liitto vastustaa kaikkea

AAPox

Hupaista seurata kun liiton ukkelit vastustaa kaikkea uudistuksia alalla. Esim. taxify on kirosana, vaikkakin se pienentää autoilijoiden ja asiakkaiden kustannuksia.
Kiittää voi sitten liittoa ja paikallisyhdistyksiä kun viranomaiset kaataa koko korttitalon ja tekee vapautuksia alalle.
Olis aika jo lähteä taksienkin kehitykseen mukaan. Tyhmyydestä sakotetaan.

53

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tottakai

      Vastustaa niiltähän menee työpaikka alta jos autoilijat rupee olee innovatiivisia.

      • anti monopolisti i

        tuo on niin tosi, homma meni pieleen siinä vaiheessa kun keskukset otettiin
        taksiliittoon jäseniksi. keskukset pyrkivät tappamaan kaiken innovaation,aktiivisuuden ja yritteliäisyyden, keskuksen etu on kun kukaan ei yritä
        mitään vaan seisoo tolpalla ja ajaa kyydin kun sellainen sattuu kohdalle, keskuksen etu on myös se että kukaan ei kyseenalaista kunnille myydyille taksikorteilla ylläpidettävää monopolia. On aivan sama kuinka paljon alaa
        vapautetaan jos korttimonopolia ei pureta. kaikista paras keino monopolin
        purkamiselle on lainsäädännölline eli jos välität kyytejä et voi maksuliikennettä rajoittamalla saada etua, eli jos välität kyytejä et völitä maksuja jne.


      • liitto-orava
        anti monopolisti i kirjoitti:

        tuo on niin tosi, homma meni pieleen siinä vaiheessa kun keskukset otettiin
        taksiliittoon jäseniksi. keskukset pyrkivät tappamaan kaiken innovaation,aktiivisuuden ja yritteliäisyyden, keskuksen etu on kun kukaan ei yritä
        mitään vaan seisoo tolpalla ja ajaa kyydin kun sellainen sattuu kohdalle, keskuksen etu on myös se että kukaan ei kyseenalaista kunnille myydyille taksikorteilla ylläpidettävää monopolia. On aivan sama kuinka paljon alaa
        vapautetaan jos korttimonopolia ei pureta. kaikista paras keino monopolin
        purkamiselle on lainsäädännölline eli jos välität kyytejä et voi maksuliikennettä rajoittamalla saada etua, eli jos välität kyytejä et völitä maksuja jne.

        Tämä pitää paikkansa. Mitä taksiautoilijat liitolla tekevät jos tiukan paikan tullen liitto on taksikeskuksen takana ja kaikki liiton johtajat ovat taksikeskuksien pamppuja?
        Pieleen meni juurikin silloin..


      • sitä saa mitä t.....
        liitto-orava kirjoitti:

        Tämä pitää paikkansa. Mitä taksiautoilijat liitolla tekevät jos tiukan paikan tullen liitto on taksikeskuksen takana ja kaikki liiton johtajat ovat taksikeskuksien pamppuja?
        Pieleen meni juurikin silloin..

        eiköhän tämän sisäsiittoisuuden tulokset ala jo näkyä, viimeistään syksyllä.


    • fgjhuiop

      en mä ainakaan ole huomannut että tällaista olisi vastustettu, eli mikä on taxify?

    • rauno repomies

      No taksikuskithan on pääosin tyhmänpuoleisia perussuomalaisten kantavia voimia ja persutkin vastustaa käytännössä kaikkea mikä liikkuu tai pitää ääntä. Sitä liitto tekee mitä kenttä siltä odottaa. Jos autoilijat päättäisi alkaa ajamaan alan täydellistä vapauttamista niin liittohan senkin toteuttaisi. Perus taksikuski, niin kuin muuten minkä tahansa alan paikalleen jämähtänyt duunari, toivoo vain että mikään ei muuttuisi. Sorvari toivoo että se sama tuttu sorvi on samassa paikassa hallinnurkassa seuraavat 30 vuotta. Auta armias jos joko ketku menee sen siirtämään niin lakkohan siitä seuraisi. Kaikki etujärjestöt on tehty vastustamaan kaikkea ja kaikkia, on se sitten taksiliitto tai AKT.

      • kehitystä

        Olen perussuomalainen ja lippu on sinivalkoinen.


    • Rauno Repomies ääliö

      Rauno Repomies, mikä sinä olet sanomaan että taksikuskit on pääosin tyhmänpuoleisia?

      Nykyisessä taluostilanteessa kuskeina on useita korkeakoulutettuja kuskeja. On myös lukuisia entisiä lentäjiä, poliiseja, yrittäjiä jne. Ammatienkirjo on todella laaja joten älä viitsi yleistää kun tietopohjasi on tuolla tasolla.

      Samalla voidaan yleistää että Rauno Repomies on kouluttamaton moukka, työtön, katkera peräkammarin poika.

      • katkeruus on kamalaa

        Taksikuskeja haukkuvat ihmiset ovat yleensä katkeria, koska itse olisivat halunneet nuorena kloppina kokeilla taksikuskin hommia, mutta kaavamainen ajattelu, täydellinen kykenemättömyys tulla muiden, kuin oman hengen heimolaisten kanssa toimeen ja motoriikan puute jouhevaan autolla ajamiseen puuttuu.
        Nämä henkilöt tunnistaa usein siitä, kun muija on huitomassa auton takana, kun joutuu tulemaan takaperin pois jännittävästä paikasta.


      • Baari tuttu
        katkeruus on kamalaa kirjoitti:

        Taksikuskeja haukkuvat ihmiset ovat yleensä katkeria, koska itse olisivat halunneet nuorena kloppina kokeilla taksikuskin hommia, mutta kaavamainen ajattelu, täydellinen kykenemättömyys tulla muiden, kuin oman hengen heimolaisten kanssa toimeen ja motoriikan puute jouhevaan autolla ajamiseen puuttuu.
        Nämä henkilöt tunnistaa usein siitä, kun muija on huitomassa auton takana, kun joutuu tulemaan takaperin pois jännittävästä paikasta.

        Toi sisäsiittoisuus on kyllä näitä taksiliiton miesten juttuja.
        Varmuuden vuoksi voit tarkistaa asian vaikka katsomalla ketä istuu , vantaan taksi, vantaan autoilijat, taksipoint, taksiliitto ja lähitaksin hallinnossa.
        Kaikissa sama latvaroso joka täysin kykenemätön minkäänlaiseen sosiaaliseen toimintaan. Oikein esimerkki tapaus minkä takia ala ei ole yhtään pysynyt kehityksen mukana.
        Koulutuksesta kun puhutaan vantaalla tämä kellokas on ansioiltaan varastomies ennen kuin hänestä tuli moninkertainen toimitusjohtaja, hallituksen pj, ja päättäjä taksiasioissa vantaalla.
        Onneksemme valtiovalta nyt vihdoinkin puuttuu tähän piiri pieni pyörii leikkiin.


      • Rauno Repomies

        >> mikä sinä olet sanomaan että taksikuskit on pääosin tyhmänpuoleisia?>>

        Entisenä taksiautoilijana seurasin vuosien ajan ennen niin halutun ammatin alasajoa. Taksiliikenteen alasajo on osittain alan omaa syytä koska luutunut ja sisäsiittoinen tapa hoitaa asioita karkoitti tehokkaasti alalta juuri sen pystyvämmän kuljettaja-aineksen.
        Koska ala ei enää vuosiin ole ollut houkutteleva, ei alalle silloin tule uusia pystyviä ja idearikkaita ihmisiä. Keitä alalle siten oikein tulee? Alalle tulee sitä joukkoa joka ei muuten kelpaa enää minnekkään muualle töihin. Taksialalla ei työhönottotilanteessa ole minkäänlaista karsintaa. Jokainen joka onnistuu läpäisemään kuljettajakurssin pääsee töihin. Mitään valintaa ei tapahdu. Tällaisessa tilanteessa alalle pääsee liian paljon sellaista joukkoa joiden ei koskaan eikä missään tilanteessa pitäisi toimia asiakaspalvelutehtävissä.

        Alaa olisi pitänyt avata ja modernisoida jo ajat sitten, jolloin potentiaaliset kuljettajat olisivat jääneet alalle. Jos joutuu odottelemaan omia lupia jopa yli kymmenen vuotta niin kyllä sellainen henkilö joka nyt ei ihan tumpelo ole, hakeutuu muille aloille joilla on mahdollisuus edetä urallaan. Alalla pitäisi myös pystyä kehittymään ja laajentamaan omaa liiketoimintaansa, mutta nykyinen lupapolitiikka ei anna siihen mahdollisuutta. Parempi kuljettaja-aines karkaa muille aloille ja jäljelle jää vain jäähdyttelijät ja ne jotka ei pääse muualle.

        >>kuskeina on useita korkeakoulutettuja kuskeja. On myös lukuisia entisiä lentäjiä, poliiseja, yrittäjiä jne. Ammatienkirjo on todella laaja >>

        Korkeakoulutettuja kuljettajia toki on, mutta ne on taksinratissa vain vähän aikaa, yleensä vain sen aikaa että parempi paikka jostain löytyy. Korkeakoulututkinnon suorittanut henkilö ei jää taksialalle luomaan työuraa paitsi silloin jos alalla on mahdollista kehittyä, alaa on mahdollista kehittää ja siitä voi tehdä kannattavan liiketoiminnan. Ratintakana heitä ei näy kuin silloin tällöin muita hommia odotellessa. Poliisit taas eivät saa ajaa taksia, sen kieltää Poliiseilta työnantaja. Jos joku lentäjä ajaa päätyökseen taksia niin hän on todennäköisesti juonut lentolupakirjansa tai tehnyt jonkun muun kardinaalimunauksen omassa duunissaan. Miksi taas joku yrittäjä ajaisi taksia jos ei ole itse taksiautoilija? Miksei hän ole töissä omassa firmassaan? Veikkaampa että firma on sössitty konkurssiin ja jollain pitää perhekin elättää. Eli kukaan edellä mainitsemistasi ammatti tai koulutusryhmistä ei ole alunalkujaan ottanut taksityötä elämäntyökseen vaan on alalla vain siksi ettei muutakaan ole tarjolla. Eli lähtevät pois heti kun siihen tulee tilaisuus.
        Ala siis kaipaa edelleenkin niitä pystyviä omaan ajatteluun kykeneviä kuljettajia viemään alaa eteenpäin. Tällä hetkellä kun alalla jää vain minimikoulutuksen saaneet, vain putkiaivoiseen ajatteluun kykenevät kuljettajat niin alan alasajo jatkuu edelleen.

        >>Samalla voidaan yleistää että Rauno Repomies on kouluttamaton moukka, työtön, katkera peräkammarin poika.>>

        Putkeen ei mennyt tämäkään veikkaus. Olen toiminut autoilijana 20 vuotta, mutta samaan aikaan olen pyörittänyt kahta muutakin yritystä joista toinen on taloushallinnon palveluja myyvä asiantuntijaorganisaatio. Taksiliikenne on ollut harrastus, jonka pariin tulin kun piti rahoittaa eläminen opiskelujen aikana. Nyt olen jo taksin lopettanut ja siirtynyt muiden harrastusten pariin. Seuraan kuitenkin koko ajan alalla käytäviä keskusteluja ihan mielenkiinnosta. Saattaa olla että perustaisin taas taksifirman uudestaan jos ala vapautuisi niin että taksista voisi tehdä bisneksen harrastuksen sijaan.

        Tunnen alan siis 20 vuoden ajalta ja nyt kun alaa seuraan ikään kuin ulkopuolisena, näkee ne monet puutteet ja epäkohdat joita alalla olevat eivät edes itse huomaa. Kuljettajilta puuttuu terve ammattiylpeys. Hehän ovat vain odottelemassa parempia hommia, ei silloin tarvitse ammattiylpeyksiä ajatella. Alalla on myös tiettyjä asiakaspalveluun liittyviä luutuneita tapoja joita ei missään muussa palveluammatissa siedettäisi lainkaan.
        Jos menee vaikka rautatieasemalle penkille istumaan ja katsoo kuinka kuljettajat kohtelee asiakkaita eri tavoin niin tyhmempikin huomaa epäkohdat asiakaspalvelun laadussa.


      • Rauno Repomies
        katkeruus on kamalaa kirjoitti:

        Taksikuskeja haukkuvat ihmiset ovat yleensä katkeria, koska itse olisivat halunneet nuorena kloppina kokeilla taksikuskin hommia, mutta kaavamainen ajattelu, täydellinen kykenemättömyys tulla muiden, kuin oman hengen heimolaisten kanssa toimeen ja motoriikan puute jouhevaan autolla ajamiseen puuttuu.
        Nämä henkilöt tunnistaa usein siitä, kun muija on huitomassa auton takana, kun joutuu tulemaan takaperin pois jännittävästä paikasta.

        >>Taksikuskeja haukkuvat ihmiset ovat yleensä katkeria, koska itse olisivat halunneet nuorena kloppina kokeilla taksikuskin hommia>>

        20 vuotta autoilijana, enkä lainkaan katkera. Vaikka alalla itse olenkin ollut, toimin myös yrittäjänä muilla aloilla. Alalla olevien olisi hyvä pystyä tarkastelemaan taksiammattilaisten toimia ikään kuin ulkopuolisen silmin. Tarkastella miltä se paljon mainostettu asiakaspalvelu oikeasti ulkopuolisen tai asiakkaan silmin näyttää. Onko se oikeasti niin helvetin erinomaista kuin propaganda antaa ymmärtää?

        >> kaavamainen ajattelu, täydellinen kykenemättömyys tulla muiden, kuin oman hengen heimolaisten kanssa toimeen>>

        Sinänsä hauskaa että sanot näin, koska juuri nämä ominaisuudet löytyy yllättävän monelta taksia ajavalta henkilöltä.

        >> motoriikan puute jouhevaan autolla ajamiseen puuttuu.>>

        Tämä on täydellinen taksikuskin vastaus! Hyvä että sanoit sen. Alan suurimpia ongelmia onkin juuri se että kuljettajat itse pitää autonajotaitoa taksinkuljettajan tärkeimpänä ominaisuutena. Itse pitäisin tärkeimpänä hyviä asiakaspalvelu ja vuorovaikutustaitoja. Autolla nyt kuka tahansa oppii ajamaan ja varmaan 99% täysi-ikäisistä osaa ajaa autoa, se ei siis ole temppu eikä mikään, mutta asiakaspalvelutyötä ja hyviä vuorovaikutustaitoja ei osaa niistä kuin murto-osa.

        Asiakaspalvelu tulee luonnostaan niiltä ihmisiltä jotka sen osaa. Ne on ihmisiä jotka osaa asettua toisen ihmisen asemaan ja kohtelee asiakasta niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Asiakaspalvelua voidaan myös opettaa, mutta kaikki ei opi sitä silloinkaan koska ei omaa sellaisia henkilökohtaisia ominaisuuksia joita hyvällä asiakaspalvelijalla pitäisi olla. Opeteltua asiakaspalvelua näkee usein esim mäkkärin kassoilla joissa asiakas saa osakseen amerikkalaistyyppisen palveluhymyn, mutta silmistä näkee että henkilö ei oikeasti tarkoita sitä. Taksinkuljettajissa ja autoilijoissa taas on liikaa niitä jotka ei edes osaa keinohymyä.

        Autolla ajaminen ei oikeasti ole mikään niin ihmeellinen toimenpide. Itse olen ajanut autoa noin 2,5 miljoonaa kilometriä


      • turvallisesti kotiin
        Rauno Repomies kirjoitti:

        >>Taksikuskeja haukkuvat ihmiset ovat yleensä katkeria, koska itse olisivat halunneet nuorena kloppina kokeilla taksikuskin hommia>>

        20 vuotta autoilijana, enkä lainkaan katkera. Vaikka alalla itse olenkin ollut, toimin myös yrittäjänä muilla aloilla. Alalla olevien olisi hyvä pystyä tarkastelemaan taksiammattilaisten toimia ikään kuin ulkopuolisen silmin. Tarkastella miltä se paljon mainostettu asiakaspalvelu oikeasti ulkopuolisen tai asiakkaan silmin näyttää. Onko se oikeasti niin helvetin erinomaista kuin propaganda antaa ymmärtää?

        >> kaavamainen ajattelu, täydellinen kykenemättömyys tulla muiden, kuin oman hengen heimolaisten kanssa toimeen>>

        Sinänsä hauskaa että sanot näin, koska juuri nämä ominaisuudet löytyy yllättävän monelta taksia ajavalta henkilöltä.

        >> motoriikan puute jouhevaan autolla ajamiseen puuttuu.>>

        Tämä on täydellinen taksikuskin vastaus! Hyvä että sanoit sen. Alan suurimpia ongelmia onkin juuri se että kuljettajat itse pitää autonajotaitoa taksinkuljettajan tärkeimpänä ominaisuutena. Itse pitäisin tärkeimpänä hyviä asiakaspalvelu ja vuorovaikutustaitoja. Autolla nyt kuka tahansa oppii ajamaan ja varmaan 99% täysi-ikäisistä osaa ajaa autoa, se ei siis ole temppu eikä mikään, mutta asiakaspalvelutyötä ja hyviä vuorovaikutustaitoja ei osaa niistä kuin murto-osa.

        Asiakaspalvelu tulee luonnostaan niiltä ihmisiltä jotka sen osaa. Ne on ihmisiä jotka osaa asettua toisen ihmisen asemaan ja kohtelee asiakasta niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Asiakaspalvelua voidaan myös opettaa, mutta kaikki ei opi sitä silloinkaan koska ei omaa sellaisia henkilökohtaisia ominaisuuksia joita hyvällä asiakaspalvelijalla pitäisi olla. Opeteltua asiakaspalvelua näkee usein esim mäkkärin kassoilla joissa asiakas saa osakseen amerikkalaistyyppisen palveluhymyn, mutta silmistä näkee että henkilö ei oikeasti tarkoita sitä. Taksinkuljettajissa ja autoilijoissa taas on liikaa niitä jotka ei edes osaa keinohymyä.

        Autolla ajaminen ei oikeasti ole mikään niin ihmeellinen toimenpide. Itse olen ajanut autoa noin 2,5 miljoonaa kilometriä

        Ajokortin omaavista autoa oikeasti osaa kunnolla osaa ajaa korkeintaan ajaa 20% ja tärkein taksikuskin ominaisuus on ajaa turvallisesti.Normaali käyttäytyminen riittää.


      • huku vesilätäkköön
        Rauno Repomies kirjoitti:

        >> mikä sinä olet sanomaan että taksikuskit on pääosin tyhmänpuoleisia?>>

        Entisenä taksiautoilijana seurasin vuosien ajan ennen niin halutun ammatin alasajoa. Taksiliikenteen alasajo on osittain alan omaa syytä koska luutunut ja sisäsiittoinen tapa hoitaa asioita karkoitti tehokkaasti alalta juuri sen pystyvämmän kuljettaja-aineksen.
        Koska ala ei enää vuosiin ole ollut houkutteleva, ei alalle silloin tule uusia pystyviä ja idearikkaita ihmisiä. Keitä alalle siten oikein tulee? Alalle tulee sitä joukkoa joka ei muuten kelpaa enää minnekkään muualle töihin. Taksialalla ei työhönottotilanteessa ole minkäänlaista karsintaa. Jokainen joka onnistuu läpäisemään kuljettajakurssin pääsee töihin. Mitään valintaa ei tapahdu. Tällaisessa tilanteessa alalle pääsee liian paljon sellaista joukkoa joiden ei koskaan eikä missään tilanteessa pitäisi toimia asiakaspalvelutehtävissä.

        Alaa olisi pitänyt avata ja modernisoida jo ajat sitten, jolloin potentiaaliset kuljettajat olisivat jääneet alalle. Jos joutuu odottelemaan omia lupia jopa yli kymmenen vuotta niin kyllä sellainen henkilö joka nyt ei ihan tumpelo ole, hakeutuu muille aloille joilla on mahdollisuus edetä urallaan. Alalla pitäisi myös pystyä kehittymään ja laajentamaan omaa liiketoimintaansa, mutta nykyinen lupapolitiikka ei anna siihen mahdollisuutta. Parempi kuljettaja-aines karkaa muille aloille ja jäljelle jää vain jäähdyttelijät ja ne jotka ei pääse muualle.

        >>kuskeina on useita korkeakoulutettuja kuskeja. On myös lukuisia entisiä lentäjiä, poliiseja, yrittäjiä jne. Ammatienkirjo on todella laaja >>

        Korkeakoulutettuja kuljettajia toki on, mutta ne on taksinratissa vain vähän aikaa, yleensä vain sen aikaa että parempi paikka jostain löytyy. Korkeakoulututkinnon suorittanut henkilö ei jää taksialalle luomaan työuraa paitsi silloin jos alalla on mahdollista kehittyä, alaa on mahdollista kehittää ja siitä voi tehdä kannattavan liiketoiminnan. Ratintakana heitä ei näy kuin silloin tällöin muita hommia odotellessa. Poliisit taas eivät saa ajaa taksia, sen kieltää Poliiseilta työnantaja. Jos joku lentäjä ajaa päätyökseen taksia niin hän on todennäköisesti juonut lentolupakirjansa tai tehnyt jonkun muun kardinaalimunauksen omassa duunissaan. Miksi taas joku yrittäjä ajaisi taksia jos ei ole itse taksiautoilija? Miksei hän ole töissä omassa firmassaan? Veikkaampa että firma on sössitty konkurssiin ja jollain pitää perhekin elättää. Eli kukaan edellä mainitsemistasi ammatti tai koulutusryhmistä ei ole alunalkujaan ottanut taksityötä elämäntyökseen vaan on alalla vain siksi ettei muutakaan ole tarjolla. Eli lähtevät pois heti kun siihen tulee tilaisuus.
        Ala siis kaipaa edelleenkin niitä pystyviä omaan ajatteluun kykeneviä kuljettajia viemään alaa eteenpäin. Tällä hetkellä kun alalla jää vain minimikoulutuksen saaneet, vain putkiaivoiseen ajatteluun kykenevät kuljettajat niin alan alasajo jatkuu edelleen.

        >>Samalla voidaan yleistää että Rauno Repomies on kouluttamaton moukka, työtön, katkera peräkammarin poika.>>

        Putkeen ei mennyt tämäkään veikkaus. Olen toiminut autoilijana 20 vuotta, mutta samaan aikaan olen pyörittänyt kahta muutakin yritystä joista toinen on taloushallinnon palveluja myyvä asiantuntijaorganisaatio. Taksiliikenne on ollut harrastus, jonka pariin tulin kun piti rahoittaa eläminen opiskelujen aikana. Nyt olen jo taksin lopettanut ja siirtynyt muiden harrastusten pariin. Seuraan kuitenkin koko ajan alalla käytäviä keskusteluja ihan mielenkiinnosta. Saattaa olla että perustaisin taas taksifirman uudestaan jos ala vapautuisi niin että taksista voisi tehdä bisneksen harrastuksen sijaan.

        Tunnen alan siis 20 vuoden ajalta ja nyt kun alaa seuraan ikään kuin ulkopuolisena, näkee ne monet puutteet ja epäkohdat joita alalla olevat eivät edes itse huomaa. Kuljettajilta puuttuu terve ammattiylpeys. Hehän ovat vain odottelemassa parempia hommia, ei silloin tarvitse ammattiylpeyksiä ajatella. Alalla on myös tiettyjä asiakaspalveluun liittyviä luutuneita tapoja joita ei missään muussa palveluammatissa siedettäisi lainkaan.
        Jos menee vaikka rautatieasemalle penkille istumaan ja katsoo kuinka kuljettajat kohtelee asiakkaita eri tavoin niin tyhmempikin huomaa epäkohdat asiakaspalvelun laadussa.

        Oleellista on, että luulet itse tietäväsi kaikesta kaiken. Mulkku isäntä = möllit kuskit = Raunon talli ja näin ollen kaikki kuskit puutteellisia asiantuntija Raunon pienestä mielestä.


      • Rauno Repomies
        turvallisesti kotiin kirjoitti:

        Ajokortin omaavista autoa oikeasti osaa kunnolla osaa ajaa korkeintaan ajaa 20% ja tärkein taksikuskin ominaisuus on ajaa turvallisesti.Normaali käyttäytyminen riittää.

        >>Ajokortin omaavista autoa oikeasti osaa kunnolla osaa ajaa korkeintaan ajaa 20%>>

        Mistä olet tempaissut tämän prosenttiluvun?

        Jos taksikuskit ovat keskivertoa parempia kuskeja niin miksi taksien vakuutusmaksut on niin korkeat? Väittäisin että jokainen PK seudulla liikennöivä taksiauto on osallisena liikenneonnettomuudessa sinä aikana kun se on taksikäytössä. Samoin väittäisin että jokaisessa autossa on pikku osumia pelleissä ja vanteissa. Miten se on mahdollista jos kuskit on niin ylivertaisia puikkomiehiä? Kyse on yleisestä piittaamattomuudesta ja ammattiylpeyden puutteesta. Ajetaan "ei penniäkään kiinni" menttaliteetilla. Viimeinen minulla taksissa ollut auto oli peltipajalla neljä kertaa vuoden aikana kun sekä päivä että yökuljettaja kolhi sitä oikein kilpaa. Kaikkia kolhuja ei edes oiottu. Itse en ole osunut mihinkään viimeiseen kahteen miljoonaan kilometriin. Silti auto oli joka vuosi pajalla oiottavana. Ajaessakin olisi kyettävä miettimään mitä liikenteessä voi kulloinkin tehdä ja myös miettiä miltä ne tekemiset näyttää ulkopuolisen silmin. Ylinopeudet, koukkimiset, kaistapujottelu(joka harvoin edes johtaa mihinkään) kiilailut yms tekee ajamisesta poukkoilevaa ja riskialtista. Edellä kuvatun kaltaisen stressihörhön kyydistä ei nauti kukaan muu kuin kuljettaja. Asiakkaat vain korkeintaan toivoo että pääsee ehjänä perille, aina ei pääsekkään. On ihan eri asia istua tällaisen sepän kyydissä kuin ajaa itse.

        >>Normaali käyttäytyminen riittää. >>

        Niin, mikä on normaalia käyttäytymistä? Joissakin piireissä täysin normaali käyttäytyminen saattaa olla sellaista että jonkun toisen mielestä se on enemmän kuin omituista. Taksikuskin pitääkin pystyä lukemaan asiakasta ja ymmärtää hänen tarpeensa ja toiveensa. Rollaattorilla kulkevalla mummolla saattaa olla erilainen palvelun tarve kun sillä joka hiipii neljän aikaan baarista. Liian usein kumpiakin palvellaan samalla sapluunalla.


      • gcfjhklöääkj
        huku vesilätäkköön kirjoitti:

        Oleellista on, että luulet itse tietäväsi kaikesta kaiken. Mulkku isäntä = möllit kuskit = Raunon talli ja näin ollen kaikki kuskit puutteellisia asiantuntija Raunon pienestä mielestä.

        Tyypillinen taksikuski, ei siedä yhtään kritiikkiä. Sinun mielestä taksiliikenne on tällaisenaan täydellinen? Myös kuljettajat on täydellisiä? Niin kuin Katainen sanoisi, kaikki on fantastista. Jos kaikki on vain jees, eikä kukaan esitä mitään kritiikkiä, mikään ei muutu koskaan. Jokaisen alalla olevan pitäisi myös tiedostaa vastuunsa siitä kuinka käyttäytyy niin liikenteessä kuin asiakkaiden seurassa.

        Ala ei sisäsiittoisuudestaan ja sulkeutuneisuudessaan ole tottunut kritiikkiin. Kilpailua kun ei ole niin ei tarvitse pelätä menettävänsa asiakkaita. Poka soittaa vaikka saa paskaa palvelua kun ei muutakaan voi.

        Ala pitäisi vapauttaa kaikilta osin, luvat, taksa, asemapaikka ja päivystysvelvoite. Vasta sitten tulee uusia keskuksia, ybereitä, sun muita innovaatioita joita nyky taksiliikenteen edustajat ei ole tulleet edes ajatelleeksi, koska ei ole tarvinnut ajatella. Tulee useampia keskuksia jotka kilpailee keskenään niin autoilijoista kuin asiakkaistakin.


      • Pierree
        Rauno Repomies kirjoitti:

        >> mikä sinä olet sanomaan että taksikuskit on pääosin tyhmänpuoleisia?>>

        Entisenä taksiautoilijana seurasin vuosien ajan ennen niin halutun ammatin alasajoa. Taksiliikenteen alasajo on osittain alan omaa syytä koska luutunut ja sisäsiittoinen tapa hoitaa asioita karkoitti tehokkaasti alalta juuri sen pystyvämmän kuljettaja-aineksen.
        Koska ala ei enää vuosiin ole ollut houkutteleva, ei alalle silloin tule uusia pystyviä ja idearikkaita ihmisiä. Keitä alalle siten oikein tulee? Alalle tulee sitä joukkoa joka ei muuten kelpaa enää minnekkään muualle töihin. Taksialalla ei työhönottotilanteessa ole minkäänlaista karsintaa. Jokainen joka onnistuu läpäisemään kuljettajakurssin pääsee töihin. Mitään valintaa ei tapahdu. Tällaisessa tilanteessa alalle pääsee liian paljon sellaista joukkoa joiden ei koskaan eikä missään tilanteessa pitäisi toimia asiakaspalvelutehtävissä.

        Alaa olisi pitänyt avata ja modernisoida jo ajat sitten, jolloin potentiaaliset kuljettajat olisivat jääneet alalle. Jos joutuu odottelemaan omia lupia jopa yli kymmenen vuotta niin kyllä sellainen henkilö joka nyt ei ihan tumpelo ole, hakeutuu muille aloille joilla on mahdollisuus edetä urallaan. Alalla pitäisi myös pystyä kehittymään ja laajentamaan omaa liiketoimintaansa, mutta nykyinen lupapolitiikka ei anna siihen mahdollisuutta. Parempi kuljettaja-aines karkaa muille aloille ja jäljelle jää vain jäähdyttelijät ja ne jotka ei pääse muualle.

        >>kuskeina on useita korkeakoulutettuja kuskeja. On myös lukuisia entisiä lentäjiä, poliiseja, yrittäjiä jne. Ammatienkirjo on todella laaja >>

        Korkeakoulutettuja kuljettajia toki on, mutta ne on taksinratissa vain vähän aikaa, yleensä vain sen aikaa että parempi paikka jostain löytyy. Korkeakoulututkinnon suorittanut henkilö ei jää taksialalle luomaan työuraa paitsi silloin jos alalla on mahdollista kehittyä, alaa on mahdollista kehittää ja siitä voi tehdä kannattavan liiketoiminnan. Ratintakana heitä ei näy kuin silloin tällöin muita hommia odotellessa. Poliisit taas eivät saa ajaa taksia, sen kieltää Poliiseilta työnantaja. Jos joku lentäjä ajaa päätyökseen taksia niin hän on todennäköisesti juonut lentolupakirjansa tai tehnyt jonkun muun kardinaalimunauksen omassa duunissaan. Miksi taas joku yrittäjä ajaisi taksia jos ei ole itse taksiautoilija? Miksei hän ole töissä omassa firmassaan? Veikkaampa että firma on sössitty konkurssiin ja jollain pitää perhekin elättää. Eli kukaan edellä mainitsemistasi ammatti tai koulutusryhmistä ei ole alunalkujaan ottanut taksityötä elämäntyökseen vaan on alalla vain siksi ettei muutakaan ole tarjolla. Eli lähtevät pois heti kun siihen tulee tilaisuus.
        Ala siis kaipaa edelleenkin niitä pystyviä omaan ajatteluun kykeneviä kuljettajia viemään alaa eteenpäin. Tällä hetkellä kun alalla jää vain minimikoulutuksen saaneet, vain putkiaivoiseen ajatteluun kykenevät kuljettajat niin alan alasajo jatkuu edelleen.

        >>Samalla voidaan yleistää että Rauno Repomies on kouluttamaton moukka, työtön, katkera peräkammarin poika.>>

        Putkeen ei mennyt tämäkään veikkaus. Olen toiminut autoilijana 20 vuotta, mutta samaan aikaan olen pyörittänyt kahta muutakin yritystä joista toinen on taloushallinnon palveluja myyvä asiantuntijaorganisaatio. Taksiliikenne on ollut harrastus, jonka pariin tulin kun piti rahoittaa eläminen opiskelujen aikana. Nyt olen jo taksin lopettanut ja siirtynyt muiden harrastusten pariin. Seuraan kuitenkin koko ajan alalla käytäviä keskusteluja ihan mielenkiinnosta. Saattaa olla että perustaisin taas taksifirman uudestaan jos ala vapautuisi niin että taksista voisi tehdä bisneksen harrastuksen sijaan.

        Tunnen alan siis 20 vuoden ajalta ja nyt kun alaa seuraan ikään kuin ulkopuolisena, näkee ne monet puutteet ja epäkohdat joita alalla olevat eivät edes itse huomaa. Kuljettajilta puuttuu terve ammattiylpeys. Hehän ovat vain odottelemassa parempia hommia, ei silloin tarvitse ammattiylpeyksiä ajatella. Alalla on myös tiettyjä asiakaspalveluun liittyviä luutuneita tapoja joita ei missään muussa palveluammatissa siedettäisi lainkaan.
        Jos menee vaikka rautatieasemalle penkille istumaan ja katsoo kuinka kuljettajat kohtelee asiakkaita eri tavoin niin tyhmempikin huomaa epäkohdat asiakaspalvelun laadussa.

        Tämä on ala missä omilla aivoilla ajattelu on kielletty. Sen kieltää paikallisyhdistykset, liitto ja taksikeskukset. Koitappa esim laittaa päälle jotain raikkaampaa kuin tummat suorat housut ja sininen paita niin data sulkeutuu välittömästi. Muitakin esimerkkejä ajattelu kiellosta löytyy ja paljon.
        Hyvä vaan jos vapautetaan Suomen jälkeenjäänein ala.


      • Pierree
        gcfjhklöääkj kirjoitti:

        Tyypillinen taksikuski, ei siedä yhtään kritiikkiä. Sinun mielestä taksiliikenne on tällaisenaan täydellinen? Myös kuljettajat on täydellisiä? Niin kuin Katainen sanoisi, kaikki on fantastista. Jos kaikki on vain jees, eikä kukaan esitä mitään kritiikkiä, mikään ei muutu koskaan. Jokaisen alalla olevan pitäisi myös tiedostaa vastuunsa siitä kuinka käyttäytyy niin liikenteessä kuin asiakkaiden seurassa.

        Ala ei sisäsiittoisuudestaan ja sulkeutuneisuudessaan ole tottunut kritiikkiin. Kilpailua kun ei ole niin ei tarvitse pelätä menettävänsa asiakkaita. Poka soittaa vaikka saa paskaa palvelua kun ei muutakaan voi.

        Ala pitäisi vapauttaa kaikilta osin, luvat, taksa, asemapaikka ja päivystysvelvoite. Vasta sitten tulee uusia keskuksia, ybereitä, sun muita innovaatioita joita nyky taksiliikenteen edustajat ei ole tulleet edes ajatelleeksi, koska ei ole tarvinnut ajatella. Tulee useampia keskuksia jotka kilpailee keskenään niin autoilijoista kuin asiakkaistakin.

        Taksify kuulostaa taksien kannalta helpoimmalta ratkaisulta koska se antaa asiakkaalle valinnanmahdollisuuden ja mahdollisuuden suositella jotain. Nythän tilanne on että jonosta eka, oli se millanen raato tahansa, kuten myös raadolta näyttävä kuljettajansa...


      • wqertyuio
        huku vesilätäkköön kirjoitti:

        Oleellista on, että luulet itse tietäväsi kaikesta kaiken. Mulkku isäntä = möllit kuskit = Raunon talli ja näin ollen kaikki kuskit puutteellisia asiantuntija Raunon pienestä mielestä.

        Mikä edellisessä kirjoituksessa mielestäsi ei ole totta?


    • Elliv

      Ja kerrotaanpa, että liitto olisi jopa vastustanu tätä tasa-arvoista avioliittolakiakin. Ajatelkaa... Kaikkee sitä pitääkin vastustaa joo.

      • Mustaa kumia

        No huh, huh. Ei tasan olisi vastustanut. Ainakaan meilläpäin. Koska 2 miestä, jotka ovat liiton aktiiveja ovat seurustelleet jo vuosikausia. Toinen on Helsingin ja toinen Vantaan aktiivi. Täälläpäin Seta ja taksiliitto vastustavat yhteisvoimin heteroiden ylivaltaa taksialalla.


      • Elliv
        Mustaa kumia kirjoitti:

        No huh, huh. Ei tasan olisi vastustanut. Ainakaan meilläpäin. Koska 2 miestä, jotka ovat liiton aktiiveja ovat seurustelleet jo vuosikausia. Toinen on Helsingin ja toinen Vantaan aktiivi. Täälläpäin Seta ja taksiliitto vastustavat yhteisvoimin heteroiden ylivaltaa taksialalla.

        No sitä mäkin, että eihän tää nyt olis voinukaan olla totta. Mä olinkin tosiaan ihan kertomuksen varassa, varmaa tietoa ei siis ollut. Ihan vaan näitä meidän oman alueen "tietoa".


    • hv.

      jso valtio ottais haltuun koko taksi alan. vois kaikki ajella ilmasiksi verorahoilla. sais kuljettajat sen palkan ,kun kuuluu ja ketään ei pitäis ahdistaa. ainoa ettei valtiolla ole varaa moiseen.

      • sdfgjhklöoäp'

        Samalla logiikalla pitäisi valtion ottaa haltuun kaikki mahdollinen ja silloin oltaisiinkin jo Neuvostoliitto. Ei kommunismi ole mikään ratkaisu, vaan tuhon ja pysähtyneisyyden tie. Eihän terveyskeskuksetkaan ole ilmaisia vaikka ne yhteiskunnan ovatkin. Ainoa oikea tie taksialalla on markkinatalous kaikkine siihen liityvine lieveilmiöineenkin.


      • hv,
        sdfgjhklöoäp' kirjoitti:

        Samalla logiikalla pitäisi valtion ottaa haltuun kaikki mahdollinen ja silloin oltaisiinkin jo Neuvostoliitto. Ei kommunismi ole mikään ratkaisu, vaan tuhon ja pysähtyneisyyden tie. Eihän terveyskeskuksetkaan ole ilmaisia vaikka ne yhteiskunnan ovatkin. Ainoa oikea tie taksialalla on markkinatalous kaikkine siihen liityvine lieveilmiöineenkin.

        mikäs markkinatalous toi taksi nyt on. joku muu säätelee hinnan ja autojen määrän. työ alueen pukeutumisen jne. sdfg... olet aika nerokkaan olonen kaveri ei muuta voi sanoa.


      • Nero mikä nero...
        hv, kirjoitti:

        mikäs markkinatalous toi taksi nyt on. joku muu säätelee hinnan ja autojen määrän. työ alueen pukeutumisen jne. sdfg... olet aika nerokkaan olonen kaveri ei muuta voi sanoa.

        Onko vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua tekstiä? Edellisessä viestissä kirjoitettiin että:

        "Ainoa oikea tie taksialalla on markkinatalous kaikkine siihen liityvine lieveilmiöineenkin. "

        Eikö tuo lause tarkoita juuri sitä että ala pitäisi vapauttaa markkinatalouden ehdoilla?


    • Rauno Repomies ääliö

      R

    • Rauno Repomies ääliö

      Rauno Repomies. Oletko sisälukutaitoinen. Et ole. Hanki elämä. Ai niin sulla meni se juna jo ohi. Ajat sitten. Et päässyt edes asemalle. Voi typerys parkaa.

      • ei sairasta saa nöyryytt

        Kuulin liittonne ajavan kahdenhintaista omavastuuta,jos menen sairaalaan 30€,jos tilaan järjestelmän sopimusautoilijan 14.25€. Ei kai kukaan järkevä tällaista edes viitsi esittää . Potilas kytketään rahastusjärjestelmään. Rikotaanko tässä lakia kuinka raakasti. Nykyisin kulkuneuvona on joukkoliikenne,oma auto ambulanssi .


      • Liitostaeronnut
        ei sairasta saa nöyryytt kirjoitti:

        Kuulin liittonne ajavan kahdenhintaista omavastuuta,jos menen sairaalaan 30€,jos tilaan järjestelmän sopimusautoilijan 14.25€. Ei kai kukaan järkevä tällaista edes viitsi esittää . Potilas kytketään rahastusjärjestelmään. Rikotaanko tässä lakia kuinka raakasti. Nykyisin kulkuneuvona on joukkoliikenne,oma auto ambulanssi .

        Liitto pistää pienet maalaistaksit lujille pakottaa ostamaan kalliit datalaitteet..

        Härskiä touhua


      • Rauno Repomies

        >> Oletko sisälukutaitoinen>>

        Jep

        >>Hanki elämä.>>

        On jo. Kun pääsin taksista eroon niin sitten vasta aloinkin elämään....

        >>Voi typerys parkaa. >>

        Tällaista tämä on. Kun et pysty pistämään yhtään vedenpitävää vasta-argumenttia niin aletaan vittuilemaan.

        Puollustat sokeasti nykyjärjestelmää samoin kuin taksiliittokin, etkä osaa nähdä yhteiskunnan muuttuvan ympärillä. Taksi on ainoa näin säädelty elinkeinon ala, jos ei huomioida yhteiskunnan kannalta merkittäviä aloja tai apteekkeja.
        Tänä päivänä vain on todella vaikea enää löytää sellaisia perusteita miksi tarveharkinta tai maksimitaksa pitäisi olla olemassa. Suomessa puhutaan jo raideliikenteenkin avaamisesta kilpailulle joka nyt kuitenkin on pikkasen eri asia kuin taksin veivaaminen.


      • retro esa
        Rauno Repomies kirjoitti:

        >> Oletko sisälukutaitoinen>>

        Jep

        >>Hanki elämä.>>

        On jo. Kun pääsin taksista eroon niin sitten vasta aloinkin elämään....

        >>Voi typerys parkaa. >>

        Tällaista tämä on. Kun et pysty pistämään yhtään vedenpitävää vasta-argumenttia niin aletaan vittuilemaan.

        Puollustat sokeasti nykyjärjestelmää samoin kuin taksiliittokin, etkä osaa nähdä yhteiskunnan muuttuvan ympärillä. Taksi on ainoa näin säädelty elinkeinon ala, jos ei huomioida yhteiskunnan kannalta merkittäviä aloja tai apteekkeja.
        Tänä päivänä vain on todella vaikea enää löytää sellaisia perusteita miksi tarveharkinta tai maksimitaksa pitäisi olla olemassa. Suomessa puhutaan jo raideliikenteenkin avaamisesta kilpailulle joka nyt kuitenkin on pikkasen eri asia kuin taksin veivaaminen.

        Rauno mään ei ne osaa olla yrittäjinä jos tulee kilpailua. Nyt on asiat hyvin kun kaikki on valmiina ja taksat kaikilla samat. Sitten voi pubissa heilutella rihkamakoruja ja kertoo kuinka iso korporaation johtaja sitä oikeen on. Hyvä että rauno ymmärtää miten bisnestä pyöritetään ilman sosialismia teille sitä on vaan vaikea selittää nuijat.


      • puolueeton tutkinta
        Liitostaeronnut kirjoitti:

        Liitto pistää pienet maalaistaksit lujille pakottaa ostamaan kalliit datalaitteet..

        Härskiä touhua

        Taksiliitto ja Kela teki sopimuksen kuljetuksista. Välitykset vietiin välityskeskusten hallintaan.Keskus saa toimia miten haluaa.Tänään viimeksi ajoin 50km hukka-ajon,koska järjestelmää "päivitettiin". Koskahan tähän puuttu valtiovalta taksiautoilijan kusetukseen.liittoa ei kiinnosta kuin jäsenmaksut! Uskaltaako tulevaisuudessa kuitata kyytiä kun maksajaa ei löydy. Ei ole ihmekään miksi moni ajaa vain käteisenä sairasajoja. Tähänkin joku yrittää luoda tupla omavastuuta. Onkohan tutkimisen paikka korruptoituneesta järjestelmästä. Herätys Kela!


    • Ranu Repomies ääliö

      Rauno repomies sä et osaa lukea todellakaan. Missä puolustan nykyjärjestelmää. Olet todellinen nolla.

      • Rauno Repomies

        Edellisestä jutustasi päätellen olet erimieltä, eli puollustat järjestelmää.


      • prinssinakki
        Rauno Repomies kirjoitti:

        Edellisestä jutustasi päätellen olet erimieltä, eli puollustat järjestelmää.

        Rauno Repomies oot kuningas .siis puhumaan p.a.skaa


      • äöilukyjthrgfdgh
        prinssinakki kirjoitti:

        Rauno Repomies oot kuningas .siis puhumaan p.a.skaa

        Kuningas ilman muuta, mutta mikä kirjoituksessani meni mielestäsi vikaan ja perustele samalla.


      • Renginretale
        äöilukyjthrgfdgh kirjoitti:

        Kuningas ilman muuta, mutta mikä kirjoituksessani meni mielestäsi vikaan ja perustele samalla.

        Olen sitä mieltä, että hyvä, jos vapauttavat luvat. Fakta on kuitenkin, että jos nykyinen taksien kokonaislaatutaso ei vastaa omia standardeja, niin pettymys tulee olemaan valtava.
        Hinnat laskevat korkeintaan 20% heikon kysynnän aikana ja kuskit on vähintään samanlaisia, kuin nytkin. Mukaan tulee sellaisiakin, että lompakot ja älypuhelimet löytävät heti uuden omistajan niiden unohtuessa penkille.


      • Rauno Repomies
        Renginretale kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että hyvä, jos vapauttavat luvat. Fakta on kuitenkin, että jos nykyinen taksien kokonaislaatutaso ei vastaa omia standardeja, niin pettymys tulee olemaan valtava.
        Hinnat laskevat korkeintaan 20% heikon kysynnän aikana ja kuskit on vähintään samanlaisia, kuin nytkin. Mukaan tulee sellaisiakin, että lompakot ja älypuhelimet löytävät heti uuden omistajan niiden unohtuessa penkille.

        >>Hinnat laskevat korkeintaan 20%>>

        Minä taas luulen että ne nousee tuon verran ainakin yö, vkl ja juhlapyhien aikaan. Alussa hintaheilahtelua tulee varmasti mutta suht nopeasti se löytää nykyistä korkeamman tason. Autoilijoidenkaan ei enää tarvitse odotella ministeriön pöydältä tippuvia armomurusia. Hinnat nousi ruotsissakin niin kyllä ne nousee meilläkin kunhan tulppa saadaan poistettua.
        Siksi en ymmärräkkään miksi ala niin voimakkaasti vastustaa vapauttamista.


      • Kirstinharju kutsuu
        Renginretale kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että hyvä, jos vapauttavat luvat. Fakta on kuitenkin, että jos nykyinen taksien kokonaislaatutaso ei vastaa omia standardeja, niin pettymys tulee olemaan valtava.
        Hinnat laskevat korkeintaan 20% heikon kysynnän aikana ja kuskit on vähintään samanlaisia, kuin nytkin. Mukaan tulee sellaisiakin, että lompakot ja älypuhelimet löytävät heti uuden omistajan niiden unohtuessa penkille.

        >Mukaan tulee sellaisiakin, että lompakot ja älypuhelimet löytävät heti uuden omistajan niiden unohtuessa penkille.

        Että sitten tulee, heh.

        Kuule täällä on sellaisia autoilijoita ollut jo pitkään.

        Eräskin mielestään hyvinkin fiksu Paksupoika Pohjois-Espoosta "ihan" ison järven rannalta on kusettanut omilta vanhemmiltaan rahaa jo useita vuosia, että pystyisi ressukka ns. "autoilua" jatkaa ja pokkakin vielä pitää,
        vaikka kaikki nauraa selän takana


      • Renginretale
        Kirstinharju kutsuu kirjoitti:

        >Mukaan tulee sellaisiakin, että lompakot ja älypuhelimet löytävät heti uuden omistajan niiden unohtuessa penkille.

        Että sitten tulee, heh.

        Kuule täällä on sellaisia autoilijoita ollut jo pitkään.

        Eräskin mielestään hyvinkin fiksu Paksupoika Pohjois-Espoosta "ihan" ison järven rannalta on kusettanut omilta vanhemmiltaan rahaa jo useita vuosia, että pystyisi ressukka ns. "autoilua" jatkaa ja pokkakin vielä pitää,
        vaikka kaikki nauraa selän takana

        Tottakai joka alalle mahtuu myös epärehellistä porukkaa ja tarkoitin, että lupien vapautuessa taksialalla epärehellisten kuljettajien määrä tulee lisääntymään. Se ei liity mitenkään asiakaspalveluun, jos joku autoilija kusettaa vanhemmiltaan rahaa autoiluharrastukseen.


    • tatti tuki

      kyllä hinnat aluksi laskevat. noin vuosi niin taksien määrä laskee. hinnat noesevat luonnolliselle tasolle ellei sitten huijata jotenkin veroissa. ja varasteta aiakkailta.

    • Rauno Repomies ääliö

      Rauno Repomies. Valon ja ajattelun kuningas. Höpö höpö.

      • ennemmin lossivahdiksi

        Ei opita,ei.Kuka tervejärkinen alkaa kuljettajaksi nälkäpalkalla.Jotkut muualta tienaavat ssattaa maksaa parempaa palkkaa,ei tavallisella taksilla elä edes isäntä vaikka itse ajaa.


    • Renki vaan

      Nälkäpalkalla? Kyllä näissä hommissa ihan suomalaisen keskiansion tienaa. Renkinä.

      • Urpo oprU

        Tienaa mutta millä tunneilla?

        Eikä tietääkseni tienannut Tammi Helmikuussa tänä vuonna yökuskit Helsingissä kyllä 300 tunnilla keskipalkkaa.

        Huono kehitys, rakastan alaa.


      • siis.

        Missä tienaa renkinä,häh.


    • On kyllä hauska lukea tälläisenä sateisena päivänä mökillä tätä nettisontaa taksi-alasta jossa minäkin olen 25-vuotta tuhlannut. Se mitä meiltä nyt alalta puuttuu ovat asiakkaat!! Kysyntä on laskenut kymmenen vuotta putkeen eikä loppua näy. Liksan saaminen on ainakin pääkaupunkiseudulla enää märkä uni. Tienasin muistaakseni vuonna -98 enemmän kuin viime vuonna.Kaikenlaista uutta kehitetään ,mutta mistä saatais ne maksajat.

      • hhhhjhhj

        Nimellinenkin hintojen pudotus tai stadissa aloitusmaksusta luopuminen uppoais väkeen kun häkä.


      • te päätätte

        Taksoja korottamalla autot pysyy siisteinä. Matkitte kuorma-autoliittoa -80-luvulta.Katsokaa kuinka kävi.


      • Kiitos kaikesta.

        Aivan mätä ala. 1.1.2015 lähtien ei tarvitse ajaa onnneksi enää vuoron vuoroa.


    • liitto hoitaA homma t

      Pötypuhetta keskusten esitykset menee sukkana läpi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe