Paniikkihäiriö kasvattaa luonnetta

reallife

Luonnon tapa pyrkiä kasvattamaan hissuttelija luonteesta tosielämän realiteetteja kestävä ihminen. Paniikkikohtaus on merkki, että asioita ja todellisuutta on peitelty siihen pisteeseen, ettei homma voi enään jatkua.

19

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko ikä panikoitu

      En ole havainnut, että paniikkihäiriö kasvattaisi luonnettani millään tavalla. V*tuttamaan se kyllä pistää aika rajusti.

      Enkä muuten ole mikään hissuttelija, vaan aivan tavallinen kansalainen, suhteellisen aktiivinen niin työssä kuin muuallakin, missä aktiivisuutta tarvitaan.

      En tiedä, mitä todellisuutta aloittaja on peitellyt, minulla mitään peittoja ei ole.

      Mutta oireet ovat kauheat.

      Tämä on taas niitä aloituksia, joissa ei ole päätä eikä hanta eikä aloittajalla paniikkihäiriöstä tietoakaan.

      • appppppp

        Kyllä nyt kuule kokemus puhuu. Sairastin itse paniikkihäiriötä 2 vuotta. Paniikkikohtaukset TODELLAKIN häviää kun uskaltaa hyväksyä oman todellisuuten juuri sellaisenaan, vailla ehtoja.


      • koko ikä panikoitu
        appppppp kirjoitti:

        Kyllä nyt kuule kokemus puhuu. Sairastin itse paniikkihäiriötä 2 vuotta. Paniikkikohtaukset TODELLAKIN häviää kun uskaltaa hyväksyä oman todellisuuten juuri sellaisenaan, vailla ehtoja.

        Mitä tarkoittaa se, että "uskaltaa hyväksyä oman todellisuutensa vailla ehtoja"? Ole konkreettinen.

        Minä olen sairastanut paniikkihäiriötä useita kymmeniä vuosia, joten eiköhän tässäkin jotain kokemusta ole. Kun häiriö kroonistuu, se alkaa elää ihan omaa elämäänsä. Työssä en saa mitään kohtauksia. Mutta vapaapäivinä tarkkailen itseäni että alkaako ahdistuneisuus ja alkaahan se, saattaa muuttua paniikiksi. Ilman mitään sen kummempaa syytä kuin että pelkään sen tulevan. Sitten annan sen tulla ja olla, kunnes se hellittää.

        Niin että mitähän todellisuutta minun pitäisi hyväksyä, jota en vielä ole hyväksynyt????


      • appp
        koko ikä panikoitu kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa se, että "uskaltaa hyväksyä oman todellisuutensa vailla ehtoja"? Ole konkreettinen.

        Minä olen sairastanut paniikkihäiriötä useita kymmeniä vuosia, joten eiköhän tässäkin jotain kokemusta ole. Kun häiriö kroonistuu, se alkaa elää ihan omaa elämäänsä. Työssä en saa mitään kohtauksia. Mutta vapaapäivinä tarkkailen itseäni että alkaako ahdistuneisuus ja alkaahan se, saattaa muuttua paniikiksi. Ilman mitään sen kummempaa syytä kuin että pelkään sen tulevan. Sitten annan sen tulla ja olla, kunnes se hellittää.

        Niin että mitähän todellisuutta minun pitäisi hyväksyä, jota en vielä ole hyväksynyt????

        Itse. Äläkä viitsi länkyttää pa5kaa, että ihminen joka on löytänyt aidon mielenrauhan, kärsisi paniikkihäiriöstä.


      • koko ikä panikoitu
        appp kirjoitti:

        Itse. Äläkä viitsi länkyttää pa5kaa, että ihminen joka on löytänyt aidon mielenrauhan, kärsisi paniikkihäiriöstä.

        Mistä olet ärtynyt? Eikö juuri sinun pitänyt olla parantunut paniikkihäiriöstä ja luonteesi pitänut olla kasvanut ihan uudelle tasolle.

        En ole puhunut mistään aidosta mielenrauhasta. En käytä moista puoliuskonnollista terminologiaa.


      • appp
        koko ikä panikoitu kirjoitti:

        Mistä olet ärtynyt? Eikö juuri sinun pitänyt olla parantunut paniikkihäiriöstä ja luonteesi pitänut olla kasvanut ihan uudelle tasolle.

        En ole puhunut mistään aidosta mielenrauhasta. En käytä moista puoliuskonnollista terminologiaa.

        Ärtynyt? Sinä se täällä hyökkäät heti aggressiviisilla viesteillä vastaan, kun joku tulee kertomaan miten on päässyt eroon paniikkihäriöstä.


      • koko ikä panikoitu
        appp kirjoitti:

        Ärtynyt? Sinä se täällä hyökkäät heti aggressiviisilla viesteillä vastaan, kun joku tulee kertomaan miten on päässyt eroon paniikkihäriöstä.

        Et vastannut, mitä tarkoitti "hyväksyä todellisuuden vailla ehtoja". Konkretiaa, kiitos jo etukäteen!


      • appp
        koko ikä panikoitu kirjoitti:

        Et vastannut, mitä tarkoitti "hyväksyä todellisuuden vailla ehtoja". Konkretiaa, kiitos jo etukäteen!

        Todellisuuden hyväksyminen tuottaa mielen hiljaisuutta ja rauhaa. Kun et enään koe tarpeen selitellä itsellesi (mielessäsi) tai muille mitään käyttäytymisestäsi tai tekemiisi liittyen,olet hyväksynyt itsesi vailla mitään "väärän"minä kuvan aikaan saamia ehdollistumia ja lukittuja ajatusrakennelmia.


      • koko ikä panikoitu
        appp kirjoitti:

        Todellisuuden hyväksyminen tuottaa mielen hiljaisuutta ja rauhaa. Kun et enään koe tarpeen selitellä itsellesi (mielessäsi) tai muille mitään käyttäytymisestäsi tai tekemiisi liittyen,olet hyväksynyt itsesi vailla mitään "väärän"minä kuvan aikaan saamia ehdollistumia ja lukittuja ajatusrakennelmia.

        En ole koskaan selittänyt tähänkään saakka enkä aio ruveta selittämäänkään. En toisille enkä itselle.

        Ylipäätään asioita ei kannata kauheasti miettiä. Kun se työ on tehty terapioissa ja muualla niin se siitä.


    • artsi7

      Opamox auttaa, mutta kannattaa kokeilla joogaa hengitysharjoitus. Vauvat hengittää pallealla ja meidän aikuistenkin tulis opetella se uudelleen. Oikealla hengitystekniikalla voi kyetä hallitsemaan paniikkia. Syvähengitystä on helppo harjoitella ja se oikeesti rentouttaa kun sitä jaksaa tehdä päivittäin.

      • auttaako hengitys

        Miten sitä syvähengitystä voi harjoitella?

        Tai muita hengitystekniikoita?


    • artsi7

      Selälle maaten rennosti.....hengitä sisään rauhallisesti ja katso kuinka pallea nousee....sit koeta nostaa palleassa olevaa ilmaa olkapäihin asti....sen jälkeen pidätä hengitystä noin 5 sekuntia ja puhalla hitaasti ulos keuhkot tyhjäksi....tee tätä vähintään 10 kertaa ja kaksi kertaa päivässä....huomaat kuinka tulee rennompi olo....se on helppoa ja kannattaa ottaa elämän tavaksi...vaikutukset alkavat näkyä!....siihen voi lisätä venytysliikkeitä niin tulee vielä parempi olo....tämä on joogaa, ei sen ilmeellisempää

    • vai niinkö?

      Sosiopaatti siellä kirjoittelee. Olet varmaan sellainen yhden ilmeen tyhmä. Kiitä onneas, ettei naamas näy, koska noin tyhmä kirjoitus yhdistettynä vielä tyhmän ihmisen reaaliseen persoonaan, olis älylliselle oliolle liikaa. Joka kirjoittaa väärälle palstalle, täällä kun rikolliset kirjoittelee, että ei mitään väliä muka palstojen aiheesta.


      Panikkihäiriö on ikävä sairaus, vttu jos ette pilkkaisi julkisilla palstoilla. Tyyppi siis väittää, että sairaus paniikkihäiriö on rikollisten sairaus, sori mutta kaikilla suomi24-keskustelupalstoille kirjoittavilla ei ole rikolliseen elämäntapaan osaa, että kirjoittele mielipuolisia nimettömi herjojasi mieluiten ei missään. Tänne palstalle ainakin minä olen kirjoittanut siksi, että voisin ehkä keskustella paniikkihäiriöstä kärsivien kanssa ja saada vertaistukea: vielä tosin yksikään ei ole alkanut keskustella minun kanssani, vaikka aktiivisesti nostatte jopa vuosien takaisia viestejä näkyviin.


      Paniikkihäiriö on tuskainen sairaus, älä sä pilkkaa siitä kärsiviä. Paniikkihäiriö on sellainen sairaus, että inhoaa yli kaiken kaikkia julkisia paikkoja, missä joutuu olemaan tuntemattomien kanssa tekemisissä - itse ainakin inhoan, että tässä paskapaikassa missä asun vaikka täällä pitäisi asua vain yliopiston opiskelijoita, niin diletantit katsoo oikeudekseen jopa ääneen hississä kommentoida minua, että "hei kuka toi on".. No vittu olen ainakin sellainen, jolla on laillisesti täällä oikeus asua ja olla rauhassa. Enkä tykkää tuntemattomista morjestelijoista, koska en ole sosiaalisten medioiden jäsen, eikä ole sellaista ammattiakaan, että olisi pakko jokaista tuntematonta idioottia morjestaa.


      Minulla ainakin paniikkihäiriö pahenee stressistä. Ja jos ei vielä aina ole varaa syödä riittävän terveellisesti ja muuta sellaista, niin se vielä lisää ahdistusta. Pystyn keskustelemaan tuntemattomien tyhmienkin ihmisten kanssa, jos olen juonut pari siideriä, muuten en. Ja kun olen melko kaunis, se on vielä pahempi juttu, koska etenkään kesäisin ei missään saa olla sönköttäjiltä rauhassa, ei missään. Usein yritän vetää rillit naamalle ja laittaa mahdollisimman epäsiistit tai huomiota herättämättömät ja juntit vaatteet päälle, että saisin viedä edes roskapussin rauhassa ilman kummallisia juttusille tunkijoita tai tuijottajia ja en tietysti todellakaan ole läheskään edes mikään missitasoisen kaunis, mutta sen verran kaunispiirteinen, että herätän huomiota kaikkilla missä liikun. Vedän kuin paskamagneetti puoleeni idiootteja, valitettavasti. Asuinpaikkakin on kuin joku vitun hotelli, mikään koti tämä ei ole, vaikka maksan vuokraa, tämä ei ole hotelli ja kotona pitäis saada olla ilman, että tuntemattomat luulee, että pitää koko ajan keskustella ja olla kohtelias.


      Paniikkihäiriö on inhottava sairaus. Se lähes pilaa elämän. Eikä paniikkihäiriöisiä auta, että tyhmät pilkkaa täällä. Olis minustakin kivaa, jos mun sydän ei jyskyttäisi aina tuhatta ja sataa, jos mun on pakko mennä vaikka opiskelijaruokalaan ( koskaan en käy niissä yksin syömässä, en pystyisi) ja olis minusta todella kiva, jos ei olisi helvetti joutua vaikka ruuhkabussiin tai jos mun ei tarvisisi keskeyttää opintojani siksi, etten uskalla mennä laitokselleni, kun inhoan joitakin omahyväisiä nuoria pätkätyöläistutkijanplanttuja, jotka luulee olevansa suurinpiirtein jumalista seuraavia, kun sukulaistensa tai proffien tuella ovat päässeet pesteihinsä ja oiden kaltaisten töitä itsekin olen tehnyt, että en pidä sitä minään erikoisuutena, jos joku on tutkija ja jotka sellaisissa paikoissa kohtelee iljettävästi alempinaan pitämiään ihmisiä jonkun typerysten kehittämän statushierarkian mukaan, mutta hei en ole mikään hullu, eli en vihaa ketään, paitsi näitä palstoja, joita ei valvota.


      Kaikki sympatiani aidosti paniikkihäiriöstä kärsiville. Ei herjaajille. Ja en todellakaan tietenkäään ole kirjoittanut nimellä, elin kuka on herjattu ja kuka ei, www.suomi24.fi voi varmasti kysymykseen vastata, jos rehellisyydessä kantti riittää. Omasta mielestäni oh törkeää, että täällä akateemisesti koulutuetut pakotetaan lukemaan imbesillejä vihakirjoituksia. Pitänee olla kyseenalaista pokkaa, jos niin vähän kirjallista ilmaisua arvostaa, kuten valtaosa tänne kirjoittavista.

    • ja vielä,

      Ja vielä, että jokainen sellainen kuuluu linnaan, joka on mulle tällä foorumilla kommentoinut väitteellä,. että olisin henkilönä kirjoittanut tai kirjoitanut muka tuntemilleni, koska kaikki se on paskapuhetta. Mä olen kirjotitanut nimettömän keskustelemisen sallivalle ww.suomi24.fi-keskustelufoorumille tultintani mukaisia tekstejä tuntemattomien kirjoittamiin ja usein erittäin mauttomiin ja pelottaviin ja laittomiin teksteihin, muuusta ei ole kyse minun nettkäytökseni osalta herjaajat.

      • ja vielä,

        Ja vielä jopas se on vaikeaa, kun pitää herjajien muokana jipa sivusto jossa nimettömästi olen, että wee wee wee piste suomikaksnelkku ja piste ja maatunnus finlandista lyhenne - täällä olen ja tässä mua herjataan, vuosia pilkattu, kun täällä tuntemattomille kirjoitan.


    • höpsöaloittaja

      Paremminkin rääväsuisesta, rohkeasta ja yllytyshullusta minusta muuttui hissuttelija paniikkihäiriön myötä? :D Luonteen kasvatusta? Minusta luonteen muuttumista enneminkin, hissuttelija ei ole sen parempi tai huonompi kuin sen vastakohtakaan =)

      • appp

        Ihminen joka vetää ns."pellen roolia" tai on "rääväsuu" tai juurikin mainitsemasi yllytyshullu (tekee idioottimaisia tekoja kaikessa muodossa) hakee yleensä alitajuisesti hyväksyntää muilta ihmisiltä. Tämäkin yleensä ihmisen itse tätä tiedostamatta. Itse olin ennen porukan pelle ja koin tarpeen olla hauska ja viihdyttävä seura ihminen kaikkien kanssa. Vasta paniikkihäiriöön "sairastuttuani" huomasin tämän alitajuntaisen käyttäytymiskaavan ja muita lujittuneita epätoimivia käytös malleja. Aikaa toki tähän meni. Epätodellinen olikin hävisi ajan saatossa kun jätin entisen elämäni taakseni ja muutin toiselle paikkakunnille ja jätin taakseni kaupungin "sosiaalisen kerman" ja muut pintaliitäjät.


    • artsi7

      Ei sillä ole merkitystä kasvattaako paniikki luonnetta vai ei. Meidän ongelmat länsimaissa johtunevat kun fyysinen kuormitus on selvästi vähentynyt ja henkinen lisääntynyt. Joogalla monet ovat saanet panikkihäiriötä hallintaan. Eli hengitysharjoitukset ja pitkät venytykset niin elimistö rentoutuu/rauhoittuu. Masennuslääke yleensä auttaa. Opamox auttaa aina, mut ei kannata käyttää säännöllisesti.

    • tyylerö

      Minunkin mielestä paniikkihäiriö kasvattaa. Opettaa hyväksymään itsensä.

      Paniikkikohtauksiini/paniikkihäiriö oireisiin auttaa parhaiten minulla hengittäminen.

      Hengitysharjoituksia ainakin aamulla ja illalla. Jos alkaa ahdistamaan ja tulemaan paniikkituntemuksia milloin vaan teen näin: Hengitän syvään sisään, pidän pienen tauon, ja hengitän rauhallisesti ulos. Uloshengityksellä rauhoitan tietoisesti kehon sitä kohtaa, missä ahdistaa. Ja ennen kaikkea mielessä muistutan sanoja: rauhallisuus, tyyneys, kaikki on hyvin, olen turvassa.... Ei pidä siis alkaa panikoimaan. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe