Ajettiin kolari

unijussi

Niin, viime yönä näin unen, jossa vaimo ohjasi autoa, minä vieressä ja törmättiin rekan nokkaan. Ei mitää kuolemista. Vaimo vielä ohjasi autoa repsikan puolelta, eli ratti oli autossa oikealla?

Itse ajattelin, että voisi olla sitä, kun meillä on hieman erilainen käsitys miten tätä parisuhdetta pitäisi elää. Itse tunnen, että vaimo määrää liikaa tekemisiämme.
Joudun kieltämään itseltäni sellaisia juttuja, joita haluaisin tehdä, että rauha säilyisi.

Juhannuksena oli riitaa jutusta, missä ei normaali pariskunnalla mielestäni olisi sellaista edes tullut. Vaikenin, peräännyin, koska en jaksa olla sotajalalla ja se syö minua hereilläkin. Jospa uni oli alitajunnan viesti tilanteesta?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotenkin näin

      Näin on, olette rekasta päätellen isosti törmäyslinjalla. Jos vaimo ohjaa, niin hän määrää kaapin paikan ja hänen määräämisensä on sinusta väärin. Jotenkin näin.

    • unijussi

      Ollaan joo, ei siihen untakaan tarvita.
      Kuitenkin halu minulla ainakin saada tämä suhde toimimaan.
      Siksi joustan, myötäilen ja annan periksi. Kun on tuossa oikkupäässä niin paljon hyvääkin.

      Pelottaa vain mihin asti se riittää. Tuntuu, että välillä mikään ei riitä. Ja minä joudun ukkosenjohdattimeksi, kun vaimolla omia murheita. Vähän jos pidän puoliani, olen riitelijä, hankala.

    • Jotenkin näin

      Onko isäsi myös tohvelisankari,humoristiseti sanoen? Kuten alkoholistin tytär valitsee miehekseen lasiin kallistuvan, niin "vika" voi olla sinussa ja valitset aina määräävän partnerin, koska sinulle avioliitossa ollaan niin.

    • unijussi

      No ei varsinaisesti, mutta koko sen ajan mitä lapsuudestani muistan, äiti moitti isää, hänen tekemisiään jne.

      Ensimmäinen vaimoni oli myös 'pomottaja'. Yksi välissä muuten seko, tämä nykyinen aika määräilevä. Aina oikeassa, tykkää moittia? Ja hänellä on taloudellisestikin kaikki takanaan, asumme hänen ostamassaan asunnossa, josta omistan vain ulkovaraston, korkeintaan :D.

      Joten sellainen pelon ilmapiiri helposti tulee. "Jos et ole näin ja näin, olen mieluummin yksin"

      Jotain päivittämistä vaatisi parisuhteemme, kun omat hermot kohta pettää.

      Tuo teoriasi, että olen valinnut naisen joka käyttäytyy kuten äitini vaikuttaa aika oikealta. Tietoisestihan ei ihminen näin toimi, mutta lapsuustraumat on meitä monia rikkoneet.

      • Jotenkin näin

        Näin on itsekullakin. Tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että itse joudumme korjailemaan traumojen jälkiä, mutta niin se vain on. Pitää arvioida oma kestäminen. Nurinkurista, että jos aina myötäilee menettää samalla toisen arvostuksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1716
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1240
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1198
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1096
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1072
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      997
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      904
    Aihe