Toriparkki tulee - oletko valmis?

järki päätös!

Vihdoinkin päätös jossa kaikki valitukset kumottiin, toivottavasti vihervasureiden ja hampunpolttajien virret on tältä osin laulettu.

49

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lddldlmddmz

      Tosi hieno todellakin. Voi näyttää keskaria Louhen ja muiden keskustan parkkipaikkojen kiskurihinnoille ja kävellä torilla,ja sitä reunustavilla kaduilla, ilman pelkoa autojen alle jäämisestä.

      Ai niin, saveen kaivaminen maksaa rutosti, ehkei toriparkki olekaan halpa, ja keskustaan tulee lisää liikennettä ja bussithan eivät torilta poistu. Mut hienoa että saadaan kaivettua tori auki.

      • Meidän Surku ry

        toriparkki antaa mahdollisuuden toteuttaa lisää kävelykatuja ja näin keskustasta tulee viihtyisämpi kuin nykyinen DDR aikakaudelta oleva katumiljöö. Menkää katsomaan Mikkeliin, Kotkaan tai Kuopioon miten maanlaisia pysäköintejä on toteutettu.


      • öddödöddm
        Meidän Surku ry kirjoitti:

        toriparkki antaa mahdollisuuden toteuttaa lisää kävelykatuja ja näin keskustasta tulee viihtyisämpi kuin nykyinen DDR aikakaudelta oleva katumiljöö. Menkää katsomaan Mikkeliin, Kotkaan tai Kuopioon miten maanlaisia pysäköintejä on toteutettu.

        Kerrohan minne tulee lisää kävelykatuja ja kun toriparkin myötä henkilöautoliikenne ydin keskustassa lisäntyy ja bussit kulkevat kuten ennenkin torin ympäristössä?

        En kerta kaikkiaan ymmärrä jos parkkipaikkojen lukumäärä torilla räjähtäää nykyisestä niin miten Se vähentää liikennettä?


      • järjetön päätös

        "Tosi hieno todellakin. Voi näyttää keskaria Louhen ja muiden keskustan parkkipaikkojen kiskurihinnoille"

        Kai tämä oli vitsi? Maanalaisen toriparkin parkkiruutuhinnat tulevat olemaan paljon kovempia kuin P-Louhen, ja toriparkin hinta n. 200 miljoonaa euroa savimaassa. Muiden kaupunkien parkkeja ei savimaahan ole rakennettukaan. Lisäksi ylläpitokustannukset.

        P-Louhen Ratapihankadun digitaaliopaste kertoo aina että siellä on vähintään 350 parkkiruutua vapaana, sisäänkäynti torin laidasta 10 metriä. No nyt tuo digitaaliopaste on ollut välillä piemeänä, lieneekö toriparkkilobbarien ansiota?

        Miksi tarvitaan 200 miljoonan euron toriparkki, kun P-Louhessa periaatteessa yhtä lähellä on aina suuri määrä vapaita parkkiruutuja kallion sisällä.


      • good vibration
        öddödöddm kirjoitti:

        Kerrohan minne tulee lisää kävelykatuja ja kun toriparkin myötä henkilöautoliikenne ydin keskustassa lisäntyy ja bussit kulkevat kuten ennenkin torin ympäristössä?

        En kerta kaikkiaan ymmärrä jos parkkipaikkojen lukumäärä torilla räjähtäää nykyisestä niin miten Se vähentää liikennettä?

        Varikko (100 autonparkkipaikka torin ylälaidassa) muuttuu kävelyalueeksi.

        http://www.turuntoriparkki.fi/img/img.php?bfa0c6c539903edd0b2645246d681763


    • Tykkään Maaritista!!

      Meidän Turun johtohahmo Maarit Nermes iski heti seuraavana päivänä takaisin - ja demokratiaa vyön alle: Hän ilmoitti tulevansa tästä lähin valittamaan joka ikisestä Turun keskustan aemamakaavasta, joka ikisessä vaiheessa ja aina hamaan korkeimpaan oikeuteen asti. Kiusa se on pienikin kiusa! Kiitos Sinulle, meidän kaikkien turkulaisten niin kovasti rakastama Maarit! Kiitos!

    • -Observer-

      Turkulainen veronmaksaja, oletko valmis? Nimittäin avaamaan lompakkosi hirvittävän isolle savikuopalle keskelle kauneinta Turkua? Moolokin kita nielee verosi ja mitä siitä hyödyt? Moneen vuoteen et voi tehdä toriostoksia ja talsit kumisaappaat jalassa savivellissä, jota yötä päivää jyräävät betoniautot kantavat renkaidensa mukana Moolokin kidasta.

      Miten tämä mielettömyys saadaan loppumaan? Joku keskitetty ryhmälobotomialeikkaus päättäjille?

    • Parkkiin vaan

      Kyseessä on valtava työllistävä vaikutus juuri oikeaan aikaan ja Turun kuuluisat rakennusliikkeet pelastetaan taantuman konkurssilta.
      Lomautetut pääsevät töihin ja rahaa tulee kiertoon, lopulta vielä julkinen sektorikin palkkansa.
      Vihreät pitäkää näppinne erossa, te ette osaa muuta kuin verottaa ja turvata omat julkisen sektorin loikoilu virkanne.
      Turun keskustaan on saatava elämää ja liikettä, muuten kiinteistösijoittajamme menettävät rahansa ja ajautuvat köyhyyteen.

    • järjetön päätös

      järki päätös! Mistä tiedät että juuri sinulla on järkeä. Saitko järkitodistuksen kupittaan a-sairaalasta.

    • japi XX

      Mistä meidän Turku ry ja Maarit Nermes saavat rahat kaupungin pöytäkirjan otteiden, Turun hallinto-oikeuden ja korkeimman hallinto-oikeuden maksuihin,

      Tietojeni mukaan hallinto-oikeus maksaa ainakin 80 euroa ja korkein hallinto-oikeus vajaa 200 euroa. Päälle vielä postimerkit ja kopiokulut.

      Kallis kiusanteko harrastuksena.

    • 14+14

      Mahtaako kaupunki maksaa vahingossa toriparkista liikemiehille kuuluvia kuluja?Vertaa Pansion Työkeskus!

      • 3*kulut

        EI huolen häivää, Turku tulee maksamaan kaikki kulut, varsinkin liikemiehille, niitä kukaan muu ei niitä ole sitoutunut maksamaan.


    • Sullemullesullemulle

      Kokoomus on näköjään voimissaan! Alkaa näkyä todella konkreettisesti. Onko meidän KHO. lahjomaton laitos? Onko Suomi korruptiovapaa maa?

    • ilman ratio?

      Olen täysin valmis järkipäätökselle ja asun toispual jokke. Ken menee takuuseen että torin ympärillä olevat savimaton päällä olevat talot sorru kesken eräiseen parkkimonttuun, vaikka olisivat paalutettu pohjakallioon asti. Vinoja rakennuksia on torin laidoilla. Odotettavissa voi olla huomattavasti suurempi järkipäätös kuin myllysilta, joka tehtiin asiantuntijat ohittamalla. Sillan kannatus taisi olla pääosin ranta-törmän savessa. Ennustukset ovat huuhaata, mutta osa todennäköisyyksistä voi toteutua.

      • ota selvää asioist!

        "Ken menee takuuseen että torin ympärillä olevat savimaton päällä olevat talot sorru kesken eräiseen parkkimonttuun"

        Toriparkki yhtiön osakkaat ovat juuri näiden rakennusten omistajia:

        Turun Toriparkki Oy:n hallituksen jäsenet 2014–2015

        Heikki Vaiste, hallituksen puheenjohtaja
        Bill Anckar, vpj, Kiinteistö Oy Aurakatu 12 a

        Markku Lampi, Kiinteistö Oy Turun Kauppiaskatu 9 a
        Mika Nurmi, Kauppatorin Kiinteistö Oy
        Arto Nummela, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Tapiola
        Jukka Wihanto, Kiinteistö Oy Eerikinkatu 8
        Rauno Puolimatka, Kiinteistö Oy KOP-kolmio
        Peter Karlsson, Kiinteistö Oy Turun Antintalo, Kiinteistö Oy Yliopistonkatu 20
        Matti Vaiste, Kiinteistö Oy Vaisteentalo
        Antti Sippola, Kiinteistö Oy Turun Valtakulma
        Kai Kouvola
        Heikki Ketonen, O/Y Österblad A/B
        Olli Aakula, LähiTapiola
        Harri Lähteenmäki, Reale Oy
        Heikki Salmela, Salmela-Yhtiöt Oy
        Jaakko Ketonen, TS-Yhtymä Oy
        Matti Manner, Turun Osuuskauppa
        Vesa Rantanen, Turun Seudun Osuuspankki


      • suojeltutalo
        ota selvää asioist! kirjoitti:

        "Ken menee takuuseen että torin ympärillä olevat savimaton päällä olevat talot sorru kesken eräiseen parkkimonttuun"

        Toriparkki yhtiön osakkaat ovat juuri näiden rakennusten omistajia:

        Turun Toriparkki Oy:n hallituksen jäsenet 2014–2015

        Heikki Vaiste, hallituksen puheenjohtaja
        Bill Anckar, vpj, Kiinteistö Oy Aurakatu 12 a

        Markku Lampi, Kiinteistö Oy Turun Kauppiaskatu 9 a
        Mika Nurmi, Kauppatorin Kiinteistö Oy
        Arto Nummela, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Tapiola
        Jukka Wihanto, Kiinteistö Oy Eerikinkatu 8
        Rauno Puolimatka, Kiinteistö Oy KOP-kolmio
        Peter Karlsson, Kiinteistö Oy Turun Antintalo, Kiinteistö Oy Yliopistonkatu 20
        Matti Vaiste, Kiinteistö Oy Vaisteentalo
        Antti Sippola, Kiinteistö Oy Turun Valtakulma
        Kai Kouvola
        Heikki Ketonen, O/Y Österblad A/B
        Olli Aakula, LähiTapiola
        Harri Lähteenmäki, Reale Oy
        Heikki Salmela, Salmela-Yhtiöt Oy
        Jaakko Ketonen, TS-Yhtymä Oy
        Matti Manner, Turun Osuuskauppa
        Vesa Rantanen, Turun Seudun Osuuspankki

        Mutta miten käy Pyhän Aleksandran kirkon?


      • ilman ratio?
        ota selvää asioist! kirjoitti:

        "Ken menee takuuseen että torin ympärillä olevat savimaton päällä olevat talot sorru kesken eräiseen parkkimonttuun"

        Toriparkki yhtiön osakkaat ovat juuri näiden rakennusten omistajia:

        Turun Toriparkki Oy:n hallituksen jäsenet 2014–2015

        Heikki Vaiste, hallituksen puheenjohtaja
        Bill Anckar, vpj, Kiinteistö Oy Aurakatu 12 a

        Markku Lampi, Kiinteistö Oy Turun Kauppiaskatu 9 a
        Mika Nurmi, Kauppatorin Kiinteistö Oy
        Arto Nummela, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Tapiola
        Jukka Wihanto, Kiinteistö Oy Eerikinkatu 8
        Rauno Puolimatka, Kiinteistö Oy KOP-kolmio
        Peter Karlsson, Kiinteistö Oy Turun Antintalo, Kiinteistö Oy Yliopistonkatu 20
        Matti Vaiste, Kiinteistö Oy Vaisteentalo
        Antti Sippola, Kiinteistö Oy Turun Valtakulma
        Kai Kouvola
        Heikki Ketonen, O/Y Österblad A/B
        Olli Aakula, LähiTapiola
        Harri Lähteenmäki, Reale Oy
        Heikki Salmela, Salmela-Yhtiöt Oy
        Jaakko Ketonen, TS-Yhtymä Oy
        Matti Manner, Turun Osuuskauppa
        Vesa Rantanen, Turun Seudun Osuuspankki

        Mistä asioista ja mistä voin ottaa selville ja mitä. Torin ympärillä on parkkihalli paikkoja vapaana runsaasti kaikkina aikoina. Missä on nähtävissä sitoumus jossa Toriparkki sitoutuu maksamaan toriparkista jotain.


      • oppivatkohan

        Luhistuu se topiparkkikin jos ajavat rekkoja päälle ennen kuin betoni kuivunut.


      • järki ohoi!
        ota selvää asioist! kirjoitti:

        "Ken menee takuuseen että torin ympärillä olevat savimaton päällä olevat talot sorru kesken eräiseen parkkimonttuun"

        Toriparkki yhtiön osakkaat ovat juuri näiden rakennusten omistajia:

        Turun Toriparkki Oy:n hallituksen jäsenet 2014–2015

        Heikki Vaiste, hallituksen puheenjohtaja
        Bill Anckar, vpj, Kiinteistö Oy Aurakatu 12 a

        Markku Lampi, Kiinteistö Oy Turun Kauppiaskatu 9 a
        Mika Nurmi, Kauppatorin Kiinteistö Oy
        Arto Nummela, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Tapiola
        Jukka Wihanto, Kiinteistö Oy Eerikinkatu 8
        Rauno Puolimatka, Kiinteistö Oy KOP-kolmio
        Peter Karlsson, Kiinteistö Oy Turun Antintalo, Kiinteistö Oy Yliopistonkatu 20
        Matti Vaiste, Kiinteistö Oy Vaisteentalo
        Antti Sippola, Kiinteistö Oy Turun Valtakulma
        Kai Kouvola
        Heikki Ketonen, O/Y Österblad A/B
        Olli Aakula, LähiTapiola
        Harri Lähteenmäki, Reale Oy
        Heikki Salmela, Salmela-Yhtiöt Oy
        Jaakko Ketonen, TS-Yhtymä Oy
        Matti Manner, Turun Osuuskauppa
        Vesa Rantanen, Turun Seudun Osuuspankki

        Maanalaisen toriparkin parkkiruutuhinnat tulevat olemaan paljon kovempia kuin mm.P-Louhen, ja toriparkin hinta n. 200 miljoonaa euroa savimaassa. Muiden kaupunkien parkkeja ei savimaahan ole rakennettukaan. Lisäksi ylläpitokustannukset, jotka kasvavat vuosittain.

        P-Louhen Ratapihankadun digitaaliopaste kertoo aina että siellä on vähintään 350 parkkiruutua vapaana, sisäänkäynti torikävijöille P-Louheen torin laidasta 10 metriä (liian pitkä matkako?). No nyt tuo P-Louhen digitaaliopaste on ollut välillä piemeänä, lieneekö toriparkkilobbarien ansiota?

        Miksi tarvitaan 200 miljoonan euron toriparkki, kun P-Louhessa periaatteessa yhtä lähellä on aina suuri määrä vapaita parkkiruutuja kallion sisällä. Ja autot sentään menevät P-Louheen Puolalanmäen takaa, ei tarvitse autolla ajaa ydinkeskustaan ja torin reunaan.


      • Visionääri
        järki ohoi! kirjoitti:

        Maanalaisen toriparkin parkkiruutuhinnat tulevat olemaan paljon kovempia kuin mm.P-Louhen, ja toriparkin hinta n. 200 miljoonaa euroa savimaassa. Muiden kaupunkien parkkeja ei savimaahan ole rakennettukaan. Lisäksi ylläpitokustannukset, jotka kasvavat vuosittain.

        P-Louhen Ratapihankadun digitaaliopaste kertoo aina että siellä on vähintään 350 parkkiruutua vapaana, sisäänkäynti torikävijöille P-Louheen torin laidasta 10 metriä (liian pitkä matkako?). No nyt tuo P-Louhen digitaaliopaste on ollut välillä piemeänä, lieneekö toriparkkilobbarien ansiota?

        Miksi tarvitaan 200 miljoonan euron toriparkki, kun P-Louhessa periaatteessa yhtä lähellä on aina suuri määrä vapaita parkkiruutuja kallion sisällä. Ja autot sentään menevät P-Louheen Puolalanmäen takaa, ei tarvitse autolla ajaa ydinkeskustaan ja torin reunaan.

        Et ilmeisesti ole tutustunut suunnitelmaan sen tarkemmin.

        Toriparkin tarkoitus on yhdistää keskustan kauppakeskukset torin alle sijoittuvin käytävin (kuten Helsingissäkin). Eli Stockmannilta ja Hansa korttelista pääsee suoraan torin alitse Wiklundille, Forumiin, Kop-kolmioon, Mehiläiseen ja Finnkinon leffateatteriin.

        Lisäksi toriparkista tulee suora yhteys Hamburger Börs hotelliin (jolla ei juurikaan ole parkkipaikkoja) sekä Wiklund tavarataloon.

        Jatkossa siis on mahdollista mennä esim. leffaan suoraan toriparkista ja jättää takki yms autoon ja käydä vaikka syömässä Forum korttelin ravintoloissa tai kultatalossa.

        Louhessa varmasti on tilaa mutta kuitenkin ruuhka-aikoina sekin on täynnä, varsinkin joulun aikaa ja muiden juhlapyhien alla louhi, stokkan halli ja muut ovat täynnä.

        Ihminen joka ei ole matkustellut ei voi ymmärtää toriparkin merkitystä, monet ihmettelevät miten on mahdollista että kauppatorista on tällä hetkellä 30% autojen parkkipaikkoina (Venäjän kirkon edessä oleva varikko).


      • Hyvä parkki
        oppivatkohan kirjoitti:

        Luhistuu se topiparkkikin jos ajavat rekkoja päälle ennen kuin betoni kuivunut.

        Nykyisellä ja vanhemmillakin rakennustekniikoilla toriparkki syntyy kyllä aikanaan, rahaa palaa paljon, mutta saavat rakennusliikkeet töitä.
        Hyvä puoli on se että velkaa kertyy tästäkin hankkeesta niin paljon, että raitiovaunu vouhotus kyllä lakkaa.
        Föli linja-autoliikenne ja kävelykadut, niin kaikki toimii. Toriparkkiin tulee sähköautojen latauspistokkeet ja jotka jo lähitulevaisuudessa ovat yleisin kansan liikkumismuoto.
        Mopot ja skootteritkin tulevat olemaan sähkökäyttöisiä, polkupyöriä sähköavusteisina liikkuukin jo nyt varsin paljon.
        Toriparkki on hieno asia tällaisessa räntäsateiden maassa ja Turun liikemiehet tulevat saamaan miljoonavoitot, kun keskustan liikkeisiin saadaan taas vuokralaisia. Voitot taas verotetaan yhteiskunnalle ja kaikilla menee hyvin.
        Turun kaupungilla on 12000 työntekijää, joilla monella on parkkiongelmia mihin autonsa voi parkeerata. Näin saadaan Turun kaupungilekin parkkipaikkoja sisätiloissa ja kaupunki tietysti maksaa verorahoillamme toriparkille kohtuullista vuokraa.
        Turun kaupungilla on tietysti myös runsaasti omia autoja, jotka pitää johonkin parkeerata, eihän kaupungin työntekijät mitenkään voi julkisilla kulkuneuvoilla ehtiä työasioita hoitamaan. Toriparkille hyvät vuokratulot ovatkin tarpeen, koska homma maksaa satoja miljoonia.
        Vihreät valittajat ovat kyllä outoa sakkia, jotka ovat saaneet yhteiskunnalle paljon kuluja aikaan. Nekin usein on maksettu yhteisestä veronmaksajien kukkarosta korkeampina veroina.


      • heh heh
        Hyvä parkki kirjoitti:

        Nykyisellä ja vanhemmillakin rakennustekniikoilla toriparkki syntyy kyllä aikanaan, rahaa palaa paljon, mutta saavat rakennusliikkeet töitä.
        Hyvä puoli on se että velkaa kertyy tästäkin hankkeesta niin paljon, että raitiovaunu vouhotus kyllä lakkaa.
        Föli linja-autoliikenne ja kävelykadut, niin kaikki toimii. Toriparkkiin tulee sähköautojen latauspistokkeet ja jotka jo lähitulevaisuudessa ovat yleisin kansan liikkumismuoto.
        Mopot ja skootteritkin tulevat olemaan sähkökäyttöisiä, polkupyöriä sähköavusteisina liikkuukin jo nyt varsin paljon.
        Toriparkki on hieno asia tällaisessa räntäsateiden maassa ja Turun liikemiehet tulevat saamaan miljoonavoitot, kun keskustan liikkeisiin saadaan taas vuokralaisia. Voitot taas verotetaan yhteiskunnalle ja kaikilla menee hyvin.
        Turun kaupungilla on 12000 työntekijää, joilla monella on parkkiongelmia mihin autonsa voi parkeerata. Näin saadaan Turun kaupungilekin parkkipaikkoja sisätiloissa ja kaupunki tietysti maksaa verorahoillamme toriparkille kohtuullista vuokraa.
        Turun kaupungilla on tietysti myös runsaasti omia autoja, jotka pitää johonkin parkeerata, eihän kaupungin työntekijät mitenkään voi julkisilla kulkuneuvoilla ehtiä työasioita hoitamaan. Toriparkille hyvät vuokratulot ovatkin tarpeen, koska homma maksaa satoja miljoonia.
        Vihreät valittajat ovat kyllä outoa sakkia, jotka ovat saaneet yhteiskunnalle paljon kuluja aikaan. Nekin usein on maksettu yhteisestä veronmaksajien kukkarosta korkeampina veroina.

        Kalliiksi tulee pitää koko työpäivän jatkuvasti siellä vai verorahoistako sekin maksetaan?


      • rahhoo liejuun
        heh heh kirjoitti:

        Kalliiksi tulee pitää koko työpäivän jatkuvasti siellä vai verorahoistako sekin maksetaan?

        Niin, tuttava pariskunta asuu Naantalissa ja on vikkellä töissä. työmatkaa ei voi ajaa omalla autolla vakka heitä on kaksi. Parkkimaksu on sitä luokkaa kun firma ei sitä maksa, että linja-auto tulee huomattavasti edullisemmaksi.


      • totuutta kiitos
        Visionääri kirjoitti:

        Et ilmeisesti ole tutustunut suunnitelmaan sen tarkemmin.

        Toriparkin tarkoitus on yhdistää keskustan kauppakeskukset torin alle sijoittuvin käytävin (kuten Helsingissäkin). Eli Stockmannilta ja Hansa korttelista pääsee suoraan torin alitse Wiklundille, Forumiin, Kop-kolmioon, Mehiläiseen ja Finnkinon leffateatteriin.

        Lisäksi toriparkista tulee suora yhteys Hamburger Börs hotelliin (jolla ei juurikaan ole parkkipaikkoja) sekä Wiklund tavarataloon.

        Jatkossa siis on mahdollista mennä esim. leffaan suoraan toriparkista ja jättää takki yms autoon ja käydä vaikka syömässä Forum korttelin ravintoloissa tai kultatalossa.

        Louhessa varmasti on tilaa mutta kuitenkin ruuhka-aikoina sekin on täynnä, varsinkin joulun aikaa ja muiden juhlapyhien alla louhi, stokkan halli ja muut ovat täynnä.

        Ihminen joka ei ole matkustellut ei voi ymmärtää toriparkin merkitystä, monet ihmettelevät miten on mahdollista että kauppatorista on tällä hetkellä 30% autojen parkkipaikkoina (Venäjän kirkon edessä oleva varikko).

        Toriparkin parkkiruudut 200 miljoonan euron rakennuskustannuksilla sekä useiden miljoonien vuosimenoilla ovat niin kalliita että kukaan ei kä Forumissa, leffoissa tai hotelleissa niillä. P-Louhen hinnat ovat todella pientä sen rinnalla, kutren myös rakennuskulut. Kaikki kaatuu turkulaisten niskaan kun Toriparkki yhtiö tekee konkan, koska se ei voi kannattaa jos Turku ei osallistu jättipanoksin rakennukseen ja vuosikuluihin.


      • Rahoitus järjestyy
        heh heh kirjoitti:

        Kalliiksi tulee pitää koko työpäivän jatkuvasti siellä vai verorahoistako sekin maksetaan?

        Turun työntekijöiden autoja parkeerataan jo nyt suuria määriä Louhessakin, eikä se ole halpaa sekään. Nyt syntyy sitten kilpailutilanne toriparkin ja Louhen välille ja hinnat laskevat, liikemiehet tietysti nielevät tappiot.
        Turun työntekijöiden omat autot ja virka-autot ovat melko suuri määrä ja niillä kyllä yksi toriparkki rahoitetaan. Torikauppiailta myös tietysti saadaan rahaa parkeerauksesta ja lisäävät sen tietysti hintoihinsa, sehän on markkinataloutta.


      • vai onko
        Rahoitus järjestyy kirjoitti:

        Turun työntekijöiden autoja parkeerataan jo nyt suuria määriä Louhessakin, eikä se ole halpaa sekään. Nyt syntyy sitten kilpailutilanne toriparkin ja Louhen välille ja hinnat laskevat, liikemiehet tietysti nielevät tappiot.
        Turun työntekijöiden omat autot ja virka-autot ovat melko suuri määrä ja niillä kyllä yksi toriparkki rahoitetaan. Torikauppiailta myös tietysti saadaan rahaa parkeerauksesta ja lisäävät sen tietysti hintoihinsa, sehän on markkinataloutta.

        Minkä tappion liikemiehet nielee. Heiltä ei rahaa saa toriparkkiin ja jos saa, niin se on niin vähäinen että siitä ei muodostu mitään tappiota, jos toriparkki valmistuu, se valmistuu pääosin turkulaisten verorahoilla. Ei niin pöljää "liikemiestä" ole tehty, että ottaisi toriparkin kustannuksista (reaali) vastuun.


      • Surkeaa
        vai onko kirjoitti:

        Minkä tappion liikemiehet nielee. Heiltä ei rahaa saa toriparkkiin ja jos saa, niin se on niin vähäinen että siitä ei muodostu mitään tappiota, jos toriparkki valmistuu, se valmistuu pääosin turkulaisten verorahoilla. Ei niin pöljää "liikemiestä" ole tehty, että ottaisi toriparkin kustannuksista (reaali) vastuun.

        Mutta niin pöljiä päättäjiä kyllä löytyy, niin kauan kuin Turku saa pankista lainaa. Sekin päivä tietysti voi vielä tulla, kuten Detroitissakin.
        Turkuun halutaan vaikka mitä lainarahalla, kun omat varat on tuhlattu jo ajat sitten.


      • järki jo sanoo
        totuutta kiitos kirjoitti:

        Toriparkin parkkiruudut 200 miljoonan euron rakennuskustannuksilla sekä useiden miljoonien vuosimenoilla ovat niin kalliita että kukaan ei kä Forumissa, leffoissa tai hotelleissa niillä. P-Louhen hinnat ovat todella pientä sen rinnalla, kutren myös rakennuskulut. Kaikki kaatuu turkulaisten niskaan kun Toriparkki yhtiö tekee konkan, koska se ei voi kannattaa jos Turku ei osallistu jättipanoksin rakennukseen ja vuosikuluihin.

        Jokainen voi laskea millä tuntitaksalla ja missä aikataulussa 200 miljoonaa euroa maksava maanalainen toriparkki kustantaa itsensä takaisin ja tuottaa toriparkkiyhtiölle voittoa (lukuun ei ole edes otettu vuosittain kohoavia ylläpitokustannuksia). Voin laskutaidottomille kertoa, että rahoja ei saada takaisin koskaan, saati voittoa. 100-varmana yhtiö kaatuu turkulaisten käsiin ja maksettavaksi. Tässä ei tarvita matemaatikon lahjoja. Parkkiruudun tuntiveloitus olisi tähtitieteellinen, jos firma aikoisi saada rakennus- ja ylläpitokustannukset kuoletetuksi, kukaan ei sellaisilla P-hinnoilla maanalaista toriparkkia käyttäisi, kun 20-metriä torin reunalta on P-Louhi.


      • Idiotlandia
        järki jo sanoo kirjoitti:

        Jokainen voi laskea millä tuntitaksalla ja missä aikataulussa 200 miljoonaa euroa maksava maanalainen toriparkki kustantaa itsensä takaisin ja tuottaa toriparkkiyhtiölle voittoa (lukuun ei ole edes otettu vuosittain kohoavia ylläpitokustannuksia). Voin laskutaidottomille kertoa, että rahoja ei saada takaisin koskaan, saati voittoa. 100-varmana yhtiö kaatuu turkulaisten käsiin ja maksettavaksi. Tässä ei tarvita matemaatikon lahjoja. Parkkiruudun tuntiveloitus olisi tähtitieteellinen, jos firma aikoisi saada rakennus- ja ylläpitokustannukset kuoletetuksi, kukaan ei sellaisilla P-hinnoilla maanalaista toriparkkia käyttäisi, kun 20-metriä torin reunalta on P-Louhi.

        Maanalainen toriparkki on hölmölän hölmöin homma.


      • unessa useasti
        Rahoitus järjestyy kirjoitti:

        Turun työntekijöiden autoja parkeerataan jo nyt suuria määriä Louhessakin, eikä se ole halpaa sekään. Nyt syntyy sitten kilpailutilanne toriparkin ja Louhen välille ja hinnat laskevat, liikemiehet tietysti nielevät tappiot.
        Turun työntekijöiden omat autot ja virka-autot ovat melko suuri määrä ja niillä kyllä yksi toriparkki rahoitetaan. Torikauppiailta myös tietysti saadaan rahaa parkeerauksesta ja lisäävät sen tietysti hintoihinsa, sehän on markkinataloutta.

        "Turun työntekijöiden autoja parkeerataan jo nyt suuria määriä Louhessakin, eikä se ole halpaa sekään. Nyt syntyy sitten kilpailutilanne toriparkin ja Louhen välille ja hinnat laskevat, liikemiehet tietysti nielevät tappiot."

        Buaahhh!


      • ei koskaan takaisin
        Rahoitus järjestyy kirjoitti:

        Turun työntekijöiden autoja parkeerataan jo nyt suuria määriä Louhessakin, eikä se ole halpaa sekään. Nyt syntyy sitten kilpailutilanne toriparkin ja Louhen välille ja hinnat laskevat, liikemiehet tietysti nielevät tappiot.
        Turun työntekijöiden omat autot ja virka-autot ovat melko suuri määrä ja niillä kyllä yksi toriparkki rahoitetaan. Torikauppiailta myös tietysti saadaan rahaa parkeerauksesta ja lisäävät sen tietysti hintoihinsa, sehän on markkinataloutta.

        Rahoitus järjestyy
        "Turun työntekijöiden autoja parkeerataan jo nyt suuria määriä Louhessakin, eikä se ole halpaa sekään. Nyt syntyy sitten kilpailutilanne toriparkin ja Louhen välille ja hinnat laskevat, liikemiehet tietysti nielevät tappiot.
        Turun työntekijöiden omat autot ja virka-autot ovat melko suuri määrä ja niillä kyllä yksi toriparkki rahoitetaan. Torikauppiailta myös tietysti saadaan rahaa parkeerauksesta ja lisäävät sen tietysti hintoihinsa, sehän on markkinataloutta."

        Mitä kilpailua voi syntyä kun 200 miljoonaa maksava ( ylläpitokulut) maanalainen toriparkki koittaa muka kilpailla paljon edullisemman P-Louhen kanssa. Kerro se salainen kaava jolla kuoletetaan 200 miljoonaa parkkimaksuilla, ja saadaan vielä voittoa=)) Laita laskelmat mikä on parkkitruutuhinta tunnissa ja montako vuotta että Toriparkki Oy kuolettaa 200 miljoonan euron rakennuskulut ja saa vielä voittoa. Päälle vielä vuosittain kohoavat ylläpitokulut. Mahdat olla melkoinen velho.


      • no hätä
        vai onko kirjoitti:

        Minkä tappion liikemiehet nielee. Heiltä ei rahaa saa toriparkkiin ja jos saa, niin se on niin vähäinen että siitä ei muodostu mitään tappiota, jos toriparkki valmistuu, se valmistuu pääosin turkulaisten verorahoilla. Ei niin pöljää "liikemiestä" ole tehty, että ottaisi toriparkin kustannuksista (reaali) vastuun.

        Toriparkin kustannus on näille liikemiehille ja yrityksille pieni taskuraha - sama kuin työtön vihervasuri ostaisi UFF:stä euron kengät :D

        Turun Toriparkki Oy:n omistajapohja on laaja ja sen taustalla toimivat yritykset ovat erittäin vakavaraisia. Näin Turun Toriparkki Oy on vakavarainen toimija, ja sen on mahdollista toteuttaa Turun Toriparkki ja vastata siitä aiheutuvista kustannuksista. Laaja omistajapohja takaa sen, että projekti on taloudellisesti turvallinen toteuttaa.

        Turun Toriparkki Oy:n hallituksen jäsenet 2014–2015

        Heikki Vaiste, hallituksen puheenjohtaja
        Bill Anckar, vpj, Kiinteistö Oy Aurakatu 12 a

        Markku Lampi, Kiinteistö Oy Turun Kauppiaskatu 9 a
        Mika Nurmi, Kauppatorin Kiinteistö Oy
        Arto Nummela, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Tapiola
        Jukka Wihanto, Kiinteistö Oy Eerikinkatu 8
        Rauno Puolimatka, Kiinteistö Oy KOP-kolmio
        Peter Karlsson, Kiinteistö Oy Turun Antintalo, Kiinteistö Oy Yliopistonkatu 20
        Matti Vaiste, Kiinteistö Oy Vaisteentalo
        Antti Sippola, Kiinteistö Oy Turun Valtakulma
        Kai Kouvola
        Heikki Ketonen, O/Y Österblad A/B
        Olli Aakula, LähiTapiola
        Harri Lähteenmäki, Reale Oy
        Heikki Salmela, Salmela-Yhtiöt Oy
        Jaakko Ketonen, TS-Yhtymä Oy
        Matti Manner, Turun Osuuskauppa
        Vesa Rantanen, Turun Seudun Osuuspankki


    • 4%45&67

      Maarit Nermes voisi muuttaa takas Tampereelle! On se senverran paljon tullut maksaan Turulle ja veisi ne lakejat mukanaan.

    • Paritorkki

      Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki, Toriparkki

      • parkilla torille

        Nämä muodostavat ehkä Parkkitori yhteisnimityksen.


      • faktoja esiin kiitos
        parkilla torille kirjoitti:

        Nämä muodostavat ehkä Parkkitori yhteisnimityksen.

        Turun kaupungilla ei ole pysäköintipaikkoja Louhessa, mistä moinen tieto on peräisin. kaupunki on irtisanonut aiemmin vuokralla olleet paikat.

        Kuka on arvioinut Toriparkin hinnaksi 200 M€, mistä arvio on peräisin?


      • Pitää paikkansa
        faktoja esiin kiitos kirjoitti:

        Turun kaupungilla ei ole pysäköintipaikkoja Louhessa, mistä moinen tieto on peräisin. kaupunki on irtisanonut aiemmin vuokralla olleet paikat.

        Kuka on arvioinut Toriparkin hinnaksi 200 M€, mistä arvio on peräisin?

        Turun kaupunki käyttää runsaasti Louhen parkkipaikkoja ja sillä on vuokrapaikkoja runsaasti eri parkkihalleissa keskustassa työntekijöilleen.
        Turun kaupungin työntekijöiden parkkeeraus on suuri ongelma ja siksi toriparkkiakin tarvitaan ja Turku tietysti maksaa niistä, kuin muistakin parkkipaikoistaan.
        Toriparkin kustannukset maksavat tietysti parkkeeraajat suuruus järjestyksessä, Turun liikemiehet eivät sitä maksa, he kyllä parkeeraavat itse ilmaiseksi.
        Turulla on satoja työntekijöitä, joille kaupunki maksaa kilometrikorvauksia ja parkkeerauksen. Yleensäkään näihin kaupungin työntekijöiden kuluihin ei saa puuttua, ne kustannetaan verovaroilla.


      • kallis kolo
        faktoja esiin kiitos kirjoitti:

        Turun kaupungilla ei ole pysäköintipaikkoja Louhessa, mistä moinen tieto on peräisin. kaupunki on irtisanonut aiemmin vuokralla olleet paikat.

        Kuka on arvioinut Toriparkin hinnaksi 200 M€, mistä arvio on peräisin?

        "Kuka on arvioinut Toriparkin hinnaksi 200 M€, mistä arvio on peräisin?"

        Toriparkin rakennuskustannusten hinnaksi on arvioitu ainakin 200 miljoonaa euroa, ja päälle ylläpitokustannukset vuosittain, useita miljoonia.


      • Porvarin investointi
        kallis kolo kirjoitti:

        "Kuka on arvioinut Toriparkin hinnaksi 200 M€, mistä arvio on peräisin?"

        Toriparkin rakennuskustannusten hinnaksi on arvioitu ainakin 200 miljoonaa euroa, ja päälle ylläpitokustannukset vuosittain, useita miljoonia.

        Onpas suuri investointi, työpaikkoja tulee paljon pitkäksi aikaa Demari Rinne on mielissään. Jäsenmaksut AY liikkeelle varmistuvat , kun on vaan töitä ja johtaja jehut siellä varmistavat kymppitonnin kuukausipalkkansa.
        Turun rakennusliikkeethän ovat arvostelleet juuri näitä investointien jäihin laittoa, niissähän on suuri vaara, että omistaja suvut joutuvat tinkimään porvarin elämästään.
        Kuten huomaatte porvari ja työmies ovat kuitenkin samassa veneessä, Suomi laivassa. Suomi laiva on pahasti ylikuormitettu julkisen sektorin työntekijöillä ja on vaarassa upota Kreikka nimisen laivan viereen.


    • Suhteellisuuden taju

      Leikitään että rakentamiseen menee 3 vuotta

      Sehän tekisi jopa 10€ jokaista suomalaista kohden vuodessa, 3 vuoden ajan

    • hinta-arvailuja

      toriparkin rakentamiskustannusta ei ole arvioinut kukaan asiantuntija toistaiseksi. Suomi24 "asiantuntijat" sanovat 200 M€ ilman mitään ammattitaitoa, kunhan huutavat. Todellisuus voi olla mitä vaan 50-100 M€ välillä.

    • T:n Mafia kusettaa

      Miksi kaivinkoneet ei jo laula..?

      Minkälaista diiliä siellä väsätään Turun kaupungin ja bulvaaniyhtiö Turun Toriparkki Oy:n välillä? Se on varma, että riskit on sosialisoitu veromaksajille

      • veronmaksaja tku

        hyvää kannattaa odottaa


      • lääkitys kunnossa?

        Tottakai se tulee kaupungin maksettavaksi kuten Myllyn laajennus ja Skanssin kauppakeskus, yksityiset isot yhtiön eivät koskaan itse maksa rakennuksiaan.


      • T:n Mafia kusettaa
        veronmaksaja tku kirjoitti:

        hyvää kannattaa odottaa

        Verorästejä ja kunnan palvelujen heikkenemistä kannattaa odottaa?


    • Herätys

      Kuitenkin yksityiset isot ja pienet yritykset työllistävät valtavat ihmismäärää ja keräävät veroja yhteiskunnalle.
      Hyvä että rahaa käytetään muuhunkin kuin kuntatyöläisten palkkoihin ja etuihin.
      Yksityissektori myös suorittaa tuottavaa toimintaa, tuo viennillään valuuttaa maahan. Yksityinen sektori on Suomen pumppaava sydän, jonka avulla hyvinvointimme toimii. Vihreät kommarit nyt alkaa olla viimeisiä hetkiä teidänkin herätä !

      • kovaapeliäturussa

        Ja kohta "Porvari nukkuu huonosti"


      • T:n Mafia kusettaa

        Kannattaako työllistää ihmisiä tekemään mitä tahansa, vaikka titutöitä (kuten puutalojen ja sahojen polttaminen)? Palkkamurhaajakin tekee palkkatyötä, mutta onko se "työ" yhteiskunnnan kannalta hyödyllistä.

        Johan näitä paskoja, rumia ja kalliita asuin- liike- ja koulurakennuksia on rakenneltu viiden miljoonan ihmisen tarpeiksi aikas riittävästi. Kunnossa pidettävää ja korjattavaa riittää sadaksi vuodeksi.

        Ja sillä samalla laaduttomuuden ja tappioiden sosialisoinnin linjalla kun jatketaan tämä "yksityinen" toriparkki onkin Turun kaupungin torisavikylpyylä, jonka vieressä on uusi turistirysä, vino ortodoksikirkko. Kyllä turkulaisilla veromaksajia rahaa riittää hyvään hankkeeseen.

        Kiinteistönjalostusta ja rakennusalaa ei voi edes kutsua bisnekseksi, kun ylihintaiset urakat saadaan poliitikkoja voitelemalla, tukiaisia suoraan tai epäsuorasti kunnilta, ARA:lta ja valtiota. Sitten sitä * askaa ja kallista myydään tai vuokrataan "yleishyödyllisillä" vuokrillakunnon kansalaisille silmät kirkkaina. epäsuorasti myös Kela osallistuu asumistuen ja kunta toimeentulotuen muodossa gryndereiden voitontekoon. Tämän tajusi jo kauppaneuvos Koivurintakin aikoinaan, kun ryhtyi säätiön kautta harjoittamaan "sosiaalista asuntotuontantoa".

        Eikös meillä ole muka muita toimialoja kuin kiinteistönjalostus ja susirakentaminen?


      • T:n Mafia kusettaa
        T:n Mafia kusettaa kirjoitti:

        Kannattaako työllistää ihmisiä tekemään mitä tahansa, vaikka titutöitä (kuten puutalojen ja sahojen polttaminen)? Palkkamurhaajakin tekee palkkatyötä, mutta onko se "työ" yhteiskunnnan kannalta hyödyllistä.

        Johan näitä paskoja, rumia ja kalliita asuin- liike- ja koulurakennuksia on rakenneltu viiden miljoonan ihmisen tarpeiksi aikas riittävästi. Kunnossa pidettävää ja korjattavaa riittää sadaksi vuodeksi.

        Ja sillä samalla laaduttomuuden ja tappioiden sosialisoinnin linjalla kun jatketaan tämä "yksityinen" toriparkki onkin Turun kaupungin torisavikylpyylä, jonka vieressä on uusi turistirysä, vino ortodoksikirkko. Kyllä turkulaisilla veromaksajia rahaa riittää hyvään hankkeeseen.

        Kiinteistönjalostusta ja rakennusalaa ei voi edes kutsua bisnekseksi, kun ylihintaiset urakat saadaan poliitikkoja voitelemalla, tukiaisia suoraan tai epäsuorasti kunnilta, ARA:lta ja valtiota. Sitten sitä * askaa ja kallista myydään tai vuokrataan "yleishyödyllisillä" vuokrillakunnon kansalaisille silmät kirkkaina. epäsuorasti myös Kela osallistuu asumistuen ja kunta toimeentulotuen muodossa gryndereiden voitontekoon. Tämän tajusi jo kauppaneuvos Koivurintakin aikoinaan, kun ryhtyi säätiön kautta harjoittamaan "sosiaalista asuntotuontantoa".

        Eikös meillä ole muka muita toimialoja kuin kiinteistönjalostus ja susirakentaminen?

        korjaus titutöitä po. tihutöitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe