naiset miettikää tätä

eräs mies

Mies haluaa, että vaimo näkee hänet kyvykkäänä ja vahvana. Tämä ei ole totta, koska kukaan mies selviä kaikista haasteista kiitettävästi. Miehen itsetunto vaatii, että nainen silti näkee miehen tälläisenä miehekkäänä miehenä vaikkei se olisi ihan totta.

Tämä on sama asia kuin vaikkapa se, että pullukka vaimo haluaa miehensä pitävän hänen vartaloaan naisellisen viehättävänä. Jos mies ei tee näin, niin vaimo ahdistuu.

Tehkää naiset niin, että hivelette hieman miestenne kykyä olla mies vaikkei se niin hääviä olisikaan. Samoin miehet antakaa ymmärtää, että vaimonne olisi naisellisen viehättävä vaikkei tämä olisikaan. Tälläinen käytös ruokkii hyvää oloa pariskuntien välillä. Toisenlainen ruokkii pahaa oloa.

16

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juunäin

      Toisin sanoen: Perustakaa elämänne valheelle, niin olette onnellisia.

    • Tyhjäksi jätetty

      Tuo pitää varmasti paikkansa. Tosin vaatii kyllä melkoista luovuutta esim. kehua miehen miehisyyttä, kun mies ei edes suostu seksiin.

      Ikävää. Ehkä olen tehnyt virheen jossain vaiheessa vuosia sitten, kun seksi aikanaan loppui.
      No, ymmärrän kyllä että tilanteemme ei ole tavalinen. Uskon että useimmissa parisuhteissa ei ole totaalikieltäytymistä.

      • seksuaaliterveys

        Haluttomuus ei ole sinun vikasi eikä kumppanisi haluttomuus ole sinun vastuullasi. Jokainen vastaa seksuaalisesta halustaan ihan itse, joten puolison ei pidä olla ylivastuullinen tässä asiassa. Älä siis turhaan syyllistä itseäsi, vaan vaali omaa seksuaalisuuttasi ja hellittele itse itseäsi, jos et halua erota tai tilanteen työstäminen ei muuten onnistu.


      • rjf
        seksuaaliterveys kirjoitti:

        Haluttomuus ei ole sinun vikasi eikä kumppanisi haluttomuus ole sinun vastuullasi. Jokainen vastaa seksuaalisesta halustaan ihan itse, joten puolison ei pidä olla ylivastuullinen tässä asiassa. Älä siis turhaan syyllistä itseäsi, vaan vaali omaa seksuaalisuuttasi ja hellittele itse itseäsi, jos et halua erota tai tilanteen työstäminen ei muuten onnistu.

        Terveeseen parisuhteeseen kuuluu seksi, molemmilla on velvollisuus/vastuu selvittää mikä mättää. Tämän jälkeen on mahdollista tehdä ratkaisuja. Avoimuutta ja vastuuta, niin avioliitot kestävät. Ero on joskus paras vaihtoehto, kun osaa erota ilman että vahingoittaa muita.


    • seksuaaliterveys

      Aloittaja on 100% oikeassa. Arvostelu, mitätöiminen, hienotunteisuuden puute puolestaan ovat yleisimpiä syitä onnettomiin liittoihin.

      Halu nähdä kumppanin kauneus, komeus, miehekkyys ja feminiinisyys avaavat tien läheisyydelle.

      • riina*

        "Halu nähdä kumppanin kauneus, komeus, miehekkyys ja feminiinisyys avaavat tien läheisyydelle."

        No hei haloo. Ihmisten välisessä kanssakäymisessä ei koskaan ole kysymys vain pelkästä halusta esim. nähdä kumppanin kauneus jne., vaan todellisuudesta, vuorovaikutuksesta.


      • iduklls

        Kyse on siitä, että valitsee sellaisen puolison jota pitää komeana, miehekkäänä ja rakastettavana. Silloin näkee toisen aina siinä valossa. Kunnioitus on sitä luokkaa.


      • Epätervettä

        Eix sun elämässä oikeasti tapahdu mitään muuta?


    • MrsÄx

      Rehellinen voi olla ihan nätistikin, olematta töykeä tai epäkorrekti. Kumppanin mielistely johtaa pidemmän päälle kuitenkin ongelmiin, se ei kannata.

      "Mies haluaa, että vaimo näkee hänet kyvykkäänä ja vahvana"

      Miehen tulisi nähdä itsensä sellaisena kuin hän oikeasti on, ja tällaisena vaimonkin pitäisi mies nähdä: omana itsenään.

      • Mietin tätä

        Jokaisessa ihmisessä on myös jotakin hyvää. Näitä todellisia hyviä piirteitä voi aina tuoda esille. Kumppanin tarkoituksellinen mielistely ja toistuvat samat sanat, esim." olet viehättävä" menettää jossakin vaiheessa merkityksensä jos niitä toistetaan usein. Pienet hyvät teot riittää, turha kehuminen ei tuo mielihyvää jos kumppani on järkevä realisti.


      • riina*

        Kyllä, juuri noin MrsÄx.

        Mielestäni avioliiton ongelmat johtuvat nimenomaan siitä, ettei toinen tai molemmat näe itseään ja toistaan realistisesti. Mies saattaa pitää itseään kyvykkäänä ja vahvana, peitellääkseen näin avuttomuuttaan ja heikkouttaan, joita häpeää. Jos vaimo näkee miehensä kyvykkäänä ja vahvana, hän näkee ja tulkitsee miestä yhtä väärin kuin mies itse. Ei hyvä.


      • näin tämä menee
        riina* kirjoitti:

        Kyllä, juuri noin MrsÄx.

        Mielestäni avioliiton ongelmat johtuvat nimenomaan siitä, ettei toinen tai molemmat näe itseään ja toistaan realistisesti. Mies saattaa pitää itseään kyvykkäänä ja vahvana, peitellääkseen näin avuttomuuttaan ja heikkouttaan, joita häpeää. Jos vaimo näkee miehensä kyvykkäänä ja vahvana, hän näkee ja tulkitsee miestä yhtä väärin kuin mies itse. Ei hyvä.

        Olet varmasti sitä mieltä, että jos nainen ei ole viehättävä, niin miehen pitää hienovaraisesti kertoa vaimolle, että en tunne vetoa sinua kohtaan? Sinun mielestäsi tämä on kerrottava, jotta vaimo ymmärtää hoitaa paremmin ulkonäköä ja ettei hänellä jää virheellistä kuvaa itsestään.

        Itse en ole tätä mieltä, koska totuuden kertominen etäännyttäisi puolisoita toisistaan ja voisi toimia alkuna erilleen kasvulle.


      • Hah !
        näin tämä menee kirjoitti:

        Olet varmasti sitä mieltä, että jos nainen ei ole viehättävä, niin miehen pitää hienovaraisesti kertoa vaimolle, että en tunne vetoa sinua kohtaan? Sinun mielestäsi tämä on kerrottava, jotta vaimo ymmärtää hoitaa paremmin ulkonäköä ja ettei hänellä jää virheellistä kuvaa itsestään.

        Itse en ole tätä mieltä, koska totuuden kertominen etäännyttäisi puolisoita toisistaan ja voisi toimia alkuna erilleen kasvulle.

        Ja sinä taas olet tässä sitä mieltä, että toisen ulkomuodon viehättämättömyyttä ei voi kertoa ja ilmoittaa millään muulla tavalla kuin sanoa "en tunne vetoa sinua kohtaan"?


      • näin tämä menee
        Hah ! kirjoitti:

        Ja sinä taas olet tässä sitä mieltä, että toisen ulkomuodon viehättämättömyyttä ei voi kertoa ja ilmoittaa millään muulla tavalla kuin sanoa "en tunne vetoa sinua kohtaan"?

        En minä niin sanonut. Kyllä asiat voi selittää kierrellen ja kaarrellen. Asiat voi jopa selittää niinkin, ettei kukaan ymmärrä sanomasta mitään.

        Jos vaimo näkee itsensä seksikkäänä vaikka se ei olisikaan ihan totta, niin se on hyvä. Mitä hyötyä on palauttaa vaimo maanpinnalle?


      • Suora ja rehellinen
        näin tämä menee kirjoitti:

        En minä niin sanonut. Kyllä asiat voi selittää kierrellen ja kaarrellen. Asiat voi jopa selittää niinkin, ettei kukaan ymmärrä sanomasta mitään.

        Jos vaimo näkee itsensä seksikkäänä vaikka se ei olisikaan ihan totta, niin se on hyvä. Mitä hyötyä on palauttaa vaimo maanpinnalle?

        Niinpä; mitä hyötyä nyt totuudesta olisi?


    • Eräs nais

      Olen kylläkin sitä mielen puolta, että ihmiset ihan yleisesti ovat niin kovia ja hyviä valehtelemaan itse itselleen, että miksi hemmetin ihmeessä minunkin vielä pitäisi osallistua siihen 'lystiin'.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe