http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-avensiksen-tarina-paattyy
”Toyota Avensiksen tarina päättyy
Euroopassa ylemmän keskiluokan ns. tavallisten henkilöautojen myynti on pudonnut rajusti. Vielä vuonna 2011 niitä rekisteröitiin yli 800 000 kappaletta, mutta tänä vuonna myynti jäänee alle puolen miljoonan auton. Pahimmin tästä ovat kärsineet japanilaiset merkit. Toyota Avensiksen myynti oli vielä vuonna 2010 kohtuulliset 55 706 kappaletta, mutta tänä vuonna jää 30 000 auton raja rikkomatta.
Ylemmässä keskiluokassa menestyvät Euroopassa vain premium-merkit. Toyota ei ole siis ongelmansa kanssa yksin. Honda pohtii kuumeisesti Accordin tulevaisuutta Euroopassa, ja autoalan asiantuntijoiden arvioiden mukaan mallin myynti loppuu mantereellamme ensi vuonna.
Toyota on ilmoittanut, että vuonna 2020 kaikki mallit ovat saatavissa hybrideinä, eikä niiden joukossa ole enää Avensis.”
Siis Suomessakin Avensis ehtoopuolella kysynnässä. Muualla maailmassa Aven aurinko jo lähinnä laskenut.
Syömähammas märkii??
62
819
Vastaukset
- jokaselle joskus
Nyt tais tulla se suuri takaisinkutsu!
- agfdgdjgf
Esim. Ford Mondeo painii ihan samojen ongelmien kanssa, mutta koska Tekniikanmaailman intressi on tuputtaa tyhmille mielikuvia joista he itse hyötyvät rahallisesti jättävät tuon mainitsematta.
Totuushan on että sitä kannattaa myydä mille on kysyntää. Siinä tuskin on tunteille sijaa.- asiakkaan etu
Tojoterojen reaktio (pakollisten) takaisinkutsujen suhteen ollut, että hyvä että huolehditaan.
No nythän tuli sen verran iso kutsu, että tulee kertakaikkiaan huolehdittua.
Keräävätkö nuo jo myydyt poies kanssa?
- "poies kanssa"
Ei taida löytyä montaa automallia maailmasta jonka elinkaari
ei olisi päättynyt. Vanhat mallit kun poistuu markkinoilta niin uutta
tulee tilalle. Tosin ei kaikilta konkurssimerkeiltä joilla maahantuojat
alkavat vaihtua jo melkein vuosittain ennen kuin loppu tulee.
Esimerkkejä kyllä löytyy. Ei valmisteta enää Angliaa eikä Escorttiakaan.
Kuplan tarina on päättynyt ja ranskan rutkuttimetkin ovat henkitoreissaan.
Volvo Amazoniakaan ei enää valmisteta ja kaikki Saabitkin tuli ja meni.
Ei tiedetä,"keräävätkö poies kanssa?" heh!- laihat lohdut
Vaikea ymmärtää, että aatoksesi voisivat tojoteeroja lohduttaa. Ei muuta miksikään sitä, että mallistoon tulee taas iso aukko. Aiemminhan meni Hi-Ace.
Tojotalla lisäksi haaveita, että voisivat tukeutua koko mallistossaan hybrideihin. Mutta viimeisimmät uutiset kertovat, että hybridimarkkinat eivät olekaan enää kehittymässä. Jenkkilässä jopa taantumassa. Siis isoimmalla markkina-alueella taantumasssa. Jenkkitalous kuitenkin tuoreimpien uutisten mukaan kehittymässä positiivisesti ja autokauppa käy muuten ihan OK. Johtopäätös, että hybridien "markkina-aukko" sulkeutumassa? - Entinen linja jatkuu
laihat lohdut kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, että aatoksesi voisivat tojoteeroja lohduttaa. Ei muuta miksikään sitä, että mallistoon tulee taas iso aukko. Aiemminhan meni Hi-Ace.
Tojotalla lisäksi haaveita, että voisivat tukeutua koko mallistossaan hybrideihin. Mutta viimeisimmät uutiset kertovat, että hybridimarkkinat eivät olekaan enää kehittymässä. Jenkkilässä jopa taantumassa. Siis isoimmalla markkina-alueella taantumasssa. Jenkkitalous kuitenkin tuoreimpien uutisten mukaan kehittymässä positiivisesti ja autokauppa käy muuten ihan OK. Johtopäätös, että hybridien "markkina-aukko" sulkeutumassa?Eiköhän Toyota noudata tässäkin asiassa aikaisempaa linjaansa. Uusi Avensis tulee, ja se ostetaan PSA:lta. Esimerkiksi Citroen C5:n rinnakkaismallina. Samalta linjastolta tulisi samoja autoja kahdella eri nimellä myytäviksi.
- Toyota rules
Entinen linja jatkuu kirjoitti:
Eiköhän Toyota noudata tässäkin asiassa aikaisempaa linjaansa. Uusi Avensis tulee, ja se ostetaan PSA:lta. Esimerkiksi Citroen C5:n rinnakkaismallina. Samalta linjastolta tulisi samoja autoja kahdella eri nimellä myytäviksi.
Etkö osaa lukea? Toyotan Euroopan johtaja sanoi ettei Avensis ole
2020-mallien joukossa,vaan tulee uusi malli Avensiksen tilalle.
Saattaa olla vaikka Camry. Tosin Toyotalla on silloin jo Vetyauto
iskussa. Se ainakin on varmaa että Toyota pysyy markkinoilla.
Osa Euroopan rutkuttimista poistuu markkinoilta kun ei ole kysyntää
ja laatu on mitä on.General Motorssin ja PSA:n katiskat taitaa olla
liipasimella ensimmäisenä. - Entinen linja jatkuu
Toyota rules kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Toyotan Euroopan johtaja sanoi ettei Avensis ole
2020-mallien joukossa,vaan tulee uusi malli Avensiksen tilalle.
Saattaa olla vaikka Camry. Tosin Toyotalla on silloin jo Vetyauto
iskussa. Se ainakin on varmaa että Toyota pysyy markkinoilla.
Osa Euroopan rutkuttimista poistuu markkinoilta kun ei ole kysyntää
ja laatu on mitä on.General Motorssin ja PSA:n katiskat taitaa olla
liipasimella ensimmäisenä.Jos nimenomaan Toyota aikoo pysyä Euroopan markkinoilla, pitää mallistossa olla farmariautoja. Kysynnästä tiedät itsekin, miten marginaalinen merkki Toyota on Euroopassa. Tarkoitin PSA:lta ehkä ostettavalla "uudella Avensiksella" nykyisen korvaavaa mallia, oli sen nimi sitten mikä hyvänsä. Saattaahan tietysti Camrykin tulla näille markkinoille. Spekuloin PSA-ajatuksella, koska sehän on ollut viime vuosina Toyotan toimintatapa Euroopassa, Hiace - Proace uusimapana esimerkkinä. Toyotan Euroopan-johtaja sanoi myös, että PSA-yhteistyö pitää Toyotan pienten autojen (ja nyt pakettiautojen) valmistuksen kannattavana Euroopassa. Miksi sama malli ei sitten toimisi muissa automalleissa?
- syöksy alkamassa
laihat lohdut kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, että aatoksesi voisivat tojoteeroja lohduttaa. Ei muuta miksikään sitä, että mallistoon tulee taas iso aukko. Aiemminhan meni Hi-Ace.
Tojotalla lisäksi haaveita, että voisivat tukeutua koko mallistossaan hybrideihin. Mutta viimeisimmät uutiset kertovat, että hybridimarkkinat eivät olekaan enää kehittymässä. Jenkkilässä jopa taantumassa. Siis isoimmalla markkina-alueella taantumasssa. Jenkkitalous kuitenkin tuoreimpien uutisten mukaan kehittymässä positiivisesti ja autokauppa käy muuten ihan OK. Johtopäätös, että hybridien "markkina-aukko" sulkeutumassa?> Aiemminhan meni Hi-Ace.
Aikaisemminhan meni Corolla. Eihän niitä enää näe keskimäärin ikinä ... siis puhuttaessa PK-seudusta, missä autokanta ei ole keskimäärin 15 vuotiasta.
Juu juu, tilalle tuli Nauris. Vaan eipä niitäkään usein näe ja hyvä niin. Vielä iloisempi olen Varisten katoamisesta, etenkin sen leikkimökkiversion, jonka näkemisestä sai päänsäryn loppupäiväksi.
Anjoviksen suosio taisi pitkälti johtua siitä, että sitä ostettiin, kun ei nuo pienemmät tojolootat sytyttäneet ja/tai paatuneelle terolle tuli ikää >50 vee. Eli tojon "syömähämmas" on pappa-auto.... arvaako kukaan, millaiseen myynnin kehitykseen se johtaa?
Aiemmin Nissanilla oli sama ongelma ts. joku Almera konttiperäisenä = pappa-auton arkkityyppi. Vaan siellä liikkeen johto peljästyi, ettei näille eläkeläispapoille enää montaa autoa myydä -> meni kaikki pappamagbneetit (Almera ja jopa Primera) pölkylle ja mallistoa tuorestettiin rajusti. Ajoissa tehty nuorennusleikkaus näkyy onnistuneen.
Tojo yrittää ilmiselvästi samaa. - vioootuuuooo
laihat lohdut kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, että aatoksesi voisivat tojoteeroja lohduttaa. Ei muuta miksikään sitä, että mallistoon tulee taas iso aukko. Aiemminhan meni Hi-Ace.
Tojotalla lisäksi haaveita, että voisivat tukeutua koko mallistossaan hybrideihin. Mutta viimeisimmät uutiset kertovat, että hybridimarkkinat eivät olekaan enää kehittymässä. Jenkkilässä jopa taantumassa. Siis isoimmalla markkina-alueella taantumasssa. Jenkkitalous kuitenkin tuoreimpien uutisten mukaan kehittymässä positiivisesti ja autokauppa käy muuten ihan OK. Johtopäätös, että hybridien "markkina-aukko" sulkeutumassa?Hiaceja tehdän vieläkin.
- ja jatkossakin
vioootuuuooo kirjoitti:
Hiaceja tehdän vieläkin.
Kehitysmaissa saa saastutella mielin määrin.
- Korppi,silli,mansikk
syöksy alkamassa kirjoitti:
> Aiemminhan meni Hi-Ace.
Aikaisemminhan meni Corolla. Eihän niitä enää näe keskimäärin ikinä ... siis puhuttaessa PK-seudusta, missä autokanta ei ole keskimäärin 15 vuotiasta.
Juu juu, tilalle tuli Nauris. Vaan eipä niitäkään usein näe ja hyvä niin. Vielä iloisempi olen Varisten katoamisesta, etenkin sen leikkimökkiversion, jonka näkemisestä sai päänsäryn loppupäiväksi.
Anjoviksen suosio taisi pitkälti johtua siitä, että sitä ostettiin, kun ei nuo pienemmät tojolootat sytyttäneet ja/tai paatuneelle terolle tuli ikää >50 vee. Eli tojon "syömähämmas" on pappa-auto.... arvaako kukaan, millaiseen myynnin kehitykseen se johtaa?
Aiemmin Nissanilla oli sama ongelma ts. joku Almera konttiperäisenä = pappa-auton arkkityyppi. Vaan siellä liikkeen johto peljästyi, ettei näille eläkeläispapoille enää montaa autoa myydä -> meni kaikki pappamagbneetit (Almera ja jopa Primera) pölkylle ja mallistoa tuorestettiin rajusti. Ajoissa tehty nuorennusleikkaus näkyy onnistuneen.
Tojo yrittää ilmiselvästi samaa.Osaatko yhtään kerto mistä autosta kirjoitat? Kun noita nimiä ei ole listoilla. Nissan ja almera löytyy.
- ölad,chtjh,yuj7j
Korppi,silli,mansikk kirjoitti:
Osaatko yhtään kerto mistä autosta kirjoitat? Kun noita nimiä ei ole listoilla. Nissan ja almera löytyy.
Sulla tuommoinenkin hätä.
- jollei enää omaa???
Entinen linja jatkuu kirjoitti:
Jos nimenomaan Toyota aikoo pysyä Euroopan markkinoilla, pitää mallistossa olla farmariautoja. Kysynnästä tiedät itsekin, miten marginaalinen merkki Toyota on Euroopassa. Tarkoitin PSA:lta ehkä ostettavalla "uudella Avensiksella" nykyisen korvaavaa mallia, oli sen nimi sitten mikä hyvänsä. Saattaahan tietysti Camrykin tulla näille markkinoille. Spekuloin PSA-ajatuksella, koska sehän on ollut viime vuosina Toyotan toimintatapa Euroopassa, Hiace - Proace uusimapana esimerkkinä. Toyotan Euroopan-johtaja sanoi myös, että PSA-yhteistyö pitää Toyotan pienten autojen (ja nyt pakettiautojen) valmistuksen kannattavana Euroopassa. Miksi sama malli ei sitten toimisi muissa automalleissa?
Woiskoha tulla Aven tilalle joku lisenssituote. meinaan kun ottivat jo sen Pösön pakettiautopuolelta.
- Arimikko,-.
laihat lohdut kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, että aatoksesi voisivat tojoteeroja lohduttaa. Ei muuta miksikään sitä, että mallistoon tulee taas iso aukko. Aiemminhan meni Hi-Ace.
Tojotalla lisäksi haaveita, että voisivat tukeutua koko mallistossaan hybrideihin. Mutta viimeisimmät uutiset kertovat, että hybridimarkkinat eivät olekaan enää kehittymässä. Jenkkilässä jopa taantumassa. Siis isoimmalla markkina-alueella taantumasssa. Jenkkitalous kuitenkin tuoreimpien uutisten mukaan kehittymässä positiivisesti ja autokauppa käy muuten ihan OK. Johtopäätös, että hybridien "markkina-aukko" sulkeutumassa?Näin se on! Toyota muuttuu Euroopassa pikkuhiljaa Pösöksi (Aygo=107, Proace=Peugeot; Citroen, Fiat, Yaris, Peugeot 208 Hdi koneet jne)
- Siantuntija
Nissan tuntuu pärjäävän pelkillä crossovereilla. Ehkä toyotan pitäisi tehdä rav-3 ja rav-2 mallit jotta ylikallis rav-4 ei olisi ainoa crossover toyota-mallistossa.
- 10293847
Camrya ja Ravia tilalle. Kokoluokka sama ja hybridiksi Lexuksen voimalinjaa löytyy.
- carina= avensis
Mitä ihmeen ihmettelemistä siinä on jos malli merkki vaihtuu jos vaihtuu. Eihän tuosta ole kuin parikymmentä vuotta kun Carina vaihtui Avensiksi ja molempia myytiin kuin häkää. Aikansa kutakin, mutta tämä on vaikeeta näille paidan kuluttaja putki aivoille.
Olkoon malli nimi mikä tahansa kunhan laatu säilyy eikä vaivu eurotekeleiden tasolle.- menet sivuun
Carinan nimi vaihtui Avensikseksi. Se oli erilainen tapaus. Nyt merkin edustaja nimenomaan itse perustelee muutosta kysynnän kypsähtämisellä. Jos tilalle tulee joku toinen malli, se on ERI juttu kuin Avensis. Tarvitaan kokonaan uutta, kokonaan erilaiseen kysyntäympäristöön! Ja selvästikään merkin kammioissa ei ole selvillä, mitä sen uuden pitäisi olla. Se ei riitä, että hoetaan hybridiä. Sehän voi olla heidän tarjoamansa tekniikka, mutta mikä paketointi siitä tekniikasta saa kysynnän lisääntymään kun myös hybridien kysyntä on jässähtänyt.
Selvästi karu päätös ja pakolla tehty tuo Avensiksen kuohiminen irti. - Kuohiminen irti
menet sivuun kirjoitti:
Carinan nimi vaihtui Avensikseksi. Se oli erilainen tapaus. Nyt merkin edustaja nimenomaan itse perustelee muutosta kysynnän kypsähtämisellä. Jos tilalle tulee joku toinen malli, se on ERI juttu kuin Avensis. Tarvitaan kokonaan uutta, kokonaan erilaiseen kysyntäympäristöön! Ja selvästikään merkin kammioissa ei ole selvillä, mitä sen uuden pitäisi olla. Se ei riitä, että hoetaan hybridiä. Sehän voi olla heidän tarjoamansa tekniikka, mutta mikä paketointi siitä tekniikasta saa kysynnän lisääntymään kun myös hybridien kysyntä on jässähtänyt.
Selvästi karu päätös ja pakolla tehty tuo Avensiksen kuohiminen irti.Nyt on selvästikin joku hourupää-automyyjä juonut lasinpesunestettä,
kun jutut ovat jo noin sekavia.............
- ykshailee
Mikä siinä on, että joitain järjenjättiläisiä viduttavat jotkut automerkit niin paljon, että pitää haukkua niitä töikseen palstoilla? Autoihin intohimoisesti suhtautuvat eivät ole sieltä älykkäämmästä päästä jonoa.
- samaa mieltä
Jep, tojoteroilla on päässä vikaa.
- MarkNroX
Aven seuraaja on tehty jo. Pian tulee euroopankin markkinoille. Saadaan lisää tehoa ja lisää tilaa. Sakemannien rumat tekeleet jää jälkeen joka sektorilla rajusti.
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201208/toyota-mark-x-6_600x0w.jpg- et oo tosissas
Tuo kelpaa tuskin edes Venäjän markkinoille. On se niin kiinalaisen näköinen.
- Ex Avemään
Tojon pitää ottaa laatu, imago ja muotoilu vakavaan tutkintaan. Jo edellinen panssari-ave oli floppi sekä laadultaan että näöltään (sattui nimittäin olemaan sellainen). Ulkonäkö oli jotenkin aivan epäsuhtainen ja pyöreä, kuin akuankan auto. Ja laatu osoittautui pelkäksi myytiksi, kojelauta narskahteli kuin vanha pärekori, tuulilasi halkeili, polttimoita paloi 3kk välein. Automaaattivaihteisto oli 4-vaihteinen, audiolaitteen kruunasi C-kasettisoitin! Ja kaupan päälle helevetillinen rengasmelu.
En tiedä miksi moisen ostin mutta kierrätykseen lähti 2v ikäisenä.
Uusi ave yritti modernisoitua mutta siinä mentiin vanhan liiton mazdan ja almeran tietä, tehtiin munaton pappamobiili. Nissan on oivaltanut asian ja tekee haluttavia autoja hintaluokassaan, ei harmaata kaurapuuroa.- parannukselle sijaa
Parannusta pitäisi tulla joka kohdassa ja reilusti. Kun itse olin autonvaihtotuumissa äskettäin, kävin tojotaliikkeessä ja koeistuin vuoron perään tojotat Yariksesta Avensikseen. Tuli siinä ihmeteltyä, että missä kohtaa ne tilat sitten alkavat. Oikeasti tuntui tulevan aika vähän lisää tilaa kun meni mallistossa ylöspäin.
Avensiksen kokoluokkaisen auton pitäisi olla jo ihan oikeasti aikuisten tilava.
En viitsinyt edes koeajaa kun ei se tila sillä ajamisella kuitenkaan olisi ruvennut lisääntymään.
Koeajoon eivät houkutelleet myöskään eilispäiväiset vaparikoneet. Ajattelin, että ostaessa eilinen on käyttäessä jo toissapäiväinen.
- 355
Itse olen omistanut Avensiksen 2.4-litraisella koneella ja ajanut sillä n. 100tkm. Vaihtaessani pois oli 180tkm mittarissa. Startti kymähti viime metreillä, muita murheita ei ollut. Ainakin tuolla moottorilla automaatti on 5-vaihteinen. Varmaan tuli muutama polttimo uusittua, en muista enää. Rengasmelu oli aivan luokan tavanomaista tasoa, vaikka minulla oli renkaat kokoa 225/40-18. Oikeilla rengasvalinnoilla tähän asiaan voi tunnetusti itse vaikuttaa.
Oma Aveni oli Luxury-varusteinen, jossa on nahkaverhoilu. Etuistuimet olivat sähkösäätöiset, joissa on hieman laajemmat säädöt veivattaviin penkkeihin verrattuna. Siltikään ergonomia ei ollut mikään kummoinen pitkälle kuskille, mutta silti pitkälti tottumiskysymys.
Epäsuhtaisesta ulkonäöstä olen eri mieltä. Sivuprofiili on mielestäni hyvinkin tasapainoinen, eikä mikään "etupainotteinen", niinkuin esim. Peugeot 407. Korkeintaan viistoperän takavalot ovat hieman kummallisen näköiset.
Vaihdoin Avensiksen sitten Fordiin, perheen kasvettua "yli farmareista".- Ex Avemään
2-litraisessa bensamallissa vaihteita oli tomaatissa kokonaista 4. Voihan se olla että myöhemmissä vuosimalleissa paransivat äänieristystä, mulla oli ekaa sarjaa 03 ja meteli oli melkoinen. Ruotsissahan maahantuoja joutui tekemään jälkikäteen lisäeristyksiä kun kuluttajat nostivat äläkän että auto myytiin huippuhiljaisena mutta täkäläisillä teillä melu oli törkeä. Täälläkin laitettiin mullekin lopulta jotkut jännitteentasaajat valopiuhoihin, sitä ennen käytiin pajalla lampun vaihdossa tuhkatiheään. Ulkonäön kauneus on katsojan silmässä, itse en tottunut etenkään etupään muotoiluun, jotenkin sen mittasuhteet oli pielessä ja maski loppujen lopuksi ruma hölppähuuli. Oletetun laadun takia ostin ja pettymys etenkin sisustuksen ja kojelaudan hemmetinmoiseen natinaan oli lopullinen syy hankkiutua koko pyydyksestä eroon heti kun kutakuinkin säällinen pitoaika tuli täyteen. Senverran karu tuttavuus ettei ihan heti tule saman merkkistä. Eikä tule Lexustakaan jos pätäkkä premiumiin piisais.
- törkeä
Ex Avemään kirjoitti:
2-litraisessa bensamallissa vaihteita oli tomaatissa kokonaista 4. Voihan se olla että myöhemmissä vuosimalleissa paransivat äänieristystä, mulla oli ekaa sarjaa 03 ja meteli oli melkoinen. Ruotsissahan maahantuoja joutui tekemään jälkikäteen lisäeristyksiä kun kuluttajat nostivat äläkän että auto myytiin huippuhiljaisena mutta täkäläisillä teillä melu oli törkeä. Täälläkin laitettiin mullekin lopulta jotkut jännitteentasaajat valopiuhoihin, sitä ennen käytiin pajalla lampun vaihdossa tuhkatiheään. Ulkonäön kauneus on katsojan silmässä, itse en tottunut etenkään etupään muotoiluun, jotenkin sen mittasuhteet oli pielessä ja maski loppujen lopuksi ruma hölppähuuli. Oletetun laadun takia ostin ja pettymys etenkin sisustuksen ja kojelaudan hemmetinmoiseen natinaan oli lopullinen syy hankkiutua koko pyydyksestä eroon heti kun kutakuinkin säällinen pitoaika tuli täyteen. Senverran karu tuttavuus ettei ihan heti tule saman merkkistä. Eikä tule Lexustakaan jos pätäkkä premiumiin piisais.
Eipä ole ainakaan minun yhdenkään toyotan koelauta natissut eikä sisustun edes pahemmin kulunutkaan vaikka on ollut kovassakin käytössä. Tuskin olet edes kyseitä avea omistanut. Ja meluisuus nyt tuskin on "törkeää".
- mutta pian heräät
törkeä kirjoitti:
Eipä ole ainakaan minun yhdenkään toyotan koelauta natissut eikä sisustun edes pahemmin kulunutkaan vaikka on ollut kovassakin käytössä. Tuskin olet edes kyseitä avea omistanut. Ja meluisuus nyt tuskin on "törkeää".
Uneksut, että olisi totta.
- Ex Avemään
törkeä kirjoitti:
Eipä ole ainakaan minun yhdenkään toyotan koelauta natissut eikä sisustun edes pahemmin kulunutkaan vaikka on ollut kovassakin käytössä. Tuskin olet edes kyseitä avea omistanut. Ja meluisuus nyt tuskin on "törkeää".
Lucky You jos näin on. Mutta minulla natisi, jo uudesta pitäen. Kolmeen-neljään kertaan sitä merkkihuollossa yritettiin ja lopulta sanoivat ettei mahda mitään kun ei siellä ole mitään ruuveja joita voisi kiristää. Soundit mukulakivikadulla oli aivan kuulemisen arvoiset ja jokaisessa töyssyssä ja asvaltin saumassa narskahteli. Eipä se menoa haitannut mutta kun uutena maksoi 37 tonnia niin ei kyllä pitäisi siihen hintaan olla sellainen lousku. Rengasmelu noteerattiin ihan Ruotsissa asti jossa maahantuoja taipui tekemään ja asentamaan jälkikäteen meluntorjuntapaketin. Kyllä jäi koko Avesta masentava mielikuva.
- kuulo ja näkö
"
törkeä
27.6.2014 08:03
0
Sulje
Eipä ole ainakaan minun yhdenkään toyotan koelauta natissut eikä sisustun edes pahemmin kulunutkaan vaikka on ollut kovassakin käytössä. Tuskin olet edes kyseitä avea omistanut. Ja meluisuus nyt tuskin on "törkeää". "
Ei minunkaan, ennekuin hommasin kuulolaitteen ja silmälasit.- Tasa-arvoinen aine
Ei viitsisi taas tojoteeroja masentaa, mutta niin se vain on, että kova koppura muovi pitää ääntä niin Tojossa kuin muissakin autoissa.
- Japsiherkku
Tasa-arvoinen aine kirjoitti:
Ei viitsisi taas tojoteeroja masentaa, mutta niin se vain on, että kova koppura muovi pitää ääntä niin Tojossa kuin muissakin autoissa.
Varattomat vertailee ja valittelee vanhojen loppuun ajettujen
korimallien kitinöistä. Itse ostin uuden faceliftavensiksen
parii vuotta sitten ja tietenkin poraattomalla automaatilla
jossa on valitavana myös 7 manuaalipykälää. Kyllä kalpenee DSG:t
ainakin käytön mukavuudessa ja kestävyydessä. Mitään kitinöitä
en mistään ole kuullut,eikä muitakaan sivuääniä. Kulkee suoraan
ja on erittäin mukavan ja luotettavan oloinen. Sähköinen käsijarru
tosin on syvältä jostakin,niin kuin se on muissakin joissa sellainen
sattuu olemaan. Edellisessä eurooppalaisessani tosin oli
automaatissa vain 4 vaihdetta ja kulutus karmea,vaikka auto
oli 2000-luvulta - vanha kehrää
Japsiherkku kirjoitti:
Varattomat vertailee ja valittelee vanhojen loppuun ajettujen
korimallien kitinöistä. Itse ostin uuden faceliftavensiksen
parii vuotta sitten ja tietenkin poraattomalla automaatilla
jossa on valitavana myös 7 manuaalipykälää. Kyllä kalpenee DSG:t
ainakin käytön mukavuudessa ja kestävyydessä. Mitään kitinöitä
en mistään ole kuullut,eikä muitakaan sivuääniä. Kulkee suoraan
ja on erittäin mukavan ja luotettavan oloinen. Sähköinen käsijarru
tosin on syvältä jostakin,niin kuin se on muissakin joissa sellainen
sattuu olemaan. Edellisessä eurooppalaisessani tosin oli
automaatissa vain 4 vaihdetta ja kulutus karmea,vaikka auto
oli 2000-luvultaSe on totta, että 4 vaihdetta on liian vähän. Merkillistä, että manuaalit olivat 5-vaihteisia jo 80-luvulla, mutta automaatit 4-v. vielä 10 vuotta myöhemmin.
Porrastus vaihteiden välissä tulee vain liian suureksi, kun kierrokset loikkaa reilun tonnin ylöspäin kun laatikko vaihtaa pienemmälle.
Mutta hyvinpä on pärjännyt sillä vanhallakin 4-v. lootalla vaikka se on jo rippikouluikäinen ja saavuttaa pian 400 tkm:n rajan. - erinomainen auto
Japsiherkku kirjoitti:
Varattomat vertailee ja valittelee vanhojen loppuun ajettujen
korimallien kitinöistä. Itse ostin uuden faceliftavensiksen
parii vuotta sitten ja tietenkin poraattomalla automaatilla
jossa on valitavana myös 7 manuaalipykälää. Kyllä kalpenee DSG:t
ainakin käytön mukavuudessa ja kestävyydessä. Mitään kitinöitä
en mistään ole kuullut,eikä muitakaan sivuääniä. Kulkee suoraan
ja on erittäin mukavan ja luotettavan oloinen. Sähköinen käsijarru
tosin on syvältä jostakin,niin kuin se on muissakin joissa sellainen
sattuu olemaan. Edellisessä eurooppalaisessani tosin oli
automaatissa vain 4 vaihdetta ja kulutus karmea,vaikka auto
oli 2000-luvultaAivan samaa mieltä. Minulla pari vuotta ollut diisseli farkku ja auto osoittautunut loistavaksi suorastaan. Mitään kitinöitä eikä muitakaan ylimääräisiä ole kuulunut. Hiljainen ja vakaa kulkija. Vikoja ei mitään, tosin ajettu vasta 60tuh. Ei ollut myöskään edellisessä 160000km ajetussa Avessa. Soratiellä ajettaessa etujarrujen satuloiden pultit pitää lievää naputusta kun tarkasti kuuntelee. On uudesta lähtien aika väljät.
Palstan psykopaatti provo on vuosikausia päivittäin jauhamassa täällä pas kaa ja tukehtuu omaan raivoonsa kun Toyota jatkaa myyntitilastojen kärjessä. Mikä Citikka työtön myyjä lie. - P e n t t i
erinomainen auto kirjoitti:
Aivan samaa mieltä. Minulla pari vuotta ollut diisseli farkku ja auto osoittautunut loistavaksi suorastaan. Mitään kitinöitä eikä muitakaan ylimääräisiä ole kuulunut. Hiljainen ja vakaa kulkija. Vikoja ei mitään, tosin ajettu vasta 60tuh. Ei ollut myöskään edellisessä 160000km ajetussa Avessa. Soratiellä ajettaessa etujarrujen satuloiden pultit pitää lievää naputusta kun tarkasti kuuntelee. On uudesta lähtien aika väljät.
Palstan psykopaatti provo on vuosikausia päivittäin jauhamassa täällä pas kaa ja tukehtuu omaan raivoonsa kun Toyota jatkaa myyntitilastojen kärjessä. Mikä Citikka työtön myyjä lie.Se, että halpaa myydään eniten, on ihan luonon laki. Siksi makkaratilaston kärjessäkin on ollut HK:n sininen ja Camping. Mutta kun vaatimustaso nousee, niin sitten siirrytään laatukamaan.
Toyotankin kohdalla on nyt käynyt niin, että halpiskama ei uppoa enää Euroopassa.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-avensiksen-tarina-paattyy
Toyota myy Euroopassa enää lähinnä Suomessa ja Kreikassa, joihin viime vuoden Euroopan tojoista päätyi yhteensä 51 % - Voi pököpentti
P e n t t i kirjoitti:
Se, että halpaa myydään eniten, on ihan luonon laki. Siksi makkaratilaston kärjessäkin on ollut HK:n sininen ja Camping. Mutta kun vaatimustaso nousee, niin sitten siirrytään laatukamaan.
Toyotankin kohdalla on nyt käynyt niin, että halpiskama ei uppoa enää Euroopassa.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-avensiksen-tarina-paattyy
Toyota myy Euroopassa enää lähinnä Suomessa ja Kreikassa, joihin viime vuoden Euroopan tojoista päätyi yhteensä 51 %Voiko joku olla enemmän perceestä kuin tämä makkrapentti joka
tuputtaa HK:n sinistä joka käänteessä ja kuvittelle vielä olevansa
fiksu ja vitsikäs. Jos ihmiset haluaa syödä HK:sinistä tai Campingia
niin se on heidän oma valinta. Vai haluaisiko pentti makkarasoppaansa
sisäfilettä. Pentti on niin pöljä ettei tajua että autokin ostetaan
tiettyyn tarkoitukseen ja siihen parhaiten soveltuva merkki ja malli. - kulttuuri tasan
Voi pököpentti kirjoitti:
Voiko joku olla enemmän perceestä kuin tämä makkrapentti joka
tuputtaa HK:n sinistä joka käänteessä ja kuvittelle vielä olevansa
fiksu ja vitsikäs. Jos ihmiset haluaa syödä HK:sinistä tai Campingia
niin se on heidän oma valinta. Vai haluaisiko pentti makkarasoppaansa
sisäfilettä. Pentti on niin pöljä ettei tajua että autokin ostetaan
tiettyyn tarkoitukseen ja siihen parhaiten soveltuva merkki ja malli.HK:n sininen sopii tyylin puolesta Tojotan etuistuimelle hyvin.
- 355
Se minun kakspilkkunelonen oli myös ihan ensimmäisiä autoja, eli vuodelta 2003.
- Repikää tästä
http://bestcarsof2015.com/2015-toyota-avensis/
Ave jyräyttää tyrmäävän uuden mallin framille piakkoin!- 19+10
Kyllä Tojotalla osataan.
Aina kun kuvittelee, ettei sieltä kyetä enää saamaan rumempaa autoa markkinoille, niin Tojotan utoiluosasto osoittaa jälleen arvelut vääriksi.
Pitäisi tuonkin kököstyksen suunnittelijalle antaa elinikäinen kielto jatkaa ammatissaan. - bmw-pentti-rules
19+10 kirjoitti:
Kyllä Tojotalla osataan.
Aina kun kuvittelee, ettei sieltä kyetä enää saamaan rumempaa autoa markkinoille, niin Tojotan utoiluosasto osoittaa jälleen arvelut vääriksi.
Pitäisi tuonkin kököstyksen suunnittelijalle antaa elinikäinen kielto jatkaa ammatissaan.On niitä rumempiakin tehty tässä yksi oiva esimerkki. Sopisi kyllä bmw pentille vaikka ammattiajoon taksiin.
http://cl.jroo.me/z3/1/Z/r/d/a.aaa-The-new-model-of-bmw.jpg
Ja tässä toinen
http://www.tuvie.com/wp-content/uploads/bmw-zx-6-concept1.jpg - VAGDSGTSIautoilija
Aika hyvännäköinen. Kilpailee näköjään Mazda 6 kanssa muotoilusta. Mikähän mahtaa olla Suomihinta?
- katalookista
VAGDSGTSIautoilija kirjoitti:
Aika hyvännäköinen. Kilpailee näköjään Mazda 6 kanssa muotoilusta. Mikähän mahtaa olla Suomihinta?
Kauppiaana varmaan tiedät.
- köffffff
tosiaan tyrmäävän ruma. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Hupun puppua kateellisten vääräleukojen vänkäämistä Toyota myy mutta ongelmana on euroopan pienet kiintiöt. Myynti vetää lujasti mutta autoja ei saa ja jonkin verran vielä tsunami vaikeuttaa osien toimitusta tuollaiset uutiset ovat maksettujen vag toimittajien turhanpäiväistä länkytystä
- pärrrre
Tsunamista on jo 3 vuotta. Taitaa papalla alkaa jo selitykset nousemaan pintaan.
- se vekslaaminen
pärrrre kirjoitti:
Tsunamista on jo 3 vuotta. Taitaa papalla alkaa jo selitykset nousemaan pintaan.
Jos menekin nihkeyden syynä onkin se, että autot eivät aina ehdi edes asiakkaalle asti kun jo tulee takaisinkutsu. Asiakas on saamaisillaan auton, mutta ei: tempaistaankin takaisin. Vaikuttaahan se.
- Toyota rules
se vekslaaminen kirjoitti:
Jos menekin nihkeyden syynä onkin se, että autot eivät aina ehdi edes asiakkaalle asti kun jo tulee takaisinkutsu. Asiakas on saamaisillaan auton, mutta ei: tempaistaankin takaisin. Vaikuttaahan se.
Toyota on Suomessa myydyimpien merkkien joukossa ollut ties
kuinka kauan ja maailman myydyin. Oiskos tuo nihkeys sinun
korviesi välissä? Olisiko pitänyt kutsua hoitoon heti syntymän
jälkeen? - luehan tilastoa
Toyota rules kirjoitti:
Toyota on Suomessa myydyimpien merkkien joukossa ollut ties
kuinka kauan ja maailman myydyin. Oiskos tuo nihkeys sinun
korviesi välissä? Olisiko pitänyt kutsua hoitoon heti syntymän
jälkeen?Vaan Saksanpa maalla ei Ave tai muu Tojo kelpaa kun pitäisi saada ajettua siivosti myös moottoritiellä, isoa lujaa.
- P e n t t i
http://bestcarsof2015.com/2015-toyota-avensis/
Onpa aivan hirveännäköinen kottero tuo uusi Aavelaiva. Kuin kaksi kanoottia vastakkain ja pyörillä.
Mutta näyttää olevan teknologian uutuuksia kovasti: poppikone ja kosketusnäyttö!
On siinä osaamista kerrakseen :-))
Ja on se varmaan aivan hirveän luotettava. Ainakin näyttää kuvassa siltä.
Mutta mutta... turbo ei näköjään ihan vielä ehtinyt mukaan tälle kopsauskierrokselle. Uutta liikennetulppaa odotettavissa. - Dzääg
Itse arvaan että syy on tämä: kun malliuudistusten yhteydessä auto venyy joka suuntaan, tullaan lopulta pisteeseen että tavallisen kuluttajan mielestä se on liian iso. Avensis-ostaja harkitsee että Corollakin on kasvanut tarpeeksi isoksi ja siihenkin saa kaikki varusteet mitä tarvitsee. Se joka haluaa luksusta, haluaa myös luksusmerkin, ja halvimmat Lexukset eivät ole kovin paljon kalliimpia kuin Avensis.
Sama juttu monilla muilla valmistajilla, ja siksi ne ovat ostaneet luksusmerkkejä. Ford Scorpiotakaan ei ole enää, kun on Jaguar X-type.- Paan kyselyx
"Se joka haluaa luksusta, haluaa myös luksusmerkin, ja halvimmat Lexukset eivät ole kovin paljon kalliimpia kuin Avensis."
Kylläpä juuri olen ihmetellyt Lexun ostajia kun normitojossa on jo kaikki se, mitä Tojolta odotan. Mix maksaa enemmän periaatt. samasta? - Uudetkin pettymys
Paan kyselyx kirjoitti:
"Se joka haluaa luksusta, haluaa myös luksusmerkin, ja halvimmat Lexukset eivät ole kovin paljon kalliimpia kuin Avensis."
Kylläpä juuri olen ihmetellyt Lexun ostajia kun normitojossa on jo kaikki se, mitä Tojolta odotan. Mix maksaa enemmän periaatt. samasta?Mutta miks noitten uusienkin leksujen pitää olla kuin kotona sormivärein piirrettyjä? Pitäis autosuunnittelijan ymmärtää - muun ohessa - merkitykset sanoille "kaunis" ja "ruma".
- auto vs. sussu
Uudetkin pettymys kirjoitti:
Mutta miks noitten uusienkin leksujen pitää olla kuin kotona sormivärein piirrettyjä? Pitäis autosuunnittelijan ymmärtää - muun ohessa - merkitykset sanoille "kaunis" ja "ruma".
Ei se auton rumuus estä toimimista. Mutta onhan se normikuluttajalla kettumainen olo, jos pitää kovin rumalla ajella. Vähän sama juttu kuin sussu. Saahan sitä roteva äijä kyydit rumemmaltakin, mutta nätti pakkaus parantaa kyytejä selvästi.
- nyt saa sylkeä
"Syömähammas märkii??"
"Avetaampa suu nätisti auki asti nii täti näkee mikä hampi siellä on Tohjona!" - riittääkö koko?
Ihan vaan uteliaisuuttani: onko tarkoitus, että Auriksesta tulisi uusi "syömähammas" sen jälkeen kun Avensis on kiskottu pois purukalustosta?
- floppi mikä floppi
Corollahan se syömähammas taannoin oli. Nauriksen piti se korvata, mutta teki odotuksiin nähden melko totaalisen mahalaskun.
Anjoviksen suosio taisi pitkälti perustua siihen, ettei muut vaihtoehdot kelvanneet - tais pitkään olla Anjovis ainoa vaihtoehto mm. farkkua haluavalle.
Vaan hiljalleen on suomijunttienkin laatutietoisuus lähestymässä länsimaiden tasoa eikä Anjoviskaan enää kelpaa... - näille ei kelpaa
floppi mikä floppi kirjoitti:
Corollahan se syömähammas taannoin oli. Nauriksen piti se korvata, mutta teki odotuksiin nähden melko totaalisen mahalaskun.
Anjoviksen suosio taisi pitkälti perustua siihen, ettei muut vaihtoehdot kelvanneet - tais pitkään olla Anjovis ainoa vaihtoehto mm. farkkua haluavalle.
Vaan hiljalleen on suomijunttienkin laatutietoisuus lähestymässä länsimaiden tasoa eikä Anjoviskaan enää kelpaa...http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288727872319.html
Tuolla on noita suosituimpia yritysautoja listattuina. Tojota puuttuu aika selkeästi. Näyttäisi siltä, että reilumpia kilometrejä ja varsinkin paljon maantieajoa ajelevat eivät niin ihmeesti Tojoa arvosta. Eli ammattilaisten arvio on peukku alas. - qrewcjumr212
näille ei kelpaa kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288727872319.html
Tuolla on noita suosituimpia yritysautoja listattuina. Tojota puuttuu aika selkeästi. Näyttäisi siltä, että reilumpia kilometrejä ja varsinkin paljon maantieajoa ajelevat eivät niin ihmeesti Tojoa arvosta. Eli ammattilaisten arvio on peukku alas.oon tuossa katellu taksitolpilla olevia autoja. olisiko niin, että ennen oli tojotaa selvästi enemmän?
- Kolosuutin
Juurihoitoa ensihätiin. Porataan paha pois ja kun se ei auta, takaisinkutsutaan kaikki avensikset. Asiakastestaamista jatketaan muilla Toyotan malleilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2462761Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691826- 681800
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä901677En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1741651Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke279140490-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1511363- 1731017
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja581005Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62887