LED spotit

Moi

Oletteko mistä ja millaisia LED spotteja hankkineet?

Etsinnässä kohtuuhintaiset ja hyvännäköiset upotettavat spotit keittiön baaritason yläpuolelle.

Hintahaitari on aika laaja alle 20e - 50e/kpl.

7

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentaja

      Pistä halogenille tarkoitetut GU10-kannalla olevat valaisimet ja niihin vain led-lamput. Joskus se ledikin sammuu ja sitten on kiva, että lamppuja saa uusia. Lisäksi valinnan varaa itse lampussa on enemmän (värilämpötila, teho)...

      • Ne, mitä olen katsonut ovat nimenomaan GU10 kannalla.

        Halvin on 13,43e/kpl ja GU10 LED:t maksavat alkaen 8e/kpl.

        Ei siinä itse "valaisimelle" jää paljon hintaa.

        Onneksi nuo lamput (polttimot) kuuluvat hintaan.


    • älätilaasuomesta

      Ebayssa postikuluineen 2 euroa alk.

    • valopäää

      Kannattaisi led-valaisimet hommata ennemmin 12 voltin systeemillä. Eli MR16 kannalla.

      Muuntajaksi riittävän suuri 12 voltin tasavirtaa (DC) antava muuntaja. Eikä sitten mikään rautasydänmuuntaja joka antaa liian suuria jännitteitä pienillä tehoilla ja polttaa ledit.

      Muuntaja mitoittaa vielä niin että lamppujen yhteenlaskettu teho on korkeintaan 80 prosenttia muuntajan nimellistehosta. Silloin se muuntaja kestää "isältä pojalle".

      Ebaystä sitten tilaa sopivat led-polttimot. Värilämpötila kannattaa valita sopivaksi ja värintoistokin (CRI) saisi mielellään olla yli 80 (100 on maksimi).

      Led-lamput maksavat ebayssä muutaman euron kappaleelta. Välttämättä ei satu ensimmäisellä kertaa valonväriltään tyydyttävää lamppua. Mutta ei se niin vakavaa ole kun heittää roskiin ne polttimot ja tilaa toisia tilalle. Suomen hinnat ovat noin 4-5 kertaa kovemmat joten halvemmaksi tulee silti kuin suomalaisen liikkeen kautta ostaa.

      • Suomessa hinnat ovat kyllä kovat, jopa yli 50e kappale!


      • MR16 ei ole kanta

        Muutama muukin asia kannattaa huomioida:
        - Valovirran määrä (usein ilmoitetaan yläkanttiin)
        - Valokuvio (monesti taskulamppumainen)
        - Avautumiskulma
        - Himmennys (jos onnistuu, niin millä ehdoilla)

        Ebay-lamppujen ongelma on, että ovat monesti keskenäänkin erisävyisiä. Kamala katsella .

        Kannattaa valita kunnollinen muuntaja esim.Meanwell-merkkinen.


    • Raksalyyli

      http://www.powerset.fi/r60

      Ei pärjää halogeenikanta polttimo räpellykset noille.

      Käytin noita omakotitaloni olkkarissa, kylppärissä jne. ja toimii. Himmennettäviä
      ja välonsävyltään tosi hyviä. Vieläpä kotimaisia joka mielestäni iso plussa jos nyt ei väkisin halua ulkomaisia verkkokauppoja lihottaa. Näissä toimii jopa takuut.

      Ulkomailta kun tilaat et tiedä mitä saat. Palauttaminen ja takuuhommat noissa liian vaikeita ja kalliita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe