen ruuhkiin,ja omillaan toimeen tulevat erämiehet pysyy kairassa ja on vielä huomattavasti sivystyneempiä,kuin edes "cityjänis" vois ikinä uskoakkaan,ja ennen kaikkea lomailee kairassa "

        Se, että joku asuu maalla tai kaupungissa ei tee kenestäkään sivistymätöntä tai junttia vaan juurikin sinunlaisesi tyyppi käyttäytyy kuin juntti.

        Ja se stressikään ei ole siitä kiinni missä liikkuu vaan jostain ihan muusta.

        Ja kaikille muillekin pakko sanoa, että lopettakaa jo se vitun ininä ja leimaaminen sen mukaan kuka mistäkin on kotoisin tai missä asuu tai missä pitää ne lomansa.

        VI::::TT:::TU KUN TÄÄLLÄ RIITTÄÄ JUNTTEJA (patsi ne fiksut jotka eivät ketään leimaa).


      • ei estä Kukaan?

        Ihan sama vaikka kulkisitte persepaljaana ahonlaitaa paita päällä.


    • Typerä aloittaja=OUT

      Joopa-joo! Ja oletko matkustellut Suomessa?
      Suomi on yksi maailman upeimmista ja monipuolisimmista matkailumaista!

      Todellista junttiutta on arvostella toisten mieltymyksiä negatiivisesti nimitellen. Joku voisi kysyä, kuka hullu matkustaa kesällä Suomesta ulkomaille.

      Vain kuppaisilla aivoilla ja huonolla maksukyvyllä varustettu vertailee vaihtoehtoja hinnan perusteella. Osalla ihmisistä on varaa lomailla Suomessa ylellisestikin, ja osa retkeilee pienemmällä lomabudjetilla.

      Mitkä ovat teidän mielestänne parhaita lomakohteita Suomessa?
      Luonnon kauneus, ihmisen kokoiset kauniit kaupungit, järvi-, meri- ja vaaramaisemat, oikeus liikkua luonnossa ja turvallisuus ovat kaikki ainutkertaisia, eikä kaikkia niitä voi kokea kai missään muualla.

    • Kolema

      Oma kesämökki on sijoiutus.

    • Molempi parempi

      Olipa typerä ja ristiriitainen aloitus.

      >>Kaikkein käsittämättömin asia on ihmiset, jotka vuokraavat mökin SUOMESTA:>>

      Eeehhhh...

      Itsellä on oma mökki jossa voi käydä kun siltä tuntuu, joskus tuntuu joskus ei ja silloin kun ei, lähden lomailee jonnekin muualle. Joskus taas olen ihan kotona... valintojahan pitää olla. Kesämökin idea ei välttä ole lomailussa eikä sitä voi suoraan verrata muun tyyppiseen lomaan.

    • Banomies

      onneksi voin nauttia molemmista ,ei tarvitse täällä ITKEÄ

      • itkupuhdistaa.

        Ihmisen on terveellistä itkeäkin joskus, se puhdistaa kyynelkanavat, ettei ne tukkeudu, Mitä häpeämistä itkemisessä on? itke, naura, sure, iloitsekaikilla aisteilla.... Oletko tunteeton? Pelkään sinua!!!!


    • -loikoilija-

      Kun asuu kaupungissa kerrostalossa ja työnsä takia asuu hotelleissa ja lentokoneissa montakymmentä vuorokautta vuodessa ei juuri kaupunkilomille kaipaa.

    • kivaa on maalla

      Jos oikein pitää maaeudusta, niin muuttaa maalle. Ei tarvia mökkiä kun asuu maalla.
      54 vuotta Helsingissä asumista riitti elämässä, nyt maalla asun lopun elämää, ja on kuulkaa mukavaa.

    • Mielummin juntti

      Mikäs vika junttiudessa tai mitä se on? Tuskin se, että haluaa rauhoittua maaseudun rauhassa on vielä junttiutta, vai?

      Itse viihdyn hyvin maalla ja ihmiset siellä keskimäärin mutkattomampia. Työssä joudun katseleen ja kuunteleen kaikenmoista pintaliitelijää joten se saldo täyttyy jo siinä.

    • 01mökki

      Joskus en vain ymmärrä, miksi nykyaikana ihmisten täytyy kokoaika olla menossa sinnejatännejatonne ja olla 5 paikassa samaan aikaan ja tehdä 10 asiaa samalla kertaa. LOMALLE lähdetään rentoutumaan, joka mielestäni toteutuu helpommin mökillä rauhassa, kuin jossain tupaten täynnä olevassa etelän rannassa.

      Toki kaikki olemme yksilöitä.

    • Hemmetin pullamössö

      kuka sulta kysyy yhtään mitään. Kaikki viettää lomansa miten tahtoo ja on egolokisempaa pysyä suomessa, kuin lennellä lentokoneella.

      • HD3000

        HAAHHAAAH :D Kokoomus tulee ja vie kaikki!!!


      • ilmojen halki?

        Ilolinnutkin lentelee......


    • Junteille

      Huvittavinta tällaisissa aloitusviesteissä on se, että ap. kuvittelee olevansa jotenkin ERITYINEN, kun valitsee kaupunkiloman. Hän ei tajua, että valitsee kys. lomavaihtoehdon, koska 1000000 muutakin suomalaista (junttia) valitsee saman lomanviettotavan - ja todennäköisestri vielä saman kohteenkin (esim. Barcelonan). Ja sitten tullaan palstalle kertomaan asia koko kansalle (- aivan kuin kukaan muu ei koskaan olisi ollut kapunkilomalla). Mistä näitä riittääkin...

      • muuallapoissakaukana

        Onhan noita muutama entinen tuttu.
        Näkisitpä tämmöisen juntin naaman, kun tämä joku otti ja muuttikin kokonaan ikuisesti sinne ulkomaille.. sen jälkeen ei ole yhteyksiä pidelty. Eikä ikävöity. :)


    • choice is yours

      Kun matkustaa ulkomaille, tuntee kansainvälisyyden. Mökillä tuntee itikan ja paarman puremat.

      • Miltä se tuntuu...

        meinaan kansainvälisyys? Jos olet nainen sen noin suurinpiirtein osaan kuvitella, heh...


    • tuhannenkuuseen

      Muistakaa tyhjentää boileri talveksi. Jokakesäinen perinne matkata tuhannen kuuseen vaihtamaan jääryneinä haljenneita varaajia.

      PO
      www.lamminvesivaraaja.fi

      • 1+17

        Kyllä aina nostan talveksi kuivamaan sen kolmenkympin uppopumpun, jonka tulin mökille hankkineeksi. Ja käännän vesisankot ylössuin ja päästän saunan säiliön tyhjäksi. Hirvittäisi ajatuskin että esim. markan sankoon jäisi vettä ja se halkeaisi talvella.


    • |..|

      Meinaatko, että kaupunkiloma jossain Juroopassa tekee ihmisestä älykön?? :))

      Anna mun kaikki kestää.

      Fiksuutta ja älyä on ymmärtää kunkin erilaiset tarpeet ja pyrkimykset lomailunkin parissa. Ja olla arvostelematta tietämättömänä muiden valintoja.
      Kaikkien ei tarvitse laske rahojaan, kuluttaa sitten mihin vain.
      .

      • Yleensä elvistelijät

        on matalasti koulutettuja, huonon sivistystason omaavia pellejä.

        Työmaalla yks täti ei puhu muusta kun sen "typeristä" ulkomaan matkoista. Ketä kiinnostaa... Karkuun juostaan jos ehditään. Kai se on sen tyhjän elämän jonkinlaista täytettä ja itsensä korostamista.


      • HD3000

        Eihä tässä nyt olla älykkyyttä kehittämässä vaan tapaa viettää mukava kesäloma :D


    • matkaaja

      Olisin juntti, punaniska, maalaistollo, ihan mikä vain, jos vain saisin mökin rauhaisan järven/lammen rannalta. Harvoin olen vuokrannut suomesta mökkiä, koska sen rahan voi tosiaan laittaa vaikka ulkomaan matkaan. Kaupunkikohteet eivät kyllä ole erityisesti suosikkeja. Kuitenkin oma mökki omalla rannalla olisi unelma.

    • hekoheko

      Ihminen ei kuulu luontoon,vaan kaupunkiin.

      • Ihminen=luontoeläin

        Väärin. Ihminenkin on alunperin luontoeläin. sinä et siedä tätä koska olet syntynyt sivistyksessä ja kaupungissa todennäköisesti koko elämäsi ajan.


      • mielensä hyvittäjä?

        Ihminen kuuluu sinne, missä hän viihtyy ja on onnellinen ja tasapainoinen. Ei juoppojen keskellä. vaan rauhallisesa paikassa, siellä missä mieli rauhoittuu.


    • hihihihihintti

      Aloittaja taitaa olla semmoinen homoseksuaali, joka tykkää saada munaa pyllyyn Ibizan nakurannalla.

    • varakas.

      "Jos pitää valita jokin esimerkiksi keskieuroopan sivistynyt ja kaunis kaupuni lomalla vs. mökkki jossain kuppaisen järven rannalla itikoiden ja paarmojen keskellä, valintani on keskieurooppa. "


      Oletko kokeillut mökkiä joen rannalla ilman itikoita ja paarmoja?
      tai edes meren ja järvenhän mainitsitkin.

      • Varakas.

        "Olisin juntti, punaniska, maalaistollo, ihan mikä vain, jos vain saisin mökin rauhaisan järven/lammen rannalta. Harvoin olen vuokrannut suomesta mökkiä, koska sen rahan voi tosiaan laittaa vaikka ulkomaan matkaan. Kaupunkikohteet eivät kyllä ole erityisesti suosikkeja. Kuitenkin oma mökki omalla rannalla olisi unelma. "


        Miksi järven/lammen ?
        Kannattaisi miettiä myös joen/meren ääreltä ?
        Siellä harvemmin lilluu levää joka estää uimisen.
        Oma rantakaan ei ole niin väliä koska mitä sen omistamisesta hyötyisit?
        rantoja kun on pilvin pimein ja niillä saa kävellä.


      • ..................
        Varakas. kirjoitti:

        "Olisin juntti, punaniska, maalaistollo, ihan mikä vain, jos vain saisin mökin rauhaisan järven/lammen rannalta. Harvoin olen vuokrannut suomesta mökkiä, koska sen rahan voi tosiaan laittaa vaikka ulkomaan matkaan. Kaupunkikohteet eivät kyllä ole erityisesti suosikkeja. Kuitenkin oma mökki omalla rannalla olisi unelma. "


        Miksi järven/lammen ?
        Kannattaisi miettiä myös joen/meren ääreltä ?
        Siellä harvemmin lilluu levää joka estää uimisen.
        Oma rantakaan ei ole niin väliä koska mitä sen omistamisesta hyötyisit?
        rantoja kun on pilvin pimein ja niillä saa kävellä.

        "hminen ei kuulu luontoon,vaan kaupunkiin. "

        Luontoon kuuluu fiksu ihminen, slummipellet kaupunkiin.


        "niin. tuo on kylläkin,, totta, itse tykkään nykyään , kanssa kaupunki elämästä , mutta onhan siellä mökilläkin , joskus kiva käydä piipahtamassa.... Ahvenanmaan saaristosta, mökin vuokraaminen on kalliimpaa, kuin esimerkiksi, vaikkapa, saimaalta, vuohijärveltä , tai muista suomen järvistä.. Sitte, jos taas hommaa mökin,RuotsistA, se se vasta kallista touhua onkin..... "


        Se on vain hämäystä.
        Fiksummat ostaa mökkinsä joen rannalta.
        Järvipellet on oma kansansa. Naapurit möykkää joka juhannus muutaman metrin päässä ja p*ska ja k*si lilluu vedessä joka ei virtaa. Joo-o että raikasta on.

        Onneksi mökki maalla mukavuuksilla, virtaava soliseva joki, puusauna, ei naapureita...aaahh!


      • .........
        Varakas. kirjoitti:

        "Olisin juntti, punaniska, maalaistollo, ihan mikä vain, jos vain saisin mökin rauhaisan järven/lammen rannalta. Harvoin olen vuokrannut suomesta mökkiä, koska sen rahan voi tosiaan laittaa vaikka ulkomaan matkaan. Kaupunkikohteet eivät kyllä ole erityisesti suosikkeja. Kuitenkin oma mökki omalla rannalla olisi unelma. "


        Miksi järven/lammen ?
        Kannattaisi miettiä myös joen/meren ääreltä ?
        Siellä harvemmin lilluu levää joka estää uimisen.
        Oma rantakaan ei ole niin väliä koska mitä sen omistamisesta hyötyisit?
        rantoja kun on pilvin pimein ja niillä saa kävellä.

        Meren rantaan on hiukan liian pitkä matka. Jokikin kävisi, jos siinä pystyisi uimaan, eikä olisi liian kova virta. En halua kävellä rannoilla, vaan olla oman itseni herra omassa rannassani. Ehkä se joskus vielä toteutuu.


    • Uusavuttomuus

      On parempi jättää mökkeilyt jos edes kirves ei pysy kädessä, oluttölkki sitäkin paremmin. Kerran jouduin siivoamaan viinahuuru porukan jälkiä mökin ympäristöstä, toista kertaa en siivoa.

    • TheOtus

      Varsinaisella lomamökillä en ole ollut enkä ole halunnutkaan, alkeellisissa ympäristöissä kyllä ja senkään pohjalta en todellakaan haluaisi mökille vapaaehtoisesti. Ulkomailla olen ollut, liian kuumaa oli viimeksi (Italiassa, työmatka) ja ihmiset ei osaa kunnolla englantia joten asiointi kaikkialla vaikeaa. Itse en pidä kokemuksieni pohjalta kummastakaan enkä pidä kumpaakaan minkään arvoisena juttuna itsessään. Ulkomaille voisin mennä jos kohde kiinnostaisi minua jonkin muun kuin uimarannan takia. (Minua ei siis uimaranta kiinnosta.) Sitä pidän ehkä junteimpana mahdollisena asiana että mennään joka vuosi samaan paikkaan makaamaan rannalle ja tullaan takaisin hummerin värisenä tuliaisrihkamaa kantaen. Terveellistäkään se ei ole.

    • HD3000

      En ymmärrä että vanhempani ostivat kesämökin parisen vuotta sitten ja käyvät siellä kaks kertaa vuodessa, samalla alueella on myöskin sukumökki jossa ei vieraile sukulaisia kovinkaan usein. Tämä meidän kaksvuotta vanha kesämökki maksoi noin 7000e ja tätä on remontoitu jo kaksi vuotta, hirveä läävä ja kauheasti tekemistä ja koskaan ei olla siellä kuin kaksi kertaa vuodessa. Se on niin suomalaista, niin suomalaista.

    • vähän faktaa,,,,,

      Onhanse paljon hienompaa ja niinkuin euroopalaisempaa etelän lomakohteitten
      kusisilla rannoilla ja kaupukilomilla varkaiten ja huorien ympäröimänä.
      Mutta kun omalla mökillä on oma rauha ,kulinaariset herkut ja niin rentouttvava
      uni jota ei saa missään maailman kolkassa.

    • pysyn kaupungissa

      Kesämökki on paikka jossa muhii keskiluokan aviokriisit. Ne kärjistyvät juuri näinä päivinä. Suomalainen kesämökki on maanpäällinen h-e-l-v-e-t-t-i.

    • en valitse

      Mistähän lienet ominut ainoan oikean lomailutavan, ja kaikki jotka eivät sitä noudata ovat juntteja, niinkö? Näinköhän lienet itse jonkin verran yksinkertainen? Eikö jokaisella ole oikeus lomailla haluamallaan tavalla? Mikä sinä olet moittimaan toisten lomanautintoja, ja mikä pahinta, ainoa vertailukohta olet sinä itse! Uskoisin että jokainen lomailija osaa valita itselleen sopivan lomakohteen ja tavan ilman että tarvitsee kysellä älyttömiä mielipiteitäsi. Nauti sinä lomailuistasi ja anna toisten nauttia omista lomistaan ja lomakohteistaan joko matkoilla, mökkilomalla tai vain ihan kotona ollen!

    • GetIt?

      Pari mielipidettäni mökkeilystä.

      -Minä vietin lapsuudestani kesät mökillä aitassa, se oli hienoa aikaa oikeastaan vain siksi että koko perhe ja lähisuku (tuffa) oli siellä ja taempi tontti olikin sitten isäni setien sekä hänen isoäitinsä omistuksessa. En siis nauttinut siitä mitenkään yltiöpäisesti koska oli tajuttoman kuuma, maaseutuelämään ei vain tervejärkinen ihminen totu koska itse en ainakaan osaa vain kyyhöttää missään mökkitunnelmissa, okei taisin olla ikäistäni kypsempi koska olin silloin max 12 vuotias kun menimme kesiksi mökille.

      - Yksikin suoraansanottu narsisti kertoi että ''mieluummin maalaisjuntti kuin kaupunkilaishintti'' A'aa, That's not true! Halusi aina olla ilman vaatteita siiderimötkyvartalollaan, arvostella muita ja kitata lisää sidukkaa koska sehän oli ''mökkeilyä'' Uimaan piti myös päästä KOKOAJAN ja itikat sun muu hiki ja kaikki paska, itse pidän itsestäni sen verran huolen että EN HAISE... Etenkin jos ruokavalio on joka päivä pizzaa.. Niinkuin hänellä.

      - Se on rangaistus eristää itsensä pois ihmisten keskuudesta tyhjyyteen ja sitä ylistetään perinteenä, juodaan galloona sidukkaa per henkilö ja istutaan saunassa, grillataan makkaraa.. -.- Siihen ne päivät sitten kuluvatkin, niin ja eihän unohdeta sitä kiukuttelua kun jääkaappi tyhjenee ja mennäänkin 10km:n päähän hakemaan lisää safkaa, siihen menee myöskin bensaa. JA lisäisin vielä tuohon rangaistukseen että varmaan joku tulee itkemään: '' HAhha! Voi kaupunkilaisressukat kunnette osaa landella rentoutua, te ette löydä sisäistä rauhaanne vaan meuhkaatte siellä kokoajan! '' Vastaukseni tähän: '' Ei, minun ei tarvitse lähteä hikoilemaan ja haisemaan, pihatöitä tekemään jotka ovat pakolliset, toistamaan samoja ruohonleikkuurutiineja, paarmojen sekä käärmeiden että likaisten öttiöisten pariin bisseä juomaan kun voin rentoutua kaupungissa aivan mielelläni, sitäpaitsi en edes asu keskustassa vaan kaupunginosassa joka on kerrostaloasunto, iso sellainen ja joka on hiljaisempaa aluetta muttei kuitenkaan äänieristettyä! ''

      -

    • Ihmiset? Hoi!!

      Kukin tekee mitä tykkää ja mihin kykenee. Mitä se kenellekkään kuuluu. Ihme turhaa älämölöä ja p..jauhantaa. Kunhan ei satuta ketään. Käyttää päätään ja sydäntään. Millä muulla on muka loppupeleissä väliä.

    • Aados

      Joku syksyinen viikko, jolloin luonnossa on liikettä ja elämää voisi olla mökillä ihan jeeskin. Sillointällöin on mukava katsella maisemia.

    • nothaksforkarvakäsi

      Muka sivistyneeksi ihmiseksi et osaa ainakaan kirjoittaa. Kaikki eivät myöskään halua mennä keskieuroopan kuramaihin ja ripuloimaan sinne edes viikonlopuksi.

      • keba2

        Suomalaisista on tullut ihan pellejä.Pikku amerikkalaisia.Voin sanoa kaksi kesää nyt kaunista kotimaata kesällä kiertäneenä että vielä meiltä löytyy aivan mahtavia idyllisiä kyliä ja upeata luontoa.Kainuussa Pylkkäs Konstan maisemissa se sielu lepää ja katoaa arkiset murheet ja kustannus tehokkaan elämän turha kiire joka ei hyödytä kuin pörssi varkaita.Siittä kun jatkaa Suomussalmelle ja taas kohti Taivalkoskea sieltä Kuusamoon ja edelleen Posiolle vielä kun jatkaa kohti Lappia niin on ihme jos ei loman jälkeen ole uusi ihminen.Ai niin tokihan siellä voi hyttynen purasta ja shamppanjaa ei saa juuri mistään ja sitä joutuu vielä liikkumaankin.Hyi helvetti.Parempi se vaan on lähteä pattajalle pikku poikiin niin saa tyydytettyä kaikki ihmisen tarpeelliset halut.


    • Penkkiurheilija

      Eikös tuo mustavalkoinen ajattelu ole sitä juntismia parhaimmillaan itsessään...Eikä se missä aikaansa tykkää viettää.

    • Supisuomalainen8347

      Jos ei vähän itikoita ja kylmää kestä niin et kyllä suomalainen ole, että painu vaikka Yhdysvaltoihin sieltä niitä nössöjä löytyy. Omalla mökillä oleminen on aivan mahtavaa ja en ulkomaan matkalla olisi kokenut mitään yhtä mahtavaa kuin mökillä.

    • uimari.

      "Meren rantaan on hiukan liian pitkä matka. Jokikin kävisi, jos siinä pystyisi uimaan, eikä olisi liian kova virta. "


      Ei tuo virtaus haittaa. Itellä yläjuoksulla uimapaikka ja kyllähän se virtaa mutta se on virkistävää ja lähtee kivasti viemään jos heittäytyy pitkälleen sinne.
      Eipä tuo haittaa, kiva polskia ja uida, tosin vastavirtaan ei pääse mutta hällä väliä.

      • aina uutta

        "Ei kai se ole mikään ihmisen kehittyneisyyden mitta, jos haluaa ulkomaille lomailemaan? Nuorena ehkä niitä elämyksiä kaipaa muttei enää vanhempana. "


        Ei se olekaan. Se on sen takia että haluaa nähdä muutakin maisemaa kuin suomen.

        Tuota en ymmärrä että vanhanako ei muka haluaisi elämyksiä.
        Ei kai se kaikkia ihmisiä koske.


    • Millcreek

      kansainvälinen IN: Opettelisit edes kirjoittamaan oikein. Oletko saanut peruskoulun käytyä loppuun? Et ehkä sopisi mainostamaasi sivistyneeseen ja kauniiseen kaupunkiin, voin vain kuvitella millä tasolla vieraiden kielten taitosi on.

      Mutta asiaan. Olen asunut Saksassa ja matkustellut kaikissa Keski-Euroopan maissa. Kuitenkin pidän mökkilomasta Suomessa, ja vain muutama Keski-Euroopan kohde voi kilpailla järvellä vietetyn kuppaisen mökkiloman kanssa.

    • kukin tyylillään.

      Ei lentäminen ole matkustamista, se on siirtymistä. Eikä maailmaa näe viiden tähden hotellissa.

      Mökillä viihdyn oikein hyvin, mutta pidän myös MATKUSTAMISESTA, eli ehdoton ei pakettimatkoille, ja luxushotelleille. Pahempaa tylsyyttä saa saa hakea.

    • Kommari mökillä

      Kommunistisuomalainen haluaa istua kopissa ja juoda itsensä sammuksiin. Samalla voi kadehtia naapuri ulkovessan ehjiä lautoja.

      • raitis mökkiläinen

        Voi pyhä yksinkertaisuus, juopot juo vaikkei olisi mökilläkään.
        Yleensä mökillä nautitaan luonnonrauhasta.

        Mökki pitää olla sellaisella paikalla ettei ole lähimainkaan muita ihmisiä.


    • mökkeilijä

      Onko se sinulta pois jos toiset tykkää mökkeilystä ja toiset kuten sinä ette? Taidat itse olla juntti kun et hyväksy sitä että ihmisillä on oikeus valita miten lomansa viettävät.

    • miillacay

      Parempi jos persut pysyisivät siellä landessa mökeissään.

    • maailman ympäri

      Vain törppö lähtee kesällä ulkomaille.
      Luonto on kauneimmillaan ja linnut laulaa. Mitäs pienistä itikoista, pitää linnuilla olla ruokaa. Jos et vielä ole tiennyt että lintuja on hyönteissyöjiä niin otappa kirja käteen ja sivistä itseäsi.

      Ei mökillä olemine maksa muuten kuin ruoka..ei siellä tarvitse mitään tyhjänpäiväisyyksiä.

      Talvella on mukava mennä 2kk - 3kk reppumatkalle Aasiaan. Tai safarimatkalle vaihtoehtoja on paljon. Maapalloa kierrellen ja kokemuksia hankkien.
      Vain kokematon menee valmismatkalle.

    • kaupunkilomattaja

      On junttia miettiä onko mökkeily junttia.

    • New Breed

      Vieläkö mökit käy kaupaksi.

    • niinpäniinpä

      toisilla ei vaan ole varaa mökeilyyn.

    • mummonmökissä

      Itikoista ja paarmoista ei tarvitse kärsiä, jos osaa valita paikan mökilleen. Kaikista pahin on mökki kaukana asutuksesta, Pohjois-Suomessa tai -Pohjanmaalla, missä on suota ja kosteikkoja ja sellainen alue, joka on puskien ja puiden peitossa, johon aurinko ei paista eikä tuuli tuule. Myös kesakoituneet niityt ovat ilkeitä paikkoja, joissa paarmat viihtyvät.

      Eli lyhyesti, iso tontti, josta hakataan suurimmat puu veke ja pidetään mökin ja metsän välillä reilu väli, niin ei pitäisi olla ongelmia. Etelä-Suomen rannikkoalueet ja sikäläiset maaseututontit, joista avautuu laaja näköala maata vielä viljelevän naapurin pelloille ovat parhaimpia paikkoja viettää kesälomaa.

      Itse pidän aivan erityisesti ns. kulttuurimaisemasta, jossa näkyy ihmisen kädenjälki usean sadan vuoden ajalta. On kauniita peltoja, on pittoreskejä puurakennuksia, on jalopuita, katajia, ja sun muuta kikkaramäntyjen ja soiden sijaan. Oma puutarhakin pitää olla vanhanajan ruusuineen ja perennoineen sekä omena- ja kirsikkapuineen, joiden sadon voi sitten loppusyksystä käydä korjaamassa.

      Sitä mökkeilyäkin on niin monenlaista :) Kaikki mökkeily ei merkkaa asumista erämaassa, jossain jumalan hylkäämässä paikassa, jossa ei ole mitään moderneja ihmiselämän mukavuuksia.

    • Mikä siinä matkailussakaan on niin vitun ihmeellistä? Voisin kuvitella että suurinosa menee johonkin canarialle tai thaimaaseen makaamaan rannalle, eikä edes tee siellä matkalla mitään niin "hurjan elämyksellistä".

    • a44

      Juntteja on yllättävän paljon.

    • 16 + 3

      Onhan tuo mökki sellainen rahareikä ja statussymboli etten sitä ihan hirveästi kehtaisi puolustella. Toki ulkomaanmatkalla leveily on typerää myös. Kaikkineen ymmärrän lomavaihtoehdoista kuitenkin parhaiten ulkomaanmatkat jos ne sijoittuvat muualle kuin aina yhteen ja samaan kohteeseen ja tarjoavat jotain muuta rannalla makaamisen ja ryyppäämisen sijaan.

    • xbgbdx

      Höpö höpö. Mökillähän on mahtavaa.

      Pitäs polttaa maan tasalle mokomat keskieuroopan hienostelukaupungit. Niittä ei jää kukaan kaipaamaan.

    • YrittäjyysKannattaa

      Suomen suvessa mökkeily on parasta ihmiselle. Ei tarvitse katella mutakuonoja kotipihallaan. Ihan oikeen ne paskataudit on niille jotka tykkää örveltää ulkomaan juottoloissa latkimassa viinaa..:) Paskati pask:)
      Sen verran tullu kierreltyä maailmaa myös omalla autolla että eipä paljoa kiinnosta. Talvella sit aina käydään lämpimässä maassa parin kuukauden keikka.
      Köyhät vaan valittaa kun ei niillä ole itsellään varaa edes mökkiin.
      Me kyllä asutaan kesät mökillä/huvilassa ja osa talvikaudestakin.. matkaa omakotitalon ja mökin välillä hieman yli 10 km.:)
      Kuka mitenkin on elämänsä järkännyt. Paremmassa tallessa se raha on siinä mökissä kuin mutakuonojen persijessä ulkomailla. On sentään mökki ja puolensataa hehtaaria metsää sekä oma 3 hehtaarin saari vanhuuden vaivoja lievittämään sit joskus.
      Sanotaan, ettei raha tuo terveyttä, eikä tee onnelliseksi, mutta kyllä se ainakin lievittää kipuja lääkkeiden ja hoitojen muodossa jos niitä tulee eteen vanhana. Ja niitähän tulee jokaiselle. Ja jotkut saa rakkauttakin kun on vakavaraisuutta. Kyllä moni järkevä nainen jättää sellaisen tuhlaajapojan parin seksisession jälkeen ja ottaa vakavaraisen siistin järkevän, tulevaisuuteen satsaavan miehen puolisokseen. Ne "maailmanmatkaajat" jää sit niille pintaliitäjäakoille ja ihan ansaitusti, yksinhuoltaja-aineksille. Rahat voi pankissa hävitä rahan arvon muuttuessa, mutta puu ksvaa, maa pysyy ja talo kestää.

    • siiripii

      Vaikka ehta stadilainen olenkin niin enpä kyllä mökkeilyä vaihda ulkomaanmatkailuun. Harrastan mielelläni ``junttismia``.
      Jokainen viettäköön lomansa miten parhaaksi näkee.

    • hersy

      Aloittaja siinä mielessä oikeassa jos jäis pysyvästi "kokoomusta" pakoon ulkomaille joku varmaan jo tehnytkin niin,mutta erämies pysyy kairassa ja ei itke joka sääsken pistosta,pitää paska kaupunkinne ja olkaa niin helvetin sivistyneitä,mutta tosi sivistys tulee kyllä ihan muualta se tulee sisältä sitä joko on tai ei.

    • Kysyn vaan

      Onpa "hyvä" provo, mutta vakavasti voisi heittää kysymyksen.
      Miksi joku muu tapa lomailla on toistaan huonompi ?
      Ei tuli itsellä mieleen arvostella kaverien tapaa lomailla vaikka
      niissä tavoissa ei ole mitään samaa. Olisiko se sivistyksen merkki ?

    • ei kiinnosta tungos

      Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä. Luuletko, että kaikki pitävät samoista asioista kuin sinä?

    • Rilluma rei

      Itse en ole koskaan käväissyt ruotsia kauempana "ulkomailla" joten mökkeily on ollut lapsesta asti se normaali vaihtoehto. Siihen on totuttu tosin ei se mökkeily toki yleensä ole ollut jossain keskellä mettää järvenrannalla ötököiden kanssa. Sekin vaikuttaa että miten mökin piha on rakennettu. Jos on avoin piha ja metsää ei ole lähellä ei ole ötökkäongelmaa.

      Ulkomailla olisi mielenkiintoista ja ehkä jopa jännittävää käydä ( kuhan ei vain tuo tartuntoja sumenpuolelle), muttakun ei ole rahaa eikä varsinkaan aikaa kun täällä maalaisjunteilla on eläimet joita pitää hoitaa 24/7. Aina pitää olla joku lomittaja. Ei sitä voi jättää eläimiä nälkään ja hoitamatta että pääsee ulkomaille. Ihmisellä jonka ei tarvitse huolehtia kuin itsestään tai perheestään ei tarvitse tällaista edes ajatella.

    • käpälämäki

      yöksi kotiin :):)

    • Cyberator

      No, meitä on moneksi. Itse matkustan työssäni jatkuvasti, joten ehdin nähdä ihmisten luomuksia ja ihmisiä liikaakin. Niinpä minulle a-luokan lomaa edustaa oma rauha ja mahdollisuus saada tehdä jotain käsin kosketeltavaa. Elämäni aikana olen oppinut arvostamaan yhä enemmän oikea osaamista, eli ihmisiä jotka osaavat tehdä. Jonninjoutavia puhujia on lentokentät täynnä, mutta tekijät on vähissä.

    • ÄläOleLaumasielu

      Hei hienoperseet, mikä junteissa on vikana? Pelkäättekö mahdollisesti omaa sisäistä junttiuttanne, josta haluatte eroon ja jota haluatte piilotella paremman statuksen toivossa?

      Helppo elämä lienee se, johon olette tykästyneet. Mutta eihän niitä kaupunkilomien pettymyksiä voi muille (junteille) kertoa...

      Kukin lomailkoon muita häiritsemättä kuten itselleen sopii.

    • tyttönenvielä

      Valitsen molemmat.

      Ulkomailla on kiva käydä, silloin saa oikeasti arkihuolet heitettyä pois kun keskittyy vain uuteen kulttuuriin ja ympäristöön. Mieli avartuu nähdessään erilaisia tapoja elää. On totta että samalla hinnalla millä vuokraa suomesta mökin, pääsee jo aika pitkälle ulkomaille. Mutta minusta ulkomailla matkustaessa ei se pelkkä "luxus" ole se juttu, mieleni tekisi myös mennä kiertelemään alkukantaisia seutuja.

      Mökkeilykin on rentouttavaa jos pitää luonnosta ja rauhasta. Itse en omista mökkiä, eikä edes perheeni, mutta esimerkiksi ystävieni mökeillä on aina mukava käydä.
      Ei siinä ole mitään junttimaista jos haluaa lähemmäs luontoa. Mieli lepää kun saa kuunnella vain lintujen laulua ja veden loisketta. Etenkin yön laskeutuessa Suomen kesä järven rannalla on jotain taianomaista, kun istuskelee hiljaisella laiturilla ja kuulee vain jossain kaukana kuikan laulun ja satunnaisesti kalan hyppäävän vedessä. Täydellinen rauha.

      Aika pitkälti se on seurasta kiinni missä viihtyy, sitä voi olla mukavaa vaikka 15m2 kaupunki kämpässä keskellä kalliota oikeassa seurassa =)

    • .. ..

      Kuka kaipaa jotain pakkotyöleirejä jossa saa kaivaa omat paskansa maahan?

    • laudat homeessa?

      Aloitus on varmaan taas trolli, mutta kyllä se aika monta kiukkuisen kuuloista (valitettavasti ilmeisesti aitoa) mökkijunttia sai paikalle.

    • miksiihmeessäkaupunk

      Kuka haluaa viettää omansa keskellä vilskettä jos vilskettä saa jo kokea arkena? Eikö muka loman tarkoitus ole rentoutua ja mikäs muu olisi paras kun järven rannalle lepäilemään.

    • mökkini odottaa jo

      Ihanaa! Loma omalla mökillä! Mitä muuta parempaa ihminen kaipaa?

    • Röllinen

      Aloittajalle:

      Ole ny v*ttu hiljaa ja lähde sinne kaupunkiis itkemään. Mökkeily on parasta.

    • 17+16=33

      Mitä siellä kaupunkilomalla voi tehdä? Itse olen käynyt useassakin kaupungissa lomailemassa ja parin päivän jälkeen ne vaatekaupat on kierretty ja pihvit syöty. Monesti nähtävyyksiä on katsomassa miljoona muutakin turistia ja jonottaminen ei ole mun juttu.

      Jokainen viettää vapaa-aikansa kuten haluaa ja joistain se on mökkeilyä joistain jotain muuta.

      Mökkiin laitetut rahat on sijoitus ja itselläni ollut ajatuksena, että omistaa jotain muutakin kuin talon jossa asuu. Jos tulee tiukempaa, niin mökistä on helpompi luopua kuon kodistaan.

    • kysyn vaan

      On se hyvä huomata, että ihmiset ei halua nähdä kolikon toista puolta.
      Itsellä ei ole mitään syytä haukkua mökkeilijöitä eikä kaupunkilomia harrastavia.

      Se mitä kunkin tekee lomallaan on hän asiansa. Eihän sitä mihinkään tarvi
      mennä jos ei halua. Vai onko suomesta tullut pintaliidon pääpaikka ?

    • Saastuttakaa

      Matkailu on yksi eniten saastuttavista turhakkeista.
      Ja miten yllättävää onkin niin etenkin Vihreät ovat aina suosittelemassa matkailua kaikille.
      Oras Tynkkynen sanoi jopa televisiossa että matkustelkaa niin paljon kuin ikinä voitte.

    • juntti

      Okei, olen siis juntti ja pidän mökkielämästä. Jos junttismi on sitä, että tykkää mennä korpeen jumalan selän taakse keskelle ei mitään mökkiin, jonka lähettyvillä ei ole mitään muuta kuin korpimetsää niin olen erittäin mielelläni juntismin suuri kannattaja. Nautin todellakin suuresti tästä junttina olosta ja toivottavasti te hienot city-ihmiset osaatte nauttia olostanne myös siellä kaupunki ympäristössä.. toivotan hyvää kesää tasapuolisesti junteille sekä jupeille...

    • junttien juntti

      No jaa, mä taas tykkään luonnon rauhallisuudesta, hiljaisuudesta ja puhtaudesta enemmän kuin keskieuroopan sivistyneestä ja kauniista kaupungista. Vaikka olen minä niihin kaupunkeihinkin tutustunut elämäni varrella. Kukin tyylillään, ja yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä (eli saivartelijoille: joku juntti tykkää mökistä ja joku wannabe taasen keskieurooppalaisesta kaupungista). Jos mulla olisi ylimääräistä, sijoittaisin mieluummin rauhaan ja hiljaisuuteen kuin kaupunkilomaan. Elämässäni on ihan tarpeeksi menoa ja meininkiä jo työn vuoksi, kaipaan vastapainoksi oleskelua puhdasvetisen suomalaisen järven rannalla enemmän, kuin saastaisen keskieurooppalaisen joen varrella.

    • Haaveileva

      Se oli tuo Lenita Airistokin sanonut että vaikka aseella uhattaisiin niin häntä ei mökille saisi *heh* minä menisin mielelläni mökille jos sellainen olisi ja mielellään tietysti uintimahdollisuudella mikä sen ihanampaa kun kuunnella hiljaisuutta uida päivät pitkät onneksi sentään voi haaveilla.

    • purrkylmää

      Joo mut mieti Lenita alastomana mökin laiturilla, en menis vaikka aseella uhattaisiin.

    • Pohja_elämää

      "Jos pitää valita"

      Jos on pätäkkää, niin ei tarvitse valita. Monella on mökki Lapissa, toinen saaristossa ja matkustelevat enemmän, kuin epäjuntiksi itseään mainostavat.

      Pari lomamatkaa on tälle vuodelle tehtynä ja pari edellistä vuotta kokonaan ulkomailla, joten nyt maistuu mökillä puuhastelu. Se voittaa sata nolla kahvilatteuksien nauttimisen jossain pintapaikassa.

    • perussjorma

      minä olen tääll maaseutulla mökissä koska olen Persu Ei ihminen mihinkää kaupunkiin kuulu siellä, on erinäköisiä ja värisiä ihmisiä ja siellä syödään outo sapuskaa ja kuunnellaan jottain rpäpphoppia ja pukeuduttaa niinky hollywootis emmö simmost tajjuuu

    • antti rokka

      mionta luxus!!! onpas kansainvälistä suomenkieltä :) itikoiden ja paarmojen keskellä...tarkoitat kai välimeren miehiä :)
      onko kutinaa jalkovälissä ja penisiliiniä käsilaukussa?
      onneksi menet keskieurooppaan, ettet häiri meitä suomimiehiä!
      sinne vain tervemenoa kaikki kutinanaiset sankoin joukoin!

    • megi

      Huoh. Tämän yksilön typeryys sattuu, tapetaan se.

    • Sivistynyt juntti

      Kiitos tästä avauksesta. Toivottavasti käsitys mökkeilyn junttiudesta leviää yhä, ja snobit alkavat joukolla myydä mökkejään. Näin me, jotka arvostamme suomalaista luontoa ja rauhaa, saamme valita mökkimme yhä kasvavasta ja halpenevasta valikoimasta. Ja rahaahan on, koska Prahoja, Budapestejä, Lontoita ja vastaavia on jo riittävästi nähty, eikä poltetta ulkomaanmatkoihin enää ole. Jos mökkeily on juntin mitta, olen mielelläni juntti.

    • Ajattelija

      Suomen talouskaan ei kestä jatkuvaa eurojen rahtaamista lentokoneella ulkomaille, valtio ottaa lainaa jota se jakaa ylisuurina palkkoina junttiduunareille, jotka kantavat sen lomaillessaan ulkomaille.
      Ei lopu valtion velkaantuminen ennen kuin yletön ulkomaille tuhlaaminen loppuu.
      Kuluttaminen kotimaassa on sijoitus, ulkomaille maksettu on mennyttä jonka eteen tarvitsee jotain myydä.

    • tippaleipä aivo

      Jos minä olen minä koska minä olen minä
      ja sinä olet sinä koska sinä olet sinä
      minä olen ja sinä olet olemassa.
      Mutta jos minä olen minä koska sinä olet sinä
      ja sinä olet sinä koska minä olen minä,
      minä en ole etkä sinä ole olemassa.

      • aivot käytettävä!

        Minä Sinä Hän Me te He . tämä tuo se nämä nuo ne. Yhdessä olemme me. älä jankuta tyhjää , vaan keskity keskustelemaan, jos olet keskustelutaitoinen. Miten otat vieraan vastaan? Miten kohtelet vieraan? Miten hyvästelet ieraan puhutko selän takana rumia vieraasi lähdettyä? Olet tötterö ,jos olet julma vieraasi kohtaan. Tarjoa, anna, tervehdi, ole ystävällinen. ohjaa. auta. olehyvä?


    • kjyu876

      Vain juntti ajattelee noin.

    • EU.palainen

      Huvilalla on ihan mukavaa jopa ulkomaisista vieraistakin saunoa siellä ja..

    • foordisti

      Ketä kiinnostaa sinun mietteesi?

    • @okaro

      Vain täydellinen ääliö tunkee itsensä homeiselle mökille, sameavetisen järven rannalle itikoiden syötäväksi.

      • anna meidän olla???

        Näin on ja kateelliset kyylää, kun suomalainen yrittää nauttia lomastaan, Työtä tehnenä koko talven. työllä ne on ansaittu kaikki kiva ja luxus. puhtaus, siisteys, kunnioitus ja hyvä ruoka ja kahvi ja saunominen ja pulahtaminen puhtaaseen järveen, muuten eurooppa kutsuu!


    • mek

      Vaikka itsellä mökki niin mm rallin ajaksi olen vuokrannut himokselta viikokosi mökin niin ei tartte teltassa nukkua. Ralli loppuu sunnuntaina niin ei ole kiirettä kotiö kun on lomalla ja saa rauhassa rentoutua kun vuokramökissä ei ole niitä kunnossapitojuttuja ollenkaan.

    • mek

      Itse qainaklin tykkään mökillä olla mutta siltikin tehdään reissuja mailmalle ja talvella on huono juttu kun mökille ei pääse koska on vian kesäkäyttöön rakennettu mökki. Ei kenelläkään rahat riitä jos kesällä joka viikonloppu käy jossain euroopan kaupungissa mutta mökille voi mennä ja saa tehdä ja tousuta niinkuin itse haluaa. Kyllä taas jaksaa kun olin 10pv mökillä ennen juhannusta lomalla ja nyt 5 viikoa töitä ja sitten 3 vk lomalle.

    • aegilius funereus

      Tää on varmasti provosointiviesti!! Ei kukaan voi olla noin perusteellisen tyhmä!!?? Vai voiko.....

    • lomansaittu työllä?

      Oikein olet valinnut, mitä sitä kestämään ilkeyksiä junttumetsässä, mieluummin sivistynyt seura ja jossa on helppo jutella omana itsenä, eikä olla aina varuillaan, milloin nyrkki poksahtaa poskeen, esim. lappalainen kun hermostuu, ei pärjää sanoilla Hän turvautuu nyrkkiin, alkaa tappelemaan. kännikaloja pyörii ympäriinsä haisevat paskalla ja vanhalle viinalle ja pierulle, eivät älyä välillä käydä suihkussa, hampaiden pesu on niin ja näin pesenevätkö ollenkaan. Lomaa e saatuhlata pelkoon ja epämiellyttävään seuraan, vaan olla onnellinen ja tasapainoinen ja rakastaa, kenellä kaveri on. Onnea valinnallesi, ja hyvä ruoka ,joka on erittäin tärkeää ja kahvi. Oi nauttikka te sivistyneet ihmiset ja tervehtikää toisianne.

    • Liisa-Marja

      Juntti on juntti sekä kotimaassa että ulkomailla, sitä ei "sivistynyt kaupunki" muuksi muuta.

      Kyllä etelästäkin junttimatkailua löytyy, eivätkä suomalaiset ole aina edes pääosassa. Samoin löytyy etelästä ja pohjoisesta matkailijoita, jotka eivät välittäisi näihin känniääliöihin törmätä lomillaan, ei aina onnistu valitettavasti.

    • Thipi

      Vai junttismia on tuo mökkeily... Hmm.

      Opiskelen kulttuurituottajaksi ja teen tällä hetkellä kuvataidekentällä taiteilija-managerina töitä. Pääasiallisesti Saksaan. Ensi keväänä olen galleriatuottajana isossa hankkeessa Berliinissä ja arvatkaa mitä tulen kaipaamaan kaikkein eniten?
      Mökkeilyä.
      Teen myös katutaiteen puolesta puhuvaa taidetta ja tuotan aiheesta myös leffan yhden tuottajakollegan kanssa vuonna 2015. Työni on hyvin kansainvälistä ja nautin suuresti ulkomaanmatkoista, mutta en mistään hinnasta vaihtaisi mökkiviikonloppuja Kemiön saaressa eurooppa-viikonloppuun. :D Mieluummin mä ostan 500 euron ruohonleikkurin ku juoksen hiki hatussa Prahan keskustaan ja takaisin viikonlopun aikana.

      Mutta kukin taplaa tavallaan ja tämä juntti nauttii elämästään juuri näin. Alkuperäinen suunnitelma oli viettää heinäkuu Kreikassa, mutta päätimme jäädä SUOMEEN MÖKILLE. Mwahahhaha...

    • pieni, ihana mökki

      Loma mökillä on parasta mitä tiedän. Mikään ei voi korvata sitä mielenrauhaa jonka mökiltä saa ja vieläpä mukaansa pitkäksi aikaa, jaksaakseen taas tavallista aherrusta ja arkea.

    • SCREENSAVIOUR

      Katseletko mieluummin miten ``Kononen`` kävelee ympäri korttelia?

    • vitunperuspaskat

      Haistakaakaikkiomapaskanne

    • LMC-Liberty 6000

      Mökkeily ihan Ok mutta alkakaapa vetää jollain Mondeon rusinalla telivaunua pitkin 4-tietä
      niin siinä alkaa olla tosimeininkiä kun pitäis olla vielä samalla kaikkien kaveri.

    • Mökkiläinen

      Mä asun mökillä ympäri vuoden. Aivan parhautta. Menkää vaan haisevaan Madridiinne, tai minne vaan vastaavaan betoni/asfalttikennostoon sydämenne kyllyydestä. Mä pysyn täällä ja nautin!

    • Kerran vaan täällä

      Miksi pitäisi valita? Minä rakastan mökkeilyä, yleensä viikonloppu kerrallaan, mutta vietän silti koko kesäloman purjeveneessä perheen kanssa.

      Mielestäni parhaita ajankohtia kaupunkilomille Euroopassa ovat Maalis- Toukokuu ja Syys- Lokakuu, eli siltäkään osin eivät mene aikataulut päällekkäin. Tosin käymme ennen Joulua Saksankielisessä Keski-Euroopassa Joulumarkkinoilla. Minulle sopiva kesto kaupunkilomalle on 3-4 päivää, eli pitkä viikonloppu. Yleensä yhdistän kaupunkiloman työmatkaan, eli jos kokous/workshop Lontoossa tai vaikka Pariisissa loppuu Torstaina niin rouva lentää perästä ja vietämme viikonlopun jossain kivassa hotellissa.

      Kustannusongelmakin poistuu helposti, opiskele sopiva tutkinto ja hakeudu kunnon töihin. Silloin ei ainakaan rahan puolesta kannata valita mökkeilyn/kaupunkiloman/purjehduksen välillä, vaan saat ne kaikki :-)

    • 0lli

      ja keskieurooppalaiset on aivan toistamieltä,ajattelevat,että mitä juntteja ne suomalaiset on kun änkeevät tänne ruuhkaiseen stadiin.revi siitä IN

    • 28-v

      Kukin tulee uskollaan autuaaksi. En arvostele ketään.

      Itse olemme kokeilleet mökkeilya 2 vuotta. Ensin rakennusvuosi. Sitten seuraava vuosi samojen kivien potkimista pitkin rantaa.
      Mökki myyntiin.

      Sitten kokeilimme rekiveneilyä Saimaalla. Uusi, 7,5-metrinen, asiallisesti varusteltu vene.
      Kaksi kesää järvellä.
      Kolmantena totesin, että liki vuoden nettopalkkani roikkuu narun jatkeena satamassa meidän ollessa autolla Euroopassa.

      Sen jälkeen olemme käyneet läpi kaiken muun matkailukirjon paitsi rinkkareisuja.
      4 maanosaa, yli 50 valtiota.
      Espanjan asunnon ostimme 1986 mutta se ei sido meitä likimainkaan niin pahasti kuin kesämökki kaikkia mökkituttaviamme.

      Pari pitkää viikonloppua tuttavien mökeillä riittävät meille.

    • kummankin ystävä

      No jaa, makuasioista on turha kiistellä. Itse olen sekä Suomen suven keskellä vietetyn rauhallisen mökkiloman ystävä että syksyn pimeydessä maan rajojen ulkopuolelle pakeneva kaupunkilomailija. Kummassakin on oma taikansa.

      Kaupunkilomien suhteen löysin juuri nasevan sivuston http://kaupunkilomalle.com, jossa on tällä hetkellä muutamien suosittujen kaupunkikohteiden yksityiskohtainen esittely shoppailusta nähtävyyksiin, ja liikkumisesta kaupungin erikoisuuksiin. Siitä saa iloa, vaikkei olisikaan juuri nyt suunnittelemassa kaupunkilomaa.

    • aijahasvainiin

      " Nuorena ehkä niitä elämyksiä kaipaa muttei enää vanhempana."

      mistäs sinä sen tiedät?
      yleensä elämyksiä kaipaa kaikki.

    • muuanmiestäältä

      "opiskele sopiva tutkinto ja hakeudu kunnon töihin. Silloin ei ainakaan rahan puolesta kannata valita mökkeilyn/kaupunkiloman/purjehduksen välillä, vaan saat ne kaikki :-)"

      niin heti kun töiltäsi lomaa saat *tirsk*
      helpompi se on kallisarvoista vapaa-aikaa elellä kun ei tarvitse
      raataa töissä vaan on eläkkeellä/työttömyyskorvauksella ja tienaa
      sen päälle pimeesti.
      ja mökkejä saa halvallakin, purjehdus taasen ei kiinnosta,
      ja kaupunkiloman saa vaikka ei olis töissäkään.
      riittää kun on auto ja säästöjä.

      itse saan nuo kaikki puhumattakaan sen lisäksi vielä vaikkapa
      kreikan matkasta ja päivääkään en ole töitä tehnyt ja olen vasta 38v.

      on mökki rannalla, autoja 2 kpl, olen ostamassa okt, rahaa on tilillä
      riittämiin ja teen bisnestä pimeesti.

      repikää järvipellet siitä, hah hah!

      ps. vapaa-aikaa piisaa ja vaimo käy töissä!

    • palahelevelumaksu

      Menkää hyvät ihmiset tuonne siivoamaan hotellihuonetta, säästätte 60 e.

    • palahelevitikamaksu

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe