Mammografia puhdas, mites ultra?

huolettaahan se

Minua on kiusannut patti rinnassa jo reilun kuukauden. Välillä sanoisin et se on kasvanut ja välillä taas en juurikaan sitä löydä. Nyt rintaan ilmestynyt useampikin herne sekä tämä isohko patti. Pari viime päivää olen kärsinyt samoista oireista kuin rintatulehduksessa jonka olen n. 6v sitten "sairastanut". Nyt en siis imetä.

Mieltä rauhottaakseni menin yksityiselle gynelle viimein, miehen painostamana. Kummastakin rinnasta tulee eritettä mut vain toinen oireilee ja selvästi tunsi gynekin isohkon...jonkun? Laittoi sitten mammografiaan.

Mammossa hoitaja sanoi et kun olen vielä näin nuori (36v/5lasta) niin vaatimus on myös ultran teko. Mammon sain tehtyä tänään ja hoitajan mukaan ei näyttäs äkkiä vilkaistuna olevan mitään poikkeavaa. Ultra-aika meni huomiselle. Onko kellekkään sitten ultrassa paljastunut jotain hälyttävää vaikka mammografia ollut puhdas?

Lääkäri kyl sanoi et ei olis mitään syöpään viittaavaa mut taas rintatulehdusasiaan ei kommentoinut kuin et voi olla vaikkei imettäisikään.

Joo rinnassa voi olla kystia, solumuutoksia jne mut mitäs niille sit tehdään?

1

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selviytyjä :)

      Toivottavasti sulle tulee hyviä uutisia!

      Mulla mammografiassa ei näkynyt mitään, ultrassa näkyi pari pattia (lääkärin mukaan ei kovin huolestuttavaa, mutta tutkitaan) ja lopulta patologi löysi poistetusta rinnasta ainakin neljä syöpäkasvainta ja laajalti esiastetta.

      Mua ei otettu vakavasti ennen varsinaista diagnoosia, sanottiin vaan "olet noin nuori, tuskin se mitään on". Olin siis 39v

      Mä vaatisin jokaisesta patista paksuneulanäytteen (ohutneula näyte kun voi epäluotettava kuten mulla :( ). Hyvälaatuisen patin poistatin aikanaan (siis ennen syöpädiagnoosia) koska multa kysyttiin, haluanko sen pois. Sanottiin, että jos häiritsee mua, niin voidaan poistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe