Insinöörilinjan suorittaminen 3 vuodessa

Ingenjör

Onko tietoa kuinka mahdollista tuollainen on? Ainakin mitä olen katsellut kursseja, niin suunnilleen noin kolmasosaan kursseista on merkitty suoritustavaksi "kirjalliset kokeet". Mietin vain, että onnistuuko AMK:ssa minkä tahansa tuollaisen kurssin tenttiminen kun ilmoittautuu esim. uusintakoepäivänä tenttiin? Pitkä matikka on suoritettu, joten ainakin ei pitäis olla mitään vaikeuksia suorittaa nopeammassa aikataulussa.

9

1872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie9isse

      Aika mahdoton yhtälö ellei ole hyväksilukuja alla.

    • RIDI

      3 vuodessa on kyllä mahdollista saada kurssit täyteen, opparin tekeminen siinä sivussa saattaa hieman "harmittaa". Itselläni meni koko valmistumiseen 3,5v

    • RockyMountainOyster

      Voi onnistua isommassa AMK:ssa ja aika peruskursseilla. Joitain syventäviä opintoja ei aina järjestetä kuin joka toinen vuosi ja niille ei pääse ellei ole pohjakurssit suoritettu. Kun keskittyy valinnaisten kurssien suorittamiseen heti ekalta syksyltä alkaen pitäisi onnistua vähintään 3.5vuoteen. Pitkä matematiikka auttaa matematiikassa mutta osalla kursseista on läsnäolopakko. Labrakursseista ei pääse lävitse pelkästään tenttimällä. Miten fysiikka?

      Hyvin suunnittelemalla pitäisi siis onnistua. Kun muistaa pitää kiinni suunnitelmasta. Kokeile teoriaopintojen suorittamista kolmessa vuodessa ja opinnäytetyö kesäharjoittelun ohessa. 3-3.5v. pitäisi siis olla mahdollista.

    • entinen amkis

      Kyllä aika fakiiri pitää olla. Opinnot on rytmitetty niin, että sinne 4. vuodelle vaan jää joku kurssi roikkumaan, vaikka mitä yrittäisi...

    • Onnistuu

      Helposti pystyy suorittaa ammattikorkeakoulun 3 vuodessa. Nyt itse 2 vuotta ammattikorkeakoulussa olleena olen huomannut kuinka järjettömän lyhyitä päiviä on ja kuinka helposti kurssit pääsee läpi; riittää kun lukee moodlesta parit hassut powerpoint-diaesitykset.

      Tietysti vaatii hieman miettimistä, sillä voi olla, että jotkin kurssit menevät päällekkäin, mutta tämän ei pitäisi haitata mikäli päällekkäin eivät mene aineet, joissa on pakollinen läsnäolo, kuten esimerkiksi kielet ja matematiikka

      • Eräs opiskelija

        Onnistuu keneltä onnistuu, mutta pirun hyvä pitää olla. Meillä on laadittu tutkintoon valmistuminen opiskelusuunnitelma 3 vuodelle, mutta tahti on niin pirun tiukka (varsinkinj jos käy kokopäivä työssä koulun ohella ja yrittää elää perhe-elämääkin) että lahjoja pitää olla. Olen tyytyväinen, jos saan edes 4 vuoteen homman valmiiksi. Kurssit menneet ihan ok kaikkinensa, mutta n. 4 kurssia vastaavasti hylättynä. Tsemppiä vaan kuitenkin!!


      • ins amk 3 v 3 kk
        Eräs opiskelija kirjoitti:

        Onnistuu keneltä onnistuu, mutta pirun hyvä pitää olla. Meillä on laadittu tutkintoon valmistuminen opiskelusuunnitelma 3 vuodelle, mutta tahti on niin pirun tiukka (varsinkinj jos käy kokopäivä työssä koulun ohella ja yrittää elää perhe-elämääkin) että lahjoja pitää olla. Olen tyytyväinen, jos saan edes 4 vuoteen homman valmiiksi. Kurssit menneet ihan ok kaikkinensa, mutta n. 4 kurssia vastaavasti hylättynä. Tsemppiä vaan kuitenkin!!

        No ei tietenkään onnistu, jos käy yhtä aikaa kokopäivätöissä. Jos haluaa opiskella nopeammin, se tarkoittaa pitempiä päiviä ja normi koulupäivien lisäksi viikonloppujen ja iltojen käyttämistä opiskeluun. Vapaasti valittavat opinnot nopeasti pois alta, verkkokurssit amk.fi-portaalista on tehokkaita. Seuraavaksi opinnäytetyön kimppuun, eli aloittaa toka vuonna. Näin ainakin itselläni onnistui enkä joutunut tinkimään mistään mitä olisin halunnut.


    • Onnistuu.

      Hei!

      AMK inssin paperit saa kyllä kolmessa vuodessa kunhan suunnittelee ja sovittelee kursseja. Itse valmistun tänä syksynä melkein 4 ka:lla, kolmessa vuodessa. Saimme lapsen ensimmäisen vuoden jälkeen. Olen käynyt kaikki syventävät kurssit, jotka halusinkin ja opintopisteitäkin kertyy yli sen 240. Olen kyllä vetänyt lukemattomia allnightereitä. :D Nyt teen opinnäytetyötä töiden ja perhe-elämän ohessa. Työ on erittäin hyvällä mallilla.
      Jos siihen pystyy pienen (koliikki)lapsen äiti, niin kyllä sinäkin siihen pystyt Tahtoa, motivaatiota ja työtä.

      • surpsurp

        Miten ihmiset pystyy vetää allnightereita.. Itse en jaksa tehä yhtään mitään, jos en nuku vähintään 7-8 tuntia.

        Väsyneenä opiskelu on kyllä arvokas taito, heh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe